Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

 

4 minuten geleden zei WdG:

Kwestie van doorlezen. Je mag zelf weten waar je begint.

Of jezelf heel wat moeite besparen en een shortcut nemen?

Ik, Prediker, was koning van Israël in Jeruzalem. 13 Ik heb met heel mijn hart elke vorm van wijsheid onderzocht, want ik wilde alles wat onder de hemel gebeurt doorgronden. Het is een trieste bezigheid. Een kwelling is het, die de mens door God wordt opgelegd. 14 Ik heb alles gezien wat onder de zon gebeurt, en vastgesteld dat het niet meer is dan lucht en najagen van wind. 15 Wat krom is kan niet recht worden gemaakt, en wat ontbreekt kan niet worden meegeteld. 16 Ik zei tegen mezelf: Ik heb meer en groter wijsheid verworven dan iedereen die voor mij in Jeruzalem heeft geregeerd. Ik heb veel wijsheid en kennis opgedaan. 17 Ik heb me er met hart en ziel voor ingespannen te ontdekken wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is. Maar ook dat, zo heb ik ingezien, is enkel najagen van wind. 18 Want wie veel wijsheid heeft, heeft veel verdriet. En wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart. (bron)

Maar wat nu met die eindtijd? Morgen WOIII of dan toch een ethische upgrade?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

6 uur geleden zei Mcmadtasty:

Je kunt dan gaan stellen niemand heeft iets, of alles is van iedereen. De gedachte legt een heel andere basis voor 'how we ought to live'

Klopt. Dan gaan we terug naar de jager verzamelaars waar we met de stam alles delen. Ik heb nooit begrepen waarom de mensheid niet gewoon daar gebleven is.

7 uur geleden zei TTC:

Kennen die slinkse verhaaltjes wel, van zodra dat plan een bedreiging vormt dan zal het voor de geldschieters niet haalbaar zijn. Zo vergaat de mensheid vandaag, we gaan langer en harder werken om te kunnen kopen wat we eigenlijk niet nodig hebben. Het is een systeem dat zelfs de groenen niet willen afbouwen, het geeft hen immers werkgelegenheid. En maar vergaderen. :)

Klopt ook. De vraag is of het in andere systemen anders zal zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Klopt. Dan gaan we terug naar de jager verzamelaars waar we met de stam alles delen. Ik heb nooit begrepen waarom de mensheid niet gewoon daar gebleven is.

Stammen waren in het verleden verschillende groepen mensen die zich op de één of  andere manier onderscheiden. Veelal door de groep waartoe ze behoren een naam te geven,uiterlijke kenmerken of politieke en/of religieuze overtuigingen. Wanneer dat zou verdwijnen, zoals dat voor mij geldt krijg je iets nieuws,namelijk 1 stam, wat de gehele mensheid omvat. Daarmee vervalt voor mij het perspectief van teruggaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mcmadtasty:

Wanneer dat zou verdwijnen, zoals dat voor mij geldt krijg je iets nieuws,namelijk 1 stam, wat de gehele mensheid omvat. Daarmee vervalt voor mij het perspectief van teruggaan.

 

3 uur geleden zei TTC:

Missschien is sustainocratie wel een optie, het vereist wel dat we het systeem eerst goed begrijpen alvorens een oordeel te vellen.

Citaat

Sustainocratie, een idee van Jean-Paul Close, gaat uit van een samenleving die gebaseerd is op harmonieuze relaties tussen mensen onderling en de mens met haar natuurlijke omgeving.

Heren, droom lekker verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Heren, droom lekker verder.

Ja, het typeert onze maatschappij.

13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Weldegelijk. Over welke twee naturen hebt u het als u het begrip egotransverwarring gebruikt?

Net zoals het in veel geschriften staat, soms benoemd als valse en ware zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mcmadtasty:

Zoals ik al zei,zoals dat voor mij geldt. Het is geen droom, het is een bewustzijn van,wat niet in overeenstemming is met menig ander, die beweert dat hij of zij iets anders is, of meer dan slechts mens.

Protagonisten stoten steevast op het negativisme van de antagonisten, het uit zich op verschillende manieren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

De Goddelijke en Menselijke natuur klinkt je wellicht beter in de oren, nochtans hetzelfde. 

Ik kan onmogelijk de Goddelijke en menselijke natuur als valse en ware zelf zien. Ik vrees dat u verward wordt door de begrippen zelf en ego in de plek van deze twee naturen te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik kan onmogelijk de Goddelijke en menselijke natuur als valse en ware zelf zien. Ik vrees dat u verward wordt door de begrippen zelf en ego in de plek van deze twee naturen te zetten.

Niet iedereen ziet dat inderdaad, vandaar ook dat esoterische beeldspraak niet altijd begrepen wordt. Maar het ging hier over de eindtijd binnen een wereldse context in het heden. Op basis van wat voorafging is het vrij eenvoudig om de toekomst te voorspellen, ook nu zal het maatschappelijke besluitvormingsproces een cruciale rol spelen. Welke natuur ook, de mensheid wordt alweer voor dezelfde keuze gesteld als ten tijde van WOI en WOII.

Gf1XJPu.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Niet iedereen ziet dat inderdaad, vandaar ook dat esoterische beeldspraak niet altijd begrepen wordt.

Paganistisch geleuter. Eigenlijk voldoet u dus aan de behoefte aan sjamanen die op deze wijze gecreëerd wordt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Paganistisch geleuter. Eigenlijk voldoet u dus aan de behoefte aan sjamanen die op deze wijze gecreëerd wordt.

Naar we nu weten bestaan sjamanen ook uit atomen, ongeveer 6,7 x 10 tot de 27ste om precies te zijn. Het gaat hier over de eindtijd, iets dat mensen aanbelangt voor de nabije toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Niet iedereen ziet dat inderdaad, vandaar ook dat esoterische beeldspraak niet altijd begrepen wordt. Maar het ging hier over de eindtijd binnen een wereldse context in het heden. Op basis van wat voorafging is het vrij eenvoudig om de toekomst te voorspellen, ook nu zal het maatschappelijke besluitvormingsproces een cruciale rol spelen. Welke natuur ook, de mensheid wordt alweer voor dezelfde keuze gesteld als ten tijde van WOI en WOII.

Gf1XJPu.png

Werkelijk waar al 8 keer in deze topic voorbij zien komen :{W

zo triest !!

is er nog iets nieuws over Hoe de kerk de wereld overneemt !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Niet iedereen ziet dat inderdaad, vandaar ook dat esoterische beeldspraak niet altijd begrepen wordt. Maar het ging hier over de eindtijd binnen een wereldse context in het heden. Op basis van wat voorafging is het vrij eenvoudig om de toekomst te voorspellen, ook nu zal het maatschappelijke besluitvormingsproces een cruciale rol spelen. Welke natuur ook, de mensheid wordt alweer voor dezelfde keuze gesteld als ten tijde van WOI en WOII.

Gf1XJPu.png

Als WOIII nou niet uitbreekt in 2020, kunnen we dit dan beschouwen als een valse profetie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Thorgrem:

Als WOIII nou niet uitbreekt in 2020, kunnen we dit dan beschouwen als een valse profetie?

Op zich is het jaartal nog een beetje koffiedik kijken, het kan ook volgend jaar zijn. We hopen echter dat het zover niet hoeft te komen aangezien we dan niets van het verleden zouden geleerd hebben, we kunnen derhalve ook kiezen voor het doorbraak- of hersteltraject. Kortom, het is een dubbeltje op z'n kant, vooralsnog onzeker. Het is aan de mensheid om te kiezen, aan middelen en kennis ontbreekt het niet. Valse doemprofeties zijn niet negatief, het is heimelijk hopen dat ze nooit bewaarheid worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar ik meen, is het belangrijk om onderscheid te maken tussen de opname van de gemeente en de tweede wederkomst van Jezus. Verzuimd men om dit te doen, dan loopt men het risico te verdwalen in een doolhof van dwalingen. Men meent zich namelijk te kunnen beroepen op uitspraken dat Jezus nog niet kan terugkomen omdat bepaalde tekenen nog niet zijn geschied.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Ik heb nu lappen tekst gezien, maar, het is me nog steeds niet duidelijk wanneer Christus, volgens jou, wederkomt. Heb je een idee?

want vind je hiervan, waar zijn wij nu ?

Volgens Paulus zijn wij die geloven in Jezus opgestaan uit een geestelijke dood en zijn we samen met Hem gezeten in de hemelse gewesten: “hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden –, en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus” (Efeziërs 2:5-6).

Waar is deze hemelse plaats waar we gezeten zijn met Jezus? Het is nergens anders dan in Gods eigen troonzaal – de troon van genade, de verblijfplaats van de Almachtige. Twee verzen later lezen we hoe we naar deze wonderbaarlijke plaats gebracht zijn. “Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God” (Efeziërs 2:8).

Deze troonzaal is de zetel van alle kracht en heerschappij. Het is de plaats waar God regeert over alle koninkrijken en machten, en waar Hij heerst over de zaken die de mens aan gaan. Hier in de troonzaal beziet Hij elke stap die satan maakt en bestudeerd elke gedachte van de mens.

En Christus is gezeten aan de rechterhand van de Vader. De Schrift vertelt ons dat alle dingen door Hem gemaakt zijn (Johannes 1:3). En “in Hem woont al de volheid der godheid lichamelijk” (Kolossenzen 2:9). In Jezus ligt alle wijsheid en vrede, alle macht en kracht, alles wat nodig is om een overwinnend, vruchtevol leven te leiden. En wij hebben toegang gekregen tot al deze rijkdom in Christus.

Paulus vertelt ons “Net zo zeker als dat Jezus uit de dood is opgewekt, zijn wij opgewekt samen met Hem bij de Vader. En, zo zeker als dat Jezus naar de troon van genade is genomen, zijn wij met Hem meegenomen naar diezelfde glorieuze plaats. Doordat wij in Hem zijn, zijn wij waar Hij is. Dat is het privilege van alle gelovigen, het betekent dat we samen met Hem gezeten zijn in dezelfde hemelse plaats waar Hij verblijft”.

Paulus zegt dat alle geestelijke zegeningen in de troonzaal te vinden zijn. Alle rijkdom van Christus is daar voor ons beschikbaar: standvastigheid, kracht, rust, een toenemende mate van vrede. “Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegening in de hemel in Christus” (Efeziërs 1:3).

Hij is dichter bij jou dan jij denkt, en jij dichter bij Hem. :blink:

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Radical:

want vind je hiervan, waar zijn wij nu ?

Hij is dichterbij dan je denkt !!

Geen antwoord op de vraag. De Heilige Geest woont in ons, helemaal waar. Maar wederom: ik heb nu lappen tekst gezien, maar, het is me nog steeds niet duidelijk wanneer Christus, volgens jou, wederkomt. Heb je een idee? Niet in deze eeuw, beweerde je eerder. Wanneer dan wel, volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Radical:

waar ben jij nu ?

Ik vertoef in een wereld waarin de meerderheid verwonderd achter de antichrist zal aangaan. In afwachting van Zijn terugkeer met de heiligen verblijf ik. Hierover heeft Enoch al geprofeteerd:

En van dezen heeft ook Enoch, de zevende van Adam, geprofeteerd, zeggende: Ziet, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen; Om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege al de harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben. (Jud. 14-15)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid