Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is de beste weg. Laten we die nemen :) Zo'n huis lijkt me het beste. Kost niks. Kan je niet uitgeknikkerd worden en iedereen is er welkom ;)

Niet iedereen. Alleen diegenen die Jezus aanvaard hebben als Verlosser. Maar, inderdaad, ik begrijp wat je bedoelt; daar is het altijd Open Huis!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De kans is aanwezig dat hij een meerdelig boekwerk aan het knippen en plakken is. Ik weet niet of het verstandig is om hem hierin te motiveren.

Of misschien net wel, het debat zou immers veel concreter worden waardoor mensen er wat aan hebben. Alvast zeer benieuwd hoe die 'zakenwereld' gezien wordt in het nieuwe tijdperk dat ons tegemoet komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Of misschien net wel, het debat zou immers veel concreter worden waardoor mensen er wat aan hebben. Alvast zeer benieuwd hoe die 'zakenwereld' gezien wordt in het nieuwe tijdperk dat ons tegemoet komt.

Helaas, u zult moeten wachten op concrete argumenten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Helaas, u zult moeten wachten op concrete argumenten.

Gelukkig staat internet bol van de argumenten, de 'zakenwereld' transformeert naar een aangepaste modus operandus waardoor mens en milieu terug centraal komen te staan. Met andere woorden, het 'monopolyspel' wordt losgelaten waardoor mondiaal herstel zich in versneld tempo kan doorzetten. Dit is onvergelijkbaar anders dan vandaag. Pro forma:

Groene groei bestaat niet

Bijna de hele wereld heeft zich gecommitteerd aan de afspraken van Parijs om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Maar om dat ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen zullen we wellicht nog een heel groot taboe moeten slechten: het lukt waarschijnlijk alleen met minder economische groei. Of, als vloeken in de kerk: krimp. Praten over 'groene groei' is vooral zand in de ogen strooien van groei-adepten. Het is duidelijk dat meer economische activiteit niet kan samengaan met het minder belasten van onze natuurlijke omgeving. Laten we daarom een andere discussie beginnen. Het ontgroeien van het streven naar meer groei. Hoe kunnen we onze samenleving op een duurzame manier inrichten, zowel ecologisch, sociaal als economisch, zonder dat we afhankelijk zijn van die groeimachine? (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

Gelukkig staat internet bol van de argumenten, de 'zakenwereld' transformeert naar een aangepaste modus operandus waardoor mens en milieu terug centraal komen te staan. Met andere woorden, het 'monopolyspel' wordt losgelaten waardoor mondiaal herstel zich in versneld tempo kan doorzetten. Dit is onvergelijkbaar anders dan vandaag.

Ja, vind ik ook. En deze transformatie kan zich bijvoorbeeld vertalen naar een aangepaste modus operandi wat betreft het verwerken van onze uitwerpselen. Kunnen we bijvoorbeeld poepen zonder water? Dat kan. Onder andere door gebruik te maken van een composttoilet. Echter omdat vele mensen zich over een bepaalde weerzin heen zullen moeten zetten en niet graag herinnert worden aan hun uitwerpselen dmv het zitten boven een open systeem en roeren met een schepje, vrees ik dat het vacuümtoilet toch de voorkeur gaat krijgen. Wat jammer is, want bij juist gebruik stinkt een composttoilet niet. Het ruikt hooguit wat gronderig.

Tja, het valt nog niet mee om bij jezelf te beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, vind ik ook. En deze transformatie kan zich bijvoorbeeld vertalen naar een aangepaste modus operandi wat betreft het verwerken van onze uitwerpselen. Kunnen we bijvoorbeeld poepen zonder water? Dat kan. Onder andere door gebruik te maken van een composttoilet. Echter omdat vele mensen zich over een bepaalde weerzin heen zullen moeten zetten en niet graag herinnert worden aan hun uitwerpselen dmv het zitten boven een open systeem en roeren met een schepje, vrees ik dat het vacuümtoilet toch de voorkeur gaat krijgen. Wat jammer is, want bij juist gebruik stinkt een composttoilet niet. Het ruikt hooguit wat gronderig. Tja, het valt nog niet mee om bij jezelf te beginnen.

Ja, het is zoals je eerder al zei, aan WOIII kunnen we niet ontkomen omdat Michaël er nog geen zin in heeft. Gelukkig groeit de groep ongelovigen die daar anders over denken, zij nemen hun verantwoordelijkheid om Gods plan tot expressie te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Ja, het is zoals je eerder al zei, aan WOIII kunnen we niet ontkomen omdat Michaël er nog geen zin in heeft. Gelukkig groeit de groep ongelovigen die daar anders over denken, zij nemen hun verantwoordelijkheid om Gods plan tot expressie te brengen.

En wederom kan ik u de hand schudden. Het is inderdaad een feit dat iedereen, dus ook diegenen die Hem niet erkennen, betrokken wordt bij het ten uitvoer brengen van Zijn plan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En wederom kan ik u de hand schudden. Het is inderdaad een feit dat iedereen, dus ook diegenen die Hem niet erkennen, betrokken wordt bij het ten uitvoer brengen van Zijn plan.

Doet Michaël niet meer mee dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Nog voor WOIII uitbreekt dan? Dat zou geheel anders zijn dan eerder in je betoog, vandaar de vraag.

Nergens heb ik Michaël betrekking laten hebben op een WOIII. Uw magisch denken leidt weer eens tot valse conclusies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nergens heb ik Michaël betrekking laten hebben op een WOIII. Uw magisch denken leidt weer eens tot valse conclusies.

Vreemd, maar goed dat je hervalt in hetzelfde inzake het magische denken dat om resolutie vraagt. Leg je ons nog eens uit wat magisch denken inhoudt? Zoiets als het onderstaande?

Magisch denken is de overtuiging dat ideeën, gedachten, acties en woorden, of het gebruik van symbolen de loop van de gebeurtenissen in de materiële wereld kunnen beïnvloeden. In psychologische zin bedoelt men er het dwangmatige geloof van een persoon mee, dat zijn gedachten, woorden of handelingen een bepaalde gebeurtenis kunnen oproepen of verhinderen, waarbij algemeen geldende regels voor oorzaak en gevolg genegeerd worden. Magisch denken wordt gedeeltelijk ontologisch en etnologisch als een denkvorm gezien van de zogenaamde oervolken, naast dualistisch denken (boven/onder/goed/kwaad) en loopt ontwikkelingspsychologisch vooruit op religieus en logisch denken. Vooral 19e-eeuwse antropologen maakten dit onderscheid tussen magisch denken, religie en wetenschappelijk denken. (bron)

Op 7-7-2017 om 12:01 zei Kaasjeskruid:

Lijkt me zo concreet als beton. U leeft weer eens in de veronderstelling bij machte te zijn om zelf actie te kunnen ondernemen tegen deze tegenstander. Ik verzeker u, dat gaat u niet redden. Het beste laat u dat aan Michaël over.

Nog eens opgezocht voor de goede orde, hier zeg je toch dat wij - mensen op aarde - niets kunnen beginnen en we dat moeten overlaten aan Michaël? Koffie is voor na WOIII, Michaël zou dan niet ingrijpen voordien, logischerwijs. Of denk je dat mensen niet lezen wat je schrijft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

 Of denk je dat mensen niet lezen wat je schrijft?

Prima, ik laat het dan ook maar aan die mensen over in welk verband deze opmerking gelezen behoort te worden. Ik heb verder geen behoefte aan oeverloze discussies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Prima, ik laat het dan ook maar aan die mensen over in welk verband deze opmerking gelezen behoort te worden. Ik heb verder geen behoefte aan oeverloze discussies.

Handig, dan is dat obstakel ook al weer opgeruimd. Dan verder met het magische denken? Een wereld waarin mensen niets kunnen doen zonder de hulp van 'bovenaf'? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Gelukkig staat internet bol van de argumenten, de 'zakenwereld' transformeert naar een aangepaste modus operandus waardoor mens en milieu terug centraal komen te staan. Met andere woorden, het 'monopolyspel' wordt losgelaten waardoor mondiaal herstel zich in versneld tempo kan doorzetten. Dit is onvergelijkbaar anders dan vandaag. Pro forma:

Groene groei bestaat niet

Bijna de hele wereld heeft zich gecommitteerd aan de afspraken van Parijs om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Maar om dat ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen zullen we wellicht nog een heel groot taboe moeten slechten: het lukt waarschijnlijk alleen met minder economische groei. Of, als vloeken in de kerk: krimp. Praten over 'groene groei' is vooral zand in de ogen strooien van groei-adepten. Het is duidelijk dat meer economische activiteit niet kan samengaan met het minder belasten van onze natuurlijke omgeving. Laten we daarom een andere discussie beginnen. Het ontgroeien van het streven naar meer groei. Hoe kunnen we onze samenleving op een duurzame manier inrichten, zowel ecologisch, sociaal als economisch, zonder dat we afhankelijk zijn van die groeimachine? (bron)

Deze wereld gaat niet beter worden. Alles wat beter lijkt te worden, zal in de handen van Gods tegenstanders aangereikt worden.

We hebben werkelijk geen idee wat "de elite" is die werkelijk aan de macht is. Deze elite heeft niets goeds met ons voor. Ze willen vooral zelf heersen en rijk worden.

De politiek in Den Haag en Brussel zijn marionetten in hun handen. Openbaring laat niet voor niks zien hoe deze aarde gaat eindigen en we zijn er niet ver van af.

We moeten ons echter realiseren dat de wederkomst van Jezus goed nieuws is en niet iets om bang voor te zijn.

De mensen van deze wereld zit over het algemeen vast aan een leugengeest waarin er van uitgegaan wordt, dat deze wereld niet vergaan zal.

Ze zitten vast aan deze wereld, hechten enorm aan hun welvaart en daarom willen ze ook niet weten van een einde daarvan.

Het staat boven kijf dat ons financieel systeem eens vervangen zal kunnen worden, maar daar komt het merkteken van het beest voor in de plaats..

waardoor christenen niet meer mee kunnen doen aan de handel. Als het zo ver is, zal Jezus wel zo ongeveer terug gaan komen.

Hij laat ons niet aan onze lot over.

Daar ben ik echt overtuigd van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Deze wereld gaat niet beter worden. Alles wat beter lijkt te worden, zal in de handen van Gods tegenstanders aangereikt worden.

We hebben werkelijk geen idee wat "de elite" is die werkelijk aan de macht is. Deze elite heeft niets goeds met ons voor. Ze willen vooral zelf heersen en rijk worden.

De politiek in Den Haag en Brussel zijn marionetten in hun handen. Openbaring laat niet voor niks zien hoe deze aarde gaat eindigen en we zijn er niet ver van af.

We moeten ons echter realiseren dat de wederkomst van Jezus goed nieuws is en niet iets om bang voor te zijn.

De mensen van deze wereld zit over het algemeen vast aan een leugengeest waarin er van uitgegaan wordt, dat deze wereld niet vergaan zal.

Ze zitten vast aan deze wereld, hechten enorm aan hun welvaart en daarom willen ze ook niet weten van een einde daarvan.

Het staat boven kijf dat ons financieel systeem eens vervangen zal kunnen worden, maar daar komt het merkteken van het beest voor in de plaats..

waardoor christenen niet meer mee kunnen doen aan de handel. Als het zo ver is, zal Jezus wel zo ongeveer terug gaan komen.

Hij laat ons niet aan onze lot over.

Daar ben ik echt overtuigd van.

Al deze dingen moeten gebeuren, toch, Gaitema?!! En, het einde is nog niet daar. Wees niet bevreesd, HIJ is met ons!

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Gaitema:

Hij laat ons niet aan onze lot over.

Daar ben ik echt overtuigd van.

we zijn meer dan overwinnaars over dit alles ?

‘De heerschappij rust op Zijn schouder… aan de uitbreiding van deze heerschappij en aan de vrede zal geen einde komen op de troon van David en over zijn koninkrijk, om het te grondvesten en het te ondersteunen door recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid.’ (Jesaja 9:5, 6)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:
  • Deze wereld gaat niet beter worden.
  • Alles wat beter lijkt te worden, zal in de handen van Gods tegenstanders aangereikt worden.
  • We hebben werkelijk geen idee wat "de elite" is die werkelijk aan de macht is.
  • Deze elite heeft niets goeds met ons voor.
  • Ze willen vooral zelf heersen en rijk worden.
  • De politiek in Den Haag en Brussel zijn marionetten in hun handen.
  • Openbaring laat niet voor niks zien hoe deze aarde gaat eindigen en we zijn er niet ver van af.
  • We moeten ons echter realiseren dat de wederkomst van Jezus goed nieuws is en niet iets om bang voor te zijn.
  • De mensen van deze wereld zit over het algemeen vast aan een leugengeest waarin er van uitgegaan wordt, dat deze wereld niet vergaan zal.
  • Ze zitten vast aan deze wereld, hechten enorm aan hun welvaart en daarom willen ze ook niet weten van een einde daarvan.
  • Het staat boven kijf dat ons financieel systeem eens vervangen zal kunnen worden, maar daar komt het merkteken van het beest voor in de plaats waardoor christenen niet meer mee kunnen doen aan de handel.
  • Als het zo ver is, zal Jezus wel zo ongeveer terug gaan komen.
  • Hij laat ons niet aan onze lot over.
  • Daar ben ik echt overtuigd van.

Heb je ook concrete namen voor wie die 'elite' dan zou zijn? Dat zou de oefening veel makkelijker maken, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei TTC:

Heb je ook concrete namen voor wie die 'elite' dan zou zijn? Dat zou de oefening veel makkelijker maken, niet?

Namen heb ik wel. Enkele zal ik uit een boek citeren:

De familie Rothschild, Rockefeller, DuPont, Onassis, Kennedy en Warburg, 

Kennedy: John F. Kennedy wilde heel bewust dit systeem waarin hij door zijn ouders is opgegroeid ondermijnen en een rechtvaardige maatschappij maken. Hij wilde de Federal Reserve Bank laten verdwijnen, omdat deze bank heel doelbewust het land in diepe schulden brengt en de macht over nam. Zodat de machtigste families hun duistere en occulte plannen kunnen uitvoeren.

Hij werd niet voor niets vermoord. Omdat hij niet deed wat de machtigste families van hem vragen. Clinton zou ook om die reden de afgelopen verkiezingen moeten winnen, geheel volgens de plan van de elite. Dat Trump het is geworden is beter nieuws, dan wanneer Clinton het zou zijn geworden. Dit scheelt ons mogelijk een derde wereldoorlog.. voorlopig..

DuPont heeft leiding over de wapenkruid industrie en staat aan de wieg van UNESCO om zich te mengen in de opvoeding van onze kinderen.

De Rockefellers hebben de olie in handen

De Rothschilds hebben haast heel de bankwezen van de wereld in handen.

Interessant is dat ze door president Putin uit Rusland geknikkerd zijn. In Syrië zitten ze geloof ik ook nog niet !!! 

 

Bron: Wegbereiders van de Antichrist, van Robin de Ruiter.

Verder wat mondeling meegekregen van mijn zwager die er veel over leest, wat betreft Rusland en Syrië 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

niet voor niets vermoord. Omdat hij niet deed wat de machtigste families van hem vragen. Clinton zou ook om die reden de afgelopen verkiezingen moeten winnen, geheel volgens de plan van de elite. Dat Trump het is geworden is beter nieuws, dan wanneer Clinton het zou zijn geworden. Dit scheelt ons mogelijk een derde wereldoorlog.. voorlopig..

DuPont heeft leiding over de wapenkruid industrie en staat aan de wieg van UNESCO om zich te mengen in de opvoeding van onze kinderen.

De Rockefellers hebben de olie in handen

De Rothschilds hebben haast heel de bankwezen van de wereld in handen

Ik word altijd een beetje verdrietig van hoe veel mensen hier, en meestal niet de atheïsten, complottheorieën slikken als zoete broodjes. Gaitema, de Rockefellers hebben al héél lang de olie niet meer in handen, de Rothschildts hebben de banken niet in handen, hoe verzin je het. DuPont weet ik niet, en dat van Kennedy klink ook als een broodje, maar geen zoete, maar een broodje aap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Da's ook wat @Gaitema Eerst heb je "werkelijk geen idee" wie de elite is:

Citaat

16 uur geleden zei Gaitema:

Deze wereld gaat niet beter worden.

Alles wat beter lijkt te worden, zal in de handen van Gods tegenstanders aangereikt worden.

We hebben werkelijk geen idee wat "de elite" is die werkelijk aan de macht is

En u noem je hele families op.

22 minuten geleden zei Gaitema:

Namen heb ik wel. Enkele zal ik uit een boek citeren:

De familie Rothschild, Rockefeller, DuPont, Onassis, Kennedy en Warburg, 


Eén van de twee beweringen is dus niet waar.

Welke ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid