Spring naar bijdragen

Aanval van Hamas op Israel


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Willempie:

Ja, ik kijk regelmatig naar die webcams. Maar evengoed bedankt.

Volgens verhalen van vroeger zorgde God er in het verleden nog wel eens voor dat agressors een gespleten zee in liepen en dan verdronken, of in zoutpilaren veranderden, of dat de muren van de stad ineenstortten, of werden getroffen door enge ziektes en plagen. 

Doet Hij dat niet meer, zijn die verhalen mythes of gaat Hij alsnog een grote Truc uithalen? 
Waar blijft Michael's leger?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met zo'n Godwin-argument ga je echter niet snel genuanceerde, respectvolle antwoorden krijgen natuurlijk. Je drijft nu zelf daarmee erg de boel op de spits en dat is uiteindelijk ook niet in jouw bela

Ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met zwakbegaafden of erger. Voor de wat minder domme mensen is het duidelijk dat jij hier voortdurend glasharde leugens verspreidt. Er is GEEN uitspraak ge

Hoop dat Israël die vervloekte organisatie met wortel en tak de grond uittrekt, de radicalen het land uit schopt.  De overige kunnen dan onder het bewind van Israël leven, als zij zich gedragen h

Posted Images

3 minuten geleden zei HJW4:

Je laat geheel de vraag liggen waar Michael was tijdens Auschwitz......

Moet ik antwoord op die vraag geven? Je overschat me grotelijks. 

3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Doet Hij dat niet meer, zijn die verhalen mythes of gaat Hij alsnog een grote Truc uithalen? 
Waar blijft Michael's leger?

Wacht maar af. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Moet ik antwoord op die vraag geven? Je overschat me grotelijks. 

Wacht maar af. 

Je weet er dus geen antwoord op te geven.

7 uur geleden zei Dat beloof ik:

En wie is er opgestaan toen de Joden werden vergast? Toen was Michael even koffie drinken?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je weet er dus geen antwoord op te geven.

 

Nee, natuurlijk niet. Er staat dat Michaël in die tijd zal opstaan. En van dat gespot van je ga je nog een keer spijt krijgen. Dat bedoel ik niet als dreigement maar als een welgemeende waarschuwing en advies om er vanaf nu mee te stoppen. Zodat je je later niet kapot hoeft te schamen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Hopper:

En gevolg.

Gevolg van de zonde van Abraham en Sarah met Hagar, waar Ismaël uit voortkwam,  en de verbintenis van Abraham met Ketura, waar onder andere Midjan uit voortkwam (Genesis 25:2).
 

Citaat

De Heere heeft aan de twee halfbroers Isaäk en Ismaël grote beloften gegeven, die tot op zekere hoogte ook nog vergelijkbaar zijn. 

Als Abraham aan God vraagt: ‘Och, zou Ismaël voor Uw aangezicht mogen leven!’, luidt Gods antwoord: ‘Integendeel, uw vrouw Sara zal u een zoon baren en u moet hem de naam Isaäk geven. Ik zal Mijn verbond met hem maken, tot een eeuwig verbond voor zijn nageslacht na hem’ (Genesis 17:18-19). Maar laten we niet vergeten wat de Heere daarna zegt: ‘Wat Ismaël betreft, heb Ik u verhoord. Zie, Ik heb hem gezegend en zal hem vruchtbaar maken en hem uitermate talrijk maken: twaalf (!) vorsten zal hij verwekken en Ik zal hem tot een groot volk(!) maken’ (Genesis 17:20). 
Hoewel Isaäk de zoon van het verbond blijft, inclusief alle beloften, zegeningen en verantwoordelijkheden, wordt dus ook Ismaëls nageslacht gezegend en talrijk gemaakt. Dit laatste blijkt mede uit de omvang van hun territoriaal gebied: ‘Zijn (Ismaëls) nakomelingen woonden vanaf Havila tot Sur, dat ten oosten van Egypte ligt, in de richting van Assur. Zij vestigden zich tegenover al hun verwanten’ (Genesis 25:18). 

Vlucht naar Egypte
Havila betekent mogelijk ‘zandig land’, naar het zanderige Arabische schiereiland, door Flavius Josephus aangeduid als het gebied ‘van de Eufraat tot aan de Rode Zee’. We komen het in de Bijbel onder andere tegen in Genesis 2 ‘als het land van Havila’ (vers 11), stroomgebied van de Pison. 
Bij Sauls oorlogvoering tegen Amalek lezen we: ‘Saul versloeg de Amalekieten vanaf Havila tot in de richting van Sur, dat tegenover Egypte ligt’ (1 Samuël 15:7). 
Sur, dat ‘muur’ of ‘fort’ betekent, was de naam van de Egyptische verdedigingsmuur waar een handelsroute lag. Op de weg naar Sur werd Hagar, tijdens haar vlucht voor Sarai, door de Engel des HEEREN gevonden. Die weg was voor haar kennelijk de kortste (vlucht)route naar haar geboorteland Egypte (Genesis 16:7). 

Ismaël, Midjan en Edom
Wetenschappers hebben zich afgevraagd hoe het kon dat Ismaëls nageslacht en hun grondgebied in korte tijd zo groot kon worden. Opvallend is echter dat de Midjanieten ook als Ismaëlieten worden aangeduid. 
Midjan was evenals Ismaël een halfbroer van Isaäk, maar dan uit Abrahams verbintenis met Ketura (Genesis 25:2). Hoezeer beiden verstrengeld zijn, blijkt uit Genesis 37:28 waar de Midjanitische kooplieden, die Jozef voor twintig zilverstukken kopen, Ismaëlieten worden genoemd. Hetzelfde vinden we in Richteren 8:22-24 waar beide namen door elkaar worden gebruikt, zij het dat de Ismaëlieten – zo lezen we hier – aan hun koopwaar van onder andere gouden ringen herkenbaar waren. Mogelijk dat de Ismaëlieten zich verzwagerd hebben met de zonen van Ketura. 
Verder lezen we in Genesis 28:8-9 dat Esau (broer van Jakob) Machalat, een dochter van Ismaël, tot vrouw neemt, wat weer duidt op een mogelijke vermenging van Edomieten (nageslacht van Esau) en de Ismaëlieten (nageslacht van Ismaël). Beiden behoren tot de vijanden van Israël, zo blijkt uit Psalm 83: ‘Want samen hebben zij in hun hart beraadslaagd; dezen hebben een verbond tegen U gesloten: de tenten van Edom en de Ismaëlieten, Moab en de Hagrieten’ (vers 6). De Hagrieten zijn ook weer een Arabische stam die uit Hagar zijn voortgekomen en waartegen Saul de strijd aanbond (1 Kronieken 5:10,19,20). 

De islam
Sinds de opkomst van de islam is deze religie de belangrijkste factor die de Arabische volken als één grote familie samenbindt. Dat zelfs in de beste families weleens ruzie voorkomt, is hier natuurlijk wel op zijn zachtst van toepassing. Maar toch… de door de islam beschouwde profeet Mohammed zou een afstammeling van Ismaël zijn en dus is het niet verwonderlijk dat Arabische volken, waar de islam de dominante religie is, zich met Ismaël identificeren. Daarbij komt dat volgens de Koran niet Isaäk maar Ismaël, als Abrahams oudste zoon, automatisch de wettige erfgenaam van Gods beloften aan Abraham moet zijn. 
Hier zien we hoe de Bijbel en de Koran ieder een eigen onverenigbare weg gaan. 
Bijbel: Abraham –> Isaäk –> Jakob –> Juda -> Christus
Koran: Abraham –> Ismaël –> Mohammed. 
De broederstrijd tussen en Isaäk en Ismaël heeft dus sinds de opkomst van de islam in de zesde eeuw een religieus karakter gekregen. Het klinkt wel heel mooi te zeggen dat Jodendom, christendom en islam gezamenlijk teruggaan tot Abraham. Maar bedenk wel dat de islam zichzelf als erfgenaam van alle Abrahamitische zegeningen beschouwt en tevens stellig beweert dat God geen Zoon heeft. En ook dat is onverenigbaar met de Bijbelse waarheid omtrent het Zoonschap van Christus. Over die ontkenning schrijft Johannes: ‘Wie is de leugenaar anders dan hij die loochent dat Jezus de Christus is? Dat is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.’ 
Sjiitische moslims verwachten dan ook niet de komst van Christus als de Zoon en Erfgenaam, Die volgens Psalm 2 alle volken tot Zijn bezit krijgt toegewezen, maar de Mahdi, de Twaalfde Imam die de wereld onder heerschappij van de islam zal brengen. 

De sluier vernietigd
Zal er dan nooit een einde komen aan deze broederstrijd? Laten we nog eens terugkeren naar de Bijbelse geschiedschrijving. Het lijkt wel of Ismaël na Genesis 21 niet meer op het toneel terugkeert, totdat we lezen in Genesis 25: ‘Abraham gaf alles wat hij had aan Isaäk, maar aan de zonen van de bijvrouwen die Abraham had, gaf Abraham geschenken. Hij stuurde hen, toen hij nog leefde, bij zijn zoon Isaäk vandaan in oostelijke richting, naar het Oosterland(!)’ (vers 5-6). 
Zie hier opnieuw de bevestiging van Isaäks erfgenaamschap. Maar dan ontmoetten de beide broers elkaar weer voor het eerst aan het graf van hun vader Abraham: ‘Toen gaf Abraham de geest en stierf in goede ouderdom, oud en van het leven verzadigd, en hij werd met zijn voorgeslacht verenigd. Isaäk en Ismaël, zijn zonen, begroeven hem in de grot van Machpela1, die tegenover Mamre ligt, op de akker van Efron, de zoon van Zohar, de Hethiet’(Genesis 25:8-9). 
Wonderlijk hoe de dood van Abraham de broers (hier beide als zonen van Abraham aangeduid) weer bijeenbrengt. Misschien dat we hierin een heenwijzing mogen zien naar de dood van de Zoon van Abraham (Matteüs 1:1), Die de basis is voor de toekomstige verzoening tussen deze broedervolken en de volle vervulling van Gods beloften aan hen. 
Als we voorts bedenken dat ‘de sluier’ een van de meest opvallende kenmerken van het islamitische straatbeeld vormt, is het dan niet wonderlijk om in de profetie van Jesaja 25 te lezen: ‘En Hij zal op deze berg verslinden de sluier waarmee het gezicht van alle volken omsluierd is, en de bedekking waarmee alle naties bedekt zijn’ (vers 7)? Wat een dag zal dat zijn! 

Ton Stier
 

https://www.zoeklicht.nl/artikelen/gods-weg-met-ismael-13422

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zitten twee joodse mannen op een terrasje. Ze drinken een glas wijn. ‘Zo stel ik me de hemel voor’, zegt de een tegen de ander. ‘Dat we op een terrasje zitten en zulke heerlijke wijn drinken. En dat we dan niet hoeven te betalen.’ De ander is even stil. ‘Ik stel me de hemel ook als een terrasje voor. Daar voeren we dan samen een goed gesprek onder het genot van een mooie wijn. En dan zeg ik tegen jou: ‘Hé, daar heb je Adolf Hitler ook’, en dan zetten wij ons gesprek voort.’ Kijk, dát is nog eens een hemels beeld! 

-Marga Haas-

Commentaar: waar 'Adolf Hitler' staat mag ook 'Hamas' gelezen worden.   Is dit korte verhaaltje niet de kern van de Bergrede?   De joodse mannen die zonder haat of wrok hun grootste vijand aanschouwen zonder sympathie of antipathie?  

Zalig zijn de treurenden, want zij zullen getroost worden.   Joodse én Palestijnse treurenden.   Mits zij er voor open staan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Moet ik antwoord op die vraag geven? Je overschat me grotelijks. 

Wacht maar af. 

Je weet wel dat God er is op andere momenten. Is dat dan ook overschatting ?
De schare engelen bij de tankcommandant bijvoorbeeld.

Het blijft geheel eenzijdig.

1 uur geleden zei Willempie:

Een spannende dag vandaag. Hopelijk geen herhaling van de kristalnacht. Ik heb al filmpjes gezien van mensen in Rusland die Joodse winkels met davidssterren en anti-Joodse leuzen bespuiten. Een dag om te bidden en te vasten. "Bescherm uw volk!"

Heb je een paar linkjes ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW4:

Hier zitten een hoop aannames en wishful thinking in.

Dus 6 miljoen joden laten vermoorden om de staat Israel te kunnen stichten ? Daar heeft God vast sympathiekere methodes voor. 

Maar je ontwijkt de vraag.........

Neenee, jij leest weer wat je wil lezen. En dat leg je bij mij neer. Dat gedrag noemde ik laatst klootzakkerig. En daar willen we eigenlijk niet meer naar terugkeren. 

Jij legt de keuze van de methode bij God neer. Maar de methode, de holocaust, is van satan. 

Het feit dat God de macht heeft om bloedvergieten te voorkomen wil niet zeggen dat hij dat altijd en overal had moeten doen. Hij doet 't straks ineens, wereldwijd. 

En die teksten dat is gewoon bijbelse profetie waardoor je vermoedens en verwachtingen gaat koesteren die pas achteraf waarheid worden. 

Ik heb even teruggelezen maar ik zie zo gauw niet wat ik ontwijk? Het is sowieso maar forum. Er geldt hier geen antwoord plicht. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hermanos2:

Neenee, jij leest weer wat je wil lezen. En dat leg je bij mij neer. Dat gedrag noemde ik laatst klootzakkerig. En daar willen we eigenlijk niet meer naar terugkeren. 

Jij legt de keuze van de methode bij God neer. Maar de methode, de holocaust, is van satan. 

Het feit dat God de macht heeft om bloedvergieten te voorkomen wil niet zeggen dat hij dat altijd en overal had moeten doen. Hij doet 't straks ineens, wereldwijd. 

En die teksten dat is gewoon bijbelse profetie waardoor je vermoedens en verwachtingen gaat koesteren die pas achteraf waarheid worden. 

Ik heb even teruggelezen maar ik zie zo gauw niet wat ik ontwijk? Het is sowieso maar forum. Er geldt hier geen antwoord plicht. 

Uiteraard hoef je niet te antwoorden, want het is een forum.
Maar als je stellingen plaatst als "God veroorzaakte de holocaust niet maar liet toe dat het gebeurde want het gevolg was de oprichting van de staat Israël" en je reageert dan niet op vragen daarover, hebben mensen wel hun vraagtekens. De staat Israel is immers niet een gevolg van de holocaust.
En waarom je dat ontwijkt bijvoorbeeld?  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een toespraak van de zoon van één van de oprichters van Hamas in de V.N. zegt eigenlijk genoeg. Dit was in 2017. Let op de verschrikte gezichten van de Jodenhaters die hun eigen volk mishandelen als ze daarmee worden geconfronteerd. 

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW4:

Je laat geheel de vraag liggen waar Michael was tijdens Auschwitz......

Feit is dat Hitler heel dichtbij een complete overwinning was. Onder andere door de V2 raketten. Het is echt kantje boord geweest dat wij nu niet in het Duits typen. 

Mattheus 24:22 

En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden. Maar terwille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Gevolg van de al vele eeuwen durende haat tegen het Joodse volk inderdaad. Dat volk mag er gewoon niet zijn. Dat past niet in het plan van de satan.  

Efeze 6:12

Wij strijden niet tegen vlees en bloed maar tegen wereldbebeersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad. 

(ingekort, maar niet verminkt) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Neenee, jij leest weer wat je wil lezen. En dat leg je bij mij neer. Dat gedrag noemde ik laatst klootzakkerig. En daar willen we eigenlijk niet meer naar terugkeren. 

Jij legt de keuze van de methode bij God neer. Maar de methode, de holocaust, is van satan. 

 

Je schreef dat God het liet gebeuren en dat dan de staat Israël gegrond kon worden. God die niet overal ingrijpt…..dat kan ik nog wel vatten. Maar niet ingrijpen in het allerergste wat de mensheid ooit veroorzaakt heeft…….dat is volstrekt onbegrijpelijk.

Voor mij als lezer klinkt dat toch alsof het onderdeel was van Gods plan.

 

37 minuten geleden zei Hermanos2:

Feit is dat Hitler heel dichtbij een complete overwinning was. Onder andere door de V2 raketten. Het is echt kantje boord geweest dat wij nu niet in het Duits typen. 

Mattheus 24:22 

En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden. Maar terwille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden. 

Maar waar was Michael dan tijdens Auschwitz ?

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei HJW4:

Maar niet ingrijpen in het allerergste wat de mensheid ooit veroorzaakt heeft…….dat is volstrekt onbegrijpelijk.

Als je verder in de geschiedenis gaat graven dan zul je mogelijk gebeurtenissen tegenkomen met veel meer doden. Dus de holocaust het allerergste noemen dat zie ik zo gauw niet. 

God heeft al eerder niet ingegrepen. Maar nu was meer dan de helft van de joden gedood. Ik acht het mogelijk dat God (of Michael, dat vind ik niet zo'n punt) daarom de oorlog stopte vanwege het getal der uitverkorenen. Mattheus 24:22 En de uitverkorenen, dat zijn in mijn ogen nog steeds de joden, God's verbondvolk 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op het Telegramkanaal van Benjamin Rapture Ready staat een filmpje waarin een Hamas-commandant, Mahmoud al Zahar, zegt dat Israël slechts het eerste doel is.  Hij zegt : “The entire planet will fall under our domination. There will be no more Jews or Christian traitors”.

De video zelf kan ik niet plaatsen want het is niet op YT.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Flawless victory:

Op het Telegramkanaal van Benjamin Rapture Ready staat een filmpje waarin een Hamas-commandant, Mahmoud al Zahar, zegt dat Israël slechts het eerste doel is.  Hij zegt : “The entire planet will fall under our domination. There will be no more Jews or Christian traitors”.

De video zelf kan ik niet plaatsen want het is niet op YT.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

 

De video zegt "de hele planeet zal onder onze wet vallen". 
Dat zinnetje heb ik door aanhangers van meerdere religies horen zeggen.
Met name zal het angst opwekken van andere religies die hetzelfde roepen.
Hij die de schoen past trekke hem aan.

 

"The lord has the authority in earth and we will exercise that authority of the messiah on earth." 

Jouw bebaarde broeders zeggen dus exact hetzelfde, waarom dan boos op Hamas als die hetzelfde roepen?
Omdat je partij kiest en dan ga je anderen fouten verwijten die jouw partij ook maakt, omdat je geen neutrale blik meer hebt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De video zegt "de hele planeet zal onder onze wet vallen". 
Dat zinnetje heb ik door aanhangers van meerdere religies horen zeggen.
Met name zal het angst opwekken van andere religies die hetzelfde roepen.
Hij die de schoen past trekke hem aan.

 

"The lord has the authority in earth and we will exercise that authority of the messiah on earth." 

Jouw bebaarde broeders zeggen dus exact hetzelfde, waarom dan boos op Hamas als die hetzelfde roepen?
Omdat je partij kiest en dan ga je anderen fouten verwijten die jouw partij ook maakt, omdat je geen neutrale blik meer hebt.

Ik vermoed dat de bebaarde broeders niet bedoelen dat de christenen gewapenderhand de wereldheerschappij over gaan proberen te nemen. Had jij die indruk wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid