Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Willempie:

Er is inderdaad sprake van, nog onverklaarde, oversterfte, in alle leeftijdsgroepen, en vooral juist in die landen waar het meest gevaccineerd is. Dat is best wel een beetje zorgwekkend, om het voorzichtig uit te drukken. Maar we zullen nog moeten afwachten of deze trend zich voortzet. Ik hoop van niet natuurlijk. Misschien zijn de statistieken nog te kort van tijdspanne om er harde conclusies uit te trekken. Ik weet het niet. Tegelijkertijd is hier al door een heel aantal deskundigen voor gewaarschuwd maar daar werd totaal geen aandacht aan besteed want dat waren allemaal toch maar wappies.

Misschien zijn die mensen wel dood gegaan aan corona.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

21 uur geleden zei 010:

Het nieuws in onze media, zoals het bovenstaande, is bedoeld voor de massa. Als je er echt wat meer over wilt weten zal je wat dieper moeten graven. Maar of je daar werkelijk open voor staat? Ik vermoed van niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-4-2022 om 13:31 zei Willempie:

Er is inderdaad sprake van, nog onverklaarde, oversterfte, in alle leeftijdsgroepen, en vooral juist in die landen waar het meest gevaccineerd is. Dat is best wel een beetje zorgwekkend, om het voorzichtig uit te drukken. Maar we zullen nog moeten afwachten of deze trend zich voortzet. Ik hoop van niet natuurlijk. Misschien zijn de statistieken nog te kort van tijdspanne om er harde conclusies uit te trekken. Ik weet het niet. Tegelijkertijd is hier al door een heel aantal deskundigen voor gewaarschuwd maar daar werd totaal geen aandacht aan besteed want dat waren allemaal toch maar wappies.

Dat is zorgelijk. Een vriend van mij is op een artikel gestuit dat beweerde dat een corona-gevaccineerde ca. 250 keer meer (corona)virus in het lichaam zou hebben dan een ongevaccineerde. Hoe je dat wetenschappelijk verklaart weet ik niet en ik vraag me ook nog steeds af of dat artikel betrouwbaar was. Weet jij dat? (Daarmee bedoel ik alleen de laatste vraag).

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Barnabas:

Dat is zorgelijk. Een vriend van mij is op een artikel gestuit dat beweerde dat een corona-gevaccineerde ca. 250 keer meer (corona)virus in het lichaam zou hebben dan een ongevaccineerde. Hoe je dat wetenschappelijk verklaart weet ik niet en ik vraag me ook nog steeds af of dat artikel betrouwbaar was. Weet jij dat? (Daarmee bedoel ik alleen de laatste vraag).

Naar mijn bescheiden weten als absolute leek kan dit (nog) niet wetenschappelijk worden aangetoond. Het enige dat met serologische testen kan worden aangetoond is het aantal antilichamen en RNA restdeeltjes (afbraakresten van het virus zelf). Wat wel kan worden aangetoond is dat gevaccineerden meer besmettingen veroorzaken dan ongevaccineerden maar dat is weer een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Willempie:

Wat wel kan worden aangetoond is dat gevaccineerden meer besmettingen veroorzaken dan ongevaccineerden maar dat is weer een ander verhaal.

Krampachtig blijft men zich vastklampen aan het idee dat covid iets heel anders is dan influenza. Ik ben niet een van die velen die zich voor het lapje laten houden en ga er nog steeds van uit dat gevaccineerden voor 6,3 KEER ZOVEEL VERSPREIDING VAN VIRALE AEROSOLEN zorgen dan niet gevaccineerden.

https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.1716561115

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei sandingisaskill:

Krampachtig blijft men zich vastklampen aan het idee dat covid iets heel anders is dan influenza. Ik ben niet een van die velen die zich voor het lapje laten houden en ga er nog steeds van uit dat gevaccineerden voor 6,3 KEER ZOVEEL VERSPREIDING VAN VIRALE AEROSOLEN zorgen dan niet gevaccineerden.

https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.1716561115

Strikt genomen valt covid inderdaad gewoon onder de noemer influenza. Het bestaat ook al minstens tientallen jaren. Sommige wetenschappers gaan uit van ongeveer honderd jaar. Wel bestaat de vrees dat er in laboratoria gewerkt wordt aan versterkte virussen, voor oorlogsdoeleinden. Iedereen die een militaire opleiding heeft gehad weet dat er in ieder geval zoiets bestaat als bacteriologische oorlogsvoering dus vergezocht is dat helemaal niet. De mens is tot alles in staat, tot totale, massale (zelf)vernietiging aan toe. Gelukkig hebben we een machtige Schepper die zoiets niet toe zal laten.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Willempie:

Strikt genomen valt covid inderdaad gewoon onder de noemer influenza. Het bestaat ook al minstens tientallen jaren. Sommige wetenschappers gaan uit van ongeveer honderd jaar.

God is klaar met scheppen en ik geloof dan ook niet in "nieuwe" virussen. Wel geloof ik in het ontdekken van virussen waar men nog niet van op de hoogte was. Of men gaat zelf aan de gang met een reeds bestaand virus en modificeert dat naar eigen inzicht voor eigen doeleinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-4-2022 om 16:13 zei antoon:

Het is misschien  nog ziekelijker en walgelijker dan het al is,  Hugo de Jonge lijkt een aandeel te hebben aan de mondkapjes deal

Dat zou niet best zijn, als het waar is.

1 uur geleden zei Willempie:

Strikt genomen valt covid inderdaad gewoon onder de noemer influenza. Het bestaat ook al minstens tientallen jaren. Sommige wetenschappers gaan uit van ongeveer honderd jaar. Wel bestaat de vrees dat er in laboratoria gewerkt wordt aan versterkte virussen, voor oorlogsdoeleinden. Iedereen die een militaire opleiding heeft gehad weet dat er in ieder geval zoiets bestaat als bacteriologische oorlogsvoering dus vergezocht is dat helemaal niet. De mens is tot alles in staat, tot totale, massale (zelf)vernietiging aan toe. Gelukkig hebben we een machtige Schepper die zoiets niet toe zal laten.

Je klets uit je nek, influenza hoort tot een heel ander geslacht virussen dan de corona virussen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Orthomyxoviridae

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Coronavirussen

 

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei 010:

Dat zou niet best zijn, als het waar is.

Je klets uit je nek, influenza hoort tot een heel ander geslacht virussen dan de corona virussen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Orthomyxoviridae

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Coronavirussen

 

De censuur van het internet zorgt er krampachtig voor dat waarheid onderdrukt wordt. Als bange hazen slikt men het gezwets van zogenaamde vooraanstaande wetenschappers als zoete koek. Angstig laat men zich volpompen met regelrechte rommel dat voorgewend wordt als oplossing voor hun quasi levensbedreigende probleem.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei 010:

Ja, je ziet toch dat corona en influenza een andere taxonomische indeling hebben?

Moeilijk woord dat alleen maar aangeeft dat er ik weet niet hoeveel soorten virussen bestaan die wetenschappers dan in groepen proberen op te delen. Covid-19 is een variant binnen de SARS "familie" en de SARS virussoort valt onder de verzamelnaam influenzavirussen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Moeilijk woord dat alleen maar aangeeft dat er ik weet niet hoeveel soorten virussen bestaan die wetenschappers dan in groepen proberen op te delen. Covid-19 is een variant binnen de SARS "familie" en de SARS virussoort valt onder de verzamelnaam influenzavirussen. 

Wat is het verschil tussen griep en corona (COVID-19)?

De ziekteverschijnselen bij COVID-19 (‘corona’) lijken vaak op die van griep: verkoudheidsklachten, hoesten, benauwdheid, koorts. Maar COVID-19 wordt veroorzaakt door het coronavirus SARS-CoV-2, terwijl griep wordt veroorzaakt door een influenzavirus. In de infographic Griep (influenza) en het nieuwe coronavirus (COVID-19). Wat zijn de belangrijkste overeenkomsten en verschillen? van het RIVM vindt u de verschillen en overeenkomsten overzichtelijk bij elkaar

https://www.nivel.nl/nl/nivel-zorgregistraties-eerste-lijn/griep-veelgestelde-vragen

Corona en influenza vallen niet onder hetzelfde.

Influenza

(unranked):Virus

Realm:Riboviria

Kingdom:Orthornavirae

Phylum:Negarnaviricota

Class:Insthoviricetes

Order:Articulavirales

Family:Orthomyxoviridae

Corona virussen

(Geen rang): Virussen

Imperium: Riboviria

Groep: Groep IV ((+)ssRNA)

Orde: Nidovirales

Familie: Coronaviridae

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei 010:

Wat is het verschil tussen griep en corona (COVID-19)?

De ziekteverschijnselen bij COVID-19 (‘corona’) lijken vaak op die van griep: verkoudheidsklachten, hoesten, benauwdheid, koorts. Maar COVID-19 wordt veroorzaakt door het coronavirus SARS-CoV-2, terwijl griep wordt veroorzaakt door een influenzavirus. In de infographic Griep (influenza) en het nieuwe coronavirus (COVID-19). Wat zijn de belangrijkste overeenkomsten en verschillen? van het RIVM vindt u de verschillen en overeenkomsten overzichtelijk bij elkaar

https://www.nivel.nl/nl/nivel-zorgregistraties-eerste-lijn/griep-veelgestelde-vragen

Corona en influenza vallen niet onder hetzelfde.

Ik heb er maar weinig verstand van maar ik had ergens een schema van de verschillende influenzavirussen gezien waar SARS ook in stond. Helaas kan ik die niet zo snel meer terugvinden. Wel dat het een RNA virus betreft, net zoals vele andere influenza virussen. Ik begrijp heel goed dat de overheid absoluut niet wil dat corona als een griepsoort wordt beschouwd. Wel een ander interessant artikel tegengekomen.

https://www.uzleuven.be/nl/uz-magazine/oktober-2020/pandemielessen-van-vroeger-en-nu

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Ik heb er maar weinig verstand van maar ik had ergens een schema van de verschillende influenzavirussen gezien waar SARS ook in stond. Helaas kan ik die niet zo snel meer terugvinden. Wel dat het een RNA virus betreft, net zoals vele andere influenza virussen. Ik begrijp heel goed dat de overheid absoluut niet wil dat corona als een griepsoort wordt beschouwd. Wel een ander interessant artikel tegengekomen.

https://www.uzleuven.be/nl/uz-magazine/oktober-2020/pandemielessen-van-vroeger-en-nu

Het gaat niet om wat de overheid wil, maar om wat de biologie denkt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Duidelijk het is een walgelijk verdien model, steeds meer mensen worden wakker, neem nu mijn vrouw, ze heeft alle spuiten genomen en nu bij het laatste booster aanbod dringt het een beetje tot tot haar door dat er iets anders aan de hand kan zijn, mijn zus en zwager evenzo, zij kappen met inspuiten, Nederland schijnt bij heel kleine beetjes te ontwaken, laten we hopen dat de mensen die spuiten genomen hebben er geen ernstige gevolgen van zullen hebben maar ik vrees het ergste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei antoon:

Duidelijk het is een walgelijk verdien model, steeds meer mensen worden wakker, neem nu mijn vrouw, ze heeft alle spuiten genomen en nu bij het laatste booster aanbod dringt het een beetje tot tot haar door dat er iets anders aan de hand kan zijn, mijn zus en zwager evenzo, zij kappen met inspuiten, Nederland schijnt bij heel kleine beetjes te ontwaken, laten we hopen dat de mensen die spuiten genomen hebben er geen ernstige gevolgen van zullen hebben maar ik vrees het ergste.

Uiteraard zijn er mensen die geld verdienen hieraan. Ieder zijn beroep. Maar er zijn ook veel levens gered. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-4-2022 om 14:12 zei 010:

Wat is het verschil tussen griep en corona (COVID-19)?

De ziekteverschijnselen bij COVID-19 (‘corona’) lijken vaak op die van griep: verkoudheidsklachten, hoesten, benauwdheid, koorts. Maar COVID-19 wordt veroorzaakt door het coronavirus SARS-CoV-2, terwijl griep wordt veroorzaakt door een influenzavirus. In de infographic Griep (influenza) en het nieuwe coronavirus (COVID-19). Wat zijn de belangrijkste overeenkomsten en verschillen? van het RIVM vindt u de verschillen en overeenkomsten overzichtelijk bij elkaar

https://www.nivel.nl/nl/nivel-zorgregistraties-eerste-lijn/griep-veelgestelde-vragen

Corona en influenza vallen niet onder hetzelfde.

Nog niet, want daar is het nog te vroeg voor... Hilarisch gewoonweg. 

Van Dissel: "Het is echt nog te vroeg om corona een griep te noemen."

https://nos.nl/artikel/2414019-rivm-echt-te-vroeg-om-corona-een-griep-te-noemen

Beter laat dan nooit hey! Wat een gepruts. Nog even wachten, het coronabusje vertrekt zo richting griepland. Eerst nog ff wat meer verdienen (lees oplichten), wat goochelen met cijfertjes en de evolutie zijn werk laten doen.

 

Belletje gaat hopelijk vanzelf wel rinkelen. Maar daar is het waarschijnlijk nog echt te vroeg voor.

 

 

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid