Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei sandingisaskill:

Nog niet, want daar is het nog te vroeg voor... Hilarisch gewoonweg. 

Je weet hoe virussen worden ingedeeld in de biologie? Men kan het DNA of RNA vergelijken en aan de hand daar van kan men zien of een virus juist veel of weinig overeenkomsten met een ander virus heeft. Corona en influenza virussen hebben weinig overeenkomsten want ze zijn zelfs bij een andere orde ingedeeld.

30 minuten geleden zei sandingisaskill:

Van Dissel: "Het is echt nog te vroeg om corona een griep te noemen."

https://nos.nl/artikel/2414019-rivm-echt-te-vroeg-om-corona-een-griep-te-noemen

Van dissel bedoeld daar mee, corona is nog een stuk erger dan de gewone griep. Misschien dat het in de toekomst nog veranderd, maar het is nu nog gevaarlijker dan een griep. 

30 minuten geleden zei sandingisaskill:

Beter laat dan nooit hey! Wat een gepruts. Nog even wachten, het coronabusje vertrekt zo richting griepland. Eerst nog ff wat goochelen met cijfertjes en de evolutie zijn werk laten doen.

 

Belletje gaat hopelijk vanzelf wel rinkelen. Maar daar is het waarschijnlijk nog echt te vroeg voor.

 

 

Ik hoop dat bij jou het belletje is gaat rinkelen en dat je begrijpt wat van dissel zei. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

3 minuten geleden zei 010:

Van dissel bedoeld daar mee, corona is nog een stuk erger dan de gewone griep. Misschien dat het in de toekomst nog veranderd, maar het is nu nog gevaarlijker dan een griep. 

Ik hoop dat bij jou het belletje is gaat rinkelen en dat je begrijpt wat van dissel zei. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.......

Dat jij zijn woorden wil verdraaien moet je zelf weten. Als dat je gelukkig maakt en je zeepbelletje daarmee in stand houdt, ga gerust je gang hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sandingisaskill:

Dat jij zijn woorden wil verdraaien moet je zelf weten. Als dat je gelukkig maakt en je zeepbelletje daarmee in stand houdt, ga gerust je gang hoor.

Misschien moet je is in de spiegel kijken ........

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-4-2022 om 13:31 zei Willempie:

Er is inderdaad sprake van, nog onverklaarde, oversterfte, in alle leeftijdsgroepen, en vooral juist in die landen waar het meest gevaccineerd is.

Niet in alle leeftijdsgroepen,  maar met name bij ouderen.  En juist niet in landen waar veel is gevaccineerd. 

Opvallend veel oversterfte in Nederland: corona, griep of toch uitgestelde zorg? - https://nos.nl/l/2412232

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei 010:

Misschien moet je is in de spiegel kijken ........

Dan zal ik em eerst schoon moeten maken, zo een ijdeltuit ben ik niet. Corona geen griep noemen is zoiets als een hond geen wolf noemen.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei sandingisaskill:

Dan zal ik em eerst schoon moeten maken, zo een ijdeltuit ben ik niet. Corona geen griep noemen is zoiets als een hond geen wolf noemen.

Corona virussen en influenza virussen worden anders ingedeeld in de taxonomie, dus ze hebben niks met elkaar te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Niet in alle leeftijdsgroepen,  maar met name bij ouderen.  En juist niet in landen waar veel is gevaccineerd. 

Opvallend veel oversterfte in Nederland: corona, griep of toch uitgestelde zorg? - https://nos.nl/l/2412232

Wel in alle leeftijdsgroepen, volgens dit artikel.

https://zorgkrant.nl/anders/14916-in-2021-10-procent-meer-oversterfte

En juist in landen met een hoge vaccinatiegraad, volgens dit artikel.

https://t.me/PeterMcCullough/51

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Wel in alle leeftijdsgroepen, volgens dit artikel.

https://zorgkrant.nl/anders/14916-in-2021-10-procent-meer-oversterfte

En juist in landen met een hoge vaccinatiegraad, volgens dit artikel.

https://t.me/PeterMcCullough/51

Het nieuws in media zoals bovenstaande, is bedoeld voor de wappie-massa. Als je er echt wat meer over wilt weten zal je wat dieper moeten graven. Maar of je daar werkelijk open voor staat? Ik vermoed van niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het nieuws in media zoals bovenstaande, is bedoeld voor de wappie-massa. Als je er echt wat meer over wilt weten zal je wat dieper moeten graven. Maar of je daar werkelijk open voor staat? Ik vermoed van niet.

Oh, het zijn weer foute bronnen dus. Sorry maar dit ad absurdum argument begint me een beetje te vervelen. Als je echt wilt weten wat er aan de hand is moet je gewoon afgaan op de overheid en de door haar gesubsidieerde en dus gecontroleerde nieuwsmedia. Het is eigenlijk heel simpel. Wet 1: De overheid heeft altijd gelijk. Wet 2: Indien de overheid ongelijk heeft treedt wet 1 in werking. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Willempie:

Oh, het zijn weer foute bronnen dus. Sorry maar dit ad absurdum argument begint me een beetje te vervelen. Als je echt wilt weten wat er aan de hand is moet je gewoon afgaan op de overheid en de door haar gesubsidieerde en dus gecontroleerde nieuwsmedia. Het is eigenlijk heel simpel. Wet 1: De overheid heeft altijd gelijk. Wet 2: Indien de overheid ongelijk heeft treedt wet 1 in werking. 

Dit krijg ik zelf ook steeds te horen hoor. Als ik iets van RTL, NOS of nu.nl post word het gelijk weggezet als propaganda. Zelfde  geld voor de universiteit van Nederland waar wetenschappers aan het woord komen, ook allemaal propaganda......

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Willempie:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het nieuws in media zoals bovenstaande, is bedoeld voor de wappie-massa. Als je er echt wat meer over wilt weten zal je wat dieper moeten graven. Maar of je daar werkelijk open voor staat? Ik vermoed van niet.

Oh, het zijn weer foute bronnen dus. Sorry maar dit ad absurdum argument begint me een beetje te vervelen.

Grappig, want het komt van jou. Letterlijk. Je haalt dus je eigen argument onderuit.  

Op 8-4-2022 om 14:27 zei Willempie:

Het nieuws in onze media, zoals het bovenstaande, is bedoeld voor de massa. Als je er echt wat meer over wilt weten zal je wat dieper moeten graven. Maar of je daar werkelijk open voor staat? Ik vermoed van niet. 

Kanonnenvoer, dat wappie geouwehoer.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei 010:

Dit krijg ik zelf ook steeds te horen hoor. Als ik iets van RTL, NOS of nu.nl post word het gelijk weggezet als propaganda.

Daar hebben de lieden die de tegengeluiden  monddood maakten en hen die klakkeloos daarachteraan liepen het zelf naar gemaakt.    Ze hebben met deze ongerechtigheid in de hand gewerkt dat het WEF nu de kans schoon ziet om de Opstanding van onze Heer Jezus Christus ook tot “fake News” te verklaren met alle gevolgen vandien voor hen die zich niet op tijd van deze werken bekeren.  De mensen die de hele waarheid aan het licht brachten werden monddood gemaakt, hun videokanalen en social mediakanalen buiten werking gesteld, soms zelfs vermoord (sommige artsen). De verdrukking waar ze anderen in gebracht hebben is de verdrukking die henzelf nu achtervolgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei 010:

Dit krijg ik zelf ook steeds te horen hoor. Als ik iets van RTL, NOS of nu.nl post word het gelijk weggezet als propaganda. Zelfde  geld voor de universiteit van Nederland waar wetenschappers aan het woord komen, ook allemaal propaganda......

Echte wetenschappers neem ik wel degelijk serieus, vooral als ze niet werkzaam zijn voor de "big pharma".

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Ben jij zo dom of ben ik zo slim? De N.O.S. is een staatsomroep.

Ook al zou dat zo zijn, RTL en nu.nl schrijven vaak dezelfde dingen als wat er op NOS komt. Nu.nl en RTL zijn commercieel.

Zojuist zei Willempie:

Echte wetenschappers neem ik wel degelijk serieus, vooral als ze niet werkzaam zijn voor de "big pharma".

Wat is " big pharma"?

3 minuten geleden zei Divine_will:

Daar hebben de lieden die de tegengeluiden  monddood maakten en hen die klakkeloos daarachteraan liepen het zelf naar gemaakt.    Ze hebben met deze ongerechtigheid in de hand gewerkt dat het WEF nu de kans schoon ziet om de Opstanding van onze Heer Jezus Christus ook tot “fake News” te verklaren met alle gevolgen vandien voor hen die zich niet op tijd van deze werken bekeren.  De mensen die de hele waarheid aan het licht brachten werden monddood gemaakt, hun videokanalen en social mediakanalen buiten werking gesteld, soms zelfs vermoord (sommige artsen). De verdrukking waar ze anderen in gebracht hebben is de verdrukking die henzelf nu achtervolgt.

Volgens mij hebben de media zoals NOS, RTL en nu.nl een neutraal standpunt ten opzichte van religie en doen ze alleen verslag van het nieuws.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei 010:

Ook al zou dat zo zijn, RTL en nu.nl schrijven vaak dezelfde dingen als wat er op NOS komt. Nu.nl en RTL zijn commercieel.

Ja, ze schrijven allemaal precies hetzelfde. Zet dat jou niet aan het denken? Bovendien heeft de overheid al heel wat van ons belastinggeld overgeheveld naar de "onafhankelijke" media. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Ja, ze schrijven allemaal precies hetzelfde. Zet dat jou niet aan het denken? Bovendien heeft de overheid heel wat van ons belastinggeld overgeheveld naar de "onafhankelijke" media. 

Als er maar 1 media bericht doet van een "nieuwsitem" dan gaan er bij mij alarmbellen af, dit kan wel is fakenews zijn.

6. Geen berichtgeving door andere media

Heb je een indrukwekkend nieuwtje ontdekt en wil je weten of dit echt is? Check dan bij andere (gerenommeerde) nieuwswebsites of zij hier ook over spreken. Als het écht waar is, dan weten meer media hiervan en melden ook zij dit. Is er niets over te vinden? I call fake news!

https://www.kpn.com/beleef/blog/trucs-nepnieuws-herkennen.htm

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei 010:

Als er maar 1 media bericht doet van een "nieuwsitem" dan gaan er bij mij alarmbellen af, dit kan wel is fakenews zijn.

Er horen kritische vragen en tegengeluiden te zijn. Zo hoort dat in een democratie. Zodra die weggezuiverd worden moeten ook bij jou alarmbellen gaan rinkelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Er horen kritische vragen en tegengeluiden te zijn. Zo hoort dat in een democratie. Zodra die weggezuiverd worden moeten ook bij jou alarmbellen gaan rinkelen. 

Wie zegt dat het "weggezuiverd" word?

8 minuten geleden zei Willempie:

Ja, ze schrijven allemaal precies hetzelfde. Zet dat jou niet aan het denken? Bovendien heeft de overheid al heel wat van ons belastinggeld overgeheveld naar de "onafhankelijke" media. 

Commerciële omroep

Commerciële omroepen krijgen geen overheidsgeld. Ze hebben een winstoogmerk en krijgen geld uit reclame- en sponsorinkomsten. Om in Nederland te mogen vestigen, moet een commerciële omroep toestemming hebben van het Commissariaat voor de Media. Ook zijn ze gebonden aan de regels van de Nederlandse Mediawet. Dat geldt bijvoorbeeld voor SBS6, SBS9, Net5 en Veronica. RTL is in Luxemburg gevestigd. De zenders van RTL vallen daarom onder de Luxemburgse wet.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/vraag-en-antwoord/welke-omroepen

5 minuten geleden zei Willempie:

Er horen kritische vragen en tegengeluiden te zijn. Zo hoort dat in een democratie. Zodra die weggezuiverd worden moeten ook bij jou alarmbellen gaan rinkelen. 

Het feit dat andere media een nieuwsbericht niet kunnen verifiëren zou bij jou alarmbellen moeten laten afgaan. Het feit dat hun het niet kunnen bevestigen betekend waarschijnlijk dat het nepnieuws is.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

Ja, ze schrijven allemaal precies hetzelfde. Zet dat jou niet aan het denken?

Nee. Een treinongeluk is een treinongeluk. Het zou raar zijn als de één schreef dat het vliegtuig was en de ander een boot. Simpel he? En duidelijk.
Maak uw keuze.

[  ] Willempie is niet slim
[  ] Willempie is dom
[  ] Willempie is een wappie 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee. Een treinongeluk is een treinongeluk. Het zou raar zijn als de één schreef dat het vliegtuig was en de ander een boot. Simpel he? En duidelijk.
Maak uw keuze.

[  ] Willempie is niet slim
[  ] Willempie is dom
[  ] Willempie is een wappie 

En het word natuurlijk helemaal raar als andere media zeggen dat ze niks van een treinongeluk weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei 010:

Wie zegt dat het "weggezuiverd" word?

Commerciële omroep

Commerciële omroepen krijgen geen overheidsgeld. Ze hebben een winstoogmerk en krijgen geld uit reclame- en sponsorinkomsten. Om in Nederland te mogen vestigen, moet een commerciële omroep toestemming hebben van het Commissariaat voor de Media. Ook zijn ze gebonden aan de regels van de Nederlandse Mediawet. Dat geldt bijvoorbeeld voor SBS6, SBS9, Net5 en Veronica. RTL is in Luxemburg gevestigd. De zenders van RTL vallen daarom onder de Luxemburgse wet.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/vraag-en-antwoord/welke-omroepen

Het feit dat andere media een nieuwsbericht niet kunnen verifiëren zou bij jou alarmbellen moeten laten afgaan. Het feit dat hun het niet kunnen bevestigen betekend waarschijnlijk dat het nepnieuws is.

Je zou toch zelf ook wel even kunnen googelen op "overheidsgeld naar de media"? Dan kom je heel veel artikelen tegen waaruit blijkt dat de overheid zich niet aan de eigen regels houdt. Bijvoorbeeld:

https://nederlandsmedianieuws.nl/TV-en-Video/tv-en-video-nieuws/NPO-vraagt-824-miljoen-euro-aan-de-overheid-voor-2021/

https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/rapportages/2021/satellietrekening-cultuur-en-media-2018/4-overheidsuitgaven-aan-cultuur-en-media

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Je zou toch zelf ook wel even kunnen googelen op "overheidsgeld naar de media"? Dan kom je heel veel artikelen tegen waaruit blijkt dat de overheid zich niet aan de eigen regels houdt. Bijvoorbeeld:

https://nederlandsmedianieuws.nl/TV-en-Video/tv-en-video-nieuws/NPO-vraagt-824-miljoen-euro-aan-de-overheid-voor-2021/

Ook al zou dat zo zijn, dat doet nog niks af aan het feit dat media die geen subsidie krijgen de berichten van de NOS bevestigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei 010:

Ook al zou dat zo zijn, dat doet nog niks af aan het feit dat media die geen subsidie krijgen de berichten van de NOS bevestigen.

Ja, en waar komt al dat nieuws vandaan? Hoeveel onafhankelijke nieuwsbronnen zijn er nog, wereldwijd. En van wie zijn die en door wie worden ze beheerd? Man, dit probleem wordt al tientallen jaren aangekaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid