Spring naar bijdragen

Hopper

Members
  • Aantal bijdragen

    5.567
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Hopper

  • Rang
    CrediShark

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Eeuwig nu
  • Religie
    Liefde is mijn religie.
  • Interesse
    Filosofie, mystiek, spiritualiteit.

Recente profielbezoeken

7.404 profielweergaven
  1. We leven in een wereld waarin we de verscheidenheid zintuigelijk waarnemen: een hond is geen vogel. God is Een volgens de Bijbel. Dat wat Een is, kan juist niet onderscheiden worden. Dat is ook de kern van de monotheïstische godsdiensten. Vanuit het Oude Testament roept de Bijbel nog op om geen andere goden te aanbidden en om geen beeld te maken van God. En dan lees je hier op dit forum waar 'gelovigen' dat gewoon negeren. Men wil maar God bedenken en dat gaat simpelweg niet.
  2. Men wil in veel gelovige kringen er niet aan dat de waarheid (Ik ben de weg, de waarheid en het leven) onveranderlijk is. Personen zijn wel veranderlijk. Ook de persoon Jezus was veranderlijk als mens zijnde, geboren als baby en gestorven als volwassen man. En als ik dan bij Flawless lees dat God ook verscheidenheid is dan rijzen mij de haren (die ik niet heb) ten berge. Het probleem wat zich voordoet is dat men God met het denken wil begrijpen. De enige Weg echter verloopt middels het hart.
  3. In de heidense godsdiensten waren er meerdere goden. In de heidense godsdiensten waren de goden dan ook personen. Wodan was een andere dan Donar.
  4. Wat dacht je van twee naturen?
  5. Jezus is een persoon, het vleesgeworden (persoongeworden) Woord. Waaruit al blijkt dat het Woord geen persoon is. De kerk is van het Evangelie verdwaald, dat is eigenlijk alles. Maar ik heb met geen kerk wat van doen.
  6. Dat klopt. Of men de Christus van de letteren bedoeld of de innerlijke Christus is een wereld van verschil. Die laatste is geen persoon. De letter maakt dood.
  7. We hebben het duidelijk over een verschillende Christus. De term 'Damascuservaring' zegt mij niets. 1 Johannes 2:15 zegt mij wel wat. 1 Johannes 2:15 gaat over de mystieke dood. 1 Johannes 2:15 is alleen te realiseren middels de naastenliefde zoals Jezus die propageert. Alleen middels de naastenliefde kan de mens geestelijk onderscheiden (1 Korinthiërs 2:14) Lang verhaal kort, voor mij telt alleen de levende Vader, de levende Zoon en de mededelende Heilige Geest. Alleen wat levend is wordt geopenbaard , anders blijft alles bij een bedachte God in al dan niet 3 personen.
  8. Volgens mij staat het vol met theoretisch gepraat. Even een stukje er uit lichten : God spreekt Zichzelf uit in het Woord, maar dat wil niet zeggen dat Gods Woord identiek is aan God zelf. Dat zegt Jezus (Het vleesgeworden Woord) zelf ook: de Vader is meerder dan ik. God spreekt niet als tegenover de mens staande. God heeft geen 'tegenover zich'. Personen hebben een 'tegenover zich'. Ik zal het verder niet afbreken, maar dit artikel is theoretisch geleuter wat de 3 personen wil verklaren. God openbaart zich aan de mens, maar op de wijze welke (o.a.) het Evangelie
  9. Het "ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij" is maar voor één uitleg vatbaar en die haalt men niet uit de Bijbel. Er is immers maar één Christus. Daarom onderscheidt de geestelijke mens zich ook van niemand.
  10. Vermoedelijk wel, aan het taalgebruik van de meeste forumdeelnemers te concluderen , verwachten ze 'als zichzelf' terug te keren/opgewekt te worden na de fysieke dood. Dat heet de huid van de beer verkopen voordat hij geschoten is. Daadwerkelijk geloof in Christus is Jezus volgen. Maar ik lees hier maar weinig over vergeven, het kleiner worden van het ego of de innerlijke groei van Christus. Ook lijkt men er niet in geïnteresseerd, een ander de maat nemen is meer een favoriete bezigheid.
  11. Jezus is het vleesgeworden Woord. Wie de betekenis kent van het Woord die zwijgt over de Geest. Het Woord = geestelijk, maar niet dé Geest. Alleen het onbeschreven blad weet het Woord, daarom vraag Jezus om te zijn als de kinderen. Verder valt er nog te vermelden dat het Woord zonder zonde is, maar dat zijn pasgeboren kinderen ook. Dat het maar helder is hè.
  12. Als de vis gevangen is kan men het net weg doen. Dan raak je er ook niet meer in verstrikt.
  13. Eeuwig en onsterfelijk zijn synoniem aan elkaar, de mens in Christus heeft de dood niet. Als ik Aristarkos zo lees dan gaat hij uit van een lichamelijke opstanding. Maar dat onderwerp is volstrekt oninteressant als je nog niet gestorven bent voor Mij. (Matt 16;25). De oude mens dient eerst te sterven voordat de nieuwe (geestelijke) mens kan opstaan. Dat is een einde alle veronderstellingen over lichamelijke opstandingen. Gefilosofeer over een lichamelijke opstanding houdt alleen maar de oude mens in stand en dan zondig je tegen Matt 16:25.
  14. Wat in Kol. 1:16 staat, staat ook in Joh 1:3. Het is echter maar net hoe je dat verstaat. Jij verstaat dat de Zoon de schepper is van alles. Ik versta dat anders, in Joh 5 staat geschreven: "de Zoon kan niets uit zichzelf maar alleen datgene wat Hij de Vader ziet doen." De Zoon doet niets uit zichzelf, dus ook niet scheppen. De Zoon is de eerstgeborene van de Vader, de schepping blijft een schepping met God als Schepper. Om de Zoon wat beter te begrijpen moeten we naar geestelijk terrein. God bewoond een Licht in Zichzelf wat ontoegankelijk is. (Zie 1 Tim.6:16) De Zoon is h
  15. Dat kan jij ook. Ieder mens doet onvermijdelijk in dit leven een "geest der wereld" (het bedekte gelaat) op. Welke afwijkend is van de geest welke uit God is. (Het onbedekte gelaat) Doch iedereen die dat wil mag in die 3 personen blijven geloven. Ik heb hier ondertussen al 100 argumenten aangedragen, maar tegen geloof valt niet op te schrijven. Onderwijl zag ik aan Sjako een poos terug dat hij wel de essentie van een persoon begreep. Ik ga geen JG promoten, maar kennelijk maakt geloof in een enkelvoudige God wel dat de Bijbel anders gelezen wordt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid