Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei antoon:

Ik ben ook maar een radertje in het geheel, ik doe wel mijn best om aan de vereisten van Jehovah te voldoen door zijn woord in de 1e  plaats te stellen

Ben je ook bereid het voorbeeld van Jezus te volgen door jezelf te offeren? Of is dat een brug te ver?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Op 9/29/2017 om 14:06 zei TTC:

Je zei eerder dat God alles is, hoe kan je God dan missen?

Ik zei nergens dat God alles is. Dat is wat je er zelf denk ik in ziet. Ik zei: "alles is van God" en citeerde uit de bijbel: "God is alles in allen" voor de verre toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thorgrem:

Volgens mij is dat onderdeel van het christelijke geloof en staat iets met dergelijke strekking in de bijbel. Dat staat dus niet ter discussie in dit forumonderdeel.

Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is. (Mat.5:48)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Ik zei nergens dat God alles is. Dat is wat je er zelf denk ik in ziet. Ik zei: "alles is van God" en citeerde uit de bijbel: "God is alles in allen" voor de verre toekomst.

God is alles in allen, is het ooit anders geweest? De geest is werkelijk wonderbaarlijk, zelfs God kunnen we wegredeneren. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Flash Gordon:
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hoe kun je dat weten ?

Los van wat Thorgrem al zegt: het is een definitiekwestie. Als je perfectie en God synoniem verklaart heb je je antwoord.

Alleen Van Dale kan die zaken synoniem verklaren en dat gaan ze niet doen. Waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat mensen persoonlijk van mening zijn dat die zaken synoniem zijn. Dat kan natuurlijk. Maar dan hebben ze alleen iets tegen zichzelf verklaart. Anderen hoeven het daar niet mee eens te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Alleen Van Dale kan die zaken synoniem verklaren en dat gaan ze niet doen. Waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat mensen persoonlijk van mening zijn dat die zaken synoniem zijn. Dat kan natuurlijk. Maar dan hebben ze alleen iets tegen zichzelf verklaart. Anderen hoeven het daar niet mee eens te zijn.

Daarom heet het ook geloven.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard. Iedereen heeft ook recht op zijn eigen geloof. Afgelopen weken ben ik in Normandie geweest. Daar liggen de graven van de Geallieerden en de Duitsers enkele kilometers van elkaar verwijderd. Massagraven, duizenden mensen. En aan elke kant (ik heb beide kanten bezocht) vind je graven 'onbekend, behalve bij God'.  Ik vraag me af hoe mensen die stellen dat God synoniem is met perfectie, dat uitleggen. Ik zou dat niet voor elkaar kunnen krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Uiteraard. Iedereen heeft ook recht op zijn eigen geloof. Afgelopen weken ben ik in Normandie geweest. Daar liggen de graven van de Geallieerden en de Duitsers enkele kilometers van elkaar verwijderd. Massagraven, duizenden mensen. En aan elke kant (ik heb beide kanten bezocht) vind je graven 'onbekend, behalve bij God'.  Ik vraag me af hoe mensen die stellen dat God synoniem is met perfectie, dat uitleggen. Ik zou dat niet voor elkaar kunnen krijgen.

Het theodicee is een heikel onderwerp. Niemand weet het........

Ik krijg het net als jij ook niet voor elkaar om zoveel gruwelijkheden te rijmen met een perfecte God. Ik heb wel een escape, maar of die klopt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei HJW:

Het theodicee is een heikel onderwerp. Niemand weet het........ Ik krijg het net als jij ook niet voor elkaar om zoveel gruwelijkheden te rijmen met een perfecte God. Ik heb wel een escape, maar of die klopt ?

Die perfectie kan mi op verschillende manieren beschouwd worden, zo moet er gruwel zijn om onze afschuw te wekken. Deze combinatie is perfect, net zoals de in het leven geroepen onwetendheid tot veel gruwel kan leiden. Ook onze twijfel daarover is perfect, net zoals onze hunker naar vrede en harmonie wanneer het systeem situationeel uit balans raakt. En daarmee is het fenomeen 'uit balans raken' dan ook weer perfect, het activeert ons om herstel na te streven. Dit niet doen heeft dan weer te maken met de graad van bewustzijn, kennis en de bereidheid om onze verantwoordelijkheid hierin te nemen. En zo kunnen we nog wel een eindje verder gaan, een perfect samenspel tussen goed en kwaad. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Uiteraard. Iedereen heeft ook recht op zijn eigen geloof. Afgelopen weken ben ik in Normandie geweest. Daar liggen de graven van de Geallieerden en de Duitsers enkele kilometers van elkaar verwijderd. Massagraven, duizenden mensen. En aan elke kant (ik heb beide kanten bezocht) vind je graven 'onbekend, behalve bij God'.  Ik vraag me af hoe mensen die stellen dat God synoniem is met perfectie, dat uitleggen. Ik zou dat niet voor elkaar kunnen krijgen.

Nee, ik kom daar ook niet uit. Maar net als Harold Kushner denk ik dat het niets met God van doen heeft. Het zijn wij mensen die doen, die haten, die oorlog voeren wel of niet opgejut door leiders. God is er voor hen die troost zoeken en het beste uit zichzelf willen halen, omdat dat ook een Bijbelse opdracht is. Je vijand liefhebben, maar dat lukt ons niet zo maar. Het lukt meestal niet.

Ik weet ook dat er mensen zeggen dat ze God aan hun kant hebben in oorlogen of in het afwijzen van mensen. Ik vraag me af of God aan kanten staat.

 

3 minuten geleden zei Lobke:

x

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

God is alles in allen, is het ooit anders geweest? De geest is werkelijk wonderbaarlijk, zelfs God kunnen we wegredeneren. :)

Volgens de bijbel is God in de toekomst alles in allen. Ik houd me daar aan vast en zie het wel wat dat inhoudt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lobke:

Nee, ik kom daar ook niet uit. Maar net als Harold Kushner denk ik dat het niets met God van doen heeft. Het zijn wij mensen die doen, die haten, die oorlog voeren wel of niet opgejut door leiders. God is er voor hen die trost zoeken en het beste uit zich zelf willen halen, omdat dat ook een Bijbelse opdracht is. Je vijand liefhebben, maar dat lukt ons niet zo maar. Ik weet ook dat er mensen zeggen dat ze God aan hun kant hebben in oorlogen of in het afwijzen van mensen. Ik vraag me af of God aan kanten staat.

Het fenomeen 'haat' is ook perfect, allemaal bedacht door God. Tenzij je denkt dat Satan dat bedacht heeft, maar wie heeft Satan dan weer bedacht hé.

1 minuut geleden zei Gaitema:

Volgens de bijbel is God in de toekomst alles in allen. Ik houd me daar aan vast en zie het wel wat dat inhoudt.

Ja, wees vrij om je daar aan vast te houden, anderen laten God vandaag binnen. Waar zit het grote verschil? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Het fenomeen 'haat' is ook perfect, allemaal bedacht door God. Tenzij je denkt dat Satan dat bedacht heeft, maar wie heeft Satan dan weer bedacht hé.

Ja, wees vrij om je daar aan vast te houden, anderen laten God vandaag binnen. Waar zit het grote verschil? 

Zoals ik al zei: niets van wat ik om mij heen zie is perfect en ik geloof de bijbel. 

Respecteer mijn geloof. Wie zijn die anderen die perfect zijn volgens jou, die God al "volledig" hebben? Je gaf zelf aan dat het de christenen niet zijn en zeg me eens: wie zijn jullie? Je negeert vele van mijn opmerkingen en vragen en daarom ben ik jou nu ook een beetje zat aan het worden. Met jouw negatieve reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Gaitema:

Zoals ik al zei: niets van wat ik om mij heen zie is perfect en ik geloof de bijbel. Respecteer mijn geloof. Wie zijn die anderen die perfect zijn volgens jou, die God al "volledig" hebben? Je gaf zelf aan dat het de christenen niet zijn en zeg me eens: wie zijn jullie? Je negeert vele van mijn opmerkingen en vragen en daarom ben ik jou nu ook een beetje zat aan het worden. Met jouw negatieve reacties.

Doe liever wat zelfonderzoek ipv stellingen te poneren waarvan je de draagkracht niet eens begrijpt, je gaat nu zelfs zo ver dat je God in de toekomst projecteert nadat je zegt dat God in alles is. Maar zoek rustig verder, wees er wel voorzichtig mee want de schok kan groots zijn. Kunnen we dan nu verder met de eindtijd en de oplossingen die we kunnen terugvinden in de Bijbel? Een mens kan niet spreken over wat hij niet ziet, een kwestie van logica.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Lobke:

Ik weet ook dat er mensen zeggen dat ze God aan hun kant hebben in oorlogen of in het afwijzen van mensen. Ik vraag me af of God aan kanten staat.

Het Oude Testament is daar erg duidelijk in. Ja, God staat aan kanten. Ook daarvan kun je je afvragen hoe mensen dat rijmen met perfectie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Doe liever wat zelfonderzoek ipv stellingen te poneren waarvan je de draagkracht niet eens begrijpt, je gaat nu zelfs zo ver dat je God in de toekomst projecteert nadat je zegt dat God in alles is. Maar zoek rustig verder, wees er wel voorzichtig mee want de schok kan groots zijn. Kunnen we dan nu verder met de eindtijd en de oplossingen die we kunnen terugvinden in de Bijbel? Een mens kan niet spreken over wat hij niet ziet, een kwestie van logica.

Ik heb jou de tekst geciteerd waarin staat dat in de toekomst wanneer Jezus zich zal onderwerpen God alles in allen zal zijn. Jij hebt heel duidelijk laten zien in deze discussie, dat je een afkeer hebt van een gefundeerd christelijke geloofsovertuiging. Je laat heel duidelijk zien zelf geen christen te zijn, maar een aanhanger van alle geloven op de aarde. Je bent net zo goed een moslim en een boedist. Maar geen overtuigd christen die geloofd dat je alleen gered kan worden door het geloof in Jezus Christus. Immers is geloven in Mohammed net zo veel waard volgens jou, die juist de grootste vervolger van het christendom is. 

Ik ga dan ook niet meer verder met jou er over hebben, want je maakt voortdurend verwijten aan mijn adres en respecteert mijn geloof niet. Na weken met jou over de eindtijd te hebben gehad ben ik nu klaar. Ik wilde in mijn topic christelijke visies horen. Niet jouw interreligieuze eenheidsworst wat het geloof in Jezus verwerpt en bevecht. Daar kan ik niks mee. Dat God alles in allen zal zijn is in tegenstelling met nu. We hebben dan de Heilige Geest, maar God is nog niet zo ver in ons, dat we nu voor de volle 100 procent wedergeboren zijn. Dit is nog maar een voorproefje.

 

Maar waarom dwing je me te reageren na jouw vele lelijke opmerkingen aan mijn adres?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Nee, ik kom daar ook niet uit. Maar net als Harold Kushner denk ik dat het niets met God van doen heeft. Het zijn wij mensen die doen, die haten, die oorlog voeren wel of niet opgejut door leiders. God is er voor hen die troost zoeken en het beste uit zichzelf willen halen, omdat dat ook een Bijbelse opdracht is. Je vijand liefhebben, maar dat lukt ons niet zo maar. Het lukt meestal niet.

Ik weet ook dat er mensen zeggen dat ze God aan hun kant hebben in oorlogen of in het afwijzen van mensen. Ik vraag me af of God aan kanten staat.

Voor zover het lijden ontstaat door haat en oorlogen kan ik je helemaal volgen. Maar wat met ziektes ? Wat met natuurrampen ?

Je vijand liefhebben lukt niet altijd, maar is wel altijd een nobel streven.

God aan kanten ? Tja.....zo dacht men toen vaak en helaas nu ook nog. het leidt vaak tot ellende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid