Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei TTC:

Zolang we zelf niets moeten doen dan kunnen anderen het doen, en wij maar wachten. :)

Ja, op het falen van anderen.

25 minuten geleden zei vredestichter:

En de ''staat'' van de ''belofte'' dat beloof ik , zit nog duidelijk in egypte, dus dan doe jij het nog niet zo slecht, gered en bevrijd uit slavernij, je bent gered, maar waar voor kaasje waarvoor om nog langer rond te zeulen in je uitkeringswoestijn..

Dit heeft alles te maken met een strafblad dat nog niet verlopen is, een opleidingsniveau van beneden mijn kunnen en een versleten rug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

7 minuten geleden zei TTC:

Ja, het is een vreemde bezigheid, iets verzint iets en gaat vervolgens op zoek naar iets dat het verzonnen zou hebben. En zo vergaat het met wetenschap, er zou dan iemand moeten zijn die weet, bizar genoeg kan niemand die iemand vinden. :)

Ik begrijp uit deze opmerking dat jij ook geniet van de vleespotten van egypte krijg steeds meer respect voor Mozes

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei vredestichter:

En de ''staat'' van de ''belofte'' dat beloof ik , zit nog duidelijk in egypte, dus dan doe jij het nog niet zo slecht, gered en bevrijd uit slavernij, je bent gered, maar waar voor kaasje waarvoor om nog langer rond te zeulen in je uitkeringswoestijn..

Heb je in de gaten dat dit volkomen wartaal is ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Appie B:

Ik zie niet in waarom dit tot de tweenaturenleer zou leiden. We hadden het over religie en wetenschap, niet over het daadwerkelijk bestaan van een god of het goddelijke.

Stel dat bewustzijn zich identificeert met de verschijningen die zich binnen tijd en ruimte manifesteren, wat rest er dan wanneer hetzelfde bewustzijn zich hiervan dis-identificeert? Met andere woorden, we kunnen slechts geloof hechten aan dat wat er in ons bewustzijn verschijnt, wie is dan de waarnemer van het waargenomene? Dat zou dan de wetenschapper kunnen zijn, niet? 

15 minuten geleden zei vredestichter:

Ik begrijp uit deze opmerking dat jij ook geniet van de vleespotten van egypte krijg steeds meer respect voor Mozes

Over Mozes werd al nagedacht voor hij bestond, we proberen nu te herontdekken hoe we dat bedacht hebben. Lees maar:

We krijgen steeds meer in beeld wat we op basis van theorie al wisten. Zo kunnen we tegenwoordig met de Atomic Force Microscope prachtige plaatjes maken waarop de elektronenwolkjes, zo’n tachtig jaar geleden voorspeld door de quantummechanica, te zien zijn. Voor nog kleinere details, op de Planckschaal van ongeveer 10-34 cm, moeten we ons, net als Avogadro in de 19de eeuw, redden met indirecte experimenten. En goed nadenken. (bron)

18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, op het falen van anderen.

Ja, en we staan erbij en kijken ernaar. Hebben we écht niets beter dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Ja, en we staan erbij en kijken ernaar. Hebben we écht niets beter dan?

Ik roep er dan vóór alles toe op dat smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen gedaan worden voor alle mensen, voor koningen en allen die gezagsdragers zijn, opdat wij in alle rust en stilte kunnen leven, in alle godsvrucht en eerbaarheid. Want dat is goed en aangenaam voor God, onze Zaligmaker, Die wil dat alle mensen zalig worden en tot kennis van de waarheid komen (1Tim.2:1-4)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik roep er dan vóór alles toe op dat smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen gedaan worden voor alle mensen, voor koningen en allen die gezagsdragers zijn, opdat wij in alle rust en stilte kunnen leven, in alle godsvrucht en eerbaarheid. Want dat is goed en aangenaam voor God, onze Zaligmaker, Die wil dat alle mensen zalig worden en tot kennis van de waarheid komen (1Tim.2:1-4)

En wat is het resultaat, straks WOIII?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Heb je in de gaten dat dit volkomen wartaal is ?

Я люблю тебя

weet je wat hier staat nee, dit is geen wartaal maar russich, het feit dat jij deze taal niet beheerst betekend niet dat het wartaal is, kaasje begrijpt precies wat ik bedoel, en wat jou aan gaat, nee die taal begrijp je niet, nog niet..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei TTC:

Zou dat gezien de beschikbare alternatieven niet totaal absurd zijn? Of had Einstein (ea) toch gelijk?

Die absurditeit bevestigd m.i. alleen maar het menselijk onvermogen. Ik ken de formule EA uit de sterkteleer, waar het de rekstijfheid wordt genoemd. Ik weet niet of Einstein deze heeft bedacht, maar wellicht dat we inderdaad gewoon een stel hoogmoedige slapjanussen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die absurditeit bevestigd m.i. alleen maar het menselijk onvermogen. Ik ken de formule EA uit de sterkteleer, waar het de rekstijfheid wordt genoemd. Ik weet niet of Einstein deze heeft bedacht, maar wellicht dat we inderdaad gewoon een stel hoogmoedige slapjanussen zijn.

Voor Einstein waren er maar twee dingen oneindig, enerzijds de menselijke domheid, het universum anderzijds. Alleen over dat laatste had hij nog z'n twijfels. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Voor Einstein waren er maar twee dingen oneindig, enerzijds de menselijke domheid, het universum anderzijds. Alleen over dat laatste had hij nog z'n twijfels. 

Wanneer die koningen regeren, zal de God van de hemel een rijk stichten dat nooit te gronde gaat en door geen ander volk overheerst zal worden. Het zal al die rijken verpletteren en er voorgoed een eind aan maken. Maar zelf blijft dat rijk voor altijd bestaan.’ (Daniel 2:44)

 gal h3 Zijn jullie dan zó dom? Jullie zijn je nieuwe leven begonnen met de Geest. Eindigen jullie dan nu met het houden van regels? Mmmm

en verder in vers 15 Broeders en zusters, ik zal dit uitleggen met een voorbeeld. Als je met iemand een verbond sluit, zetten jullie er allebei je handtekening onder. Daarna kan niemand dat verbond nog veranderen. Gods belofte aan Abraham is een verbond. 16 Nu is het zo, dat God zijn belofte deed aan Abraham en aan zijn kind. God zei niet: 'kinderen,' in het meervoud. Maar: 'kind', in het enkelvoud. Met dat kind bedoelde Hij Christus. 17 Ik bedoel dit: God sloot met Abraham een verbond dat over Christus ging. Pas 430 jaar later werd de wet van Mozes gegeven. Dan kan die wet dat verbond niet veranderen. Dus de belofte is er nog steeds. 18 Stel dat we Gods erfenis (= onze redding) zouden kunnen krijgen door ons aan de wet van Mozes te houden. Dan zou die erfenis niets te maken hebben met Gods belofte aan Abraham. Maar juist door zijn belofte aan Abraham liet God zien dat Hij hem wilde zegenen.

woestijn rakkers..

Paulus zegt het zo; Dan was het immers afgelopen met de ergernis van het kruis. 12Zij moesten zich meteen maar ontmannen, die opruiers! 13Broeders, gij werd geroepen tot vrijheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Voor Einstein waren er maar twee dingen oneindig, enerzijds de menselijke domheid,

Toch wel een knappe conclusie.

12 minuten geleden zei TTC:

het universum anderzijds. Alleen over dat laatste had hij nog z'n twijfels. 

Twijfel niet langer, ook het universum is een drie-eenheid van drie-eenheden: ruimte, materie en tijd. Elk deel het omvat het geheel, terwijl alle drie nodig zijn om het geheel te maken. God heeft alles geschapen wat er is en daar blijft het voor nu bij. De enige die Zich eindeloos mag weten is God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Toch wel een knappe conclusie.

Twijfel niet langer, ook het universum is een drie-eenheid van drie-eenheden: ruimte, materie en tijd. Elk deel het omvat het geheel, terwijl alle drie nodig zijn om het geheel te maken. God heeft alles geschapen wat er is en daar blijft het voor nu bij. De enige die Zich eindeloos mag weten is God.

wat een ongelovige hoop religeuse bullshit is dit zeg.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Toch wel een knappe conclusie.

Ja, het is zelfs heel eenvoudig aantoonbaar, op den duur denk je dat er magie in het spel zit.  

7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Twijfel niet langer, ook het universum is een drie-eenheid van drie-eenheden: ruimte, materie en tijd. Elk deel het omvat het geheel, terwijl alle drie nodig zijn om het geheel te maken. God heeft alles geschapen wat er is en daar blijft het voor nu bij. De enige die Zich eindeloos mag weten is God.

Op die manier kom je mi tot het holonisme, we zijn deelgehelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Ja, het is zelfs heel eenvoudig aantoonbaar, op den duur denk je dat er magie in het spel zit.  

Tja, dat is wat rest als je niet in God geloofd. In feite geloof je dan in mirakels zonder enige redelijke oorzaak voor die mirakels. Mirakels nog aan toe!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Tja, dat is wat rest als je niet in God geloofd. In feite geloof je dan in mirakels zonder enige redelijke oorzaak voor die mirakels. Mirakels nog aan toe!

Zelfs de economische crisis is een mirakel, zij het eentje dat ons allen raakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Op die manier kom je mi tot het holonisme, we zijn deelgehelen. 

Ik vermoed dat u holisme bedoeld?

6 minuten geleden zei TTC:

Zelfs de economische crisis is een mirakel, zij het eentje dat ons allen raakt.

Die crisis is zelf geïnduceerde problematiek. Het afschuiven op een mirakel is ontkennen van eigen verantwoordelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vermoed dat u holisme bedoeld?

Daar kan je een relatie in vinden, holonisme gaat uit van holonen. 

A holon (Greek: ὅλον, holon neuter form of ὅλος, holos "whole") is something that is simultaneously a whole and a part. The word was coined by Arthur Koestler in his book The Ghost in the Machine (1967, p. 48). Koestler was influenced by two observations in proposing the notion of the holon. The first observation was influenced by Herbert A. Simon's parable of the two watchmakers—in which Simon concludes that complex systems evolve from simple systems much more rapidly when there are stable intermediate forms present in the evolutionary process than if they are not present.[1] The second observation was made by Koestler himself in his analysis of hierarchies and stable intermediate forms in non-living matter (atomic and molecular structure), living organisms, and social organizations. He concluded that, although it is easy to identify sub-wholes or parts, wholes and parts in an absolute sense do not exist anywhere. Koestler proposed the word holon to describe the hybrid nature of sub-wholes and parts within in vivo systems. From this perspective, holons exist simultaneously as self-contained wholes in relation to their sub-ordinate parts, and as dependent parts when considered from the inverse direction. (bron)

17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die crisis is zelf geïnduceerde problematiek. Het afschuiven op een mirakel is ontkennen van eigen verantwoordelijkheid.

Het is geen afschuiven, we hebben enkel wat medewerking van onze geliefde regeringen nodig. Het mirakel wordt zichtbaar wanneer je naar de alternatieven gaat kijken, vooral door de reacties daarop. Insiders spreken dan ook over een grap, zij het een zeer pijnlijke voor al wie het leven nog een beetje ernstig neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Daar kan je een relatie in vinden, holonisme gaat uit van holonen.

U blijft de oorzaak van het bestaan maar zoeken in natuurkundige verklaringen. Ook emergentie verklaart deze niet.

16 minuten geleden zei TTC:

Insiders spreken dan ook over een grap, zij het een zeer pijnlijke voor al wie het leven nog een beetje ernstig neemt.

Een hard gelach zal het zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

U blijft de oorzaak van het bestaan maar zoeken in natuurkundige verklaringen. Ook emergentie verklaart deze niet.

Het is gewoon een beschrijving van hoe allerhande manifestaties in elkaar steken, wonderbaarlijk is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei vredestichter:

Klopt ik weet dat er verschillende visie's zijn. en ik ben het met je eens, dat jezus aan nemen als jou persoonlijke verlosser er belangrijk is, en jou laatste zin zeg ik Amen op WdG:

maar er zit iets tegenstrijdig's in Jezus is koning jij zegt ja, jezus regeert jij zegt ja, wij zijn koning der koningen  op aarde jij zegt ja Een koning heeft een rijk een koninkrijk jij zegt ja

Maar waar is dat rijk dan is dat de Hemel ? 

Jezus zei: "Mijn Koninkrijk is niet van hier". Hij oogt niet op een aards Koninkrijk, maar een geestelijk Koninkrijk, waar wij al toe behoren.

Echter kan wanneer deze wereld helemaal verslagen is, het niet voort bestaan. Daarom nadert deze vergankelijke wereld zijn einde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Jezus zei: "Mijn Koninkrijk is niet van hier". Hij oogt geen aards Koninkrijk, maar een geestelijk Koninkrijk, waar wij al toe behoren.

Echter kan wanneer deze wereld helemaal verslagen is, het niet voort bestaan. Daarom nadert deze vergankelijke wereld zijn einde.

Jezus verklaart dat Gods koninkrijk gekomen is

Aan de uitbreiding van zijn heerschappij zal geen einde zijn

De steen wordt groter tot hij de hele aarde vult

Het kleine zaadje wordt de grootste van alle planten

Het heil ontkiemt als zaadjes in een tuin, zo verbreidt Zijn roem zich voor het oog van alle volken

De einden der aarde worden het bezit van Jezus

Alle volken worden leerlingen van Jezus

Alle koningen zullen zijn macht erkennen

Koningen die Hem niet erkennen, gaan te gronde

Als de Bijbel gelijk heeft en Gods koninkrijk inderdaad klein begint maar steeds groter wordt tot het de hele aarde vervult, dan geeft ons dat een wondermooie toekomst! Wat dan beseffen we dat niet de duivel steeds machtiger zal worden, maar Jezus Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid