Spring naar bijdragen

sjako

Moderators Levensbeschouwing
  • Aantal bijdragen

    10.755
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over sjako

  • Rang
    CrediOrca

Recente profielbezoeken

16.458 profielweergaven
  1. Kan je dan een deel van een persoon wegnemen en dat verdelen over andere 70 andere personen? Numerie 11:25 Toen daalde Jehovah neer in een wolk en sprak tot Mozes. Hij nam wat van de geest weg die op hem was en legde die op elk van de 70 oudsten. Zodra de geest op hen kwam te rusten, begonnen ze zich als profeten te gedragen. Nog een voorbeeld dat de heilige Geest geen persoon kan zijn vind je in bijv Romeinen 8:11. Als de Geest van Hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in jullie woont, zal Hij die Christus Jezus uit de dood heeft opgewekt ook jullie sterfelijke lichaam levend maken
  2. Is dat zo? Het Griekse woord voor “geest”, pneuma, is onzijdig, zoals alle voornaamwoorden die verwijzen naar de geest, waardoor deze per definitie onpersoonlijk zijn. De vertalers van het Nieuwe Testament kenden deze regel in de grammatica, maar vertaalden zonder reden verwijzingen naar de komst van de “geest der waarheid” als “Hij” in plaats van “het”, omwille van hun trinitaire vooroordelen (bv. Joh. 14:17). Als zij de onzijdige voornaamwoorden van Joh. 14–16 consequent vertaalden als “het”, “zelf” en “die” in plaats van “Hij”, “Hem”, “Wie” etc., dan zou het voorstellen van de “Heilige Gees
  3. Dat is toch hetzelfde. Hier wordt de Vader toch ‘den enigen waarachtige God’ genoemd. Eeuwig leven hangt hier vanaf. Je moet God kennen én Jezus Christus. Hier wordt wel degelijk onderscheid gemaakt. Wij zien Jezus juist wel als Heer, als Koning van Gods Koninkrijk. Hij is daarvoor aangesteld door God. Het is juist heel gevaarlijk om meerdere entiteiten als God aan te zien omdat juist de belangrijkste regel het feit dat God één is en niet drie. Bovendien is de heilige Geest geen persoon. Waar staat dat?
  4. Dit heeft hier niks mee te maken. Ik heb niet eens familie binnen de JG, dus dit is drogreden. Natuurlijk wel. Waarom zou Jezus ze dan corrigeren? De Joden die Jezus aanvielen hadden geen idee wie Hij was. Ze dachten zeker niet dat Hij God was of dat Hij dat beweerde. De discussie is na 2000 jaar nog steeds niet voorbij, dus zo makkelijk is het niet en de Joden zouden in een paar dagen de juiste conclusie trekken? Echt niet. Echt een drogreden. Ik ben juist een van Jehovah’s Getuigen geworden omdat ze hier echt bij het rechte eind hebben. Er is één God, de Vader. Als je mij ni
  5. Wij hebben veel kennis en bezien het nu eenmaal anders. Met dit inzicht geef ik je eerlijk antwoord. Ik wil niet perse mijn gelijk te halen, maar ik heb nog geen 1 steekhoudend antwoord gezien.
  6. Waar staat dat? In een welles nietes heb ik geen zin. Voor Mattheus heb ik die nu gegeven maar je kan het ook afleiden. In het Hebreeuws bestaat een soort van rijm of schrijfwijze die ook terug te vinden is in Mattheus. Maar ook tekst Mattheus 1:21 duidt sterk op een origineel in het Hebreeuws. Ze zal een zoon krijgen, en je moet hem Jezus noemen, want hij zal zijn volk redden van hun zonden.’ Waarom Jezus? Niet logisch, want dat heeft niet een bepaalde betekenis. Jeshoea of Jehosua daarentegen betekent ‘Jehovah zal redden’. En zoals je zal zien in de Hebreeuwse vertaling o
  7. Johannes is waarschijnlijk in het Hebreeuws geschreven. Daar zijn ook afschriften van die gewoon op Internet te vinden zijn. Daar staat ook Jehovah ipv Heer. Voor Mattheus geldt hetzelfde: zie hier voor Jehovah in het NT https://www.hebreeuwsmattheus.nl/chapters/22/
  8. Kurios is niet God in het Grieks, maar theos. Kurios verwijst naar een naam en daar wordt Jezus of Jehovah mee bedoeld.
  9. Grieks niet maar ik heb dacht ik wel een Hebreeuws afschrift gezien waar wel Jehovah staat. Ik durf het niet met stelligheid te zeggen maar dan moet ik even zoeken.
  10. Er staat niet God, maar Heer. Daarmee wordt Jehovah bedoeld, de Vader. Volgens de leer kan de Vader niet de Geest zijn. En ook als de Heer hier naar Jezus zou verwijzen dan nog kan het niet. Het kan wel als de heilige Geest Gods zichtbare kracht of uitwerking is. Dus geen persoon. De heilige Geest gaat van de Vader uit, de enige ware God volgens Jezus. Maar Jezus weet nu nog steeds dingen niet die de Vader wel weet. Hoe kan dit dan? Matt 24:36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader. Handelingen 1:7 Hij antwoor
  11. Dit is al niet waar. In het nieuwe Testament staat veelvuldig aanhalingen uit het OT. Daar waar in het NT dan Heer staat, staat in het OT Jehovah. Meestal is Heer dus een vergrieksing van de Naam Jehovah, de naam van de Vader. Zo ook hier. Bovendien zegt de 3-eenheidsleer dat de Vader niet de Zoon is, de Zoon niet de Vader en de Vader niet de Geest. M.a.w. deze leer klopt niet. Ook al was Heer hier een referentie naar de Zoon, dan nog klopt het niet. Deze uitleg valt onder de categorie ‘er een draai aan geven’. Deut 6:4 Luister, Israël: Jehovah, onze God, is één Jehovah. 5 Je m
  12. Hoe verklaar je dan 2Kor 3:17 Jehovah is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid. 18 Met ongesluierde gezichten weerkaatsen wij allemaal als spiegels de glans van Jehovah. We worden veranderd in hetzelfde beeld, met meer en meer glans, precies zoals dat wordt gedaan door Jehovah, de Geest. Hier wordt gezegd dat de Vader, Jehovah, de heilige Geest IS. In de 3-eenheidsleer is de Geest een apart persoon binnen de Godheid en niet de Vader. Als de Vader en Jezus een eenheid zou in persoon dan zou er geen verschil moeten zijn in kennis. Er zijn voorbeelden zat dat de V
  13. Denk vrijwel geen één. Die wisten het van te voren en waren al lang naar de bergen gevlucht.
  14. Nou, er was niet veel meer van over toen de Romeinen er mee klaar waren. Van de tempel is nog 1 muur over en wat puin. Daarna zijn de Joden verdreven over de hele wereld. Verwoesting van Jeruzalem Titus begon onmiddellijk met de belegering van Jeruzalem. Nadat de joodse verdediging ernstig verzwakt was door hongersnood, kwam de laatste bestorming door de Romeinen op 29-30 augustus van het jaar 70. Dit wordt nog steeds door de joden herdacht op Tisja be'Aaw. Er was voor de joden geen houden meer aan en de hele stad werd in de as gelegd. Hoewel Titus de tempel ongeschonden in hand
  15. Dat is een ingewikkelder vraag, want dat is alleen indirect uit te leggen. De vernietiging van Jeruzalem is nog niet geweest anders zou hij dat zeker genoemd hebben. De tweede vraag is makkelijk. Lukas 19:43 Want er komt een tijd dat je vijanden een belegeringswal van puntige palen om je heen zullen bouwen. Ze zullen je omsingelen en je van alle kanten belegeren. 44 Ze zullen je met de grond gelijkmaken en je kinderen verpletteren. Ze zullen in jou geen steen op de andere laten, omdat je de tijd waarin je werd geïnspecteerd, niet hebt herkend.’
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid