Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onvermijdelijk. Overigens is het niet zo dat alternatieven pas worden gezien na wedergeboorte. Het is de wedergeboorte die je in staat stelt om het alternatief toe te passen.

Je kan ermee goochelen zoals je wil, achteraf kunnen we zeggen dat we het wel wisten maar niets gedaan hebben. Over zonden gesproken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Zojuist zei TTC:

Je kan ermee goochelen zoals je wil, achteraf kunnen we zeggen dat we het wel wisten maar niets gedaan hebben. Over zonden gesproken?

Ho, ho, mirakels en goochelen was uw afdeling en een gevolg van magisch denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ho, ho, mirakels en goochelen was uw afdeling en een gevolg van magisch denken.

Zo gaat het verder, mensen in strijd tegen problemen die al opgelost zijn noemen we dom, daartegen zijn de oplossingen mirakels en een gevolg van magisch denken. Ja, het is een handige vluchtweg, het zal Satan wel zijn die ervoor zorgt dat mensen strijden tegen problemen die al lang opgelost zijn. Het is een wonderbaarlijk verhaal, wie anders dan God kan zoiets bedacht hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Zo gaat het verder, mensen in strijd tegen problemen die al opgelost zijn noemen we dom, daartegen zijn de oplossingen mirakels en een gevolg van magisch denken. Ja, het is een handige vluchtweg, het zal Satan wel zijn die ervoor zorgt dat mensen strijden tegen problemen die al lang opgelost zijn. Het is een wonderbaarlijk verhaal, wie anders dan God kan zoiets bedacht hebben?

U blijft maar wijzen naar God of de duivel. Maar weet wel dat ten tijde er met een vinger naar een ander wordt gewezen, er drie wijzen naar jezelf. Als u van mening bent niet de oorzaak te zijn van alle ellende, los het dan ook zelf op. De geschiedenis laat mij iig zien dat dit niet tot de mogelijkheden behoort, zo realistisch ben ik dan wel weer. De geschiedenis bewijst dus de Bijbel. Eerst moet de verhouding tot God hersteld worden, dan pas kan die tot de medemens in orde komen. Dat herstel kan alleen gebeuren door persoonlijke bekering, bekering tot God.

Want wij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods.

https://www.youtube.com/watch?v=KR250zrShFc

https://www.youtube.com/watch?v=V7sWVkEJ8tI

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Onvermijdelijk. Overigens is het niet zo dat alternatieven pas worden gezien na wedergeboorte. Het is de wedergeboorte die je in staat stelt om het alternatief toe te passen.

 

Er zijn veel dingen belangrijk in ons leven. Behalve aan aardse goederen of mensen kunnen we ook veel waarde hechten aan allerlei theorieën en meningen. Paulus zegt hier tegen de Christenen in Galatië dat hij, als het er op aan komt, maar aan één ding uitermate veel belang hecht. Dat is aan het kruis van Jezus Christus.

Daarom kan Paulus zeggen: door het kruis van Jezus Christus is de wereld voor mij gekruisigd. 

In Galaten 5:24 staat het heel duidelijk: "Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen." Door het kruis is de wereld voor mij gekruisigd.

Ik ben er niet meer voor de wereld

Niet alleen is de wereld er niet meer voor mij, maar ik ben er ook niet meer voor de wereld. Dat wil zeggen, voor de wereld die mij verder van God afbrengt. Wanneer die wereld naar ons kijkt, zien ze iemand die gekruisigd is voor de wereld. Onze oude ik, de eigen natuur, die bij de wereld hoorde, is er niet meer. Lees hiervoor Romeinen 6:11: "Zo moet u ook uzelf zien: dood voor de zonde, maar in Christus Jezus levend voor God." Wanneer mensen ons willen betrekken bij dingen die we niet meer doen, geven we niet thuis. Dood voor de zonde.

We zijn nog wel ín de wereld. Voor de mensen in die wereld mogen we Gods licht verspreiden door het evangelie te vertellen.

De wereld en ik, dat is een afgerond verhaal uit de verleden tijd. Het kruis is nu belangrijk, waardoor ik in een nieuwe wereld mag leven. We zijn overgeplaatst van de eerste wereld (de duisternis) naar het Koninkrijk van Jezus Christus (zie Kolossenzen 1:13). Het is niet meer de wereld en ik, maar mijn Verlosser en ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

U blijft maar wijzen naar God of de duivel. Maar weet wel dat ten tijde er met een vinger naar een ander wordt gewezen, er drie wijzen naar jezelf. Als u van mening bent niet de oorzaak te zijn van alle ellende, los het dan ook zelf op. De geschiedenis laat mij iig zien dat dit niet tot de mogelijkheden behoort, zo realistisch ben ik dan wel weer. De geschiedenis bewijst dus de Bijbel. Eerst moet de verhouding tot God hersteld worden, dan pas kan die tot de medemens in orde komen. Dat herstel kan alleen gebeuren door persoonlijke bekering, bekering tot God.

Het is zoals je zegt, we zien elkaar bij de koffie na WOIII ondanks alle alternatieven die vrij worden aangeboden. Zo kunnen we eeuwig bezig blijven met ons te verstoppen achter achterhaalde denkbeelden, het is werkelijk magisch!!  

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei TTC:

Het is zoals je zegt, we zien elkaar bij de koffie na WOIII ondanks alle alternatieven die vrij worden aangeboden.

In de hoop geen alternatief te moeten gebruiken voor de koffie ivm schaarste vanwege de oorlog, verblijf ik. Anders krijgt u een bakje ersatz koffie voorgeschoteld in de vorm van peekoffie. Werkte ook prima na de afgelopen wereldoorlogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

In de hoop geen alternatief te moeten gebruiken voor de koffie ivm schaarste vanwege de oorlog, verblijf ik. Anders krijgt u een bakje ersatz koffie voorgeschoteld in de vorm van peekoffie. Werkte ook prima na de afgelopen wereldoorlogen.

Ja, lach er nog wat mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

U blijft maar wijzen naar God of de duivel. Maar weet wel dat ten tijde er met een vinger naar een ander wordt gewezen, er drie wijzen naar jezelf. Als u van mening bent niet de oorzaak te zijn van alle ellende, los het dan ook zelf op. De geschiedenis laat mij iig zien dat dit niet tot de mogelijkheden behoort, zo realistisch ben ik dan wel weer. De geschiedenis bewijst dus de Bijbel. Eerst moet de verhouding tot God hersteld worden, dan pas kan die tot de medemens in orde komen. Dat herstel kan alleen gebeuren door persoonlijke bekering, bekering tot God.

Want wij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods.

https://www.youtube.com/watch?v=KR250zrShFc

https://www.youtube.com/watch?v=V7sWVkEJ8tI

 

En u heeft het over "magisch denken"? Het christelijk geloof is magisch denken. Iemand die over water loopt, iemand die opstaat uit de dood, de zon die terugwijkt als een koning (Hizkia) om een teken vraagt.. Allemaal gevallen van magisch denken.

 

En dat je dan realistisch denkt te zijn dat wij het zelf niet kunnen oplossen doet daar niks aan af. Mensen die denken dat het ooit veranderd zijn misschien magische denkers, maar zij die denken dat "de verhouding tot God hersteld moet worden" voordat het goed komt, die denken ook magisch. Een beetje zoals de profeten en de priesters van Israel dachten "wij worden nu veroverd door grotere volkeren DAT komt omdat de verhouding met God niet goed is". In plaats van realistisch te zijn en te weten dat het kleine altijd door het grotere wordt ingenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Foppe1986:

In plaats van realistisch te zijn en te weten dat het kleine altijd door het grotere wordt ingenomen.

We zullen zien of dat bij Israël het geval gaat worden. Hierbij nodig ik u van harte uit voor de evaluatie en hou alvast een mok extra achter de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Sorry, ik wordt altijd een beetje melig van u, wellicht dat dit ook door de filter kan. Wat er al niet kan in die koffiekan, bij gebrek aan beter.

Het is misschien beter om het bij je magische denken te houden, iets anders zou misschien te confronterend worden.

22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

We zullen zien of dat bij Israël het geval gaat worden. Hierbij nodig ik u van harte uit voor de evaluatie en hou alvast een mok extra achter de hand.

Geef eens een definitie van magisch denken, misschien ligt daar het misverstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

We zullen zien of dat bij Israël het geval gaat worden. Hierbij nodig ik u van harte uit voor de evaluatie en hou alvast een mok extra achter de hand.

Ik heb het niet over de huidige stand van zaken omtrent Israel maar de tijd van voor Christus. Toen dacht men nog dat alle rampspoed die er nu eenmaal is kwam door een gebrek aan verbondenheid of verbond met God. Dus was de rampspoed de straf van God. Dat is een vorm van magisch denken. En zo denkt u ook nu weer, zo lijkt het althans. "als we eenmaal een verbond of verbintenis met God hebben, dan komt het goed". In plaats van "we moeten als mensen de schouders eronder zetten en dan kijken waar het schip strandt". Lijkt mij veel realistischer dan het denken van u.

In deze tijd is de VS de grote vriend van Israel. Geen wonder dat ze winnen van volkeren rondom hen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Kaasjeskruid:

dan pas kan die tot de medemens in orde komen.

Kaasje, in orde komen, wat bedoel je daarmee.. maar goed deze topic ging over de eindtijd, en jij gelooft dat er binnenkort een einde aan komt, waaraan een einde , of dat we in de laatste dagen zijn wanneer de bijbel spreekt over de ‘laatste dagen’, de ‘tijd van het einde’, ‘einde van de eeuwen’, waar gaat het dan over?

Is dat het einde van de wereld, de eindtijd, of het einde van iets anders?

Zou het iets anders kunnen zijn?

Wanneer we in de eschatologie duiken is het goed om daarbij 3 punten te overwegen: tijd, taal en locatie.

Tijd is een heel belangrijke factor. Als je dit weet te onderscheiden dan brengt het je in het juiste tijdperk.

Profetische en apocalyptische taal in het nieuwe testament, bijvoorbeeld voorstellingen zoals  “komende op de wolken, en de zon werd zwart, de maan als bloed en sterren vallen op de aarde”, komen rechtstreeks uit het oude testament. Als je dat gaat begrijpen dan kan het je behoeden voor verkeerde invloeden van mannen zoals Harold Camping, Hal Lindsey, Tim Lahaye etc. en voor zelfmoord excessen zoals Charles Manson, Randy Weaver (geïnspireerd door Hal Lindsey), om een paar te noemen.

Locatie tenslotte, brengt je op het juiste halfrond. De eerste discipelen werden aangemaand om uit Judea te vluchten en niet uit alkmaar, van de bekende kaas markt .

Vergaat de huidige wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei vredestichter:

Kaasje, in orde komen, wat bedoel je daarmee.. maar goed deze topic ging over de eindtijd, en jij gelooft dat er binnenkort een einde aan komt, waaraan een einde , of dat we in de laatste dagen zijn wanneer de bijbel spreekt over de ‘laatste dagen’, de ‘tijd van het einde’, ‘einde van de eeuwen’, waar gaat het dan over? Is dat het einde van de wereld, de eindtijd, of het einde van iets anders? Zou het iets anders kunnen zijn? Wanneer we in de eschatologie duiken is het goed om daarbij 3 punten te overwegen: tijd, taal en locatie. Tijd is een heel belangrijke factor. Als je dit weet te onderscheiden dan brengt het je in het juiste tijdperk. Profetische en apocalyptische taal in het nieuwe testament, bijvoorbeeld voorstellingen zoals  “komende op de wolken, en de zon werd zwart, de maan als bloed en sterren vallen op de aarde”, komen rechtstreeks uit het oude testament. Als je dat gaat begrijpen dan kan het je behoeden voor verkeerde invloeden van mannen zoals Harold Camping, Hal Lindsey, Tim Lahaye etc. en voor zelfmoord excessen zoals Charles Manson, Randy Weaver (geïnspireerd door Hal Lindsey), om een paar te noemen. Locatie tenslotte, brengt je op het juiste halfrond. De eerste discipelen werden aangemaand om uit Judea te vluchten en niet uit alkmaar, van de bekende kaas markt . Vergaat de huidige wereld?

Als we allen terugkeren tot de bron dan zullen er geen problemen meer zijn, het is een stelling die verwijst naar voorbij of vooraf aan de dualiteit waarin problemen zich manifesteren. Het is mogelijk om deze stelling te pas en te onpas in te roepen maar dat betekent de ontkenning van wat er zich afspeelt binnen de realiteit zoals we ze ervaren, met als gevolg dat er geen dialoog meer mogelijk is. Een dergelijke strategie wordt vaak gezien als een vluchtweg, niet onbegrijpelijk bij het zien van de ellende van alledag die ons appelleert aan onze verantwoordelijkheid binnen de duale ruimte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

bij het zien van de ellende van alledag

Waar bevind jij je ?

ga eens naar een gezonde gemeenschap, maak blije vrienden, kijk wat minder journaal, en lees wat anders dan de telegraaf..

je zult al snel, resultaat boeken.. 

aan te raden goede boeken zijn de vier evangelieeen, of het nieuwe testament..

of een goede preek ipv een zoveelste depressief praat programma..

https://www.youtube.com/watch?v=Hkrj_M9sP6Q

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

Waar bevind jij je ? ga eens naar een gezonde gemeenschap, maak blije vrienden, kijk wat minder journaal, en lees wat anders dan de telegraaf.. je zult al snel, resultaat boeken.. aan te raden goede boeken zijn de vier evangelieeen, of het nieuwe testament.. of een goede preek ipv een zoveelste depressief praat programma..

Doe rustig verder, je kan straks op de koffie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

Ha ha, ik er zeker van genieten vandaag, ik drink geen koffie, Jezus houd van je TTC: fijne dag.. tot gauw 

Zo gaat het wanneer alles op een hoopje gegooid wordt, er rest dan nog slechts non-dialoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

er rest dan nog slechts non-dialoog.

Ik ben van mening dat de invulling van de dialoog afhankelijk is van de context. Sec gesteld is het een gesprek waarin de betrokken partijen hun standpunt naar voren kunnen brengen. Naar mijn idee gebeurd dat hier. Echter blijkbaar niet bevredigend ten opzichte van het door u gestelde doel. Maar dat is vooral uw probleem en niet die van een ander. Geloven zonder proposities gaat simpelweg niet lukken. En het is logisch dat men die posities probeert te verdedigen. Als een ander zich niet laat overtuigen door andermans standpunt, dan is dat zijn/haar keuze en goed recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben van mening dat de invulling van de dialoog afhankelijk is van de context. Sec gesteld is het een gesprek waarin de betrokken partijen hun standpunt naar voren kunnen brengen. Naar mijn idee gebeurd dat hier. Echter blijkbaar niet bevredigend ten opzichte van het door u gestelde doel. Maar dat is vooral uw probleem en niet die van een ander. Geloven zonder proposities gaat simpelweg niet lukken. En het is logisch dat men die posities probeert te verdedigen. Als een ander zich niet laat overtuigen door andermans standpunt, dan is dat zijn/haar keuze en goed recht.

Jouw standpunt heb je duidelijk gemaakt, wachten tot WOIII voorbij is en dan koffie drinken. Verder kunnen mensen niets doen, tenzij 'klaroenschallen' hoe dom we allen zijn. En dit zou een weerspiegeling van het christendom moeten zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

Waar bevind jij je ?

ga eens naar een gezonde gemeenschap, maak blije vrienden, kijk wat minder journaal, en lees wat anders dan de telegraaf..

je zult al snel, resultaat boeken.. 

aan te raden goede boeken zijn de vier evangelieeen, of het nieuwe testament..

of een goede preek ipv een zoveelste depressief praat programma..

https://www.youtube.com/watch?v=Hkrj_M9sP6Q

 

Beste kerel, als je wil weten of de geesten van God zijn of niet, moet je naar de geloofsbelijdenissen luisteren. Iedere geest die niet beleid dat Jezus uit de dood is opgestaan en in de Geest nu onder ons is, komt niet van God. De meeste mensen geloven hoogstens dat Jezus een bijzonder mens was, een voorbeeldfiguur, maar geloven niet in Hem als de voor ons gestorven Messias en opgestaande Heer.

Jij verheerlijkt mensen die niet wedergeboren zijn en doet alsof ze wedergeboren zijn. Het is een geest waar mijn vrouw en ik me wel zorgen over maken, wat helaas geregeld onder evangelische christenen te zien is, dat ze niet serieus ernst meer maken om aan levensheiliging te doen en alles wel goed vinden, als Jezus maar aanbeden wordt.

Ik mis de ernst steeds meer om werkelijk christenen te zijn die vrucht dragen. Jij doet alsof de hele wereld vrucht draagt, maar hebt niet door welke machten er werkelijk bezig zijn.

Hoe de mensen steeds meer gaan lijken op de inwoners van Sodom en Gemorra waarin niemand zich bekommerde om de naasten. Iedereen moest het zelf maar zien te bedruipen.

Het is niet voor niets dat de eenzaamheid in Nederland, samen met de zelfdodingen toeneemt. Vooral in Noord Holland waar de hoogste percentage zelfdodingen per jaar van heel Nederland is.

Een oppervlakkige maatschappij van oppervlakkige ongelovige mensen. Dat is Nederland, waarin je leeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid