Spring naar bijdragen

Aanval van Hamas op Israel


Aanbevolen berichten

Tot het uiterste getergd is nu een aanval gestart van de Palestijnen op Israel.

Maar wat me bijbleef op het nieuws was een Joodse jonge vrouw die gegijzeld was. Het werd gefilmd. De blik in haar ogen ging me door merg en been.

Wat een vreselijke ellende, maar sommigen leven helemaal op door strijd, en verkrachting en marteling. Alle frustraties komen er uit.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij staat niet de gruwelijke ernst van Hamas' terreurdaden ter discussie, maar alleen in hoeverre oorlogsrecht ook geldt in een oorlog als deze. Het doel van oorlogsrecht is niet om oorlog te

Ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met zwakbegaafden of erger. Voor de wat minder domme mensen is het duidelijk dat jij hier voortdurend glasharde leugens verspreidt. Er is GEEN uitspraak ge

Het enige land dat de Koerden steunt en zoveel mogelijk bijstaat is Israël.  De Bijbel zegt dat geldzucht de wortel is van alle (soorten van) kwaad, De Egyptenaar Yasser Arafat (werkelijke naam: 

Posted Images

4 minuten geleden zei Noel2:

Kan je het in enkele zinnen weergeven aub? Ik vertrouw youtube niet.

Het gaat niet om YouTube. Het betreft een analyse van mensen met informatie. Ik kan dat onmogelijk in een paar zinnen samenvatten maar het komt erop neer dat het voortbestaan Israël momenteel meer dan ooit in het geding is. De situatie is bijzonder ernstig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Het gaat niet om YouTube. Het betreft een analyse van mensen met informatie. Ik kan dat onmogelijk in een paar zinnen samenvatten maar het komt erop neer dat het voortbestaan Israël momenteel meer dan ooit in het geding is. De situatie is bijzonder ernstig. 

Ik zie alleen maar gefrustreerde mensen, aan beide zijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

Ik zie alleen maar gefrustreerde mensen, aan beide zijden.

Er is momenteel heel veel angst onder de Israëlische bevolking. Veel mensen zeggen nog nooit zo bang te zijn geweest. Wat er nu gebeurt is ongekend in de geschiedenis van Israël. In alle voorgaande oorlogen waren het soldaten die aan het front vochten. Tot vandaag waren het vooral burgers in de frontlinie die zich amper konden verdedigen. Er zijn veel burgers in koele bloede vermoord. Er zijn verhalen van verkrachtingen en verminkingen. Vrouwen, kinderen. Een nog onbekend aantal burgers die naar Gaza zijn ontvoerd. Ontvoerde vrouwen worden als oorlogsmisdadigers door de straten geparadeerd. Ook rijdt men rond met naakte lichamen van vermoorde burgers. De filmpjes die door Hamas strijders worden verspreid zijn te erg om naar te kijken. Dit heeft niets met frustraties te maken maar met demonie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Tot het uiterste getergd is nu een aanval gestart van de Palestijnen op Israel.

Maar wat me bijbleef op het nieuws was een Joodse jonge vrouw die gegijzeld was. Het werd gefilmd. De blik in haar ogen ging me door merg en been.

Wat een vreselijke ellende, maar sommigen leven helemaal op door strijd, en verkrachting en marteling. Alle frustraties komen er uit.

 

 

 

Ik kijk dergelijke rommel niet, het is juist de bedoeling dat het door merg en been gaat.  Middels emoties kiest 'het wereldwijde publiek' dan een van beide kanten.   Wie dualiteit nog niet begrijpt , die kan nu kennis op doen.    Het is niet zo dat ik mijn hoofd in het zand steek, maar Israel is net zo schuldig als de Palestijnen.   Misschien nog wel meer schuldig dan de Palestijnen omdat Israel de bovenliggende partij was de afgelopen decennia.  Israel had de plicht om een genereus gebaar te maken, maar in de praktijk gingen ze verder met landjepik.

Ik kan niet het verfoeilijke gedrag van Rusland qua landjepik afkeuren en bij Israel goedkeuren.   Mijn emotionele leven hou ik zorgvuldig buiten deze kwestie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Ik kijk dergelijke rommel niet, het is juist de bedoeling dat het door merg en been gaat.  Middels emoties kiest 'het wereldwijde publiek' dan een van beide kanten.   Wie dualiteit nog niet begrijpt , die kan nu kennis op doen.    Het is niet zo dat ik mijn hoofd in het zand steek, maar Israel is net zo schuldig als de Palestijnen.   Misschien nog wel meer schuldig dan de Palestijnen omdat Israel de bovenliggende partij was de afgelopen decennia.  Israel had de plicht om een genereus gebaar te maken, maar in de praktijk gingen ze verder met landjepik.

Ik kan niet het verfoeilijke gedrag van Rusland qua landjepik afkeuren en bij Israel goedkeuren.   Mijn emotionele leven hou ik zorgvuldig buiten deze kwestie.

Niet naar die rommel kijken, maar wel weten hoe het in elkaar steekt. Die kennis heb je dus alleen als je regelmatig gedurende langere tijd die rommel tot je neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

tsja demonie, frustratie met vrijheid, liefde is ver te zoeken, of je moet het mogen botvieren van frustraties door jouw demon liefde willen noemen.

22 minuten geleden zei Hopper:

Ik kijk dergelijke rommel niet, het is juist de bedoeling dat het door merg en been gaat.  Middels emoties kiest 'het wereldwijde publiek' dan een van beide kanten.   Wie dualiteit nog niet begrijpt , die kan nu kennis op doen.    Het is niet zo dat ik mijn hoofd in het zand steek, maar Israel is net zo schuldig als de Palestijnen.   Misschien nog wel meer schuldig dan de Palestijnen omdat Israel de bovenliggende partij was de afgelopen decennia.  Israel had de plicht om een genereus gebaar te maken, maar in de praktijk gingen ze verder met landjepik.

Ik kan niet het verfoeilijke gedrag van Rusland qua landjepik afkeuren en bij Israel goedkeuren.   Mijn emotionele leven hou ik zorgvuldig buiten deze kwestie.

ik wil kiezen voor de liefde, maar wat is liefde in deze?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei HJW4:

Niet naar die rommel kijken, maar wel weten hoe het in elkaar steekt. Die kennis heb je dus alleen als je regelmatig gedurende langere tijd die rommel tot je neemt.

Maar je betaalt er wel een prijs voor. Ik heb slecht geslapen vannacht en merk dat als ik er met iemand over praat begin te huilen. Het grijpt me enorm aan. Mijn vrouw heeft de burgeroorlog in Angola meegemaakt en bij haar komen weer allemaal verschrikkelijke herinneringen naar boven. Eigenlijk is het te erg voor de menselijke ziel. Het dwingt me wel om ernstig te bidden voor bescherming voor alle onschuldige mensen en troost voor alle nabestaanden. God moet maar heel veel engelen sturen en doet ook vast wel. Daar vertrouw ik op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Hopper:

  Misschien nog wel meer schuldig dan de Palestijnen omdat Israel de bovenliggende partij was de afgelopen decennia.  Israel had de plicht om een genereus gebaar te maken, maar in de praktijk gingen ze verder met landjepik.

 

Israël heeft vredesvoorstellen gedaan. Ook een two state voorstel lag op tafel. Werd allemaal geweigerd:

No peace, no recognition of Israel, no negotiations. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Willempie:

Maar je betaalt er wel een prijs voor. Ik heb slecht geslapen vannacht en merk dat als ik er met iemand over praat begin te huilen. Het grijpt me enorm aan. Mijn vrouw heeft de burgeroorlog in Angola meegemaakt en bij haar komen weer allemaal verschrikkelijke herinneringen naar boven. Eigenlijk is het te erg voor de menselijke ziel. Het dwingt me wel om ernstig te bidden voor bescherming voor alle onschuldige mensen en troost voor alle nabestaanden. God moet maar heel veel engelen sturen en doet ook vast wel. Daar vertrouw ik op. 

Dat klopt. De prijs om het wel te zien is hoog, toch wil ik niet wegkijken.

Ik moet ervoor zorgen wel iets van afstand te houden, anders grijpt het mij teveel aan. Aan beide zijden overigens.

God die engelen stuurt ? Ik weet het niet. In de holocaust zijn er 6 miljoen joden gestorven gedurende meerdere jaren……is ook allemaal maar gebeurd.

Deze aarde is het niet…..ik heb er geen binding mee.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Maar je betaalt er wel een prijs voor. Ik heb slecht geslapen vannacht en merk dat als ik er met iemand over praat begin te huilen. Het grijpt me enorm aan. Mijn vrouw heeft de burgeroorlog in Angola meegemaakt en bij haar komen weer allemaal verschrikkelijke herinneringen naar boven. Eigenlijk is het te erg voor de menselijke ziel. Het dwingt me wel om ernstig te bidden voor bescherming voor alle onschuldige mensen en troost voor alle nabestaanden. God moet maar heel veel engelen sturen en doet ook vast wel. Daar vertrouw ik op. 

Het moeilijke is ook dat ik onder genot van hapje en drankje met deze realiteit te maken krijg, en me daar dan ongemakkelijk bij voel. Wat moet je doen? Wat kan je hopen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Noel2:

ik wil kiezen voor de liefde, maar wat is liefde in deze?

Het is maar wat je daaronder verstaat. Altijd maar lief zijn? God is liefde maar je mag toch wel hopen dat Hij het kwaad bestraft en zelfs uitroeit. Als mijn gezin wordt bedreigd heb ik de plicht om het te beschermen en niet om lief te doen tegen de belagers. Dat geldt trouwens niet alleen voor mijn gezin maar voor alle mensen die in mijn omgeving worden belaagd. Het geldt zelfs voor mijzelf als ik word belaagd. Ik laat me bijvoorbeeld niet beroven. De laatste twee gasten die dat probeerden is het niet goed bekomen. Het is niet zo dat ik ze haat en als ze mijn hulp nodig hebben zal ik die niet weigeren. Maar lief doen tegen ze? Ik denk niet dat God dat van mij verwacht. Ik hoop dat ze in het vervolg wat voorzichtiger zullen zijn. Dan heb ik een goede daad verricht, denk ik.

5 minuten geleden zei Noel2:

Het moeilijke is ook dat ik onder genot van hapje en drankje met deze realiteit te maken krijg, en me daar dan ongemakkelijk bij voel. Wat moet je doen? Wat kan je hopen?

Bidden. Vasten desnoods. Maar je kunt niet stoppen met leven. Er is een tijd om te lachen en een tijd om te huilen. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Het is maar wat je daaronder verstaat. Altijd maar lief zijn? God is liefde maar je mag toch wel hopen dat Hij het kwaad bestraft en zelfs uitroeit. Als mijn gezin wordt bedreigd heb ik de plicht om het te beschermen en niet om lief te doen tegen de belagers. Dat geldt trouwens niet alleen voor mijn gezin maar voor alle mensen die in mijn omgeving worden belaagd. Het geldt zelfs voor mijzelf als ik word belaagd. Ik laat me bijvoorbeeld niet beroven. De laatste twee gasten die dat probeerden is het niet goed bekomen. Het is niet zo dat ik ze haat en als ze mijn hulp nodig hebben zal ik die niet weigeren. Maar lief doen tegen ze? Ik denk niet dat God dat van mij verwacht. Ik hoop dat ze in het vervolg wat voorzichtiger zullen zijn. Dan heb ik een goede daad verricht, denk ik.

Ja dan denk ik aan wat ik laatst ontdekte dat het 'Heb u naaste lief, gelijk uzelve' dus uitgelegd wordt als alleen die naasten liefhebben die zijn zoals jij ( christelijk gelovig ) en dat is toch niet erg inclusief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Noel2:

ik wil kiezen voor de liefde, maar wat is liefde in deze?

Liefde is het besef dat iedereen uit dezelfde Bron komt en daar ook zal terugkeren.

Liefde is het een ieder toewensen dat ze de weg naar Huis weer vinden. Liefde is iedereen Gods Liefde toewensen en het goddelijke vragen ze bij te staan in deze waanzinnig moeilijke tijden.

Wat het in deze is ? Een stimulans om de verbinding met het goddelijke te herstellen en dit uit te drage. Naarmate meer mensen de verbinding herstellen zal er meer Licht op deze aarde zijn. En naarmate er meer Licht is is er ook minder duisternis.

4 minuten geleden zei Noel2:

Ja dan denk ik aan wat ik laatst ontdekte dat het 'Heb u naaste lief, gelijk uzelve' dus uitgelegd wordt als alleen die naasten liefhebben die zijn zoals jij ( christelijk gelovig ) en dat is toch niet erg inclusief.

Dan is er sprake van voorwaardelijke Liefde en dat mondt meestal uit in een wat kille zakelijke overeenkomst. Zolang je aan de voorwaarden voldoet wordt er van je gehouden.

Essentie is de Onvoorwaardelijke Liefde. Wat maar weinig mensen kunnen of willen snappen.

Onvoorwaardelijke Liefde is overigens heel wat anders dan lief zijn tegen iedereen.

Dat verschilt nogal fundamenteel boven elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Liefde is het besef dat iedereen uit dezelfde Bron komt en daar ook zal terugkeren.

Liefde is het een ieder toewensen dat ze de weg naar Huis weer vinden. Liefde is iedereen Gods Liefde toewensen en het goddelijke vragen ze bij te staan in deze waanzinnig moeilijke tijden.

Wat het in deze is ? Een stimulans om de verbinding met het goddelijke te herstellen en dit uit te drage. Naarmate meer mensen de verbinding herstellen zal er meer Licht op deze aarde zijn. En naarmate er meer Licht is is er ook minder duisternis.

heel mooi, maar nog niet erg concreet, geld naar rode kruis en halve maan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

heel mooi, maar nog niet erg concreet, geld naar rode kruis en halve maan?

Het kan vele vormen hebben, al naar gelang de mogelijkheden van die persoon. Geld geven, vrijwilligerswerk doen, een spiritueel pad ondernemen, mensen in huis nemen als ze vluchten. Talloze mogelijkheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Noel2:

Ja dan denk ik aan wat ik laatst ontdekte dat het 'Heb u naaste lief, gelijk uzelve' dus uitgelegd wordt als alleen die naasten liefhebben die zijn zoals jij ( christelijk gelovig ) en dat is toch niet erg inclusief.

Maar lief hebben gaat wel wat verder dan lief doen. De Bijbel zegt zelfs dat je je vijand lief moet hebben. In de praktijk betekent dat bijvoorbeeld dat als je vijand dorst heeft je hem te drinken moet geven. Dat staat in Spreuken. Er staan andere voorbeelden van in de Bijbel. Het uit zich vooral in daden, meer dan in emotionele gevoelens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Willempie:

Maar lief hebben gaat wel wat verder dan lief doen. De Bijbel zegt zelfs dat je je vijand lief moet hebben. In de praktijk betekent dat bijvoorbeeld dat als je vijand dorst heeft je hem te drinken moet geven. Dat staat in Spreuken. Er staan andere voorbeelden van in de Bijbel. Het uit zich vooral in daden, meer dan in emotionele gevoelens. 

ik ben benieuwd hoe 'de vijand liefhebben' uitwerkt in Israel

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

 

ik wil kiezen voor de liefde, maar wat is liefde in deze?

Waar dualiteit actief is, is geen liefde aanwezig.   Ik sta dus keuzeloos in het conflict.  Ik kies voor geen van beide partijen en laat causaliteit zijn werk doen.  Voor zover ik er een mening over heb, is die op causaliteit gebaseerd en niet op emotie.

59 minuten geleden zei Noel2:

Het moeilijke is ook dat ik onder genot van hapje en drankje met deze realiteit te maken krijg, en me daar dan ongemakkelijk bij voel. Wat moet je doen? Wat kan je hopen?

Als jij je er ongemakkelijk bij voelt dan ben je er emotioneel bij betrokken.   Voelde je je ook ongemakkelijk toen onlangs meer dan 100.000 Armeniërs werden verdreven en vermoord uit en in Nagorno Karabach?   Want dat brengt me bij het volgende punt.   We staan onder invloed van de media en Israel/Palestina ligt onder een vergrootglas.   De moordpartijen in Afrika -Noord Sudan onder andere- , daar krijgen we dan weer niks van mee.   Kennelijk zijn zwarte Afrikanen minder mediageniek dan Joden?   Ik weet dat allemaal niet.   Wat ik wel weet is dat de media mijn emotionele leven niet bepalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Israël heeft vredesvoorstellen gedaan. Ook een two state voorstel lag op tafel. Werd allemaal geweigerd:

No peace, no recognition of Israel, no negotiations. 

De islamitische wereld, met Iran in de hoofdrol, wil maar 1 ding en dat is het Joodse volk volkomen vernietigen, en Israël volledig van de kaart verwijderen.  Alle landen die zich tegen Israël keren zullen uiteindelijk verslagen worden, leert de bijbel.  
Het Westen heeft het afgelopen decennium “mogen” proeven van de zure vruchten van het massaal binnenhalen van de islam. Maar dat schijnt men allang weer vergeten te zijn door Corona. Daardoor zijn ze de islamitische terreur vergeten waarmee het Westen te maken kreeg.
 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Ik kijk dergelijke rommel niet, het is juist de bedoeling dat het door merg en been gaat.  Middels emoties kiest 'het wereldwijde publiek' dan een van beide kanten.   Wie dualiteit nog niet begrijpt , die kan nu kennis op doen.    Het is niet zo dat ik mijn hoofd in het zand steek, maar Israel is net zo schuldig als de Palestijnen.   Misschien nog wel meer schuldig dan de Palestijnen omdat Israel de bovenliggende partij was de afgelopen decennia.  Israel had de plicht om een genereus gebaar te maken, maar in de praktijk gingen ze verder met landjepik.

Ik kan niet het verfoeilijke gedrag van Rusland qua landjepik afkeuren en bij Israel goedkeuren.   Mijn emotionele leven hou ik zorgvuldig buiten deze kwestie.

Het is heel goed mogelijk dat de Palestijnen tot het bot getergd zijn, we hebben niet alle info. geweld lost overigens niets op

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hopper:

Waar dualiteit actief is, is geen liefde aanwezig.   Ik sta dus keuzeloos in het conflict.  Ik kies voor geen van beide partijen en laat causaliteit zijn werk doen.  Voor zover ik er een mening over heb, is die op causaliteit gebaseerd en niet op emotie.

Als jij je er ongemakkelijk bij voelt dan ben je er emotioneel bij betrokken.   Voelde je je ook ongemakkelijk toen onlangs meer dan 100.000 Armeniërs werden verdreven en vermoord uit en in Nagorno Karabach?   Want dat brengt me bij het volgende punt.   We staan onder invloed van de media en Israel/Palestina ligt onder een vergrootglas.   De moordpartijen in Afrika -Noord Sudan onder andere- , daar krijgen we dan weer niks van mee.   Kennelijk zijn zwarte Afrikanen minder mediageniek dan Joden?   Ik weet dat allemaal niet.   Wat ik wel weet is dat de media mijn emotionele leven niet bepalen.

ik voel me sowieso ongemakkelijk bij de realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid