Spring naar bijdragen

Aanval van Hamas op Israel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij staat niet de gruwelijke ernst van Hamas' terreurdaden ter discussie, maar alleen in hoeverre oorlogsrecht ook geldt in een oorlog als deze. Het doel van oorlogsrecht is niet om oorlog te

Ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met zwakbegaafden of erger. Voor de wat minder domme mensen is het duidelijk dat jij hier voortdurend glasharde leugens verspreidt. Er is GEEN uitspraak ge

Het enige land dat de Koerden steunt en zoveel mogelijk bijstaat is Israël.  De Bijbel zegt dat geldzucht de wortel is van alle (soorten van) kwaad, De Egyptenaar Yasser Arafat (werkelijke naam: 

Posted Images

3 uur geleden zei Flawless victory:

Die tweede verspreiding van het Joodse volk staat ook in de bijbel. Ik weet niet meer uit mijn hoofd waar ook alweer.   Ik vond net deze link: https://www.gotquestions.org/Nederlands/Israel-eindtijd.html

Ik denk niet dat er een nieuwe diaspora voorzegt is. Geen nieuwe verspreiding van het Joodse volk onder de andere volkeren dus. Maar volgens veel bijbeluitleggers wel nog een allerlaatste poging om het volk uit te roeien. Op grond van Openbaring 12 vers 6 en een aantal profetieën in het Oude Testament lijkt het erop dat een wereldleider een zevenjarig verbond gaat sluiten of bevestigen en halverwege dat verbond de Joden gaat proberen uit te roeien, Het overblijfsel van het Joodse volk zal dan een schuilplaats krijgen (Petra?) en door Jezus worden voorzien en beschermd totdat de verdrukking voorbij is.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk niet dat er een nieuwe diaspora voorzegt is. Geen nieuwe verspreiding van het Joodse volk onder de andere volkeren dus. Maar volgens veel bijbeluitleggers wel nog een allerlaatste poging om het volk uit te roeien. Op grond van Openbaring 12 vers 6 en een aantal profetieën in het Oude Testament lijkt het erop dat een wereldleider een zevenjarig verbond gaat sluiten of bevestigen en halverwege dat verbond de Joden gaat proberen uit te roeien, Het overblijfsel van het Joodse volk zal dan een schuilplaats krijgen (Petra?) en door Jezus worden voorzien en beschermd totdat de verdrukking voorbij is.  

Jesaja spreekt over 'second gathering of my people' maar dat is een andere context. Een tweede diaspora is mij niet bekend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Willempie:

Askelon wordt nu ernstig bedreigd. De Bijbelse profetieën over Askelon voorspellen niet veel goeds, Ik denk dat de bevolking aldaar er goed aan zou doen de bedreiging serieus te nemen en zich in veiligheid te brengen.

 

 

Is waarschijnlijk een wanhoops poging, nu ze plat gebombardeerd worden om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn door de bevolking te waarschuwen.

Zal wel een losse Flodder zijn 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Willempie:

Je stelt voor de politie en de rechterlijke macht af te schaffen? Het zou ideaal zijn als die niet langer nodig waren. 

Daar heb ik het helemaal niet over. 
Jij schreef

 

Citaat

Je kunt geen vredesbesprekingen voeren met een partij die alleen maar op jouw vernietiging uit is. 

Vandaar mijn vraag: Sta je achter de woorden van Jezus betreffende de andere wang toekeren? Ja of Nee?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Je weet, ik ben uitermate somber over de toekomst van zowel de Joden als de Palestijnen.    De Joden hebben een historische kans op een thuisland gekregen en het heeft er alles van weg dat dat door hen zelf is weggegooid.   

 


In mijn optiek hebben ze die kans niet weggegooid maar is ze van begin af aan die kans belemmerd of ontnomen door met name Groot Brittannië en de Westerse wereld.  Dat wordt helder uitgelegd in dit interview 


 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Daar heb ik het helemaal niet over. 
Jij schreef

 

Vandaar mijn vraag: Sta je achter de woorden van Jezus betreffende de andere wang toekeren? Ja of Nee?

Regeringen hebben de plicht hun bevolking te beschermen. Dat lukt helaas niet door de andere wang toe te keren. Wat mijn persoonlijke manier is om te leren om individueel op de juiste wijze met dit gebod om te gaan is mijn verantwoordelijkheid en niet de jouwe. Gemakkelijk vind ik het niet.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Wanneer hebben ze die kans gehad? Doel je op de bijbel of recente geschiedenis? 

Ik doel op de recente geschiedenis.  De Joden hebben in '48 de kans gekregen (door de loop van de geschiedenis ) op een eigen staat.  De reactie van de Arabieren/Palestijnen is bekend, zij hebben de jonge Joodse staat aangevallen.  So far, so good.   De Joden c.q. Israel hadden ook de sympathie van hen die sympathiseren met de onderdrukten.

Doch sedert de jaren 90 is de situatie omgekeerd.  Landjepik op de Westbank en van Gaza een ghetto maken hebben van de Joden gemaakt wat ze altijd niet waren.  De Joden blijken geen haar beter dan wij Europeanen in het verleden.   En het gaat nog steeds van kwaad tot erger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Regeringen hebben de plicht hun bevolking te beschermen. Dat lukt helaas niet door de andere wang toe te keren. Wat mijn persoonlijke manier is om te leren om individueel op de juiste met dit gebod om te gaan is mijn verantwoordelijkheid en niet de jouwe. Gemakkelijk vind ik het niet.

De andere wang toekeren betekent ook niet dat jij je af moet laten slachten.

Het betekent meer een uitzonderlijke verdraagzaamheid, of zoals Paulus zei houdt indien mogelijk vrede met alle mensen.

Het is helaas niet altijd mogelijk.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Vandaar mijn vraag: Sta je achter de woorden van Jezus betreffende de andere wang toekeren? Ja of Nee?

Wij (gelovigen) beseffen dat we dat enkel en alleen maar kunnen in de kracht van Jezus Christus en niet in onze eigen kracht.  God heeft een plan met Israël en dat moet nog in vervulling gaan. Op het Joodse volk ligt nog ten dele een bedekking en daarom handelen zij zoals ze handelen. In mijn optiek kan het niet anders, want God heeft nog een weg te gaan met het volk Israël.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel een moeilijke kwestie. Om een voorbeeld te geven: Amir Tsarfati, een Joodse christen, zal misschien of waarschijnlijk bij thuiskomst in Israël (hij reist veel over de wereld om lezingen te geven, zoals recent in Griekenland) een brief op de mat vinden waarin hij wordt opgeroepen als reservist.  Wat moet je dan doen als Joods christelijke Israëliet……

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik vind het wel een moeilijke kwestie. Om een voorbeeld te geven: Amir Tsarfati, een Joodse christen, zal misschien of waarschijnlijk bij thuiskomst in Israël (hij reist veel over de wereld om lezingen te geven, zoals recent in Griekenland) een brief op de mat vinden waarin hij wordt opgeroepen als reservist.  Wat moet je dan doen als Joods christelijke Israëliet……

Een rechtvaardig christen leent zich er niet voor om zich te laten gebruiken door een corrupt regime om onschuldigen te vermoorden.   Wel is het gerechtvaardigd om Hamas strijders op eigen bodem aan te pakken.     Deze Amir Tsarfati moet bij zichzelf te rade gaan.   Vanuit hier denk ik dat de 300.000 reservisten niks te vertellen hebben en hun ziel uitleveren aan Netanyahu.  Vermoedelijk maken gewetensbezwaarden weinig kans.   Griekenland is dan een betere plaats om te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik vind het wel een moeilijke kwestie. Om een voorbeeld te geven: Amir Tsarfati, een Joodse christen, zal misschien of waarschijnlijk bij thuiskomst in Israël (hij reist veel over de wereld om lezingen te geven, zoals recent in Griekenland) een brief op de mat vinden waarin hij wordt opgeroepen als reservist.  Wat moet je dan doen als Joods christelijke Israëliet……

Dat zal voor Tsarfati geen vraag zijn. Hij is majoor in de IDF en zal gewoon zijn burgerplicht vervullen. Ik weet niet of hij daadwerkelijk zal worden opgeroepen. Er zijn nu zo'n 300.000 reservisten opgeroepen maar volgens mij is Tsarfati daar tot nu toe nog niet bij. Het zal wel afhangen van de leeftijd, denk ik. Mogelijk speelt de gezinssituatie ook een rol. Ik weet bijvoorbeeld dat er maar één gezinslid in een actieve gevechtseenheid mag dienen, om maar een voorbeeld te noemen. Dit is om te voorkomen dat ouders meerdere kinderen verliezen. Misschien worden vaders met jonge kinderen ook wel zo veel mogelijk ontzien.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Dat zal voor Tsarfati geen vraag zijn. Hij is majoor in de IDF en zal gewoon zijn burgerplicht vervullen. Ik wet niet of hij daadwerkelijk zal worden opgeroepen. Er zijn nu zo'n 300.000 reservisten opgeroepen maar volgens mij is Tsarfati daar tot nu toe nog niet bij. Het zal wel afhangen van de leeftijd, denk ik. 

Hij is 50 las ik.  Ik denk dat je gelijk hebt dat hij dienst zal nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Willempie:

Askelon heeft ongeveer 150.000 inwoners. Of bedoel je dat die inmiddels zijn geëvacueerd?

Grotendeels wel denk ik, 

- de aanslagen die er plaats vonden

- het Israëlische leger heeft alles rondom gaza strook geëvacueerd.

Het is dus een strategisch zet van Hamas om de buiten wereld aan te spreken op emoties.

Ik denk dat ze dit niet van Israël verwacht hadden, vandaar. Of kortom ze zijn bang.

5 minuten geleden zei Willempie:

Nu aan de gang! Het is nog steeds niet over. Askelon ligt nu onder vuur.

 

Of ze hebben nog een paar raketten, de meeste zullen uit de lucht geschoten worden.

Dan nog is het een roep naar de buitenwereld, kijk wij waarschuwen de bevolking.

De wereld zal dit betoog waarschijnlijk ook binnekort van Hamas horen.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet langer dat de Israëlische regering van te voren heeft geweten dat Hamas zou aanvallen. Amir Tsarfati legt in deze video helder uit waarom het zoveel uren duurde eer het leger de mensen te hulp kwam. Bij de inval werden Israëlische  militairen meteen gedood, zodat deze geen alarm konden slaan.  En vervolgens dacht men in Israël dat de aanvallen in het Zuiden als afleiding dienden van komende aanvallen in het Noorden. Dus daarom werd het leger naar het Noorden gestuurd. Aldaar kwamen ze erachter dat alle gevaar in het Zuiden gelokaliseerd bleef en toen moest het leger alsnog naar het Zuiden. Allemaal tijdverlies.
 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik geloof niet langer dat de Israëlische regering van te voren heeft geweten dat Hamas zou aanvallen. Amir Tsarfati legt in deze video helder uit waarom het zoveel uren duurde eer het leger de mensen te hulp kwam. Bij de inval werden Israëlische  militairen meteen gedood, zodat deze geen alarm konden slaan.  En vervolgens dacht men in Israël dat de aanvallen in het Zuiden als afleiding dienden van komende aanvallen in het Noorden. Dus daarom werd het leger naar het Noorden gestuurd. Aldaar kwamen ze erachter dat alle gevaar in het Zuiden gelokaliseerd bleef en toen moest het leger alsnog naar het Zuiden. Allemaal tijdverlies.
 

 

Ik kan dat ook niet geloven. Misschien waren er ook minder militairen vanwege het Loofhuttenfeest? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid