Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Perfectie zegt iets over het in elkaar passen van de puzzelstukken, waarbij niets aan toeval is over gelaten maar het resultaat is van de som der delen.
het zien van  perfectie staat los van beleving. perfectie is niet uniek, slechts dat wat is is uniek in perfectie. Wat niet betekent dat je iets anders kunt laten bestaan wat eveneens perfect is, waarbij het niet gaat om het nagestreefde resultaat,maar om dat wat op het moment ontstaat.

 

Duhuh. TTC is op de perfecte plaats voor zijn grootse goedheid en zijn plannen.  Lekker laten zitten. Moet je niet aan morrelen. Vind ik althans hoor.  Alleen wanneer hij zijn verwarring op christenen blijft botvieren dan wel opdringen, en sommige de projectie daarvan even niet meer van de werkelijkheid van hun eigen innerlijk en geloof kunnen onderscheiden, dan steek ik persoonlijk als medechristen daar als ik er toevallig langsloop en indien naar mijn bevinding nodig en mogelijk even een zwaardje van Christus tussen. Maar verder vrijheid blijheid. Gewoon lekker laten zitten waar ie zit. Niet moeilijk over doen. Vrije wil, hoogste goed. Lekker laten. Is althans wat mij betreft het devies. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

18 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Perfectie zegt iets over het in elkaar passen van de puzzelstukken, waarbij niets aan toeval is over gelaten maar het resultaat is van de som der delen. Het zien van  perfectie staat los van beleving. perfectie is niet uniek, slechts dat wat is is uniek in perfectie. Wat niet betekent dat je iets anders kunt laten bestaan wat eveneens perfect is, waarbij het niet gaat om het nagestreefde resultaat,maar om dat wat op het moment ontstaat.

Gesteld dat alles zou verdwijnen en enkel God rest, zouden we zoiets ook perfect kunnen noemen?

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ach ja, wat er in theorie al wel niet mogelijk is. Laat je niet gek maken.

Heb je het bericht van Dolce Vita ook gelezen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mcmadtasty:

Dat wat is, is altijd perfect. Je kunt het niet perfect vinden, maar zoals eerder gezegd heb je  het dan niet meer over perfectie maar over het streven naar perfectie.

Doet een beetje denken aan dat Kosmische plan, we zouden dan leven in een perfecte gevangenis?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei TTC:

Er bestaan heel wat plannen van hoe we dat vredesrijk kunnen realiseren, het ene nog mooier dan het andere. En dan kom jij zeggen dat we helemaal niets kunnen doen omdat Satan ons volledig in z'n macht heeft? Vervolgens wil je het hebben over christelijke visies over de eindtijd, die werden hier al meermaals geopenbaard en niet anders dan wat we daarover kunnen terugvinden. Hoeveel keer moet dat dan herhaald worden alvorens de daad bij het woord gevoegd wordt? Om kort te zijn:

  • onheil op alle fronten, met bazuinen, engelen, slachtpartijen, etnische zuiveringen, natuurrampen, wereldoorlog, chaos, briesende leeuwen, geld, macht, bezitsdrang ... zie nieuws/bijbel
  • gevangenschap Satan, herstel, verzoening, harmonisatie, wereldregering met aangepaste normen en waarden, syncretisme, duurzame menselijke vooruitgang ... zie 1000 jaar vredesrijk

Het staat je natuurlijk vrij om te blijven denken dat je niets kan doen, anderen nemen hun verantwoordelijkheid en doen wel iets. Via diverse media krijgen we daar elke dag een update van, net zoals de bijbel middelen aanreikt om dit vredesproces vreedzaam te laten verlopen. Nog veel meer andere bronnen geven ons kennis/inzicht in hoe een dergelijk proces verloopt, met inbegrip van knelpunten, epistemologische obstakels, risico op herval, groeipijnen en veel andere aandachtspunten. Heeft God nog niet genoeg geopenbaard?

 

In de herhaling vallen inderdaad. Ik heb precies verteld wat de bijbel zegt: dat Jezus terug komt en dat Hij het vredesrijk gaat brengen. Wij zijn hier nu bezig met de voorbereidingen daarop.  Echter deze wereld zal die vredesrijk niet gaan krijgen. Het is juist satan die ons wijs wil maken, dat we het onheil kunnen tegen houden. Echter weet satan heel goed, dat door zijn toedoen deze wereld verloren gaat. Na dat Jezus ons heeft meegenomen bij zijn wederkomst, zal deze aarde vergaan. 

Zal ik maar concluderen dat we in dit topic uit zijn gesproken en dit maar afronden? Ik heb schoon genoeg van jouw negatieve beschuldigende vinger en de verwijten naar de christenen toe.

De christenen zijn al 2000 jaar actief. Wat alleen tegen zat is het ontstaan van "STAATSKERKEN, waardoor je nu ook een grote volksmenigte hebt die slavend verder gaat. Echter de kleine kudde van Jezus is altijd al actief geweest en te herkennen aan de werken der naastenliefde. Je hebt de kleine kudde van Jezus niet alleen onder christenen, want de naastenliefde word ook onder niet christenen bedreven, alleen zij moeten nog verlost worden door Jezus. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Slavend= slapend.

Ps: ik ben voor alle veranderingen en zal waar mogelijk ook wel mee werken.

Het enige wat ik zeg is: de bijbel leert ons dat satan hier niet verslagen zal worden, "tot dat" Jezus terug komt.

Zijn wederkomst is "fantastisch nieuws"!  Jammer dat je daar niet in geloofd. Wat wij nu kunnen doen is zo veel mogelijk mensen voorbereiden op Zijn wederkomst. Dan moeten ze ook los komen van de Mammon en Jezus gaan dienen, willen ze gered worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

In de herhaling vallen inderdaad. Ik heb precies verteld wat de bijbel zegt: dat Jezus terug komt en dat Hij het vredesrijk gaat brengen. Wij zijn hier nu bezig met de voorbereidingen daarop.  Echter deze wereld zal die vredesrijk niet gaan krijgen. Het is juist satan die ons wijs wil maken, dat we het onheil kunnen tegen houden. Echter weet satan heel goed, dat door zijn toedoen deze wereld verloren gaat. Na dat Jezus ons heeft meegenomen bij zijn wederkomst, zal deze aarde vergaan. Zal ik maar concluderen dat we in dit topic uit zijn gesproken en dit maar afronden? Ik heb schoon genoeg van jouw negatieve beschuldigende vinger en de verwijten naar de christenen toe. De christenen zijn al 2000 jaar actief. Wat alleen tegen zat is het ontstaan van "STAATSKERKEN, waardoor je nu ook een grote volksmenigte hebt die slavend verder gaat. Echter de kleine kudde van Jezus is altijd al actief geweest en te herkennen aan de werken der naastenliefde. Je hebt de kleine kudde van Jezus niet alleen onder christenen, want de naastenliefde word ook onder niet christenen bedreven, alleen zij moeten nog verlost worden door Jezus. 

Interessante dingen die je hier zegt:

  1. er zijn christenen/mensen die zich laten misleiden door wat je 'staatskerken' noemt => zij laten zich leiden door Satan waardoor ze dat soort bewind ook verdedigen
  2. er zijn christenen/mensen die zich niet laten misleiden door wat je 'staatskerken' noemt => zij proberen het lijden te verzachten door goede werken/naastenliefde/evangelisatie

Wat ligt er volgens jou in de nabije toekomst:

  1. Satan zet z'n werken verder => de aarde vergaat
  2. Jezus neemt ons mee => de aarde vergaat

Wat kunnen/mogen we hier in alle redelijkheid uit besluiten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik ben voor alle veranderingen en zal waar mogelijk ook wel mee werken. Het enige wat ik zeg is: de bijbel leert ons dat satan hier niet verslagen zal worden, "tot dat" Jezus terug komt. Zijn wederkomst is "fantastisch nieuws"!  Jammer dat je daar niet in geloofd. Wat wij nu kunnen doen is zo veel mogelijk mensen voorbereiden op Zijn wederkomst. Dan moeten ze ook los komen van de Mammon en Jezus gaan dienen, willen ze gered worden.

Hierop inspelend enkele bedenkingen/stellingen:

  1. Jezus is nooit weggeweest => de 'staatskerk' of Satan laat je dat geloven waardoor je blijft wachten op z'n wederkomst
  2. In de bijbel (alsook elders) staan remedies om het bolwerk van Satan te ontmantelen => de 'staatskerk' of Satan zwijgt hierover

Maar sowieso, al ons aardse werk is ijdel omdat deze aarde volgens jou toch vergaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei TTC:

Interessante dingen die je hier zegt:

  1. er zijn christenen/mensen die zich laten misleiden door wat je 'staatskerken' noemt => zij laten zich leiden door Satan waardoor ze dat soort bewind ook verdedigen
  2. er zijn christenen/mensen die zich niet laten misleiden door wat je 'staatskerken' noemt => zij proberen het lijden te verzachten door goede werken/naastenliefde/evangelisatie

Wat ligt er volgens jou in de nabije toekomst:

  1. Satan zet z'n werken verder => de aarde vergaat
  2. Jezus neemt ons mee => de aarde vergaat

Wat kunnen/mogen we hieruit besluiten? 

Ben je werkelijk oprecht geïnteresseerd in wat ik werkelijk geloof en absoluut zeker weet wat er gebeuren gaat?

Het verhaal zit iets anders.

Heel simpel: Jezus kwam met een tegenbeweging tegen de gevestigde religie. Mensen werden door God zelf in beweging gezet, totdat een zekere keizer in Rome met daarna andere staatsmannen besloten dat mensen verplicht christelijk moeten worden. Dat is de hoer van Babylon. De wereld doet zich als de kerk voor, maar is het niet. Het gaat door met de wereldse begeerte in een schijnheilige vertoning. Een valse staatskerk ontstaat. Waar mensen verplicht lid van zijn, zonder dat God hen daarvoor heeft opgeroepen. Satan zit dan ook in de kerk en zuigt het christendom zo van binnen uit leeg. Echter houdt dat God niet tegen om nog steeds telkens weer een tegenbeweging te hebben, van mensen die werkelijk door Hem aangesproken worden en vanuit Zijn Geest in naastenliefde wandelen. Overal op de wereld heb je nog actieve christenen die zich inspannen voor de hulpbehoeftigen. Ze helpen vluchtelingen, wezen, weduwen, daklozen, gehandicapten, mensen die geestelijk vast gelopen zijn. Ze delen het evangelie, bestrijden hongersnood met hulpverleningsprogramma's. Zetten kleine bedrijfjes op, scholen kans-armen om. Vangen verslaafden op en psychisch beschadigde mensen, helpen alleenstaande moeders in de knel, getroffen rampgebieden etc.. Ook in andere levensbeschouwingen zie je dat God zo mensen in beweging zet. 

Ik heb net de site van "De Blije Bank" gelezen en het doet me denken aan wat in Indonesië ook gedaan wordt met een munt onder vele moslims. Een munt dat waardevast is en veel wordt gebruikt. Het werkt daar. Dat zijn goede initiatieven. Ik moedig dat alleen maar aan.

Hierdoor worden vele mensen wel zeker geholpen. Dergelijke initiatieven moeten we werkelijk toejuichen en ons niet op houden in de slapende staatskerk dat doorgaat met haar begeertes, op zichzelf gericht. Naar binnen gekeerd.

Echter de grote slapende staatskerken en andere staatsreligies, waar mensen niet door Gods beweging maar onder dwang bij moesten horen en de tegenreactie er op, het ontstaan van het atheïsme en humanisme gaat gewoon door met het oude "vertrouwde" leven. Want wat een boer niet kent, dat eet hij niet. Ze doen het andere af als "complottheorieën" en je bereikt ze dan ook verder niet.

Dus ten gevolge hiervan (laat de bijbel zien) zal de grote volksmassa nog steeds hoereren met de hoer van Babylon en mee doen in de handel en wandel ervan, letterlijk.

Jezus zal ten einde terug komen en de kleine kudde meenemen. Ook van andere religies zal Zijn kudde Hem als hun verlosser erkennen en Hem aannemen. Ze zullen met Hem meegaan. De wereld blijft met de hoer van Babylon achter en dat geheel zal vergaan. "Dat" beste vriend, is wat ik in de bijbel lees. Ik verzin het zelf ook niet. Liever heb ik dat de hele wereld de hoer verwerpt en zich aansluit bij de kleine kudde. Maar ja... ik kan de waarheid niet veranderen. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Gaitema:

Ben je werkelijk oprecht geïnteresseerd in wat ik werkelijk geloof en absoluut zeker weet wat er gebeuren gaat? Het verhaal zit iets anders. Heel simpel: Jezus kwam met een tegenbeweging tegen de gevestigde religie. Mensen werden door God zelf in beweging gezet, totdat een zekere keizer in Rome met daarna andere staatsmannen besloten dat mensen verplicht christelijk moeten worden. Dat is de hoer van Babylon. De wereld doet zich als de kerk voor, maar is het niet. Het gaat door met de wereldse begeerte in een schijnheilige vertoning. Een valse staatskerk ontstaat. Waar mensen verplicht lid van zijn, zonder dat God hen daarvoor heeft opgeroepen. Satan zit dan ook in de kerk en zuigt het christendom zo van binnen uit leeg. Echter houdt God dat niet tegen om nog steeds telkens weer een tegenbeweging te hebben van mensen die werkelijk door Hem aangesproken worden en vanuit Zijn Geest in naastenliefde wandelen. Overal op de wereld heb je nog actieve christenen die zich inspannen voor de hulpbehoeftigen. Ze helpen vluchtelingen, wezen, weduwen, daklozen, gehandicapten, mensen die geestelijk vast gelopen zijn. Ze delen het evangelie, bestrijden hongersnood met hulpverleningsprogramma's. Zetten kleine bedrijfjes op, scholen kans armen om. Vangen verslaafden op en psychisch beschadigde mensen, helpen alleenstaande moeders in de knel, getroffen rampgebieden etc.. Ook in andere levensbeschouwingen zie je dat God zo mensen in beweging zet. Ik heb net de site van "De Blije Bank" gelezen en het doet me denken aan wat in Indonesië ook gedaan wordt met een munt onder vele moslims. Een munt dat waardevast is en veel wordt gebruikt. Het werkt daar. Dat zijn goede initiatieven Ik moedig dat alleen maar aan. Hierdoor worden vele mensen wel zeker geholpen. Dergelijke initiatieven moeten we werkelijk toejuichen en ons niet op houden in de slapende staatskerk dan door gaat met haar begeertes, op zichzelf gericht. Naar binnen gekeerd. Echter de grote slapende staatskerken en andere staatsreligies, waar mensen niet door Gods beweging maar onder dwang bij moesten horen en de tegenreactie er op, het ontstaan van het atheïsme en humanisme gaat gewoon door met het oude "vertrouwde" leven. Want wat een boer niet kent, dat eet hij niet. Ze doen het andere af als "complottheorieën" en je bereikt ze dan ook verder niet. Dus ten gevolge hiervan (laat de bijbel zien) zal de grote volksmassa nog steeds hoereren met de hoer van Babylon en mee doen in de handel en wandel ervan, letterlijk. Jezus zal ten einde terug komen en de kleine kudde meenemen. Ook van andere religies zal Zijn kudde Hem als hun verlosser erkennen en Hem aannemen. Ze zullen met Hem meegaan. De wereld blijft met de hoer van Babylon achter en dat geheel zal vergaan. "Dat" beste vriend, is wat ik in de bijbel lees. Ik verzin het zelf ook niet. Liever heb ik dat de hele wereld de hoer verwerpt en zich aansluit bij de kleine kudde. Maar ja... ik kan de waarheid niet veranderen. 

Je stelde dat Jezus ons zal meenemen en de aarde vergaat, hieruit kunnen we afleiden dat dat Vredesrijk niet op deze aarde gerealiseerd zal worden. In afwachting kunnen we daarom slechts de tijd proberen te vullen met een of andere bezigheid, het menselijke lijden proberen te verzachten is een keuzemogelijkheid. En ja, als religie gekaapt wordt door tribalisme dan kunnen we dat bezwaarlijk nog religie noemen, zelfs volledig tegengesteld met alle gevolgen van dien. Wat die vaste munt betreft, het is een idee dat al meer dan 80 jaar bestaat maar door die 'staatskerk' (vooralsnog) niet ontvankelijk wordt verklaard. En zo liggen er nog veel meer plannen op de tafel, ze wijzen allemaal in dezelfde richting maar telkens opnieuw strooit Satan roet in het eten. Een volgende wereldoorlog is dan ook geen onwaarschijnlijke gedachte, destructieve krachten kunnen dan ook al het nobele werk van velen met een ruk teniet doen. De situatie is zoals ze is, aan ons de keuze wat het worden zal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Hierop inspelend enkele bedenkingen/stellingen:

  1. Jezus is nooit weggeweest => de 'staatskerk' of Satan laat je dat geloven waardoor je blijft wachten op z'n wederkomst
  2. In de bijbel (alsook elders) staan remedies om het bolwerk van Satan te ontmantelen => de 'staatskerk' of Satan zwijgt hierover

Maar sowieso, al ons aardse werk is ijdel omdat deze aarde volgens jou toch vergaat.

Met die stellingen ben ik het wel eens, al moet ik er bij zeggen dat ondanks dat Jezus "in de Geest" bij ons is, Hij ook wederkomt zoals Hij al op de aarde rond wandelde en bij het opstaan uit de dood rond wandelde op aarde 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Met die stellingen ben ik het wel eens, al moet ik er bij zeggen dat ondanks dat Jezus "in de Geest" bij ons is, Hij ook wederkomst zoals Hij al op de aarde rond wandelde en bij het opstaan uit de dood rond wandelde op aarde 

Ja, Jezus is in jou, wees de gezalfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Je stelde dat Jezus ons zal meenemen en de aarde vergaat, hieruit kunnen we afleiden dat dat Vredesrijk niet op deze aarde gerealiseerd zal worden. In afwachting kunnen we daarom slechts de tijd proberen te vullen met een of andere bezigheid, het menselijke lijden proberen te verzachten is een keuzemogelijkheid. En ja, als religie gekaapt wordt door tribalisme dan kunnen we dat bezwaarlijk nog religie noemen, zelfs volledig tegengesteld met alle gevolgen van dien. Wat die vaste munt betreft, het is een idee dat al meer dan 80 jaar bestaat maar door die 'staatskerk' (vooralsnog) niet ontvankelijk wordt verklaard. En zo liggen er nog veel meer plannen op de tafel, ze wijzen allemaal in dezelfde richting maar telkens opnieuw strooit Satan roet in het eten. Een volgende wereldoorlog is dan ook geen onwaarschijnlijke gedachte, destructieve krachten kunnen dan ook al het nobele werk van velen met een ruk teniet doen. De situatie is zoals ze is, aan ons de keuze wat het worden zal.

Het is ook denk ik zoals in de bijbel staat over het vuurvaste materiaal en stro dat door het vuur gaat. Het vergaan van de wereld is als het vuur. Het vuurvaste materiaal is als Gods Koninkrijk dat hier al wordt opgebouwd door ons. Het zal door Jezus met Zijn wederkomst bespaard worden en meegenomen worden naar die nieuwe wereld. Het is allemaal tot nut wat we doen. Het stro is satans werk dat vergaat. Zijn weerstand wat je noemt ook. In de nieuwe wereld houdt satan helemaal niets meer tegen.

7 minuten geleden zei TTC:

Ja, Jezus is in jou, wees de gezalfde.

Jezus is overal en actief waar de liefde actief is. Al hebben mensen niet door "Wie" de liefde is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Hierop inspelend enkele bedenkingen/stellingen:

  1. Jezus is nooit weggeweest => de 'staatskerk' of Satan laat je dat geloven waardoor je blijft wachten op z'n wederkomt.

 

Op wiens autoriteit zeg je dit?  De grote TTC zegt dat Jezus nooit is weggeweest en maakt Jezus dus voor leugenaar uit. 

Citaat

In de bijbel (alsook elders) staan remedies om het bolwerk van Satan te ontmantelen => de 'staatskerk' of Satan zwijgt hierover

De woorden die je nu spreekt zijn van Satan zelf, die alles omdraait en jou aan de wereld bindt en via jou de christenen tracht  te binden. 

Je gaat nu wel heel ver in je verdraaiingen en je beschuldigingen van de algemene, apostolische kerk. Je bent zelf lid van een satanistenclub toch? Was je niet een luciferiaan of zo?  Of was dat iemand anders.

9 minuten geleden zei Gaitema:

 

Jezus is overal en actief waar de liefde actief is. Al hebben mensen niet door "Wie" de liefde is.

Jezus is niks niet overal. Hij heeft ons de Trooster gezonden. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Gaitema:

Het is ook denk ik zoals in de bijbel staat over het vuurvaste materiaal en stro dat door het vuur gaat. Het vergaan van de wereld is als het vuur. Het vuurvaste materiaal is als Gods Koninkrijk dat hier al wordt opgebouwd door ons. Het zal door Jezus met Zijn wederkomst bespaard worden en meegenomen worden naar die nieuwe wereld. Het is allemaal tot nut wat we doen. Het stro is satans werk dat vergaat. Zijn weerstand wat je noemt ook. In de nieuwe wereld houdt satan helemaal niets meer tegen.

Zo gezien zou je dan 'de aarde vergaat' beter kunnen vertalen naar 'een nieuw wereldbeeld ontvouwt zich waardoor het oude verdwijnt', niet? In de bijbel wordt daarnaar verwezen in de vorm van een sabbats- en jubeljaar. We weten dit al heel de tijd, het betekent dat het bolwerk van Satan op een vreedzame manier kan ontmanteld worden. Je hebt nu zelf kunnen lezen welke middelen daarvoor in aanmerking komen, op dit moment wordt de Nederlandse regering daarover bevraagt. De precedenten zijn gekend, vorige keer is het niet gelukt waardoor een mondiale catastrofe zich heeft afgespeeld. De symboliek in de bijbel is daarom treffend waarheidsgetrouw, en laat ons hopen dat je gelijk hebt dat het dit keer anders wordt. Welke garantie op succes hebben we?

45 minuten geleden zei Gaitema:

Jezus is overal en actief waar de liefde actief is. Al hebben mensen niet door "Wie" de liefde is.

Correct, veel mensen weten dat maar benoemen het niet altijd expliciet, ze weten immers ook dat het steevast leidt tot allerhande polemieken die hun werk enkel belemmeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

 

Jezus is niks niet overal. Hij heeft ons de Trooster gezonden. 

 

 

Als Hij niet overal is, hoe kunnen wij dan "in Hem zijn"? Hoe kan Hij Zijn schepping dan in de hand hebben? 

We citeren uit de bijbel:

Het leven door de Geest (Romeinen 8 HSV)

 1 Dus is er nu geen verdoemenis voor hen die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest. 

 2  Want de wet van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood.

 3  Want wat voor de wet onmogelijk was, krachteloos als zij was door het vlees, dat heeft God gedaan: Hij heeft Zijn eigen Zoon gezonden in een gedaante gelijk aan het zondige vlees  en dat omwille van de zonde, en  de zonde veroordeeld in het vlees,

 4 opdat de rechtvaardige eis van de wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

 5  Immers, zij die naar het vlees zijn, bedenken de dingen van het vlees, maar zij die naar de Geest zijn, de dingen van de Geest.

 6 Want het denken van het vlees is de dood, maar het denken van de Geest is leven en vrede.

 7 Immers, het denken van het vlees is vijandschap tegen God. Het onderwerpt zich namelijk niet aan de wet van God, want het kan dat ook niet.

 8 En zij die in het vlees zijn, kunnen God niet behagen.

 9 Maar u bent niet in het vlees, maar in de Geest, wanneer althans  de Geest van God  in u woont. Maar als iemand de Geest van Christus niet heeft, die is niet van Hem.

 10 Als Christus echter in u is, dan is het lichaam wel dood vanwege de zonde, maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid.

 11 En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont,  zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont.

 12 Welnu, broeders, wij zijn aan het vlees niet verplicht om naar het vlees te leven.

 13 Want als u naar het vlees leeft, zult u sterven. Als u echter door de Geest de daden van het lichaam doodt, zult u leven.

 14  Immers, zovelen als er door de Geest van God geleid worden, die zijn kinderen van God.

 15  Want u hebt niet de Geest van slavernij ontvangen, die opnieuw tot angst leidt,  maar u hebt de Geest van aanneming tot kinderen ontvangen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!

16  De Geest Zelf getuigt met onze geest  dat wij kinderen van God zijn.

17 En als wij kinderen zijn, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God en mede-erfgenamen van Christus;  wanneer wij althans met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

18  Want ik ben ervan overtuigd dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid die aan ons geopenbaard zal worden.

 19 Met reikhalzend verlangen immers verwacht de schepping het openbaar worden van de kinderen van God.

 20 Want de schepping is aan de zinloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar door hem die haar daaraan onderworpen heeft,

 21 in de hoop dat ook de schepping zelf zal bevrijd worden van de slavernij van het verderf om te komen tot de vrijheid van de heerlijkheid van de kinderen van God.

 22 Want wij weten dat heel de schepping gezamenlijk zucht en gezamenlijk in barensnood verkeert tot nu toe.

 23 En dat niet alleen, maar ook wijzelf, die de eerstelingen van de Geest hebben, ook wijzelf zuchten in onszelf, in de verwachting van de aanneming tot kinderen, namelijk  de verlossing van ons lichaam.

 24 Want in de hoop zijn wij zalig geworden. Hoop nu die gezien wordt, is geen hoop. Immers, wat iemand ziet, waarom zou hij dat nog hopen?

 25 Maar als wij hopen wat wij niet zien, dan verwachten wij het met volharding. 

 26 En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden te hulp,  want wij weten niet wat wij bidden zullen zoals het behoort. De Geest Zelf echter pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.

 27 En Hij Die de harten doorzoekt, weet wat het denken van de Geest is, omdat Hij naar de wil van God voor de heiligen pleit.

 28 En wij weten dat voor hen die God liefhebben, alle dingen meewerken ten goede, voor hen namelijk die overeenkomstig Zijn voornemen geroepen zijn.

 29 Want hen die Hij van tevoren gekend heeft, heeft Hij er ook van tevoren toe bestemd om aan het beeld van Zijn Zoon gelijkvormig te zijn, opdat Hij  de Eerstgeborene zou zijn onder vele broeders. 

 30 En hen die Hij er van tevoren toe bestemd heeft, die heeft Hij ook geroepen, en hen die Hij geroepen heeft, die heeft Hij ook gerechtvaardigd, en hen die Hij gerechtvaardigd heeft, die heeft Hij ook verheerlijkt.

 31 Wat zullen wij dan over deze dingen zeggen?  Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?

 32 Hoe zal Hij, Die zelfs  Zijn eigen Zoon niet gespaard maar voor ons allen overgegeven heeft, ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

 33 Wie zal beschuldigingen inbrengen tegen de uitverkorenen van God?  God is het Die rechtvaardigt.

 34 Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is,  Die ook voor ons pleit.

 35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, of naaktheid, of gevaar, of zwaard?

 36 Zoals geschreven staat:  Want omwille van U worden wij de hele dag gedood, wij worden beschouwd als slachtschapen.

 37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem Die ons heeft liefgehad.

 38 Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, 

 39 noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.

 

Als ik dit lees, dan zien we dat de Geest van Jezus, de Geest van God is die Hem uit de dood heeft laten op staan en ons ook het leven schenkt. 

Hierdoor zijn we in Jezus (vers 1, 2 en vers 10) 

En in de Liefde van Jezus (vers 35)

Overal waar God is, daar is Jezus. Jezus en God zijn één. Hierdoor is Jezus God en de Geest van God die ook in Jezus werkt en Hem tot leven wekte, wekt ons ook op. We zijn niet te scheiden van Zijn liefde. Dus overal waar de liefde aan het werk is, is Jezus en Zijn wij in Hem (35-39) We lezen in vers 39 dat de Liefde van God in Christus Jezus is.  In vers 36 wordt het woord "U" gebruikt voor Jezus en God de Vader, net als "Hem" in vers 37. Je ziet dat Jezus en God één zijn. Jezus is door die eenheid door de Heilige Geest God. 

Als de mensen door de Heilige Geest een visioen zien van God, zien ze altijd Jezus. God de Vader zien ze niet en de Heilige Geest zien ze niet. Dat komt omdat Jezus de zichtbare beeld van God is. De Heilige Geest is meer de uitstraling van God de Vader dat tot ons komt, zoals engelen Licht uitstralen, de Heilige Geest uitstralen. Dat Licht verlicht ons, dat God in ons aan het werk is. Mijn vrouw krijgt soms visioenen waarin ze Jezus ziet. Echt enorm mooi. Jezus laat zich verschillend zien.  Dan ziet ze Hem met uitgestrekte armen zegenend over mensen in een kerk en dan weer ziet ze Hem met een dierbare in zijn armen. Waarin Hij dus iemand draagt. Ook ziet ze Hem bij ons, met armen om ons heen geslagen. De enorme Liefde en Heerlijkheid van God straalt God duidelijk uit. Hij past zich (zelfs) in verschijningsvorm aan, aan het beeld dat we van Hem hebben.  Dat verklaart een raadsel dat ik had (voor jaren terug) na het lezen van een bekeringsverhaal van een moslim (ik meen in Egypte), dat ik in het Open Doors blad las. De moslim zag Jezus en bekeerde daardoor tot Hem. Jezus zag er precies zo uit als dat hij Hem op een schilderij zag staan. Mijn vrouw ziet Jezus met vertrouwde uiterlijke kenmerken die ze ook ziet, als ze in de spiegel kijkt, en toch ziet Hij er duidelijk uit als een Jezusfiguur. Omdat Hij God is, kan Hij verschillend verschijnen, maar altijd herkenbaar als Jezus die voor onze zonden aan het kruis gegaan is. Toen Saulus Jezus ontmoette opweg naar Damascus, werd hij zelfs blind. Echter Zijn stem was duidelijk herkenbaar van Goddelijke autoriteit. Hij vroeg Hem echter wie Hij is. God zei toen tegen Saulus: "Ik ben Jezus, die u vervolgd" . Dat God in Jezus overal is, getuigd er wel van dat Jezus hem aangaf dat hij Hem vervolgd. Overal waar Saulus christenen vervolgde, vervolgde Saulus Jezus zelf. Dat doet ons ook denken aan het eindoordeel, waarin Jezus tegen de genen zegt die behouden blijft: "toen Ik honger had, heb jij Mij te eten gegeven. Toen Ik dorst had, heb jij Mij te drinken gegeven. Toen ik ziek was, heb jij Mij opgezocht." Dit laat duidelijk zien dat alle gelovigen echt "in" Jezus zijn. Alles was je voor een kind van God doet, doe je persoonlijk voor Jezus. Zoals Jezus trouwens ook zelf op aarde zei: "wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien" en zegenend kennen we de woorden (zo ongeveer): "Hij is voor ons om ons de weg te wijzen, Hij is boven ons om ons te zegenen, Hij is naast ons om met ons mee te gaan en Hij is onder ons om ons op te vangen. Hij is achter ons om ons te beschermen tegen gevaren en in ons om ons te vullen met Zijn liefde"

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dolce Vita:

Op wiens autoriteit zeg je dit?  De grote TTC zegt dat Jezus nooit is weggeweest en maakt Jezus dus voor leugenaar uit. De woorden die je nu spreekt zijn van Satan zelf, die alles omdraait en jou aan de wereld bindt en via jou de christenen tracht  te binden. Je gaat nu wel heel ver in je verdraaiingen en je beschuldigingen van de algemene, apostolische kerk. Je bent zelf lid van een satanistenclub toch? Was je niet een luciferiaan of zo?  Of was dat iemand anders. Jezus is niks niet overal. Hij heeft ons de Trooster gezonden. 

Misschien heb je hier wat aan, over de axis-mundi en Jezus die om de hoek is.

In de joodse traditie (van zowel mobiele tabernakel als latere tempel) werd een spel opgevoerd waarbij de indeling van de tempel bestaat uit de drie sferen: de aarde, de zichtbare hemel en de woonplaats van god achter die zichtbare hemel. Een priester mocht 1x per jaar bij God verschijnen. Daartoe maakte hij een reis door de sferen. In de zichtbare hemel maakte hij een wolk (!) van wierook en trad hij binnen in het allerheiligste, de woonplaats van God. Daar stond de Ark van het verbond: een kist met twee gevleugelde figuren (!) met daartussen het verzoendeksel. Daar raakte de aarde de hemel. Dezelfde driedeling is te zien in het “scheppings” verhaal wat eigenlijk een tempel-verhaal is. Daar wordt de wereld beschreven in drie sferen (dag 1,2,3 en bijbehorende 4,5,6) zoals in een tempel. Of: een tempel is gelijk aan de drie sferen in de schepping. Het verhaal van Adam en Eva gaat ook niet over de “eerste mensen op aarde” maar over de eerste priesters in een tempel welke bestaat uit de hele aarde. Zie mijn tempel-theologie voor uitgebreide info over dit onderwerp. Wat gebeurt er dus op hemelvaart? Jezus gaat als priester door de wolk naar de hemel, de woonplaats van God. Het beste verslag staat eigenlijk niet in Handelingen 1, maar in Daniel 7: 13 In mijn nachtelijke visioenen zag ik dat er met de wolken van de hemel iemand kwam die eruitzag als een mens. Hij naderde de oude wijze en werd voor hem geleid. 14 Hem werden macht, eer en het koningschap verleend, en alle volken en naties, welke taal zij ook spraken, dienden hem. Zijn heerschappij was een eeuwige heerschappij die nooit ten einde zou komen, zijn koningschap zou nooit te gronde gaan. Het doel van de bijbel is niet de vernietiging van de aarde, een eindpunt, maar een transformatie van de aarde waarbij de hele aarde een enorme tempel wordt, een axis-mundi waarbij de aarde de hemel raakt. Daarom wordt hemelvaart gevolgd door Pinksteren: mensen worden allemaal een tempel, een axis-mundi, een raakpunt tussen hemel en aarde. Jezus is dus nooit weggeweest, de hemel wordt steeds meer zichtbaar. Tenminste, als wij als mensen ons laten gebruiken als zo’n tempel, als een raakpunt tussen hemel en aarde. Er komt dus geen wederkomst meer, maar een vervulling van de hele wereld, wanneer steeds meer mensen zich open stellen voor de hemelse dimensie in ons alledaagse bestaan. Jezus is om de hoek. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Zo gezien zou je dan 'de aarde vergaat' beter kunnen vertalen naar 'een nieuw wereldbeeld ontvouwt zich waardoor het oude verdwijnt', niet? In de bijbel wordt daarnaar verwezen in de vorm van een sabbats- en jubeljaar. We weten dit al heel de tijd, het betekent dat het bolwerk van Satan op een vreedzame manier kan ontmanteld worden. Je hebt nu zelf kunnen lezen welke middelen daarvoor in aanmerking komen, op dit moment wordt de Nederlandse regering daarover bevraagt. De precedenten zijn gekend, vorige keer is het niet gelukt waardoor een mondiale catastrofe zich heeft afgespeeld. De symboliek in de bijbel is daarom treffend waarheidsgetrouw, en laat ons hopen dat je gelijk hebt dat het dit keer anders wordt. Welke garantie op succes hebben we?

Correct, veel mensen weten dat maar benoemen het niet altijd expliciet, ze weten immers ook dat het steevast leidt tot allerhande polemieken die hun werk enkel belemmeren.

 

1 uur geleden zei TTC:

Zo gezien zou je dan 'de aarde vergaat' beter kunnen vertalen naar 'een nieuw wereldbeeld ontvouwt zich waardoor het oude verdwijnt', niet? In de bijbel wordt daarnaar verwezen in de vorm van een sabbats- en jubeljaar. We weten dit al heel de tijd, het betekent dat het bolwerk van Satan op een vreedzame manier kan ontmanteld worden. Je hebt nu zelf kunnen lezen welke middelen daarvoor in aanmerking komen, op dit moment wordt de Nederlandse regering daarover bevraagt. De precedenten zijn gekend, vorige keer is het niet gelukt waardoor een mondiale catastrofe zich heeft afgespeeld. De symboliek in de bijbel is daarom treffend waarheidsgetrouw, en laat ons hopen dat je gelijk hebt dat het dit keer anders wordt. Welke garantie op succes hebben we?

Er zijn christenen die het net zo beschrijven als jij dat doet. Een dominee van me ook. Daar deed ik niet moeilijk om, maar ik geloof dat bij dat door het vuur gaan werkelijk een transformatie van deze aarde zal plaats vinden. We krijgen een wereld waarin geen enkele vulkaan of tsunami enig leven nog verwoesten kan. Anders zal het leed niet verdwijnen, wat ook door satans toedoen in deze natuur zit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Gaitema:

Er zijn christenen die het net zo beschrijven als jij dat doet. Een dominee van me ook. Daar deed ik niet moeilijk om, maar ik geloof dat bij dat door het vuur gaan werkelijk een transformatie van deze aarde zal plaats vinden. We krijgen een wereld waarin geen enkele vulkaan of tsunami enig leven nog verwoesten kan. Anders zal het leed niet verdwijnen, wat ook door satans toedoen in deze natuur zit.

We kunnen het op verschillende manieren bekijken, een verhoogd aantal natuurrampen kunnen mensen ook dichter bij elkaar brengen waardoor andere zaken transparanter gemaakt worden. Met andere woorden, het samenspel der omstandigheden 'dwingen' tot de culturele transformatie waar je naar verwijst. En dat is wat Jezus ook al zei, het is beter om deze dagen in te korten opdat het aantal slachtoffers beperkt kan blijven. Het zal echter iets moeilijker zijn om de volgende tsunami tegen te houden dan dat waar we wel wat aan kunnen doen, velen zijn er al mee bezig. En de suggesties staan gewoon in de bijbel, dat is dus al lang het probleem niet meer. Merk op, het kan tijdens een dergelijke transformatie ook woelig worden in het hoofdje, dit is normaal maar kan ook uitmonden in vreemde taferelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

 

Als Hij niet overal is, hoe kunnen wij dan "in Hem zijn"? Hoe kan Hij Zijn schepping dan in de hand hebben?

De Vader en de Zoon  maken door de Heilige Geest woning in ons. En wij worden opgeroepen om in Hem te zijn en te blijven. 

De Vader (niet de Zoon) heeft de schepping in de hand en legt (uiteindelijk) al Zijn vijanden aan de voeten van de Zoon. 

De teksten die je aanhaalt betreffen de gelovigen. Jezus is niet overal. Zo is hij niet in Mohammed.  Wat er in alles en iedereen aanwezig is, is hooguit een Godsvonkje.  Er staat niet voor niets geschreven dat wij kinderen van God kunnen worden.  We moeten het wórden dus.  Men kan geen twee heren dienen en wij hebben een vrije wil in wie wij dienen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Wat er in alles en iedereen aanwezig is, is hooguit een Godsvonkje.

Als het dat maar is dan valt het nogal mee natuurlijk, amper het vernoemen waard? God zou dan in jou zijn, is dat niet nog een stapje hoger dan Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

De Vader en de Zoon  maken door de Heilige Geest woning in ons. En wij worden opgeroepen om in Hem te zijn en te blijven. 

De Vader (niet de Zoon) heeft de schepping in de hand en legt (uiteindelijk) al Zijn vijanden aan de voeten van de Zoon. 

De teksten die je aanhaalt betreffen de gelovigen. Jezus is niet overal. Zo is hij niet in Mohammed.  Wat er in alles en iedereen aanwezig is, is hooguit een Godsvonkje.  Er staat niet voor niets geschreven dat wij kinderen van God kunnen worden.  We moeten het wórden dus.  Men kan geen twee heren dienen en wij hebben een vrije wil in wie wij dienen.

 

 

Overal waar God is, daar is Jezus, want de Vader en de Zoon zijn één. Het kan niet dat ergens de Vader in een Godsvonkje wel aanwezig is en de Zoon niet. Dat ben ik dus niet met je eens. 

Echter is het niet zo dat ieder mens waarin Jezus iets doet nu direct een kind van God is en gered is. Daarvoor is geloof in Jezus nodig. Geloof in Zijn lijden en sterven aan het kruis brengt verlossing. Mits het werkelijk een levend geloof is en geen dood geloof. Dat wil zeggen: wanneer we werkelijk Jezus Heer laat zijn en niet het slechts een geloofsaanname is, waarbij het blijft. Geloof in Jezus is niet het einddoel, maar het begin van een nieuw wedergeboorte. Begin van de weg die we met Hem gaan.

Echter kan God een niet-christen ook gebruiken. Zo had ik eens drie noden. Ik kon mijn boeken niet meer herbergen thuis, al mijn onderbroeken begonnen te verslijten, waardoor ik tekort kwam en mijn schuur had niet genoeg ruimte om mijn spullen op te bergen. Ik had niet het geld om het allemaal op te lossen. Echter toen ik op bezoek was bij een buurvrouw van me die geen geloof heeft, kreeg ik van haar al het nodige die ik nodig had. Haar zoon had immers onderbroeken van haar gekregen, die hij niet wilde hebben, aangezien het niet het juiste model was. Die mocht ik dus hebben. Ze had nog een paar boekenplanken over die ik mocht hebben en na het klussen in haar schuur deed ze een schuurkastje weg. Daardoor werd ik in al mijn noden voorzien. Jezus verhoorde mij door mijn niet gelovige buurvrouw te gebruiken.

Maar los daarvan: omdat God overal is, daarom is Jezus ook overal. Het moet wel. Zonder God kan niets bestaan. Zelfs de hel niet. Echter is Jezus in de duivel niet aan het werk. Toch houdt God door Jezus, die de schepper is van de duivel, ook de duivel in leven. Kunnen wij echter als volwassenen nog wel wat aannemen over God, of zit ons verstand in de weg? Als ik dit een kind zou zeggen die christelijk opgevoed wordt, neemt die dit zo van mij aan en zo heb ik mooie jaren gehad als tienerleider. Veel willen kinderen tot de pubertijd nog aannemen. Daarna raakt die echter vast geroest in haar denken en blijft die vast zitten in de 'theologie". Een katholiek blijft katholiek, een reformatorische christen reformatorisch en een evangelische christen blijft evangelisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid