Spring naar bijdragen

Waarom plegen zoveel mannen van middelbare leeftijd suïcide?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik vind dat heel erg want zo is God niet. Als je wilt weten hoe God is moet je naar Jezus kijken. Hij is de volmaakte afspiegeling van Zijn Vader. Zorgzaam, rechtvaardig, oog voor de zwakkere en zieke

Jezus zou zeggen: Heb uw natuurmens lief, welke beloning huist er in enkel gelijksgezindend lief te hebben?

Dat de oorzaak van suïcide bij de omstandigheden; echtscheiding, alleen wonen, uitkering, ziekte, zou liggen denk ik niet. Hoogstens zijn de omstandigheden aanleiding om de confrontatie aan te gaan me

Posted Images

Zojuist zei HJW4:

Het eten van suiker dan ook niet, of te vet eten of te zout of te veel.

Dat is dan toch ook zelfmoord ?

Neen. Want fruit is ook suiker. Vraatzucht hoort bij roken. Een dessertje niet.

Als je alleen maar ongezond voedsel eet kan uw lichaam het niet afbreken en is dat niet goed.

De Bijbel schrijft ook een vastenperiode voor = detox.

1 minuut geleden zei Monachos:

Dat klopt, ik ken persoonlijk geen mensen die zelfmoord hebben gepleegd. Mijn vader wilde euthanasie toen hij lag te lijden maar de kanker was eerder dan de 'zachte dood'. Het lijkt me een rare gewaarwording als ik over twaalf jaar ouder ben dan hij ooit werd.

Drugs en alcohol zijn beter hè Funda?

Neen beter niet.

Maar wel meer aanwezig dan God en geloof in Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Je hebt een soort van privé geloof die je 'onvoorwaardelijke liefde' noemt en toetst daar het christendom aan.  En dan beweer je feitelijk dat het christendom niet voldoet aan jouw privé geloof.  Dat is de stropop.

In al mijn antwoorden , antwoord ik naar het Evangelie zoals die in de Bijbel staat.  Het Evangelie is leidraad.   Niet omdat ik het Evangelie geloof, maar omdat het Evangelie waar is.   Dus als jij -bijvoorbeeld- vraagt of iedereen goed terecht komt, dan antwoord ik naar dat Jezus gezegd heeft.  (Antwoord: de meesten zullen falen volgens Jezus).  En dat antwoord komt dan weer niet overeen met jouw privé geloof die je 'onvoorwaardelijke liefde' noemt.

Jij hebt jouw privé geloof en toetst daar het christendom aan. En dan beweer je feitelijk dat het christendom niet voldoet aan jouw privé geloof. Welkom bij de stropoppen.

Je antwoordt naar je eigen privé geloof, wat je vervolgens ook nog eens bij lange na niet naleeft, en pikt eruit wat in jouw privé geloof past en de rest laat je liggen. Jouw privé geloof is leidraad.

En je verklaart jouw privé geloof tot de absolute waarheid.

Waarom zullen de meesten falen ? Waarom falen ze ? Wat hebben ze dan niet gedaan ?
Jezus geeft ook aan dat velen het zullen redden, en dat laat je dan weer liggen.

Jij hebt net zoals ik een privé geloof. Verschil is dat ik dat gewoon ook zeg, terwijl jij heel verheven verkondigt dat je de absolute waarheid in pacht hebt. Dat je het beter weet dan iedereen.

4 minuten geleden zei Monachos:

Dat klopt, ik ken persoonlijk geen mensen die zelfmoord hebben gepleegd. Mijn vader wilde euthanasie toen hij lag te lijden maar de kanker was eerder dan de 'zachte dood'. Het lijkt me een rare gewaarwording als ik over twaalf jaar ouder ben dan hij ooit werd.

Ik ken wel mensen met gedachten aan zelfmoord, ook in mijn nabije omgeving. Het heeft werkelijk niets te maken met een fuck you naar het leven en God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW4:

 

Ik ken wel mensen met gedachten aan zelfmoord, ook in mijn nabije omgeving. Het heeft werkelijk niets te maken met een fuck you naar het leven en God.

Het is misschien wel een alarmbel voor diegene zijn relatie tegenover Hem. Of dat er in ieder geval veel werk aan de winkel is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen. Want fruit is ook suiker. Vraatzucht hoort bij roken. Een dessertje niet.

Als je alleen maar ongezond voedsel eet kan uw lichaam het niet afbreken en is dat niet goed.

De Bijbel schrijft ook een vastenperiode voor = detox.

Neen beter niet.

Maar wel meer aanwezig dan God en geloof in Hem.

Er zijn verschillende soorten suikers. Ik had het over de ongezonde, dat snapte je vast wel. Zo is fruit gezond en zijn snoepjes en frisdrank dat niet.

Vraatzucht hoort bij roken ? Hoe heb je dat vastgesteld ?
Er is bijna alleen nog naar ongezond voedsel, zie ook het aantal mensen met (morbide) obesitas. 
Voor iemand die zegt “christen af” te zijn blijk je ineens wel weer bezig te zijn met het geloof en de bijbel.

1 minuut geleden zei Monachos:

Opmerkelijk, dat hadden mijn gedachten wel.

Maar jij hebt toch geen zelfmoordgedachten gehad ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Monachos:

Opmerkelijk, dat hadden mijn gedachten wel.

Eruit stappen als fuck you is echt wel dramaqueen.

Maar eruit stappen omdat alles aan zinloosheid is onderworpen en je vindt nergens geen connectie meer: doe je dat voor jezelf. "De ondraaglijke lichtheid van het bestaan." Iemand heeft er een boek over geschreven, het noemt zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Eruit stappen als fuck you is echt wel dramaqueen.

Maar eruit stappen omdat alles aan zinloosheid is onderworpen en je vindt nergens geen connectie meer: doe je dat voor jezelf. "De ondraaglijke lichtheid van het bestaan." Iemand heeft er een boek over geschreven, het noemt zo.

Geloof jij in een hiernamaals ? Of is dood gewoon dood. Nog even de opstanding en dan uitdoven. Je gelooft niet in een hel begrijp ik ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW4:

Er zijn ook ongelovigen die zelfmoord plegen. Die zullen dit niet meenemen in hun overwegingen.

Schei uit. De ongelovige hebben in eerste instantie nog een hele winkel op te bouwen!

Er staat niet voor niets “als stof in de wind”.

Één van de redenen altijd vol lof en geloof te zijn. En het tot elkaar aandringen tot bekering! Het ongeloof is een blindheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Schei uit. De ongelovige hebben in eerste instantie nog een hele winkel op te bouwen!

Er staat niet voor niets “als stof in de wind”.

Één van de redenen altijd vol lof en geloof te zijn. En het tot elkaar aandringen tot bekering! Het ongeloof is een blindheid.

Je kan van alles vinden, maar een ongelovige zal bij zelfmoord niet denken: ik moet eens aan mijn relatie met God gaan werken.

Zojuist zei Fundamenteel:

Ik weet het niet.

Oké. Uiteindelijk weet niemand het. Maar het maakt bij zelfmoord wel uit.

1 uur geleden zei Hopper:

Je maakt eerst een karikatuur van het christendom.  Om vervolgens te beweren dat die karikatuur niet deugt.  Je snapt toch zeker zelf wel dat niemand in een dergelijke retorische truc trapt. 

 

Een reactie die ja kan verwachten van…..een natuurmens. Vol oordeel en dus nog in het veld van goed en kwaad.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW4:

Je kan van alles vinden, maar een ongelovige zal bij zelfmoord niet denken: ik moet eens aan mijn relatie met God gaan werken.

Ja dus diegene is in ernstig gevaar. Het bewijst dus zeker dat het beter is om de Heer te vrezen. Dat staat.

Hoe je ermee wilt omgaan als samenleving en gemeente om hen te helpen, daar heb ik geen mening over. Ik eet niet van dezelfde pot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei HJW4:

Je kan van alles vinden, maar een ongelovige zal bij zelfmoord niet denken: ik moet eens aan mijn relatie met God gaan werken.

Oké. Uiteindelijk weet niemand het. Maar het maakt bij zelfmoord wel uit.

Een reactie die ja kan verwachten van…..een natuurmens. Vol oordeel en dus nog in het veld van goed en kwaad.

 

Hier is er geen gevaar hoor. Ik zal wel aan longkanker ofzo sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:

Ja dus diegene is in ernstig gevaar. Het bewijst dus zeker dat het beter is om de Heer te vrezen. Dat staat.

Hoe je ermee wilt omgaan als samenleving en gemeente om hen te helpen, daar heb ik geen mening over. Ik eet niet van dezelfde pot.

Ware liefde kent geen vrees. In jouw geloofsovertuiging verkeert de persoon in groot gevaar, de ongelovige ervaart en ziet dat geheel anders.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW4:

Ware liefde kent geen vrees. In jouw geloofsovertuiging verkeert de persoon in groot gevaar, de ongelovige ervaart en ziet dat geheel anders.

De ongelovige die vinden zichzelf zo belangrijk en perfect dat ze Heer niet hoeven te vrezen of lief te hebben. Noch te bekeren. Noch henzelf te corrigeren. Dan is dat ook niet mijn probleem. Ik sta echt geen borg voor een ongelovige. Het beste wat je kan hopen is dat ze zichzelf bekeren.

Of probeer ze van de dood te redden met psychologie. Of met een ander alternatief. Of maak ze gewoon af door middel van euthanasie. Dit allemaal is jullie tafel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ontspoort hier een beetje. Het is een gevoelig onderwerp.

Iedereen heeft recht op een eigen insteek.

er zullen diverse redenen zijn voor zelfdoding of pogingen daartoe.

Op zich siert het de mens om problemen binnen de eigen macht op te lossen, als het een definitieve oplossing is tenminste.

Ik denk dat God de keuze om te vertrouwen op betere oplossingen telkens weer bij je neerlegt, al bezie ik dat met enig cynisme als ik denk aan gewone Palestijnse burgers bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

BETH. Mijn ziel zal zich beroemen in den HEERE; de zachtmoedigen zullen het horen en verblijd zijn. 
 

He. Vau. Zij hebben op Hem gezien, ja, Hem als een waterstroom aangelopen; en hun aangezichten zijn niet schaamrood geworden

Daleth. Ik heb den HEERE gezocht, en Hij heeft mij geantwoord, en mij uit al mijn vrezen gered

TAV De boosheid zal den goddeloze doden; en die den rechtvaardige haten, zullen schuldig verklaard worden
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Noel2:

De beschrijving is van een jaar geleden, sindsdien heb ik mijn oude medicijnen weer.

13 uur geleden zei sjako:

Gewoon met een open blik bestuderen. Hoe zou je anders een goede relatie met God kunnen hebben.

In mijn hart zit het nu wel goed, in mijn hoofd gaat het soms nog fout.

Ben je gepaplepeld met God ? Waar komt dat vreselijke Godsbeeld van je vandaan ?  

Werk je (weer) wel ? Vind je voldoening en plezier in je werk en in je sociale leven ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hopper:

Je hebt een soort van privé geloof die je 'onvoorwaardelijke liefde' noemt en toetst daar het christendom aan.  En dan beweer je feitelijk dat het christendom niet voldoet aan jouw privé geloof. 

Wat opvalt is dat je behoefte hebt om andersgelovigen denigrerend tegemoet te treden. Natuurmensen deugen niet en ik geloof in zoete sprookjes. Daarmee reageer je als een echt natuurmens. Je zit nog vol in het oordelen en daarmee in het veld van goed en kwaad.

Het geeft inzicht in je persoonlijkheid. Maar blijkbaar is dat jouw pad. Het issue is dan ook niet zozeer dat ik een stropop maak, maar dat jij niet overweg kunt met onvoorwaardelijke liefde. Dat kan.
Als je gelooft in voorwaardelijke liefde, dan zal voorwaardelijke liefde ook je deel zijn. Immers: u geschiedde naar uw geloof.

En het klopt dat als je in de onvoorwaardelijke liefde stapt, dat er dan een wereld voor je opengaat. Je kunt je daar thuis voelen of niet. Jij overduidelijk niet. Nou, dan moet je gewoon in het veld van oordelen en voorwaardelijke liefde blijven. Dat past beter bij je.

Ik heb geen oordeel of het één beter is dan het ander, het is alleen anders.

Het is duidelijk dat de voorwaardelijke liefde voor @Noeleen doodlopende weg is.

Dan is onvoorwaardelijke liefde een alternatief wat misschien werkt voor hem.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid