Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Mcmadtasty:

In tegenstelling tot wat je beweert denk ik dat wij juist heel veel bepalen. Alleen al wanneer de bijbel op waarheid gebaseerd is, zie je dat alles met het eten van de vruchten van kennis van goed en kwaad begint. Door de handeling van de mens is de zondeval tot stand gekomen (wat dit ook precies moge zijn) Menselijk  handelen heeft bepaald. Of wij ons er volledig van bewust zijn met wat we gezamenlijk en afzonderlijk bepalen, betwijfel ik. Wat betreft eindtijd denk ik dat het niet tijdsgebonden is. Een eindtijd kan op ieder moment plaats vinden door bewustwording. echter wat is nodig om bewust te worden? Een vredesrijk gaat over vrede. Mijn voorstelling hiervan betreft een  vrede die verder gaat dan het zwijgen van het geweld of vriendschap tussen mensen en naties.Zoals Black elk al beweerde, het zijn  deze  vriendschappen slechts vage weerspiegelingen van de ware vrede, die vanuit het innerlijk ontstaan. het geen strijd kennen. Een vredesrijk gaat ook over welvaart. Honger en armoede zijn ingrediënten om een innerlijke strijd te voeren. Wij maken deel uit van een wereld die verre is van een vredesrijk. En toch,wanneer het vredesrijk zich hier op aarde zou manifesteren, wat zou maken dat wij zelf niet in staat zouden zijn om bijvoorbeeld honger en armoede uit te bannen? Wanneer het nu niet mogelijk  zou zijn, zou het vredesrijk op aarde een grote leugen zijn. Wat maakt dat het nu niet is? Ik denk dat dat antwoord te wijten is aan onszelf, in  hoe wij collectief bepalen te leven en waar we ieder afzonderlijk voor kiezen. Al deze keuzes vormen een geheel vanwaaruit het moment nu bestaat, wat nu is, hoe het nu is. De gemaakte keuzes kennen we, we weten waartoe ze leiden. En toch blijven we op dezelfde weg. Een mogelijke eindtijd om daarmee te stoppen is wanneer het niet anders kan. wanneer  het dus danig stukloopt dat overleven een kritieke grens bereikt. De lijst met bedreigde flora en fauna groeit iedere dag. Effecten zijn onduidelijk in hoe de natuur, het leefgebied waar we het van moeten hebben zich gaat ontwikkelen. Onze leefwijze is gebaseerd op het creëren van behoefte om te kunnen leven, waarbij dat wat de aarde te bieden heeft zo langzamerhand uitgeput raakt. Een noodzakelijke eindtijd zit ik niet op te wachten. wel op het moment dat deze werkelijkheid stopt en er een andere werkelijkheid zich manifesteert. En daarin bepalen wij, zolang God niet voor ons bepaald.  En zolang wij bepalen is het een  som van alle keuzes waar we mee te maken hebben.

Uiteraard bepalen mensen veel, we kunnen zelfs leren van de geschiedenis om het morgen anders te doen. In theorie is het mogelijk om een fluweelzachte transformatie te doorlopen, de middelen daartoe zijn al eeuwen beschikbaar maar zelden gebruikt. En dat is ook waar religie z'n rol kan spelen, net zoals alle christenen die deze gebeurtenissen - en daarmee ook de bijbel - ernstig nemen. Gelukkig beperkt dit zich niet tot enkel christenen, het draagvlak is immers veel breder dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

10 uur geleden zei Mcmadtasty:

In tegenstelling tot wat je beweert denk ik dat wij juist heel veel bepalen. Alleen al wanneer de bijbel op waarheid gebaseerd is, zie je dat alles met het eten van de vruchten van kennis van goed en kwaad begint.
door de handeling van de mens is de zondeval tot stand gekomen (wat dit ook precies moge zijn) Menselijk  handelen heeft bepaald. Of wij ons er volledig van bewust zijn met wat we gezamenlijk en afzonderlijk bepalen, betwijfel ik. Wat betreft eindtijd denk ik dat het niet tijdsgebonden is. Een eindtijd kan op ieder moment plaats vinden door bewustwording. echter wat is nodig om bewust te worden?

Een vredesrijk gaat over vrede. Mijn voorstelling hiervan betreft een  vrede die verder gaat dan het zwijgen van het geweld of vriendschap tussen mensen en naties.Zoals Black elk al beweerde, het zijn  deze  vriendschappen slechts vage weerspiegelingen van de ware vrede, die vanuit het innerlijk ontstaan. het geen strijd kennen.

Een vredesrijk gaat ook over welvaart. Honger en armoede zijn ingrediënten om een innerlijke strijd te voeren.
Wij maken deel uit van een wereld die verre is van een vredesrijk. 

En toch,wanneer het vredesrijk zich hier op aarde zou manifesteren, wat zou maken dat wij zelf niet in staat zouden zijn om bijvoorbeeld honger en armoede uit te bannen?

Wanneer het nu niet mogelijk  zou zijn, zou het vredesrijk op aarde een grote leugen zijn. Wat maakt dat het nu niet is?

Ik denk dat dat antwoord te wijten is aan onszelf, in  hoe wij collectief bepalen te leven en waar we ieder afzonderlijk voor kiezen.
Al deze keuzes vormen een geheel vanwaaruit het moment nu bestaat, wat nu is, hoe het nu is.
De gemaakte keuzes kennen we, we weten waartoe ze leiden. En toch blijven we op dezelfde weg.

Een mogelijke eindtijd om daarmee te stoppen is wanneer het niet anders kan. wanneer  het dus danig stukloopt dat overleven een kritieke grens bereikt.
De lijst met bedreigde flora en fauna groeit iedere dag. Effecten zijn onduidelijk in hoe de natuur, het leefgebied waar we het van moeten hebben zich gaat ontwikkelen.
Onze leefwijze is gebaseerd op het creëren van behoefte om te kunnen leven, waarbij dat wat de aarde te bieden heeft zo langzamerhand uitgeput raakt.

Een noodzakelijke eindtijd zit ik niet op te wachten. wel op het moment dat deze werkelijkheid stopt en er een andere werkelijkheid zich manifesteert.

En daarin bepalen wij, zolang God niet voor ons bepaald.  En zolang wij bepalen is het een  som van alle keuzes waar we mee te maken hebben.


 


 

Het Vredesrijk waar de Heilige Schrift over spreekt, gaat m.i. helemaal niet over een vredesrijk dat door  mensen is gemaakt. Het Vredesrijk waar het in het christendom over gaat, is het Rijk waarin de mensen die in de eindtijd  (gelukkig maar ook helaas dat ze dat niet in een eerder stadium deden) alsnog voor Jezus hebben gekozen, mogen leven in vrede met God.  Gelovigen leven daar in zekere zin al in, zij hebben de Genade van Jezus al aanvaard. Het Vredesrijk op aarde is bestemd voor hen die nu nog geen keuze hebben gemaakt en die misschien zelfs nu nog vechten met en tegen christenen en het christendom.

Een christen kijkt niet uit naar het Vredesrijk, want de gelovige leeft al in Vrede met God. Hij kijkt uit naar de Verlosser, en de ultieme Verlossing, naar het Koninkrijk dat niet van de wereld is. De gelovige behoort tot het Lichaam van Christus. Het Vredesrijk is nog steeds een gebrekkig tussenstadium, zij het veel beter dan de wereld van nu, want die mens die in het Vredesrijk zal wonen kan niet meer maximaal 120 maar maximaal 1000 jaar oud worden. Hij heeft dus langer de tijd om te leren. Het Vredesrijk is helemaal niet begerenswaardig voor een gelovige voor zichzelf, maar bestemd voor ongelovige vrienden, geliefden en andere mensen die niet hebben willlen luisteren naar Jezus en het Evangelie, en die Hem niet als hun persoonlijke Verlosser hebben aangenomen, maar die in de eindtijd alsnog tot inzicht zijn gekomen, en die in het Vredesrijk hun klederen nog  moeten maar ook mogen wassen. Ziekte en dood zijn in dat Vredesrijk nog steeds niet overwonnen.  Een christen heeft een heel ander perspectief en zijn klederen zijn reeds gewassen en worden al dagelijks opnieuw gewassen door onze Heer. De gelovige verwacht de omvorming in een oogwenk, de gelijkvormigheid aan de Zoon, Jezus Christus. Deze is dan niet meer aan ziekte en dood onderhevig, in tegenstelling tot de mensen in het Vredesrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Mullog:

Contradictio in terminis. Dit hele topic is een grote speculatie waarvan de lijn duidelijk is, men fantaseert over een eindtijd die men verwacht (ik heb af en toe de indruk dat men niet kan wachten tot het plaatsvindt 8-)) waarbij God de regie heeft. Wij bepalen in deze niks laat staan de toekomst.

Je zit er helemaal naast. De eindtijd is de tijd waarin God voor korte tijd de regie in handen geeft van de mens en hem niet meer weerhoudt....... De ultraorthodoxe anti-heist krijgt dan zijn zin en mag dan, tijdelijk,  kijken of het hem bevalt onder "menselijk" bestuur ..... Uit de Schrift spreekt de hoop en de verwachting en in wezen de voorzegging dat in die tijd heel veel mensen alsnog voor Jezus zullen kiezen. Zij zullen het Vredesrijk mogen binnengaan, waar ze wederom 1000 jaar oud kunnen worden (net als voor de Zondvloed), maar waar ziekte en dood nog niet helemaal tot het verleden behoren. Dat Vredesrijk wordt geregeerd door Jezus Christus, niet door de mens dus, en daar wordt door mensen geleefd die in Vrede met God willen leven. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎3‎-‎10‎-‎2017 om 16:26 zei TTC:

Voor wanneer het nog eens over de eindtijd mag gaan, lees ook de remedies die in de bijbel staan. 

 

Je had mij gevraagd hoe de vredestijd er zal gaan uitzien, aangezien je het niet alleen over de ellende wilde hebben. Dat heb ik jou verteld, dat dan God alles in alles zal zijn en dus de wereld perfect zal zijn.

Zoals dit film dus ook weer laat zien; de huidige wereld is dat niet. Ik heb niet gezegd dat God op een afstand staat toe te wachten. Hij is al lang onder de rechtvaardigen Zijn rijk aan het opbouwen. Dat doet Hij in de harten van de mensen. Echter deze rechtvaardigen leven ook nog in het grote Babylon en worden daardoor heen en weer geslingerd. 

Ik heb eens een christelijke festival bezocht, waar twee christenen op mij af kwamen om voor mij te bidden. Ik vond dat goed. Ze gaven beelden door die ze dan voor zich zagen en geloofden dat deze beelden van God zouden kunnen komen. Een beeld werd me meegegeven en ook verteld wat het zou kunnen zijn, en dat beeld is interessant.

Het beeld was: een achtbaan. Ik zat in de achtbaan en ging meermalen over de kop. Twee uitleggingen werden er aan gegeven:

1. Ik zou kunnen schieten van Licht naar het duisternis en weer naar het Licht. Dat wil zeggen: Ik ben als christen wel in Het Licht aan het leven, maar de duivel krijgt steeds weer de kans om mij in de duisternis te trekken. Echter bid ik in die duisternis naar God en schiet dan ook weer razend snel helemaal naar het Licht toe

2: ik leef in een turbulente wereld. In de wereld om mij heen zijn veel mensen die door grote stormen gaan.

Beide uitleggingen herken ik in mijn leven. Ik geloof dat, dus ook dat God nu in mij is en mij telkens als ik mijn geest aan Hem verbind naar het Licht om hoog trekt, terwijl ik op andere momenten misleid wordt om mijn geest aan de geest van Lucifer te binden. Door mee te gaan in wat die wereld van Lucifer biedt. In de toekomst gaat satan echter 1000 jaar gevangen zitten en dan zal ik niet meer verleidt worden om naar beneden gezogen te worden. Dan is het alleen maar een topervaring. Laat staan hoe het zal zijn als Lucifer overwonnen is en God weer de hele heerschappij terug heeft. Dan is letterlijk God "alles in allen".

Nu dienen we helaas nog twee goden. God en Lucifer, de Liefde en Liefdeloosheid. Bezit verdelen (diaken voor Jezus) en bezit vergaren (slaaf van de mammon)

 

 

Waarschijnlijk schat jij jouzelf best wel intelligent in, maar net zo min als Ronald Bernard kan jij deze wereld met ons op eigen houtje veranderen.

God is niet voor niets de God der goden. Hij zal laten zien wie hier werkelijk de baas is en wie alle natuurelementen in Zijn handen heeft. En Hij gaat alles recht zetten en is daar al mee bezig vanaf Adams zondeval. Niks geen God van afstand, maar een God dat een ieder werkelijk ten harte gaat en woont in onze harten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Egypte liet God zien wat Hij toen al deed, nu nog doet en ook in de toekomst zal doen!

Toen de joden in slavernij zaten in Egypte, werd hen bevolen de deurposten van hun huizen in te smeren met "het bloed" van het lam.

Toen de engel van de dood langs kwam en huis per huis voorbij ging, dode hij de oudste zonen van ieder huis, waar niet de deurposten met het bloed van het lam mee was ingesmeerd.

Dit wees natuurlijk op Jezus. En daarnaast op het voorbestaan van de mensen. De oudste zoon was in die tijd heel belangrijk. Die had het eerst geboorterecht en zou alles erven van zijn vader om diens werk voort te zetten. Zo werd verteld in dit verhaal dat Egypte (wat symbool staat voor het rijk van satan)  geen toekomst zal hebben, door het sterven van de oudste zoon. Echter Israël (wat symbool staat voor het rijk van Jezus) zal de toekomst hebben. 

De zee waar ze door trokken kan ook het water van de doop voorstellen. In de doop met Gods Geest eindigt het oude zondige leven van ons en begint een nieuw leven dat op weg is naar het nieuw Jeruzalem, het beloofde land. Dat gaat echter wel door dorre woestijnen, waarin veel van het slechte uit ons zal moeten sterven. Daarin moeten we zoals we dat noemen sterven aan ons zelf. Als herboren kinderen die zijn geboren in die woestijn zullen we Gods koninkrijk gereinigd binnen komen. Al is het nu nog een woestijn, God voorziet daarin ook voor alles wat we nodig hebben en we mogen uitzien naar een glorierijke toekomst, waarin heel het rijk der duisternis voorgoed verledentijd zal zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dolce Vita:

Het Vredesrijk waar de Heilige Schrift over spreekt, gaat m.i. helemaal niet over een vredesrijk dat door  mensen is gemaakt.

Ik heb het ook niet over een vredesrijk dat gemaakt is door mensen.

ik heb het over een voorstelling van het vredesrijk,waarin een andere vorm van samenleving waarschijnlijk voor mij is.

Wanneer de ingrediënten voor een samenleving op het moment van het bestaan van een vredesrijk aanwezig zijn,waarin bijvoorbeeld geen honger voorkomt of armoede,dan zijn die ingrediënten ook nu aanwezig. met het aardse moeten  wij het stellen. Dat is wat ons voed  en fysiek in leven houdt.

8 uur geleden zei Dolce Vita:

Een christen kijkt niet uit naar het Vredesrijk, want de gelovige leeft al in Vrede met God.

Dit komt op mij over als een vrijbrief, waarbij zelfreflectie niet aan de orde komt hoe wij met de wereld omgaan. Christen zijn is genoeg, god aanvaarden is voldoende. 'Als christen maken we geen deel uit van het wereldse' lijkt het wel. Maar hoe je het ook went of keert, we zijn allemaal hier op aarde en we doen allemaal mee. Hoe doen we mee? Waar doen we aan mee? Wat is mogelijk en wat kunnen wij zelf doen, wat kunnen wij zelf anders bepalen dan het door de mens bepaald is. 

Met onze eigen eenvoudige aanwezigheid zijn we al bepalend binnen het wereldse in wat we voeden door hoe we leven, niet alleen voor onszelf maar ook voor al  het andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dolce Vita:

Je zit er helemaal naast. De eindtijd is de tijd waarin God voor korte tijd de regie in handen geeft van de mens en hem niet meer weerhoudt....... De ultraorthodoxe anti-heist krijgt dan zijn zin en mag dan, tijdelijk,  kijken of het hem bevalt onder "menselijk" bestuur ..... Uit de Schrift spreekt de hoop en de verwachting en in wezen de voorzegging dat in die tijd heel veel mensen alsnog voor Jezus zullen kiezen. Zij zullen het Vredesrijk mogen binnengaan, waar ze wederom 1000 jaar oud kunnen worden (net als voor de Zondvloed), maar waar ziekte en dood nog niet helemaal tot het verleden behoren. Dat Vredesrijk wordt geregeerd door Jezus Christus, niet door de mens dus, en daar wordt door mensen geleefd die in Vrede met God willen leven. 

 

 

Hoe weet je dat ze 1000 jaar oud kunnen worden? Uit nieuwsgierigheid, want dat had ik nog niet eerder gehoord. Wel las ik er over ergens in de bijbel: "wie er niet honderd wordt, is vervloekt"

10 uur geleden zei Dolce Vita:

Een christen kijkt niet uit naar het Vredesrijk, want de gelovige leeft al in Vrede met God. 

Ik verlang zelf wel naar de komst van het vredesrijk. Al is het vrede in mijn hart, vaak strijd ik ook tegen de moeilijkheden van dit leven en zie ik om mij heen veel leed. Ook als ik denk aan christenen die vervolgd worden en mensen die uit conflictgebieden komen. Dan hoop ik dat het niet lang meer duurt en Jezus snel terug komt. Ik ben ook heel benieuwd hoe het in die nieuwe wereld zal zijn. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Je had mij gevraagd hoe de vredestijd er zal gaan uitzien, aangezien je het niet alleen over de ellende wilde hebben. Dat heb ik jou verteld, dat dan God alles in alles zal zijn en dus de wereld perfect zal zijn. Zoals dit film dus ook weer laat zien; de huidige wereld is dat niet. Ik heb niet gezegd dat God op een afstand staat toe te wachten. Hij is al lang onder de rechtvaardigen Zijn rijk aan het opbouwen. Dat doet Hij in de harten van de mensen. Echter deze rechtvaardigen leven ook nog in het grote Babylon en worden daardoor heen en weer geslingerd. Ik heb eens een christelijke festival bezocht, waar twee christenen op mij af kwamen om voor mij te bidden. Ik vond dat goed. Ze gaven beelden door die ze dan voor zich zagen en geloofden dat deze beelden van God zouden kunnen komen. Een beeld werd me meegegeven en ook verteld wat het zou kunnen zijn, en dat beeld is interessant. Het beeld was: een achtbaan. Ik zat in de achtbaan en ging meermalen over de kop. Twee uitleggingen werden er aan gegeven:

1. Ik zou kunnen schieten van Licht naar het duisternis en weer naar het Licht. Dat wil zeggen: Ik ben als christen wel in Het Licht aan het leven, maar de duivel krijgt steeds weer de kans om mij in de duisternis te trekken. Echter bid ik in die duisternis naar God en schiet dan ook weer razend snel helemaal naar het Licht toe

2: ik leef in een turbulente wereld. In de wereld om mij heen zijn veel mensen die door grote stormen gaan.

Beide uitleggingen herken ik in mijn leven. Ik geloof dat, dus ook dat God nu in mij is en mij telkens als ik mijn geest aan Hem verbind naar het Licht om hoog trekt, terwijl ik op andere momenten misleid wordt om mijn geest aan de geest van Lucifer te binden. Door mee te gaan in wat die wereld van Lucifer biedt. In de toekomst gaat satan echter 1000 jaar gevangen zitten en dan zal ik niet meer verleidt worden om naar beneden gezogen te worden. Dan is het alleen maar een topervaring. Laat staan hoe het zal zijn als Lucifer overwonnen is en God weer de hele heerschappij terug heeft. Dan is letterlijk God "alles in allen". Nu dienen we helaas nog twee goden. God en Lucifer, de Liefde en Liefdeloosheid. Bezit verdelen (diaken voor Jezus) en bezit vergaren (slaaf van de mammon). Waarschijnlijk schat jij jouzelf best wel intelligent in, maar net zo min als Ronald Bernard kan jij deze wereld met ons op eigen houtje veranderen. God is niet voor niets de God der goden. Hij zal laten zien wie hier werkelijk de baas is en wie alle natuurelementen in Zijn handen heeft. En Hij gaat alles recht zetten en is daar al mee bezig vanaf Adams zondeval. Niks geen God van afstand, maar een God dat een ieder werkelijk ten harte gaat en woont in onze harten. 

Daarom, in de bijbel staan tijdloze remedies om ons te verlossen van die geldduivel, het baat natuurlijk tot niets als er ook niets mee gedaan wordt. Mensen die daar interesse in hebben komen steevast tot dezelfde bewustwording, het idee om dan maar Satan te vangen vloeit hier spontaan uit voort. Heel wat mensen trachten het beleid te charmeren om aandacht te hebben voor deze economisch verantwoorde remedies, om verschillende redenen is dit geen eenvoudig proces maar niettemin noodzakelijk om veel erger te voorkomen. En neen, het gaat niet over raketwetenschap, het gaat daarentegen over heel eenvoudige basisbeginselen die ieder van ons kan begrijpen. Satan weet dit natuurlijk ook en doet er dan ook alles aan om de bevolking te blijven misleiden, net zoals de bevolking hierdoor bevangen wordt en net daardoor - zij het vaak pijnlijk onwetend - zichzelf om de tuin leidt. Dit alles wordt deskundig beschreven in de vakliteratuur waartoe ook de Bijbel behoort. Binnen de gegeven context, jij bent het die bepaalt in welke richting de mensheid verder gaat, God kijkt nieuwsgierig toe hoe je dat gaat aanpakken. Aan middelen ontbreekt het niet, die liggen op de tafel zodat je er wat mee kan doen. En wat doet de kerk nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Daarom, in de bijbel staan tijdloze remedies om ons te verlossen van die geldduivel, het baat natuurlijk tot niets als er ook niets mee gedaan wordt. Mensen die daar interesse in hebben komen steevast tot dezelfde bewustwording, het idee om dan maar Satan te vangen vloeit hier spontaan uit voort. Heel wat mensen trachten het beleid te charmeren om aandacht te hebben voor deze economisch verantwoorde remedies, om verschillende redenen is dit geen eenvoudig proces maar niettemin noodzakelijk om veel erger te voorkomen. En neen, het gaat niet over raketwetenschap, het gaat daarentegen over heel eenvoudige basisbeginselen die ieder van ons kan begrijpen. Satan weet dit natuurlijk ook en doet er dan ook alles aan om de bevolking te blijven misleiden, net zoals de bevolking hierdoor bevangen wordt en net daardoor - zij het vaak pijnlijk onwetend - zichzelf om de tuin leidt. Dit alles wordt deskundig beschreven in de vakliteratuur waartoe ook de Bijbel behoort. Binnen de gegeven context, jij bent het die bepaalt in welke richting de mensheid verder gaat, God kijkt nieuwsgierig toe hoe je dat gaat aanpakken. Aan middelen ontbreekt het niet, die liggen op de tafel zodat je er wat mee kan doen. En wat doet de kerk nu?

Je bent nogal tegen de kerk en tegen het christelijke geloof zoals ik geloof. Echter ik geloof dat Jezus precies weet wat Hij doet. Daar stel ik mijn hoop ook op.

En Bernhard die geïnterviewd wordt ook. Natuurlijk moet ik zelf ook Jezus dienen. Laat dat maar aan mij over. Dat is mijn zorg met Jezus. Ik heb er geen behoefte aan om met jou daar over te gaan bekvechten. Ik ben er heel duidelijk in, zoals jij tegen me de afgelopen dagen tekeer ging, staat me helemaal niet aan. Bedankt voor het delen van dit filmpje en bedankt voor het delen van de protocollen van Sion, maar wordt er eerst maar eens bewust van wie nu aan de goede kant staan. Wij christenen zijn niet de vijanden. Door tegen ons te strijden, strijd je in wezen mee met het kwaad die je zelf tegen wilt gaan. Wat dat betreft denk ik ook dat je in de war bent geraakt. Ik benoem ook het kwaad wat ik zie in de wereld en je hebt het genegeerd. Daarin heb ik wel ontdekt dat ik met jou niet alles in vertrouwen kan delen. Ik ben in jou teleurgesteld en vertrouw jou het delen van mijn geloof ook niet helemaal toe. 

 

Ik geloof werkelijk in God en heb in jou zware aanvallen op mijn geloof gezien. Echter heb ook jij God nodig. Je hebt werkelijk Jezus nodig. Want Hij alleen gaat te verlossing brengen. Want Hij is "De Christus". De enige Echte Gezalfde van Gods schepping. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Gaitema:

Je bent nogal tegen de kerk en tegen het christelijke geloof zoals ik geloof. Echter ik geloof dat Jezus precies weet wat Hij doet. Daar stel ik mijn hoop ook op. En Bernhard die geïnterviewd wordt ook. Natuurlijk moet ik zelf ook Jezus dienen. Laat dat maar aan mij over. Dat is mijn zorg met Jezus. Ik heb er geen behoefte aan om met jou daar over te gaan bekvechten. Ik ben er heel duidelijk in, zoals jij tegen me de afgelopen dagen tekeer ging, staat me helemaal niet aan. Bedankt voor het delen van dit filmpje en bedankt voor het delen van de protocollen van Sion, maar wordt er eerst maar eens bewust van wie nu aan de goede kant staan. Wij christenen zijn niet de vijanden. Door tegen ons te strijden, strijd je in wezen mee met het kwaad die je zelf tegen wilt gaan. Wat dat betreft denk ik ook dat je in de war bent geraakt. Ik benoem ook het kwaad wat ik zie in de wereld en je hebt het genegeerd. Daarin heb ik wel ontdekt dat ik met jou niet alles in vertrouwen kan delen. Ik ben in jou teleurgesteld en vertrouw jouw het delen van mijn geloof ook niet helemaal toe. Ik geloof werkelijk in God en heb in jou zware aanvallen op mijn geloof gezien. Echter heb ook jij God nodig. Je hebt werkelijk Jezus nodig. Want Hij alleen gaat te verlossing brengen. Want Hij is "De Christus". De enige Echte Gezalfde van Gods schepping. 

Ik ben niet tegen de kerk, ik verwijs naar wat er in de bijbel staat en stel me de vraag waarom men daar zo weinig mee doet. Jezus heeft dat 2000 jaar geleden al aangebracht, net zoals vele anderen daarnaar verwezen hebben. Wat belet je om er ook naar te handelen, alweer diezelfde Satan misschien? Ja, op die manier kunnen we de volgende 2000 jaar hetzelfde blijven zeggen, Satan ziet dat natuurlijk graag gebeuren en lacht zich een breuk. Jezus maakt zich zorgen omdat je steeds naar hem verwijst maar niets onderneemt om aan het probleem te verhelpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

Ik ben niet tegen de kerk, ik verwijs naar wat er in de bijbel staat en stel me de vraag waarom men daar zo weinig mee doet. Jezus heeft dat 2000 jaar geleden al aangebracht, net zoals vele anderen daarnaar verwezen hebben. Wat belet je om er ook naar te handelen, alweer diezelfde Satan misschien? Ja, op die manier kunnen we de volgende 2000 jaar hetzelfde blijven zeggen, Satan ziet dat natuurlijk graag gebeuren en lacht zich een breuk. Jezus maakt zich zorgen omdat je steeds naar hem verwijst maar niets onderneemt om aan het probleem te verhelpen.

Dat bedoel ik dus, je zit al weer met het beschuldigende vingertje. Ik heb met jou over Jezus gedeeld, waarin jezelf niet geloofd. Ik heb gedeeld over het vredesrijk in dit eindtijd onderwerp, waarin jij mij aanviel.

Ik heb een persoonlijke relatie met Jezus en daarover heb jij niet te oordelen. Wat weet jij nu helemaal van mij af? HELEMAAL NIETS! Je hebt er niet over te oordelen. Stop christen spelen, terwijl je dat niet bent. Je geloofd niet in Jezus, doe dan niet alsof je dat wel doet. Je geloofd niet dat God werkelijk gaat ingrijpen door Jezus terug te laten komen. Stop dan te spelen alsof je dat wel doet. Wat jij wel geloofd weet ik niet, maar je oordeelt wel raak over wat ik geloof en waar ik voor sta. En daarom vertrouw ik jou niet.

Daarom deel ik mijn geloof niet meer verder met je, want je kunt er niet mee omgaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Dat bedoel ik dus, je zit al weer met het beschuldigende vingertje. Ik heb met jou over Jezus gedeeld, waarin jezelf niet geloofd. Ik heb gedeeld over het vredesrijk in dit eindtijd onderwerp, waarin jij mij aanviel. Ik heb een persoonlijke relatie met Jezus en daarover heb jij niet te oordelen. Wat weet jij nu helemaal van mij af? HELEMAAL NIETS! Je hebt er niet over te oordelen. Stop christen spelen, terwijl je dat niet bent. Je geloofd niet in Jezus, doe dan niet alsof je dat wel doet. Je geloofd niet dat God werkelijk gaat ingrijpen door Jezus terug te laten komen. Stop dan te spelen alsof je dat wel doet. Wat jij wel geloofd weet ik niet, maar je oordeelt wel raak over wat ik geloof en waar ik voor sta. En daarom vertrouw ik jou niet. Daarom deel ik mijn geloof niet meer verder met je, want je kunt er niet mee omgaan. 

En wat vraagt Jezus je om te doen? Heeft hij je niet gevraagd om Satan te vangen opdat de mensheid zich kan bevrijden van dat zwaar belastende juk? Hoe ga je dat nu concreet aanpakken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

En wat vraagt Jezus je om te doen? 

Daar ga ik met jou niet over hebben. Aangezien je mij al afschrijft, zonder mij te kennen. Dat is typisch satan. Satan is de aanklager die voortdurend kinderen van God loopt aan te klagen. Door te oordelen over christenen, doe jij niet wat God van je wil. Jij weet niet wat christenen allemaal doen. De ene christen is de andere niet. God weet wat ze doen. Maak jij je maar druk om jouw eigen inzet.

"heb je naaste lief als jezelf en God boven alles" en "behandel een ander, zoals jezelf behandeld wilt worden" zijn concreet de woorden die Jezus gaf over wat Hij van ons verwacht. 

Geef hongerigen te eten, dorstenden te drinken etc..  deel het evangelie.

Het afgelopen paar jaar heb ik honderden euro's gestoken in een projectje van Rwanda. We hebben een adoptiekind in de Dominicaanse Republiek. Ik ben meer dan 10 jaar actief geweest voor de YFC. Maar moet ik daar over pochen? Waarom moet ik mij tegen over jou bewijzen? Je hebt jouw oordeel toch al lang klaar?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Daar ga ik met jou niet over hebben. Aangezien je mij al afschrijft, zonder mij te kennen. Dat is typisch satan. Satan is de aanklager die voortdurend kinderen van God loopt aan te klagen. Door te oordelen over christenen, doe jij niet wat God van je wil. Jij weet niet wat christenen allemaal doen. De ene christen is de andere niet. God weet wat ze doen. Maak jij je maar druk om jouw eigen inzet. "heb je naaste lief als jezelf en God boven alles" en "behandel een ander, zoals jezelf behandeld wilt worden" zijn concreet de woorden die Jezus gaf over wat Hij van ons verwacht. Geef hongerigen te eten, dorstenden te drinken etc..  deel het evangelie. Het afgelopen paar jaar heb ik honderden euro's gestoken in een projectje van Rwanda. We hebben een adoptiekind in de Dominicaanse Republiek. Ik ben meer dan 10 jaar actief geweest voor de YFC. Maar moet ik daar over pochen? Waarom moet ik mij tegen over jou bewijzen? Je hebt jouw oordeel toch al lang klaar?

Heb je nog geld nodig om je aspiraties te financieren? Denk je dat Satan je daarbij gaat helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei TTC:

En wat vraagt Jezus je om te doen? Heeft hij je niet gevraagd om Satan te vangen opdat de mensheid zich kan bevrijden van dat zwaar belastende juk? Hoe ga je dat nu concreet aanpakken?

Neen. God vraagt ons inderdaad helemaal niet om "Satan te vangen".  Deze langspeelplaat over het "vangen van Satan" getuigt van een ernstig en doordat de langspeelplaat al zo lang blijff hangen naar mijn mening stuitend gebrek aan inzicht en (zelf)kennis en een uitsluitend horizontaal wereldbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Neen. God vraagt ons inderdaad helemaal niet om "Satan te vangen".  Deze langspeelplaat over het "vangen van Satan" getuigt van een ernstig en doordat de langspeelplaat al zo lang blijff hangen naar mijn mening stuitend gebrek aan inzicht en kennis. 

Wat ga je dan wel met Satan doen, hem vernietigen? Lijkt niet zo vreedzaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We gaan helemaal niets met satan doen. Wat ga jij met satan doen? Denk je dat je hem de baas kan zijn? Succes! Hij is velen malen sterker dan jij en je voortdurend te slim af.

1 uur geleden zei TTC:

Heb je nog geld nodig om je aspiraties te financieren? Denk je dat Satan je daarbij gaat helpen?

Denk je dat satan machtiger is dan God?

We hebben telkens gezien dat God zelf ook het geld kan sturen, zolang we dit systeem hebben. 

Heel mijn leven zie ik dat ik met noden naar God toe kan en dat Hij voor de benodigdheden zorgt.

Maar geloof jij daar ook in? Dat God voor jou zorgt? Of moet je het helemaal zelf doen?

 

Maar we raken hier ook offtopic door jouw aanpak. In dit topic behandelen we christelijke visies op de eindtijd. Jij echter valt juist de christelijke visies geregeld aan. Dan zit je hier niet op het juiste subforum en moet je een eigen topic openen om daarin er verder over te hebben. Dat is wel zo eerlijk, inplaats van hier de christenen doelbewust het zwijgen op te willen leggen, omdat jij zelf moeite met christenen hebt. 

 

Daarbij: wees eerlijk. We kunnen helemaal niks aan dit systeem doen. De satanisten hebben ons volledig in hun macht en het grote publiek gaat daar echt niets aan doen. De meerderheid wordt niet wakker. Dat wat we kunnen doen, is de mens helpen waar dat binnen onze mogelijkheden ligt. God zelf stuurt ons door Zijn Heilige Geest aan om mensen het evangelie mee te geven en bijstand te verlenen, daar waar ze ons nodig hebben. De waarheid over het systeem brengen helpt ook om mensen wakker te schudden. Maar altijd, zal slechts een klein deel er mee wakker geschud worden. De grote menigte geloofd de verhalen over de macht van de illuminatie niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mcmadtasty:

Ik heb het ook niet over een vredesrijk dat gemaakt is door mensen.

ik heb het over een voorstelling van het vredesrijk,waarin een andere vorm van samenleving waarschijnlijk voor mij is.

Wanneer de ingrediënten voor een samenleving op het moment van het bestaan van een vredesrijk aanwezig zijn,waarin bijvoorbeeld geen honger voorkomt of armoede,dan zijn die ingrediënten ook nu aanwezig. met het aardse moeten  wij het stellen. Dat is wat ons voed  en fysiek in leven houdt.

Dit komt op mij over als een vrijbrief, waarbij zelfreflectie niet aan de orde komt hoe wij met de wereld omgaan. Christen zijn is genoeg, god aanvaarden is voldoende. 'Als christen maken we geen deel uit van het wereldse' lijkt het wel. Maar hoe je het ook went of keert, we zijn allemaal hier op aarde en we doen allemaal mee. Hoe doen we mee? Waar doen we aan mee? Wat is mogelijk en wat kunnen wij zelf doen, wat kunnen wij zelf anders bepalen dan het door de mens bepaald is. 

Met onze eigen eenvoudige aanwezigheid zijn we al bepalend binnen het wereldse in wat we voeden door hoe we leven, niet alleen voor onszelf maar ook voor al  het andere.

Opmerkelijk bericht voor iemand die zich eerder (maandag 17.34 uur) nog bewust leek te zijn van de perfectie van deze wereld... Doch ik wens je veel succes om er samen met TTC iets van te maken van deze wereld. Naar mijn ervaring gaan sommige mensen daar veel en soms heel veel te ver in. Sommigen zijn nou eenmaal onbereikbaar en willen dat ook.  Ik begrijp je goede bedoelingen, doch ik ken ook de afloop van zulke goede bedoelingen. Persoonlijk steek ik daar geen energie meer in.

Dus sorry....maar die zelfreflectie.....- en let op er staat heel terecht  zelfreflectie , dat is geen wij-aangelegenheid maar een zaak van individuatie -, die laat ik daar waar die in deze context m.i. nodig moet gebeuren, bij jou en TTC.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

En wat vraagt Jezus je om te doen?

Zo dan, terwijl wij tijd hebben, laat ons goed doen aan allen, maar meest aan de huisgenoten des geloofs. (Gal.6:10)

3 uur geleden zei TTC:

Heeft hij je niet gevraagd om Satan te vangen opdat de mensheid zich kan bevrijden van dat zwaar belastende juk?

Nee, Hij vraagt jou om te geloven in het werk dat door Hem volbracht is. Alleen dat werk kan je bevrijden uit de macht van satan.

3 uur geleden zei TTC:

Hoe ga je dat nu concreet aanpakken?

Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen. (2Kor.5:20)

Wij zijn afgezanten. Men kan dit vergelijken met de ambassadeur van een land. Die ambassadeur vertegenwoordigd zijn land, maar kan in het land waar hij aangesteld is als ambassadeur geen regelgeving doorvoeren voor het verbeteren van zaken die daar vatbaar voor zijn. We bevinden ons dus in deze wereld, maar het is onze wereld niet. We houden ons aan de regels en aan de gemaakte afspraken, voor zover ze niet tegen de wil van God in gaan, maar zijn geen wereldverbeteraars.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

We gaan helemaal niets met satan doen. Wat ga jij met satan doen? Denk je dat je hem de baas kan zijn? Succes! Hij is velen malen sterker dan jij en je voortdurend te slim af. Denk je dat satan machtiger is dan God? We hebben telkens gezien dat God zelf ook het geld kan sturen, zolang we dit systeem hebben.  Heel mijn leven zie ik dat ik met noden naar God toe kan en dat Hij voor de benodigdheden zorgt. Maar geloof jij daar ook in? Dat God voor jou zorgt? Of moet je het helemaal zelf doen? Maar we raken hier ook offtopic door jouw aanpak. In dit topic behandelen we christelijke visies op de eindtijd. Jij echter valt juist de christelijke visies geregeld aan. Dan zit je hier niet op het juiste subforum en moet je een eigen topic openen om daarin er verder over te hebben. Dat is wel zo eerlijk, inplaats van hier de christenen doelbewust het zwijgen op te willen leggen, omdat jij zelf moeite met christenen hebt. Daarbij: wees eerlijk. We kunnen helemaal niks aan dit systeem doen. De satanisten hebben ons volledig in hun macht en het grote publiek gaat daar echt niets aan doen. De meerderheid wordt niet wakker. Dat wat we kunnen doen, is de mens helpen waar dat binnen onze mogelijkheden ligt. God zelf stuurt ons door Zijn Heilige Geest aan om mensen het evangelie mee te geven en bijstand te verlenen, daar waar ze ons nodig hebben. De waarheid over het systeem brengen helpt ook om mensen wakker te schudden. Maar altijd, zal slechts een klein deel er mee wakker geschud worden. De grote menigte geloofd de verhalen over de macht van de illuminatie niet. 

Er bestaan heel wat plannen van hoe we dat vredesrijk kunnen realiseren, het ene nog mooier dan het andere. En dan kom jij zeggen dat we helemaal niets kunnen doen omdat Satan ons volledig in z'n macht heeft? Vervolgens wil je het hebben over christelijke visies over de eindtijd, die werden hier al meermaals geopenbaard en niet anders dan wat we daarover kunnen terugvinden. Hoeveel keer moet dat dan herhaald worden alvorens de daad bij het woord gevoegd wordt? Om kort te zijn:

  • onheil op alle fronten, met bazuinen, engelen, slachtpartijen, etnische zuiveringen, natuurrampen, wereldoorlog, chaos, briesende leeuwen, geld, macht, bezitsdrang ... zie nieuws/bijbel
  • gevangenschap Satan, herstel, verzoening, harmonisatie, wereldregering met aangepaste normen en waarden, syncretisme, duurzame menselijke vooruitgang ... zie 1000 jaar vredesrijk

Het staat je natuurlijk vrij om te blijven denken dat je niets kan doen, anderen nemen hun verantwoordelijkheid en doen wel iets. Via diverse media krijgen we daar elke dag een update van, net zoals de bijbel middelen aanreikt om dit vredesproces vreedzaam te laten verlopen. Nog veel meer andere bronnen geven ons kennis/inzicht in hoe een dergelijk proces verloopt, met inbegrip van knelpunten, epistemologische obstakels, risico op herval, groeipijnen en veel andere aandachtspunten. Heeft God nog niet genoeg geopenbaard?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondertussen: http://strangesounds.org/2017/10/the-ring-of-fire-is-exploding-right-now-32-volcanoes-erupting-33-showing-minor-activity-and-several-strong-earthquakes.html

 

 

1 uur geleden zei Gaitema:

We gaan helemaal niets met satan doen. Wat ga jij met satan doen? Denk je dat je hem de baas kan zijn? Succes! Hij is velen malen sterker dan jij en je voortdurend te slim af.

 

Zo is dat.  Laat toch gaan!  

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wij zijn afgezanten. Men kan dit vergelijken met de ambassadeur van een land. Die ambassadeur vertegenwoordigd zijn land, maar kan in het land waar hij aangesteld is als ambassadeur geen regelgeving doorvoeren voor het verbeteren van zaken die daar vatbaar voor zijn. We bevinden ons dus in deze wereld, maar het is onze wereld niet. We houden ons aan de regels en aan de gemaakte afspraken, voor zover ze niet tegen de wil van God in gaan, maar zijn geen wereldverbeteraars.

We kunnen slechts lijdzaam toekijken, de wereld is het speelveld van Satan en niet van ons. Enkel achterlijke dwazen denken dat ze van deze wereld een betere plaats kunnen maken, een gedachte ingesproken door God die geen stuiver waard is. In het verlengde keren mensen zich massaal af van God, net zoals van deze wereld die helemaal niet strookt met hun innerlijke beleving en aspiraties die nooit vervuld kunnen worden. Met dank aan de afgezanten voor de verrijkende inzichten, ambassadeurs van een vredesrijk dat niet voor de aarde bestemd is.

22 minuten geleden zei Dolce Vita:

Alles verloopt volgens plan, de mensheid zal weldra niet meer zijn. Prachtig, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:

In het verlengde keren mensen zich massaal af van God,

Is ook een keuze.

 

24 minuten geleden zei TTC:

net zoals van deze wereld die helemaal niet strookt met hun innerlijke beleving en aspiraties die nooit vervuld kunnen worden.

Dat wordt een eenzaam bestaan.

 

24 minuten geleden zei TTC:

Met dank aan de afgezanten voor de verrijkende inzichten, ambassadeurs van een vredesrijk dat niet voor de aarde bestemd is.

Geen dank en graag gedaan hoor. Met vriendelijke groeten van de hemelburgers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Dolce Vita:

Opmerkelijk bericht voor iemand die zich eerder (maandag 17.34 uur) nog bewust leek te zijn van de perfectie van deze wereld...

Perfectie zegt iets over het in elkaar passen van de puzzelstukken, waarbij niets aan toeval is over gelaten maar het resultaat is van de som der delen.
het zien van  perfectie staat los van beleving. perfectie is niet uniek, slechts dat wat is is uniek in perfectie. Wat niet betekent dat je iets anders kunt laten bestaan wat eveneens perfect is, waarbij het niet gaat om het nagestreefde resultaat,maar om dat wat op het moment ontstaat.

1 uur geleden zei Dolce Vita:

Dus sorry....maar die zelfreflectie.....- en let op er staat heel terecht  zelfreflectie

ik schrijf dat het op me overkomt als een vrijbrief waarbij zelfreflectie niet aan de orde komt in hoe wij met de wereld omgaan.
De wij in de zelfreflectie is daarin bedoeld  voor een ieder voor zich.
Het is niet veroordelend bedoeld. Het is bedoeld als, hoe steekt die wereld nu in elkaar, werk ik ergens aan mee, hoe werk ik daar aan mee en wil ik dat. Zo  ja, oké, zo nee wat dan?

een heel simpel voorbeeld. deze week kreeg ik een folder in de bus  over de verstrekking van jodium tabletten voor het geval van en kernongeval.
Ik heb reeds twee keer de vraag gesteld  waarom krijg ik jodiumtabletten. Wil men werkelijk  mensenlevens op het spel zetten?
Waarschijnlijk is de gedachte alleen maar het profijt van opgewekte energie. Is die energie werkelijk dat risico  waard? 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Is ook een keuze. Dat wordt een eenzaam bestaan. Geen dank en graag gedaan hoor. Met vriendelijke groeten van de hemelburgers.

In het verlengde van dat bericht over die orkanen die zich nu beginnen te reppen, er is nog wat onderweg naar de aarde. 

Een theorie over het einde van de wereld die enkele jaren geleden door een ervaren wetenschapper van ruimteorganisatie NASA werd afgedaan als een compleet verzinsel, is opnieuw opgedoken. En deze keer is er ook een precieze datum: komende zaterdag, 23 september. Centraal in de profetie staat een planeet of een bruine dwerg die luistert naar de naam Nibiru. En die op ramkoers zou zitten met onze aarde. Vanaf zaterdag zou hij zichtbaar worden en begin oktober zouden de eerste gevolgen merkbaar zijn. Of toch als we christelijk numeroloog David Meade mogen geloven. De man verduidelijkt wel dat de aarde zaterdag niet compleet zal vergaan. Het zal gewoon het begin zijn van een hele reeks catastrofale gebeurtenissen, die zich de komende weken zullen manifesteren. “De hele wereld vergaat niet, maar wel de wereld zoals wij die kennen”, klinkt het. “Een groot deel van de wereld zal niet meer hetzelfde zijn vanaf begin oktober. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid