Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Thinkfree:

je noemt me zo omdat je niet begrijpt ik praat naar de geest nog geef je gehoor naar het vlees, waarom komen woorden en daden niet overeen?

Je bent de derde die mij verkettert. Dan ben je gewoon een rechts extremist. Sektarisch gedrag is dit, net als dat van die twee anderen. Je bent niet door God aangesteld om over mijn vrouw te oordelen. Je moet je schamen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

Zojuist zei Gaitema:

Je bent de derde die mij verkettert. Dan ben je gewoon een rechts extremist. Sektarisch gedrag is dit, net als dat van die twee anderen. Je bent niet door God aangesteld om over mijn vrouw te oordelen. Je moet je schamen!

ik oordeel niet, en vraag me af waarom daden en woorden niet overeen komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik ga hier nu verder niet meer op in. 

ok, blijf vergeven Gaitema ik neem je niets kwalijk en wil je enkel wijzen en helpen in de geest.

4 minuten geleden zei Gaitema:

Want wat jij dwingt, is onmogelijk.

ik dwing niet heb ik al gezegd en wat onmogelijk is bij de mens is mogelijk bij God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

een trauma is een blijvend iets mits men niet vergeeft en heeft zijn basis in de geest gelegd, dat is onchristelijk.

Vergeving is voor mij gerelateerd aan veroordeling

Ik vraag me sterk af of trauma gerelateerd is aan veroordeling.
ik kan me voorstellen dat men de pijn van een trauma verwerkt door veroordeling door de pijn  in boosheid te kanaliseren.
Echter een trauma gaat volgens mij meer over datgene wat er is gebeurd dan wie het heeft gedaan.
De ervaring

bewerkt door Mcmadtasty
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thinkfree:

ok, blijf vergeven Gaitema ik neem je niets kwalijk en wil je enkel wijzen en helpen in de geest.

ik dwing niet heb ik al gezegd en wat onmogelijk is bij de mens is mogelijk bij God.

Ik kan het niet helpen dat jij niet geloofd dat vergeven en niet meer kunnen omgaan met de dader die zijn daden ontkent hand in hand samen gaan en dat de trauma persoonlijke schade is dat om een levens lang herstel vraagt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Gaitema:

Ik kan het niet helpen dat jij niet geloofd dat vergeven en niet meer kunnen omgaan met de dader die zijn daden ontkent hand in hand samen gaan en dat de trauma persoonlijke schade is dat om een levens lang herstel vraagt. 

Wellicht verstandiger en eerlijker om aan te geven dat herstel bij jou een leven lang duurt. Ik ken mensen die na tot geloof te zijn gekomen binnen de kortste keren van hun probleem af kwamen en genezen door het leven gaan. Wat mij doet afvragen hoe dit nou toch kan? Waarom komt de een van zijn trauma af en blijft de ander maar aanmodderen? Geeft God bij de een meer genezing dan bij een ander? Ik vind je houding erg passief en gelaten, haast koesterend en daarmee vind ik dat jij zelf verantwoordelijk bent voor de instandhouding van je probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wellicht verstandiger en eerlijker om aan te geven dat herstel bij jou een leven lang duurt. Ik ken mensen die na tot geloof te zijn gekomen binnen de kortste keren van hun probleem af kwamen en genezen door het leven gaan. Wat mij doet afvragen hoe dit nou toch kan? Waarom komt de een van zijn trauma af en blijft de ander maar aanmodderen? Geeft God bij de een meer genezing dan bij een ander? Ik vind je houding erg passief en gelaten, haast koesterend en daarmee vind ik dat jij zelf verantwoordelijk bent voor de instandhouding van je probleem.

En ik vind jou negatief, oordelend en op de stoel van God zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thinkfree:

mijn hart vergeeft voordat mij  iets is aangedaan daar leef ik uit in en door christus en het maakt mij gelukkig.

mij  God heeft al mijn zonden in et verleden, heden en toekomst vergeven. dat is mijn koning en mijn voorbeeld.

Klinkt erg vroom. Iets te, in mijn beleving.

Stel dat jouw vrouw morgen wordt verkracht. De dader zal er geen enkele wroeging over hebben. Heb je hem ook al vergeven? Zal jouw vrouw nergens last van hebben, lichamelijk of geestelijk? Er niks aan over houden? En wat als ze door die verkrachting zwanger is geworden? Abortus? Of straks stiefvader van een kind dat door een verkrachting is verwekt?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

@Dat beloof ik

deze is voor jou

spreuken 17
15 Wie den goddeloze rechtvaardigt, en den rechtvaardige verdoemt, zijn den HEERE een gruwel, ja, die beiden

Ik heb nog nooit een rechtvaardige verdoemd, dus niet op mij van toepassing.

2 uur geleden zei Thinkfree:
2 uur geleden zei Gaitema:

Je gedraagd je enorm dwangmatig en extremistisch nu.

je noemt me zo omdat je niet begrijpt ik praat naar de geest nog geef je gehoor naar het vlees, waarom komen woorden en daden niet overeen?

Hij noemt je zo omdat dit exact omschrijft wat je doet.

1 uur geleden zei Thinkfree:

ik oordeel niet, en vraag me af waarom daden en woorden niet overeen komen?

Wederom haal je zaken door elkaar. Zijn daden komen niet overeen mat jouw gedachten. Dat heet godsdienstvrijheid.

48 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wellicht verstandiger en eerlijker om aan te geven dat herstel bij jou een leven lang duurt. Ik ken mensen die na tot geloof te zijn gekomen binnen de kortste keren van hun probleem af kwamen en genezen door het leven gaan. Wat mij doet afvragen hoe dit nou toch kan?

Dat kan dan ook niet. Zulke mensen tonen gewenst gedrag om door de groep te worden geaccepteerd. Dat is iets anders dan genezen zijn. 

37 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En daarmee kom jij geen steek verder.

@Gaitema hoeft ook niet met jou verder te komen, maar wel met het herstel van zijn vrouw.  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Thinkfree:

Je hoeft niets van mij aan te nemen nog wil ik daar op een forum over praten, want juist de daden getuigen. God weet alle dingen hij weet dat ik hem lief heb.

nog = noch (sorry)

Maar het laatste voorbeeld dat ik gaf? Te confronterend?

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Thinkfree:

Je hoeft niets van mij aan te nemen nog wil ik daar op een forum over praten, want juist de daden getuigen. God weet alle dingen hij weet dat ik hem lief heb.

Je ontwijkt weer zijn bijdrage inhoud. Het voorbeeld wat hij gaf. En dat voorbeeld is nog niet eens de ernst wat mijn vrouw heeft meegemaakt. Zij heeft dit maanden mee gemaakt en trouwens een hele jeugd de rest van de ellende.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Je ontwijkt weer zijn bijdrage inhoud. Het voorbeeld wat hij gaf. En dat voorbeeld is nog niet eens de ernst wat mijn vrouw heeft meegemaakt. Zij heeft dit maanden mee gemaakt en trouwens een hele jeugd de rest van de ellende.

Wat in elk geval duidelijk wordt Gaitema is dat iemand die zichzelf christen noemt niet per definitie uitblinkt in inlevingsvermogen.

Sommigen geloven blijkbaar in een 'instant' genezing: van totaal naar de klote naar helemaal en voor eeuwig beter; in één oogwenk. Lekker realistisch maar niet heus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

totaal niet, heb geantwoord mijn ja is ja, en nee, is nee.

Waarom zou ik mijzelf keer op keer bevestigen moeten? 

Je ontwijkt deze vragen:

Stel dat jouw vrouw morgen wordt verkracht. De dader zal er geen enkele wroeging over hebben. Heb je hem ook al vergeven? Zal jouw vrouw nergens last van hebben, lichamelijk of geestelijk? Er niks aan over houden? En wat als ze door die verkrachting zwanger is geworden? Abortus? Of straks stiefvader van een kind dat door een verkrachting is verwekt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Je ontwijkt deze vragen:

Stel dat jouw vrouw morgen wordt verkracht. De dader zal er geen enkele wroeging over hebben. Heb je hem ook al vergeven? Zal jouw vrouw nergens last van hebben, lichamelijk of geestelijk? Er niks aan over houden? En wat als ze door die verkrachting zwanger is geworden? Abortus? Of straks stiefvader van een kind dat door een verkrachting is verwekt?

Ook al worden ze dood geslagen voor me onder dwang, en ik verbrand het is ze vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat in elk geval duidelijk wordt Gaitema is dat iemand die zichzelf christen noemt niet per definitie uitblinkt in inlevingsvermogen.

Sommigen geloven blijkbaar in een 'instant' genezing: van totaal naar de klote naar helemaal en voor eeuwig beter; in één oogwenk. Lekker realistisch maar niet heus.

Ja inderdaad en ik word er altijd Spaans benauwd van die lui. Ze vragen het onmogelijke van je en hebben inderdaad totaal geen inlevingsvermogen. Ten minste, ze laten het niet blijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Ja inderdaad en ik word er altijd Spaans benauwd van die lui. Ze vragen het onmogelijke van je en hebben inderdaad totaal geen inlevingsvermogen. Ten minste, ze laten het niet blijken.

Vraag helemaal niets van, en probeer je alles te geven, namelijk Gods woord.

Indien je wenst zal ik je verder met 'rust' laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Vraag helemaal niets van, en probeer je alles te geven, namelijk Gods woord.

Indien je wenst zal ik je verder met 'rust' laten.

Nou, je bedoelt het goed. Op naar het volgende onderwerp, want hier komen we niet uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thinkfree:

Ook al worden ze dood geslagen voor me onder dwang, en ik verbrand het is ze vergeven.

Dat is dan liefde uit goedbedoelende liefdeloosheid. Want wie in de liefde is, die haat de zonde.
Dat maakt dat je letterlijk tegen hen ontbrandt met een "dit mag niet van de Heere!"
En dan heb ik het er nog niet over dat juist de concrete liefde voor je eigen familie, je tot het stellen/geven van jouw leven zou moeten brengen, om hen te redden. Uit liefde.

Vergeving veronderstelt berouw, en barmhartigheid een welwillende ziel.
En gevraagd wordt jouw licht: "dit mag niet van de Heer!", en "God zal u straffen!"
en "wie van God (in recht en waarheid en liefde) is, vindt bij mij bescherming!"
en alle daarmee in lijn zijnde handelingen.

Besef, dat ook God had kunnen zeggen tegen Adam en Eva: is goed joh, kan gebeuren, klaar en over en uit. Maar nee; God maakte het wel goed, maar ging daarvoor een lange weg en deed daarvoor zijn eigen Zoon alle ellende ondergaan die je bedenken kunt. Tijdelijk weliswaar en met een missie en een hoger doel weliswaar, maar niettemin via een moeizame weg waarin er geen enkele ruimte is om het kwaadwillende hart te vergeven. Gewoon helemaal niet.

@Mattheüs 6:15 => Wanneer krijgt u vergeving van de Vader? Wanneer u erom vraagt bij de vader.
Maar als vergeving geen hart van bekeringsgezindheid (om vergeving vragen) behoeft,
waarom zou dan de satan niet vergeven worden? Waarom nog een hel?

Johannes 2:15-17
En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef Hij ze allen uit den tempel,
ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte Hij uit, en keerde de tafelen om.
En Hij zeide tot degenen, die de duiven verkochten: Neemt deze dingen van hier weg;
maakt niet het huis Mijns Vaders tot een huis van koophandel.
En Zijn discipelen werden indachtig, dat er geschreven is:
De ijver van Uw huis heeft mij verslonden.

Exodus 32:9-10
Verder zeide de HEERE tot Mozes: Ik heb dit volk gezien, en zie, het is een hardnekkig volk!
En nu, laat Mij toe, dat Mijn toorn tegen hen ontsteke, en hen vertere; zo zal Ik u tot een groot volk maken.

Maleachi 1:2-4
Ik heb u liefgehad, zegt de HEERE; maar gij zegt: Waarin hebt Gij ons liefgehad?
Was niet Ezau Jakobs broeder? spreekt de HEERE; nochtans heb Ik Jakob liefgehad.
En Ezau heb Ik gehaat; en Ik heb zijn bergen gesteld tot een verwoesting, en zijn erve voor de draken der woestijn.
Ofschoon Ezau's volk zeide: Wij zijn verarmd, doch wij zullen de woeste plaatsen weder bouwen;
alzo zegt de HEERE der heirscharen: Zullen zij bouwen, zo zal Ik afbreken;
en men zal hen noemen: Landpale der goddeloosheid,
en een volk, op hetwelk de HEERE vergramd is tot in eeuwigheid.

Hebreeën 10:31 
Vreselijk is het te vallen in de handen van de levenden God.

Romeinen 9:13-14
Gelijk geschreven is: Jakob heb Ik liefgehad, en Ezau heb Ik gehaat.
Wat zullen wij dan zeggen? Is er onrechtvaardigheid bij God? Dat zij verre.

Lucas 23:34 
En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun; want zij weten niet, wat zij doen.

Lucas 17:1-3
En Hij zeide tot de discipelen:
Het kan niet wezen, dat er geen ergernissen komen; doch wee hem, door welken zij komen;
Het zoude hem nuttiger zijn, dat een molensteen om zijn hals gedaan ware,
en hij in de zee geworpen, dan dat hij een van deze kleinen zou ergeren.
Wacht uzelven. En indien uw broeder tegen u zondigt, zo bestraf hem;
en indien het hem leed is, zo vergeef het hem.

Hebreeën 1:5-9
Want tot wien van de engelen heeft Hij ooit gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb ik U gegenereerd?
En wederom: Ik zal Hem tot een Vader zijn, en Hij zal Mij tot een Zoon zijn?
En als Hij wederom den Eerstgeborene inbrengt in de wereld, zegt Hij:
En dat alle engelen Gods Hem aanbidden.

En tot de engelen zegt Hij wel: Die Zijn engelen maakt geesten, en Zijn dienaars een vlam des vuurs.
Maar tot den Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid;
de schepter Uws koninkrijks is een rechte schepter. Gij hebt rechtvaardigheid liefgehad,
en ongerechtigheid gehaat;
daarom heeft U, o God! Uw God gezalfd
met olie der vreugde boven Uw medegenoten.

1Johannes 4:21 
En dit gebod hebben wij van Hem, namelijk dat die God liefheeft, ook zijn broeder liefhebbe.

Mattheüs 6:14-15
Want indien gij den mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven.
Maar indien gij den mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven.

Mattheüs 18:21-35
Toen kwam Petrus tot Hem, en zeide: Heere! hoe menigmaal zal mijn broeder tegen mij zondigen,
en ik hem vergeven! Tot zevenmaal? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal,
maar tot zeventigmaal zeven maal.

Daarom wordt het Koninkrijk der hemelen vergeleken bij een zeker koning, die rekening met zijn dienstknechten houden wilde. Als hij nu begon te rekenen, werd tot hem gebracht een, die hem schuldig was tien duizend talenten.
En als hij niet had, om te betalen, beval zijn heer, dat men hem zou verkopen, en zijn vrouw en kinderen,
en al wat hij had, en dat de schuld zou betaald worden.
De dienstknecht dan, nedervallende, aanbad hem, zeggende: Heer! wees lankmoedig over mij, en ik zal u alles betalen.
En de heer van dezen dienstknecht, met barmhartigheid innerlijk bewogen zijnde,
heeft hem ontslagen, en de schuld hem kwijtgescholden.

Maar dezelve dienstknecht, uitgaande, heeft gevonden een zijner mededienstknechten,
die hem honderd penningen schuldig was, en hem aanvattende, greep hem bij de keel, zeggende:
Betaal mij, wat gij schuldig zijt.
Zijn mededienstknecht dan, nedervallende aan zijn voeten, bad hem, zeggende:
Wees lankmoedig over mij, en ik zal u alles betalen.
Doch hij wilde niet, maar ging heen, en wierp hem in de gevangenis, totdat hij de schuld zou betaald hebben.
Als nu zijn mededienstknechten zagen, hetgeen geschied was, zijn zij zeer bedroefd geworden;
en komende, verklaarden zij hunnen heer al wat er geschied was.

Toen heeft hem zijn heer tot zich geroepen, en zeide tot hem: Gij boze dienstknecht,
al die schuld heb ik u kwijtgescholden, dewijl gij mij gebeden hebt;
Behoordet gij ook niet u over uw mededienstknecht te ontfermen,
gelijk ik ook mij over u ontfermd heb?

En zijn heer, vertoornd zijnde, leverde hem den pijnigers over,
totdat hij zou betaald hebben al wat hij hem schuldig was.
Alzo zal ook Mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet van harte vergeeft
een iegelijk zijn broeder zijn misdaden.

Moraal van het verhaal:
vergeving, veronderstelt dat erom gevraagd wordt;
vergeving veronderstelt berouw en spijt.
En vergevingsgezindheid is wat je bedoelt te zeggen:
wees bereid om te gaan de weg van barmhartigheid tegen de dader,
maar haat en strijdt tegen de zonde die wordt begaan.

Mattheüs 5:43-45
Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten;
en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;

Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is;
want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden,
en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

Judas: 9
Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes,
durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen,
maar zeide: De Heere bestraffe u!

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid