Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

14 uur geleden zei antoon:

Men verkiest de ogen te sluiten of de andere kant op te kijken, ik sta ook liever wel open voor  waarheden. @Flawless victory maar terwille van mensen die ern niet of moeilijk mee om kunnen gaan blijf ik behoudend, zeker naar mensen van goede wil die toch het vaccin genomen hebben. De levengever maakt uitijndelijk het oordeel, niet wij.

Je staat helemaal niet open voor waarheden, alleen voor bijbelse waarheden. En dat soort waarheden hebben niet voor niks een andere term dan alleen waarheden. Een beetje zoals een alternatieve waarheid wat gewoon een leugen is maar dan mooier verpakt.

9 uur geleden zei Barnabas:

Zou God de werking van het vaccin ongedaan kunnen maken zoals hij zieken genas? Wanneer iemand spijt heeft dat hij het vaccin genomen heeft en terug wil dan kan God de schade toch herstellen?

Ben je nu serieus? Er is geen schade als je een vaccinatie neemt, het is alleen een oppepper voor het immuunsysteem. En een herkenning voor het immuunsysteem, want daar schort het aan bij een nieuw virus. Het immuumsysteem herkent het virus niet als vijandelijk totdat het te laat is.. En een vaccinatie zorgt ervoor dat het immuunsysteem het stukje virus herkent dat niet zo kwalijk is als het echte virus. Waardoor het echte virus geen kans krijgt..

Na 2 weken is het vaccin al uit het lichaam (kan ook vier weken zijn, dat hangt van de persoon af) dus er valt ook niets ongedaan te maken.

Maar goed, op GG maak je ook al een beetje een naieve indruk.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Barnabas:

Zou God de werking van het vaccin ongedaan kunnen maken zoals hij zieken genas? Wanneer iemand spijt heeft dat hij het vaccin genomen heeft en terug wil dan kan God de schade toch herstellen?

Dat doet God niet, zo werken vaccins nu eenmaal. In de loop van de tijd wordt de werking steeds minder. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat doet God niet, zo werken vaccins nu eenmaal. In de loop van de tijd wordt de werking steeds minder. 

God kan dat, maar of Hij dat doet is inderdaad een andere zaak. Je gezondheid is vooral verbonden aan uw levensstijl. Ook al lijkt er geen gevaar, de vele kleintjes dagelijks bepalen de grootste op het einde van onze dagen. Maar dood gaan we allemaal, gans deze creatie gaat voorbij met alles en iedereen er in. Entropie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
19 uur geleden zei Madeliefske:

@sjakoHoewel meningen kunnen verschillen, is het voor mij overduidelijk dat DBI hier bewust streeft naar een negatieve reactie.

I love it! :) ik noem mezelf een wappie uit solidariteit met al die mensen die door onze overheden worden gemarginaliseerd. Ondertussen heeft mijn vrouw er, net zoals zovele anderen, behoorlijk spijt van dat ze zich heeft laten vaccineren. Ze heeft sinds haar drie vaccinaties gezondheidsproblemen die niet meer lijken te verdwijnen. Ik heb haar nooit op enige wijze bij haar beslissing proberen te beïnvloeden. Ze wilde afgaan op het advies van de dokter en wat zou je daar nu tegen kunnen inbrengen? Maar ze is gelovig en beseft dat God elke atoom in ons lichaam onder controle heeft. Dat geeft enorme rust. Hij kan de negatieve gevolgen weer ongedaan maken als dat Zijn wil is. De betreffende arts is inmiddels zelf doodziek. Het geeft wel te denken. Maar zeker weten doen we uiteraard niets In tegenstelling tot @Dat beloof ik en Hugo de Jonge weten we trouwens wel wat er in frikandellen zit. 😀

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Willempie:

I love it! :) ik noem mezelf een wappie uit solidariteit met al die mensen die door onze overheden worden gemarginaliseerd. Ondertussen heeft mijn vrouw er, net zoals zovele anderen, behoorlijk spijt van dat ze zich heeft laten vaccineren. Ze heeft sinds haar drie vaccinaties gezondheidsproblemen die niet meer lijken te verdwijnen. Ik heb haar nooit op enige wijze bij haar beslissing proberen te beïnvloeden. Ze wilde afgaan op het advies van de dokter en wat zou je daar nu tegen kunnen inbrengen? Maar ze is gelovig en beseft dat God elke atoom in ons lichaam onder controle heeft. Dat geeft enorme rust. Hij kan de negatieve gevolgen weer ongedaan maken als dat Zijn wil is. De betreffende arts is inmiddels zelf doodziek. Het geeft wel te denken. Maar zeker weten doen we uiteraard niets In tegenstelling tot @Dat beloof ik en Hugo de Jonge weten we trouwens wel wat er in frikandellen zit. 😀

Dus je hebt gezondheidsklachten die niet verdwijnen,  maar elke atoom in je lichaam is wel onder controle van God. Besef je wel dat dit een rare bewering is,  want dat houdt in dat God zorgt voor die gezondheidsklachten he.....

En ga nou niet weer boos worden op mij,  je schrijft het zelf. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Bij de meeste mensen zou het de eerste zijn dit jaar.

Maar in totaal sedert men begon met vaccineren tegen covid

Dat verschilt natuurlijk per persoon. 

Je vroeg de hoeveelste prik. En collega van mij moet zich dagelijks prikken, dus dat zijn er al meer dan duizend. 

Maar als je bedoelde te vragen naar het aantal corona vaccinaties, dat zijn er nu inderdaad 6.

Het is een virus zoals anderen, dus evolueert het voortdurend waardoor het nodig is om de vaccinatie regelmatig aan te passen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dus je hebt gezondheidsklachten die niet verdwijnen,  maar elke atoom in je lichaam is wel onder controle van God. Besef je wel dat dit een rare bewering is,  want dat houdt in dat God zorgt voor die gezondheidsklachten he.....

En ga nou niet weer boos worden op mij,  je schrijft het zelf. 

Dat heeft te maken met vertrouwen en overgave. Dit geeft rust. Je maakt je dan niet zoveel zorgen meer. "God heeft ons geen kalme reis beloofd maar wel een behouden thuiskomst." 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Willempie:

Dat heeft te maken met vertrouwen en overgave. Dit geeft rust. Je maakt je dan niet zoveel zorgen meer. "God heeft ons geen kalme reis beloofd maar wel een behouden thuiskomst." 

Klinkt mooi, maar waarom dan druk maken over de gezondheid van je vrouw?   
Zoals ik je de afgelopen jaren zag reageren in dit topic, heb je jezelf behoorlijk druk gemaakt.
Je bent niet voor niets pas 3 geschorst. Dat was niet omdat je zo rustig was.
Het is dus allemaal vrij tegenstrijdig wat je doet en zegt..
Vandaar dat het soms lastig is om helder te krijgen wat je bedoelt en er even moet worden door gevraagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Klinkt mooi, maar waarom dan druk maken over de gezondheid van je vrouw?   
Zoals ik je de afgelopen jaren zag reageren in dit topic, heb je jezelf behoorlijk druk gemaakt.
Je bent niet voor niets pas 3 geschorst. Dat was niet omdat je zo rustig was.
Het is dus allemaal vrij tegenstrijdig wat je doet en zegt..
Vandaar dat het soms lastig is om helder te krijgen wat je bedoelt en er even moet worden door gevraagd.

Schreef ik dan dat ik me er druk over maak? Het zou niet best zijn als er niet een mate van bezorgdheid was maar dat is nog iets heel anders dan je er druk over maken. Dat schorsen komt niet doordat ik me druk maak maar omdat ik erg (soms te) uitgesproken ben. Sommigen stellen dat op prijs maar velen ergeren zich eraan. Bij mijn voormalige werkgevers ben ik er altijd mee weggekomen, ondanks slaande ruzies af en toe, waarschijnlijk omdat ze zagen dat ik altijd in het belang van de zaak sprak en handelde en nooit in mijn eigenbelang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Jozua:

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om mijzelf niet te laten vaccineren en ik ben opgelucht dat ik deze beslissing genomen heb. Ik vertrouw erop dat God over mij waakt.

Dag Jozua, op welke manier hoop je dat God over jou waakt? Is een oprechte vraag, niet om te trollen. Als ik kijk naar de geschiedenis dan geloof ik niet dat God onze fysieke gezondheid bewaakt. Wel onze geestelijke. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jozua:

Hoewel ik niet direct de nadruk leg op onze fysieke gezondheid, ben ik er wel van overtuigd dat het binnen Gods macht ligt. God heeft de mogelijkheid om gebeurtenissen toe te staan, zelfs in die situaties kan Zijn glorie tot uiting komen.

Dat ben ik helemaal met je eens. God heeft die macht. Maar Hij gebruikt zijn krachten op een andere manier. Door de geschiedenis heen worden gelovigen niet gespaard voor leed. Ik wil er daarom van uitgaan dat God kracht geeft door Geest. Zodat wij volharden in geloof. Ik kan zomaar de holocaust als voorbeeld geven. God had dit kunnen voorkomen. Toch koos Hij anders. Wellicht heeft Hij voorzien dat de oprichting van de staat Israël belangrijk was in Zijn voornemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
20 uur geleden zei Willempie:

Oftewel, er zijn nog steeds wappies die zich niet laten vaccineren. Ik wil liever geen pijnlijke langzame dood dus doe mij maar die spuit, liever vandaag dan morgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Oftewel, er zijn nog steeds wappies die zich niet laten vaccineren. Ik wil liever geen pijnlijke langzame dood dus doe mij maar die spuit, liever vandaag dan morgen.

De meeste van ons overleefden corona zonder vaccin hoor, en hoeven zich nu geen zorgen te maken over de lange termijn effecten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

De meeste van ons overleefden corona zonder vaccin hoor, en hoeven zich nu geen zorgen te maken over de lange termijn effecten.

Dat is niet correct. Een overgrote meerderheid heeft zich laten vaccineren, rond de 85%.

Je kan dus niet stellen dat de meesten (meerderheid) zonder vaccin het overleefd hebben.

Want de meerderheid was gevaccineerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei HJW4:

Dat is niet correct. Een overgrote meerderheid heeft zich laten vaccineren, rond de 85%.

Je kan dus niet stellen dat de meesten (meerderheid) zonder vaccin het overleefd hebben.

Want de meerderheid was gevaccineerd.

De meerderheid die zich niet liet vaccineren, overleefde corona . Zelfs de meeste bejaarden overleefden corona na besmetting alvorens er een vaccin was.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

De meerderheid die zich niet liet vaccineren, overleefde corona . Zelfs de meeste bejaarden overleefden corona na besmetting alvorens er een vaccin was.

Dan is het punt dat je wilde maken dus eigenlijk:
Van degenen die zich niet vaccineerden, heeft de meerderheid het overleefd.
Begrijp ik dat goed? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Oftewel, er zijn nog steeds wappies die zich niet laten vaccineren. Ik wil liever geen pijnlijke langzame dood dus doe mij maar die spuit, liever vandaag dan morgen.

De onzin die Hugo de Jonge uitkraamde heeft veel schade aangericht aan het vertrouwen in de overheid. Of je je laat vaccineren of niet mag je helemaal zelf weten maar goede voorlichting over de voor- en nadelen lijkt me wel nuttig. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid