Spring naar bijdragen

Aanval van Hamas op Israel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij staat niet de gruwelijke ernst van Hamas' terreurdaden ter discussie, maar alleen in hoeverre oorlogsrecht ook geldt in een oorlog als deze. Het doel van oorlogsrecht is niet om oorlog te

Ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met zwakbegaafden of erger. Voor de wat minder domme mensen is het duidelijk dat jij hier voortdurend glasharde leugens verspreidt. Er is GEEN uitspraak ge

Het enige land dat de Koerden steunt en zoveel mogelijk bijstaat is Israël.  De Bijbel zegt dat geldzucht de wortel is van alle (soorten van) kwaad, De Egyptenaar Yasser Arafat (werkelijke naam: 

Posted Images

39 minuten geleden zei Noel2:

ja ik las juist dat ze daar aardbevingen hadden, duizenden doden

Het bericht dat ik verwijderde ging over de Taliban. Die zouden zich ook in de strijd willen mengen. Maar achteraf blijkt dat dit door verschillende bronnen wordt ontkend. Vandaar dat ik het weghaalde. Maar inderdaad hebben daar ernstige aardbevingen plaatsgevonden, met mogelijk duizenden doden.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Het is heel goed mogelijk dat de Palestijnen tot het bot getergd zijn, we hebben niet alle info. geweld lost overigens niets op

Nederlanders deden ook gruwelijke dingen in het verzet tegen de Duitsers.   Van mensen die dit daadwerkelijk hebben meegemaakt weet ik dat oorlog beide partijen ontmenselijkt. Voor God's aangezicht komen zowel Joden als Palestijnen niet weg met hun gedragingen.

1 uur geleden zei Noel2:

ik voel me sowieso ongemakkelijk bij de realiteit.

De realiteit is dat deze planeet het veld van goed en kwaad is.   In deze oorlog zijn geen goeden.    Daarom staat er ook in de Bijbel dat de liefde des Vaders niet op deze wereld is.   Ik voel me senang bij de liefde van de Vader, dat is wat telt voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW4:

God die engelen stuurt ? Ik weet het niet. In de holocaust zijn er 6 miljoen joden gestorven gedurende meerdere jaren……is ook allemaal maar gebeurd.

De Shoa is niet uit te leggen. Ik durf daar bijna niets over te zeggen. Daar zijn geen woorden voor. In ieder geval kunnen we wel vaststellen dat het doel, namelijk de vernietiging van het Joodse volk, niet is geslaagd. In plaats daarvan kregen de Joden weer een eigen land (of landje want het is echt maar heel klein). Vanaf die tijd is het wel duidelijk dat het een mate van bescherming geniet want anders had het al lang niet meer bestaan. Het is een wonder dat ze alle oorlogen hebben overleefd en zelfs gewonnen. Dat was tegen alle verwachtingen in en werd zelfs door militaire deskundigen als onmogelijk beschouwd, gezien het enorme overwicht in materieel en manschappen van hun vijanden. Er zijn daadwerkelijk verhalen van getuigen die legioenen engelen hebben gezien. Er was een Israëlische tankcommandant die tegen een overmacht van Syrische tanks aan het vechten was en al besloten had zich dood te vechten toen, tot zijn enorme verbazing, de tegenstanders zich plotseling, zonder aanwijsbare redenen, overgaven. Achteraf bleek uit hun verhalen dat ze een overweldigende hoeveelheid soldaten hadden gezien, in witte uniformen. Engelen dus. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Noel2:

Ik zie alleen maar gefrustreerde mensen, aan beide zijden.

En een hoop uitroeptekens in de titel, dat zegt veel over het niveau.

36 minuten geleden zei Willempie:

Het is een wonder dat ze alle oorlogen hebben overleefd en zelfs gewonnen. Dat was tegen alle verwachtingen in en werd zelfs door militaire deskundigen als onmogelijk beschouwd, gezien het enorme overwicht in materieel en manschappen van hun vijanden. Er zijn daadwerkelijk verhalen van getuigen die legioenen engelen hebben gezien. Er was een Israëlische tankcommandant die tegen een overmacht van Syrische tanks aan het vechten was en al besloten had zich dood te vechten toen, tot zijn enorme verbazing, de tegenstanders zich plotseling, zonder aanwijsbare redenen, overgaven. Achteraf bleek uit hun verhalen dat ze een overweldigende hoeveelheid soldaten hadden gezien, in witte uniformen. Engelen dus. 

Broodje aap verhaal, nooit gebeurd. De praktijk tijdens de zesdaagse oorlog was  dat de tegenstanders bij elkaar 2 x zoveel manschappen en materiaal hadden, maar die waren slecht getraind en er was geen goede leiding.
Kijk, dát hebben de Israeli's goed voor elkaar.
Hetzelfde zie je nu weer gebeuren: Hamas begint zonder enig overleg met anderen te vechten, en na een dag is het chaos aan die kant. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Hopper:

Nederlanders deden ook gruwelijke dingen in het verzet tegen de Duitsers.   Van mensen die dit daadwerkelijk hebben meegemaakt weet ik dat oorlog beide partijen ontmenselijkt. Voor God's aangezicht komen zowel Joden als Palestijnen niet weg met hun gedragingen.

De realiteit is dat deze planeet het veld van goed en kwaad is.   In deze oorlog zijn geen goeden.    Daarom staat er ook in de Bijbel dat de liefde des Vaders niet op deze wereld is.   Ik voel me senang bij de liefde van de Vader, dat is wat telt voor mij.

ook de realiteit van het bevrijd moeten worden vind ik vervreemdend, in mijn hoofd kan de wereld ( tijdelijk ) een paradijs zijn. Dan cheaten we entropie gedurende een jaar of duizend, waarna de chaos komt met een groot uitsterven, de prijs voor zo'n abnormaliteit

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Willempie:

De Shoa is niet uit te leggen. Ik durf daar bijna niets over te zeggen. Daar zijn geen woorden voor. In ieder geval kunnen we wel vaststellen dat het doel, namelijk de vernietiging van het Joodse volk, niet is geslaagd. In plaats daarvan kregen de Joden weer een eigen land (of landje want het is echt maar heel klein). Vanaf die tijd is het wel duidelijk dat het een mate van bescherming geniet want anders had het al lang niet meer bestaan. Het is een wonder dat ze alle oorlogen hebben overleefd en zelfs gewonnen. Dat was tegen alle verwachtingen in en werd zelfs door militaire deskundigen als onmogelijk beschouwd, gezien het enorme overwicht in materieel en manschappen van hun vijanden. Er zijn daadwerkelijk verhalen van getuigen die legioenen engelen hebben gezien. Er was een Israëlische tankcommandant die tegen een overmacht van Syrische tanks aan het vechten was en al besloten had zich dood te vechten toen, tot zijn enorme verbazing, de tegenstanders zich plotseling, zonder aanwijsbare redenen, overgaven. Achteraf bleek uit hun verhalen dat ze een overweldigende hoeveelheid soldaten hadden gezien, in witte uniformen. Engelen dus. 

De holocaust was het dieptepunt van de mensheid. Mijn punt is dat er toen geen engelen waren om de joden te beschermen, ze werden kansloos afgeslacht en God liet het gebeuren.

De joden hebben met name de oorlogen gewonnen door 1 woord: motivatie. Dat geeft blijkbaar veel kracht. Waarom zou God ze wel beschermen in die oorlogen, maar ze eerst laten afslachten in de kampen. Het is niet uit te leggen.

Heb je een link naar het verhaal van de vele soldaten in witte uniformen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HJW4:

Heb je een link naar het verhaal van de vele soldaten in witte uniformen ?

Ik kan het zo snel niet vinden. Het betreft een tankcommandant die het zelf vertelde. Mocht ik het terugvinden zal ik de link plaatsen. Maar er zijn wel meer van dat soort wonderlijke verhalen, bijvoorbeeld in de onderstaande link.

 https://www.jewishvirtuallibrary.org/17-miraculous-israeli-military-victories

Waaruit enkele passages: 

"However, a Syrian soldier swears an army of Angels surrounded those few tanks Israel had and considering the rate of miracles surrounding the small country of Israel, that could truly be what happened in what is now known as, the Valley of Tears."

"Then, just when the small platoon were about to face the inevitable, something incredible happened. The Jordanian soldiers dropped their weapons and began suddenly running away, screaming “ABRAHAM!”. Several years later, Ira would come across a familiar face with an unlikely answer, as to what had actually occurred on that miraculous day. This was a former Jordanian soldier who had fought against Ira on Mount Zion. According to him, his army all witnessed a vision of Abraham defending the Jews in the sky above the Israeli platoon and had no choice, but to drop their weapons."

"As the day continued, it became clear that the Egyptians were hastily abandoning many of their outposts and their supplies along with them. One mysterious report of the battle was from Egyptian soldiers who, when approaching the Israeli border, saw a gigantic hand come out from the sky.  Immediately terrified, they turned around and ran the other way, unable to deny that they were witness to a supernatural event."

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Noel2:

ook de realiteit van het bevrijd moeten worden vind ik vervreemdend, in mijn hoofd kan de wereld ( tijdelijk ) een paradijs zijn. Dan cheaten we entropie gedurende een jaar of duizend, waarna de chaos komt met een groot uitsterven, de prijs voor zo'n abnormaliteit

Er is bevrijding mogelijk, maar niet in wereldse zin.   Op deze planeet komt het nooit goed.   Er is geen enkele reden om vertrouwen te hebben in de mens.  Zowel de regering van Israel als Hamas zijn crimineel.   Ik begrijp bijvoorbeeld niet hoe christenen zo her en der het Israëlische gedrag goed praten.  Palestijnen worden dag in, dag uit onderdrukt , hun huizen en grond afgepakt, boomgaarden vernietigd en noem maar op.  En dan nu verbaasd zijn dat de Palestijnen zich als beesten gedragen?  De beesten die de Palestijnen nu zijn, zijn een schepping van de extreemrechtse en religieuze Joden.  Onder aanvoering van de corrupte Netanyahu.

Het speelt zich onder onze ogen af, en als zelfs vele christenen (Die toch Jezus volgen zou je denken) het niet zien, wat willen we dan nog van de mens(heid) verwachten?    Gaza is een openlucht gevangenis met 2 miljoen mensen er in.  Momenteel is Israel voor de zoveelste keer onschuldige mensen aan het bombarderen.  En wellicht ook hun eigen gegijzelde burgers.   Hoe kan een zinnig mens denken dat je veilig kan wonen naast 2 miljoen mensen die  niks te verliezen hebben?

De mens zoals we deze zien op deze planeet is een waanzinnige, zo komt het op mij over.   Het Koninkrijk Gods is een Koninkrijk van liefde.   Ik vertrouw op God en niet op de waanzinnige mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei HJW4:

De holocaust was het dieptepunt van de mensheid. Mijn punt is dat er toen geen engelen waren om de joden te beschermen, ze werden kansloos afgeslacht en God liet het gebeuren.

De kernvraag blijft volgens mij altijd maar weer: "Waarom laat God het kwaad toe?" Met de holocaust natuurlijk als dieptepunt. Ik vraag me dan ook af hoe we zouden willen dat God het kwaad moet voorkomen. De hele mensheid vernietigen misschien? Want de holocaust kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Daar waren decennia lang anti-Joodse pamfletten voor nodig en ook de eugenetica was wijdverbreid geaccepteerd als tak van wetenschap. De weinige mensen die waarschuwden dat dit wel eens verkeerd zou kunnen aflopen waren de toenmalige wappies. "Zo ver zou het toch niet komen?" "We leven toch niet meer in de middeleeuwen?" Ook de Joodse gemeenschap kon het niet geloven. Gelukkig komt er wel altijd weer een eind aan het kwaad. Daar zou je ook Gods hand in kunnen zien. Verschillende historici zien toch wel Gods hand in de menselijke geschiedenis.     

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Het is heel goed mogelijk dat de Palestijnen tot het bot getergd zijn, we hebben niet alle info. geweld lost overigens niets op

Dialoog heeft daar nog nooit iets opgeleverd. Alleen maar papier met handtekeningen en goede intenties. Dus geweld zal toch het verschil moeten maken. Kijk naar de Schrift. God probeert ook de weg van de dialoog. Maar uiteindelijk brengt Openbaring het onvermijdelijke bloedvergieten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

De kernvraag blijft volgens mij altijd maar weer: "Waarom laat God het kwaad toe?" Met de holocaust natuurlijk als dieptepunt. Ik vraag me dan ook af hoe we zouden willen dat God het kwaad moet voorkomen. De hele mensheid vernietigen misschien? Want de holocaust kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Daar waren decennia lang anti-Joodse pamfletten voor nodig en ook de eugenetica was wijdverbreid geaccepteerd als tak van wetenschap. De weinige mensen die waarschuwden dat dit wel eens verkeerd zou kunnen aflopen waren de toenmalige wappies. "Zo ver zou het toch niet komen?" "We leven toch niet meer in de middeleeuwen?" Ook de Joodse gemeenschap kon het niet geloven. Gelukkig komt er wel altijd weer een eind aan het kwaad. Daar zou je ook Gods hand in kunnen zien. Verschillende historici zien toch wel Gods hand in de menselijke geschiedenis.     

Ja, de holocaust en ook deze Israëlische regering zijn niet veroorzaakt door God. Maar God heeft een plan, een voornemen en zal gebeurtenissen die dat plan uitwerken, laten gebeuren. Zo was het gevolg van de holocaust dat Israël (her)opgericht werd en het Joodse volk massaal huiswaarts keert. Deze aanval van Hamas zal mogelijk tot gevolg hebben dat voor Israël nu de maat vol is en dat ze alle gebieden opeisen en bezetten. Want iedere andere maatregel zal geen rust brengen. 

En ik wil niet eens uitsluiten dat Israël dan doorpakt en Iran binnenvalt. Voordat ze weer verrast worden. Gesterkt door recente afspraken met Saudi Arabië durven ze dat wel. En zo worden bijbelse profetieën langzaam maar zeker vervuld. 

bewerkt door Hermanos2
Typo
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

De mens zoals we deze zien op deze planeet is een waanzinnige, zo komt het op mij over.   Het Koninkrijk Gods is een Koninkrijk van liefde.   Ik vertrouw op God en niet op de waanzinnige mens.

Gelijk heb je. Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen daar zonder God zijn. Mogelijk brengen ze alleen de profetieën tot uitvoer. En zit er uiteindelijk liefde in de scheiding die Jezus aan gaat brengen in de eindtijd. De hoop is misschien dat korte moment van wegvoering, waarna het blijkbaar niet meer uitmaakt wat er gebeurt. Hoevelen zijn al weggevoert zonder dat we dit merken? Ze zijn er geen getuige van zoals jij.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hermanos2:

Dialoog heeft daar nog nooit iets opgeleverd. Alleen maar papier met handtekeningen en goede intenties. Dus geweld zal toch het verschil moeten maken. Kijk naar de Schrift. God probeert ook de weg van de dialoog. Maar uiteindelijk brengt Openbaring het onvermijdelijke bloedvergieten. 

Ik begrijp dat er een soort overeenkomst/wapenstilstand was met Hamas en dat dit de voornaamste reden was dat de aanval zo onverwachts kwam. Inmiddels blijkt dat de Hamas al maanden bezig was deze inval voor te bereiden, met behulp van Iran. Misschien waren ze in Israël nog steeds te goed van vertrouwen. Ze bleven maar hopen dat het conflict op een vreedzame manier opgelost zou kunnen worden. Kijk maar naar alle vredesakkoorden die er al zijn gesloten, iedere keer met de naïeve hoop of verwachting dat het een doorbraak ten goede zou zijn. Ik denk dat die hoop nu wel drastisch de grond in is geboord. Dit geluid verneem ik ook uit Israël, o.a. van een bevriende professor aldaar met connecties in de hoogste kringen. Zelfs de linkse Israëliërs zijn er nu wel klaar mee. Hamas gaat vernietigd worden. Dat word nog als de enige optie gezien. Helaas zal dit gepaard gaan met talloze burgerslachtoffers, al doen ze nog zo hun best die te beperken. Op dit moment staat de westerse wereld even achter Israël. Dit zal, vooral in Europa, snel omslaan in kritiek op Israël met de gebruikelijke beschuldigingen van buitensporig geweld, oorlogsmisdaden en tot genocide aan toe. Dat zal een kwestie van enkele weken of hoogstens een maand zijn. Amerika zal mogelijk anders reageren. Inmiddels is bekend dat er onder de ontvoerden ook Amerikaanse staatsburgers bevinden. Dat is een heel grote zorg, die ontvoerde mensen. Hamas zegt ze te willen omruilen maar het is niet te verwachten dat Israël daar deze maal mee zal kunnen instemmen. Want dan is echt het hek van de dam. Er wordt natuurlijk ontzettend hard nagedacht of er een mogelijkheid is de gijzelaars te bevrijden maar dat lijkt op dit moment een welhaast onmogelijke opgave. Israël zal ditmaal niet zoals voorheen luisteren naar oproepen van de Verenigde Naties en andere instanties voor een wapenstilstand. Ze zullen nu doorpakken totdat Hamas vernietigd is. Niet dat het probleem daarmee is opgelost. Integendeel. Ze hebben meer dan genoeg andere vijanden die Israël willen vernietigen. In de tussentijd lopen Joden over de hele wereld nu gevaar. De eerste berichten over vermoorde Israëliërs buiten Israël beginnen al binnen te komen. Joodse instellingen moeten extra beveiligd worden, ook hier in Nederland. Ik hoor van mensen uit Rotterdam dat daar toeterende en juichende Hamas aanhangers en ander Jodenhaters rondreden. Volgens Rutte is Oekraïne ook onze oorlog maar ik vrees dat deze oorlog wel eens echt ook onze oorlog gaat worden. Het conflict breidt zich langzaam maar zeker over heel Europa uit. Israël is geestelijk gezien het centrum van de wereld. Er staat niet zomaar in de Bijbel dat we voor de vrede van Jeruzalem moeten bidden. Vrede in Jeruzalem betekent vrede in de hele wereld. Oorlog in Jeruzalem betekent oorlog in de hele wereld.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

De kernvraag blijft volgens mij altijd maar weer: "Waarom laat God het kwaad toe?" Met de holocaust natuurlijk als dieptepunt. Ik vraag me dan ook af hoe we zouden willen dat God het kwaad moet voorkomen. De hele mensheid vernietigen misschien? Want de holocaust kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Daar waren decennia lang anti-Joodse pamfletten voor nodig en ook de eugenetica was wijdverbreid geaccepteerd als tak van wetenschap. De weinige mensen die waarschuwden dat dit wel eens verkeerd zou kunnen aflopen waren de toenmalige wappies. "Zo ver zou het toch niet komen?" "We leven toch niet meer in de middeleeuwen?" Ook de Joodse gemeenschap kon het niet geloven. Gelukkig komt er wel altijd weer een eind aan het kwaad. Daar zou je ook Gods hand in kunnen zien. Verschillende historici zien toch wel Gods hand in de menselijke geschiedenis.     

Ik denk dat de oplossing uiteindelijk ligt in de hereniging met het goddelijke of de terugkeer daarnaar toe.

De vraag van het lijden is een bijzonder lastige. Ik denk dat het meer bij ons is: hoe lang gaan wij hier nog in willen leven. Misschien is de keuze wel aan ons. 
Het leven is een complex verhaal en misschien ook wel weer heel simpel. Ik denk dat het einde der tijden eerder inhoudt dat meer mensen net als de verloren zoon het varkensvoer zat zijn en huiswaarts keren (wat iets anders is dan dood gaan).

Ik ga maar gewoon verder op weg naar huis, in vertrouwen. Zoek eerst het Koninkrijk Gods.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW4:

Ik denk dat de oplossing uiteindelijk ligt in de hereniging met het goddelijke of de terugkeer daarnaar toe.

De vraag van het lijden is een bijzonder lastige. Ik denk dat het meer bij ons is: hoe lang gaan wij hier nog in willen leven. Misschien is de keuze wel aan ons. 
Het leven is een complex verhaal en misschien ook wel weer heel simpel. Ik denk dat het einde der tijden eerder inhoudt dat meer mensen net als de verloren zoon het varkensvoer zat zijn en huiswaarts keren (wat iets anders is dan dood gaan).

Ik ga maar gewoon verder op weg naar huis, in vertrouwen. Zoek eerst het Koninkrijk Gods.

Amen. God heeft ons geen kalme reis beloofd maar wel een behouden thuiskomst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Willempie:

Ik begrijp dat er een soort overeenkomst/wapenstilstand was met Hamas en dat dit de voornaamste reden was dat de aanval zo onverwachts kwam. Inmiddels blijkt dat de Hamas al maanden bezig was deze inval voor te bereiden, met behulp van Iran. Misschien waren ze in Israël nog steeds te goed van vertrouwen. Ze bleven maar hopen dat het conflict op een vreedzame manier opgelost zou kunnen worden. Kijk maar naar alle vredesakkoorden die er al zijn gesloten, iedere keer met de naïeve hoop of verwachting dat het een doorbraak ten goede zou zijn. Ik denk dat die hoop nu wel drastisch de grond in is geboord. Dit geluid verneem ik ook uit Israël, o.a. van een bevriende professor aldaar met connecties in de hoogste kringen. Zelfs de linkse Israëliërs zijn er nu wel klaar mee. Hamas gaat vernietigd worden. Dat word nog als de enige optie gezien. Helaas zal dit gepaard gaan met talloze burgerslachtoffers, al doen ze nog zo hun best die te beperken. Op dit moment staat de westerse wereld even achter Israël. Dit zal, vooral in Europa, snel omslaan in kritiek op Israël met de gebruikelijke beschuldigingen van buitensporig geweld, oorlogsmisdaden en tot genocide aan toe. Dat zal een kwestie van enkele weken of hoogstens een maand zijn. Amerika zal mogelijk anders reageren. Inmiddels is bekend dat er onder de ontvoerden ook Amerikaanse staatsburgers bevinden. Dat is een heel grote zorg, die ontvoerde mensen. Hamas zegt ze te willen omruilen maar het is niet te verwachten dat Israël daar deze maal mee zal kunnen instemmen. Want dan is echt het hek van de dam. Er wordt natuurlijk ontzettend hard nagedacht of er een mogelijkheid is de gijzelaars te bevrijden maar dat lijkt op dit moment een welhaast onmogelijke opgave. Israël zal ditmaal niet zoals voorheen luisteren naar oproepen van de Verenigde Naties en andere instanties voor een wapenstilstand. Ze zullen nu doorpakken totdat Hamas vernietigd is. Niet dat het probleem daarmee is opgelost. Integendeel. Ze hebben meer dan genoeg andere vijanden die Israël willen vernietigen. In de tussentijd lopen Joden over de hele wereld nu gevaar. De eerste berichten over vermoorde Israëliërs buiten Israël beginnen al binnen te komen. Joodse instellingen moeten extra beveiligd worden, ook hier in Nederland. Ik hoor van mensen uit Rotterdam dat daar toeterende en juichende Hamas aanhangers en ander Jodenhaters rondreden. Volgens Rutte is Oekraïne ook onze oorlog maar ik vrees dat deze oorlog wel eens echt ook onze oorlog gaat worden. Het conflict breidt zich langzaam maar zeker over heel Europa uit. Israël is geestelijk gezien het centrum van de wereld. Er staat niet zomaar in de Bijbel dat we voor de vrede van Jeruzalem moeten bidden. Vrede in Jeruzalem betekent vrede in de hele wereld. Oorlog in Jeruzalem betekent oorlog in de hele wereld.   

Bedankt voor deze bespiegeling van het onderwerp.  Volgens Amir Tsarfati zit Rusland achter de aanvallen. De Iron Dome heeft niet naar behoren gefunctioneerd en Amir zegt dat er maar twee grootmachten zijn die de Iron Dome konden uitschakelen en dat zijn de VS en Rusland. De VS valt af, blijft Rusland over.  De eigenlijke video begint op 2 minuut 55

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hieronder het laatste bericht van Amir Tsarfati dat ik zojuist per e-mail ontving.

It was 6:30 AM on a beautiful Saturday Sabbath morning. All over Israel, people were sleeping in on this final day of Sukkot, the joyous Feast of Tabernacles. In southern Israel, just five kilometers from the border with Gaza, an all-night rave with more than 1000 young people attending was just starting to wind down. Little did these people know that into the serenity of this day, the Palestinian terrorist group Hamas was about to launch a multi-level, comprehensive attack using capabilities that had never been employed against Israel before.
 
Drones were launched that dropped bombs on the Israeli military outposts along the border fence, immediately neutralizing the ground level chain of command along Gaza. Thus, there was no one left to report to the higher levels of leadership what was taking place. At the same time, rockets began to fire from Gaza into Israel, first hundreds, then thousands. The firing of rockets was not unusual. What was atypical was the huge number of missiles that made it past the Iron Dome defense system.
 
All this was taking place to mask the third prong of attack, one that has never before occurred from Gaza. The border fence was breached and, in places, completely torn down. More than a thousand terrorists began pouring through the holes, some in cars and trucks, many on motorcycles. They came to hunt Jews.
 
One of the first groups they found were the young people at the rave. The terrorists surrounded the partygoers and opened fire. More than 260 were slaughtered. Others were rounded up and taken back into Gaza as hostages. Meanwhile, in the towns and kibbutzim along the border, families were waking up to pounding on their doors. When they answered, they were murdered in cold blood. Once again, many others were kidnapped back across the border.
 
Once the gunfire began, the first responders were police, firefighters, and EMTs. Many of them were killed as they tried to defend the innocent civilians. Where was the military response? First, as we saw earlier, the border echelon of communication was severed. Second, when rockets were fired in the past, it was often a ruse to mask terrorists attempted to cross into Israel from Lebanon in the north. Thus, many of the special military units were heading in the wrong direction.
 
It took four hours for the military to mount a concerted response, which was eventually dubbed Operation Iron Sword. By that time, the carnage was devastating. Bodies of Jewish civilians littered the streets. A still unknown number were kidnapped and taken hostage into Gaza. Women, children, the elderly, no one was spared the violence of these Palestinian criminals. Not since the Holocaust have we seen so many Jews rounded up, beaten, and humiliated in public. And never before has it happened within the borders of modern Israel. Eventually, once the tide of battle had turned, the terrorists fled back into Gaza.
 
The Israel Defense Forces (IDF) followed them in. Hamas members, from the top leaders down to the soldiers, were targeted, as were their headquarters, warehouses, and homes. This is all part of a three-level response by the Israeli military. The first level is to purify Israel of all terrorists. Anyone who crossed the border as part of this attack and is still in Israel needs to either be arrested or killed. The second level is to take from Hamas and other terrorist organizations that threaten Israel all their military capabilities. To accomplish this, Israel’s government has invoked Article 40 of the Basic Laws, which amounts to a declaration of war. Last time Article 40 was used was in 1973 for the Yom Kippur War. This will allow the IDF to use all air, ground, and naval forces to accomplish this feat.
 
The third level of Israel’s response is to hold accountable the countries that assisted Hamas in this attack. Hamas is neither equipped nor sophisticated enough to have pulled this off alone. Most automatically look to Iran, but U.S. intelligence says the ayatollahs were not involved. The question we have to ask is who has jamming equipment advanced enough to nullify the protection of the Iron Dome? Also, what country has effectively used drones to drop bombs on targets? The answer is Russia. The relationship between Moscow and Jerusalem has been souring due to Israel’s expanding exports of natural gas and Russia’s deepening relationships with Israel’s enemies, like Iran, Syria, and Lebanon. My latest novel, Out of the Far North, goes deep into this growing international breach.
 
To know how to effectively ensure this doesn’t happen again, we must understand what led to this attack and what must happen to guarantee it doesn’t happen again. This terrorist action was not about past grievances or land or any other excuse that liberal politicians and media will come up with. This is purely religious in nature, evidenced by the name they gave to their attack – Amaliyyat Tufan al-Aqsa, or Operation Al-Aqsa Flood. A record number of Jews visited (or flooded) the al-Aqsa Mosque compound, otherwise known as the Temple Mount, in Jerusalem over the holy days surrounding Yom Kippur and Sukkot. The radical Muslims called it provocation, despite it being legal and orderly, and the Jews neither worshipped on the Temple Mount or disturbed the Islamic worship.
 
But the hatred of the Jews has gone on long before last week. If there is one thing that both radical Shiite and Sunni Muslims can agree upon is that the Jews in Israel must be exterminated. This is not about land, it is about religious-based genocide fueled by Iran and a radical jihadist agenda. If you want to learn more about the origins of this hatred, watch my video, “The Final Jihad”. Because the origin of this and other terrorist attacks against Israel is based on religion and ethnicity rather than actions, we know that there is nothing that we can do as Jews to stop them from wanting to come at us again. All we can do is take away their ability to do so.
 
Moving forward, Israel must restore deterrence, whether it’s based on respect for the strength of our military or the personal fear of each potential terrorist as they consider what might happen to them, their family, and their home if they join in with the jihadists. Along with that, Israel must eliminate Hamas. To do so, the IDF must stop caring what the world will say and what the media will say. The gloves must come off.
 
Next, there must be a lot of questions answered. What happened at the border? With our incredibly sophisticated equipment and sensors, how could we not see this attack coming? How did we miss the tearing down of the fence and the pouring in of hundreds of vehicles through the breach? How could we not know of their new communications network that was beyond our access? With our intelligence services being among the best in the world, the bottom-line questions are, first, how could we possibly not know about this attack? And, second, if we did know about this, then who stopped the information? These are the questions that are in every Israeli’s mind. I am not among the many conspiracy theorists that have popped up, but I one hundred percent agree that there are some very difficult questions that must be answered.
 
Saturday was Israel’s 9/11. Already more than 700 Israeli bodies have been found. I expect the number to reach at least 1000 in the coming days. More than 2000 are wounded, many of them critically. My prayer is that this horrific event will somehow bring unity to my very fractured country. I also hope that as other nations surround us and support us, it will bring greater peace to Israel. But, because I know Scripture, I understand that any strides forward will be short-lived. Israel is bound to face growing violence as the days progress.
 
What we just experienced is the first phase of the attacks on Israel. One relatively small terror organization wreaking havoc on the Jewish civilian population. Next will come phase two, when numerous terror organizations will band together for a multi-front attack. Hezbollah will join with other Iranian proxies to bring down Israel. Even the terrorist group that Nir Tavor went up against in Operation Joktan, Kata’ib Sayyid al-Shuhada, has voiced threats against Israel and the U.S. following Saturday’s attack. The third phase will be when nations will join other nations to come against Israel. That is the Ezekiel 38 War. I understand that there are those tying this attack to Ezekiel 38. That cannot be for three reasons. First, the scale is much too small compared to Ezekiel 38. Second, not all of the players of that war were involved in this one. Third, the fact that the U.S. is sending to the region the USS Gerald Ford strike group with around 110 Tomahawk missiles nullifies this from being Ezekiel 38. In that scenario, there will be no one who comes to Israel’s aid.
 
Pray for Israel. Pray for the families who have lost loved ones. Pray for the captives and the wounded. They will all have incredible trauma that they will have to process through in the months and years to come. Pray for wisdom for Prime Minister Netanyahu and the government as they mete out their response against Hamas and evaluate the steps to ensure this doesn’t happen again. Most of all, pray that God is glorified somehow through this.
 
My heart is broken for my nation and my people. It is times like this that the only place in which I can find comfort is the Scriptures.
 
“All our enemies have opened their mouths against us. Panic and pitfall have befallen us, devastation and destruction; my eyes run down with streams of water because of the destruction of the daughter of my people. My eyes pour down unceasingly, without stopping, until the LORD looks down and sees from heaven.... I called on Your name, O LORD, out of the lowest pit. You have heard my voice, do not hide Your ear from my prayer for relief, from my cry for help. You drew near when I called on You; You said, ‘Do not fear!’”
(Lam 3:46-50, 55-57)

Awaiting His Return,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haaretz:

Citaat

De ramp die Israel [...] overkwam [...] is duidelijk de verantwoordelijkheid van één persoon: Benjamin Netanyahu. De premier [...] faalde volledig in het identificeren van de gevaren waar hij Israël bewust naartoe leidde toen hij een regering vormde van annexatie [nvdr: van Palestijns land] en onteigening [nvdr: van Palestijns land] [...]terwijl hij een buitenlands beleid omarmde dat openlijk het bestaan en de rechten van Palestijnen ontkende [...][Zijn regering] nam openlijk stappen om de Westelijke Jordaanoever te annexeren, om ethnische zuiveringen uit te voeren[...], voor een massieve uitbreiding van [nvdr: illegale Joodse] nederzettingen en een versterking van de Joodse aanwezigheid op de Tempelberg, vlakbij de Al-Aqsa moskee [...]

 

Jewish Voice for Peace (Joodse Stem voor Vrede):

Citaat

Precies op dit moment zijn Palestijnen en Israeliërs en allen van ons die familie ter plaatste hebben doodsbang voor onze geliefden. Wij rouwen om de levens die al verloren zijn en blijven toegewijd aan een toekomst waar elk leven waardevol is en alle mensen in vrijheid en veiligheid leven [...]. Het afgelopen jaar heeft de meest racistische, fundamentalistische en rechts-radicale regering in Israels geschiedenis haar meedogenloze militaire bezetting van Palestijnen geëscaleerd [...] met gewelddadige uitzettingen en de verwoesting van huizen, moordpartijen, militaire raids op vluchtelingenkampen [...] en dagelijkse vernedering. De afgelopen weken hebben Israëlische troepen herhaaldelijk de heiligste Moslimplekken in Jerusalem bestormd.[...] Israëls oorlog aan de Palestijnen begon 75 jaar geleden. Israëls apartheid en bezetting – en de medeplichtigheid van de Verenigde Staten – zijn de bron van dit geweld [...]. De afgelopen 16 jaar heeft Israel de Palestijnen in Gaza verstikt onder een draconische lucht-, zee- en land-blokkade, daardoor twee miljoen mensen gevangen houdend en verhongerend en hen medische hulp ontzeggend.

Dit zijn twee voorbeelden van Joodse organisaties die zien hoe deze tragedie is ontstaan. Gelukkig zijn er meer Joodse organisaties en een deel van de Joodse bevolking die het hart op de goede plaats dragen.   Veel deskundigen zijn hogelijk verbaasd hoe gemakkelijk Hamas de grens overstak.   We hebben de beelden gezien, Israël onder leiding van Netanyahu sliep.   Onderwijl weet Netanyahu alleen oorlogsretoriek uit te brengen.  Dat wat hij onmiddellijk zou moeten doen is vertrekken.....

....naar de gevangenis uiteraard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een onzin, een land dat aangevallen wordt de schuld geven omdat het de raketten regen niet zag aankomen.

Het is simpelweg de schuld en fout van Hamas en de Palestijnse bevolking en niemand anders.

Ik sla jou volgende keer met een honkbalknuppel op je hoofd, dan is het jouw schuld want jij had het aan moeten zien komen.

Domoor.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze meneer zegt het heel goed. De mensen in Gaza hebben het niet slecht omdat Israël ze niet goed behandelt, maar omdat hun eigen leiders al het geld dat ze binnenkrijgen gebruiken voor wapens tegen Israël in plaats van het te besteden aan de eigen bevolking.  Ik hoop en verwacht dat Israël dit keer doorpakt  en Hamas helemaal van de kaart veegt. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:

 De mensen in Gaza hebben het niet slecht omdat Israël ze niet goed behandelt, .........

.  Ik hoop en verwacht dat Israël dit keer doorpakt  en Hamas helemaal van de kaart veegt.

Ik plaats even 2 zinnen uit je betoog en laat de rest weg, in de hoop dat je ziet dat het heel merkwaardig is wat je schrijft. Hamas, dat zij ook mensen in de Gaza he...

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid