Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Gaitema:

Dus naast dat we moeten geloven dat Jezus voor onze zonden gestorven is aan het kruis, moeten we ook de leer van de drie-eenheid, opgesteld door de Rooms Katholieke Kerk aanvaarden, willen we gered worden. 

Je moet niks. Het maakt mij geen bal uit, ik zeg je gewoon wat ik ervan denk en zie gebeuren met vrijwel alle Triniteitsontkenners. Er zijn vast vele Jezussen gestorven aan een kruis. Dat was destijds een heel gebruikelijke straf bij de Romeinen en ook heden te dage leven er vele Jezussen. Bijvoorbeeld in Spanje is dat een heel gebruikelijke naam.  Niks bijzonders aan. De  Zoon, niet de Vader, de eniggeboren Zoon hing aan het kruis. Jezus was geboren uit God en als enige mens zondeloos geboren dus. Hij droeg de erfzonde niet, want Hij is nooit gevallen, Hij had voor zijn geboorte niet tegen God gekozen, zoals wij wel.  En de Zoon was en is God, maar de Zoon is de Vader dus niet en dat maakte Jezus heel duidelijk. 

En het is de Zoon aan wiens voeten de gelovigen gelegd zijn door de Vader (de teksten gaf ik je reeds, ik ga het niet herhalen), opdat de Zoon Koning over ons zal zijn. Niet de Vader, maar de Zoon.  En een christen getuigt niet van Jaweh zoals de joden die nog op verlossing (moeten) wachten,  maar van Jezus Christus, die onze persoonlijke Verlosser is.

Zij die naar dat duizendjarige rijk moeten en mogen (het is immers wel al een verbetering voor die mensen ondanks dat het de ultieme verlossing voor hen nog niet is) zullen opnieuw in verzoeking geleid moeten worden. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

18 minuten geleden zei sjako:

Maar zo steekt de drieëenheidsleer niet in elkaar. Jezus zegt bijv,toch dat de Vader groter dan hem is. En zo zijn er zoveel voorbeelden. Ik denk dat wij Jezus moeten eren voor de rol die Hij heeft gekregen van zijn Vader. Door te zeggen dat hij God moet zijn om deze functie binnen Gods voornemen te bekleden doe je Jezus tekort en Jehovah ook.

Ik respecteer jouw mening. Ik ben het met je eens dat God de Vader als Vader al meer is dan Jezus. Puur alleen al daarom. Ik geloof zelfs als schepper, maar ook dat is een heet hangijzer onder christenen. Vanwege een andere geloofdbelijdenis, namelijk die van Nicea. Echter is er nog een geheim. God is een God van eenheid. Satan verdeeld echter en trekt alles uit elkaar. God heeft Jezus zelf met Hem laten één zijn, wat ook met als hoogtepunt volbracht is door Zijn offer te brengen aan het kruis op Golgota. Mocht Jezus immers niet die weg naar het kruis gegaan zijn en niet die beker hebben genomen, dan was die eenheid niet volbracht. Aan het kruis is dat helemaal volbracht. God de Vader en Jezus de Zoon zijn erdoor als het ware versmolten. Overal waar God is, daar is Jezus. Overal waar Jezus spreekt, daar spreekt God.

Het is net als bij het huwelijk. Zoals een man en vrouw die trouwen niet langer meer twee zijn voor God, maar één zijn, zo is Jezus één met Zijn Vader. Het is zoals Jozuf in Egypte. Hij was als koning in dienst van de Farao en trad als één macht op. Zo is Jezus door de Vader aangesteld tot Koning en treden ze als één macht op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zou het mooi vinden om net als sommige mensen met de gave van profetie wel Gods stem te horen.

Ik heb het dus ook sterk meegemaakt. De heilige geest heeft mij ook zeer persoonlijk geholpen. De gebeurtenissen waren dusdanig dat ik dat niet kan ontkennen. Ook kreeg ik een rust in me en m’n leven kwam weer op de rails.

12 minuten geleden zei Dolce Vita:

En het is de Zoon aan wiens voeten de gelovigen gelegd zijn door de Vader (de teksten gaf ik je reeds, ik ga het niet herhalen), opdat de Zoon Koning over ons zal zijn. Niet de Vader, maar de Zoon.  En een christen getuigt niet van Jaweh zoals de joden die nog op verlossing (moeten) wachten,  maar van Jezus Christus, die onze persoonlijke Verlosser is.

Nu maak je er echt een rommeltje van. Je zegt terecht dat de Vader (Jehovah of Jahweh) niet Jezus is. Jehovah heeft in Deut duidelijk laten weten dat er maar één Jehovah is, maar één God. En dat mag een Christen ineens niet meer onderschrijven? En dat op basis van een zeer zwakke onderbouwing en zelf op ronduit valse teksten zoals 1johannes 5:7? Ik vind dan dat je je op zeer glad ijs bevindt. 

Bovendien zijn zowel Jehovah als Jezus onze redders. Ze werken heel innig samen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dolce Vita:

Je moet niks. Het maakt mij geen bal uit, ik zeg je gewoon wat ik ervan denk en zie gebeuren met vrijwel alle Triniteitsontkenners. Er zijn vast vele Jezussen gestorven aan een kruis. Dat was destijds een heel gebruikelijke straf bij de Romeinen en ook heden te dage leven er vele Jezussen. Bijvoorbeeld in Spanje is dat een heel gebruikelijke naam.  Niks bijzonders aan. De Zoon, niet de Vader, de Zoon hing aan het kruis. En de Zoon was en is God, maar de Zoon is de Vader niet en dat maakte Jezus heel duidelijk. 

En het is de Zoon aan wiens voeten de gelovigen gelegd zijn, opdat de Zoon Koning over ons zal zijn. Niet de Vader, maar de Zoon.  En een christen getuigt niet van Jaweh zoals de joden die nog op verlossing (moeten) wachten,  maar van Jezus Christus, die onze persoonlijke Verlosser isl

 

In mijn ogen heeft dat niks met de leer van de drie eenheid te maken, want dit geloof ik ook. Ik geloof dat Jezus de Vader niet is en voor onze zonden aan het kruis is gegaan. De leer van de drie-eenheid legt dat trouwens helemaal niet uit, hoe dat zit. Het enige wat die leer doet is reppen over dat God bestaat uit drie personen en dat het toch geen drie goden zijn. Waarbij ook een rangvolgorde wordt aangegeven, waarbij op 1 de Vader staat, op 2 de zoon en op 3 de Geest. Waarbij ook gezegd wordt dat de Heilige Geest van de Vader en de Zoon uitgaat. Hoe dat kan en zit staat er niet.

Wat ik met mijn vraag aan jou wil zeggen is, dat je naast het geloven in Jezus als de persoonlijke verlosser die voor ons aan het kruis is gegaan, nog een voorwaarde stelt om gered te worden. Veel christenen hebben vandaag de dag zo'n lastig geloof in Jezus plus pakket.

extra voorwaarden kunnen ook zijn:

je moet gedoopt zijn in de volwassendoop

Je moet de doop (in algemeen) éénmalig hebben ondergaan

je moet in tongen kunnen spreken

je mag niet de kerk waarin je gedoopt bent verlaten

als je zelfmoord pleegt ga je verloren

je moet de geboden houden

je moet een bevindelijk gereformeerde ervaring hebben

 

Ik geloof dat dit het probleem is met het huidige christendom. Het voegt telkens iets toe aan het evangelie dat Jezus bracht, wat christenen onderling verdeeld.

 

Opeens is het niet meer genoeg als ik beleid dat Jezus voor Mijn zonden aan het kruis gegaan is en Mijn Heer is.

De eerste geloofsbelijdenis onder de christenen was gewoon simpel: "Jezus is Heer!"

Nu hebben we een heel Jezus is Heer plus pakket aan belijdenissen om te belijden, voor we als christenen erkend worden.

Het maakt echter helemaal niks uit. Of je me nu als christen ziet of niet, ik ben er niet minder gered om. Jezus is mijn Heer! |:)

 

14 minuten geleden zei sjako:

Ik heb het dus ook sterk meegemaakt. De heilige geest heeft mij ook zeer persoonlijk geholpen. De gebeurtenissen waren dusdanig dat ik dat niet kan ontkennen. Ook kreeg ik een rust in me en m’n leven kwam weer op de rails.

Ik geloof je direct. Wie op Jezus zijn vertrouwen stelt, komt niet bedrogen uit. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Gaitema:

Overal waar God is, daar is Jezus. Overal waar Jezus spreekt, daar spreekt God.

Maar dat is precies wat wij ook zeggen. Jehovah en Jezus zijn in die zin één dat ze Allebei hetzelfde denken en werken aan hetzelfde voornemen. Moet je je voorstellen. Voordat Jezus naar de aarde kwam was Hij naar alle waarschijnlijkheid al miljarden jaren bij Jehovah in de hemel. Hij wordt Gods meesterwerker genoemd. Dus het is logisch dat Jezus zowel in karakter, motivatie etc één is met de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Maar dat is precies wat wij ook zeggen. Jehovah en Jezus zijn in die zin één dat ze Allebei hetzelfde denken en werken aan hetzelfde voornemen. Moet je je voorstellen. Voordat Jezus naar de aarde kwam was Hij naar alle waarschijnlijkheid al miljarden jaren bij Jehovah in de hemel. Hij wordt Gods meesterwerker genoemd. Dus het is logisch dat Jezus zowel in karakter, motivatie etc één is met de Vader.

En ook met de Heilige Geest! De Drie spreken als uit één Mond. Torn daaraan en je kunt van alles "Christusgeest" gaan noemen.   Torn daaraan en je kunt het wtg als zogenaamd "kanaal van God" tussen de gelovige en God in manoeuvreren. Want Heilige Geest is in tegenspraak met de leer van het wtg.  Daarom moet het wtg de Trinitieit wel afwijzen, anders kon het wachttorengenootschap wel inpakken met haar besturend lichaam en haar "gezalfden".

Je maakt er zelf een rommeltje van. Je kunt niet de leer van het wtg volgen en tegelijkertijd de Heilige Geest. Waar het kindermisbruik door indidivuele priesters in bv de RKK door de RKK zelf is afgekeurd, houdt het wtg het kindermisbruik binnen haar gelederen willens en wetens in stand, speelt voor eigen rechter en legt de schuld nog bij het kind ook nog en traumatiseert het nog extra, Bovendien maakt het wtg mensen opnieuw slaaf van de wereld door allerlei verboden. Het wtg heeft van Christus niets begrepen. Zij dient twee heren.

Overigens sluit ik niet uit dat een individuele jg ondanks het wtg toch behouden kan zijn. Dat laat ik aam de Heer. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

O ja? Nu maak je me nieuwsgierig. De drieeeenheidsleer komt niet voor in de Bijbel,  en als het er al in voorkomt zijn het toegevoegde teksten zoals 1johannes 5:7

Wil je het soms allemaal op papier hebben voordat je ergens in gelooft? Naar mijn idee is het idee van de drie-eenheid niet zomaar uit de lucht gegrepen, maar kan men het bijbels onderbouwen. Door zaken te interpreteren. Zelfs zonder die comma Johannes.

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dolce Vita:

En ook met de Heilige Geest! De Drie spreken als uit één Mond.

Ja dat is nogal logisch omdat de Heilige Geest de kracht is waarmee God zich kenbaar maakt. De Geest komt van de Vader en werkt door Jezus naar ons gelovigen. De Geest stuurt en spreekt tot ons omdat dat de manier is waarop Jezus met ons communiceert. Het gaat erom dat de Geest geen persoon is. 

Het kindermisbruik is ook vreselijk, maakt niet uit waar het gebeurd. Het gebeurd overal. In ons laatste congres is er veel aandacht aan besteed. Een persoon waarvan is bewezen dat hij kinderen heeft misbruikt zal zeker uitgesloten worden. Een misbruiker zal niet de hand boven het hoofd worden gehouden. Satan gaat rond als een briesende leeuw en zal proberen van binnenuit de organisatie kapot te maken. Dat zal hem echter niet lukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei sjako:

Nu maak je er echt een rommeltje van. Je zegt terecht dat de Vader (Jehovah of Jahweh) niet Jezus is. Jehovah heeft in Deut duidelijk laten weten dat er maar één Jehovah is, maar één God. En dat mag een Christen ineens niet meer onderschrijven? En dat op basis van een zeer zwakke onderbouwing en zelf op ronduit valse teksten zoals 1johannes 5:7? Ik vind dan dat je je op zeer glad ijs bevindt. 

en in dezelfde Deut staat dat niemand hoeft po te varen naar de hemel om de wet te houden, en niemand hoeft het dus uit de hemel te halen. 
 

Citaat


11 Want ditzelve gebod, hetwelk ik u heden gebiede, dat is van u niet verborgen, en dat is niet verre.

12 Het is niet in den hemel, om te zeggen: Wie zal voor ons ten hemel varen, dat hij het voor ons hale, en ons hetzelve horen late, dat wij het doen?

13 Het is ook niet op gene zijde der zee, om te zeggen: Wie zal voor ons overvaren aan gene zijde der zee, dat hij het voor ons hale, en ons hetzelve horen late, dat wij het doen?

14 Want dit woord is zeer nabij u, in uw mond, en in uw hart, om dat te doen.

15 Ziet, ik heb u heden voorgesteld het leven, en het goede, en den dood, en het kwade.

16 Want ik gebiede u heden, den HEERE, uw God, lief te hebben, in Zijn wegen te wandelen, en te houden Zijn geboden, en Zijn inzettingen, en Zijn rechten, opdat gij levet en vermenigvuldiget, en de HEERE, uw God, u zegene in het land, waar gij naar toe gaat, om dat te erven.

 

Dit is in flagrante tegenspraak met wat Paulus in het NT beweerde, namelijk dat de wet er enkel is om aan te tonen dat mensen die wet niet konden houden. Waarom dus wel het ene lezen en niet het andere? Dat is een beetje hypocriet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

 Een persoon waarvan is bewezen dat hij kinderen heeft misbruikt zal zeker uitgesloten worden. Een misbruiker zal niet de hand boven het hoofd worden gehouden. 

Wanneer is het bewezen ? Als er twee getuigen zijn. Getuigen bij kindermisbruik ? 

Of als de dader bekent. Twee gevallen die in de praktijk niet of nauwelijks zullen voorkomen. 

Wat is de straf als de dader zijn zonde bekent ? Dan overleveren aan wereldse rechtbanken ? Of ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Maar dat is precies wat wij ook zeggen. Jehovah en Jezus zijn in die zin één dat ze Allebei hetzelfde denken en werken aan hetzelfde voornemen. Moet je je voorstellen. Voordat Jezus naar de aarde kwam was Hij naar alle waarschijnlijkheid al miljarden jaren bij Jehovah in de hemel. Hij wordt Gods meesterwerker genoemd. Dus het is logisch dat Jezus zowel in karakter, motivatie etc één is met de Vader.

Daar kunnen we elkaar dan ook wel in vinden. ;)

34 minuten geleden zei Foppe1986:

Wil je het soms allemaal op papier hebben voordat je ergens in gelooft? Naar mijn idee is het idee van de drie-eenheid niet zomaar uit de lucht gegrepen, maar kan men het bijbels onderbouwen. Door zaken te interpreteren. Zelfs zonder die comma Johannes.

En begrijp je het dan nog? De Heilige Geest is dan weliswaar een ander persoon, maar geen andere God. Wees eerlijk, valt dat te verklaren? Of is zo iets voor jou een goede reden om het christelijke geloof af te wijzen als puur onmogelijke flauwe kul? En waarom komt men pas na ruim 3 eeuwen tot die conclusie? Waar komt die Heilige Geest eigenlijk vandaan dan? Wat is zijn CV?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Wanneer is het bewezen ? Als er twee getuigen zijn. Getuigen bij kindermisbruik ? 

Ja, wij houden ons aan de instructies die Paulus ons heeft gegeven. Alleen bij kindermisbruik is dat wellicht te strak aangehouden. Helaas is dat bij ons ook gaande. 

1 uur geleden zei HJW:

Wat is de straf als de dader zijn zonde bekent ? Dan overleveren aan wereldse rechtbanken ? Of ?

Ja, volgens mij is het beleid nu zo dat dan de politie wordt ingeschakeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De behoudenis is niet in de naam van Jaweh of Jehova, maar uitsluitend in de naam van Jezus Christus. Wtg leer is naar mijn mening en ervaring vals, een soort veredelde vorm van jodendom en vermengd met islam (zoals taqiyya, een niet Jehova getuige zal nooit de waarheid over de leer van het wtg horen, want een niet jg is "de waarheid" volgens die organisatie niet waardig. Men spreekt tegen niet-jg altijd met een gespleten tong, dan wel verzwijgt veel over hun leer . Het lijkt in sommige opzichten op het christendom maar het is naar mijn mening iets anders en naar mijn mening en ervaring eerder het tegendeel van christendom, ofschoon jg hele brave mensen zijn en er wellicht individuen in zijn die toch tot de Gemeente behoren.

Handelingen 4: En terwijl zij tot het volk spraken, overvielen hen de priesters, de hoofdman van de tempel en de Sadduceeën, 2zeer verontwaardigd, omdat zij het volk leerden en in Jezus de opstanding uit de doden verkondigden; 3en zij sloegen de handen aan hen en stelden hen in bewaring tot de volgende dag, want het was reeds avond. 4Maar velen van hen, die het woord gehoord hadden, werden gelovig, en het getal der mannen werd ongeveer vijfduizend.

5En het geschiedde tegen de volgende dag, dat hun oversten en hun oudsten en hun schriftgeleerden bijeenkwamen te Jeruzalem, 6en Annas, de hogepriester, en Kajafas, Johannes, Alexander en allen, die tot het hogepriesterlijk geslacht behoorden; 7en toen zij hen hadden laten voorkomen, wilden zij van hen weten: Door welke kracht of door welke naam hebt gij dit gedaan? 8Toen zeide Petrus, vervuld met de heilige Geest, tot hen: Oversten van het volk en oudsten, 9indien wij thans in verhoor genomen worden ter zake van een weldaad aan een zieke, waardoor hij gezond geworden is, 10dan moet aan u allen en het ganse volk van Israël bekend zijn, dat door de naam van Jezus Christus, de Nazoreeër, die gij gekruisigd hebt, maar die God heeft opgewekt uit de doden, dat door die naam deze hier gezond voor u staat. 11Dit is de steen, door u, de bouwlieden, versmaad, die nochtans tot hoeksteen is geworden. 12En de behoudenis is in niemand anders, want er is ook onder de hemel geen andere naam aan de mensen gegeven, waardoor wij moeten behouden worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Foppe1986:

en in dezelfde Deut staat dat niemand hoeft po te varen naar de hemel om de wet te houden, en niemand hoeft het dus uit de hemel te halen.

Jehovah probeert hier mee aan te geven dat we wel naar Zijn geboden kunnen leven. Maar daar gaat deze tekst niet om. Het gaat hier om vrije wil. Jehovah heeft ons een vrije wilt gegeven. Daar gaat het hier om.  Hij dwingt ons niet om Zijn geboden te houden. Mozes zegt: „Ik leg u heden waarlijk het leven en het goede, en de dood en het kwade voor” (vers 15).

Het maakt Jehovah natuurlijk uit welke keuze we maken. Kies dan ook 'voor het leven'. Als je echt van Jehovah houdt is dat niet zo heel moeilijk. Dat zegt Johannes ook in 1Johannes 5:3 3 Want dit betekent de liefde tot God, dat wij zijn geboden onderhouden; en toch zijn zijn geboden geen drukkende last,

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Maar dat is precies wat wij ook zeggen. Jehovah en Jezus zijn in die zin één dat ze Allebei hetzelfde denken en werken aan hetzelfde voornemen. Moet je je voorstellen. Voordat Jezus naar de aarde kwam was Hij naar alle waarschijnlijkheid al miljarden jaren bij Jehovah in de hemel. Hij wordt Gods meesterwerker genoemd. Dus het is logisch dat Jezus zowel in karakter, motivatie etc één is met de Vader.

Hij wordt God genoemd.

Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst; (Jes.9:5)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed, misschien moeten we maar weer verder gaan. Het gaat hier eigenlijk niet over Godsbeelden.

Wat ik als laatste besprak is in hoeverre we nog iets kunnen doen aan deze wereld, of dat het een gedane zaak is, wat we ook doen. Ik geloof dat we er niet aan ontkomen dat deze wereld verloren gaat door satans overmacht. De grote kudde dat hem volgt zal ook niet tot bezinning komen. Er zijn christelijke stromingen tegenwoordig die dat wel denken. Zoals de genen die geloven dat Jezus in het jaar 70 terug kwam en nu geloven dat Jezus geleidelijk aan deze wereld helemaal zal gaan overwinnen. Daarnaast heb je de "Kinkdom now" beweging, maar misschien is dat wel de zelfde beweging. Ik heb het idee dat zij vooral van het welvaartevangelie zijn en geloven dat Jezus volgen het verkrijgen van grote voorspoed betekend. Dan heb je ook nog predikanten die geloven dat deze aarde geleidelijk aan een paradijs zal worden door Jezus' toedoen. Wat dat voor theologie is, weet ik niet, maar ik heb een dominee daar over horen spreken.

Ik zelf geloof dat de bijbel heel duidelijk is. In Openbaring staat duidelijk dat Babylon ten val komt en dat satan met zijn gevolg in een eindoordeel verloren gaat in het poel van vuur. Het enige wat mogelijk onduidelijk is, dat is de vraag of de aarde nu vergaat voor het duizend jarige vredesrijk of na het duizend jarige vredesrijk. Ik geloof er voor. Satan en zijn gevolg komen 1000 jaar daarin niet aan bot. Iedereen die in dat rijk leeft, volgt Jezus.

Heeft het dan zin om in te grijpen? Ja, maar bedenk dat we een oppositiebeweging blijven. Het teken 666 zal hoe dan ook totdat God in grijpt het betaalmiddel zijn, waar christenen niet aan mee kunnen doen. Ze zullen er om vervolgd en zelfs gedood worden, vanwege het niet dragen van het teken op het voorhoofd en de linkerhand. Puur op basis van de bijbel geloof ik, dat we er niet aan ontkomen kunnen. Deze wereld volgt het Beest en gaat met het Beest de ondergang te gemoed.

Echter wij hebben een zeer belangrijke taak. We moeten "niet" meedoen met deze wereld. Geheel anders zijn. Daarom is elk middel om de wereld beter te maken en om tegen het teken van het Beest in te gaan nuttig en zelfs onze christenplicht om die aan te grijpen. Als we al voor enkele tientallen jaren geleden niet begonnen zijn om in te grijpen tegen de natuurvervuiling, dan waren onze rivieren niet meer geschikt om in te vissen. Vroeger dumpte men het rioolafval gewoon de rivier in en God zei dank gebeurd dat niet meer. Een alternatieve munt kan werken om de waarde in onze portemonnee te houden, zoals dat in Indonesië ook succesvol werkt. Waarom zouden we het niet doen? Waarom zouden we ons overgeven aan het idee dat we bestolen worden? Waarom zullen we niet strijden voor een wereld waarin we zoveel mogelijk rechtvaardigheid kennen en een betere verdeeldheid hebben? Gewoon doen! Want zolang Jezus nog niet terug komt, moeten we het hier met elkaar doen!

Jezus roept ons op om goed voor elkaar te zorgen uit naastenliefde. Elk middel om armoede, strijd en verdeeldheid tegen te gaan is welkom. Daarbij, laten we vooral satan ontmaskeren, zodat mensen zich niet mee laten sleuren in het teken van het Beest en met hem ten onder zullen gaan. Want de duivel gaat tekeer als een brullende leeuw, verslindende die hij verslinden kan. En hij schuwt het niet middelen te verzinnen (ook leringen) om als hij er in slaagt, kinderen van het Licht bij Jezus weg te trekken. 

Daarom denk ik dat we ook vooral zorgen moeten maken om de welvaarttheologie en elke christen die leert dat Jezus niet terug zal komen en het hier alsmaar beter en beter zal gaan worden. Ook zorgen maken om christenen die niet meer geloven dat de duivel en de hel bestaan of dat iedereen wel gered zal worden en de hel volledig leeg is. We moeten waken voor de Lakelandopwekking perikelen, waarin beweerd wordt dat we niet meer over Jezus hoeven te spreken, hoe Hij voor ons stierf, omdat we dat allemaal wel zullen weten. En pas op voor opdringerige christenen die je bekogelen met de noodzaak de Heilige Geest te hebben, in tongen te spreken, te moeten volwassen dopen en al dat soort krachtige dingen nog meer. Want voor je het weet maken ze je uit voor een valse christen, omdat je niet in tongen spreekt. Welke tongen trouwens?  Wie toetst het? Maar daarentegen is het ook gevaarlijk voor onze eenheid dat er christenen zijn die geloven dat God helemaal geen wonderen meer doet en iedereen die er wel in geloofd af doet als een afvallige christen.. of te zwaar, want je hebt ook christenen die geloven dat alle wonderen puur symbolisch zijn. Satan bedenkt vele misleidingen om christenen uit elkaar te drijven en waar mogelijk zijn relatie met Jezus te beëindigen en hem mee te lokken in zijn "verlokkingen" wat deze wereld veelvuldig biedt. Onder wel het meest bekenden leugen: "word christen, dan zal God je een rijk mens maken". Rijkdom, op de aardse manier. Dat treft niet alleen bloed fanatieke american dream christenen, maar ook die calvinisten die geloven dat ze als vrome christenen door hard te werken nu een welverdiende rijkdom bezitten. De vroom en dreesman christenen. Vroom op zondag en consumerend door de week. Het zal hen vergaan als Vroom en Dreesman. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dolce Vita:

De behoudenis is niet in de naam van Jaweh of Jehova, maar uitsluitend in de naam van Jezus Christus.

Je behoudenis is in zowel Jezus als Jehovah. Jehovah is en blijft de opperste Souverein. Hij heeft de macht over het Koninkrijk gedelegeerd aan Jezus. Je moet dat erkennen. Je moet eer bewijzen aan Jezus en aanvaarden dat Hij voor jou is gestorven als zondeloos mens (want anders had Hij niet als mens naar de aarde hoeven komen). Ik zeg dus niet dat Jezus niet meer dan een mens was voor de duidelijkheid. 

Als je dit niet erkend dan is er geen behoudenis. 

14 minuten geleden zei Dolce Vita:

maar die God heeft opgewekt uit de doden, dat door die naam deze hier gezond voor u staat.

Jezus is door God opgewekt uit de doden. Hier zie je ook al onderscheidt tussen God en Jezus. 

Jezus zegt dat zelf ook in Johannes 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat zij voortdurend kennis in zich opnemen van u, de enige ware God, en van hem die gij hebt uitgezonden, Jezus Christus.

Je moet dus de kennis opnemen en erkennen van U=Jehovah en van Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei sjako:

Ja, wij houden ons aan de instructies die Paulus ons heeft gegeven. Alleen bij kindermisbruik is dat wellicht te strak aangehouden. Helaas is dat bij ons ook gaande. 

Dus al die tijd rechtstreeks tegen Jezus ingegaan. Met de genezing op de sabbat heeft hij laten zien dat de regeltjes moeten wijken als een mens of dier daardoor lijdt.

Had je voor mij nog de tekst ?

En de vraag: als vrijwel iedereen teksten opneem bepaalde manier uitlegt, is de tekst dan helder ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hij wordt God genoemd

Correctie: hij wordt Sterke God genoemd. Dat wil niet zeggen de Almachtige God, want dat is Zijn Vader. In 2 Kor. 1:2 wordt ook gezegd dat Hij niet gelijk aan God wilde worden.

Hij [Jezus] heeft geen gewelddadige inbezitneming overwogen, namelijk om aan God gelijk te zijn’

Voordat Jezus naar de aarde kwam, was hij „een god”; ’hij bestond in Gods gedaante’. Na zijn opstanding kreeg hij een nog hogere positie in de hemel (Johannes 1:1; Filippenzen 2:6-11). Bovendien ligt in de aanduiding „god” nog iets meer opgesloten. Rechters in Israël werden „goden” genoemd — eenmaal door Jezus zelf Joh 10:35.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Correctie: hij wordt Sterke God genoemd. Dat wil niet zeggen de Almachtige God, want dat is Zijn Vader. In 2 Kor. 1:2 wordt ook gezegd dat Hij niet gelijk aan God wilde worden.

Hij [Jezus] heeft geen gewelddadige inbezitneming overwogen, namelijk om aan God gelijk te zijn’

Voordat Jezus naar de aarde kwam, was hij „een god”; ’hij bestond in Gods gedaante’. Na zijn opstanding kreeg hij een nog hogere positie in de hemel (Johannes 1:1; Filippenzen 2:6-11). Bovendien ligt in de aanduiding „god” nog iets meer opgesloten. Rechters in Israël werden „goden” genoemd — eenmaal door Jezus zelf Joh 10:35.

 

Pruttelredenering. Als ik het goed begrijp geloven jullie dus in een Almachtige en een Sterke God. Polytheïsme noemt men dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako,

in een eerdere discussie kwam ook het kindermisbruik aan de orde. Ik heb je toen moreel failliet genoemd zonder eerst eens te vragen wat jouw visie was. De discussie is kort daarna dichtgezet.

ik had geen oordeel mogen uitspreken zonder jouw visie te horen. Hierbij alsnog mijn excuus voor die woorden. Was niet goed van mijn kant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

En begrijp je het dan nog? De Heilige Geest is dan weliswaar een ander persoon, maar geen andere God. Wees eerlijk, valt dat te verklaren? Of is zo iets voor jou een goede reden om het christelijke geloof af te wijzen als puur onmogelijke flauwe kul? En waarom komt men pas na ruim 3 eeuwen tot die conclusie? Waar komt die Heilige Geest eigenlijk vandaan dan? Wat is zijn CV?

Dat zijn een hoop vragen :D

De reden om het christelijk geloof af te wijzen is dat niet. Er zijn wel meer moeilijke dingen in christendom. De drie-eenheid is inderdaad ook erg moeilijk. Het is weleens te vergelijken met een taart, die je in drie stukken kan verdelen. En dan heb je een stuk dat de helft beslaat, een ander stuk beslaat 30% en de rest is dan 20%. Vader, zoon en heilige geest. 

Voor de rest snap ik bijvoorbeeld niet dat mensen geloven dat alles voor en door en in Jezus geschapen is. Of dat Jezus al zoveel miljard bij de Vader was voordat Hij 33 jaar op Aarde rondliep. Wat was Jezus voor die tijd dan? Geen mens, dat is hij pas bij de geboorte op Aarde, dus dan was hij God? Of mensen die niet in de drie-eenheid geloven geloven in meerdere goden? De een wat meer waard (de Vader) dan de andere twee?

 

 

 

28 minuten geleden zei Gaitema:

Daarom denk ik dat we ook vooral zorgen moeten maken om de welvaarttheologie en elke christen die leert dat Jezus niet terug zal komen en het hier alsmaar beter en beter zal gaan worden. Ook zorgen maken om christenen die niet meer geloven dat de duivel en de hel bestaan of dat iedereen wel gered zal worden en de hel volledig leeg is. We moeten waken voor de Lakelandopwekking perikelen, waarin beweerd wordt dat we niet meer over Jezus hoeven te spreken, hoe Hij voor ons stierf, omdat we dat allemaal wel zullen weten. En pas op voor opdringerige christenen die je bekogelen met de noodzaak de Heilige Geest te hebben, in tongen te spreken, te moeten volwassen dopen en al dat soort krachtige dingen nog meer. Want voor je het weet maken ze je uit voor een valse christen, omdat je niet in tongen spreekt.

Eerst zeg je "pas op voor, zorgen maken om" en vervolgens klaag je erover dat ze je voor je het weet uitmaken voor valse christenen? Wat doe jij zelf dan als je zegt dat je moet oppassen voor bepaalde stromingen? Dan maak je hen toch ook uit voor vals?

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Foppe1986:

Dat zijn een hoop vragen :D

De reden om het christelijk geloof af te wijzen is dat niet. Er zijn wel meer moeilijke dingen in christendom. De drie-eenheid is inderdaad ook erg moeilijk. Het is weleens te vergelijken met een taart, die je in drie stukken kan verdelen. En dan heb je een stuk dat de helft beslaat, een ander stuk beslaat 30% en de rest is dan 20%. Vader, zoon en heilige geest. 

Voor de rest snap ik bijvoorbeeld niet dat mensen geloven dat alles voor en door en in Jezus geschapen is. Of dat Jezus al zoveel miljard bij de Vader was voordat Hij 33 jaar op Aarde rondliep. Wat was Jezus voor die tijd dan? Geen mens, dat is hij pas bij de geboorte op Aarde, dus dan was hij God? Of mensen die niet in de drie-eenheid geloven geloven in meerdere goden? De een wat meer waard (de Vader) dan de andere twee?

 

 

 

Zo ken ik voor de leer van de drie eenheid een nog mooier beeld: namelijk ijs, water en damp. Alleen het vervelende hiervan is dat God de Vader dan maar wat koud is. (F)

Wat ik ook begreep van andere christenen, aan de hand van de geloofsbelijdenis van Nicea, dat Jezus "altijd" bij God de Vader was, aangezien Hij niet geschapen is. Ook iets waar ik dan met mijn verstand niet uit kom. Ik zelf zie Jezus als een volmaakt geschapen Gods Zoon. Eigenlijk zijn we het allemaal als kinderen van God, maar wij zondigden en vervielen zo tot menselijke diepte. Wat God schiep is perfect, maar wat de mens doet schiet te kort. Echter Jezus was zo wijs om verbonden met God de Vader te blijven en met Hem te versmelten door Zijn voltooide werk. aangezien Hij ook nog de kracht/de Geest van God kreeg om te scheppen, functioneerde Jezus ook als God en schiep zo heel de schepping. Ik zie het echt in de verhouding van de Farao en Koning Jozuf.

Maar dan de Heilige Geest. Hoe ziet Hij er uit? Is hij een broer van Jezus of zijn kind? Net als Jezus niet geschapen en in dit geval ook niet geboren? Hij is opeens er van uitgegaan? Hoe deed hij dat?  Werd het Hem te benauwd in God en schoot Hij er uit? Als God dan overal is, kan de Heilige Geest er eigenlijk er wel echt uit? Ik vind het zelf persoonlijke een vaag zweverige Type. Vergeef me dat ik een beetje oneerbiedig over kom :(

Maar dan nog iets. waarom laat God de Vader dan alles aan de Heilige geest over? Als er iemand genezen moet worden, doet de Heilige Geest dat. Moet er iemand in tongen spreken, doet de Heilige Geest dat. Heeft iemand liefde nodig, dan doet de Heilige Geest dat. Wil God een mens een droom of visioen geven, hup, dan doet de Heilige Geest dat. Dat vind ik zo vreemd hé. Sterker nog, als God bezig is in hem (via de Heilige Geest !!!) en de duivel is ook bezig, dan mag de Heilige Geest onderzoeken of de geest wel uit God komt en de gave van onderscheid der geesten geven, dus zelfonderzoek??? En Hij pleit ook nog voor ons bij de Vader. Wil Jezus tot de mens in een visioen spreken, dan moet de Heilige Geest zo'n visioen geven, waarin de persoon ook nog Jezus ziet, die de Heilige Geest hem laat zien. Ja, ik raak er een beetje door verstrikt hoor :$

Maar als de Heilige Geest de uitstraling van God de Vader is en in andere gevallen Jezus is die bij de Vader pleit, dan is het "werkelijk" God die alles in ons doet. God de Vader geeft ons dan alle gaven en geneest ons. Dat maakt God een stuk minder afstandelijk en laat Hem echt in ons wonen :D Dan zit God de Vader niet meer boven in de wolken, maar woont Hij werkelijk in ons hart. Waar doet het ons aan denken, als God in het oude testament zegt: "Ik zal van mijn Geest storten op al het vlees. Ik zelf zal mijn wetten in hun harten schrijven." ?

Dat komt op mij heel persoonlijk over. Niks niet iemand anders, dan God de Vader zelf. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Gaitema:

Even zonder gekheid: tekorten ontstaan wanneer we niet verbonden zijn met God. In Jezus hebben we geen tekorten. Wanneer we tekorten constateren, moeten we ons afvragen wat er mis ging tussen God en ons. Maar vaak houden we onszelf voor de gek en kennen we het ware bezit niet.  Al sterft iemand op aarde van de honger, als die dan als een rijk gezegend mens in de hemel komt, dan zou dat Gods bedoeling wel zijn geweest en ontdekt hij dat hij "alles" heeft wat een mens maar kan wensen. Nu is dit ook weer wat kort door de bocht, want als christenen moeten we ook de mensen in noden helpen. Ik praat even over het geestelijke niveau van een mens. Op aarde kan een kind van God ook aardse tekorten hebben. Toch beloofd God ook de christenen in al het nodige te voorzien. De praktijk daarvan begrijp ik dan niet altijd. Een christen die in een Noord Koreaanse strafkamp zit moet het met extreem weinig doen en dikwijls met zware folteringen. Hoe God hem of haar dan voorziet, is voor mij als mens moeilijk te benoemen.

Maar wat geld betreft, is het nog pure kolder ook. Ik sta op dit moment flink in de min op de bank. Toch bezit ik genoeg en voldoe aan al mijn betaalverplichtingen. Heb ik dan wel werkelijke tekorten? Ik denk het niet. 

Er zijn genoeg mensen die niet aan hun betaalverplichtingen kunnen voldoen en dan ontstaan tekorten.
Wat je verhaal betreft: Wanneer iemand op aarde sterft van de honger lijkt dit te duiden op tekorten.
Echter er is geen tekort. Om het bewijs te zien kijk even naar 'tast the waste'

Wat de informatie aangaat binnen de film, laat het zien dat God zijn belofte nakomt, en niet slechts alleen maar de christenen in behoefte voorziet. Het is dus zeer twijfelachtig dat het Gods bedoeling is dat er ook maar iemand omkomt van de honger. Wanneer dit werkelijk zo zou zijn, zou de morele plicht van de christen niet bestaan om iemand in zijn noden te helpen. Want daarmee zou je Gods plan dwarsbomen lijkt mij.

Het geld verblind. Dat wat ik zie is de worsteling, hoe moeten we leven
de bijbel spreekt ook  over het aftaan van een deel van het vermogen.
In mijn beleving doet praktisch een ieder dit. al;leen mijn wereld ziet er heel anders uit, want vermogen beschouw ik niet als een in geld uitgedrukt iets.
Vermogen is dat wat je werkelijk als mens bezit. Dan gaat het over vaardigheden.
Een mens heeft 24 uur per dag te besteden. waarvan hij gemiddeld acht uur slaap behoeft. Twee/derde van dat wat de mens te besteden heeft bestaat uit inzetbaar vermogen,waarbij de mens in staat is zijn vaardigheden te benutten. Wanneer je dan kijkt naar wat mensen geven is dit ongeveer 40 tot 50% van hun inzetbaar vermogen, wat besteed wordt aan dienstbaarheid voor een ander. Zo'n 25% van het inzetbare vermogen word besteed aan de eigen behoefte  (huishouden, eten koken, hobby's) en 25% aan het nemen van rust (even tv kijken, iets eten, gewoon gezellig samenzijn.)

In de wereld zoals de meesten die kennen werkt het anders. Bezit, dat wat iemand werkelijk heeft is anders uitgedrukt. datgene wat iemand werkelijk heeft in mijn beleving,zoals een vaardigheid, is slechts van waarde wanneer er een beloning tegenover staat. Geld. Vaardigheid is daarmee niet meer als dienstbaarheid van de ander maar ten behoeve van de markt, waarbij dienstbaarheid naar de ander zich vertaald in dienstbaar zijn naar zij,die het zich kunnen veroorloven. Daarbij is  het afhankelijk van je eigen positie, in hoeveel je gewaardeerd wordt, in hoeverre je zelf kunt profiteren van die markt.
in de mate Waarin je kunt profiteren van de markt, wordt nog eens belasting gerekend. een deel  van wat je gegeven hebt, wat eigenlijk  al een vermogensbelasting is, wordt gezien als verdienste, waar je een deel belasting over moet betalen. Laat dit 30% zijn.  Daarnaast wordt over de producten die ontstaan vanuit het inzetbaat vermogen ook nog eens belasting betaald 6%/20%.totaal zit je dan op 50% belasting.
een nadeel van dit systeem is de beloning. De belonig is vereist om het systeem draaiende te houden. Daarom moet er een betalende behoefte gecreëerd worden, om in staat te zijn de beloning te ontvangen. Wat betekent dat 'de markt' enkel zichzelf voorziet en niet hen die geen gebruik kunnen maken van de markt,omdat ze niet kunnen belonen. 

Dan wordt je afhankelijk van de vrijgevigheid van anderen.
Wanneer je dan zegt;

20 uur geleden zei Gaitema:

Maar wat geld betreft, is het nog pure kolder ook. Ik sta op dit moment flink in de min op de bank. Toch bezit ik genoeg en voldoe aan al mijn betaalverplichtingen. Heb ik dan wel werkelijke tekorten? Ik denk het niet. 

Kom je dan werkelijk niet te kort? Je kunt jezelf schijnbaar redden, maar hoeveel bestaat er aan een tekort om een ieder een gelijkwaardig bestaansrecht te geven?
 

Binnen dat wat het inzetbare vermogen voorziet, bestaan geen tekorten, alleen maar overvloed, wanneer je het kunt zien als het is er, zonder het tot persoonlijk bezit te maken, zonder het te hoeven verdienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Zo ken ik voor de leer van de drie eenheid een nog mooier beeld: namelijk ijs, water en damp.

De hele schepping ademt Drie-eenheid. Wat dacht je van de tijd: verleden-heden-toekomst. En ruimte: drie dimensies, x, y en z. Ons leven: lichaam, ziel en geest. Zelfs de schepping bestaat uit drie eenheden: ruimte, materie en tijd. Ook licht is een drie-eenheid: rood, geel en blauw.

1+1+1=3 volgens de scepticus, echter God bevind Zich in een andere dimensie en daar is God geen trio of triade. Daar is God. Elke eenheid is kenmerkend voor zijn eigen functie, echter samen noodzakelijk voor het geheel, waarvan elke component ook dit geheel doordringt. Geloof aub deze Drie-eenheid, want ze is noodzakelijk voor een goed besef van wie God is. Het is Zijn Drie-eenheid die ons één maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid