Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Radical:

De bijbel is hier heel duidelijk over;

[Knip en plakwerk]

Van ontdekgod.nl

Dat is wat @vredestichter ook gebruikte. Zelfde bron. 

Jullie hebben ook dezelfde schrijfstijl, geen hoofdletters aan het begin van de zin, overmatig gebruik komma's, etc.

Site waarvan wordt geplakt is overigens van ene David Sorensen, die zijn sites schijnbaar voornamelijk misbruikt om geld te verdienen voor privédoeleinden. Zelfverheerlijking is hem ook niet vreemd. Zo stelt David aan zijn lezers:

 Maar ik wil je aanmoedigen om eens een grote gulle gift van hemelse kwaliteit te geven voor dit levensreddende werk. Met een budget van ongeveer 10.000 euro zou ik de site al redelijk goed kunnen lanceren. Dat is heel bescheiden, als je bedenkt dat grote goddeloze sites er vaak een miljoen euro tegenaan gooien om door te breken op internet. De bedragen die goddelozen uitgeven om op internet te scoren zijn a-s-t-r-o-n-o-m-i-s-c-h. 

En:

Satan doet alles wat hij kan om internet te domineren en overal sites tegen God te plaatsen. God wil ons gebruiken om sites te maken die mensen RECHT IN ZIJN ARMEN DRIJVEN

Volgens David is alles goddeloos en alles van Satan en werkt iedereen hem tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei TTC:

Komt dit van onderstaande bron?

Durf jij de waarheid over de wederkomst te leren kennen? Ben jij bereid hetgeen je over de wederkomst geleerd hebt, te toetsen aan de zuivere, authentieke woorden van Jezus Christus? Ja? Lees dan verder... 

Deze teksten komen allemaal uit de bijbel, dat had ik moeten vermelden ( bron bijbel), en een stukje uit uit ontdek God, ik maakte je duidelijk ttc dat de bron heel belangrijk is ik doelde natuurlijk op Jezus, Gods woord, en niet op Dhr sorensen,

Dit lijkt me volstrekt duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Radical:

Deze teksten komen allemaal uit de bijbel, die had ik moeten vermelden, en een stukje uit uit ontdek God, ik maakte je duidelijk ttc dat de bron heel belangrijk is ik doelde natuurlijk op Jezus, Gods woord, en niet op Dhr sorensen, Dit lijkt me volstrekt duidelijk.

Het leek er even op dat je Vredestichter was, herkenbaar handelskenmerk. Hitchens merkte het ook al op, las ik net.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Het leek er even op dat je Vredestichter was, herkenbaar handelskenmerk. Hitchens merkte het ook al op, las ik net.

Ben al een keer als kloon van wdg; bestempeld grappig en nu van vredestichter, ben toch niet zo uniek als ik dacht.

En over de eindtijd heeft de Dhr sorensen veel stof doen opwaaien (bekendheid gekregen) dus daarom haalde ik dit van zijn site. maar dit waren drie zinnen, en de rest staat in de bijbel,

En wat de vredestichter aangaat, die is verbannen .

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hitchens:

Ken je Vredestichter?

Ik heb met een aantal mensen op de prive mail contact gezocht zo ook met hem, en was hem al op een ander forum tegengekomen.

Vind het jammer dat hij geen discussie meer kan voeren met oa. jou vond het wel interessant om het te lezen !

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Radical:

Ben al een keer als kloon van wdg; bestempeld grappig en nu van vredestichter, ben toch niet zo uniek als ik dacht. En over de eindtijd heeft de Dhr sorensen veel stof doen opwaaien (bekendheid gekregen) dus daarom haalde ik dit van zijn site. maar dit waren drie zinnen, en de rest staat in de bijbel, En wat de vredestichter aangaat, die is verbannen .

Heb het altijd bijzonder gevonden dat mensen die in een stolp leven ook denken dat anderen ze niet zien. Maar misschien zijn dat nu net de verhevenen, wellicht een kwestie van perceptie. Maar het heeft wel iets komisch, de vredestichter is verbannen. Dan kunnen we verder met de eindtijd. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Maar het heeft wel iets komisch, de vredestichter is verbannen. Dan kunnen we verder met de eindtijd. :)

Zullen we niet eerst wachtten dat hij terug is, eintijd zonder een vredestichter wordt een moeilijk proces !!

misschien wil jij die rol op je nemen TTC |:(

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Radical:

Ik heb met een aantal mensen op de prive mail contact gezocht zo ook met hem, en was hem al op een ander forum tegengekomen.

Vind het jammer dat hij geen discussie meer kan voeren met oa. jou vond het wel interessant om het te lezen !

Maar hij post niet onder jouw account? Ik vraag het maar gewoon.

Ik heb trouwens nooit een interessante discussie gehad met Vredestichter. Het enige wat hij deed was knippen en plakken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hitchens:

Maar hij post niet onder jouw account? Ik vraag het maar gewoon.

Ik heb trouwens nooit een interessante discussie gehad met Vredestichter. Het enige wat hij deed was knippen en plakken. 

Nee volgens mij liep de relatie met Thorgrem niet zo soepel, maar misschien komt hij terug we zullen zien.

Ik doelde op de discussie over wetenschap, ik weet niet waar jij en hij het allemaal vandaan haalde, boeit me ook niet zo, heb er een hoop van opgestoken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Radical:

Zullen we niet eerst wachtten dat hij terug is, eintijd zonder een vredestichter wordt een moeilijk proces !!

Vandaar de grap, zelfs met vredestichter zijn we nog niet ver gekomen. Maar jammer dat hij er nu niet is, hij zou ons nog laten weten hoe de zakenwereld gaat georganiseerd worden in die lang verwachte nieuwe wereld. Antwoorden op concrete en aardse vragen leek bijzonder moeilijk, waarom dan wachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Radical:

Ben al een keer als kloon van wdg;

Volgens mij was dat op een ander forum, dat nu op sterven na dood is?

Maar, er staat nog een vraag open, Radical. Volgens jou leert de Bijbel ons dat Jezus niet in de 21e eeuw terugkomt. Betekent dit dat Hij op z'n vroegst in de 22e eeuw terugkomt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Maar, er staat nog een vraag open, Radical. Volgens jou leert de Bijbel ons dat Jezus niet in de 21e eeuw terugkomt. Betekent dit dat Hij op z'n vroegst in de 22e eeuw terugkomt?

Wellicht beschouw je dit als een retorische vraag? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Ik heb werkelijk geen idee. Maar, als deze reactie voorspelbaar is, mag jij het zeggen, TTC. Ik ben benieuwd!

Je hoeft niet op Jezus te wachten, hij zei immers dat je kan worden als hem. Wachten op Godot is een ander verhaal, kan zeer meeslepend zijn maar er gebeurt niets. 

34 minuten geleden zei Radical:

Zullen we niet eerst wachtten dat hij terug is, eintijd zonder een vredestichter wordt een moeilijk proces !!

Moeilijk proces inderdaad, je ziet het zo gebeuren.

Politiek oververhit de economie. Opgepast!

Na het monetaire beleid van de centrale banken, zijn te veel overheden nu aan het inzetten op stimulering van de economie. Het blijft de omkering van Keynes: Wanneer het goed gaat met de economie, gaan politici de boel nog verder opstuwen en dus oververhitten. Dat risico loert om de hoek, onder andere in de Verenigde Staten maar ook in Europa. In de vorige jaren hebben centrale banken nieuwe zeepbellen in de economie in de hand gewerkt. Nadat de centraal bankiers met hun monetarisme aanvankelijk de schok van de financiële crisis wilden opvangen, is de boel totaal uit de hand gelopen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei TTC:

Je hoeft niet op Jezus te wachten, hij zei immers dat je kan worden als hem. Wachten op Godot is een ander verhaal, kan zeer meeslepend zijn maar er gebeurt niets. 

Moeilijk proces inderdaad, je ziet het zo gebeuren.

Politiek oververhit de economie. Opgepast!

Na het monetaire beleid van de centrale banken, zijn te veel overheden nu aan het inzetten op stimulering van de economie. Het blijft de omkering van Keynes: Wanneer het goed gaat met de economie, gaan politici de boel nog verder opstuwen en dus oververhitten. Dat risico loert om de hoek, onder andere in de Verenigde Staten maar ook in Europa. In de vorige jaren hebben centrale banken nieuwe zeepbellen in de economie in de hand gewerkt. Nadat de centraal bankiers met hun monetarisme aanvankelijk de schok van de financiële crisis wilden opvangen, is de boel totaal uit de hand gelopen. (bron)

Jezus is God. Dat betekent dat we worden zoals God? Lijkt me niet dat het zo bedoeld is? Ik geloof dat niet in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei WdG:

Wat denk je zelf?

Als je wacht op Jezus en God is Jezus dan lijkt het logisch om te stellen dat God ons verlaten heeft, tenzij je daar anders over denkt maar dan hoef je ook niet te wachten op Jezus om het Goddelijke in jezelf tot expressie te brengen. Maar misschien kan je jezelf ook laten misleiden waardoor het lijkt dat God een spelletje met zichzelf speelt, wie zou jij dan zijn in dit verhaal dat oneindig kan doorgaan? Uiteraard zijn er nog meer variaties te bedenken, wellicht voor elk wat wils maar niettemin blijft de egotransverwarring ons parten spelen, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei TTC:

egotransverwarring

Ik kan me niet meer bedwingen. Dit woord is nu al ettelijke malen voorbij gekomen en het lukt me niet om er een voorstelling van te maken. Mijn deductievermogen stoeit met ego, trans en verwarring echter blijft verward. Tijd om vragen te stellen dus. Bent u vaak met uzelf in gesprek? Vertoont u ook zelfdestructief gedrag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei TTC:

Als je wacht op Jezus en God is Jezus dan lijkt het logisch om te stellen dat God ons verlaten heeft, tenzij je daar anders over denkt maar dan hoef je ook niet te wachten op Jezus om het Goddelijke in jezelf tot expressie te brengen. Maar misschien kan je jezelf ook laten misleiden waardoor het lijkt dat God een spelletje met zichzelf speelt, wie zou jij dan zijn in dit verhaal dat oneindig kan doorgaan? Uiteraard zijn er nog meer variaties te bedenken, wellicht voor elk wat wils maar niettemin blijft de egotransverwarring ons parten spelen, niet?

Je kunt een dergelijke conclusie trekken op basis van menselijk redeneren. Voor een andere gedachtengang verwijs ik je naar Jesaja 55.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik kan me niet meer bedwingen. Dit woord is nu al ettelijke malen voorbij gekomen en het lukt me niet om er een voorstelling van te maken. Mijn deductievermogen stoeit met ego, trans en verwarring echter blijft verward. Tijd om vragen te stellen dus. Bent u vaak met uzelf in gesprek? Vertoont u ook zelfdestructief gedrag?

Ben je niet vertrouwd met de tweenaturenleer misschien?

2 minuten geleden zei WdG:

Je kunt een dergelijke conclusie trekken op basis van menselijk redeneren. Voor een andere gedachtengang verwijs ik je naar Jesaja 55.

Dat kan er ook bij, waar gaan we finaal eindigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid