Spring naar bijdragen

Aanval van Hamas op Israel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het enige land dat de Koerden steunt en zoveel mogelijk bijstaat is Israël.  De Bijbel zegt dat geldzucht de wortel is van alle (soorten van) kwaad, De Egyptenaar Yasser Arafat (werkelijke naam: 

Hoop dat Israël die vervloekte organisatie met wortel en tak de grond uittrekt, de radicalen het land uit schopt.  De overige kunnen dan onder het bewind van Israël leven, als zij zich gedragen h

Bedankt dat je voor mij opkwam, HJW 💐 En Monachos bedankt voor de verduidelijking 👍💐   Ik zie het met lede ogen aan. 

Posted Images

58 minuten geleden zei Willempie:

Ik vermoed dat de bebaarde broeders niet bedoelen dat de christenen gewapenderhand de wereldheerschappij over gaan proberen te nemen. Had jij die indruk wel?

De indruk die ik heb is dat ze bijna exact hetzelfde zeggen als Hamas:" de hele.planeet zal onder onze wet vallen". 

Christenen hebben daarbij in 2000 jaar tijd nu niet bepaald de reputatie opgebouwd dat ze altijd geweldloos te werk gaan. Integendeel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De indruk die ik heb is dat ze bijna exact hetzelfde zeggen als Hamas:" de hele.planeet zal onder onze wet vallen". 

Christenen hebben daarbij in 2000 jaar tijd nu niet bepaald de reputatie opgebouwd dat ze altijd geweldloos te werk gaan. Integendeel. 

Ik heb het filmpje voor alle zekerheid nog een keer beluisterd maar ik hoor nergens dat ze een heilige oorlog willen en mijn Engels is toch vrij goed, dacht ik. 

Ik heb trouwens vandaag een doos frikandellen gekocht en er staat gewoon op de doos vermeld wat er in zit.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb het filmpje voor alle zekerheid nog een keer beluisterd maar ik hoor nergens dat ze een heilige oorlog willen en mijn Engels is toch vrij goed, dacht ik. 

Ik heb trouwens vandaag een doos frikandellen gekocht en er staat gewoon op de doos vermeld wat er in zit.  

Ik hoor de Hamas leider in het filmpje dat ook nergens zeggen. Ik hoor hem wel dreigende teksten van Mohammed citeren die we ook uit het christendom kennen, er zit echt geen verschil tussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik hoor de Hamas leider in het filmpje dat ook nergens zeggen. Ik hoor hem wel dreigende teksten van Mohammed citeren die we ook uit het christendom kennen, er zit echt geen verschil tussen.

Goed dan. Jij je zin. Ze verschillen niet van Hamas. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/13/het-gerucht-over-onthoofde-babys-werd-door-biden-bevestigd-en-toen-toch-niet-a4177205

 

Citaat

Het verhaal over de onthoofde baby’s is te herleiden tot één bron: majoor David Ben Zion. Hij komt aan het woord in de reportages van diverse media, zoals de BBC, The Independent, en de Israëlische zender I24News. „When Hamas came here they cut the heads of women, they cut the heads of children”, citeert The Independent hem. Hoewel de correspondent er bij vermeldt dat zijn claim niet kan worden geverifieerd, zet de krant het citaat pontificaal op de voorpagina. Andere media zijn nog minder voorzichtig. Zo brengt de correspondent van CNN de onthoofde baby’s als een feit, zonder erbij te vertellen wat zijn bronnen zijn en of die informatie bevestigd is.

De propagandamachine draait overuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Hopper:

Ja, het valt allemaal wel mee. Het is allemaal propaganda van die misdadige Joden. Alleen wel jammer dat het e.e.a op beeldmateriaal is vastgelegd en inmiddels ook door de V.S. is geverifieerd. Als na de bevrijding van de vernietigingskampen niet door generaal Eisenhower was bevolen alles vast te leggen zodat het later niet als propaganda ontkend zou kunnen worden zou wat daar is gebeurd ook inderdaad ontkend worden. Ondanks alle bewijsmateriaal wordt het trouwens evengoed door velen ontkend. Anderen ontkennen het niet maar beweren dat de holocaust de schuld van de Joden was. Het is te erg voor het normale menselijke bevattingsvermogen.     

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Ja, het valt allemaal wel mee. Het is allemaal propaganda van die misdadige Joden. Alleen wel jammer dat het e.e.a op beeldmateriaal is vastgelegd en inmiddels ook door de V.S. is geverifieerd. Als na de bevrijding van de vernietigingskampen niet door generaal Eisenhower was bevolen alles vast te leggen zodat het later niet als propaganda ontkend zou kunnen worden zou wat daar is gebeurd ook inderdaad ontkend worden. Ondanks alle bewijsmateriaal wordt het trouwens evengoed door velen ontkend. Anderen ontkennen het niet maar beweren dat de holocaust de schuld van de Joden was. Het is te erg voor het normale menselijke bevattingsvermogen.     

Voorlopig is het propaganda.   Het is pas waar als onafhankelijke bronnen het hebben geverifieerd.  (1 bron is geen bron) In de reguliere media heb ik er dan ook niks over gehoord over onthoofdingen.   

Ik vind het ook verdacht dat de normaal zo goed ingevoerde inlichtingendiensten van Israel nu niks door hadden.  Terwijl normaliter alles bekend is bij ze.    Wat de vraag opwerpt of het  regime van Israel inderdaad onwetend was?  Ik weet dat niet, ik stel het alleen in vraag.  Het rally-round-the-flag effect is. mij bekend en ik zie hoe dat nu werkt in Israel.  De oppositie werkt nu samen met het regime en reservisten die beweerden niet meer in dienst te treden doen nu toch wat het regime wenst.

Waar niemand naar kijkt door de verhitte gemoederen is dat Israel weer een stapje dichterbij een theocratie gekomen is.   Seculieren en politiek-linksen werken nu ook mee aan die theocratie.   

Ik wacht rustig de ontwikkelingen af.  Ik was van meet af aan al niet onder de indruk van die 'onthoofdingen'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Ja, het valt allemaal wel mee. Het is allemaal propaganda van die misdadige Joden. Alleen wel jammer dat het e.e.a op beeldmateriaal is vastgelegd en inmiddels ook door de V.S. is geverifieerd. Als na de bevrijding van de vernietigingskampen niet door generaal Eisenhower was bevolen alles vast te leggen zodat het later niet als propaganda ontkend zou kunnen worden zou wat daar is gebeurd ook inderdaad ontkend worden. Ondanks alle bewijsmateriaal wordt het trouwens evengoed door velen ontkend. Anderen ontkennen het niet maar beweren dat de holocaust de schuld van de Joden was. Het is te erg voor het normale menselijke bevattingsvermogen.     

Het is bij jou ook: als ze het niet 100% met me eens zijn dan zijn ze tegen me.
Maar zo werkt het niet, dit conflict is niet op te lossen zonder het vermogen om de zaak van beide kanten te bekijken.

Verhalen verhalen.. zonder beeldmateriaal is er geen beeldmateriaal.
Ja, dat was er van de vernietingskampen.
Nee, dat is er hier niet. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is bij jou ook: als ze het niet 100% met me eens zijn dan zijn ze tegen me.
Maar zo werkt het niet, dit conflict is niet op te lossen zonder het vermogen om de zaak van beide kanten te bekijken.

Verhalen verhalen.. zonder beeldmateriaal is er geen beeldmateriaal.
Ja, dat was er van de vernietingskampen.
Nee, dat is er hier niet. 

Het is ironisch dat mensen die zogenaamd bezorgd zijn over propaganda zelf vaak volkomen gehersenspoeld zijn door tientallen jaren van anti-Joodse propaganda, onder het mom van antizionisme, vooral gestuurd door de Islamitische propagandamachine die daar ettelijke miljarden aan besteedt (ze hebben ongelimiteerde fondsen), op listige wijze gebruik makende van anti-Joodse sentimenten die helaas nog steeds volop aanwezig zijn, ook in Nederland. Het is bijvoorbeeld verbijsterend hoe negatief er in West-Friesland, waar ik dan ervaring mee heb, nog steeds over Joden wordt gedacht en gesproken.

En nee, het niet altijd verantwoord om neutraal te blijven. Het mag dan wel veilig en gemakkelijk zijn maar het is niet altijd goed. Soms moet je, als je een verantwoordelijk en integer mens wil zijn, duidelijk partij kiezen tegen het kwaad, in dit geval (bedekte) haat tegen het Joodse volk. 

Als je werkelijk wilt weten wat er in diepste wezen speelt in dit conflict moet je eens luisteren naar de man in het onderstaande interview. Ik heb gekluisterd aan zijn lippen gezeten. Wat een realist! Wat een intelligente denker! Wat een held! De zoon van één van de oprichters van Hamas.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zal ook wel anti-Joodse propaganda zijn dat Israel deze oorlog goed uitkomt.   2 miljoen mensen op een gebiedje van twee keer Texel.   En van die 2 Texels moet er één verlaten worden door de Palestijnen.   Van postzegelstaatje naar nog kleiner.   Zodat Israel een helft van Gaza etnisch kan zuiveren.  Uiteraard onder het mom van de strijd tegen Hamas.

En ook met goedkeuring van Europa en de VS.  Mijn mond viel af en toe open over wat Rutte uitkraamde.   We mogen geen 'ja, maar' meer doen van onze (demissionaire) MP.   Gewoon luisteren naar Den Haag en pro-Israel zijn.  Gelukkig wordt Rutte nog maar door weinigen serieus genomen, maar toch...

Maar toch...zou een harde veroordeling van Europa en de VS niet misstaan.  Om Israel te waarschuwen om niet te ver te gaan.   De Palestijnen is een probleem van Israel en niemand anders.  Als Europa en de VS volharden in deze partijdige houding, dan zullen we het bezuren.  Het islamitische gedeelte van Europa denkt er vast anders over dan de hypocriete houding van onze regeringen.  En ook onder moslims zijn extremisten, zoals we weten.  (Onder welke religie eigenlijk niet?!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik heb gekluisterd aan zijn lippen gezeten. Wat een realist! Wat een intelligente denker! Wat een held! De zoon van één van de oprichters van Hamas

Het zielige verhaal ven een extremist die van het één naar het andere eind schiet. 
Behalve dat zijn vader oprichter was van Hamas, was hij echter spion voor de Israeliers en bekeerde hij zich tot het christendom.
Dat is de kant van waaruit hij zijn verhaal kleurt.

Voor de oplossing van het conflict zouden we niet moeten uitgaan van dergelijke mensen die van kind af aan zijn geindoctrineerd met religieuze zaken.

1 uur geleden zei Willempie:

Soms moet je, als je een verantwoordelijk en integer mens wil zijn, duidelijk partij kiezen tegen het kwaad, in dit geval (bedekte) haat tegen het Joodse volk. 

En soms moet je een verantwoordelijk en integer mens wil zijn, duidelijk partij kiezen tegen het kwaad, ook als dat vanuit het Joodse volk komt. Je kunt het dus gewoon omdraaien.
Het gaat er in deze niet om, dat je ergens tegen bent.
Het gaat er om dat je vóór vrede bent en van daaruit redeneert in plaats vanuit haat en wraakgevoelens.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Flawless victory:

Laat ook maar. Zinloze discussie. 

Inderdaad! De sentimenten tegen het Joodse volk zitten veel te diep. Dat was altijd al zo, ook voordat Israël bestond. Daarbij is het gebrek aan historische kennis tenenkrommend. Het is als vechten tegen de bierkaai. Ik ben niet van plan te buigen maar met sommigen hier is een redelijke discussie inderdaad zinloos. Ik denk dan maar aan de meelezers. Misschien dat tegenwicht aan de anti-Joodse propaganda enige invloed heeft op de publieke opinie. Tegelijkertijd ben ik me ervan bewust dat sommigen er waarschijnlijk alleen maar op uit zijn eindeloze discussies uit te lokken die al je tijd en energie opslokken. Of je gewoon uit de tent te lokken. Ik verdenk vooral @Dat beloof ik daarvan en daarom reageer ik meestal niet eens op hem of haar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Petra.:

Daar ben ik het mee eens. 

Maar dat lukt vooral als je niet emotioneel betrokken bent. 

Er zullen vast mensen zijn die emotioneel betrokken zijn die dat niet lukt.
Maar er zijn ook mensen die emotioneel betrokken zijn én uit op vrede én daarom hun wraakgevoelens opzij zetten.
Dié mensen heb je nodig, anders gaat het nooit lukken.
 

Het is opvallend dat juist christenen, die met hun mond vaak vrede beleiden en geweld afzweren, nu de grootste mond hebben over wraakacties, 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

Maar dat lukt vooral als je niet emotioneel betrokken bent. 

Hoe je hier niet emotioneel bij betrokken kunt zijn is me een raadsel. Ik weet wel dat de meeste mensen tijdens de Shoa ook niet emotioneel betrokken waren, ook vooral in Nederland niet. Velen vonden het wel best dat de Joden werden weggehaald en vonden het maar lastig dat er nog een paar terugkwamen en weer in hun huizen wilden. Maar mij is het een raadsel hoe mensen zo onbetrokken kunnen zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Israël wordt kwalijk genomen dat men de weg van de wapens kiest ipv dialoog. Maar dat station van vredesbesprekingen zijn we allang gepasseerd. Meermaals zelfs. Net zoals in het boek Openbaring kan vrede uiteindelijk alleen bereikt worden door oorlog. Door een totale overwinning. Het is een waanzigge, bizarre maar onvermijdelijke paradox. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Inderdaad! De sentimenten tegen het Joodse volk zitten veel te diep. Dat was altijd al zo, ook voordat Israël bestond. Daarbij is het gebrek aan historische kennis tenenkrommend. Het is als vechten tegen de bierkaai. Ik ben niet van plan te buigen maar met sommigen hier is een redelijke discussie inderdaad zinloos. Ik denk dan maar aan de meelezers. Misschien dat tegenwicht aan de anti-Joodse propaganda enige invloed heeft op de publieke opinie. Tegelijkertijd ben ik me ervan bewust dat sommigen er waarschijnlijk alleen maar op uit zijn eindeloze discussies uit te lokken die al je tijd en energie opslokken. Of je gewoon uit de tent te lokken. Ik verdenk vooral @Dat beloof ik daarvan en daarom reageer ik meestal niet eens op hem of haar.

De houding van christenen tegenover Joden was tot de Tweede Wereldoorlog: negeren, discriminatie en schuld geven van economische malaise.
Toen is men zich kapot geschrokken en was er ineens een 'Joods-Christelijke traditie'.
Laat me niet lachen, asjeblieft zeg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De houding van christenen tegenover Joden was tot de Tweede Wereldoorlog: negeren, discriminatie en schuld geven van economische malaise.
Toen is men zich kapot geschrokken en was er ineens een 'Joods-Christelijke traditie'.
Laat me niet lachen, asjeblieft zeg. 

Valse voorstelling van zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid