Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

51 minuten geleden zei Thinkfree:

Een homo die de naam christen draagt, maar niet strijd is dat gerechtvaardigd? Want wie zei strijdt om in te gaan? Als je niet strijd heb je dan God lief?

 

Datzelfde geldt voor hetero's, het is geen argument voor of tegen homoseksualiteit. 

18 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Op de door jou aangegeven webpagina van Homofobie - Wikipedia wordt er duidelijk aangegeven, dat "homofobie" de afkorting is van homo voor "homoseksueel" en fobie voor "vrees, angst".

@Thinkfree heeft dus wel degelijk gelijk in zijn stelling dat Homofoob angst voor homo's betekent.

Inderdaad, dit staat er maar is slechts een deel van de uitleg van de term. Er staat nl ook nog :

Citaat

Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het meer relevante woord homohaat wordt ook gebruikt voor dit fenomeen.

Dat laat je weg, terwijl je heel goed dat het er wel staat, en een duidelijk uitleg geeft over te term.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

9 minuten geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Een homo die de naam christen draagt, maar niet strijd is dat gerechtvaardigd? Want wie zei strijdt om in te gaan? Als je niet strijd heb je dan God lief?

 

Datzelfde geldt voor hetero's, het is geen argument voor of tegen homoseksualiteit. 

Klopt, een praktiserend homo leeft het niet na evenals een hetero die overspel begaat, het blijft bij beide zonde.

Het is een algemeen argument, christenen behoren elke zonde bij alle mensen aan te wijzen, niet alleen bij homo's.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik laat helemaal niets weg, de zin eindigt daar. 
Als je wel een punt wil maken, leg dan uit wat ik weg laat en waarom dat dat een andere visie geeft.
Dat doe je niet, daardoor plaats je een ballonnetje dat iedereen door kan prikken. 

 

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Enerzijds ontkennen dat je homofoob bent en een halve tel later zeggen dat het een zonde en een gruwel is.
Dat is tegengesteld en nu eenmaal een feit.

Hierin beweer je dat het beide opvattingen zijn van RT. De tweede is echter een opmerking van iemand anders, zoals RT zegt "volgens YHWH Elohim". Dat je het toeschrijft aan RT is al incorrect.

De tweede uitspraak heeft niets met angst of vrees  te maken maar met een beeld van werkelijkheid en in die zin spreekt ook dat elkaar niet tegen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thinkfree:

Het is een algemeen argument, christenen behoren elke zonde bij alle mensen aan te wijzen, niet alleen bij homo's.

?

Ik denk eerder; te accepteren.

Dat is de Liefde tonen. 

1 Kor. 13 (SV)

1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.

2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.

3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.

4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;

5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;

6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;

7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.

8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.

9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;

10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.

12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.

13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Zola:

De verheven taal van Robert Frans overnemen terwijl je nog niet goed kunt spellen kun je beter niet doen. Dat staat heel raar.

Vraag: 'Jouw' is een bezittelijk voornaamwoord, 

'Jouw fiets' en 'jouw zus', bezit jij je zus op dezelfde manier als je fiets?

Zo nee, waarom geef je dat dan wel aan door hetzelfde bezittelijk voornaamwoord voor beide te gebruiken?

Ik heb gewoon moeite met de Nederlandse taal, niet met Gods taal.

3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Aha dus christen zijn betekent voor jou: 'met het vingertje wijzen'. Duidelijk.

Nee, wijzen naar Gods wil door te onderzoeken en te strijden in en buiten jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Dat beloof ik:
2 uur geleden zei Thinkfree:

 Homofoob, betekent angst voor homo's dat hebben we niet. Want wij vertellen hun de waarheid, angst durft dat niet.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee dat betekent het niet. Het woord fobie betekent angst, maar het woord homofobie betekent 'afkeer of haat voor homo's '

https://nl.wikipedia.org/wiki/Homofobie#:~:text=6 Zie ook-,Argumenten tegen homoseksualiteit,bijgevolg van irrationele aard zijn.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Dat beloof ik,

Je hebt het met mis met je suggestie, dat je ontkent dat homofobie angst voor homo's betekent en dat je het woord homofobie vervolgens slechts suggereert als 'afkeer of haat voor homo's '.

Op de door jou aangegeven webpagina van Homofobie - Wikipedia wordt er duidelijk aangegeven, dat "homofobie" de afkorting is van homo voor "homoseksueel" en fobie voor "vrees, angst".

@Thinkfree heeft dus wel degelijk gelijk in zijn stelling dat Homofoob angst voor homo's betekent.

Inderdaad, dit staat er maar is slechts een deel van de uitleg van de term. Er staat nl ook nog :

Citaat

Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het meer relevante woord homohaat wordt ook gebruikt voor dit fenomeen.

Dat laat je weg, terwijl je heel goed dat het er wel staat, en een duidelijk uitleg geeft over te term.

Hallo @Dat beloof ik,

Stond jij niet bekend als de Taalpurist?

Je suggestie van "Dat laat je weg, terwijl je heel goed dat het er wel staat, en een duidelijk uitleg geeft over te term." klopt niet helemaal.
Bovendien behoort je suggestie het tot de verleden tijd en zou je zinsdeel van "Dat laat je weg . . ."  zoiets moeten zijn als bijvoorbeeld "Dat heb je weg gelaten . ."

Jij loopt mij te verwijten, dat ik wat heb weg gelaten, terwijl jij in je onterechte verwijt naar @Thinkfree zelf het een en ander heb weg gelaten.

Met het oordeel waarmee je oordeelt, zul je zelf geoordeeld worden én met de maat waarmee je meet, zul je zelf weder gemeten worden. Je dient eerst de balk uit je eigen ogen te halen, voordat je de splinter bij een broeder eruit kunt halen, want anders ben je een huichelaar. (Mattheüs 7:1-5 HSV). Uit je onterechte verwijten blijkt dat je een huichelaar ofwel een hypocriet bent.

De zegen van YHWH HaElohim
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם עמנו אל המשיח אדנינו.
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Aymanawa Ahla HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahweh HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Immanuel Dé Messias, onze Heere.
 

429913381_YHWHYahwehJehovah.jpg.091e5033de14eabf6c0a312deb236f8e.jpg

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Bastiaan73:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Het is een algemeen argument, christenen behoren elke zonde bij alle mensen aan te wijzen, niet alleen bij homo's.

Aha dus christen zijn betekent voor jou: 'met het vingertje wijzen'. Duidelijk.

Hallo @Bastiaan73,

Jij wijst hier zelf met de vinger, dat christen zijn 'met de vinger wijzen' betekent voor @Thinkfree.

Dus áls @Thinkfree, als een gelovige (christen) met de vinger wijst, dán is hij niet de enige.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Bastiaan73,

Jij wijst hier zelf met de vinger, dat christen zijn 'met de vinger wijzen' betekent voor @Thinkfree.

Dus als @Thinkfree hier met de vinger zou wijzen, dán is het niet de enige.

Mijn vinger wijst naar boven, Gods vinger wijst naar ons. Zondaars verwarren Gods vinger met mijn vinger. Hun vinger wijst naar mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:
45 minuten geleden zei thom:

Ik denk eerder; te accepteren

Ja Thom christenen moeten de zonde accepteren ?? (niet dus)

Bastiaan vroeg eerder wat de term christen inhoudt.

Het lijkt mij; de Liefde kunnen tonen.

''Heb Mij lief, en de naaste als uzelf'' geeft wel een indicatie over de ware Christen, wanneer er bij de ander geaccepteerd kan worden wat reeds, niet alreeds, zelf doorlopen is.

De wereld is reeds geoordeeld. Wat moet een zogenaamde christen die zelf middenin deze wereld leeft, de ander erop wijzen dat hij ook in deze wereld leeft.

 

4 minuten geleden zei Thinkfree:

Mijn vinger wijst naar boven, Gods vinger wijst naar ons. Zondaars verwarren Gods vinger met mijn vinger. Hun vinger wijst naar mij.

Is God boven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:
40 minuten geleden zei Bastiaan73:
49 minuten geleden zei Thinkfree:

Het is een algemeen argument, christenen behoren elke zonde bij alle mensen aan te wijzen, niet alleen bij homo's.

Aha dus christen zijn betekent voor jou: 'met het vingertje wijzen'. Duidelijk.

Hallo @Bastiaan73,

Jij wijst hier zelf met de vinger, dat christen zijn 'met de vinger wijzen' betekent voor @Thinkfree.

Dus als @Thinkfree hier met de vinger zou wijzen, dán is het niet de enige.

Hallo @Ricky Tjin tijd geleden zeg. Thinkfree typte 

christenen behoren elke zonde bij alle mensen aan te wijzen

Ik typte als conclusie

dus christen zijn betekent voor jou: 'met het vingertje wijzen'

Daarmee vereenvoudig ik slechts wat Thinkfree typte; als gevolgtrekking.

Ik wijs daarmee niet zelf met mijn vinger maar leg wel mijn vinger op wat Thinkfree meent dat christenen behoren te doen. Dat kun je toch op je vingers natellen? Of deed je aan nattevingerwerk? Hoe dan ook; ik zie het door de vingers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Klopt, een praktiserend homo leeft het niet na evenals een hetero die overspel begaat, het blijft bij beide zonde.

Het is een algemeen argument, christenen behoren elke zonde bij alle mensen aan te wijzen, niet alleen bij homo's.

Ik vind dat christenen zoals jij eigenlijk hoognodig naar de oude Rooms katholieke kerk van vijftig jaar geleden terug zouden moeten gaan. Elke week verplicht biechten. Misschien dringt “ik kan het niet, ik kan het niet, ik kan het niet” dan eindelijk eens een keertje tot je door en wordt plotseling het “oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde” en splinter en balk je duidelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Vraag: 'Jouw' is een bezittelijk voornaamwoord, 

'Jouw fiets' en 'jouw zus', bezit jij je zus op dezelfde manier als je fiets?

Zo nee, waarom geef je dat dan wel aan door hetzelfde bezittelijk voornaamwoord voor beide te gebruiken?

Ik heb gewoon moeite met de Nederlandse taal, niet met Gods taal.

 

Je bent gewoon aan het napraten zonder zelf na te denken. Alreeds fake. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Zola:
25 minuten geleden zei Ricky Tjin:

uBlock Origin werk prima, om deze nutteloze gif-bestanden af te weren.

Ja man, boehoe wat eng een plaatje. 

Hallo @Zola

Als mensen een on-Bijbelse Jezus vertegenwoordigen, dán hoef ik hun beelden waarmee ze Jezus Christus lasteren, niet onnodig in beeld te hebben.

Dag Roosje,
Straal je al een poosje
Gelukkig ben je niet boos en ook niet liefdeloos.

468023777_Roos_Med02.jpg.b8ac04c9c19b1f91c23b5ddb1ecd4957.jpg

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Zola:

Ja man, boehoe wat eng een plaatje. 

Het is wel een gruwel in Gods ogen om de Zoon van God zo te laten buikspreken met dergelijke satanische gedragingen.

We hebben het wel over Gods Zoon en daar ga je niet zo mee om. Wie een diep een groot ontzag heeft voor Jezus Christus doet dat niet 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Het is wel een gruwel in Gods ogen om de Zoon van God zo te laten buikspreken met dergelijke satanische gedragingen.

We hebben het wel over Gods Zoon en daar ga je niet zo mee om. Wie een diep een groot ontzag heeft voor Jezus Christus doet dat niet 

Ik vind het wel een leuk plaatje en heel erg treffend. Dat was precies wat Jezus deed naar schriftgeleerden. Echt een coole gozer, die Jezus.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Zola

Als mensen een on-Bijbelse Jezus vertegenwoordigen, dán hoef ik hun beelden waarmee ze Jezus Christus lasteren, niet onnodig in beeld te hebben.

Dag Roosje,
Straal je al een poosje
Gelukkig ben je niet boos en ook niet liefdeloos.

468023777_Roos_Med02.jpg.b8ac04c9c19b1f91c23b5ddb1ecd4957.jpg

over Rozen gesproken. Ik vroeg eens aan een evangelist wie nu een echte christen is. Hij zei: "je hebt twee rozen. De ene is levend en de andere is dood. Aan de buitenkant zie je dat niet."

Ik heb later in een restaurant gezeten met een christelijke meid met rood haar, die ik van een conferentie kende. Ze heette Rosalinde en wordt Roos genoemd. In het restaurant kreeg ze van de bediende net als iemand van elke tafel een roos. Ze ging naar de wc om er nat wc papier om te doen, want anders zou die roos dood gaan. Maar daarna liep het contact dood. Ik dacht terug aan zijn woorden over twee rozen. Een levende en een dode in het restaurant?

Later trof ik mijn huidige vrouw op "Opzoek naar jou" (een christelijke datingsite) met Rood haar die Maria heet. Ik zag veel mooist staan over haar passie voor het werk van Open Doors o.a. en zei haar dat ik haar zie als een levende Roos. Waarop ze bevestigend reageerde en zo kwamen we in contact. We zijn nu getrouwd. Ik heb door God mijn levende Roos gevonden :)

Zij zat toen in een bonderskerk en ik in een confessionele kerk. Samen zijn we vrij snel evangelisch geworden.

4 minuten geleden zei Zola:

Ik vind het wel een leuk plaatje en heel erg treffend. Dat was precies wat Jezus deed naar schriftgeleerden. Echt een coole gozer, die Jezus.

Ik vind het respectloos en aanstootgevend om de Koning der Koningen zo af te beelden en Hij stak ook geen middelvinger op naar hen. Hij was altijd met ontferming bewogen en bad om hen onder andere aan het kruis: "vergeef het ze, want ze weten niet wat ze doen."

Laten we toch eerbiedig met Jezus omgaan en niet aanstootgevende Godslasterende prenten plaatsen. De genen die deze prenten maakten waren vast en zeker geen volgelingen van Jezus. Anders maak je zo iets niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Zola:
21 minuten geleden zei Gaitema:

Het is wel een gruwel in Gods ogen om de Zoon van God zo te laten buikspreken met dergelijke satanische gedragingen.

We hebben het wel over Gods Zoon en daar ga je niet zo mee om. Wie een diep een groot ontzag heeft voor Jezus Christus doet dat niet 

Ik vind het wel een leuk plaatje en heel erg treffend. Dat was precies wat Jezus deed naar schriftgeleerden. Echt een coole gozer, die Jezus.

Het plaatje is waarschijnlijk door iemand met errug lange teentjes gerapporteerd en inmiddels door een moderator verwijderd.

Jezus stak natuurlijk niet letterlijk zijn middelvinger op naar de schriftgeleerden maar wel figuurlijk door ze van de nodige repliek te dienen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het plaatje is waarschijnlijk door iemand met errug lange teentjes gerapporteerd en inmiddels door een moderator verwijderd.

Jezus stak natuurlijk niet letterlijk zijn middelvinger op naar de schriftgeleerden maar wel figuurlijk door ze van de nodige repliek te dienen. 

Ja daarom ook die knipoog.  Jezus moest voorzichtig zijn tussen de religieuzen. Die hebben allemaal lange teentjes. Hij werd er zelfs door opgehangen.

34 minuten geleden zei Gaitema:

over Rozen gesproken. Ik vroeg eens aan een evangelist wie nu een echte christen is. Hij zei: "je hebt twee rozen. De ene is levend en de andere is dood. Aan de buitenkant zie je dat niet."

Ik heb later in een restaurant gezeten met een christelijke meid met rood haar, die ik van een conferentie kende. Ze heette Rosalinde en wordt Roos genoemd. In het restaurant kreeg ze van de bediende net als iemand van elke tafel een roos. Ze ging naar de wc om er nat wc papier om te doen, want anders zou die roos dood gaan. Maar daarna liep het contact dood. Ik dacht terug aan zijn woorden over twee rozen. Een levende en een dode in het restaurant?


Maar wie was dan die dode? Misschien nam ze wel de benen omdat ze door kreeg dat jij kindermoord in de bijbel voor goddelijk aanziet. (Zie topic drie-eenheid voor kinderen).   Groot gelijk heeft ze.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid