Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Gaitema:

Beste kerel, als je wil weten of de geesten van God zijn of niet, moet je naar de geloofsbelijdenissen luisteren. Iedere geest die niet beleid dat Jezus uit de dood is opgestaan en in de Geest nu onder ons is, komt niet van God.  ''1 johannes 5 v 10 ''

Goed zo Gaitema die dit niet belijd heeft de geest van de anti-christ 

Jezus is mijn persoonlijke verlosser, mijn redder, (kom ik straks nog op terug)

 De meeste mensen geloven hoogstens dat Jezus een bijzonder mens was, een voorbeeldfiguur, maar geloven niet in Hem als de voor ons gestorven Messias en opgestaande Heer.

Klopt..

Jij verheerlijkt mensen die niet wedergeboren zijn en doet alsof ze wedergeboren zijn.  wie precies ??

 

Het is een geest waar mijn vrouw en ik me wel zorgen over maken, wat helaas geregeld onder evangelische christenen te zien is, dat ze niet serieus ernst meer maken om aan levensheiliging te doen en alles wel goed vinden, als Jezus maar aanbeden wordt.

ook hier weet ik natuurlijk niet op wie je doeld, ik ken die mensen niet die jij bedoeld, ik ken natuurlijk wel anderen ''evangelische christenen''

uit heel veel verschillende denominatie's, en het verschilt wat mij aangaat niet, van mensen die ik ken uit de refomatorische hoek.. (heilig leven of wat ik denk en hoop wat jij daar onder verstaat..)

Ik mis de ernst steeds meer om werkelijk christenen te zijn die vrucht dragen. Jij doet alsof de hele wereld vrucht draagt, maar hebt niet door welke machten er werkelijk bezig zijn.

met deze stelling ben ik het absoluut niet eens, Gaitma ik werk tussen dak en thuis lozen, in gevangenissen, in GGz instellingen, en ambulante hulpverlening..denk je dat ik niet zie, wat de duivel en andere demonen allemaal kunnen aanrichtten.

Hoe de mensen steeds meer gaan lijken op de inwoners van Sodom en Gemorra waarin niemand zich bekommerde om de naasten. Iedereen moest het zelf maar zien te bedruipen.

De Geest vervulde wederomgeboren christenen die in onze gemeente zitten, hebben heel veel effect op de samenleving..

duisternis is gebrek aan licht, mee eens..

Het is niet voor niets dat de eenzaamheid in Nederland, samen met de zelfdodingen toeneemt. Vooral in Noord Holland waar de hoogste percentage zelfdodingen per jaar van heel Nederland is.

Een oppervlakkige maatschappij van oppervlakkige ongelovige mensen. Dat is Nederland, waarin je leeft.

Mmmm 

Nee een maatschappij waar de openbaring nodig is voor christenen wat het betekend om werkelijk geboren te zijn en deelnemers, erfgenamen van het koninkrijk

en mensen vol van geloof..

die zijn er toe in staat om nederland te veranderen 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei Gaitema:

Beste kerel, als je wil weten of de geesten van God zijn of niet, moet je naar de geloofsbelijdenissen luisteren. Iedere geest die niet beleid dat Jezus uit de dood is opgestaan en in de Geest nu onder ons is, komt niet van God. De meeste mensen geloven hoogstens dat Jezus een bijzonder mens was, een voorbeeldfiguur, maar geloven niet in Hem als de voor ons gestorven Messias en opgestaande Heer. Jij verheerlijkt mensen die niet wedergeboren zijn en doet alsof ze wedergeboren zijn. Het is een geest waar mijn vrouw en ik me wel zorgen over maken, wat helaas geregeld onder evangelische christenen te zien is, dat ze niet serieus ernst meer maken om aan levensheiliging te doen en alles wel goed vinden, als Jezus maar aanbeden wordt. Ik mis de ernst steeds meer om werkelijk christenen te zijn die vrucht dragen. Jij doet alsof de hele wereld vrucht draagt, maar hebt niet door welke machten er werkelijk bezig zijn. Hoe de mensen steeds meer gaan lijken op de inwoners van Sodom en Gemorra waarin niemand zich bekommerde om de naasten. Iedereen moest het zelf maar zien te bedruipen. Het is niet voor niets dat de eenzaamheid in Nederland, samen met de zelfdodingen toeneemt. Vooral in Noord Holland waar de hoogste percentage zelfdodingen per jaar van heel Nederland is. Een oppervlakkige maatschappij van oppervlakkige ongelovige mensen. Dat is Nederland, waarin je leeft.

Een antwoord hierop is redelijk voorspelbaar, zelfs stereotiep vanuit het literalisme waar we nu al zo lang getuige van zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Beste kerel, als je wil weten of de geesten van God zijn of niet, moet je naar de geloofsbelijdenissen luisteren. Iedere geest die niet beleid dat Jezus uit de dood is opgestaan en in de Geest nu onder ons is, komt niet van God. De meeste mensen geloven hoogstens dat Jezus een bijzonder mens was, een voorbeeldfiguur, maar geloven niet in Hem als de voor ons gestorven Messias en opgestaande Heer.

Dit is toch je reinste cirkelredenering? Op die manier "winnen" de mensen die wel geloven in Jezus die is opgestaan uit de dood altijd. Als mensen dit niet geloven dan is het "komt niet van God". Bijna net zo doorzichtig als het idee van de goede profeet en de valse profeet "als een voorspelling uit komt dan is het van God, komt de voorspelling niet uit dan komt het van zichzelf of de duivel"... Dat mensen hier, anno 2017 nog intrappen...

1 uur geleden zei Gaitema:

Jij verheerlijkt mensen die niet wedergeboren zijn en doet alsof ze wedergeboren zijn. Het is een geest waar mijn vrouw en ik me wel zorgen over maken, wat helaas geregeld onder evangelische christenen te zien is, dat ze niet serieus ernst meer maken om aan levensheiliging te doen en alles wel goed vinden, als Jezus maar aanbeden wordt.

Dit komt in evangelische kringen inderdaad vaak voor.

 

2 uur geleden zei Gaitema:

Ik mis de ernst steeds meer om werkelijk christenen te zijn die vrucht dragen. Jij doet alsof de hele wereld vrucht draagt, maar hebt niet door welke machten er werkelijk bezig zijn.

Hoe de mensen steeds meer gaan lijken op de inwoners van Sodom en Gemorra waarin niemand zich bekommerde om de naasten. Iedereen moest het zelf maar zien te bedruipen.

Volgens mijn gegevens bekommerden de inwoners van Sodom en Gomorra zich juist WEL om anderen, als je snapt wat ik bedoel :+

Plus natuurlijk dat je behoorlijk schrijnend wereldbeeld hebt als je denkt dat alleen christenen goed zijn en de rest niet. Alsof enkel wederbekeerde christenen goede daden doen en van hun naasten houden en de rest is egoistisch bezig. 

 

2 uur geleden zei Gaitema:

Het is niet voor niets dat de eenzaamheid in Nederland, samen met de zelfdodingen toeneemt. Vooral in Noord Holland waar de hoogste percentage zelfdodingen per jaar van heel Nederland is.

Een oppervlakkige maatschappij van oppervlakkige ongelovige mensen. Dat is Nederland, waarin je leeft.

;( Echt een sneu wereldbeeld. Jammer dit, terwijl je normaal wel fatsoenlijke bijdrages hebt.

Als ongelovig iemand kan je juist heel diep gaan, en werkelijk onderzoek doen naar het hoe en waarom. In plaats van de juist oppervlakkige (God bestaat, Jezus was zijn Zoon en hij stierf voor onze zonden hoera hoera) gelovigen. Wedden dat veel atheïsten (ook zij die hier zijn) meer onderzoek hebben gedaan naar ALLES dan de gemiddelde gelovige hier?

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Foppe1986:

;( Echt een sneu wereldbeeld. Jammer dit, terwijl je normaal wel fatsoenlijke bijdrages hebt.

Als ongelovig iemand kan je juist heel diep gaan, en werkelijk onderzoek doen naar het hoe en waarom. In plaats van de juist oppervlakkige (God bestaat, Jezus was zijn Zoon en hij stierf voor onze zonden hoera hoera) gelovigen. Wedden dat veel atheïsten (ook zij die hier zijn) meer onderzoek hebben gedaan naar ALLES dan de gemiddelde gelovige hier?

Het is inderdaad wel zo Gaitema, dat sommige mensen zichzelf zo verharden, en dat is ook wat paulus zegt in rom 2 en 3 

maar zelfs deze eindeloze stroom van negativiteit, kun je ook weer zien naar een diepe hunkering naar acceptatie en verlangen naar liefde, en goedkeuring, negatieve aandacht is ook aandacht..

deze mensen die over het algemeen vast zitten in bepaalde manieren van denken, heeft meestal tot gevolg, depressie, eenzaamheid, boosheid, schoppen hoe staat het er ook alweer laten we de bijbel er eens bij pakken..

rom 3 13Een open graf is hun keel, met hun tong plegen zij bedrog, addergif schuilt achter hun lippen. 14Hun mond is vol vervloeking en bitterheid, 15gezwind zijn hun voeten om bloed te vergieten. 16Vernietiging en onheil tekenen hun weg, 17maar de weg van de vrede kennen zij niet. 18De vreze Gods staat hun niet voor ogen. 

Dat herken je gelijk, dat is overduidelijk..

alleen hoe bereik je dit soort type's, vaak als ze echt niet meer verder kunnen, zoals het verhaal van de verloren zoon, komen ze toch weer terug, 

zoveel mensen die mij overal voor uitgemaakt hebben, so what ik weet wie ik ben ik wordt niet geraakt door hun goedkeuring, dus ook niet door hun afkeuring, wij hoeven ze alleen lief te hebben, ze zullen komen vroeg of laat..

maar weet je gaitema, als ze echt diep in de shit zitten,, kunnen wij er voor ze zijn, en ze uitnodigen bij papa aan tafel, weet je wat ik vaak zeg, het zijn allemaal wezen, de ene nog harder schreeuwend dan de ander, maar wat maakt het uit, blijf ze zegenen, weet je wat Jezus zij 

Vader vergeef het ze want ze weten niet wat ze doen, nou dat is toch een mooi voorbeeld, 

ze kennen geen rust geen vrede, en geen echte blijdschap, altijd weer morgen, en wij zijn al thuis, in de perfecte liefde, Mmmm 

Jezus bedankt :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

Het is inderdaad wel zo Gaitema, dat sommige mensen zichzelf zo verharden, en dat is ook wat paulus zegt in rom 2 en 3 maar zelfs deze eindeloze stroom van negativiteit, kun je ook weer zien naar een diepe hunkering naar acceptatie en verlangen naar liefde, en goedkeuring, negatieve aandacht is ook aandacht..deze mensen die over het algemeen vast zitten in bepaalde manieren van denken, heeft meestal tot gevolg, depressie, eenzaamheid, boosheid, schoppen hoe staat het er ook alweer laten we de bijbel er eens bij pakken..rom 3 13Een open graf is hun keel, met hun tong plegen zij bedrog, addergif schuilt achter hun lippen. 14Hun mond is vol vervloeking en bitterheid, 15gezwind zijn hun voeten om bloed te vergieten. 16Vernietiging en onheil tekenen hun weg, 17maar de weg van de vrede kennen zij niet. 18De vreze Gods staat hun niet voor ogen. Dat herken je gelijk, dat is overduidelijk..alleen hoe bereik je dit soort type's, vaak als ze echt niet meer verder kunnen, zoals het verhaal van de verloren zoon, komen ze toch weer terug, zoveel mensen die mij overal voor uitgemaakt hebben, so what ik weet wie ik ben ik wordt niet geraakt door hun goedkeuring, dus ook niet door hun afkeuring, maar weet je gaitema, als ze echt diep in de shit zitten,, kunnen wij er voor ze zijn, en ze uitnodigen bij papa aan tafel, weet je wat ik vaak zeg, het zijn allemaal wezen, de ene nog harder schreeuwend dan de ander, maar wat maakt het uit, blijf ze zegenen, weet je wat Jezus zij Vader vergeef het ze want ze weten niet wat ze doen, nou dat is toch een mooi voorbeeld, ze kennen geen rust geen vrede, en geen echte blijdschap, altijd weer morgen, en wij zijn al thuis, in de perfecte liefde, Mmmm Jezus bedankt 

Met andere woorden, als straks WOIII uitbreekt dan hoeven we enkel maar naar de kerk te lopen en de oorlog is voorbij. Het is een leuke variant op de eindtijdsscenario's die we al gehad hebben, zo gezien hoeft de kerk maar te hopen op nog meer shit om klanten te ronselen. Bij papa aan de tafel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Met andere woorden, als straks WOIII uitbreekt dan hoeven we enkel maar naar de kerk te lopen en de oorlog is voorbij. Het is een leuke variant op de eindtijdsscenario's die we al gehad hebben, zo gezien hoeft de kerk maar te hopen op nog meer shit om klanten te ronselen. Bij papa aan de tafel?

Hallo TTc hoe was de koffie, niet te sterk..

het begrip kerk, je bedoelt zo´n gebouw met zo´n toren en klok toch..

dat is het niet TTC, je praat over iets, terwijl je steeds bewijst met je reactie´s er geen zak van te snappen,

Wij als hemelburgers, regeren we nemen de boel over, zie je dat dan niet..

Het is alleen de vraag, die jij jezelf zou moeten stellen, waar sta ik in dit plaatje,

lees deze tekst eens aandachtig, wie ben jij, (Gij)

En gij die dood waart door uw afdwalingen en uw zonden, 2waarin gij eertijds hebt geleefd volgens de god van deze wereld, de heerser over het machtsgebied van de lucht, de geest die nog altijd aan het werk is onder de weerspannigen... 3Trouwens, ook wij allen, zonder uitzondering, hebben vroeger tot hen behoord, toen wij ons leven lieten beheersen door zondige begeerten en deden wat onze zelfzucht en onze boze neigingen van ons wilden. Uit onszelf waren wij een voorwerp van Gods toorn, evenzeer als de anderen. 4Maar God, die rijk is aan erbarming, heeft wegens de grote liefde waarmee Hij ons heeft liefgehad, 5ons met Christus ten leven gewekt, hoewel wij dood waren door onze zonden; aan zijn genade dankt gij uw redding. 6En Hij heeft ons samen met Hem doen opstaan en zetelen in de hemelen, in Christus Jezus, 7om de naderbij komende eeuwen de overgrote rijkdom van zijn genade te tonen door zijn goedheid jegens ons in Christus Jezus. 8Ja, aan die genade dankt gij uw heil, door het geloof; niet aan uzelf, Gods gave is het;9niet aan uw prestaties, niemand mag zich verhovaardigen. 10Gods werk zijn wij, geschapen in Christus Jezus, om in ons leven de goede daden te realiseren die God voor ons al bereid heeft. 11Beseft dus goed, dat gij, vroeger ‘de heidenen’ geheten, ‘de onbesnedenen’, zo genoemd door hen die zich vanwege een lichamelijke ingreep ‘de besnedenen’ noemen,12bedenkt dat gij indertijd van Christus gescheiden waart, uitgesloten van de gemeenschap van Israël en van de verbonden waaraan de belofte verbonden was, zonder hoop en zonder God in de wereld. 13Thans echter zijt gij die eertijds veraf waart, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door het bloed van Christus. 14Want Hij is onze vrede, Hij die de twee werelden een gemaakt heeft, en de scheidsmuur heeft neergehaald, door in zijn vlees de vijandschap, 15de wet der geboden met haar verordeningen, te vernietigen. Hij heeft vrede gesticht door in zijn persoon uit de twee een nieuwe mens te scheppen, 16en die beiden in een lichaam met God te verzoenen door het kruis, waaraan Hij de vijandschap heeft gedood. 17En Hij is gekomen en Hij heeft vrede verkondigd aan u die veraf waart en vrede aan hen die dichtbij waren. 18Want door Hem hebben wij beiden in een Geest de toegang tot de Vader. 19Zo zijt gij dus geen vreemdelingen en ontheemden meer, maar medeburgers van de heiligen en huisgenoten van God, 20gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, terwijl de sluitsteen Christus Jezus zelf is, 21die het hele bouwwerk in zijn voegen houdt. In Hem groeit het uit tot een heilige tempel in de Heer. 22In Hem wordt ook gij mee opgebouwd tot een woonstede van God, in de Geest.

Besef je wat voor een mogelijkheden er zijn, mocht je nog vragen hebben, ik hoor het wel..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

 

Dan geef je toe dat Nederland dus helemaal niet in het Licht leeft en dat er heel veel moet veranderen!

Daarom hebben we Jezus als Koning nodig die de huidige satanistische machten van de tronen stoten. 

1 uur geleden zei TTC:

Een antwoord hierop is redelijk voorspelbaar, zelfs stereotiep vanuit het literalisme waar we nu al zo lang getuige van zijn.

Het leuke is, dat hij in zijn reactie toegeeft dat Nederland in duisternis leeft en dus niet zo mooi is, zoals hij het deed voorkomen met het "vandaag is alles zoveel beter dan vroeger"

1 uur geleden zei Foppe1986:

Dit is toch je reinste cirkelredenering? Op die manier "winnen" de mensen die wel geloven in Jezus die is opgestaan uit de dood altijd. Als mensen dit niet geloven dan is het "komt niet van God". Bijna net zo doorzichtig als het idee van de goede profeet en de valse profeet "als een voorspelling uit komt dan is het van God, komt de voorspelling niet uit dan komt het van zichzelf of de duivel"... Dat mensen hier, anno 2017 nog intrappen...

Eén van de redenen dat ik nog steeds christen ben en niet rond mijn 20 a 22ste er mee gestopt ben om te geloven, dat is mijn ontdekking, dat mensen die geen geloof hebben al snel niet verder komen in hun goed leven dan het "huisje, boompje en beestje". Er zijn wel mensen die verder gaan, maar ik heb niet het idee dat dit aantal wereldverbeteraars echt heel groot is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Dan geef je toe dat Nederland dus helemaal niet in het Licht leeft en dat er heel veel moet veranderen!

Daarom hebben we Jezus als Koning nodig die de huidige satanistische machten van de tronen stoten. 

Amen ik ben de laatste die zegt dat er niet heel veel moet veranderen, en dat we Jezus nodig hebben amen..

zou je mij een plezier willen doen en dit is willen door nemen

https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

De eerste samenvatting somde de vele kernwaarheden uit de Bijbel op, die onomstotelijk aantonen dat Gods koninkrijk werd gevestigd door Jezus Christus en sindsdien voortdurend werd uitgebreid over de hele aarde.

De toekomst is bijgevolg bijzonder hoopgevend, want Jezus zal steeds meer regeren en de duivel is al tweeduizend jaar de grote verliezer, wiens invloed voortdurend afbrokkelt. 

Daarna hebben we antwoord gekregen op de vraag hoe het mogelijk is dat christenen wereldwijd geloven dat de wereld juist alsmaar demonischer en duisterder zal worden. We hebben ontdekt dat de eindtijd het meest misbruikte en verkeerd begrepen woord uit de hele Bijbel is en door Jezus en de apostelen werd gebruikt om de periode aan te duiden voorafgaand aan de komst van Jezus in oordeel over Jeruzalem, en de vernietiging van de tempel van het oude verbond. Dit overzicht zet alle bijbelse feiten onder elkaar:

dan begrijp je beter wat ik bedoel..

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Foppe1986:

 

Volgens mijn gegevens bekommerden de inwoners van Sodom en Gomorra zich juist WEL om anderen, als je snapt wat ik bedoel :+

Plus natuurlijk dat je behoorlijk schrijnend wereldbeeld hebt als je denkt dat alleen christenen goed zijn en de rest niet. Alsof enkel wederbekeerde christenen goede daden doen en van hun naasten houden en de rest is egoistisch bezig. 

 

;( Echt een sneu wereldbeeld. Jammer dit, terwijl je normaal wel fatsoenlijke bijdrages hebt.

Als ongelovig iemand kan je juist heel diep gaan, en werkelijk onderzoek doen naar het hoe en waarom. In plaats van de juist oppervlakkige (God bestaat, Jezus was zijn Zoon en hij stierf voor onze zonden hoera hoera) gelovigen. Wedden dat veel atheïsten (ook zij die hier zijn) meer onderzoek hebben gedaan naar ALLES dan de gemiddelde gelovige hier?

Uit onderzoeken blijkt dat christenen het niet beter doen dan atheïsten in hoe goed ze leven. Ik snap dat, omdat ik als vrijwilliger het één en ander de afgelopen jaren zag. Ik zie dat op alle tereinen van vrijwilligerswerk de vergrijzing groot is en het aantal jonge mensen gering zijn. Wel is het zo dat door de Kredietcrisis wel meer vrijwilligers zijn bijgekomen, zoals bij voedselbanken.

Toch maakt men zich zorgen. Het zijn veel christelijke oudere vrijwilligers die veel aan armoedebestrijding doen in Nederland. Dat aantal neemt door de vergrijzing af en daarover wordt zorgen gemaakt.

Ook als het gaat om vrijwilligers bij bijvoorbeeld sportverenigingen. Je ziet er veel vergrijzing en onder de vrijwilligers is het aandeel christenen op hoge leeftijd helaas groot. Je ziet (weet ik uit ervaring binnen een muziekvereniging) dat mensen het lastig vinden om zich "te binden" aan iets. Ze willen "vrij" zijn. Vaak willen ze wel iets goeds doen, maar niet er aan vast zitten. Dat is ook een zorgelijke ontwikkeling onder de smalle spoeling jonge christenen. 

Ik vind zo'n levenswijze waarin er weinig inzet is voor organisaties en het veel blijft hangen kwa inspanningen in de persoonlijke privésfeer, toch vrij oppervlakkig en weinig diep gaand.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei vredestichter:

Hallo TTc hoe was de koffie, niet te sterk..het begrip kerk, je bedoelt zo´n gebouw met zo´n toren en klok toch.. dat is het niet TTC, je praat over iets, terwijl je steeds bewijst met je reactie´s er geen zak van te snappen, Wij als hemelburgers, regeren we nemen de boel over, zie je dat dan niet..Het is alleen de vraag, die jij jezelf zou moeten stellen, waar sta ik in dit plaatje, lees deze tekst eens aandachtig, wie ben jij, (Gij) En gij die dood waart door uw afdwalingen en uw zonden, 2waarin gij eertijds hebt geleefd volgens de god van deze wereld, de heerser over het machtsgebied van de lucht, de geest die nog altijd aan het werk is onder de weerspannigen... 3Trouwens, ook wij allen, zonder uitzondering, hebben vroeger tot hen behoord, toen wij ons leven lieten beheersen door zondige begeerten en deden wat onze zelfzucht en onze boze neigingen van ons wilden. Uit onszelf waren wij een voorwerp van Gods toorn, evenzeer als de anderen. 4Maar God, die rijk is aan erbarming, heeft wegens de grote liefde waarmee Hij ons heeft liefgehad, 5ons met Christus ten leven gewekt, hoewel wij dood waren door onze zonden; aan zijn genade dankt gij uw redding. 6En Hij heeft ons samen met Hem doen opstaan en zetelen in de hemelen, in Christus Jezus, 7om de naderbij komende eeuwen de overgrote rijkdom van zijn genade te tonen door zijn goedheid jegens ons in Christus Jezus. 8Ja, aan die genade dankt gij uw heil, door het geloof; niet aan uzelf, Gods gave is het;9niet aan uw prestaties, niemand mag zich verhovaardigen. 10Gods werk zijn wij, geschapen in Christus Jezus, om in ons leven de goede daden te realiseren die God voor ons al bereid heeft. 11Beseft dus goed, dat gij, vroeger ‘de heidenen’ geheten, ‘de onbesnedenen’, zo genoemd door hen die zich vanwege een lichamelijke ingreep ‘de besnedenen’ noemen,12bedenkt dat gij indertijd van Christus gescheiden waart, uitgesloten van de gemeenschap van Israël en van de verbonden waaraan de belofte verbonden was, zonder hoop en zonder God in de wereld. 13Thans echter zijt gij die eertijds veraf waart, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door het bloed van Christus. 14Want Hij is onze vrede, Hij die de twee werelden een gemaakt heeft, en de scheidsmuur heeft neergehaald, door in zijn vlees de vijandschap, 15de wet der geboden met haar verordeningen, te vernietigen. Hij heeft vrede gesticht door in zijn persoon uit de twee een nieuwe mens te scheppen, 16en die beiden in een lichaam met God te verzoenen door het kruis, waaraan Hij de vijandschap heeft gedood. 17En Hij is gekomen en Hij heeft vrede verkondigd aan u die veraf waart en vrede aan hen die dichtbij waren. 18Want door Hem hebben wij beiden in een Geest de toegang tot de Vader. 19Zo zijt gij dus geen vreemdelingen en ontheemden meer, maar medeburgers van de heiligen en huisgenoten van God, 20gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, terwijl de sluitsteen Christus Jezus zelf is, 21die het hele bouwwerk in zijn voegen houdt. In Hem groeit het uit tot een heilige tempel in de Heer. 22In Hem wordt ook gij mee opgebouwd tot een woonstede van God, in de Geest. Besef je wat voor een mogelijkheden er zijn, mocht je nog vragen hebben, ik hoor het wel..

Nogmaals, het gaat hier niet over de egotransverwarring maar over de eindtijd, iets dat mensen aanbelangt in het leven van alledag. Het begint er stilaan steeds meer op te lijken dat je je psychose nog niet goed verwerkt hebt, dan krijg je van die tirades zonder enige voeling waar het topic over gaat. Die zak mag je daarom voor jezelf houden, het is hier immers geen kleuterschool.

20 minuten geleden zei Gaitema:

Het leuke is, dat hij in zijn reactie toegeeft dat Nederland in duisternis leeft en dus niet zo mooi is, zoals hij het deed voorkomen met het "vandaag is alles zoveel beter dan vroeger"

Ja, die verwarring valt velen op, alsof de geest op hol geslagen is en normale dialoog geen optie meer is. Jammer voor dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Nogmaals, het gaat hier niet over de egotransverwarring maar over de eindtijd, iets dat mensen aanbelangt in het leven van alledag. Het begint er stilaan steeds meer op te lijken dat je je psychose nog niet goed verwerkt hebt, dan krijg je van die tirades zonder enige voeling waar het topic over gaat. Die zak mag je daarom voor jezelf houden, het is hier immers geen kleuterschool.

okay nog verder terug dan, om een verschil uit te maken, op deze wereld zul je met God verbonden moeten zijn, okay dat is iedereen, maar niet allemaal op de juiste manier..

om deze wereld te veranderen naar de blauwdruk die god voor ogen heeft,

zoiets als een gids en een map, om een wereldveranderaar te worden, doe je mee ??

Mannen en vrouwen  die de geschiedenis geschreven hebben, zo heerlijk, 

TTC, een  man die een inpact had op zijn generatie, 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei vredestichter:

Amen ik ben de laatste die zegt dat er niet heel veel moet veranderen, en dat we Jezus nodig hebben amen..

zou je mij een plezier willen doen en dit is willen door nemen

https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

De eerste samenvatting somde de vele kernwaarheden uit de Bijbel op, die onomstotelijk aantonen dat Gods koninkrijk werd gevestigd door Jezus Christus en sindsdien voortdurend werd uitgebreid over de hele aarde.

De toekomst is bijgevolg bijzonder hoopgevend, want Jezus zal steeds meer regeren en de duivel is al tweeduizend jaar de grote verliezer, wiens invloed voortdurend afbrokkelt. 

Daarna hebben we antwoord gekregen op de vraag hoe het mogelijk is dat christenen wereldwijd geloven dat de wereld juist alsmaar demonischer en duisterder zal worden. We hebben ontdekt dat de eindtijd het meest misbruikte en verkeerd begrepen woord uit de hele Bijbel is en door Jezus en de apostelen werd gebruikt om de periode aan te duiden voorafgaand aan de komst van Jezus in oordeel over Jeruzalem, en de vernietiging van de tempel van het oude verbond. Dit overzicht zet alle bijbelse feiten onder elkaar:

dan begrijp je beter wat ik bedoel..

Je hoeft niet bang te zijn dat mij die informatie ontgaat. Ik had me eens aangemeld als "fan"van David Sorenson en krijg al zijn posts en lees er behoorlijk veel van. Ook bewonder ik wel zijn studies kwa Preterisme, al kom ik toch tot andere conclusies. Ik snap echter heel goed dat hij er zo over denkt. Zeker gezien het onderzoek naar de geschiedenis van Jeruzalem en de verschijningen die hij beschrijft.

Het valt mij op dat "mijn geloofsovertuiging" en dat van anderen om mij heen niet juist beschreven wordt, wat het zo jammer maakt.

Wij geloven welliswaar dat satans invloed steeds sterker wordt, maar wel als dat van een kat in het nauw dat rare sprongen maakt. Namelijk gaat satan rond als een briesende leeuw, verslindende wie hij verslinden kan. En hoe mooi je ook wilt kijken naar wat Jezus doet, en dat is goed, dat neemt niet weg dat satan de meerderheid van de mensen van Jezus gescheiden weet te houden. Echter zijn het zijn laatste stuiptrekkingen. Ik heb pas gezien hoe een kat van ons na een aanrijding overleed. Het maakt hele woeste stuiptrekkingen, waarbij hij in alle kracht met zijn achterpoot aan zijn kop zat te krabben o.a. Zo stel ik me satans laatste uitspattingen voor. Ook de Naties in de tweede wereldoorlog was vlak voor het einde het wreedst. Aan het toenemende geweld van satan herkennen we juist de komst van Christus en een naderende opwekking. Want ook dat gebeurd. Pal voor "de opname" zal het geweld van de duivel enorm zijn, maar even zo krachtig zal de opwekking zijn. Mensen die zonder geloof zijn opgegroeid zullen zomaar Jezus voorbij kunnen zien komen met een uitgestrekte hand en bekeren. Zoals nu al veel bij Moslims wereldwijd te zien is. Dat zijn voor mij tekenen van de komst van Jezus om alle antichristelijke machten te beëindigen en Zijn heerschappij ook over de hele wereld te brengen. Al geloof ik dat daarvoor letterlijk ook deze aarde zal moeten verdwijnen, al wordt er in de bijbel volgens David Sorenson Israël "de hemel en de aarde" genoemd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei vredestichter:

okay nog verder terug dan, om een verschil uit te maken, op deze wereld zul je met God verbonden moeten zijn, okay dat is iedereen, maar niet allemaal op de juiste manier.. om deze wereld te veranderen naar de blauwdruk die god voor ogen heeft, zoiets als een gids en een map, om een wereldveranderaar te worden, doe je mee ?? Mannen en vrouwen  die de geschiedenis geschreven hebben, zo heerlijk, TTC, een  man die een inpact had op zijn generatie, 

Wel, doe jezelf en ons een plezier, maak die blauwdruk eens concreet. Er zijn wel meer mensen die hierover nadenken, zelfs Nobelprijswinnaars die ook allerhande voorspellingen doen.

Economische voorspellingen zijn vaak misleidend doordat de economische wetenschap uitgaat van de mens als een zelfzuchtig, rationeel denkend wezen dat zich alleen laat leiden door financiële prikkels. Dit neoklassieke model zorgt voor een te sterk accent op financieel gewin en marktwerking, terwijl psychologische en sociologische factoren buiten beschouwing blijven, stelt professor dr. Henk Folmer, die dinsdag zijn oratie ’Waarom economen zo vaak miskleunen’ hield. Folmer aanvaardde daarmee het hoogleraarschap economische geografie aan de Rijksuniversiteit Groningen. De kritiek op de eigen discipline is niet van de lucht. „Waar andere wetenschappelijke disciplines via een kritische dialoog tot voortschrijdend inzicht komen, wordt de economische wetenschap gedomineerd door slechts één model.”  En al vijf Nobelprijswinnaars uitten de afgelopen decennia sterke kritiek op het neoklassieke model, aldus Folmer. „Maar de economische wetenschap blijft achter het model aanhobbelen. Afwijkende meningen zijn er wel, maar die hebben nog nooit geleid tot een fundamentele aanpassing.” Folmer pleit ervoor dat economen meer onderzoek doen op de grensgebieden met psychologie, sociologie en geografie. „Die wetenschappen kijken veel meer naar de praktijk, met empirisch onderzoek als onderbouwing. Ik pleit niet voor het afschaffen van de economische wetenschap, maar een aanvulling vanuit andere disciplines. Je wilt het gedrag van mensen voorspellen, dan moet je niet alleen weten wat er leeft in het verstand maar ook in de harten en zielen.” (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

we gaan ons op 7 vlakken focussen de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst.

God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen.

vanuit het hart, we zijn al met meer dan 1 miljard een machtig leger van mannen en vrouwen, die opstaan, om onze plaats in te nemen, hier op deze aarde..

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei vredestichter:

we gaan ons op 7 vlakken focussen de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst. God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen. Vanuit het hart, we zijn al met meer dan 1 miljard een machtig leger van mannen en vrouwen, die opstaan, om onze plaats in te nemen, hier op deze aarde..

Kunnen bij het eerste beginnen, wat precies bedoel je met 'zakenwereld'?

  • zakenwereld
  • regering
  • media
  • entertainment
  • onderwijs
  • gezin
  • godsdienst
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei vredestichter:

okay nog verder terug dan, om een verschil uit te maken, op deze wereld zul je met God verbonden moeten zijn, okay dat is iedereen, maar niet allemaal op de juiste manier..

om deze wereld te veranderen naar de blauwdruk die god voor ogen heeft,

zoiets als een gids en een map, om een wereldveranderaar te worden, doe je mee ??

Wat gebeurt er met mensen die niet meedoen? En wat gebeurt er als er niet genoeg mensen meedoen? Is er dan een plan b ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Liever niet. Mijn huis is al voorbereid, het is al klaar, het staat in de hemel. Misschien wel naast jouw huis?

Dat is de beste weg. Laten we die nemen :) Zo'n huis lijkt me het beste. Kost niks. Kan je niet uitgeknikkerd worden en iedereen is er welkom ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7/10/2017 om 18:09 zei Foppe1986:

Dit is toch je reinste cirkelredenering? Op die manier "winnen" de mensen die wel geloven in Jezus die is opgestaan uit de dood altijd. Als mensen dit niet geloven dan is het "komt niet van God". Bijna net zo doorzichtig als het idee van de goede profeet en de valse profeet "als een voorspelling uit komt dan is het van God, komt de voorspelling niet uit dan komt het van zichzelf of de duivel"... Dat mensen hier, anno 2017 nog intrappen...

Dit komt in evangelische kringen inderdaad vaak voor.

 

Volgens mijn gegevens bekommerden de inwoners van Sodom en Gomorra zich juist WEL om anderen, als je snapt wat ik bedoel :+

Plus natuurlijk dat je behoorlijk schrijnend wereldbeeld hebt als je denkt dat alleen christenen goed zijn en de rest niet. Alsof enkel wederbekeerde christenen goede daden doen en van hun naasten houden en de rest is egoistisch bezig. 

 

;( Echt een sneu wereldbeeld. Jammer dit, terwijl je normaal wel fatsoenlijke bijdrages hebt.

Als ongelovig iemand kan je juist heel diep gaan, en werkelijk onderzoek doen naar het hoe en waarom. In plaats van de juist oppervlakkige (God bestaat, Jezus was zijn Zoon en hij stierf voor onze zonden hoera hoera) gelovigen. Wedden dat veel atheïsten (ook zij die hier zijn) meer onderzoek hebben gedaan naar ALLES dan de gemiddelde gelovige hier?

Nog eens kort gezegd: de individualisering voert steeds verder. Ik denk dat in Sodom en Gemorra de mensen vrij gewoon waren, maar de individualisering sloeg daar ook te ver door. Goede bedoelingen houden moeilijk stand in een maatschappij dat te consumptie gericht is.

 

Ze namen er van :$

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid