Spring naar bijdragen

Waarom plegen zoveel mannen van middelbare leeftijd suïcide?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik vind dat heel erg want zo is God niet. Als je wilt weten hoe God is moet je naar Jezus kijken. Hij is de volmaakte afspiegeling van Zijn Vader. Zorgzaam, rechtvaardig, oog voor de zwakkere en zieke

Jezus zou zeggen: Heb uw natuurmens lief, welke beloning huist er in enkel gelijksgezindend lief te hebben?

Dat de oorzaak van suïcide bij de omstandigheden; echtscheiding, alleen wonen, uitkering, ziekte, zou liggen denk ik niet. Hoogstens zijn de omstandigheden aanleiding om de confrontatie aan te gaan me

Posted Images

Zojuist zei HJW4:

Als je de “logica” van een machtlievende God loslaat, dan zet je al een stap.

Een liefhebbende God is geheel logisch de mensen gunstig gezind. Laat het masculiene machtsdenken eens los, dan ontstaat er ruimte.

Ik ben helaas masculien, vrijheid is macht en God geeft uiteindelijk geen vrijheid, je zou ook kunnen zeggen dat vrijheid een illusie is.

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ik het ooit doe zal dat wel met locatie, beleid, geluid, geur en meer te maken hebben.

Vele kleintjes worden 1 grote. Dikwijls hoor je van 's morgens tot 's avonds werken. Regelmatig rioolgeur. Ga je er van lopen, kom je in de drukte terecht in nieuwe overlast.

Er is geen ontsnappen aan, behalve...

Doe ik de stemwijzer dan vind ik slechts een partij waar ik het 60% mee eens ben. Er zijn geen partijen waar ik het 100% mee eens ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Ik ben helaas masculien, vrijheid is macht en God geeft uiteindelijk geen vrijheid, je zou ook kunnen zeggen dat vrijheid een illusie is.

Dan is het lastiger je gedachten te veranderen. Waarop baseer nefast God geen vrijheid geeft ?
Wat heeft het masculiene gedachtengoed je gebracht ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel2:

Ik ben helaas masculien, vrijheid is macht en God geeft uiteindelijk geen vrijheid, je zou ook kunnen zeggen dat vrijheid een illusie is.

Doe ik de stemwijzer dan vind ik slechts een partij waar ik het 60% mee eens ben. Er zijn geen partijen waar ik het 100% mee eens ben.

Niet stemmen dan? ;)

Stemmen is jezelf medeplichtig stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei HJW4:

Dan is het lastiger je gedachten te veranderen. Waarop baseer nefast God geen vrijheid geeft ?
Wat heeft het masculiene gedachtengoed je gebracht ?

Door “stemmen” die me proberen te dwingen. Hoe meer mogelijkheid tot “vrijheid” je hebt, hoe sterker de “stemmen” worden. Ik denk omdat een bepaald gedetermineerde weg vast zou liggen. God’s plan. Het ging goed mis toen ik ervoor ging liggen.

Eigenlijk zou ik verder wel van een afstandje het hele verhaal zich willen laten uitspelen, de hele eindtijd.

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niet stemmen dan? ;)

Stemmen is jezelf medeplichtig stellen.

Ik kies om erbij te horen (bij mijn collega’s) D66, zegt je dat als Belg wat? Is anti-christelijk geloof ik.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Door “stemmen” die me proberen te dwingen. Hoe meer mogelijkheid tot “vrijheid” je hebt, hoe sterker de “stemmen” worden. Ik denk omdat een bepaald gedetermineerde weg vast zou liggen. God’s plan. Het ging goed mis toen ik ervoor ging liggen.

Eigenlijk zou ik verder wel van een afstandje het hele verhaal zich willen laten uitspelen, de hele eindtijd.

Ik kies om erbij te horen (bij mijn collega’s) D66, zegt je dat als Belg wat? Ik anti-christelijk geloof ik.

Ah ge wilt erbij horen... dat kan 1 ook suïcidaal maken. Ja ik ken de D66. Moordenaars zijn het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW4:

Ik ben het ook niet 100% eens met mijn vrouw, toch kunnen we prima samenleven.

 

Ja toch als je onder de 50% zakt wordt dat lastiger.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah ge wilt erbij horen... dat kan 1 ook suïcidaal maken. Ja ik ken de D66. Moordenaars zijn het.

Dan ben ik 53% moordenaar volgens de stemwijzer, en 60% PvdA/Groen Links, toch wil ik daar niet meer op stemmen.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Noel2:

Door “stemmen” die me proberen te dwingen. Hoe meer mogelijkheid tot “vrijheid” je hebt, hoe sterker de “stemmen” worden. Ik denk omdat een bepaald gedetermineerde weg vast zou liggen. God’s plan. Het ging goed mis toen ik ervoor ging liggen.

Eigenlijk zou ik verder wel van een afstandje het hele verhaal zich willen laten uitspelen, de hele eindtijd.

 

“Stemmen”….dat klinkt als een ernstig probleem.

Als de gedetermineerde weg vastligt, dan kun je er toch niet voor gaan liggen ?
Wie houdt je tegen om het van een afstandje te laten gebeuren ?

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah ge wilt erbij horen... dat kan 1 ook suïcidaal maken. Ja ik ken de D66. Moordenaars zijn het.

You don’t give a fuck……dus waarom je dan druk maken

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

“Stemmen”….dat klinkt als een ernstig probleem.

Als de gedetermineerde weg vastligt, dan kun je er toch niet voor gaan liggen ?
Wie houdt je tegen om het van een afstandje te laten gebeuren ?

Ik geloof niet dat we weten welke weg precies vastligt. Er voor gaan liggen was anders niet voorbestemd.

Maar gelukkig word je er niet van nee. Ook niet van een afstandje meekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW4:

“Stemmen”….dat klinkt als een ernstig probleem.

Als de gedetermineerde weg vastligt, dan kun je er toch niet voor gaan liggen ?
Wie houdt je tegen om het van een afstandje te laten gebeuren ?

You don’t give a fuck……dus waarom je dan druk maken

Ik geef geen hol meer om bepaalde onderwerpen. Maar ik vecht toch nog elke dag tegen mezelf hoor. Geluidsoverlast kan zo wegen dat ik er brandend maagzuur van krijg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Je kan die dag aan jezelf besteden?

En dan kan je met gerust geweten slapen. Ik zou in de toekomst niet bekend willen staan als liberaal of consoorten. Niet eens als democraat.

Dat van gerust geweten als je niet gaat stemmen, heb ik meerdere malen geprobeerd, is het ook niet helemaal. 

1 minuut geleden zei HJW4:

Waar word je wel gelukkig van ?

Ethisch handelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik geef geen hol meer om bepaalde onderwerpen. Maar ik vecht toch nog elke dag tegen mezelf hoor. Geluidsoverlast kan zo wegen dat ik er brandend maagzuur van krijg.

Je gaf het in zijn algemeenheid aan, nu betreft het een aantal onderwerpen. Hmmmm…

Lastig om elke dag tegen jezelf te moeten vechten. Je hebt daarnaast last van geluidsoverlast ? Dat is heel vervelend. Ben daar ook gevoelig voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Noel2:

Dat van gerust geweten als je niet gaat stemmen, heb ik meerdere malen geprobeerd, is het ook niet helemaal. 

Ethisch handelen.

Tuurlijk wel. Je hebt dan 0 bloed aan je handen. Wetende dat partijen bloed aan de handen hebben, nooit verantwoordelijkheid opnamen en er op te stemmen; maak je jezelf medeplichtig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Je gaf het in zijn algemeenheid aan, nu betreft het een aantal onderwerpen. Hmmmm…

Lastig om elke dag tegen jezelf te moeten vechten. Je hebt daarnaast last van geluidsoverlast ? Dat is heel vervelend. Ben daar ook gevoelig voor.

Het is dan maar beter er gewoon uit te stappen. Permanente rust.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Waarom dan geestelijke vermogens ontwikkelen?

De 'wereld' of toekomst lijkt hier geen voordeel mee te hebben.

Dat kun je niet weten voor dat die geestelijke vermogens ontwikkeld zijn.   Het probleem waar we tegen aan lopen is dat de natuurmens alles middels logica wenst te bemiddelen.   En die logica is dan weer gericht op de wereld en/of de toekomst.  Logica gaat dan ook over de wereld en de toekomst.  Logica accepteert geen zinloosheid.

 

En zo houden de psychische toestand van begeerte , en de onderontwikkelde affectiviteit (Het geheel van verworven of aangeboren banden die een persoon aan zijn omgeving doet binden) elkaar in stand en daarmee ook onwetendheid in stand van hoe het ook anders kan.   Dit elkaar wederzijds in stand houden houdt de mens geestelijk gezien in een voortdurende 'tijdelijke' modus.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid