Spring naar bijdragen

Waarom plegen zoveel mannen van middelbare leeftijd suïcide?


Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is dan maar beter er gewoon uit te stappen. Permanente rust.

Dat denk je dan, dat je rust hebt. Niet dus. Eerst is het wachten op een volgende mogelijkheid tot reïncarneren en dan word je weer met dezelfde jij, die je in dit leven bent, geconfronteerd. Dus er uit stappen is absoluut geen optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik vind dat heel erg want zo is God niet. Als je wilt weten hoe God is moet je naar Jezus kijken. Hij is de volmaakte afspiegeling van Zijn Vader. Zorgzaam, rechtvaardig, oog voor de zwakkere en zieke

Jezus zou zeggen: Heb uw natuurmens lief, welke beloning huist er in enkel gelijksgezindend lief te hebben?

Dat de oorzaak van suïcide bij de omstandigheden; echtscheiding, alleen wonen, uitkering, ziekte, zou liggen denk ik niet. Hoogstens zijn de omstandigheden aanleiding om de confrontatie aan te gaan me

Posted Images

5 minuten geleden zei Yours:

Dat denk je dan, dat je rust hebt. Niet dus. Eerst is het wachten op een volgende mogelijkheid tot reïncarneren en dan word je weer met dezelfde jij, die je in dit leven bent, geconfronteerd. Dus er uit stappen is absoluut geen optie.

Dat maken ze ons graag wijs ja. Maar het zal een eeuwige dood zijn dan. Effe wakker bij de wederopstanding en dan weer uitgedoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is dan maar beter er gewoon uit te stappen. Permanente rust.

Heb je suïcidale gedachten ?

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat maken ze ons graag wijs ja. Maar het zal een eeuwige dood zijn dan. Effe wakker bij de wederopstanding en dan weer uitgedoofd.

Daar verlang je naar ? Eeuwig uitgedoofd ?

30 minuten geleden zei Monachos:

Ik ben ook behoorlijk gevoelig voor geluidsprikkels. Daarom ben ik erg blij met mijn noise cancelling koptelefoons en oordopjes. Kun je de wereld een flink stuk zachter mee zetten.

Is wel lastig als je op kantoor werkt en leiding geeft aan een afdeling…..

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Monachos:

Heel veel van die oordopjes hebben ook een ambient mode. Met één druk op de knop wordt dan al het geluid gewoon doorgelaten. Druk je weer op dezelfde knop is het weer lekker stil.

Maar ja….wanneer op dat knopje drukken. Is wel een drempel voor de afdeling om iets te vragen of te zeggen.

Bij sommige vergaderingen zou ik het wel erg leuk vinden……gewoon niks mee krijgen.😎

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW4:
1 uur geleden zei Monachos:

Heel veel van die oordopjes hebben ook een ambient mode. Met één druk op de knop wordt dan al het geluid gewoon doorgelaten. Druk je weer op dezelfde knop is het weer lekker stil.

Maar ja….wanneer op dat knopje drukken. Is wel een drempel voor de afdeling om iets te vragen of te zeggen.

Bij sommige vergaderingen zou ik het wel erg leuk vinden……gewoon niks mee krijgen.😎

Kom op HJW! Als je denkt dat leidinggeven inhoudt dat je elke woord van je collega's moet opvangen, ben je een belabberde leidinggevende. Leidinggeven gaat om sturing.  Bij voorkeur op grote lijnen. En in een vergadering zet je dat ding niet op. 

Het is een hele goeie aanbeveling van Bas; voor mensen die gevoelig zijn voor geluidsprikkels is het een uitkomst. Helemaal in de tegenwoordige kantoortuinen. Het is vooral het geroezemoes wat wegvalt. En iemand kan je gewoon aanspreken en wat vragen. 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Noel2:

Helaas wel, een voor mij realistisch beeld.

Ik vind dat heel erg want zo is God niet. Als je wilt weten hoe God is moet je naar Jezus kijken. Hij is de volmaakte afspiegeling van Zijn Vader. Zorgzaam, rechtvaardig, oog voor de zwakkere en zieke mens en heeft zelfs Zijn leven gegeven omdat Hij zoveel om de mens geeft. De kerken hebben er iets anders van gemaakt. Een vraatzuchtige God die mensen in een hel gooit. Daar klopt niks van en bij jou zie je het resultaat van deze leugen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Ik vind dat heel erg want zo is God niet. Als je wilt weten hoe God is moet je naar Jezus kijken. Hij is de volmaakte afspiegeling van Zijn Vader. Zorgzaam, rechtvaardig, oog voor de zwakkere en zieke mens en heeft zelfs Zijn leven gegeven omdat Hij zoveel om de mens geeft. De kerken hebben er iets anders van gemaakt. Een vraatzuchtige God die mensen in een hel gooit. Daar klopt niks van en bij jou zie je het resultaat van deze leugen.

Het is iets waar ik dan wel achter zal komen, door mijn angsten heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2023 om 10:44 zei Noel2:

Geloof in een overheersende God, die van het Oude Testament, die absolute macht over je wil, en je veroordeelt. Die je naar beneden haalt en vernedert. Die je een vies beest vindt, en het liefste de aarde zou verlaten, eventueel de zon nog opblazend. De God van geweld, die tegen zelfstandige mensen is, en alleen als ze als makke schapen zijn gunstig van oordeel is. De God die je afkeurt en afwijst als je genetisch niet interessant meer bent, als je geen nut meer hebt. De God die zegt dat zelfdoding erger zal voorkomen, dus spring maar van het balkon, doe die plastic zak maar over je hoofd, rook je maar te pletter. Die God, die, nu je niet geabsorbeerd bent door het dagelijkse leven, ineens tegenover je staat als een joelende massa, een tribunaal. Een God die juicht als je pogingen tot zelfdoding doet en schreeuwt dat ze dan weer gewonnen hebben.

En mocht het levenseinde dan mislukken dan kun je de rest van jouw leven gestigmatiseerd door de zorg, als “client” pogingen doen “normaal” te worden. En in een kliniek pogingen tot reset ondervinden. Verhalen moeten aanhoren van een genadevolle God die Christus in jouw hart brengt, waarna alles goed komt.

Is dit jouw achtergrond Leon ? 

 

Op 18-11-2023 om 10:44 zei Noel2:

Als je dat niet voelt, zal je absoluut vergeten worden, met de belofte dat er gepist en gepoept zal worden op jouw graf, en zal je de hoogste minachting moeten ontvangen.

En dit waar je nu staat ? 

Is je huisarts hierbij betrokken ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

Is dit jouw achtergrond Leon ? 

 

En dit waar je nu staat ? 

Is je huisarts hierbij betrokken ?

 

De beschrijving is van een jaar geleden, sindsdien heb ik mijn oude medicijnen weer.

4 minuten geleden zei sjako:

Gewoon met een open blik bestuderen. Hoe zou je anders een goede relatie met God kunnen hebben.

In mijn hart zit het nu wel goed, in mijn hoofd gaat het soms nog fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Petra.:

Kom op HJW! Als je denkt dat leidinggeven inhoudt dat je elke woord van je collega's moet opvangen, ben je een belabberde leidinggevende. Leidinggeven gaat om sturing.  Bij voorkeur op grote lijnen. En in een vergadering zet je dat ding niet op. 

Waar zeg ik dat ik elk woord wil opvangen ? Elke leidinggevende functie is anders, afhankelijk van de ontwikkelfase van de mensen en de organisatie. En nee, het gaat niet alleen om sturing, het gaat met name ook om faciliteren.

Soms een kamer alleen, en dan staat de deur altijd open. Toegankelijk zijn is belangrijk en wordt gewaardeerd.

Soms kan het op hoofdlijnen, andere keren is er veel interactie en ga je veel meer de details in. Mijn huidige opdracht is van het laatste soort. Na meer dan 20 jaar leiding geven in allerlei verschillende organisaties denk ik dat ik het redelijk goed kan bepalen.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Noel2:

Het is iets waar ik dan wel achter zal komen, door mijn angsten heen.

Binnen het christendom wordt voorwaardelijke liefde geleerd. Pas als je aan de voorwaarden voldoet, ben je welkom.

Bij de JG gemeenschap is dat niet anders. Details kunnen verschillen, de kern blijft hetzelfde.

Het is totaal niet logisch. De Bron van al het bestaan die voorwaarden stelt aan Liefde. Dan is het geen Liefde meer, maar veeleer een zakelijke overeenkomst.

Als je daar uit weet te stappen, gaat er een heel nieuwe wereld voor je open.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei HJW4:

Binnen het christendom wordt voorwaardelijke liefde geleerd. Pas als je aan de voorwaarden voldoet, ben je welkom.

Bij de JG gemeenschap is dat niet anders. Details kunnen verschillen, de kern blijft hetzelfde.

Het is totaal niet logisch. De Bron van al het bestaan die voorwaarden stelt aan Liefde. Dan is het geen Liefde meer, maar veeleer een zakelijke overeenkomst.

Als je daar uit weet te stappen, gaat er een heel nieuwe wereld voor je open.

Je maakt eerst een karikatuur van het christendom.  Om vervolgens te beweren dat die karikatuur niet deugt.  Je snapt toch zeker zelf wel dat niemand in een dergelijke retorische truc trapt. 

Citaat
Citaat

Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan. Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fentanyl is mijn choice of poison, moest het effectief gebeuren.

4 minuten geleden zei Monachos:

Suïcide is het ultieme 'f*ck you' naar het leven en naar God. Ik vind het wel egoïstisch als je bijvoorbeeld voor de trein springt en de betreffende machinist een trauma voor het leven bezorgt. Maar daar is degene die het doet natuurlijk helemaal niet mee bezig. Vaak zie je het ook helemaal niet aan de buitenkant, dat iemand suïcidaal is. Bijvoorbeeld Chester Bennington, zanger van Linkin Park, stond een dag voordat hij er een einde aan maakte nog lachend op de foto. Hij had een mooie vrouw, kinderen, succesvolle carrière in de muziek maar dat weerhield hem er helaas niet van er een einde aan te maken.

lsrxa9b8yghb1.jpg?width=640&crop=smart&a

Luister je echter naar 'Crawling' dan hoor je wanhoop.

Crawling in my skin
These wounds, they will not heal
Fear is how I fall
Confusing what is real

 

Ja zo is dat. Die mensen lachen naar het leven, maar dat is een façade. Elke dag sterven die mensen ietsje meer vanbinnen. En die gast had dan bereikt waar hem als puber van droomde he.

De samenleving is gewoon te fake om eindeloos de schijn hoog te houden denk ik.

We happy few

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Je maakt eerst een karikatuur van het christendom.  Om vervolgens te beweren dat die karikatuur niet deugt.  Je snapt toch zeker zelf wel dat niemand in een dergelijke retorische truc trapt. 

 

Niks te maken met een karikatuur. Als je niet gelooft in het offer van Jezus ga je het niet redden volgens de grootste stromingen van het christendom. Dan wacht de hel, het vagevuur (al dan niet tijdelijk) of de eeuwige dood.

Geloof jij dat iedereen goed terecht komt ? Ook iemand die niet het Woord volgt ?

Wat zeg ik wat er niet klopt ? Wat is dan het werkelijke standpunt, is dat zonder voorwaarden ? Je geeft zelf ook aan dat er allerlei voorwaarden zijn. En dat is het punt wat ik aangeef, je bent dus een bevestiging van de stelling.

Opvallend dat deze woorden van jou komen, want jij sabelt constant de kerkelijke leer neer en anderen geven aan dat jij feitelijk een karikatuur maakt van de bijbel en de teksten zelfs verkracht.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Is roken dan al geen zelfmoord?

Of autorijden….of alles waar je dood aan kunt gaan.

 

1 uur geleden zei Monachos:

Suïcide is het ultieme 'f*ck you' naar het leven en naar God. Ik vind het wel egoïstisch als je bijvoorbeeld voor de trein springt en de betreffende machinist een trauma voor het leven bezorgt.

Ik kijk er anders naar. Dit betreft mensen voor wie het leven zo zwaar is, dat het ondraaglijk is geworden. 
Blijkbaar ben je persoonlijk niet bekend met dit soort gedachten. 

1 uur geleden zei Monachos:

Suïcide is het ultieme 'f*ck you' naar het leven en naar God. Ik vind het wel egoïstisch als je bijvoorbeeld voor de trein springt en de betreffende machinist een trauma voor het leven bezorgt.

Ik kijk er anders naar. Dit betreft mensen voor wie het leven zo zwaar is, dat het ondraaglijk is geworden. 
Blijkbaar ben je persoonlijk niet bekend met dit soort gedachten. 

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Autorijden is nog iets anders dan roken, he? Je kan de verkeersregels naleven, defensief rijden en een ander kan u dan schade aandoen.

Met roken doe je jezelf full continu schade aan he.

 

Er zij mensen die roken en die 100 worden. Er zijn mensen die 23 zijn en doodgereden worden door een ander.

Natuurlijk is roken per definitie ongezond. Maar het is geen zelfmoord, want er zijn er ook zat die er oud mee worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW4:

Er zij mensen die roken en die 100 worden. Er zijn mensen die 23 zijn en doodgereden worden door een ander.

Natuurlijk is roken per definitie ongezond. Maar het is geen zelfmoord, want er zijn er ook zat die er oud mee worden.

Als de Bijbel oproept gematigd met alcohol om te gaan, en uw lichaam als een heilige offerande aan God te bieden; denk ik niet dat roken in het hokje past.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW4:

Niks te maken met een karikatuur. Als je niet gelooft in het offer van Jezus ga je het niet redden volgens de grootste stromingen van het christendom. Dan wacht de hel, het vagevuur (al dan niet tijdelijk) of de eeuwige dood.

Geloof jij dat iedereen goed terecht komt ? Ook iemand die niet het Woord volgt ?

Je hebt een soort van privé geloof die je 'onvoorwaardelijke liefde' noemt en toetst daar het christendom aan.  En dan beweer je feitelijk dat het christendom niet voldoet aan jouw privé geloof.  Dat is de stropop.

In al mijn antwoorden , antwoord ik naar het Evangelie zoals die in de Bijbel staat.  Het Evangelie is leidraad.   Niet omdat ik het Evangelie geloof, maar omdat het Evangelie waar is.   Dus als jij -bijvoorbeeld- vraagt of iedereen goed terecht komt, dan antwoord ik naar dat Jezus gezegd heeft.  (Antwoord: de meesten zullen falen volgens Jezus).  En dat antwoord komt dan weer niet overeen met jouw privé geloof die je 'onvoorwaardelijke liefde' noemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid