Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb jou de tekst geciteerd waarin staat dat in de toekomst wanneer Jezus zich zal onderwerpen God alles in allen zal zijn. Jij hebt heel duidelijk laten zien in deze discussie, dat je een afkeer hebt van een gefundeerd christelijke geloofsovertuiging. Je laat heel duidelijk zien zelf geen christen te zijn, maar een aanhanger van alle geloven op de aarde. Je bent net zo goed een moslim en een boedist. Maar geen overtuigd christen die geloofd dat je alleen gered kan worden door het geloof in Jezus Christus. Immers is geloven in Mohammed net zo veel waard volgens jou, die juist de grootste vervolger van het christendom is. Ik ga dan ook niet meer verder met jou er over hebben, want je maakt voortdurend verwijten aan mijn adres en respecteert mijn geloof niet. Na weken met jou over de eindtijd te hebben gehad ben ik nu klaar. Ik wilde in mijn topic christelijke visies horen. Niet jouw interreligieuze eenheidsworst wat het geloof in Jezus verwerpt en bevecht. Daar kan ik niks mee. Dat God alles in allen zal zijn is in tegenstelling met nu. We hebben dan de Heilige Geest, maar God is nog niet zo ver in ons, dat we nu voor de volle 100 procent wedergeboren zijn. Dit is nog maar een voorproefje. Maar waarom dwing je me te reageren na jouw vele lelijke opmerkingen aan mijn adres?

Dan kunnen we verder met de eindtijd, er komt heel wat onheil op ons af waarvan we de dagen best inkorten om het aantal slachtoffers te beperken. Satan wordt aan banden gelegd middels het toelaten van neutraliserende attractors die schijnbaar als een dief in de nacht tot de aarde komen. In werkelijkheid gaat het om zaken die oeroud zijn, inspelend op profane problemen die niet eens bestaan op voorwaarde dat we daar anders over denken. Er bestaat echter geen garantie dat we niet eerst in een doemscenario belanden, Satan zal immers tekeer gaan als een briesende leeuw omdat z'n wereldbeeld - niet eens beseffend wat er in het verschiet ligt - aan diggelen wordt geslagen. Binnen de globale context van de eindtijd worden er dus verschillende scenario's aangeboden, zowel positief als negatief kan weerspiegeld worden middels rudimentaire schetsen waardoor we ons kunnen laten leiden. Negeer maar Gaitema, proficiat!! Blijkbaar wil je God zo ver mogelijk weghouden door hem steeds in de toekomst te projecteren, nooit bij stilgestaan dat dit wel eens een handige list van Satan zou kunnen zijn? En jij gelooft dit wellicht blind ondanks alles wat het tegenspreekt? Enkel medelijden staat hier op z'n plaats, uiterst pijnlijk.

Gf1XJPu.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Leuke tekening weer, maar het is momenteel 2017 (niet 2016) en de economische crisis is al weer voorbij. De tekening klopt dus niet. Ik vind het ook wel vreemd dat vanaf 2020 WO3 woedt en tegelijkertijd er sprake is van 'duurzame menselijke vooruitgang' en 'mondiaal herstel'.  Hoe denk je die 2 te  gaan combineren ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Doe liever wat zelfonderzoek ipv stellingen te poneren waarvan je de draagkracht niet eens begrijpt, je gaat nu zelfs zo ver dat je God in de toekomst projecteert nadat je zegt dat God in alles is. Maar zoek rustig verder, wees er wel voorzichtig mee want de schok kan groots zijn. Kunnen we dan nu verder met de eindtijd en de oplossingen die we kunnen terugvinden in de Bijbel? Een mens kan niet spreken over wat hij niet ziet, een kwestie van logica.

Je bent jezelf niet meer, TTC. Je eigenwaan heeft het helemaal overgenomen en je probeert jouw eigen ontwikkelingstaak (om bekering te vertalen in een term die voor niet christenen beter aanvaardbaar is)  op Gaitema te leggen en op andere christenen.  Je verdraait alles wat Gaitema zegt, waarmee je geestelijke energie uit hem probeert te halen, want als hij met je in gesprek wil blijven zal hij steeds opnieuw moeten weerleggen wat jij hebt verdraaid. Het put je gespreskspartner uit en levert jou tijdelijk energie.  Dit is geen eerlijk gesprek, maar vampirisme, en het levert zelfs jou uiteindelijk toch niks op, behalve een korte termijn kick en korte termijn energie.

 

3 uur geleden zei TTC:

God is alles in allen, is het ooit anders geweest? De geest is werkelijk wonderbaarlijk, zelfs God kunnen we wegredeneren. :)

Dit is jouw eigen waan en dat blijft het zolang je niet ZELF het zelfonderzoek doet wat je op christenen tracht te laden. Dat is niet de manier waarop je kunt krijgen wat je hebben wilt.  Als jij oprecht ver genoeg gaat in je zelfonderzoek, dan stuit je vanzelf op het kwaad en de kwade neigingen.  Hoe relatief "goed" je ook geweest mag zijn. Zolang je daar nog niet op bent gestuit, ben je nog niet ver genoeg afgedaald. 

Besef wel dat het een gevaarlijke weg is en je daar de hulp bij nodig hebt van de beste Advocaat die er Bestaat..... Aan de andere kant, de weg die je nu bewandelt is net zo gevaarlijk, want je waant je God en vervolgt Zijn Kerk.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dolce Vita:

Je bent jezelf niet meer, TTC. Je eigenwaan heeft het helemaal overgenomen en je probeert jouw eigen ontwikkelingstaak (om bekering te vertalen in een term die voor niet christenen beter aanvaardbaar is)  op Gaitema te leggen en op andere christenen.  Je verdraait alles wat Gaitema zegt, waarmee je geestelijke energie uit hem probeert te halen, want als hij met je in gesprek wil blijven zal hij steeds opnieuw moeten weerleggen wat jij hebt verdraaid. Het put je gespreskspartner uit en levert jou tijdelijk energie.  Dit is geen eerlijk gesprek, maar vampirisme, en het levert zelfs jou uiteindelijk toch niks op, behalve een korte termijn kick en korte termijn energie.

Tja, er zijn nu eenmaal mensen die God als een boemerang zien, eerst wegredeneren om dan te zeggen dat God in de toekomst wel zal terugkeren. En zo creëert Satan voor zichzelf de ruimte om z'n spel te spelen, om dan te zeggen dat anderen verdraaien wat onmiskenbaar geen steek houdt. En zo verwordt de boodschap van Jezus tot een karikatuur, hij heeft z'n leven geofferd om ons te verlossen van onze zonden, vervolgens zondigen we gewoon verder omdat we weten dat hij nog eens zal terugkomen om hetzelfde te doen? Handig, in zekere zin zelfs creatief, niet moeilijk dat velen nogal verbaasd staan kijken naar de capriolen van de geest die van religie een absurd pijnlijke grap maakt. Het is werkelijk wonderbaarlijk, het is amper in woorden uit te drukken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Tja, er zijn nu eenmaal mensen die God als een boemerang zien, eerst wegredeneren om dan te zeggen dat God in de toekomst wel zal terugkeren. En zo creëert Satan voor zichzelf de ruimte om z'n spel te spelen, om dan te zeggen dat anderen verdraaien wat onmiskenbaar geen steek houdt.

Allemaal wollig gefilosofeer die alle kanten op waaiert om maar niet tot de eigen kern te hoeven komen.....  Het lijkt allemaal heel wat wat je allemaal schrijft, maar is niets meer dan een enorm luchtkasteel, gemaakt van gebakken lucht, en een mist waarachter je je verschuilt.

Citaat

En zo verwordt de boodschap van Jezus tot een karikatuur, hij heeft z'n leven geofferd om ons te verlossen van onze zonden, vervolgens zondigen we gewoon verder omdat we weten dat hij nog eens zal terugkomen om hetzelfde te doen? Handig, in zekere zin zelfs creatief, niet moeilijk dat velen nogal verbaasd staan kijken naar de capriolen van de geest die van religie een absurde grap maakt. Het is werkelijk wonderbaarlijk, het is amper in woorden uit te drukken.

Dat je niets van het Evangelie hebt begrepen is duidelijk. Daar is Iets meer voor nodig en dat vergt bekering. En bekering houdt ten diepste  in dat je tot inkeer komt, je toestand beseft, berouw hebt en God vraagt om vergeving. Hij zendt de oprechte zoeker de Trooster die je tot de volle waarheid zal brengen. Je kiest echter voor het verklagen der broederen. Dat brengt je niets.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dolce Vita:

Allemaal wollig gefilosofeer die alle kanten op waaiert om maar niet tot de kern te hoeven komen.....  Het lijkt heel wat maar is niets meer dan een enorm luchtkasteel, gemaakt van gebakken lucht.

Al meermaals hebben we verwezen naar de bijbel waarin bijzondere alternatieven staan voor hedendaagse problemen van wereldformaat, het zijn problemen die als gebakken lucht oplossen in het niets maar dat wens je in alle talen te ontkennen door het debat telkens een andere richting in te duwen. Dit topic handelt over de eindtijd, over hoe de mensheid verstrengeld is geraakt in het voor zichzelf gesponnen web waar we ons nu trachten aan te ontworstelen, dit in de hoop dat we veel en veel erger kunnen voorkomen. Maar goed, in de Bijbel staat dat we eerst elkaar gaan afslachten, pas nadien volgt het feest der bazuinen en de grote verzoendag, eind goed, al goed. We kijken heden lijdzaam toe alsof het leven een film is, het is werkelijk perfect.

25 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat je niets van het Evangelie hebt begrepen is duidelijk. Daar is Iets meer voor nodig en dat vergt bekering. En bekering houdt ten diepste  in dat je tot inkeer komt, je toestand beseft, berouw hebt en God vraagt om vergeving. Hij zendt de oprechte zoeker de Trooster die je tot de volle waarheid zal brengen. Je kiest echter voor het verklagen der broederen. Dat brengt je niets.

Ondertussen weer wat nieuws in de wereld der eindtijd, de 'klimaatvluchteling'.

Heersende Europese elite maakt weg vrij voor 200 miljoen Afrikaanse ‘klimaatvluchtelingen’. De voorspellingen van The Economist, waar wij afgelopen woensdag aandacht aan besteedden, worden door veel mensen niet zo serieus genomen, omdat men amper kan geloven dat er in de komende 20 à 30 jaar ècht meer dan een miljard Afrikanen naar Europa kunnen komen. De globalistische elite doet er echter alles aan om dat mogelijk te maken; zo heeft in Oostenrijk de eerste Afrikaanse migrant asiel gekregen omdat het in zijn thuisland Somalië ‘te droog’ is. Dit schept een gevaarlijk precedent, want nu kan feitelijk iedere inwoner van Afrika naar Europa reizen en om deze reden asiel krijgen. De EU wacht volgens de eerste voorzichtige schattingen dan ook een tsunami van 100 tot 200 miljoen Afrikaanse ‘klimaatvluchtelingen’. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei HJW:

Voor zover het lijden ontstaat door haat en oorlogen kan ik je helemaal volgen. Maar wat met ziektes ? Wat met natuurrampen ?

Je vijand liefhebben lukt niet altijd, maar is wel altijd een nobel streven.

God aan kanten ? Tja.....zo dacht men toen vaak en helaas nu ook nog. het leidt vaak tot ellende.

@HJW,

Ik kan dat niet anders zien dan afschuwelijke pech. Soms is het meer dan pech, omdat onze leefwijze meespeelt. Denk aan de relatie roken-longkanker, teveel alcohol leverkanker, korsakov etc. Natuurrampen soms pech omdat men in een omgeving woont waar veel aardbevingen, overstromingen etc voorkomen. Maar waarom gaat men er wonen? Armoede en dan is vruchtbare grond gewenst, een zee die bevist kan worden ook. Men is slecht behuisd, geen dijken die overstromingen tegen houden. En wat te zeggen van onze onverschilligheid t.o.v milieu, armoede zodat er rampen veroorzaakt worden. Mijn ervaring -en ik kan er naast zitten- dat wij mensen meestal veroorzaker zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lobke:

Ik kan dat niet anders zien dan afschuwelijke pech. Soms is het meer dan pech, omdat onze leefwijze meespeelt. Denk aan de relatie roken-longkanker, teveel alcohol leverkanker, korsakov etc. Natuurrampen soms pech omdat men in een omgeving woont waar veel aardbevingen, overstromingen etc voorkomen. Maar waarom gaat men er wonen? Armoede en dan is vruchtbare grond gewenst, een zee die bevist kan worden ook. Men is slecht behuisd, geen dijken die overstromingen tegen houden. En wat te zeggen van onze onverschilligheid t.o.v milieu; armoede zodat er rampen veroorzaakt worden. Mijn ervaring -en ik kan er naast zitten- dat wij mensen meestal veroorzaker zijn.

Dijken bouwen kost geld, en daar is altijd een gebrek aan wanneer het nodig is. Voorts zijn we experten in het vinden van verklaringen waarom er niet genoeg geld is, zelfs wanneer ze voorbij gaan aan het gezond verstand blijven we daarin toch geloven. En zo vergaat het de mensheid anno 2017, creatief om van geen probleem een probleem te maken, met in het kielzog een oneindige reeks wijsheidsspreukjes die niets aan het toeval overlaten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Die perfectie kan mi op verschillende manieren beschouwd worden, zo moet er gruwel zijn om onze afschuw te wekken. Deze combinatie is perfect, net zoals de in het leven geroepen onwetendheid tot veel gruwel kan leiden. Ook onze twijfel daarover is perfect, net zoals onze hunker naar vrede en harmonie wanneer het systeem situationeel uit balans raakt. En daarmee is het fenomeen 'uit balans raken' dan ook weer perfect, het activeert ons om herstel na te streven. Dit niet doen heeft dan weer te maken met de graad van bewustzijn, kennis en de bereidheid om onze verantwoordelijkheid hierin te nemen. En zo kunnen we nog wel een eindje verder gaan, een perfect samenspel tussen goed en kwaad.

de mens streeft naar perfectie, waardoor 'dat wat is' veelal als imperfect wordt gezien. 'Dat wat is' kan echter slechts zijn omdat het perfect is, met een rekenkundige precisie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Mcmadtasty:

hoe bedoel je?

De perfectie van hoe organismen zijn opgebouwd, de verhoudingen tot elkaar en diens meer. Hetzelfde geldt voor het universum alsof God een wiskundige is, zelfs het niet zien van deze perfectie is op zich perfect. Ieder van ons kan dit nader onderzoeken, enkel ons melkwegstelsel telt al 150 miljard sterren waarvan de zon er eentje is. Het is werkelijk overweldigend, ons diepste ontzag wordt erdoor gewekt om vervolgens terug naar de realiteit van alle dag te kijken. Wat we dan te zien krijgen grenst aan het onwaarschijnlijke, te midden van die miljarden sterren en planeten blijken er ook mensen te bestaan. Nadere studie naar deze organismen brengt nog veel meer aan het licht, stuk voor stuk zijn ze opgebouwd uit dezelfde elementen als Jezus, er is technisch gezien geen verschil maar dat geloven mensen doorgaans niet. Een aantal berekende zelfs het aantal atomen per kilogram mens,  dat is ongeveer 100,000,000,000,000,000,000,000,000. En in de volgende les over perfectie zal het gaan over het tekort op de pensioenen, voor een aantal blijkt het een onoplosbaar probleem maar dat is slechts een kwestie van geloof. Ergo, ook geloof is perfect, je kan mensen wijsmaken wat je wil, ze denken er toch niet verder over na. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Lobke:

@HJW,

Ik kan dat niet anders zien dan afschuwelijke pech. Soms is het meer dan pech, omdat onze leefwijze meespeelt. Denk aan de relatie roken-longkanker, teveel alcohol leverkanker, korsakov etc. Natuurrampen soms pech omdat men in een omgeving woont waar veel aardbevingen, overstromingen etc voorkomen. Maar waarom gaat men er wonen? Armoede en dan is vruchtbare grond gewenst, een zee die bevist kan worden ook. Men is slecht behuisd, geen dijken die overstromingen tegen houden. En wat te zeggen van onze onverschilligheid t.o.v milieu, armoede zodat er rampen veroorzaakt worden. Mijn ervaring -en ik kan er naast zitten- dat wij mensen meestal veroorzaker zijn.

Soms is het inderdaad gewoon pech. Ik kan niet al het lijden verklaren uit menselijke tekortkomingen of verkeerde beslissingen. Want waarom een aarde met schuivende aardplaten ? Je kan er dan wel uit de buurt blijven, maar de instabiliteit is er wel. Waarom ? 

Mensen zijn niet de veroorzakers van aardbevingen. Uit de buurt blijven is een optie, maar wie wist in het verleden waar ze waren ?

Het blijft lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

De perfectie van hoe organismen zijn opgebouwd, de verhoudingen tot elkaar en diens meer. Hetzelfde geldt voor het universum alsof God een wiskundige is, zelfs het niet zien van deze perfectie is op zich perfect. Ieder van ons kan dit nader onderzoeken, enkel ons melkwegstelsel telt al 150 miljard sterren waarvan de zon er eentje is.............

Zelfs al zou het anders zijn, betreft het nog steeds een perfectie.

Alleen binnen het streven naar een bepaalde perfectie kan iets zijn wat imperfect is.
'Dat wat is' is echter altijd perfect.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:

Tja, er zijn nu eenmaal mensen die God als een boemerang zien, eerst wegredeneren om dan te zeggen dat God in de toekomst wel zal terugkeren. En zo creëert Satan voor zichzelf de ruimte om z'n spel te spelen, om dan te zeggen dat anderen verdraaien wat onmiskenbaar geen steek houdt. En zo verwordt de boodschap van Jezus tot een karikatuur, hij heeft z'n leven geofferd om ons te verlossen van onze zonden, vervolgens zondigen we gewoon verder omdat we weten dat hij nog eens zal terugkomen om hetzelfde te doen? Handig, in zekere zin zelfs creatief, niet moeilijk dat velen nogal verbaasd staan kijken naar de capriolen van de geest die van religie een absurd pijnlijke grap maakt. Het is werkelijk wonderbaarlijk, het is amper in woorden uit te drukken. 

Je verdraait al mijn woorden, negeert vele bijdragen, beantwoord mijn vragen niet en verhuld je achter een rook gordijn. In de afgelopen weken leek je begrip te tonen. Nu val je me voortdurend aan. Ik reageer daarom niet meer en houd mijn geloof voor me. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Mcmadtasty:

Zelfs al zou het anders zijn, betreft het nog steeds een perfectie. Alleen binnen het streven naar een bepaalde perfectie kan iets zijn wat imperfect is. 'Dat wat is' is echter altijd perfect.

Ja, zelfs oorlog kunnen we als een perfecte manifestatie zien, net zoals onze afkeer daarvan.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Gaitema:

Je verdraait al mijn woorden, negeert vele bijdragen, beantwoord mijn vragen niet en verhuld je achter een rook gordijn. In de afgelopen weken leek je begrip te tonen. Nu val je me voortdurend aan. Ik reageer daarom niet meer en houd mijn geloof voor me. 

Wees vrij om God in de toekomst te projecteren om dan te hunkeren dat hij terugkeert om je wakker te maken, veel succes. Er wordt niemand aangevallen, doe liever wat zelfonderzoek om niet telkens te hervallen in dogmatische stellingen waar het ego zich maar al te graag aan vastklampt, het is gekende materie. En die verhaaltjes over wedergeboorte hebben ook hun beste tijd wel gehad, waar wacht je nu op om dat ook te doen? Door God ver buiten je te projecteren creëer je die mist enkel zelf, alsof je angst hebt om God en jezelf in de ogen te kijken? Wees voorzichtig wanneer je daar wel toe bereid bent, het kan schokkend worden. En wat nu met die eindtijd, WOIII of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Gaitema:

Je verdraait al mijn woorden, negeert vele bijdragen, beantwoord mijn vragen niet en verhuld je achter een rook gordijn. In de afgelopen weken leek je begrip te tonen. Nu val je me voortdurend aan. Ik reageer daarom niet meer en houd mijn geloof voor me. 

Voor wanneer het nog eens over de eindtijd mag gaan, lees ook de remedies die in de bijbel staan. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Gaitema:

Einde discussie trol

Simpel gaat de eindtijd over twee flows waarvan we niet weten naar welke kant het dubbeltje zal vallen, het oude wereldbeeld kan vervangen worden door een evolutionair aangepaste houding maar dat zal niet zonder verzet verlopen. Het doorbraaktraject impliceert immers een het geboren worden van een nieuwe wereld, niet langer geldgedreven maar mensgedreven. 

  • Evolutie (‘devolutie’) naar een totale ineenstorting of ‘breakdown’.

De waarden, wereldbeelden en ethiek van een kritische volksmassa in de samenleving bieden weerstand aan veranderingen of veranderen te langzaam, waarbij de gevestigde instituties te weerbarstig zijn voor een tijdig voltooide transformatie. Ongelijkheden en conflicten, samen met een verarmd milieu creëren onbeheersbare spanningen. De maatschappelijke ordening degenereert en valt ten prooi aan conflicten en geweld.

  • Evolutie naar een doorbraak of ‘breakthrough’

In de loop van de tijd verandert de geesteshouding van een kritische volksmassa in de wereld, waardoor de ontwikkeling van de samenleving wordt afgebogen naar een meer aangepaste modus. Naarmate deze veranderingen houvast vinden, ontstaat er een betere ordening van de maatschappij, die nu wordt gestuurd door aangepaste wereldbeelden, waarden en ethica. De economische, politieke en ecologische dimensies van de samenleving stabiliseren zich hierdoor tot een meer harmonieuze en duurzame modus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

TTC, wat is je doel, wat wil je bereiken met je bijdragen? En dan graag in gewone mensentaal.

Dit topic handelt over de eindtijd, over wat ons te wachten staat en de keuzes die we als mensheid kunnen maken. Logischerwijs handelt het topic dan ook over onze verantwoordelijkheid hierin, derhalve niet over het zich verschuilen achter allerhande 'religieuze' citaten en bijhorende rationalisaties om elke vorm van progressie te ondermijnen. Christenen dragen hierin hun bijdrage door de Bijbel te (h)erkennen in woord en daad, bekrachtigt door ook niet-bijbelse bronnen die naar hetzelfde proces verwijzen. Zoals altijd is het mogelijk de ernst van de situatie te ontkennen en/of niet eens bewust van te zijn, de precedenten zijn gekend en in overvloed. Anders gezegd, het is het ene of het andere, vandaag bepalen we de toekomst en verschillende scenario's zijn mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

...vandaag bepalen we de toekomst...

Contradictio in terminis. Dit hele topic is een grote speculatie waarvan de lijn duidelijk is, men fantaseert over een eindtijd die men verwacht (ik heb af en toe de indruk dat men niet kan wachten tot het plaatsvindt 8-)) waarbij God de regie heeft. Wij bepalen in deze niks laat staan de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Contradictio in terminis. Dit hele topic is een grote speculatie waarvan de lijn duidelijk is, men fantaseert over een eindtijd die men verwacht (ik heb af en toe de indruk dat men niet kan wachten tot het plaatsvindt 8-)) waarbij God de regie heeft. Wij bepalen in deze niks laat staan de toekomst.

Veel mensen zijn er vandaag al mee bezig, ze kiezen een heel ander pad. Je mag natuurlijk geloven wat je wil, anderen zullen dan wel voor jou beslissen. En dat doen ze dan ook, elke dag opnieuw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Mullog:

Contradictio in terminis. Dit hele topic is een grote speculatie waarvan de lijn duidelijk is, men fantaseert over een eindtijd die men verwacht (ik heb af en toe de indruk dat men niet kan wachten tot het plaatsvindt 8-)) waarbij God de regie heeft. Wij bepalen in deze niks laat staan de toekomst.

In tegenstelling tot wat je beweert denk ik dat wij juist heel veel bepalen. Alleen al wanneer de bijbel op waarheid gebaseerd is, zie je dat alles met het eten van de vruchten van kennis van goed en kwaad begint.
door de handeling van de mens is de zondeval tot stand gekomen (wat dit ook precies moge zijn) Menselijk  handelen heeft bepaald. Of wij ons er volledig van bewust zijn met wat we gezamenlijk en afzonderlijk bepalen, betwijfel ik. Wat betreft eindtijd denk ik dat het niet tijdsgebonden is. Een eindtijd kan op ieder moment plaats vinden door bewustwording. echter wat is nodig om bewust te worden?

Een vredesrijk gaat over vrede. Mijn voorstelling hiervan betreft een  vrede die verder gaat dan het zwijgen van het geweld of vriendschap tussen mensen en naties.Zoals Black elk al beweerde, het zijn  deze  vriendschappen slechts vage weerspiegelingen van de ware vrede, die vanuit het innerlijk ontstaan. het geen strijd kennen.

Een vredesrijk gaat ook over welvaart. Honger en armoede zijn ingrediënten om een innerlijke strijd te voeren.
Wij maken deel uit van een wereld die verre is van een vredesrijk. 

En toch,wanneer het vredesrijk zich hier op aarde zou manifesteren, wat zou maken dat wij zelf niet in staat zouden zijn om bijvoorbeeld honger en armoede uit te bannen?

Wanneer het nu niet mogelijk  zou zijn, zou het vredesrijk op aarde een grote leugen zijn. Wat maakt dat het nu niet is?

Ik denk dat dat antwoord te wijten is aan onszelf, in  hoe wij collectief bepalen te leven en waar we ieder afzonderlijk voor kiezen.
Al deze keuzes vormen een geheel vanwaaruit het moment nu bestaat, wat nu is, hoe het nu is.
De gemaakte keuzes kennen we, we weten waartoe ze leiden. En toch blijven we op dezelfde weg.

Een mogelijke eindtijd om daarmee te stoppen is wanneer het niet anders kan. wanneer  het dus danig stukloopt dat overleven een kritieke grens bereikt.
De lijst met bedreigde flora en fauna groeit iedere dag. Effecten zijn onduidelijk in hoe de natuur, het leefgebied waar we het van moeten hebben zich gaat ontwikkelen.
Onze leefwijze is gebaseerd op het creëren van behoefte om te kunnen leven, waarbij dat wat de aarde te bieden heeft zo langzamerhand uitgeput raakt.

Een noodzakelijke eindtijd zit ik niet op te wachten. wel op het moment dat deze werkelijkheid stopt en er een andere werkelijkheid zich manifesteert.

En daarin bepalen wij, zolang God niet voor ons bepaald.  En zolang wij bepalen is het een  som van alle keuzes waar we mee te maken hebben.


 


 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid