Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

6 uur geleden zei Fundamenteel:

De meerderheid die zich niet liet vaccineren, overleefde corona . Zelfs de meeste bejaarden overleefden corona na besmetting alvorens er een vaccin was.

Dan ga je er dus vanuit dat je de lange termijn gevolgen van Corona kent en die van het vaccin niet.
Dat is vreemd, vanwaar dat verschil in aanname?
Het lijkt er op dat je eenzijdig en oneerlijk redeneert. 

6 uur geleden zei Fundamenteel:
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan is het punt dat je wilde maken dus eigenlijk:
Van degenen die zich niet vaccineerden, heeft de meerderheid het overleefd.
Begrijp ik dat goed? 

Ja de meeste die zich niet lieten vaccineren en ziek werden, overleefden de ziekte.

Dus als meer dan de helft was gestorven, dan was inenten wel verstandig ? 🤔

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-4-2022 om 07:02 zei Foppe86:

Ben je nu serieus? Er is geen schade als je een vaccinatie neemt, het is alleen een oppepper voor het immuunsysteem. En een herkenning voor het immuunsysteem, want daar schort het aan bij een nieuw virus. Het immuumsysteem herkent het virus niet als vijandelijk totdat het te laat is.. En een vaccinatie zorgt ervoor dat het immuunsysteem het stukje virus herkent dat niet zo kwalijk is als het echte virus. Waardoor het echte virus geen kans krijgt..

Na 2 weken is het vaccin al uit het lichaam (kan ook vier weken zijn, dat hangt van de persoon af) dus er valt ook niets ongedaan te maken.

Maar goed, op GG maak je ook al een beetje een naieve indruk.

leef jij in een andere wereld. het vaccin richt schade aan , talloze doden vlak na of enige tijd na de vaccinatie  ook in mijn omgeving, wie nu nog het vaccin neemt neemt willens en wetens een risico. integere geleerden genoeg die er al voor waarschuwden, en ze hebben gelijk gekregen.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW4:

Dat klopt, maar dit is heel wat anders dan je eerst stelde.

Toch wel want men doelde daarvoor op de wappies en niet de gevaccineerden.

35 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan ga je er dus vanuit dat je de lange termijn gevolgen van Corona kent en die van het vaccin niet.
Dat is vreemd, vanwaar dat verschil in aanname?
Het lijkt er op dat je eenzijdig en oneerlijk redeneert. 

Dus als meer dan de helft was gestorven, dan was inenten wel verstandig ? 🤔

Neen ik ken ze niet. Maar gevaccineerden lopen daar nu dubbel gevaar in. Vaccinatie hield besmetting niet tegen he, het verminderde de symptomen.

Inenten zou een keuze moeten zijn. Als vaccins daadwerkelijk effectief zijn, hoeft een ander zich niet te vaccineren voor een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Oftewel, er zijn nog steeds wappies die zich niet laten vaccineren. Ik wil liever geen pijnlijke langzame dood dus doe mij maar die spuit, liever vandaag dan morgen.

Ik zei het hierop @HJW4

Dus de meesten (die zich niet lieten vaccineren) overleefden. De grootste risicopatienten waren al mensen die niet gezond leefden of een verzwakte weerstand hadden.

Er is echt met een kanon op een mug geschoten. Politici jagen ook vaak onnodig meer angst aan om spullen te verkopen of zich als redder te kunnen opstellen.

Je kan niet eens je avondjournaal meer betrouwen....

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik zei het hierop @HJW4

Dus de meesten (die zich niet lieten vaccineren) overleefden. De grootste risicopatienten waren al mensen die niet gezond leefden of een verzwakte weerstand hadden.

Nee, je stelde “ de meeste van ons overleefde Corona zonder vaccinatie “. En dat klopt niet. En dan blijkt “ons” ineens de ongevaccineerden in te houden.

Je bent op zijn minst niet helder geweest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW4:

Nee, je stelde “ de meeste van ons overleefde Corona zonder vaccinatie “. En dat klopt niet. En dan blijkt “ons” ineens de ongevaccineerden in te houden.

Je bent op zijn minst niet helder geweest. 

In de context van die quote he. Ons = dan de wappies.

Ik weet ook wel dat de meeste zich vaccineerden hoor. Ik leef ni onder een steen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Inenten zou een keuze moeten zijn. Als vaccins daadwerkelijk effectief zijn, hoeft een ander zich niet te vaccineren voor een ander.

In Nederland was vaccinatie ook een keuze.  Genoeg mensen die niet vaccineerden, hen werd geen strobreed in de weg gelegd.  Hoe het in België was weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Toch wel want men doelde daarvoor op de wappies en niet de gevaccineerden.

Neen ik ken ze niet. Maar gevaccineerden lopen daar nu dubbel gevaar in. Vaccinatie hield besmetting niet tegen he, het verminderde de symptomen.

Inenten zou een keuze moeten zijn. Als vaccins daadwerkelijk effectief zijn, hoeft een ander zich niet te vaccineren voor een ander.

Alsof jou de gevolgen van het gebruik van vreemde stoffen iets kan schelen.
Je blowt al jaren aan een stuk.
Maar nu ga je daar mij vaccins ineens iets van vinden ?🤣

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Dus de meesten (die zich niet lieten vaccineren) overleefden. De grootste risicopatienten waren al mensen die niet gezond leefden of een verzwakte weerstand hadden.

 

In Nederland was het op een gegeven moment zo dat de intensive care verhoudingsgewijs drukker werd bevolkt door ongevaccineerden dan door gevaccineerden.  Naar rato van het percentage gevaccineerd/ongevaccineerd.   Dat bewees dat vaccinatie in de praktijk werkte.   Dankzij vaccinatie bleef de zorg overeind.  Al was het kantjeboord......

Enfin, het was een daad van liefde om je te laten vaccineren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

In Nederland was het op een gegeven moment zo dat de intensive care verhoudingsgewijs drukker werd bevolkt door ongevaccineerden dan door gevaccineerden.  Naar rato van het percentage gevaccineerd/ongevaccineerd.   Dat bewees dat vaccinatie in de praktijk werkte.   Dankzij vaccinatie bleef de zorg overeind.  Al was het kantjeboord......

Enfin, het was een daad van liefde om je te laten vaccineren.

Neen dankzij Omicron, niet dankzij de vaccins.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zei het hierop @HJW4

Dus de meesten (die zich niet lieten vaccineren) overleefden. De grootste risicopatienten waren al mensen die niet gezond leefden of een verzwakte weerstand hadden.

Er is echt met een kanon op een mug geschoten. Politici jagen ook vaak onnodig meer angst aan om spullen te verkopen of zich als redder te kunnen opstellen.

Je kan niet eens je avondjournaal meer betrouwen....

De onderstreepte beweringen zijn inderdaad waar.  Ze gelden echter voor elke ziekte waar voor kan worden gevaccineerd en het zijn zaken die al decennialang bekend zijn en voor nagenoeg elke ziekte van toepassing zijn. 

Wappies gebruiken de beweringen alsof ze uniek zijn en alsof zij ze hebben ontdekt. Dat is niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

De onderstreepte beweringen zijn inderdaad waar.  Ze gelden echter voor elke ziekte waar voor kan worden gevaccineerd en het zijn zaken die al decennialang bekend zijn en voor nagenoeg elke ziekte van toepassing zijn. 

Wappies gebruiken de beweringen alsof ze uniek zijn en alsof zij ze hebben ontdekt. Dat is niet zo.

Vraagje, kunnen we als mensen stoppen met elkaar te etiquetteren omdat iemand anders is?

Dat mensen in hun overheid willen vertrouwen is 1, dat ze degene die dat niet doen uitmaken is een ander.

Niet iedereen beeldt zijn tv uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vraagje, kunnen we als mensen stoppen met elkaar te etiquetteren omdat iemand anders is?

Dat mensen in hun overheid willen vertrouwen is 1, dat ze degene die dat niet doen uitmaken is een ander.

Niet iedereen beeldt zijn tv uit.

Het helpt om duidelijk te maken om wat voor iemand het gaat. Het is erg lastig als we geen Belg, christen, atheist, moslim of wappies meer konden zeggen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het helpt om duidelijk te maken om wat voor iemand het gaat. Het is erg lastig als we geen Belg, christen, atheist, moslim of wappies meer konden zeggen.

Ja maar die bal is makkelijk terug te ketsen hoor, en wat voor discussies zouden we dan hebben?

Je bent geen wappie als je geen coronavaccin onnodig nam, het omgekeerde zal wel eerder waar zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja maar die bal is makkelijk terug te ketsen hoor, en wat voor discussies zouden we dan hebben?

Je bent geen wappie als je geen coronavaccin onnodig nam, het omgekeerde zal wel eerder waar zijn.

Dan wordt het omgekeerde dus: je bent wel een wappie als je onnodig geen coronavaccin nam.
Ja, daar kan ik me ook wel in vinden.

We zouden ook geen belgenmoppen meer kunnen maken en dat is jammer.
Weet je waarom Jezus niet in Belgie is geboren? Daar waren geen 3 wijzen te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.ad.nl/buitenland/onderzoek-nieuw-zeelandse-corona-aanpak-redde-20-000-levens~a0532f73/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Citaat

Door de landsgrenzen meteen aan het begin van de coronapandemie hermetisch af te sluiten, redde de Nieuw-Zeelandse regering zo’n 20.000 levens, blijkt uit onderzoek. De drastische aanpak van oud-premier Jacinda Ardern werd wereldwijd geprezen, maar stuitte in eigen land ook op veel weerstand. ,,Er is een gezegde in ons vak: een triomf voor de volksgezondheid betekent vaak dat er niets gebeurde”, zegt hoofdonderzoeker Michael Baker tegen het Nieuw-Zeelandse 1News.

 

Als er niets gebeurd, dan hebben de complotdenkers ook niets door.

Citaat

Nieuw-Zeeland bleef vanaf maart 2020 zo’n acht weken in lockdown en hield de grenzen vervolgens ruim twee jaar lang gesloten voor toeristen en buitenlanders, in afwachting van een vaccin voor het virus. 

Nieuw-Zeeland bewijst dat de lockdown levens bespaarde.  Uiteraard was het N-Z gemakkelijker om de grenzen te sluiten dan dat het voor Nederland is, maar daar gaat het nu niet om.   De lockdown voorkwam 20.000 doden.  En dat op slechts 5 miljoen inwoners.

Maar de corona wappies gingen rellend over straat toen Nederland een lockdown kende.   Dat waren op zeker geen christenen, want christenen kennen het 6e gebod: Gij zult niet doden.  Nog afgezien van de ellende die corona aanricht bij de levenden (Long covid).   

Voor de statistici onder ons, in Nieuw Zeeland zijn er 3300 corona doden gevallen.   In Nederland zijn in totaal meer dan 21.500 mensen overleden.  Dat scheelt een factor 6.5.  Maar we hebben niet 6.5 x 5 miljoen inwoners.   (= 32,5 miljoen.) In werkelijkheid hebben we 18 miljoen inwoners.  We hebben het niet slecht gedaan met de vaccinatie en de lockdowns.  Maar het had beter gekund.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het helpt om duidelijk te maken om wat voor iemand het gaat. Het is erg lastig als we geen Belg, christen, atheist, moslim of wappies meer konden zeggen.

Zelf gebruik ik gewoon de term complotdenker. Dat is een neutralere term die de lading mijns inziens net zo goed dekt, waar complotdenkers zelf ook geen probleem mee hebben, en die zelfs beter duidelijk maakt waar je op doelt. Een wappie kan immers ook een of ander knuffelbeestje van een spaaractie zijn.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Zelf gebruik ik gewoon de term complotdenker. Dat is een neutralere term die de lading mijns inziens net zo goed dekt, waar complotdenkers zelf ook geen probleem mee hebben, en die zelfs beter duidelijk maakt waar je op doelt. Een wappie kan immers ook een of ander knuffelbeestje van een spaaractie zijn.

Dat waren wuppies ☺️

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat waren wuppies ☺️

Wappies, wuppies, welpies... op een gegeven moment kun je ze niet meer uit elkaar halen natuurlijk. Zie je ineens een Appie-hamster vrolijk rondstuiteren en verkondigen dat de Albert Heijn helemaal niet bestaat en alle AH-winkels nep zijn. Maar wel deze week aluminium in de aanbieding, dat dan weer wel. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan wordt het omgekeerde dus: je bent wel een wappie als je onnodig geen coronavaccin nam.
Ja, daar kan ik me ook wel in vinden.

We zouden ook geen belgenmoppen meer kunnen maken en dat is jammer.
Weet je waarom Jezus niet in Belgie is geboren? Daar waren geen 3 wijzen te vinden.

Voel even mee met mij en laat alle discussies varen.  Voel DBI, voel.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid