Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Gaitema:

Dat is ook simpel te verklaren. Naast de Thenach lezen de joden nog een boek dat door Farizeeërs zijn geschreven. Die hebben de theologie van de joden gevormd en daarin hebben ze stelling genomen tegen de christenen. De christenen zelf hebben er in de komende eeuwen vervolgens ook een zooitje van gemaakt, waardoor maar weinig Joden het christendom echt serieus namen. 

En in dat boek nemen ze wel de drie-eenheid op de korrel maar niet Jezus' lijden ? 

1 minuut geleden zei sjako:

Jij wel toch?

Ik constateer dat ze het geloven. De reden daarachter is niet vast te stellen. Dus nee, ik weet niet wat hun onderliggende gedachten zijn. En ik claim dat dan ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

7 minuten geleden zei Dolce Vita:

Jij bent echt grappig. Ik had je zo al vijf teksten gegeven :#

Maar goed, omdat je de Bijbel op dat punt afwijst, was je zo gevoelig voor verwarring over bijvoorbeeld Mohammed. Alle twijfel en verwarring die iemand, zij het door onwetendheid en niet door kwaadwillendheid, bij je kan zaaien, heeft naar mijn mening en ervaring (met Triniteitsafwijzers) alleen maar een ingang zolang de Heilige Drieëenheid afgewezen wordt.

De leer van de Drie eenheid staat niet in de bijbel. Nergens zal je lezen dat de Heilige Geest God is. Je mag het me wel uitleggen hoe het kan dat een zekere Persoon de Heilige Geest een God kan zijn en toch geen andere dan God de Vader zelf. Want dat is jullie verwarring. De Heilige Geest is geen andere God, maar wel een andere Persoon dan God de Vader en Jezus de Zoon. Kijk, dat snap ik nu weer niet, hoe dat nou kan. En werkelijk, nergens staat het in de bijbel. Het is niets anders dan theologie, waardoor vele christenen in de vierde eeuw op de brandstapel gegooid werden. 

 

Maar wat je over Mohammed zegt snap ik niet, want ik ben vanaf het begin af aan al heel duidelijk er over geweest dat hij een valse profeet is die veel christenen en joden vervolgd en vermoord heeft en zelf de oorzaak is van de christenvervolging door de Islam.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei HJW:

Waarom geloven de joden dan niet dat de messias zal sterven voor de zonden van de mensheid ?

Ze hadden het wel kunnen weten. Waarom moesten er immers bloedoffers worden gebracht. Waarom kan bloed een zonde tijdelijk bedekken. En welke zonde moest dan bedekt worden? Waarom mochten de botten van het Paschalam niet gebroken worden. Het was allemaal een vooruitwijzing naar het loskoopoffer van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

Ik denk dat steeds meer wensen het door gaan krijgen dat de Triniteit niet waar is. 

Jouw organisatie heeft jou dan ook geleerd dat jij door de grote verdrukking zal gaan en dat jij eerst nog naar het Duizendjarige Rijk moet.  Jij gelooft die organisatie, dus zul je daar wellicht dan wel door gaan. Maar na die duizend jaar zie jij denk ik wel in dat je door het wtg bent bedrogen en dat het wtg van de Ware Kerk is afgevallen en daar in wezen nooit toe heeft behoord.   Daar heb ik vrede mee gekregen, hoewel ik het in jouw geval heel jammer vind. En natuurlijk voor alle mensen van goede wil die in de val van het wtg terecht zijn gekomen. Maar zoals je zelf al aangaf is dat jouw vrije keuze geweest. Vrije wil, hoogste goed. Doen we niet moeilijk over.  Alle jg zijn naar mijn mening en ervaring net als de Borq.  Ik ga nooit in discussie met een religieus systeem.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Ze hadden het wel kunnen weten. Waarom moesten er immers bloedoffers worden gebracht. Waarom kan bloed een zonde tijdelijk bedekken. En welke zonde moest dan bedekt worden? Waarom mochten de botten van het Paschalam niet gebroken worden. Het was allemaal een vooruitwijzing naar het loskoopoffer van Christus.

Er zijn meerdere teksten aangegeven die zeer duidelijk zijn dat er niet gestorven kan worden voor de zonden van een ander. 

Ze hebben gewoon naar hun teksten gekeken. 

Er zijn veel teksten later profetisch verklaard.

En je zwalkt weer met je argument. Voor de drie-eenheid geef je aan dat er geen tekst is die het 100% onderschrijft of anders uitgelegd kan worden. Dat geldt dus ook voor het sterven voor de zonden van de mensheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Gaitema:

 

 

Maar wat je over Mohammed zegt snap ik niet, want ik ben vanaf het begin af aan al heel duidelijk er over geweest dat hij een valse profeet is die veel christenen en joden vervolgd en vermoord heeft en zelf de oorzaak is van de christenvervolging door de Islam.  

Lees je gesprekken met TTC dan maar eens goed en zelfkritisch in alle eerlijkheid na. 

Zolang je hart, ziel EN verstand niet op 1 lijn zitten - en naar mijn mening en ervaring blijft dat bij alle Triniteitsafwijzers het geval, omdat ze het dogmatisch Godsbesef niet hebben dat door het Trinitarisch dogma zeer deskundig en adequaat is samengevat -  blijf je keer op keer voor verwarring en twijfel gevoelig, en  blijft er een ingang. 

Buiten Jezus Christus EN de Heilige Kerk, het Lichaam, geen zaligheid.

Dit is natuurlijk slechts mijn ervaring en mening.   Doe ermee wat je wilt,

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei HJW:

Ik constateer dat ze het geloven.

Ik spreek een heleboel Christenen. Als ik uitleg wat de drieëenheid inhoud dan zeggen ze bijna allemaal dat ze het zo ook niet geloven. Wij erkennen allemaal de macht die Jezus heeft gekregen van zijn Vader. Wij erkennen ook dat Jezus door Gods geest ons leid en stuurt. 

Maar de Vader wil exclusieve aanbidding. Deuteronomium 6:4

4 Luister, Israël: Jehovah, onze God, is één Jehovah.  5 Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel en je hele kracht.  6 Deze woorden die ik je vandaag gebied, moet je in je hart hebben,  7 en je moet ze je zonen inprenten en erover praten als je in je huis zit, als je onderweg bent, als je gaat slapen en als je opstaat.  8 Bind ze op je hand als herinnering en draag ze als een band op je voorhoofd.  ....

Daarom is de drieëenheidsleer ronduit een gevaarlijke leer. Jehovah heeft Jezus een speciale positie gegeven in Zijn voornemen. En het is belangrijk dit te erkennen en Jezus daarvoor eer te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Jouw organisatie heeft jou dan ook geleerd dat jij door de grote verdrukking zal gaan en dat jij eerst nog naar het Duizendjarige Rijk moet.  Na die duizend jaar zie jij denk ik wel in dat je door het wtg bent bedrogen en dat het wtg van de Ware Kerk is afgevallen en daar in wezen nooit toe heeft behoord. 

 

Zelf geloof ik dat heel het christendom er bij God heel slecht voor staat. Er zijn zoveel stromingen. We moeten het allemaal puur hebben van ons vertrouwen in Jezus. Ook daarover is geloof ik veel misverstand. 

Je hebt namelijk twee soorten geloven. Je hebt christenen die geloven, maar het veranderd hun levens amper. Alles blijft bij het zelfde. En je hebt christenen die geloven en het het vernieuwd hen van binnen uit. Ze dragen vrucht uit. 

Het probleem is dat in de eerste eeuwen van het christendom al veel dwaalleer ontstaan was. De Rooms Katholieke Kerk heeft denk ik ergens nog haar best gedaan er nog het beste van te maken. Toch ontstond er vervolgens een reformatie, waarin ook weer meerdere leiders er het beste van heeft willen maken. Dan krijg je nog een paar charismatische golven/opwekkingen. Grofweg als eerste de pinksterbeweging (opvolgers van de wederdopers misschien?), vervolgens de charismatische opwekking binnen de traditionele kerken, de Torontobeweging kwam daarna en ik denk dat dit wel de laatste echte opwekking is dat nog zuiver van aard is. Nu zie je meer de opwekking van het samen werken van verschillende denominaties, denk ik.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dolce Vita:

Jouw organisatie heeft jou dan ook geleerd dat jij door de grote verdrukking zal gaan en dat jij eerst nog naar het Duizendjarige Rijk moet.  Na die duizend jaar zie jij denk ik wel in dat je door het wtg bent bedrogen en dat het wtg van de Ware Kerk is afgevallen en daar in wezen nooit toe heeft behoord. 

Ik ga niet enkel uit wat de organisatie mij leert. Ik ben persoonlijk verantwoordelijk voor mijn eigen geloof. Als ik het punt drieëenheid bestudeer kan ik niet tot een andere conclusie komen dan die ik tot nu toe heb. In de duizend jaar zal iedereen wel gecorrigeerd worden. Dan worden er boekrollen geopend worden waardoor dingen duidelijker zullen worden. De natiën zullen tot genezing komen, dan worden we allemaal onderwezen door Jehovah. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Ik spreek een heleboel Christenen. Als ik uitleg wat de drieëenheid inhoud dan zeggen ze bijna allemaal dat ze het zo ook niet geloven.

De afval zou dan ook groot zijn he. Simpel zat.

De rest van je afschuwelijke antichristelijke tekst heb ik weggelaten. Jg geloven niet in de Zoon. Ze haten het kruis (en dat is letterlijk te merken voor wie er een draagt).  Het wtg is naar mijn mening en ervaring helemaal geen christelijke organisatie.

Ik vind het verdrietig voor  individuele jg dat ze zo ver zijn afgedwaald en zo verstrikt zijn geraakt in het wtg. Maar ze hebben daarvoor zelf gekozen. Het zij zo. De ervaring heeft geleerd dat jg niet te helpen zijn, althans niet door mij. Als ze me op straat aanklampen (dat is in het recente verleden veel gebeurd, nu niet meer, maar goed ook want bij een volgende ontmoeting zou ik een foto hebben gemaakt en aangifte hebben gedaan bij de politie van gevaarlijke hindering) wijs ik ze in hun geval de weg naar de Katholieke Kerk.  Ze zullen zelf olie moeten gaan halen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei HJW:

Er zijn meerdere teksten aangegeven die zeer duidelijk zijn dat er niet gestorven kan worden voor de zonden van een ander. 

Die zijn er niet. Je maakt de denkfout dat geen enkel sterfelijk mens dit kan. Hierin komt ook de erfzonde al naar voren. Jezus kwam echter uit de hemel en was niet behept met de erfzonde. Daarom kon Jezus dat wel. En het is een geweldig offer dat Hij belangeloos heeft gebracht. Zoveel liefde hebben Jezus en Jehovah voor de mensheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dolce Vita:

Lees je gesprekken met TTC dan maar eens goed na. 

Ik weet heel goed wat ik gezegd heb hoor. Ik heb ook heel de tijd wel geweten dat TTC geen christen is die geloofd dat Jezus voor zijn zonden aan het kruis gegaan is. Hij geloofd in een Christuskracht dat zich manifesteert in verschillende religies. Ik begreep uit bijdragen dat hij esoterisch christelijk is. Wat dat precies inhoud weet ik niet, want ik vind dat een knap ingewikkelde religie. Eén van de stromingen die ontstaan is in het vroege christendom, net als het gnostische christendom. Ik vind het gewoon jammer dat zij niet Jezus als een Persoon zien die voor hun zonden aan het kruis gestorven is. Die dus Jezus ook niet als "De christus" zien, maar meer als een geestelijk Verlichte Leider door een zekere christusgeest.

In mijn discussie kijk ik echter ook naar vruchten wat iemand mee brengt. Interessante informatie komt er veelal uit zijn hand en hij weet wel te omschrijven wat de Liefde van God inhoudt. Zo zijn er ook moslims die liefdevol zijn. Hoe dat kan, is ook weer een splijtzwam onder christenen. Christenen kunnen elkaar er om lekschieten, bij wijze van. Een welles nietes over of die liefde nu wel of niet van God kan komen. 

 

Zo ook de Heilige Geest. Ik geloof dat hij geen andere God is dan God de Vader. Ik geloof echter dat alleen de term "persoon" voor Hem misplaatst is. Ik zie de Heilige Geest meer als uitstraling van God de Vader met Jezus de Zoon, die wel twee Personen zijn en toch samen één God. Juist door die Heilige Geest. Ik heb een keer iemand gezien die mijn omschrijving van de Heilige Geest juist als de omschrijving van de drie-eenheidsleer ziet. Dat vind ik wel grappig :)

 Ik denk dat de grootste verwarring van de leer van de drie eenheid is, dat we geloven dat telkens Iemand Anders dan God de Vader zelf in ons woont. Het gevaar is ook nog eens, dat mensen een valse heilige geest kunnen volgen, als het los gekoppeld wordt van Jezus de Zoon. als mensen alleen maar hebben over het moeten hebben van de gaven van de Heilige Geest en het moeten ontvangen van de Heilige Geest... zoals in extreem charismatische stromingen, zoals de Lakelandopwekking liet zien, dan kan je ook heel goed een antichristelijke geest krijgen. 

Ik pleit voor de nadruk op het feit dat Jezus zelf en God de Vader zelf in ons hart komt wonen. Niemand anders dan God zelf leeft in jou. Het is niet iemand anders

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

De afval zou dan ook groot zijn he. Simpel zat.

Bewijs jij dan maar eens dat de Heilige geest een persoon is en bij voorkeur enkel met het OT. De Heilige geest is in het NT gepersonifieerd, wat bijv ook met wijsheid en liefde werd gedaan. Maar daarom zijn liefde en wijsheid ook geen personen.

7 minuten geleden zei Dolce Vita:

De rest van je afschuwelijke antichristelijke tekst heb ik weggelaten.

Dus Deut. 6:4 is antichristelijk en afschuwelijk? Of ineens niet meer waar. Het OT hoort net zo goed bij het Christelijk geloof als het Nieuwe. Het is één geheel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Bewijs jij dan maar eens dat de Heilige geest een persoon is en bij voorkeur enkel met het OT. De Heilige geest is in het NT gepersonifieerd, wat bijv ook met wijsheid en liefde werd gedaan. Maar daarom zijn liefde en wijsheid ook geen personen.

Dat zou ik net anders zeggen.

De Liefde is wel een Persoon. Namelijk God de Vader is Liefde. De wijsheid niet echt, het is het Geen wat de liefde uitgaat en daardoor "De Zoon" van de Liefde, wat door de Fysieke Zoon van God Jezus Christus wel tot ons gekomen is. De Heilige Geest is de wil van God en de Kracht van God in ons aan het werk.

Zo kan je de drie eenheid nog wel uitleggen als één God bestaande uit Liefde, Wijsheid en Kracht. Vader, Zoon en Geest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Ik ga niet enkel uit wat de organisatie mij leert. Ik ben persoonlijk verantwoordelijk voor mijn eigen geloof. Als ik het punt drieëenheid bestudeer kan ik niet tot een andere conclusie komen dan die ik tot nu toe heb. In de duizend jaar zal iedereen wel gecorrigeerd worden. Dan worden er boekrollen geopend worden waardoor dingen duidelijker zullen worden. De natiën zullen tot genezing komen, dan worden we allemaal onderwezen door Jehovah. 

Nee hoor, dan zul JIJ, als je daar tenminste komt,  onderwezen worden en alsnog Jezus Christus als je persoonlijke Verlosser mogen aannemen, of nogmaals een andere keuze maken, dat is aan jouzelf.

De boekrollen van mensen die de Triniteit niet hebben afgewezen en dus Jezus Christus als hun persoonlijke Verlosser hebben aanvaard, zijn allang geopend. Door Jezus de Christus Zelf.  Daar moeten jg nog achter komen. Misschien in het duizendjarig vrederijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Die zijn er niet. Je maakt de denkfout dat geen enkel sterfelijk mens dit kan. Hierin komt ook de erfzonde al naar voren. Jezus kwam echter uit de hemel en was niet behept met de erfzonde. Daarom kon Jezus dat wel. En het is een geweldig offer dat Hij belangeloos heeft gebracht. Zoveel liefde hebben Jezus en Jehovah voor de mensheid.

En dit geloof is nu de reden dat ik geloof, dat er Jehovagetuigen zijn die wel door Jezus gered worden. Al zien ze Hem niet als God. Namelijk het geloof in Zijn kruisdood is heel belangrijk.

Een ding wil ik je wel verklappen. Zoals ik al zei hoort mijn vrouw geregeld de stem van God. Toen ze een keer een Jehovagetuige aan de deur had en een boekje van hem aannam, hoorde ze God tegen haar zeggen: "dank je wel"

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Gaitema:

 

Ik pleit voor de nadruk op het feit dat Jezus zelf en God de Vader zelf in ons hart komt wonen. Niemand anders dan God zelf leeft in jou. Het is niet iemand anders

 

Dit is in mijn ogen nog steeds pure ontkenning van de Zoon..... en ontkenning van wat Jezus heeft gezegd, en wat je in de Bijbel kunt lezen..... In één en dezelfde tekst spreek je jezelf meermaals tegen. 

Zie ook bv Joh.14

Wie dit blijft ontkennen blijft gevoelig voor dwaalleer, zoals bijvoorbeeld de "profeet Jezus" van de islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Nee hoor, dan zul JIJ onderwezen worden en alsnog Jezus Christus als je persoonlijke Verlosser mogen aannemen, of nogmaals een andere keuze maken, dat is aan jouzelf.

De boekrollen van mensen die de Triniteit niet hebben afgewezen en dus Jezus Christus als hun persoonlijke Verlosser hebben aanvaard, zijn allang geopend. Door Jezus de Christus Zelf.  Daar moeten jg nog achter komen. Misschien in het duizendjarig vrederijk.

Dus naast dat we moeten geloven dat Jezus voor onze zonden gestorven is aan het kruis, moeten we ook de leer van de drie-eenheid, opgesteld door de Rooms Katholieke Kerk aanvaarden, willen we gered worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Dit is in mijn ogen nog steeds pure ontkenning van de Zoon.....

Dat zie je dan verkeert. Ik geloof dat Jezus werkelijk voor mijn zonden aan het kruis gegaan is en dat ik door Hem een nieuw leven heb ontvangen. Dat ik door Hem het eeuwige leven ontvangen heb. 

Ik geloof dat Jezus in mij leeft. Halleluja! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Zo kan je de drie eenheid nog wel uitleggen als één God bestaande uit Liefde, Wijsheid en Kracht. Vader, Zoon en Geest. 

Maar zo steekt de drieëenheidsleer niet in elkaar. Jezus zegt bijv,toch dat de Vader groter dan hem is. En zo zijn er zoveel voorbeelden. Ik denk dat wij Jezus moeten eren voor de rol die Hij heeft gekregen van zijn Vader. Door te zeggen dat hij God moet zijn om deze functie binnen Gods voornemen te bekleden doe je Jezus tekort en Jehovah ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Maar zo steekt de drieëenheidsleer niet in elkaar. Jezus zegt bijv,toch dat de Vader groter dan hem is. En zo zijn er zoveel voorbeelden. Ik denk dat wij Jezus moeten eren voor de rol die Hij heeft gekregen van zijn Vader. Door te zeggen dat hij God moet zijn om deze functie binnen Gods voornemen te bekleden doe je Jezus tekort en Jehovah ook.

Jezus is God.  Hij is niet de Vader en Hij is wel God, en dankzij het Kruisoffer kunnen wij de Heilige Geest persoonlijk ontvangen. Dat is de Triniteit uitgelegd in een notendop.  En juist wie dit ontkent, ontkent Jezus als zijn persoonlijke Verlosser. 

Johannes 4:1-4

Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; En iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. Gij zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is.


1 Joh. 2: 23 Ieder die de Zoon loochent, heeft de Vader niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Die zijn er niet. Je maakt de denkfout dat geen enkel sterfelijk mens dit kan. Hierin komt ook de erfzonde al naar voren. Jezus kwam echter uit de hemel en was niet behept met de erfzonde. Daarom kon Jezus dat wel. En het is een geweldig offer dat Hij belangeloos heeft gebracht. Zoveel liefde hebben Jezus en Jehovah voor de mensheid.

Kun jij dan een tekst aangeven die 100% de reden van het sterven van Jezus noemt en niet anders uitgelegd kan worden ?

Als het de essentie van het geloof is, dan zal het er toch meerdere keren klip en klaar staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Heeft God een zware stem? Een bas laat maar zeggen, of meer een bariton, tenor wellicht?

Ik heb alleen een keer de duivel horen spreken. Die had de stem van mijn collega. een zeer enge ervaring.

Ik was na mijn werk naar mijn auto aan het lopen en toen ik onderweg was, hoorde ik mijn "collega" zeggen: "wat ben je laat!" Ik mij verontschuldigend het bagatelliseren (weet niet meer precies wat ik zei) en hoorde vervolgens mijn "collega" weer zeggen: "hoe komt dat?" Vervolgens keek ik op de heftruck waarvan ik vermoede dat hij het was, dat net langs reed. Het bleek een pool te zijn. Een andere pool grapte een hele tijd er nog om, omdat ik in het lucht ledige liep te praten. Ik had er met mijn vrouw over en vrees dat een demoon me probeerde bang te maken, aangezien ik laat klaar was met mijn werk en een grote angst ken ontslagen te worden. Er was echter helemaal niets aan de hand. Als ik hier typ bid ik God soms of Hij me woorden wil geven. Ik geloof dan dat Hij me woorden in geeft. Ik zou het mooi vinden om net als sommige mensen met de gave van profetie wel Gods stem te horen. Paulus heeft het zo gehoord. Ik ken ook sommige christenen die het zo hebben gehoord. Sommigen een enkele keer. Anderen vaker. Het lijkt me heel mooi. Ik denk niet dat het uit te leggen valt hoe God klinkt. Ik weet dat dan ook niet. Het enige wat ik van mijn vrouw weet is dat Hij heel liefdevol klinkt, mannelijk en ook Zijn stem aanpast aan hoe zij persoon is, klinkt en praat, maar te gelijk is het niet uit te leggen. Wat we vaak zien, is dat maar heel weinig mensen haar geloven. Zij die haar geloven krijgen vaak ook hele mooie woorden mee en raken dan ook erdoor geraakt. Het is iets heel persoonlijks. 

Soms krijgt ze ook woorden om door te geven aan mensen die het niet zien als boodschappen rechtstreeks van God, echter meer als persoonlijke wijze raad. Het zijn ook wel eens vermaningen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dolce Vita:

De boekrollen van mensen die de Triniteit niet hebben afgewezen en dus Jezus Christus als hun persoonlijke Verlosser hebben aanvaard, zijn allang geopend

Dus je bent eigenlijk een Preternist? Want het duizend jarig rijk moet nog komen. En ik heb Jezus aangenomen als mijn persoonlijke redder. Ik erken de functie die Jezus heeft in Gods voornemen. Er staat duidelijk dat God hem heeft verhoogt. Beetje raar als Jezus zelf God is?

9 Om die reden heeft God hem tot een hogere positie verheven en hem in zijn goedheid de naam gegeven die boven elke andere naam is,  10 zodat in de naam van Jezus elke knie zich zou buigen — van degenen in de hemel, op aarde en onder de grond —  11 en elke tong openlijk zou erkennen dat Jezus Christus Heer is tot eer van God, de Vader.

Er staat dat God hem tot een hogere positie heeft verheven, niet God de Vader of zoiets. 

Wij moeten volgens vers 11 erkennen dat Jezus Heer is, dus niet God, en daarmee eren wij zowel Jezus als Jehovah.

14 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dit is in mijn ogen nog steeds pure ontkenning van de Zoon...

Waarom zou dat een ontkenning van de Zoon zijn? Essentieel in Gods heilsplan is dat Jezus zondeloos was. Alleen een zondeloos persoon kan de zonde die Adam had begaan en waar alle nakomelingen mee behept zijn, compenseren. Daarom is Jezus ook naar de aarde gekomen, om de werken van de Satan teniet te doen. Als Jezus de Almachtige God was dan was dat offer toch eindeloos veel groter dan eigenlijk nodig was?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid