Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Thinkfree:
53 minuten geleden zei Gaitema:

Ik vind het een lastig vraagstuk. Wanneer ben je wettisch en wanneer niet?

je bent wettisch als je denkt het in jezelf te kunnen God haat dat. we noemen dat schijnheilig,

alleen i Jezus christus is verlossing en complete rechtvaardiging, niet in jezelf.

Wat bedoel je nou met; ''het in jezelf te kunnen''?

Hoe zie je dat voor je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

1 minuut geleden zei thom:

Wat bedoel je nou met; ''het in jezelf te kunnen''?

Hoe zie je dat voor je?

men behoort het geheel van God te verwachten, zonder hem en zijn verlossing wacht niets anders dan de dood en de vervloeking van de wet, het is een prijs die wij niet kunnen betalen als wij roemen in de wet, roem in God als verlosser en zaligmaker het is gratis. kom zoals je bent en laat hem het werk doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:
7 minuten geleden zei thom:

Wat bedoel je nou met; ''het in jezelf te kunnen''?

Hoe zie je dat voor je?

men behoort het geheel van God te verwachten, zonder hem en zijn verlossing wacht niets anders dan de dood en de vervloeking van de wet, het is een prijs die wij niet kunnen betalen als wij roemen in de wet, roem in God als verlosser en zaligmaker het is gratis. kom zoals je bent en laat hem het werk doen.

Maar als ik schrijf bijvoorbeeld, dat God in jezelf te vinden is, lees je dat dan als; zelf te kunnen?

Of; als God in ons te vinden is, hoe zie je dat?

Want het begrip; Ik in hen, en Gij in Mij.. hoe zie je dat? Bedoel je dat met laat hem het werk doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Maar als ik schrijf bijvoorbeeld, dat God in jezelf te vinden is

God is van nature niet in de mens te vinden

 

1 minuut geleden zei thom:

Of; als God in ons te vinden is, hoe zie je dat?

God vindt je niet in jezelf maar op golgotha aan het kruis als men zijn offer beseft en aanpakt in geloof van hart en belijden van de mond, dan komt hij in je wonen men noemt dat wedergeboren worden.

3 minuten geleden zei thom:

Want het begrip; Ik in hen, en Gij in Mij.. hoe zie je dat?

dat is enkel van toepassing op mensen die Jezus aanvaardt hebben als hun verlosser en zaligmaker,

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Thinkfree:
24 minuten geleden zei thom:

Want het begrip; Ik in hen, en Gij in Mij.. hoe zie je dat?

dat is enkel van toepassing op mensen die Jezus aanvaardt hebben als hun verlosser en zaligmaker,

Inderdaad.

Dat is Hij, die weder uit God geboren is; het Zijne. 

Rom. 8 sv

29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

je bent wettisch als je denkt het in jezelf te kunnen God haat dat. we noemen dat schijnheilig,

alleen i Jezus christus is verlossing en complete rechtvaardiging, niet in jezelf.

Dat begrijp ik. Maar Paulus kan ik ten dele volgen. Ik heb het idee dat God het niet altijd met Paulus eens is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Gaitema:

Dat begrijp ik. Maar Paulus kan ik ten dele volgen. Ik heb het idee dat God het niet altijd met Paulus eens is.

God is het volledig met Paulus eens hij is moeilijk te begrijpen, vooral met alle verwarring en mis interpretatie's van verschillende denominatie's de sleutel is hoe dichter bij God hoe lichter het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Thinkfree:

God is het volledig met Paulus eens hij is moeilijk te begrijpen, vooral met alle verwarring en mis interpretatie's van verschillende denominatie's de sleutel is hoe dichter bij God hoe lichter het is.

Nou, wij hebben er verdeeldheid om in onze kerk. Ik vind het tegenstrijdig, Paulus woorden. Enerzijds vrijheid preken en dat met te zware wetten komen. Vooral zijn verbod "wijger elkaar de seksuele gemeenschap niet" voor getrouwde stellen. Als ik me daaraan moest houden, zou ik mijn vrouw veel pijn doen, vanwege een groot seksuele trauma van seksueel misbruik dat ze heeft door haar ex en haar broer. Ik dring het haar dus nooit op en wacht op betere tijden. Ze gaat er ook voor in traumatherapie. Ze noemt het een walgelijke traumatherapie.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Nou, wij hebben er verdeeldheid om in onze kerk. Ik vind het tegenstrijdig, Paulus woorden. Enerzijds vrijheid preken en dat met te zware wetten komen. Vooral zijn verbod "wijger elkaar de seksuele gemeenschap niet" voor getrouwde stellen. Als ik me daaraan moest houden, zou ik mijn vrouw veel pijn doen, vanwege een groot seksuele trauma van seksueel misbruik dat ze heeft door haar ex en haar broer. Ik dring het haar dus nooit op en wacht op betere tijden. Ze gaat er ook voor in traumatherapie. Ze noemt het een walgelijke traumatherapie.

Wie heeft het over opdringen? Iets niet weigeren staat niet gelijk aan verkracht worden. Alweer iemand die meent in God te geloven, maar ondertussen weigert het trauma achter te laten bij God. En maar praatjes maken over God geneest dit en dat en zus en zo. Maar als puntje bij paaltje komt, weigeren velen te vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Thinkfree:

God is het volledig met Paulus eens hij is moeilijk te begrijpen, vooral met alle verwarring en mis interpretatie's van verschillende denominatie's de sleutel is hoe dichter bij God hoe lichter het is.

Interessant.  Vertel,  wanneer heeft God dat gezegd?.....  

Niet natuurlijk,  je verkondigt hier iets dat je niet waar kunt maken. Waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat jij het met Paulus eens bent.  Zeg dat dan maar maak daar niet God van, 

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wie heeft het over opdringen?

Dat is de andere kant van niet mogen weigeren. Als je iets niet mag weigeren is het onvermijdelijk dat het tegen je zin is en als de ander dan wel wil (en je dus moet) is dat dus opdringen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Alweer iemand die meent in God te geloven, maar ondertussen weigert het trauma achter te laten bij God. En maar praatjes maken over God geneest dit en dat en zus en zo. Maar als puntje bij paaltje komt, weigeren velen te vergeven.

Jij kunt jezelf niet verplaatsen in de vrouw van @Gaitema. Als dat een voorbeeld moet zijn van zgn christelijke naastenliefde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Interessant.  Vertel,  wanneer heeft God dat gezegd?.....  

Niet natuurlijk,  je verkondigt hier iets dat je niet waar kunt maken. Waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat hij het met Paulus eens bent.  Zeg dat dan maar maak daar niet God van, 

Dat is de andere kant van niet mogen weigeren. Als je iets niet mag weigeren is het onvermijdelijk dat het tegen je zin is een als de ander wel wil is dat dus opdringen.

Ik reageer niet op die betweter uit Urk.

Zojuist zei Dat beloof ik:

Jij kunt jezelf niet verplaatsen in de vrouw van @Gaitema. Als dat een voorbeeld moet zijn van zgn christelijke naastenliefde. 

Dank voor je steun. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Thinkfree:

God vindt je niet in jezelf maar op golgotha aan het kruis als men zijn offer beseft en aanpakt in geloof van hart en belijden van de mond, dan komt hij in je wonen men noemt dat wedergeboren worden.

Er zijn er velen die zich een wedergeboren christen noemen, USA voorop. Iedere kerkganger lijkt een reborn christ te heten.

11 uur geleden zei thom:

29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.

Het verschil; de mens wedergeboren noemen, en wat uit God is wedergeboren noemen, is hemelsbreed.

11 uur geleden zei Thinkfree:

men behoort het geheel van God te verwachten, zonder hem en zijn verlossing wacht niets anders dan de dood en de vervloeking van de wet, het is een prijs die wij niet kunnen betalen als wij roemen in de wet, roem in God als verlosser en zaligmaker het is gratis. kom zoals je bent en laat hem het werk doen.

Wat gratis is, maar veel werk is, is de overgave van wat Hem bewust is geworden in zichzelf, maar dan wel 'de weg recht maakt voor Hem'. Opdat Hij kan groeien en ik kleiner worden.

Het is alles een innerlijk proces in de tot geloof gekomen mens. Een smalle weg te gaan van inzicht en uitzicht.

11 uur geleden zei Thinkfree:

je bent wettisch als je denkt het in jezelf te kunnen God haat dat. we noemen dat schijnheilig,

alleen i Jezus christus is verlossing en complete rechtvaardiging, niet in jezelf.

Maar als de wedergeborene uit God is, de Verlosser en zaligmaker, de rechtvaardige, de Zoon... dan is dat in jezelf, jezelf als lichaam.

11 uur geleden zei thom:

Rom. 8 sv

29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.

En dat is de Tempelbouw. Afbreken wat niet van Hem is, en opbouwen, weven, vorm geven, wat van Hem is, door Geest.

En dan kan de mens zich dus afvragen, in hoeverre de oude mens belangrijk is in wat voor situatie die zit, als persoonlijkheid, als moment van het aardse leven.

Is de moordenaar die tot geloof komt, en werkelijk de juiste grond heeft, het geloof omarmt, de werken ondergaat van het geloof, dan nog een moordenaar? Voor de wereld wel, maar voor Datgene wat in hem is, en groeien kan door offergave van het kleine ik, is het de Tempel Gods.

En zo is het met elk mens, in zijn 'door de wereld bestempelde positie', die tot geloof komt van Hem, getuigen geworden van de andere natuur in zichzelf, geraakt door het Licht, het Woord, wat uit God is.

Velen zijn er geroepen, en zijn gaan geloven, maar weinigen zijn er uitverkoren.

Je moet wel dóór..

En krijgen de vragen; wie is Jezus voor jou thom? hopelijk meer duidelijkheid. Dan is het geen uiterlijk vertoon van bidden op de knieën en handen gevouwen, maar inzicht verkrijgen wat er innerlijk gaande is. Het zonden vergeven is onderdeel van werken in de Tempel, aan de Tempel.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Thinkfree:

God vindt je niet in jezelf maar op golgotha aan het kruis als men zijn offer beseft en aanpakt in geloof van hart en belijden van de mond, dan komt hij in je wonen men noemt dat wedergeboren worden.

Paul Washer beproeft het zondaarsgebed.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
10 uur geleden zei Thinkfree:

God vindt je niet in jezelf maar op golgotha aan het kruis als men zijn offer beseft en aanpakt in geloof van hart en belijden van de mond, dan komt hij in je wonen men noemt dat wedergeboren worden.

Er zijn er velen die zich een wedergeboren christen noemen, USA voorop.

Zo te zien kunnen jullie beiden van elkaar leren, @thom en @Thinkfree.

👍  :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja Ricky, maar dan moet je wel het antwoord helemáál overnemen.

2 uur geleden zei thom:
12 uur geleden zei Thinkfree:

God vindt je niet in jezelf maar op golgotha aan het kruis als men zijn offer beseft en aanpakt in geloof van hart en belijden van de mond, dan komt hij in je wonen men noemt dat wedergeboren worden.

Er zijn er velen die zich een wedergeboren christen noemen, USA voorop. Iedere kerkganger lijkt een reborn christ te heten.

Daar bedoel ik mee, dat dit opzeggen of belijden, niets te maken heeft met wedergeboren worden.

Een papegaai kan ook glorie kraaien.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei thom:
13 uur geleden zei Thinkfree:

God vindt je niet in jezelf maar op golgotha aan het kruis als men zijn offer beseft en aanpakt in geloof van hart en belijden van de mond, dan komt hij in je wonen men noemt dat wedergeboren worden.

13 uur geleden zei Thinkfree:

God vindt je niet in jezelf maar op golgotha aan het kruis als men zijn offer beseft en aanpakt in geloof van hart en belijden van de mond, dan komt hij in je wonen men noemt dat wedergeboren worden.

28 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Zo te zien kunnen jullie beiden van elkaar leren, @thom en @Thinkfree.

👍  :-)

Ja Ricky, maar dan moet je wel het antwoord helemáál overnemen.

Daar bedoel ik mee, dat dit opzeggen of belijden, niets te maken heeft met wedergeboren worden.

Niets moet en niets is verplicht. Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig (1 Korinthiërs 6:12).

Als ik hét slechts gedeeltelijk eens ben, met je antwoord, dan ga ik je antwoord niet helemáál overnemen.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:

Als ik hét slechts gedeeltelijk eens ben, met je antwoord, dan ga ik je antwoord niet helemáál overnemen.

Maar het gedeelte is een aanloop naar mijn antwoord.

Regel5 klas 1; lees het antwoord, niet wat jou uitkomt.

36 minuten geleden zei Ricky Tjin:
2 uur geleden zei thom:
13 uur geleden zei Thinkfree:

God vindt je niet in jezelf maar op golgotha aan het kruis als men zijn offer beseft en aanpakt in geloof van hart en belijden van de mond, dan komt hij in je wonen men noemt dat wedergeboren worden.

Er zijn er velen die zich een wedergeboren christen noemen, USA voorop.

Zo te zien kunnen jullie beiden van elkaar leren, @thom en @Thinkfree.

👍  :-)

Hier lijkt het of ik het eens ben met Thinkfree, en elkaar gevonden hebben in zijn uitspraak. En er een 'halleluja' over zoveel wedergeborenen klinkt.

Niet dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:
13 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Niets moet en niets is verplicht. Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig (1 Korinthiërs 6:12).

Als ik hét slechts gedeeltelijk eens ben, met je antwoord, dan ga ik je antwoord niet helemáál overnemen.

Maar het gedeelte is een aanloop naar mijn antwoord.

Regel5 klas 1; lees het antwoord, niet wat jou uitkomt.

Je suggestie van "Regel5 klas 1; lees het antwoord, niet wat jou uitkomt." is subjectief geleuter.

Wat je suggestie van "Regel5 klas 1; lees het antwoord, niet wat jou uitkomt." betreft, maak jij jezelf er ook schuldig aan, net zoals anderen op dit forum. Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.

Laat maar eens zien waar je suggestie van "Regel5 klas 1; lees het antwoord, niet wat jou uitkomt." in de richtlijnen van dit forum beschreven staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wat je suggestie van "Regel5 klas 1; lees het antwoord, niet wat jou uitkomt." betreft, maak jij jezelf er ook schuldig aan, net zoals anderen op dit forum. Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.

Je verdraait met een gedeelte uit mijn antwoord te nemen, mijn antwoord over een situatie.

Door hiervan een gedeelte te pakken, wordt de suggestie gewekt dat ik iets anders antwoord.

Dan heb je over jouw suggestie van wat mijn antwoord lijkt, een mening.

Zo loopt het uit de klauwen.

Oh ja, regel 6 klas 1; focus. :-) Maar ik zal hiermee stoppen nu.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Gaitema:

Vooral zijn verbod "wijger elkaar de seksuele gemeenschap niet" voor getrouwde stellen. Als ik me daaraan moest houden, zou ik mijn vrouw veel pijn doen,

dat is geen verbod, maar een uitspraak gebaseerd op liefde, uit liefde voor jouw vrouw kun jij dat weigeren. de wet wordt in 1 woord vervuld namelijk in dit liefde.

het gaat erom dat men niet bewust seks onthoud voor elkaar uit egocentrische redenen dit leidt enkel tot meer zonde en doet de relatie schade aan.

zoals @Kaasjeskruid terecht aangeeft staat er niet dat je haar moet verkrachten maar elk handelen moet uit liefde voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thinkfree:

dat is geen verbod, maar een uitspraak gebaseerd op liefde, uit liefde voor jouw vrouw kun jij dat weigeren. de wet wordt in 1 woord vervuld namelijk in dit liefde.

het gaat erom dat men niet bewust seks onthoud voor elkaar uit egocentrische redenen dit leidt enkel tot meer zonde en doet de relatie schade aan.

zoals @Kaasjeskruid terecht aangeeft staat er niet dat je haar moet verkrachten maar elk handelen moet uit liefde voorkomen.

Met Kaasjeskruid heb ik niets meer mee van doen. Hij weet niet waar hij over praat, met nu weer "als mijn vrouw een christen zou zijn". Van jou wil ik dit wel aannemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Met Kaasjeskruid heb ik niets meer mee van doen. Hij weet niet waar hij over praat, met nu weer "als mijn vrouw een christen zou zijn". Van jou wil ik dit wel aannemen.

laten we elkaar niet verwerpen om onze gebreken,  uit liefde voor jou hoort jouw vrouw al haar trauma's op Christus te leggen hoe moeilijk dit ook is. ook dat is liefde het komt nooit van 1 kant,  als men in Jezus leeft heeft men de kracht daartoe ik kan je dat zeggen omdat diezelfde kracht ook mij verlost heeft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

laten we elkaar niet verwerpen om onze gebreken,  uit liefde voor jou hoort jouw vrouw al haar trauma's op Christus te leggen hoe moeilijk dit ook is. ook dat is liefde het komt nooit van 1 kant,  als men in Jezus leeft heeft men de kracht daartoe ik kan je dat zeggen omdat diezelfde kracht ook mij verlost heeft.

 

Zou ze dat niet gedaan hebben, denk je? Laten we ook verstandelijk gehandicapten bij Jezus brengen. Dan genezen ze ook. 🤔 De trauma zelf is ze na therapie wel aardig van af, maar de gevolgen er van (weinig seksuele behoeftes meer ervaren) niet. Dat heeft tijd nodig. God geneest niet altijd direct. Dat heeft veel tijd nodig.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Zou ze dat niet gedaan hebben, denk je? Laten we ook verstandelijk gehandicapten bij Jezus brengen. Dan genezen ze ook. 🤔

God belooft geen lichamelijke genezing, zie Paulus wat hij wel belooft en geeft is geestelijke beperkingen te genezen en op te heffen. trauma's zijn geestelijken ziekte's.

in dit leven het lichaam zal volledig hersteld worden na de dood.

de geest is levend om der gerechtigheid wil, maar het lichaam zal sterven om der zonden wil. en zal herschapen worden na de dood.

9 minuten geleden zei Gaitema:

Dat heeft tijd nodig. God geneest niet altijd direct. Dat heeft veel tijd nodig.

dat begrijp ik, en zij heeft geluk met een man die haar liefde schenkt door dat te gedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid