Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is dan uw interpretatie van iets wat ik nergens heb beweert. Magisch denken leidt tot valse conclusies.

Simpel gaat het zo, twee wegen:

  • Evolutie (‘devolutie’) naar een totale ineenstorting of ‘breakdown’.

De waarden, wereldbeelden en ethiek van een kritische volksmassa in de samenleving bieden weerstand aan veranderingen of veranderen te langzaam, waarbij de gevestigde instituties te weerbarstig zijn voor een tijdig voltooide transformatie. Ongelijkheden en conflicten, samen met een verarmd milieu creëren onbeheersbare spanningen. De maatschappelijke ordening degenereert en valt ten prooi aan conflicten en geweld, met in het kielzog een derde wereldconflict als logisch resultaat hiervan.

  • Evolutie naar een doorbraak of ‘breakthrough’

In de loop van de tijd verandert de geesteshouding van een kritische volksmassa in de wereld, waardoor de ontwikkeling van de samenleving wordt afgebogen naar een meer aangepaste modus. Naarmate deze veranderingen houvast vinden, ontstaat er een betere ordening van de maatschappij, die nu wordt gestuurd door aangepaste wereldbeelden, waarden en ethica. De economische, politieke en ecologische dimensies van de samenleving stabiliseren zich hierdoor tot een meer harmonieuze en duurzame modus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben geen pessimist, maar een realist

Klopt kaasje, en ik een gelovige, met de nadruk op geloof;

geloof' is vertrouwen in de waarheid. Het heeft twee elementen: 1) Overtuigd zijn van de waarheid, zeker zijn van de realiteit, een bewijs hebben van de dingen die je niet kunt zien; en 2) het geloven in, hopen op, omhelzen van, en begrijpen van de waarheid.

Hebreeen 11:1. "Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen die men niet ziet."

Hebreeen 11:1. "Het geloof is een vaste grond van wat wij hopen, het overtuigd ons van de werkelijkheid van onzichtbare dingen." [Willibrord]

Hebreeen 11:1. "Geloof.....geeft ons een zekerheid van werkelijkheden die we niet kunnen zien."[Vrije vertaling van de NEB bible]

Hebreeen 11:1. "Nu, geloof is dat wij zelfverzekerd zijn in wat wij hopen, en overtuigd van wat wij niet zien.[Vrije vertaling van de Moffat Bible]

Hebreeen 11:1. "Nu geloof is een gegronde zekerheid van dat waar wij op hopen, en een overtuiging van de realiteit van dingen die wij niet kunnen zien."[Vrije vertaling van de Weymouth New Testament-1912]

De waarheid erkennen is alleen maar de helft van het geloof. Het Woord van God moet worden gelooft , hoopt in, omhelst, en gepakt.! Om werkelijk te geloven je moet volledig overtuigd zijn dat wat omhelst is, is de volle waarheid.

 

Men bestempelde me als misleid, maar niemand nam de moeite om mijn onderwijs over de Geest van God te lezen. Ze veroordeelden me puur vanuit koppige onwetendheid.  

Diezelfde houding zie ik helaas vaak bij christenen: er wordt geen ruimte gegeven om eerlijk na te denken en te onderzoeken. Dat is erg ongezond en het houdt mensen gevangen in leugens. Ik wil je daarom vragen om het anders te doen. Laten we ver blijven van de schadelijke houding, die in wezen erg sektarisch is, waarbij we mensen bij voorbaat veroordelen, zonder bereidheid om zelf eerst te luisteren en zichzelf te onderzoeken. Neem alsjeblieft de moeite om eerst dit onderwijs in alle rust te lezen, voor je met stenen gaat gooien.

Je vragen zullen beantwoord worden

https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei vredestichter:

Ze veroordeelden me puur vanuit koppige onwetendheid.  

Diezelfde houding zie ik helaas vaak bij christenen: er wordt geen ruimte gegeven om eerlijk na te denken en te onderzoeken. Dat is erg ongezond en het houdt mensen gevangen in leugens. Ik wil je daarom vragen om het anders te doen. Laten we ver blijven van de schadelijke houding, die in wezen erg sektarisch is, waarbij we mensen bij voorbaat veroordelen, zonder bereidheid om zelf eerst te luisteren en zichzelf te onderzoeken. Neem alsjeblieft de moeite om eerst dit onderwijs in alle rust te lezen, voor je met stenen gaat gooien.

Je vragen zullen beantwoord worden

Koppige onwetendheid...is dat niet hetzelfde als een gebrek aan vertrouwen? Wellicht terecht in dit geval. Ik veroordeel niemand, ook niet bij voorbaat, maar oordeel wel aan de hand van opgedane ervaringen. En dat is maar goed ook, want wie zonder oordelen het leven door gaat zal een spoedige dood sterven. De kunst is om niet schijnheilig te oordelen. U gaat uit van de presumptie dat ik met vragen zit omtrent de toekomst, dit is een verkeerde aanname die slechts zal leiden tot een foute conclusie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Koppige onwetendheid...is dat niet hetzelfde als een gebrek aan vertrouwen? Wellicht terecht in dit geval. Ik veroordeel niemand, ook niet bij voorbaat, maar oordeel wel aan de hand van opgedane ervaringen. En dat is maar goed ook, want wie zonder oordelen het leven door gaat zal een spoedige dood sterven. De kunst is om niet schijnheilig te oordelen. U gaat uit van de presumptie dat ik met vragen zit omtrent de toekomst, dit is een verkeerde aanname die slechts zal leiden tot een foute conclusie.

De wereld draait door, we kunnen nu al wedden op wie WOIII zal winnen. En aantal gokt op de VS, dit aan de hand van SWOT-analyses.

Stevent de wereld in ijltempo af op een apocalyptische Derde Wereldoorlog? De oorlog in Syrië, oplopende spanningen op het Koreaanse schiereiland en terreuraanslagen in Europa doen het ergste vrezen. De Australische professor John Blaxland analyseert de sterktes en zwaktes van de belangrijkste partijen die betrokken kunnen raken bij een wereldwijd gewapend conflict. Verschillende wereldleiders spreken dezer dagen dreigende taal: de Russische president Poetin haalt uit naar de VS, terwijl Donald Trump en Noord-Korea elkaar afdreigen en steeds meer experten waarschuwen voor een escalatie van de conflicten. Volgens Global Firepower, een website die de grootte van alle legers en hun wapensystemen in de wereld oplijst, is de militaire kracht van de VS superieur, zowel op land, in de lucht als op het water. Het VS-leger is uitgerust met superieure wapens, terwijl andere landen zoals Noord-Korea, China en Rusland beschikken over grote legers en wapenvoorraden. Het defensiebudget van de VS bedraagt meer dan 500 miljard dollar. Dat is ruim drie keer zoveel als China en het tienvoudige van de militaire begroting van Rusland, terwijl Noord-Korea ‘amper’ 7,5 miljard dollar uitgeeft aan het leger. “Het staat buiten kijf dat het Amerikaans leger superieur is”, zegt professor John Blaxland, het hoofd van Strategic and Defence Studies Centre van de staatsuniversiteit in Canberra. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Gelukkig maar, hij zou maar stil komen te staan...dan zitten we met een nog groter probleem.

Af en toe de wereld even stilzetten kan geen kwaad, het laat toe om er eens ernstig over na te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei vredestichter:

Klopt kaasje, en ik een gelovige, met de nadruk op geloof;

geloof' is vertrouwen in de waarheid. Het heeft twee elementen: 1) Overtuigd zijn van de waarheid, zeker zijn van de realiteit, een bewijs hebben van de dingen die je niet kunt zien; en 2) het geloven in, hopen op, omhelzen van, en begrijpen van de waarheid.

Hebreeen 11:1. "Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen die men niet ziet."

Hebreeen 11:1. "Het geloof is een vaste grond van wat wij hopen, het overtuigd ons van de werkelijkheid van onzichtbare dingen." [Willibrord]

Hebreeen 11:1. "Geloof.....geeft ons een zekerheid van werkelijkheden die we niet kunnen zien."[Vrije vertaling van de NEB bible]

Hebreeen 11:1. "Nu, geloof is dat wij zelfverzekerd zijn in wat wij hopen, en overtuigd van wat wij niet zien.[Vrije vertaling van de Moffat Bible]

Hebreeen 11:1. "Nu geloof is een gegronde zekerheid van dat waar wij op hopen, en een overtuiging van de realiteit van dingen die wij niet kunnen zien."[Vrije vertaling van de Weymouth New Testament-1912]

De waarheid erkennen is alleen maar de helft van het geloof. Het Woord van God moet worden gelooft , hoopt in, omhelst, en gepakt.! Om werkelijk te geloven je moet volledig overtuigd zijn dat wat omhelst is, is de volle waarheid.

 

Men bestempelde me als misleid, maar niemand nam de moeite om mijn onderwijs over de Geest van God te lezen. Ze veroordeelden me puur vanuit koppige onwetendheid.  

Diezelfde houding zie ik helaas vaak bij christenen: er wordt geen ruimte gegeven om eerlijk na te denken en te onderzoeken. Dat is erg ongezond en het houdt mensen gevangen in leugens. Ik wil je daarom vragen om het anders te doen. Laten we ver blijven van de schadelijke houding, die in wezen erg sektarisch is, waarbij we mensen bij voorbaat veroordelen, zonder bereidheid om zelf eerst te luisteren en zichzelf te onderzoeken. Neem alsjeblieft de moeite om eerst dit onderwijs in alle rust te lezen, voor je met stenen gaat gooien.

Je vragen zullen beantwoord worden

https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

Ik heb jou gemaild met vragen..zou je willen antwoorden? Het zit me dwars

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Gelukkig maar, hij zou maar stil komen te staan...dan zitten we met een nog groter probleem.

Er lijkt geen einde te komen aan het klaroengeschal, men krijgt zelfs bijval van de BIS.

Onheilsprofeten zijn eensgezind

We zijn nu tien jaar verder. En zet je maar schrap, want de wereld zal opnieuw vergaan en dit keer wordt het erger dan de vorige keer; de financiële crisis van 2008 zal verbleken bij de 'epische ineenstorting' die ons te wachten staat. Als je de onheilsprofeten van de markt wil geloven tenminste, want die staan opnieuw in de rij om het einde der tijden te verkondigen. Nou krijgen ze altijd wel een keer gelijk, zoals zelfs een kapotte klok wel twee keer per dag de juiste tijd aangeeft. Maar dit keer zijn de zieners wel erg eensgezind. Daarbij komt dat een aantal van hun argumenten hout snijdt én ze bijval krijgen van de BIS, de Centrale Bank der Centrale Banken. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Ik heb jou gemaild met vragen..zou je willen antwoorden? Het zit me dwars

 

ik was aan het werk, sorry voor de late reactie, maar bij deze in je prive mail..

2 uur geleden zei TTC:

Er lijkt geen einde te komen aan het klaroengeschal, men krijgt zelfs bijval van de BIS.

Onheilsprofeten zijn eensgezind

We zijn nu tien jaar verder. En zet je maar schrap, want de wereld zal opnieuw vergaan en dit keer wordt het erger dan de vorige keer; de financiële crisis van 2008 zal verbleken bij de 'epische ineenstorting' die ons te wachten staat. Als je de onheilsprofeten van de markt wil geloven tenminste, want die staan opnieuw in de rij om het einde der tijden te verkondigen. Nou krijgen ze altijd wel een keer gelijk, zoals zelfs een kapotte klok wel twee keer per dag de juiste tijd aangeeft. Maar dit keer zijn de zieners wel erg eensgezind. Daarbij komt dat een aantal van hun argumenten hout snijdt én ze bijval krijgen van de BIS, de Centrale Bank der Centrale Banken. (bron)

klopt aangestuurd door de “god van deze wereld” (of “god dezer eeuw”) geeft aan dat Satan de belangrijkste invloed vormt op de idealen, meningen, doelen, hoop en zienswijzen van de meeste mensen. Zijn invloedssfeer omvat ook de wereldfilosofieën, onderwijs en handel. De gedachten, ideeën, veronderstellingen en valse religies van deze wereld staan onder zijn heerschappij en zijn ontstaan uit zijn leugens en bedrog.

en ook de kerk helaas binnengekomen is met zijn doom en gloom boodschappen, de reuzen zijn te groot, Mmm met als gevolg dat Duizenden evangelisten hebben zich te pletter gelopen, omdat ze niet werkten vanuit rust, maar opgejaagd werden door de leugen dat ‘er geen tijd is’, dat God ‘haast’ heeft, dat iedereen ‘zo snel mogelijk’ gered moet worden ‘voor het te laat is’. Talloze bedroevende gevallen van burn out en instorting zijn daar het gevolg van. Ook heel wat huwelijken van christelijke leiders zijn stukgelopen, omdat de man meende dat hij al zijn tijd en energie moest besteden aan het snel-snel-snel redden van wie nog te redden viel, omdat Jezus elke dag kon komen. Ze gaven geen tijd aan hun vrouw of kinderen en veroorzaakten diepe trauma’s van vaderloosheid in de harten van hun kinderen.

De onbijbelse roep ‘Jezus komt spoedig’ heeft veel meer verwoesting aangericht onder christenen, dan welke andere lering ook.

Het heeft zelfs aanleiding gegeven voor vele sektarische groeperingen om alle bezittingen te verkopen, en zelfs massaal zelfmoord te plegen, omdat ze geloofden dat Jezus zou terugkomen.

Deze lering heeft er bovendien toe bijgedragen dat de westerse samenleving zo sterk is afgegleden naar de afgrond van goddeloosheid. De meeste christenen hebben zich immers uit de samenleving teruggetrokken en kijken slechts uit naar Zijn zogenaamde spoedige komst, die hen zou weghalen. Ze doen nog wel hun gewone werk natuurlijk, maar zetten zich niet in om in de maatschappij een krachtige heersende invloed uit te oefenen, als koningen met Christus. De dwaalleer heeft de meeste christenen in een afwachtende houding gezet, in plaats van daadkrachtig gebied te veroveren, samen met Koning Jezus.

Nu we weten dat Jezus niet ‘spoedig’ en ‘onverwachts’ zal komen, kunnen we eindelijk ten volle ons mandaat opnemen om alle volken tot Zijn leerlingen te maken en zijn Koninkrijk wereldwijd te vestigen.

https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ach, het laatste hemd heeft toch geen zakken.

Ja, hier is het niet Michaël maar Minsky, down to earth:

Minsky Moment

Gross waarschuwt voor een Minsky Moment, genoemd naar econoom Hyman Minsky: een ineenstorting van assetprijzen na een lange periode van speculatie en ongebreidelde groei. En dat sluit weer naadloos aan bij de waarschuwingen van de BIS - de Bank for International Settlements, de Centrale Bank der Centrale Banken. 'De belangrijkste oorzaak van de volgende recessie zal mogelijk meer lijken op die van de vorige - een neergang in de financiële cyclus', schrijft de BIS in haar jaarverslag. Nu is het de taak van de BIS om te waarschuwen. In dit geval zijn de waarschuwingen wel heel concreet én urgent. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

klopt aangestuurd door de “god van deze wereld” (of “god dezer eeuw”) geeft aan dat Satan de belangrijkste invloed vormt op de idealen, meningen, doelen, hoop en zienswijzen van de meeste mensen. Zijn invloedssfeer omvat ook de wereldfilosofieën, onderwijs en handel. De gedachten, ideeën, veronderstellingen en valse religies van deze wereld staan onder zijn heerschappij en zijn ontstaan uit zijn leugens en bedrog.

Dus wanneer de Bijbel zegt dat Satan de "god van deze wereld " is, betekent dat niet dat hij het uiteindelijke gezag heeft. Er wordt mee tot uitdrukking gebracht dat Satan op een bepaalde manier heerst over de ongelovige wereld. In 2 Korintiërs 4:4 volgt de ongelovige Satans plan: "de ongelovigen, van wie de gedachten door de god van deze wereld zijn verblind, waardoor ze het licht van het Evangelie niet kunnen zien, de luister van Christus, die het beeld van God is". Tot Satans listen behoort het stimuleren van valse filosofieën in de wereld – filosofieën die de ongelovige blind maken voor de waarheid van het Evangelie. Satans filosofieën zijn de forten waarin mensen gevangen worden gehouden, en ze moeten in vrijheid gesteld worden door Christus.

Er zijn ZEVEN BERGEN die een samenleving bepalen: de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst. God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen.

De onbijbelse vluchtmentaliteit die Jezus elk moment wil zien terugkomen, weerhoudt ons van deze goddelijke opdracht. Ik bid dat de waarheid van dit bijbels onderwijs velen zal helpen om ten volle op te staan in hun roeping om de zeven bergen van de samenleving te helpen innemen, zodat bijvoorbeeld de media en overheid steeds meer onder invloed komen van Jezus Christus. Zoals het bekende opwekkingslied zegt:

Sta op, o machtig leger. Hij regeert!
Nu is het tijd te bouwen aan zijn Koninkrijk,
terug te nemen het land, dat Hij ons gaf.
Hij komt in majesteit,
brengt overwinning in de strijd.
De wereld ziet: Hij is de Heer!

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Minsky Moment

Momentje hoor. Deze boze mammon, die het leven van vele mensen weet te folteren, behoort uitgedreven te worden. U zou deze dominee eens kunnen benaderen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6868011/0c600114/klassiekert_dominee_verjaagdtdemonen.html

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Momentje hoor. Deze boze mammon behoort uitgedreven te worden. U zou deze dominee eens kunnen benaderen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6868011/0c600114/klassiekert_dominee_verjaagdtdemonen.html

Ja, het magische wereldbeeld:

Het denken is animistisch, de aarde wordt bevolkt door – goed en slecht – magische geesten die met hun bezweringen geluk en ongeluk kunnen brengen en zo de loop der gebeurtenissen bepalen, vormt etnische stammen. De geesten leven in voorouders en houden de stam bij elkaar. Verwantschap en afstamming zijn bepalend voor politieke banden. Wordt aangetroffen in geloof in voodoo en vervloekingformules, bloedbroederschap, oude vetes, geluk brengende amuletten, familieriten, magisch etnische opvattingen en bijgeloof. Sterk aanwezig in derdewereldlanden, bendes, sportteams en de ‘stamcultuur’ van bedrijven (geschat op 10 % van de bevolking, 1 % van de macht) (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat sluit wel mooi aan bij uw magische manier van denken. Bent u bekend met het concept humor?

Gelukkig zijn er ook andere manieren van denken, ook bekend mee? Of wordt het nu weglachen onder de noemer 'humor'?

Het leven is een caleidoscoop van natuurlijke hiërarchieën (holarchieën), systemen en vormen. Flexibiliteit, spontaniteit en functionaliteit hebben de hoogste prioriteit waarbij verschillen en meervoudigheid kunnen geïntegreerd worden tot onderling afhankelijke natuurlijke stromen. Egalitarisme wordt, als dat gepast is, aangevuld met natuurlijke maten van uitmuntendheid. Kennis en competentie zouden belangrijker moeten zijn dan klasse, macht, status of groepering. De heersende wereldorde is het resultaat van het bestaan van verschillende niveaus van de realiteit (Memen) en de onvermijdelijke patronen van verplaatsing langs de spiraal, naar boven en naar beneden. Een goed bestuur vergemakkelijkt het ontstaan van entiteiten door niveaus van toenemende complexiteit (concentrische hiërarchie). (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wel dan, u bevestigd in ieder geval het gegeven dat humor een subjectieve aangelegenheid is.

Niet iedereen gebruikt de Bijbel om zich achter te verschuilen, het is een ernstige bezigheid met het oog op wat komen kan.

Omdat slechts 1 procent van de bevolking denkt volgens het tweede niveau (en slechts 0,1 % zich in het turkoois niveau bevindt), is bewustzijn van het tweede niveau betrekkelijk zeldzaam omdat het de ‘voorhoede’ van de collectieve menselijke evolutie is. Beck en Cowan noemen voorbeelden die variëren van de noösfeer van Teilhard de Chardin tot de groei van de transpersoonlijke psychologie, waarvan de frequentie tijdens het proces duidelijk toeneemt – met nog hogere Memen in het vooruitzicht? Tegelijkertijd zal duidelijk worden dat het denken van het tweede niveau bij zijn ontstaan veel weerstand moet overwinnen van het denken van het eerste niveau. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Niet iedereen gebruikt de Bijbel om zich achter te verschuilen, het is een ernstige bezigheid met het oog op wat komen kan.

Omdat slechts 1 procent van de bevolking denkt volgens het tweede niveau (en slechts 0,1 % zich in het turkoois niveau bevindt), is bewustzijn van het tweede niveau betrekkelijk zeldzaam omdat het de ‘voorhoede’ van de collectieve menselijke evolutie is. Beck en Cowan noemen voorbeelden die variëren van de noösfeer van Teilhard de Chardin tot de groei van de transpersoonlijke psychologie, waarvan de frequentie tijdens het proces duidelijk toeneemt – met nog hogere Memen in het vooruitzicht? Tegelijkertijd zal duidelijk worden dat het denken van het tweede niveau bij zijn ontstaan veel weerstand moet overwinnen van het denken van het eerste niveau. (bron)

Panarchisme...dat is marktwerking binnen de politiek. Christelijke politiek is een wellicht goed bedoelde, echter dwaze poging om “christelijke principes” op te leggen aan een godloze maatschappij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Panarchisme...dat is marktwerking binnen de politiek. Christelijke politiek is een wellicht goed bedoelde, echter dwaze poging om “christelijke principes” op te leggen aan een godloze maatschappij.

Het is niet anders dan een Goddelijk spel, dit wil echter niet zeggen dat het spel altijd leuk is, veel vaker is het tegendeel waar waardoor de schijn van goddeloosheid opgewekt wordt. Het panarchisme fungeert als een katalysator binnen de verschillende eindtijdscenario's: 

Het panarchisme gaat uit van een organisch leerproces van waaruit een ‘best practice’ methode voortvloeit, iets dat pas kan lukken als er a priori ook keuzevrijheid is. Een en ander sluit aan bij tal van protestbewegingen zoals bijvoorbeeld de ‘Post-Autistische-Economen‘ (PAE), in mildere term de ‘evolutionaire economie‘ genoemd.  Het panarchisme is te beschouwen als een katalysator, het zet ons aan het denken waarbij heel wat sociale innovatie en verbeeldingskracht komt kijken. Het panarchisme is een interessant en veelzijdig gedachtengoed, het betekent dat verschillende wereldbeelden zich simultaan manifesteren maar niet altijd in harmonie leven, het synchroniseren daarvan een nobele opdracht. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De leugen dat we in de eindtijd leven en dat alles alleen maar duisterder wordt, heeft meer schade aangericht dan welke andere dwaalleer ook. Het heeft miljoenen christenen in een vluchtmentaliteit geduwd, waardoor ze afwachten op de komst van Jezus, in plaats van hun verantwoordelijkheid op te nemen om met Hem te regeren in de wereld. Ik ben ervan overtuigd dat dit een zeer effectieve strategie is van de duisternis, die christenen rooft van hun erfenis en mandaat. Het is van het grootste belang voor de machten van duisternis om deze misleiding met alle mogelijke middelen voortdurend kracht bij te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei vredestichter:

De leugen dat we in de eindtijd leven en dat alles alleen maar duisterder wordt, heeft meer schade aangericht dan welke andere dwaalleer ook. Het heeft miljoenen christenen in een vluchtmentaliteit geduwd, waardoor ze afwachten op de komst van Jezus, in plaats van hun verantwoordelijkheid op te nemen om met Hem te regeren in de wereld. Ik ben ervan overtuigd dat dit een zeer effectieve strategie is van de duisternis, die christenen rooft van hun erfenis en mandaat. Het is van het grootste belang voor de machten van duisternis om deze misleiding met alle mogelijke middelen voortdurend kracht bij te zetten.

Sociologen maken het iets minder magisch, de conclusie nagenoeg hetzelfde in die zin dat het systeem de mensheid heeft overgenomen:

  • Het eindresultaat van het proces van financiële mondialisering zal misschien zijn dat we in de kern van onze economieën een automaat hebben gecreëerd die in beslissende mate ons leven conditioneert.
  • De grote nachtmerrie van de mensheid – er getuige van zijn hoe machines onze wereld gaan beheersen – lijkt op elk ogenblik werkelijkheid te kunnen worden, niet in de vorm van robots die banen overbodig maken, of grote regeringscomputers die ons dag en nacht bewaken, maar als een elektronisch systeem van financiële transacties.
  • Deze automaat functioneert volgens een eigen logica die niet de logica is van de regels van onze traditionele markt.
  • Overheden, ondernemingen en financiële instellingen hebben vrijwel geen greep op de dynamiek van de door de automaat in beweging gebrachte geldstromen, ondanks hun rijkdom en macht.
  • Toch is een effectieve regulering van de wereldeconomie technisch denkbaar.
  • Het schort niet aan technologie, maar het draait om menselijke (en dus ook om politieke) waarden. Deze menselijke waarden kunnen veranderen, het zijn geen natuurwetten.
  • Dezelfde elektronische netwerken van informationele en financiële stromen kunnen worden afgestemd op andere waarden.

Uiteindelijk is het zeer eenvoudig, net zoals het niet ontbreekt aan technische middelen om het tij te keren, een ethische upgrade ligt dan ook in het evolutionair verlengde. Maar dat betekent dat velen hun wereldbeeld in elkaar zal storten, quasi letterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door een zuiver inzicht te krijgen in wat de Bijbel zegt, kunnen we beter onderscheiden welke openbaringen van God zijn en welke uit een demonische bron komen. Vertrouw niet elke geest, zegt de Bijbel.

We hoeven echter niet bang te zijn voor misleiding, want de Geest van God wil ons zeker ervaringen geven, zoals Hij aankondigde:

‘Dan stort ik mijn geest uit, over ieder mens. Jullie kinderen, zonen en dochters, spreken namens mij, krijgen dromen, visioenen, jong en oud.’ (Joel 3:1)

We hoeven het vuur van de Geest dus zeker niet te doven. Hij wil ons wel degelijk bovennatuurlijke ervaringen schenken, die ons geestelijk helpen groeien. Maar we moeten wel volwassen worden in deze belevingen en accuraat leren toetsen wat wel en niet van God is. Dan kan God ons immers nog veel meer toevertrouwen.

Komt er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde?

De profeet Jesaja voorspelde dat er bij de komst van Jezus Christus een nieuwe hemel en aarde zou komen. Dat werd bevestigd door Jezus en zijn apostelen. Wat betekenen de woorden ‘nieuwe hemel en nieuwe aarde’? Betekent het dat God de totale schepping zal vernietigen en zal vervangen door een compleet nieuw universum? Of… kan het zijn dat er iets anders mee bedoeld wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid