Spring naar bijdragen

Barnabas

Members
  • Aantal bijdragen

    292
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Barnabas

  • Rang
    CrediGup

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Religie
    Christelijk, evangelische gezinte
  • Beroep
    Theologiestudent

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Het doet mij denken aan de urim en de tummim die toevertrouwd waren aan de priester. Exodus 28:30: "En u moet in de borsttas van de beslissing de urim en de tummim doen, zodat die op het hart van Aäron zijn, als hij binnenkomt voor het aangezicht van de HEERE . Zo zal Aäron de beslissing voor de Israëlieten voortdurend op zijn hart dragen voor het aangezicht van de HEERE ." Tarotkaarten werken op basis van toeval zoals John Ramirez uitlegt. De urim en de tummim waren middelen die gebruikt werden om beslissingen namens God te verkrijgen waarbij ook het toeval een grote rol speelt
  2. Er zijn zoveel slimme antwoorden die jij geeft. Maar is jouw verstand nou echt niet in staat om behalve de tekst die jij hanteert te erkennen dat het verhaal ook zegt dat de tovernaars terwijl zij aan het hof waren hun staven op de grond wierpen en dat deze in slangen veranderden. En te erkennen dat ik sprak over tovenaars en niet over Farao. Kan jij dat?
  3. Het zijn niet alleen zijn eigen gedachten maar ook die van de bijbel. Engelen worden regelmatig genoemd en boze geesten ook. Jezus dreef een heel legioen uit een man die bezeten was en zich als zodanig ook gedroeg. @Modestus heeft dus gewoon gelijk. Het normale volwassen christelijke leven houdt in strijd te leveren tegen deze machten. Die strijd wordt dan weer gevoerd door normale aardse praktijken. Dus beiden hebben gelijk, maar iemand zeggen dat je technische kennis waar een man zich op mag bogen "je eigen gedachten zijn" is als een man in zijn edele delen raken en verlammen. De bijbel
  4. Het is heel mooi dat je de aandacht wilt verstigen op het liefhebben. Dat is ook waar het om gaat, dat is een basis. Er staat dat God liefde is en ook dat de wet is God en de naaste liefhebben als jezelf. Jezus zeg dat de rest hieruit voortvloeit en dus alles wat de bijbel zegt in de eerste plaats in dit licht gezien dient te worden. Wanneer ik de mooie dingen zie in de natuur dan is dat een soort voeding tot het goede. Maar niets met het slechte te maken willen hebben is ook de instelling van God, Helaas is de mens gevallen maar God valt niet. Hij is goed, genadig en barmhartig en vegeef
  5. Bedankt voor deze waarschuwing.
  6. Nou nou nou, verschil van mening is één maar iemand die zegt dat betreffende tekst in een context staat die jij weg laat geen christen noemen komt een beetje over als gebrek aan argumentatiekracht. Laten we eens praten over de context van de tekst of verschillen tussen mannen en vrouwen. Zou dat mogelijk zijn? Misschien ontdekken we dan een realiteit die kennelijk aan jouw aandacht ontsnapt is. De context is oa: Galaten 3;1: "Galaten, u hebt uw verstand verloren! ...".
  7. Mozes was bij Farao en de tovenaars van Farao waren in staat om wonderen te doen. Het verschil met Mozes was de bedoeling en instelling van het verrichten er van. Farao wilde Joden in slavernij houden en Mozes wilde hen eruit redden. Dat is het verschil.
  8. Mooie preek, niet geheel bekeken maar voor zover wel, bedankt.
  9. Dat Jezus vergeeft betekent niet dat men geen vijand van Hem kan zijn. Dat zijn twee versc.hillende zaken. Jezus deed zijn bediening en wist dat dat zou leiden tot grote onrust. De leiders van het volk zoals in Jesaja wordt gesproken over de leiders van Sodom en Gomorra stelden zich op als vijanden van Jehovah en zij zochten Jezus te doden. Zij leverden Hem uit om gedood te worden en vele Joden stonden tegenover Hem en haatten Hem grondig en eisten Zijn terechtstelling. Dat is ronuit vijandschap. Vergeving is voor hen die niet weten wat zij doen en voor hen die hun zonden die zij kennen belijd
  10. De tekst zegt dat er leven is na het sterven. Sterven is doodgaan. Dat betekent in de eerste plaats sterven aan jezelf, het afleggen van slechte eigenschappen gedurende het leven op aarde. En wanneer dat omwille van Christus is dan blijft Christus in ons en Hij is het leven. Om te weten of dat leven eeuwig is zullen we te rade moeten gaan bij andere teksten. Het leven in Christus is eeuwig: Johannes 3;16 "Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft." Uit deze tekst blijkt duidel
  11. De NBG spreekt nochthans krachtiger over voorbijgaan. En nieuw betekent dat het nieuwe nieuw is en doet geen uitspraak over hetgeen voorbijgegaan is. Daarom staat erbij "vergaan".
  12. Matteüs 16;25 zegt niet dat er geen leven na de dood is. Maar de tekst bevestigd dat er alleen in Christus leven is, daar gaat de tekst om. Mattheuüs 16;25: "Want wie zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar wie zijn leven zal verliezen om Mij, die zal het vinden." De tekst zegt dus letterlijk dat wie zijn leven zal verliezen omwille van "Mij", en dat is Christus (vers 24) dat die persoon zijn leven zal vinden. Hij zal dus het leven in vinden na dat sterven. Het is dus onzin om te zeggen dat deze tekst bevestigd dat er geen leven na de dood zou zijn. @Flawless v
  13. Het nieuwe testament gebruikt verschillende woorden voor liefhebben. Er is ook een tekst waar gesproken wordt over de wereld liefhebben. Dat is de soort vsn liefde die ter sprake was. Maar God haat de wereld en dat betekent dat Hij er niets mee te maken wil hebben. God is liefde maar de liefde die God heeft haat het slechte omdat dat verwoesting teweeg brengt. Maar de liefde van God houdt van het goede en bevestigt het goede.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid