Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Thinkfree:

God belooft geen lichamelijke genezing, zie Paulus wat hij wel belooft en geeft is geestelijke beperkingen te genezen en op te heffen. trauma's zijn geestelijken ziekte's.

in dit leven het lichaam zal volledig hersteld worden na de dood.

de geest is levend om der gerechtigheid wil, maar het lichaam zal sterven om der zonden wil. en zal herschapen worden na de dood.

Ja, dus: sim salabim, we toveren de trauma weg? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

Zojuist zei Gaitema:

Ja, dus: sim salabim, we toveren de trauma weg? 

dat doet vergeving, als men niet kan vergeven zal het trauma blijven bestaan. men moet werkelijk vergeven dit kan enkel in Christus.

ga om de tafel met de betrokken en als je vrouw hun werkelijk vergeven kan vanuit het hart in Christus, kan jouw vrouw de duivelse machten en krachten schelden in zijn naam.

vergeven is volledig vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thinkfree:

dat doet vergeving, als men niet kan vergeven zal het trauma blijven bestaan. men moet werkelijk vergeven dit kan enkel in Christus.

ga om de tafel met de betrokken en als je vrouw hun werkelijk vergeven kan vanuit het hart in Christus, kan jouw vrouw de duivelse machten en krachten schelden in zijn naam.

vergeven is volledig vergeten.

Jan Zijlstra heeft haar daarvoor een keer uit het publiek gehaald, omdat de Heer hem aangaf dat zij genezen moest worden. Vergeven is het en genezing heeft ze ervaren. Maar de gevolgen voor onze relatie is nog niet opgeruimd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Jan Zijlstra heeft haar daarvoor een keer uit het publiek gehaald, omdat de Heer hem aangaf dat zij genezen moest worden. Vergeven is het en genezing heeft ze ervaren. Maar de gevolgen voor onze relatie is nog niet opgeruimd. 

Dat kan een ander niet voor je doen, dat moet uit jezelf komen, in en door Christus.

Als chistenen vergeven we al voordat er vergeving is gevraagd, dat geneest het hart en vernietigd het hart van hen die dat niet kunnen, nog onze vergeving willen accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Dat kan een ander niet voor je doen, dat moet uit jezelf komen, in en door Christus.

Als chistenen vergeven we al voordat er vergeving is gevraagd, dat geneest het hart en vernietigd het hart van hen die dat niet kunnen, nog onze vergeving willen accepteren.

Oke, dank voor je mening  😊

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Gaitema:

Oke, dank voor je mening  😊

Vergeving is een basis voor herstel. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Maar Jezus wist in alles wat Hem overkwam iets goeds te zien. Als iemand je uitscheldt dan krijg je aandacht. Als je uitschelden vergeeft kun je de aandacht waarderen.

PS  Deze reactie is naar aanleiding van een deel van je discussie met Thinkfree.

bewerkt door Chiel Fernig
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Vergeving is een basis voor herstel. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Maar Jezus wist in alles wat Hem overkwam iets goeds te zien. Als iemand je uitscheldt dan krijg je aandacht. Als je uitschelden vergeeft kun je de aandacht waarderen.

PS  Deze reactie is naar aanleiding van een deel van je discussie met Thinkfree.

Wat erbij komt kijken is dat de plek waar je gewond bent geraakt altijd kwetsbaar zal blijven. Daar moet extra aandacht voor komen in je leven. Ik moet in mijn geval steeds troost en acceptatie bij God zoeken, die ik elders soms niet ontvang.

Ik herken veel in jouw getuigenis. Heb zelf ook moeite in het contact met mensen door mijn pdd-nos.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Wat erbij komt kijken is dat de plek waar je gewond bent geraakt altijd kwetsbaar zal blijven.

Om zodoende altijd een beroep te kunnen blijven doen op de emoties van anderen. Als onderdeel van het Lichaam van God verwacht ik met genezen mensen, althans in geestelijk opzicht, te maken te hebben. Dat gepruttel over kwetsbare onderdelen kan niet waar zijn, want God geneest volledig in geestelijk opzicht. Er komt zeker niet iets minder sterks voor terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Chiel Fernig:

Vergeving is een basis voor herstel. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is.

Sterker nog; vergeving is een onmisbare pilaar in het basisfundament voor herstel.

Indien wij onze broeders en zusters niet vergeven, dan zal Yahweh dé Vader ons ook niet vergeven voor onze zonden; dus om van Gods toorn verlost te worden, dienen wij ook onze broeders en zusters  te ter vergeven.

Bovendien heb je in feiten jezelf ermee als je anderen niet vergeeft, omdat het niet vergeven van anderen een voedingsbodem vormt voor stress en frustratie.
Stel dat iemand je psychisch gekwetst heeft of lichamelijk letsel bij jou veroorzaakt heeft. Als je die persoon niet vergeeft, dan vormt die onvergevingsgezindheid als het ware een plek waar je kwetsbaar bent. Want als er een gedachte of een denkbeeld in je opkomt over de persoon die je gekwetst heeft of letsel bij jou veroorzaakt heeft, dan zal die onvergevingsgezindheid resulteren in stress en/of frustratie. Als je die persoon vergeven hebt, die jou gekwetst heeft of letsel bij jou veroorzaakt heeft, dan heb je vrede met die persoon en zal er geen aanleiding zijn tot stress en/of frustratie, als er over die persoon een gedachte of denkbeeld in je opkomt. Als we moeite hebben met het vergeven van anderen, dan kan het nuttig zijn om God te bidden om hulp, voor het vergeven van anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Sterker nog; vergeving is een onmisbare pilaar in het basisfundament voor herstel.

Indien wij onze broeders en zusters niet vergeven, dan zal Yahweh dé Vader ons ook niet vergeven voor onze zonden; dus om van Gods toorn verlost te worden, dienen wij ook onze broeders en zusters  te ter vergeven.

Bovendien heb je in feiten jezelf ermee als je anderen niet vergeeft, omdat het niet vergeven van anderen een voedingsbodem vormt voor stress en frustratie.
Stel dat iemand je psychisch gekwetst heeft of lichamelijk letsel bij jou veroorzaakt heeft. Als je die persoon niet vergeeft, dan vormt die onvergevingsgezindheid als het ware een plek waar je kwetsbaar bent. Want als er een gedachte of een denkbeeld in je opkomt over de persoon die je gekwetst heeft of letsel bij jou veroorzaakt heeft, dan zal die onvergevingsgezindheid resulteren in stress en/of frustratie. Als je die persoon vergeven hebt, die jou gekwetst heeft of letsel bij jou veroorzaakt heeft, dan heb je vrede met die persoon en zal er geen aanleiding zijn tot stress en/of frustratie, als er over die persoon een gedachte of denkbeeld in je opkomt. Als we moeite hebben met het vergeven van anderen, dan kan het nuttig zijn om God te bidden om hulp, voor het vergeven van anderen.

Heel goed gedaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Om zodoende altijd een beroep te kunnen blijven doen op de emoties van anderen. Als onderdeel van het Lichaam van God verwacht ik met genezen mensen, althans in geestelijk opzicht, te maken te hebben. Dat gepruttel over kwetsbare onderdelen kan niet waar zijn, want God geneest volledig in geestelijk opzicht. Er komt zeker niet iets minder sterks voor terug.

Het geestelijke lichaam van Christus volgens Kaasjeskruid:

960x0.jpg

Het geestelijke lichaam van Christus volgens de Bijbel:

18 Nu heeft God echter de leden, elk in het bijzonder, hun plaats in het lichaam aangewezen, zoals Hij heeft gewild.
19 Indien zij alle een lid vormden, waar bleef het lichaam?
20 Maar nu zijn er wel vele leden, doch slechts een lichaam.
21 En het oog kan niet zeggen tot de hand: ik heb u niet nodig, of ook het hoofd tot de voeten: ik heb u niet nodig.
22 Ja, veeleer zijn die leden van het lichaam, welke het zwakst schijnen, noodzakelijk,
23 En juist die delen van het lichaam, welke wij minder in ere houden, bekleden wij meer eervol, en onze minder edele leden worden met groter eer behandeld,
24 Doch onze edele leden hebben dat niet nodig. God heeft evenwel het lichaam zo samengesteld, dat Hij meer eer gaf aan hetgeen misdeeld was,
25 Opdat er geen verdeeldheid in het lichaam zou zijn, maar de leden gelijkelijk voor elkander zouden zorgen.
26 Als een lid lijdt, lijden alle leden mede, als een lid eer ontvangt, delen alle leden in de vreugde.
27 Gij nu zijt het lichaam van Christus en ieder voor zijn deel leden.

1 Korintiërs 12

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Bastiaan73:

26 Als een lid lijdt, lijden alle leden mede, als een lid eer ontvangt, delen alle leden in de vreugde.

dat is nooit een constant lijden want staat er niet geschreven in mattheus 21

21 Doch Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij geloof hadt, en niet twijfeldet, gij zoudt niet alleenlijk doen, hetgeen den vijgeboom is geschied; maar indien gij ook tot dezen berg zeidet: Word opgeheven en in de zee geworpen! het zou geschieden.

dat ook al is men een zwakke in geloof men in de geest bergen kan verzetten welke staat voor een berg zonde, en kan deze in geloof in de zee der vergetelheid werpen.

een christen die dit niet gebied nog naleeft doet zijn gaven begraven.

de geest is levend en in staat bergen te verzetten in het geloof ook al is dat geloof nog maar net begonnen als een mosterdzaadje in ontplooing, een christen bezit meer kracht als superman in het geestelijke leven, 

het is trouwens ook geen geestelijk lijden, maar een lijden naar lichaam en ziel. want de geest heeft vrede met God, iemand die vrede met God heeft vergeeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Wil je beweren dat 'christenen' geestelijk allemaal 100% gezond zijn?

een christen heeft geestelijk totale vrede met God en doordat hij dat geestelijk heeft heeft hij of zij ok totale vrede met de mens, en vergeeft elke zonde die hem of haar aangedaan is ook omdat men weet wat christus ons allemaal vergeven heeft kan men dit niet nalaten uit liefde tot genezing.

daarom wijs ik als broeder een medechristen ook op zijn kracht in de geest en dat men de gaven niet verzzakt tot eer van God, moge God hem hen helpen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

een christen heeft geestelijk totale vrede met God en doordat hij dat geestelijk heeft heeft hij of zij ok totale vrede met de mens, en vergeeft elke zonde die hem of haar aangedaan is ook omdat men weet wat christus ons allemaal vergeven heeft kan men dit niet nalaten uit liefde tot genezing.

daarom wijs ik als broeder een medechristen ook op zijn kracht in de geest en dat men de gaven niet verzzakt tot eer van God, moge God hem hen helpen.

Da's de theorie. Nu de praktijk. Dus jij vergeeft bijvoorbeeld ook vrouwen die abortus plegen en daar zelf geen spijt van hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Da's de theorie. Nu de praktijk. Dus jij vergeeft bijvoorbeeld ook vrouwen die abortus plegen en daar zelf geen spijt van hebben.

ik heb een collega die vrijgezel is en mij in vertrouwen vertelde abortus heeft gepleegd zij getuigde van een levenslang trauma en sprak van leeftijdsgenoten die net zo oud zijn en haar kind nu zou geweest met tranen in de ogen, met compassie heb ik haar in mijn hart vergeven, en haar verteld dat er voor alles vergeving is.

het bracht ons dichter bij elkaar.

mijn hart vergeeft voordat mij  iets is aangedaan daar leef ik uit in en door christus en het maakt mij gelukkig.

mij  God heeft al mijn zonden in et verleden, heden en toekomst vergeven. dat is mijn koning en mijn voorbeeld.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Thinkfree:

ik heb een collega die vrijgezel is en mij in vertrouwen vertelde abortus heeft gepleegd zij getuigde van een levenslang trauma en sprak van leeftijdsgenoten die net zo oud zijn en haar kind nu zou geweest met tranen in de ogen, met compassie heb ik haar in mijn hart vergeven, en haar verteld dat er voor alles vergeving is.

het bracht ons dichter bij elkaar.

mijn hart vergeeft voordat mij  iets is aangedaan daar leef ik uit in en door christus en het maakt mij gelukkig.

mij  God heeft al mijn zonden in et verleden, heden en toekomst vergeven. dat is mijn koning en mijn voorbeeld.

Dat was niet concreet zijn vraag. Want in ons geval gaat het zelfs om een zwager die we wel vergeven hebben, maar zelf ten eerste zijn daden ontkent en vervolgens zelfs een keer wegens seksueel misbruik van een minderjarige is opgepakt geweest. Hij leeft tegen over zijn huidige vriendin (na enkele scheidingen met gemaakte slachtoffers van seksueel misbruik verder) nooit wat opgebiegt hoogst waarschijnlijk. Het contact met hem gaat niet verder dan een  familieapp en soms een familiedag. Hij wil ons ook bewust niet bezoeken. Ook de tweede dader (haar ex) heeft nergens spijt van gehad.

Maar los daarvan, genezing komt niet uit de lucht vallen bij trauma's. Daar gaat veel therapie en tijd overheen en het blijft altijd een litteken. Denk bijvoorbeeld ook eens aan overlevenden van de concentratiekampen. Het blijft een litteken.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Dat was niet concreet zijn vraag. Want in ons geval gaat het zelfs om een zwager die we wel vergeven hebben, maar zelf ten eerste zijn daden ontkent en vervolgens zelfs een keer wegens seksueel misbruik van een minderjarige is opgepakt geweest. Hij leeft tegen over zijn huidige vriendin (na enkele scheidingen met gemaakte slachtoffers van seksueel misbruik verder) nooit wat opgebiegt hoogst waarschijnlijk. Het contact met hem gaat niet verder dan een  familieapp en soms een familiedag. Hij wil ons ook bewust niet bezoeken. Ook de tweede dader (haar ex) heeft nergens spijt van gehad.

Maar los daarvan, genezing komt niet uit de lucht vallen bij trauma's. Daar gaat veel therapie en tijd overheen en het blijft altijd een litteken. Denk bijvoorbeeld ook eens aan overlevenden van de concentratiekampen. Het blijft een litteken.

 

als je niet wilt geloven ga ik je niet dwingen beste gaitema

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thinkfree:

als je niet wilt geloven ga ik je niet dwingen beste gaitema

Je haalt hier 'geloven' door elkaar met 'het met jou eens zijn'.
@Gaitema gelooft wel, als is het niet precies hetzelfde als jou. Verder is hij het in deze discussie niet met jou eens, maar dat is een andere zaak. Jij wil daar hetzelfde van malen door en passant het geloof erbij te betrekken en er bij hem nog eens in te wrijven dat hij volgens jou niet het juiste geloof heeft. 
Walgelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik

deze is voor jou

spreuken 17
15 Wie den goddeloze rechtvaardigt, en den rechtvaardige verdoemt, zijn den HEERE een gruwel, ja, die beiden

 

modbreak Trajecto: Waar is Credible voor? Om elkaar te slaan met een Bijbeltekst zodat je zelf je boven hen kunt verheffen? Neen, zo is het niet. We kunnen hier discussiëren en natuurlijk ook kijken wat er in de Bijbel staat en waar dat van toepassing is. Maar zoals jij het nu doet, is hier toch echt niet de bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

@Dat beloof ik

deze is voor jou

spreuken 17
15 Wie den goddeloze rechtvaardigt, en den rechtvaardige verdoemt, zijn den HEERE een gruwel, ja, die beiden

Je gedraagd je enorm dwangmatig en extremistisch nu. Doe normaal! Hoe lang moeten we dit forum met zulke figuren nog verdragen?! Verketteren lijkt hier heel geoorloofd en moderators vinden het ook prima blijkbaar! Ik gruwel daarvan! Je stelt je vreselijk onredelijk op. Je wilt trauma's met geloof er uit slaan. Dat is onmogelijk. Met geloof heeft het namelijk niets te maken. Het is in haar geval een Post traumatische stressstoornis. En ik ga hier geen prive info geven over wat voor leven ze heeft gehad. Je dient het gewoon te respecteren. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid