Spring naar bijdragen

Aanval van Hamas op Israel


Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Robert Frans:

Wat Hamas gedaan heeft is gruwelijk wreed inderdaad, maar vergis je niet in de impact van Israëls handelen jegens de Gazastrook nu. Ze sluit er nu serieus elektriciteit, water en import geheel af. Van die elektriciteit maken onder meer ziekenhuizen gebruik. Waar onder de patiënten ook baby's in couveuses liggen. Als de generatoren leegraken, is het einde oefening voor heel veel patiënten en ook die baby's. Ze zullen allemaal sterven en het ziekenhuis in een massagraf veranderen. Door het afsluiten van voedsel en water zullen veel mensen langzaam van honger en dorst sterven. Waaronder ook weer kinderen.

Belegering wordt geen oorlogsmisdaad genoemd omdat het wat ongezellig overkomt. Het is een oorlogsmisdaad omdat je daarmee ontelbaar veel mensen, van bejaarden tot kinderen, langzaam een hele gruwelijke dood injaagt. Zonder aanziens des persoons en zonder mogelijkheid voor hen daaruit te ontsnappen. Dat het misschien wat minder wreed is dan wat Hamas doet, maakt niet dat het daarom te prefereren is.

Door het afsluiten van voorzieningen krijgt Hamas de keuze over leven en dood van de ziekenhuis patiënten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het enige land dat de Koerden steunt en zoveel mogelijk bijstaat is Israël.  De Bijbel zegt dat geldzucht de wortel is van alle (soorten van) kwaad, De Egyptenaar Yasser Arafat (werkelijke naam: 

Hoop dat Israël die vervloekte organisatie met wortel en tak de grond uittrekt, de radicalen het land uit schopt.  De overige kunnen dan onder het bewind van Israël leven, als zij zich gedragen h

Bedankt dat je voor mij opkwam, HJW 💐 En Monachos bedankt voor de verduidelijking 👍💐   Ik zie het met lede ogen aan. 

Posted Images

4 minuten geleden zei Flawless victory:

@Robert Frans Als Hamas morgen de gijzelaars vrijlaat heeft Gaza morgen weer stroom, voedsel en water. Zo simpel is het. Beter zouden ze vandaag de gijzelaars vrij hebben gelaten.

Het kan ook inderdaad een tactische zet van Israël zijn met het oog op de gijzelaars. Ze zijn er echt niet dom. Ik verneem dat Amerika al speciale elite-eenheden heeft overgebracht om zoveel mogelijk gijzelaars te proberen te bevrijden. Daar bevinden zich ook Amerikaanse staatsburgers onder. Maar dan moeten ze wel weten waar ze zijn. Goedwillende inwoners van de Gazastrook zouden inlichtingen kunnen verschaffen en daarmee veel onnodig leed voorkomen. Ze zouden zich ook kunnen gaan verzetten tegen hun ronduit misdadige regering.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Hermanos2:

Door het afsluiten van voorzieningen krijgt Hamas de keuze over leven en dood van de ziekenhuis patiënten. 

'Als jij mij nu gewoon al je geld geeft, haal ik het mes weer van je keel en laat ik je leven. De keuze is dus helemaal aan jou.'

Je begrijpt hopelijk toch wel dat dit bepaald geen sterk argument is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Robert Frans:

Niet over Israël in het bijzonder, maar over oorlog in het algemeen. En al helemaal over ronkende oorlogsretoriek, waarin de waarheid standaard als eerste voor de bijl gaat. Oorlog haalt nu eenmaal de waarheid in mensen naar boven en die is zacht gezegd bepaald niet altijd prettig. Houd dus inderdaad maar rekening met het ergste dat mensen in oorlog kunnen doen, zowel aan Israëlische als Palestijnse kant. Maar ook met het beste dat mensen in oorlog kunnen doen, zowel aan Israëlische als Palestijnse kant.

Maar het is altijd de regel van de IDF geweest zo weinig mogelijk burgerslachtoffers te maken. Dat wordt er bij alle soldaten ingestampt. Excessen worden onderzocht en mensen die zich te buiten gaan gestraft.  

5 minuten geleden zei Robert Frans:

'Als jij mij nu gewoon al je geld geeft, haal ik het mes weer van je keel en laat ik je leven. De keuze is dus helemaal aan jou.'

Je begrijpt hopelijk toch wel dat dit bepaald geen sterk argument is?

Het is juist een ijzersterk argument. Het oefent druk uit op de Hamas om de gijzelaars vrij te laten en burgerslachtoffers in de Gazastrook te voorkomen. Die druk kan niet groot genoeg zijn nu. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Iran heeft al laten weten dat Israël een reactie tegemoet kan zien. Maar Israël kan zich niet permitteren om zich weer te laten verrassen. Dus dan weet je hoe laat het nu is... 

De boel staat op exploderen. Ik denk dat de meeste mensen geen idee hebben hoe gevaarlijk de situatie is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

De boel staat op exploderen. Ik denk dat de meeste mensen geen idee hebben hoe gevaarlijk de situatie is. 

Ik denk het ook.  Wat me opvalt is dat ze bij nu.nl schrijven dat Hamas zou hebben opgeroepen tot demonstraties morgen. In werkelijkheid hebben ze opgeroepen tot het binnenvallen van Israël en tot een wereldwijde jihad tegen Joden.  Ik snap wel dat ze dat in de Westerse media stil willen houden, om ze niet teveel publiciteit te geven, maar de situatie is inderdaad gevaarlijker dan de meeste mensen beseffen.

5 minuten geleden zei Hermanos2:

Het enige wat mij gerust stelt is dat dit precies verloopt volgens bijbelse profetieën. 

Mij ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Hermanos2:

Het enige wat mij gerust stelt is dat dit precies verloopt volgens bijbelse profetieën. 

God heeft de engel Michaël met zijn legereenheid speciaal voor Israël aangesteld. Daar kan je beter niet mee spotten. Ook blijkt uit de geschiedenis dat God er altijd voor zorgt dat de juiste mensen op de juiste tijd opstaan. In 1967 was de situatie zo ernstig dat ze in Israël al massagraven aan het voorbereiden waren. Veel mensen hadden geen hoop meer. Yitzhak Rabin werd door een zenuwinzinking uitgeschakeld. Maar toen was er de onverschrokken Moshe Dayan die de leiding overnam. Dayan, die niet gelovig was, zei: "Als we dan toch ten onder gaan, dan gaan we maar met eer ten onder." Maar ze gingen niet ten onder. Ze behaalden een ongelooflijke overwinning. De vijanden vlogen letterlijk alle kanten uit. Een generaal bij Jeruzalem berichtte aan Dayan dat hij niet genoeg troepen had en tegen een overmacht vocht en vroeg wat hij moest doen. Het antwoord van Dayan was: "Vechten". En dat deden ze en ze wonnen. Ook bijzonder was dat Dayan een groot liefhebber was van de Arabische cultuur en veel Arabische vrienden had. Maar wat een angst en leed evengoed. 

  https://nl.wikipedia.org/wiki/Moshe_Dayan

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

God heeft de engel Michaël met zijn legereenheid speciaal voor Israël aangesteld. Daar kan je beter niet mee spotten. Ook blijkt uit de geschiedenis dat God er altijd voor zorgt dat de juiste mensen op de juiste tijd opstaan. In 1967 was de situatie zo ernstig dat ze in Israël al massagraven aan het voorbereiden waren. Veel mensen hadden geen hoop meer. Yitzhak Rabin werd door een zenuwinzinking uitgeschakeld. Maar toen was er de onverschrokken Moshe Dayan die de leiding overnam. Dayan, die niet gelovig was, zei: "Als we dan toch ten onder gaan, dan gaan we maar met eer ten onder." Maar ze gingen niet ten onder. Ze behaalden een ongelooflijke overwinning. De vijanden vlogen letterlijk alle kanten uit. Een generaal bij Jeruzalem berichtte aan Dayan dat hij niet genoeg troepen had en tegen een overmacht vocht en vroeg wat hij moest doen. Het antwoord van Dayan was: "Vechten". En dat deden ze en ze wonnen. Ook bijzonder was dat Dayan een groot liefhebber was van de Arabische cultuur en veel Arabische vrienden had. Maar wat een angst en leed evengoed.   

De planeet aarde is maar een zandkorrel in het universum. Maar wat een puinhoop. Das echt geen toeval meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Willempie:

God heeft de engel Michaël met zijn legereenheid speciaal voor Israël aangesteld. Daar kan je beter niet mee spotten. Ook blijkt uit de geschiedenis dat God er altijd voor zorgt dat de juiste mensen op de juiste tijd opstaan.

Ah juist. En wie is er opgestaan toen de Joden werden vergast? Toen was Michael even koffie drinken?

4 uur geleden zei Hermanos2:

Het enige wat mij gerust stelt is dat dit precies verloopt volgens bijbelse profetieën. 

In welke profetie kunnen we de huidige crisis precies terug vinden dan, want ik zou het niet weten? Let wel je hebt het over een precies verloop dus het zal moeten gaan om een profetie die niet voor meerdere uitleggen vatbaar is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

God heeft de engel Michaël met zijn legereenheid speciaal voor Israël aangesteld. Daar kan je beter niet mee spotten. Ook blijkt uit de geschiedenis dat God er altijd voor zorgt dat de juiste mensen op de juiste tijd opstaan. In 1967 was de situatie zo ernstig dat ze in Israël al massagraven aan het voorbereiden waren. Veel mensen hadden geen hoop meer. Yitzhak Rabin werd door een zenuwinzinking uitgeschakeld. Maar toen was er de onverschrokken Moshe Dayan die de leiding overnam. 

Heel indrukwekkend……maar waar was Michaël tijdens Auschwitz ?
Toen ook heel veel mensen geen hoop meer hadden ?
Het is ook te vieren als het goed gaat, maar wat als het fout gaat ?
Zo ontstaat er een zeer eenzijdig beeld en blijven vele vragen onbeantwoord. En dat is onbevredigend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hermanos2:

Israël is heilige grond. God eist Israël op en zal het met niemand delen. Mogelijk verhard God de harten zodat de two state solution telkens afgewezen zal worden. God wil geen half en verdeeld Israël. Net als bij farao blijft Hij mogelijk de harten verharden totdat de vijand uitgeroeid is. 

De bijbel zegt: hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen

Hermanos zegt: de vijand zal worden uitgeroeid.

Ik zie toch een veschilletje.

Als Palestijnen en Joden hun vijanden zouden liefhebben zouden ze vredig naast elkaar leven. 

Juist doordat men van beide zijden de vijand wil vernietigen, zitten we in deze ellende.

Wat is beter ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei HJW4:

De bijbel zegt: hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen

Hermanos zegt: de vijand zal worden uitgeroeid.

Ik zie toch een veschilletje.

Als Palestijnen en Joden hun vijanden zouden liefhebben zouden ze vredig naast elkaar leven. 

Juist doordat men van beide zijden de vijand wil vernietigen, zitten we in deze ellende.

Wat is beter ?

Toen God de natiën scheidde koos Hij voor Israël. (Deuteronomium 32)

God veroorzaakte de holocaust niet maar liet toe dat het gebeurde want het gevolg was de oprichting van de staat Israël. Daarom greep hij pas aan het einde van de oorlog in ter wille van de uitverkorenen. (Mattheus 24)  Joden keren al sinds 1885 huiswaarts. Na de 2e wereldoorlog ging het aantal fors omhoog en ligt jaarlijks nog steeds hoog. Zoek maar op. 

God verzamelt zijn volk. 

Geen onbevredigende antwoorden. Dit alles doet niets af aan bidden voor vijanden. Ik bid dat iedere wereldburger Jezus aanneemt als verlosser. Ter ere van de allerhoogste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Hermanos2:

Toen God de natiën scheidde koos Hij voor Israël. (Deuteronomium 32)

God veroorzaakte de holocaust niet maar liet toe dat het gebeurde want het gevolg was de oprichting van de staat Israël. Daarom greep hij pas aan het einde van de oorlog in ter wille van de uitverkorenen. (Mattheus 24)  Joden keren al sinds 1885 huiswaarts. Na de 2e wereldoorlog ging het aantal fors omhoog en ligt jaarlijks nog steeds hoog. Zoek maar op. 

God verzamelt zijn volk. 

Geen onbevredigende antwoorden. Dit alles doet niets af aan bidden voor vijanden. Ik bid dat iedere wereldburger Jezus aanneemt als verlosser. Ter ere van de allerhoogste. 

Bij dit conflict veroorzaakt door Hamas keren er nog veel meer joden huiswaarts om te vechten.

13 uur geleden zei Hopper:

Is Hamas dan jouw maat der dingen?  Niet de mijne.   Met de maat waarmee je meet zul je weder gemeten worden.

 

Hamas is de oorzaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Toen God de natiën scheidde koos Hij voor Israël. (Deuteronomium 32)

God veroorzaakte de holocaust niet maar liet toe dat het gebeurde want het gevolg was de oprichting van de staat Israël. Daarom greep hij pas aan het einde van de oorlog in ter wille van de uitverkorenen. (Mattheus 24)  Joden keren al sinds 1885 huiswaarts. Na de 2e wereldoorlog ging het aantal fors omhoog en ligt jaarlijks nog steeds hoog. Zoek maar op. 

God verzamelt zijn volk. 

Geen onbevredigende antwoorden. Dit alles doet niets af aan bidden voor vijanden. Ik bid dat iedere wereldburger Jezus aanneemt als verlosser. Ter ere van de allerhoogste. 

Hier zitten een hoop aannames en wishful thinking in.

Dus 6 miljoen joden laten vermoorden om de staat Israel te kunnen stichten ? Daar heeft God vast sympathiekere methodes voor. 

Maar je ontwijkt de vraag.........

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hieronder een indrukwekkend filmpje, genomen via een helmcamera, van 13 commando's van de Israëlische marine die 250 gijzelaars in een IDF post bevrijdden. Hierbij werden 60 terroristen gedood en 26 gevangengenomen. In het filmpje hoor je roepen: "Blijf in de bunker! Zeg het Shema Israël! We komen eraan!" Ik kan me zo goed de opluchting en dankbaarheid van de gegijzelde soldaten voorstellen. Ik vind dit ontzettend ontroerend. Het laat ook de kracht van kleine elitegroepen zien. Misschien geeft dit wat hoop voor de gijzelaars in de Gazastrook.

https://www.israelnationalnews.com/news/378395

4 uur geleden zei HJW4:

Heel indrukwekkend……maar waar was Michaël tijdens Auschwitz ?
Toen ook heel veel mensen geen hoop meer hadden ?
Het is ook te vieren als het goed gaat, maar wat als het fout gaat ?
Zo ontstaat er een zeer eenzijdig beeld en blijven vele vragen onbeantwoord. En dat is onbevredigend.

"En in die tijd zal Michaël, de grote vorst die voor de kinderen van Israël staat, optreden; en dit zal een tijd zijn van grote benauwdheid zoals er niet geweest is vanaf dat een volk bestaan heeft tot die tijd; maar in die tijd zal jouw volk worden gered, iedereen die in het boek opgeschreven staat." 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Een spannende dag vandaag. Hopelijk geen herhaling van de kristalnacht. Ik heb al filmpjes gezien van mensen in Rusland die Joodse winkels met davidssterren en anti-Joodse leuzen bespuiten. Een dag om te bidden en te vasten. "Bescherm uw volk!"

Gaat er alleen maar voor zorgen dat nog meer joden terugkeren naar hun land, dus een machtiger Israël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

God veroorzaakte de holocaust niet maar liet toe dat het gebeurde want het gevolg was de oprichting van de staat Israël. Daarom greep hij pas aan het einde van de oorlog in ter wille van de uitverkorenen. (Mattheus 24)  Joden keren al sinds 1885 huiswaarts. Na de 2e wereldoorlog ging het aantal fors omhoog en ligt jaarlijks nog steeds hoog. Zoek maar op. 

Inderdaad, zoek maar op en dan vind je niets over de holocaust.
Al in 1917 werd in deze verklaring vast gelegd dat Joden zich in Palestina konden gaan vestigen.
De holocaust staat in geen enkele verbinding met de stichting van Israel. 

De Britten deden in die verklaring nog hun best om het woord 'staat' te vermijden en wilden dat ook andere bevolkingsgroepen daar konden blijven wonen. 
De stichting van de staat Israel in het gevolg van die verklaring, niet van de holocaust.
 

10 minuten geleden zei Willempie:

Een spannende dag vandaag. Hopelijk geen herhaling van de kristalnacht. Ik heb al filmpjes gezien van mensen in Rusland die Joodse winkels met davidssterren en anti-Joodse leuzen bespuiten. Een dag om te bidden en te vasten. "Bescherm uw volk!"

Live Gaza-stad kijken? 

https://www.youtube.com/watch?v=dXnkHD2OP7k

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ja, ik kijk regelmatig naar die webcams. Maar evengoed bedankt. Alleen al die geluiden die de inwoners dag en nacht ononderbroken horen moeten ontzettend beangstigend zijn voor de inwoners. Ik leef ook met die mensen mee. Moge Hamas uitgeschakeld worden en vervangen door een regering die voor het welzijn van haar inwoners staat.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Willempie:

 

"En in die tijd zal Michaël, de grote vorst die voor de kinderen van Israël staat, optreden; en dit zal een tijd zijn van grote benauwdheid zoals er niet geweest is vanaf dat een volk bestaan heeft tot die tijd; maar in die tijd zal jouw volk worden gered, iedereen die in het boek opgeschreven staat." 

Je laat geheel de vraag liggen waar Michael was tijdens Auschwitz......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid