Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei vredestichter:

Door een zuiver inzicht te krijgen in wat de Bijbel zegt, kunnen we beter onderscheiden welke openbaringen van God zijn en welke uit een demonische bron komen. Vertrouw niet elke geest, zegt de Bijbel. We hoeven echter niet bang te zijn voor misleiding, want de Geest van God wil ons zeker ervaringen geven, zoals Hij aankondigde: ‘Dan stort ik mijn geest uit, over ieder mens. Jullie kinderen, zonen en dochters, spreken namens mij, krijgen dromen, visioenen, jong en oud.’ (Joel 3:1) We hoeven het vuur van de Geest dus zeker niet te doven. Hij wil ons wel degelijk bovennatuurlijke ervaringen schenken, die ons geestelijk helpen groeien. Maar we moeten wel volwassen worden in deze belevingen en accuraat leren toetsen wat wel en niet van God is. Dan kan God ons immers nog veel meer toevertrouwen. Komt er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde? De profeet Jesaja voorspelde dat er bij de komst van Jezus Christus een nieuwe hemel en aarde zou komen. Dat werd bevestigd door Jezus en zijn apostelen. Wat betekenen de woorden ‘nieuwe hemel en nieuwe aarde’? Betekent het dat God de totale schepping zal vernietigen en zal vervangen door een compleet nieuw universum? Of… kan het zijn dat er iets anders mee bedoeld wordt?

Mensen geloven je niet meer, je zegt dit nu al meer dan tweeduizend jaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

3 minuten geleden zei TTC:

Mensen geloven je niet meer, je zegt dit nu al meer dan tweeduizend jaar. 

Jezus verklaarde voortdurend de komst van Gods koninkrijk en gaf onophoudelijk onderwijs over Gods koninkrijk.

Hij maakte het overduidelijk dat het voor de deur stond en dat al die mensen het zouden meemaken, als ze zich bekeerden. Zij die zich niet bekeerden, zouden mee ten onder gaan met Jeruzalem. De boodschap van Jezus was GOED nieuws: Gods koninkrijk is nabij. Bij Zijn komst is Gods koninkrijk inderdaad gevestigd en sindsdien breidt het uit over de hele aarde. Toen Jezus pas op aarde kwam, waren er slechts een handejvol mensen die Hem volgden. Nu zijn het er zevenhonderd miljoen! En elke dag komen er duizenden christenen bij.

Laat je dus nooit meer wijsmaken dat het op aarde slechter is dan ooit.

Wetenschappelijke statistieken bewijzen dat er vandaag meer vrede is dan ooit op aarde. Vroeger moest iedereen schuilen achter ommuurde steden, omdat er onophoudelijk oorlogen waren over de hele aarde. De mensen was nergens veilig! Reizen was levensgevaarlijk. Mensen werd op de pleinen van de steden openlijk gemarteld, levend verband, de huid afgestroopt, de ogen uitgestoken, gespietst op puntige palen, armen en benen uitgerukt, enzovoort. De gruwel op aarde was onbeschrijflijk. Maar dankzij het koninkrijk van God, dat steeds meer aan et uitbreiden is, zijn al deze gruwelijken voorgoed verleden tijd.

Nu kunnen we veilig reizen, veilig over straat lopen (op de meeste plaatsen althans), er is ziekenzorg, sociale voorziening, werklozensteun, vrede over het grootste deel van de aarde. Enzovoort. De huidige president van Amerika, Donald Trump, is zelfs een christen, die omringd is door tientallen christelijke leiders! Als er dalen waren in de geschiedenis, zoals de wereldoorlogen, dan werden deze altijd gevolgd door een explosieve groei van de kerk, wereldwijd.

De grootste opwekkingen van de laatste eeuwen gebeurden vlak na de wereldoorlogen!

Jezus Christus bracht GOED nieuws: Gods koninkrijk is gekomen! Bekeer je en geloof dit goede nieuws. Vandaag zijn er veel christenen die dat goede nieuws compleet verwerpen en zeggen: geloof het SLECHTE nieuws dat de duivel alle macht heeft op aarde en alles steeds slechter wordt. Dat is werkelijk het tegenovergestelde van het goede nieuws dat Jezus Christus bracht.

Diepere studie over de eindtijd

Wat je tot nu toe gelezen hebt is een samenvatting over de eindtijd, de wederkomst en Gods koninkrijk. Hieronder kun je nog een diepgaandere studie lezen over de eindtijd, met veel bijbelteksten erbij.

 

.https://ontdekgod.nl/eindtijd/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

Jezus verklaarde voortdurend de komst van Gods koninkrijk en gaf onophoudelijk onderwijs over Gods koninkrijk. Hij maakte het overduidelijk dat het voor de deur stond en dat al die mensen het zouden meemaken, als ze zich bekeerden. Zij die zich niet bekeerden, zouden mee ten onder gaan met Jeruzalem. De boodschap van Jezus was GOED nieuws: Gods koninkrijk is nabij. Bij Zijn komst is Gods koninkrijk inderdaad gevestigd en sindsdien breidt het uit over de hele aarde. Toen Jezus pas op aarde kwam, waren er slechts een andejveol mensen die Hem volgden. Nu zijn het er zevenhonderd miljoen! En elke dag komen er duizenden christenen bij. Laat je dus nooit meer wijsmaken dat het op aarde slechter is dan ooit. Wetenschappelijke statistieken bewijzen dat er vandaag meer vrede is dan ooit op aarde. Vroeger moest iedereen schuilen achter ommuurde steden, omdat er onophoudelijk oorlogen waren over de hele aarde. De mensen was nergens veilig! Reizen was levensgevaarlijk. Mensen werd op de pleinen van de steden openlijk gemarteld, levend verband, de huid afgestroopt, de ogen uitgestoken, gespietst op puntige palen, armen en benen uitgerukt, enzovoort. De gruwel op aarde was onbeschrijflijk. Maar dankzij het koninkrijk van God, dat steeds meer aan et uitbreiden is, zijn al deze gruwelijken voorgoed verleden tijd. Nu kunnen we veilig reizen, veilig over straat lopen (op de meeste plaatsen althans), er is ziekenzorg, sociale voorziening, werklozensteun, vrede over het grootste deel van de aarde. Enzovoort. De huidige president van Amerika, Donald Trump, is zelfs een christen, die omringd is door tientallen christelijke leiders! Als er dalen waren in de geschiedenis, zoals de wereldoorlogen, dan werden deze altijd gevolgd door een explosieve groei van de kerk, wereldwijd. De grootste opwekkingen van de laatste eeuwen gebeurden vlak na de wereldoorlogen! Jezus Christus bracht GOED nieuws: Gods koninkrijk is gekomen! Bekeer je en geloof dit goede nieuws. Vandaag zijn er veel christenen die dat goede nieuws compleet verwerpen en zeggen: geloof het SLECHTE nieuws dat de duivel alle macht heeft op aarde en alles steeds slechter wordt. Dat is werkelijk het tegenovergestelde van het goede nieuws dat Jezus Christus bracht. Diepere studie over de eindtijd. Wat je tot nu toe gelezen hebt is een samenvatting over de eindtijd, de wederkomst en Gods koninkrijk. Hieronder kun je nog een diepgaandere studie lezen over de eindtijd, met veel bijbelteksten erbij.

Het gaat goed tot mensen eenvoudige vragen stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het gaat goed tot mensen eenvoudige vragen stellen.

Feiten zijn;

TTC: ik wil je iets laten zien over de wereldgeschiedenis van de afgelopen tweeduizend jaar.

Ik ben opgegroeid tussen mensen zoals jij TTC die niets anders deden dan steen en been klagen over de wereld die nog nooit zo slecht was geweest, als in onze tijd. Ik hoorde dat en praatte het dus na. Want die mensen waren ouder en wisten het dus beter. Bovendien zag ik inderdaad heel veel zonde en ellende in het dagelijkse nieuws, dus ze hadden ongetwijfeld gelijk.

Toen de Heilige Geest me begon te onderwijzen over het koninkrijk van God, dat klein begint maar groeit tot het de hele aarde bedekt, werd ik gedwongen om na te denken over het negatieve wereldbeeld dat ik had aangenomen.

Het drong tot me door dat de vele saaie geschiedenislessen van de lagere, middelbare en hogeschool toch niet zo nutteloos waren geweest als ik destijds meende. Want als ik nuchter terugkeek naar de geschiedenis die achter ons ligt, dan besefte ik dat het leven op aarde vandaag helemaal niet slechter is dan ooit, integendeel! Ik zal het even wat nader uitleggen, met dank aan de vele leerkrachten die me jarenlang hebben onderwezen over de wereldgeschiedenis.

Toen Jezus op aarde kwam, was onze hele planeet een letterlijke hel. De mensheid werd volkomen geregeerd door satan en zijn demonen.

In vele culturen werden mensen levend verbrand, de huid afgestroopt, aan stukken gescheurd, levend begraven, de ogen uitgestoken, aan de martelpalen gehangen tot ze stierven, overgeleverd aan wilde dieren die hen verslonden, gekruisigd, gespietst, geradbraakt, gevierendeeld, en ga zo maar door. Mensen behandelden elkaar, overal op aarde, op de meest monsterachtige wijze. In vele culturen aten mensen elkaar zelfs op! Kannibalisme was heel gewoon.

Slavernij was eveneens de gewoonste zaak van de wereld. Ontelbare slaven leefden nog erger dan de meest armzalige honden, gebukt onder gruwelijke uitbuiting en marteling. Zelfs de hoogste beschaving, zoals het Romeinse Rijk, liet mensen levend verslinden door dieren, als vermaak voor de massa.

Het volk wilde zien dat gladiatoren elkaar de armen en benen afhakten en genoten van het vertoon van dood, bloed en gruwelijke mishandeling.

Op seksueel gebied was het niet veel beter. In alle culturen weren mensen verkracht en misbruikt, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Orgieën en publieke hoererij waren onderdeel van de meeste religies. De Bijbel laat zelfs zien dat mensen openlijk op straat verkracht werden, door iedereen die maar wilde meedoen, en dat deze extreme perversiteit mensen het leven kostte:

‘Toen namen de burgers van Gibea een vijandige houding tegen mij aan … mijn bijvrouw hebben zij zo verkracht, dat zij stierf.’ (Rechters 20:5)

Hier is geen sprake van een enkele zieke geest die in een donker steegje een meisje aanrandt. Dit is de HELE BEVOLKING van Gibea die gezamenlijk een vrouw publiek dermate verkracht, dat ze eraan overlijdt. Kun je je dat voorstellen? De Bijbel vertelt ons dat het in Sodom en Gomorrah net zo was: de engelen die op bezoek waren bij Lot, werden door de hele bevolking vastgegrepen, om door iedereen verkracht te worden.

Dat was de situatie van de mensheid, duizenden jaar geleden. Mensen leefden nog erger dan de ergste beesten die we ons voor kunnen stellen. 

Niet alleen was er beestachtig bloedvergieten, uitbuiting en perversie, ook geestelijk leefde de gehele mensheid onder een juk van occultisme en toverij. Tovenaars, druïden, magiërs en bezweerders waren degenen die de macht hadden over het volk. De demonische toverij van Egypte bijvoorbeeld was zo sterk dat de magiërs Gods wonderen konden nabootsen. Ook zij lieten stokken in slangen veranderen! In onze streken leidden de druïden de Gallische strijders in rituelen waardoor ze bezeten werden door demonen en vervolgens als een horde wilde beesten tekeer gingen in de strijd tegen het Romeinse Rijk, waardoor ze bijna onoverwinnelijk waren. Occulte rituelen met algemene bezetenheid als gevolg was de norm in alle culturen over de hele aarde: Indianen, Afrikanen, Aziaten, enzovoort. In Zuid Amerika offerden de Azteken mensen levend aan de demonen, waarbij hun bloed van de tempel naar beneden stroomde, in Noord Amerika werden mensen levend de hoofdhuid afgesneden, en ga zo maar door.

Satan regeerde ongehinderd over de verloren mensheid, die geen spoortje licht kende. 

Bij de machthebbers van de volkeren was evenmin recht te bespeuren. De volkeren werden geleid door de meest genadeloze despoten, en het recht van de sterkste gold alom. Een kleine elite aan het koninklijk hof had het enigszins goed, maar de rest van de bevolking werd uitgebuit, vermoord, verkracht, afgeslacht, volgens de bloeddorstige willekeur van de onrechtvaardige heersers. Alle volkeren voerden onophoudelijk oorlog tegen elkaar, want iedereen wilde iedereen overheersen. Steeds opnieuw stonden er genadeloze woestelingen op die op roof- en plundertochten trokken, met als enige drijfveer een satanische zucht naar macht. Sommigen van hen werden koningen van de grote wereldrijken.

Ook qua gezondheid was het leven op aarde een hel.

Medische kennis was er niet en wat er was aan behandeling, berustte op achterlijk bijgeloof en occulte inspiratie. Mensen wreven ezelstront op hun wonden en dronken de meest walgelijke cocktails van urine en andere troep, die hen alleen maar zieker maakten. Kennis van bacterien bestond niet. Niemand wist ook maar iets over gezondheid, hygiene en verzorging. Steeds opnieuw braken er verschrikkelijke epidemieën uit, die honderdduizenden op onmenselijke wijze de dood insleurden.

Wij hebben er werkelijk geen besef van, welke gruwelen de mensheid geteisterd hebben, in het verre verleden.

Wat is er echter gebeurd, sinds Jezus Christus op aarde kwam en Gods regering begon te vestigen? Het goede nieuws van Gods koninkrijk verspreidde zich over de hele aarde, en overal werden de monsterachtige gruwelen stopgezet. De Amerikaanse president Lincoln schafte op grond van zijn geloof in Jezus Christus de slavernij af! Christenen richtten in Europa de allereerste ziekenhuizen en scholen op. Onder invloed van de Bijbel werden er grondwetten en rechten van de mens opgesteld. Overal op aarde zijn er honderden weeshuizen opgericht, die de verloren kinderen verzorgen. In honderden landen is er voorziening voor bejaarden en armen. Er is medische zorg voor een groot deel van de mensheid.

En in de landen waar de overheid nog niet goed zorgt voor de bevolking, zijn honderden christelijke organisaties, die Gods liefde en zorg aan de lijdende mensen uitdelen.

Als we kijken naar de onbeschrijflijke duisternis waar de mensheid uit komt, dan zien we dat er globaal gezien veel meer vrede, rust, gezondheid, voorziening, geluk en harmonie over de hele aarde is, dan er ooit voorheen is geweest! De gemiddelde levensverwachting was in het Romeinse Rijk twintig jaar. Gedurende de Middeleeuwen was dat dertig jaar. Vandaag is de levensverwachting in het Westen maar liefst 75 jaar! Sinds de komst van Gods koninkrijk is het met de mensheid in haar geheel, alleen maar beter gegaan. Natuurlijk door bergen en dalen, met hoogtepunten en dieptepunten, maar als we over de grote lijn kijken, is er een voortdurend stijgende lijn waarneembaar

Honderden miljoenen mensen dienen Jezus Christus en tientallen koningen zijn openlijk christelijk, waaronder bijvoorbeeld onze eigen koningshuizen.

We zijn uiteraard nog niet zover als de Bijbel voorspelt, dat alle koningen Jezus zullen dienen en de hele aarde vol zal zijn van Gods heerlijkheid. Maar we zijn al een heel eind gevorderd. En dat is zeer hoopgevend. Mensen verslinden elkaar niet meer, overal op aarde. Slavernij is grotendeels afgeschaft, niet langer worden alle mensen op aarde gedomineerd door tovenaars en bloeddorstige alleenheersers. En ga zo maar door.

Zoals de profeet Jesaja zei: ‘Aan de uitbreiding van zijn heerschappij en vrede zal geen einde zijn.’ Of zoals de Nederlandse vertaling zegt: ‘Zijn macht wordt steeds groter.’

Feiten TTC, Feiten...

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei vredestichter:

Feiten zijn; TTC: ik wil je iets laten zien over de wereldgeschiedenis van de afgelopen tweeduizend jaar. Ik ben opgegroeid tussen mensen zoals jij TTC die niets anders deden dan steen en been klagen over de wereld die nog nooit zo slecht was geweest, als in onze tijd. Ik hoorde dat en praatte het dus na. Want die mensen waren ouder en wisten het dus beter. Bovendien zag ik inderdaad heel veel zonde en ellende in het dagelijkse nieuws, dus ze hadden ongetwijfeld gelijk. Toen de Heilige Geest me begon te onderwijzen over het koninkrijk van God, dat klein begint maar groeit tot het de hele aarde bedekt, werd ik gedwongen om na te denken over het negatieve wereldbeeld dat ik had aangenomen. Het drong tot me door dat de vele saaie geschiedenislessen van de lagere, middelbare en hogeschool toch niet zo nutteloos waren geweest als ik destijds meende. Want als ik nuchter terugkeek naar de geschiedenis die achter ons ligt, dan besefte ik dat het leven op aarde vandaag helemaal niet slechter is dan ooit, integendeel! Ik zal het even wat nader uitleggen, met dank aan de vele leerkrachten die me jarenlang hebben onderwezen over de wereldgeschiedenis. Toen Jezus op aarde kwam, was onze hele planeet een letterlijke hel. De mensheid werd volkomen geregeerd door satan en zijn demonen. In vele culturen werden mensen levend verbrand, de huid afgestroopt, aan stukken gescheurd, levend begraven, de ogen uitgestoken, aan de martelpalen gehangen tot ze stierven, overgeleverd aan wilde dieren die hen verslonden, gekruisigd, gespietst, geradbraakt, gevierendeeld, en ga zo maar door. Mensen behandelden elkaar, overal op aarde, op de meest monsterachtige wijze. In vele culturen aten mensen elkaar zelfs op! Kannibalisme was heel gewoon. Slavernij was eveneens de gewoonste zaak van de wereld. Ontelbare slaven leefden nog erger dan de meest armzalige honden, gebukt onder gruwelijke uitbuiting en marteling. Zelfs de hoogste beschaving, zoals het Romeinse Rijk, liet mensen levend verslinden door dieren, als vermaak voor de massa. Het volk wilde zien dat gladiatoren elkaar de armen en benen afhakten en genoten van het vertoon van dood, bloed en gruwelijke mishandeling. Op seksueel gebied was het niet veel beter. In alle culturen weren mensen verkracht en misbruikt, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Orgieën en publieke hoererij waren onderdeel van de meeste religies. De Bijbel laat zelfs zien dat mensen openlijk op straat verkracht werden, door iedereen die maar wilde meedoen, en dat deze extreme perversiteit mensen het leven kostte: ‘Toen namen de burgers van Gibea een vijandige houding tegen mij aan … mijn bijvrouw hebben zij zo verkracht, dat zij stierf.’ (Rechters 20:5) Hier is geen sprake van een enkele zieke geest die in een donker steegje een meisje aanrandt. Dit is de HELE BEVOLKING van Gibea die gezamenlijk een vrouw publiek dermate verkracht, dat ze eraan overlijdt. Kun je je dat voorstellen? De Bijbel vertelt ons dat het in Sodom en Gomorrah net zo was: de engelen die op bezoek waren bij Lot, werden door de hele bevolking vastgegrepen, om door iedereen verkracht te worden. Dat was de situatie van de mensheid, duizenden jaar geleden. Mensen leefden nog erger dan de ergste beesten die we ons voor kunnen stellen. Niet alleen was er beestachtig bloedvergieten, uitbuiting en perversie, ook geestelijk leefde de gehele mensheid onder een juk van occultisme en toverij. Tovenaars, druïden, magiërs en bezweerders waren degenen die de macht hadden over het volk. De demonische toverij van Egypte bijvoorbeeld was zo sterk dat de magiërs Gods wonderen konden nabootsen. Ook zij lieten stokken in slangen veranderen! In onze streken leidden de druïden de Gallische strijders in rituelen waardoor ze bezeten werden door demonen en vervolgens als een horde wilde beesten tekeer gingen in de strijd tegen het Romeinse Rijk, waardoor ze bijna onoverwinnelijk waren. Occulte rituelen met algemene bezetenheid als gevolg was de norm in alle culturen over de hele aarde: Indianen, Afrikanen, Aziaten, enzovoort. In Zuid Amerika offerden de Azteken mensen levend aan de demonen, waarbij hun bloed van de tempel naar beneden stroomde, in Noord Amerika werden mensen levend de hoofdhuid afgesneden, en ga zo maar door. Satan regeerde ongehinderd over de verloren mensheid, die geen spoortje licht kende. Bij de machthebbers van de volkeren was evenmin recht te bespeuren. De volkeren werden geleid door de meest genadeloze despoten, en het recht van de sterkste gold alom. Een kleine elite aan het koninklijk hof had het enigszins goed, maar de rest van de bevolking werd uitgebuit, vermoord, verkracht, afgeslacht, volgens de bloeddorstige willekeur van de onrechtvaardige heersers. Alle volkeren voerden onophoudelijk oorlog tegen elkaar, want iedereen wilde iedereen overheersen. Steeds opnieuw stonden er genadeloze woestelingen op die op roof- en plundertochten trokken, met als enige drijfveer een satanische zucht naar macht. Sommigen van hen werden koningen van de grote wereldrijken. Ook qua gezondheid was het leven op aarde een hel. Medische kennis was er niet en wat er was aan behandeling, berustte op achterlijk bijgeloof en occulte inspiratie. Mensen wreven ezelstront op hun wonden en dronken de meest walgelijke cocktails van urine en andere troep, die hen alleen maar zieker maakten. Kennis van bacterien bestond niet. Niemand wist ook maar iets over gezondheid, hygiene en verzorging. Steeds opnieuw braken er verschrikkelijke epidemieën uit, die honderdduizenden op onmenselijke wijze de dood insleurden. Wij hebben er werkelijk geen besef van, welke gruwelen de mensheid geteisterd hebben, in het verre verleden. Wat is er echter gebeurd, sinds Jezus Christus op aarde kwam en Gods regering begon te vestigen? Het goede nieuws van Gods koninkrijk verspreidde zich over de hele aarde, en overal werden de monsterachtige gruwelen stopgezet. De Amerikaanse president Lincoln schafte op grond van zijn geloof in Jezus Christus de slavernij af! Christenen richtten in Europa de allereerste ziekenhuizen en scholen op. Onder invloed van de Bijbel werden er grondwetten en rechten van de mens opgesteld. Overal op aarde zijn er honderden weeshuizen opgericht, die de verloren kinderen verzorgen. In honderden landen is er voorziening voor bejaarden en armen. Er is medische zorg voor een groot deel van de mensheid. En in de landen waar de overheid nog niet goed zorgt voor de bevolking, zijn honderden christelijke organisaties, die Gods liefde en zorg aan de lijdende mensen uitdelen. Als we kijken naar de onbeschrijflijke duisternis waar de mensheid uit komt, dan zien we dat er globaal gezien veel meer vrede, rust, gezondheid, voorziening, geluk en harmonie over de hele aarde is, dan er ooit voorheen is geweest! De gemiddelde levensverwachting was in het Romeinse Rijk twintig jaar. Gedurende de Middeleeuwen was dat dertig jaar. Vandaag is de levensverwachting in het Westen maar liefst 75 jaar! Sinds de komst van Gods koninkrijk is het met de mensheid in haar geheel, alleen maar beter gegaan. Natuurlijk door bergen en dalen, met hoogtepunten en dieptepunten, maar als we over de grote lijn kijken, is er een voortdurend stijgende lijn waarneembaar Honderden miljoenen mensen dienen Jezus Christus en tientallen koningen zijn openlijk christelijk, waaronder bijvoorbeeld onze eigen koningshuizen. We zijn uiteraard nog niet zover als de Bijbel voorspelt, dat alle koningen Jezus zullen dienen en de hele aarde vol zal zijn van Gods heerlijkheid. Maar we zijn al een heel eind gevorderd. En dat is zeer hoopgevend. Mensen verslinden elkaar niet meer, overal op aarde. Slavernij is grotendeels afgeschaft, niet langer worden alle mensen op aarde gedomineerd door tovenaars en bloeddorstige alleenheersers. En ga zo maar door. Zoals de profeet Jesaja zei: ‘Aan de uitbreiding van zijn heerschappij en vrede zal geen einde zijn.’ Of zoals de Nederlandse vertaling zegt: ‘Zijn macht wordt steeds groter.’ Feiten TTC, Feiten...

En morgen WOIII, dan kan je dat overmorgen aan jouw verhaal toevoegen als een feit. Zo vergaat het de mensheid, stel een eenvoudige vraag en je krijgt een bibliotheek terug zonder concreet antwoord op de vraag. Wie gelooft zoiets nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites

er zijn inderdaad wat negatieve geestelijk zwakke, uitkerings trekkers die gelukkig niet niet zoveel invloed uitoefenen, zeker niet op de maatschappij waarin ze leven, zonder Hoop zonder geloof, alles zien door een negatieve bril, maar ja daarom zitten in eerste plaats zowiezo in de positie waarin ze leven, en het ergste is nog dat ze het zelf niet in de gaten hebben..

Mmmm

 

1 minuut geleden zei TTC:

En morgen WOIII, dan kan je dat overmorgen aan jouw verhaal toevoegen als een feit. Zo vergaat het de mensheid, stel een eenvoudige vraag en je krijgt een bibliotheek terug zonder concreet antwoord op de vraag. Wie gelooft zoiets nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei vredestichter:

Feiten zijn;

TTC: ik wil je iets laten zien over de wereldgeschiedenis van de afgelopen tweeduizend jaar.

Ik ben opgegroeid tussen mensen zoals jij TTC die niets anders deden dan steen en been klagen over de wereld die nog nooit zo slecht was geweest, als in onze tijd. Ik hoorde dat en praatte het dus na. Want die mensen waren ouder en wisten het dus beter. Bovendien zag ik inderdaad heel veel zonde en ellende in het dagelijkse nieuws, dus ze hadden ongetwijfeld gelijk.

Toen de Heilige Geest me begon te onderwijzen over het koninkrijk van God, dat klein begint maar groeit tot het de hele aarde bedekt, werd ik gedwongen om na te denken over het negatieve wereldbeeld dat ik had aangenomen.

Het drong tot me door dat de vele saaie geschiedenislessen van de lagere, middelbare en hogeschool toch niet zo nutteloos waren geweest als ik destijds meende. Want als ik nuchter terugkeek naar de geschiedenis die achter ons ligt, dan besefte ik dat het leven op aarde vandaag helemaal niet slechter is dan ooit, integendeel! Ik zal het even wat nader uitleggen, met dank aan de vele leerkrachten die me jarenlang hebben onderwezen over de wereldgeschiedenis.

Toen Jezus op aarde kwam, was onze hele planeet een letterlijke hel. De mensheid werd volkomen geregeerd door satan en zijn demonen.

In vele culturen werden mensen levend verbrand, de huid afgestroopt, aan stukken gescheurd, levend begraven, de ogen uitgestoken, aan de martelpalen gehangen tot ze stierven, overgeleverd aan wilde dieren die hen verslonden, gekruisigd, gespietst, geradbraakt, gevierendeeld, en ga zo maar door. Mensen behandelden elkaar, overal op aarde, op de meest monsterachtige wijze. In vele culturen aten mensen elkaar zelfs op! Kannibalisme was heel gewoon.

Slavernij was eveneens de gewoonste zaak van de wereld. Ontelbare slaven leefden nog erger dan de meest armzalige honden, gebukt onder gruwelijke uitbuiting en marteling. Zelfs de hoogste beschaving, zoals het Romeinse Rijk, liet mensen levend verslinden door dieren, als vermaak voor de massa.

Het volk wilde zien dat gladiatoren elkaar de armen en benen afhakten en genoten van het vertoon van dood, bloed en gruwelijke mishandeling.

Op seksueel gebied was het niet veel beter. In alle culturen weren mensen verkracht en misbruikt, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Orgieën en publieke hoererij waren onderdeel van de meeste religies. De Bijbel laat zelfs zien dat mensen openlijk op straat verkracht werden, door iedereen die maar wilde meedoen, en dat deze extreme perversiteit mensen het leven kostte:

‘Toen namen de burgers van Gibea een vijandige houding tegen mij aan … mijn bijvrouw hebben zij zo verkracht, dat zij stierf.’ (Rechters 20:5)

Hier is geen sprake van een enkele zieke geest die in een donker steegje een meisje aanrandt. Dit is de HELE BEVOLKING van Gibea die gezamenlijk een vrouw publiek dermate verkracht, dat ze eraan overlijdt. Kun je je dat voorstellen? De Bijbel vertelt ons dat het in Sodom en Gomorrah net zo was: de engelen die op bezoek waren bij Lot, werden door de hele bevolking vastgegrepen, om door iedereen verkracht te worden.

Dat was de situatie van de mensheid, duizenden jaar geleden. Mensen leefden nog erger dan de ergste beesten die we ons voor kunnen stellen. 

Niet alleen was er beestachtig bloedvergieten, uitbuiting en perversie, ook geestelijk leefde de gehele mensheid onder een juk van occultisme en toverij. Tovenaars, druïden, magiërs en bezweerders waren degenen die de macht hadden over het volk. De demonische toverij van Egypte bijvoorbeeld was zo sterk dat de magiërs Gods wonderen konden nabootsen. Ook zij lieten stokken in slangen veranderen! In onze streken leidden de druïden de Gallische strijders in rituelen waardoor ze bezeten werden door demonen en vervolgens als een horde wilde beesten tekeer gingen in de strijd tegen het Romeinse Rijk, waardoor ze bijna onoverwinnelijk waren. Occulte rituelen met algemene bezetenheid als gevolg was de norm in alle culturen over de hele aarde: Indianen, Afrikanen, Aziaten, enzovoort. In Zuid Amerika offerden de Azteken mensen levend aan de demonen, waarbij hun bloed van de tempel naar beneden stroomde, in Noord Amerika werden mensen levend de hoofdhuid afgesneden, en ga zo maar door.

Satan regeerde ongehinderd over de verloren mensheid, die geen spoortje licht kende. 

Bij de machthebbers van de volkeren was evenmin recht te bespeuren. De volkeren werden geleid door de meest genadeloze despoten, en het recht van de sterkste gold alom. Een kleine elite aan het koninklijk hof had het enigszins goed, maar de rest van de bevolking werd uitgebuit, vermoord, verkracht, afgeslacht, volgens de bloeddorstige willekeur van de onrechtvaardige heersers. Alle volkeren voerden onophoudelijk oorlog tegen elkaar, want iedereen wilde iedereen overheersen. Steeds opnieuw stonden er genadeloze woestelingen op die op roof- en plundertochten trokken, met als enige drijfveer een satanische zucht naar macht. Sommigen van hen werden koningen van de grote wereldrijken.

Ook qua gezondheid was het leven op aarde een hel.

Medische kennis was er niet en wat er was aan behandeling, berustte op achterlijk bijgeloof en occulte inspiratie. Mensen wreven ezelstront op hun wonden en dronken de meest walgelijke cocktails van urine en andere troep, die hen alleen maar zieker maakten. Kennis van bacterien bestond niet. Niemand wist ook maar iets over gezondheid, hygiene en verzorging. Steeds opnieuw braken er verschrikkelijke epidemieën uit, die honderdduizenden op onmenselijke wijze de dood insleurden.

Wij hebben er werkelijk geen besef van, welke gruwelen de mensheid geteisterd hebben, in het verre verleden.

Wat is er echter gebeurd, sinds Jezus Christus op aarde kwam en Gods regering begon te vestigen? Het goede nieuws van Gods koninkrijk verspreidde zich over de hele aarde, en overal werden de monsterachtige gruwelen stopgezet. De Amerikaanse president Lincoln schafte op grond van zijn geloof in Jezus Christus de slavernij af! Christenen richtten in Europa de allereerste ziekenhuizen en scholen op. Onder invloed van de Bijbel werden er grondwetten en rechten van de mens opgesteld. Overal op aarde zijn er honderden weeshuizen opgericht, die de verloren kinderen verzorgen. In honderden landen is er voorziening voor bejaarden en armen. Er is medische zorg voor een groot deel van de mensheid.

En in de landen waar de overheid nog niet goed zorgt voor de bevolking, zijn honderden christelijke organisaties, die Gods liefde en zorg aan de lijdende mensen uitdelen.

Als we kijken naar de onbeschrijflijke duisternis waar de mensheid uit komt, dan zien we dat er globaal gezien veel meer vrede, rust, gezondheid, voorziening, geluk en harmonie over de hele aarde is, dan er ooit voorheen is geweest! De gemiddelde levensverwachting was in het Romeinse Rijk twintig jaar. Gedurende de Middeleeuwen was dat dertig jaar. Vandaag is de levensverwachting in het Westen maar liefst 75 jaar! Sinds de komst van Gods koninkrijk is het met de mensheid in haar geheel, alleen maar beter gegaan. Natuurlijk door bergen en dalen, met hoogtepunten en dieptepunten, maar als we over de grote lijn kijken, is er een voortdurend stijgende lijn waarneembaar

Honderden miljoenen mensen dienen Jezus Christus en tientallen koningen zijn openlijk christelijk, waaronder bijvoorbeeld onze eigen koningshuizen.

We zijn uiteraard nog niet zover als de Bijbel voorspelt, dat alle koningen Jezus zullen dienen en de hele aarde vol zal zijn van Gods heerlijkheid. Maar we zijn al een heel eind gevorderd. En dat is zeer hoopgevend. Mensen verslinden elkaar niet meer, overal op aarde. Slavernij is grotendeels afgeschaft, niet langer worden alle mensen op aarde gedomineerd door tovenaars en bloeddorstige alleenheersers. En ga zo maar door.

Zoals de profeet Jesaja zei: ‘Aan de uitbreiding van zijn heerschappij en vrede zal geen einde zijn.’ Of zoals de Nederlandse vertaling zegt: ‘Zijn macht wordt steeds groter.’

Feiten TTC, Feiten...

Man je hebt echt al je feiten compleet niet op orde. Romeinen, die niet stierven als kind of in een oorlog, werden allemaal makkelijk 40 tot 50 jaar oud. Slaven bestaan nog steeds. Groepsverkrachtingen? Nog steeds. Ik denk dat t sadisme alleen maar is toegenomen. Er is idd in sommige delen van de wereld veel meer hygiëne en medische kennis. Let wel: in sommige delen van de wereld. En ten koste van de gruwelijke marteling van miljarden dieren. Oorlogen? Wel eens van WOI EN WOII gehoord? En de aantallen slachtoffers onder regimes als die van Mao en Stalin? Geen idee waar je je bizare ideeën op baseert. Waarschijnlijk om je specifieke geloofsspeerpunten te ondersteunen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

werden allemaal makkelijk 40 tot 50 jaar oud.

Huh Feiten, het ging over de gemiddelde leeftijd, zeg jij het maar, tijdens de romeinen, de middeleeuwen, 100 jaar terug, 

het is toch gewoon een feit, dat de gemiddelde leeftijd vanaf 2000 jaar geleden, nog nooit zo hoog is geweest !!

7 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Geen idee waar je je bizare ideeën op baseert.

Ha ha echt grappig, geschiedenis!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei vredestichter:

er zijn inderdaad wat negatieve geestelijk zwakke, uitkerings trekkers die gelukkig niet niet zoveel invloed uitoefenen, zeker niet op de maatschappij waarin ze leven, zonder Hoop zonder geloof, alles zien door een negatieve bril, maar ja daarom zitten in eerste plaats zowiezo in de positie waarin ze leven, en het ergste is nog dat ze het zelf niet in de gaten hebben..

Mmmm

 

Soms is megalomanie een uiting van een sterk gevoel van eigenwaarde, maar de oorzaak kan ook zijn dat iemand zichzelf eigenlijk minderwaardig, onbetekenend of onbelangrijk vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Man je hebt echt al je feiten compleet niet op orde. Romeinen, die niet stierven als kind of in een oorlog, werden allemaal makkelijk 40 tot 50 jaar oud. Slaven bestaan nog steeds. Groepsverkrachtingen? Nog steeds. Ik denk dat t sadisme alleen maar is toegenomen. Er is idd in sommige delen van de wereld veel meer hygiëne en medische kennis. Let wel: in sommige delen van de wereld. En ten koste van de gruwelijke marteling van miljarden dieren. Oorlogen? Wel eens van WOI EN WOII gehoord? En de aantallen slachtoffers onder regimes als die van Mao en Stalin? Geen idee waar je je bizare ideeën op baseert. Waarschijnlijk om je specifieke geloofsspeerpunten te ondersteunen...

Het is en blijft een eenvoudig verhaal, wel eens van WOI en WOII gehoord?

Exploratie

Wanneer tribalisme zijn eigen rustige gang kan gaan, is het betrekkelijk mild, eenvoudig omdat de middelen en technologie ervan relatief onschadelijk zijn. De hoeveelheid schade die iemand met pijl en boog kan aanrichten in zijn leefomgeving en bij zijn medemensen is beperkt (en dat gemis aan middelen is niet per definitie een blijk van gezond verstand). Maar de geavanceerde technologieën van het rationalisme kunnen, wanneer ze gekaapt worden door tribalisme en etnocentrische drijfveren, vernietigend zijn.  Auschwitz is niet het resultaat van rationalisme, Auschwitz is het resultaat van een irrationeel gebruik van de vele producten van het rationalisme. (bron)

Tekeningetje

Gf1XJPu.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Soms is megalomanie een uiting van een sterk gevoel van eigenwaarde, maar de oorzaak kan ook zijn dat iemand zichzelf eigenlijk minderwaardig, onbetekenend of onbelangrijk vindt.

laten we het er maar op Houden dat we in christus meer dan overwinnaars zijn.. en daardoor een sterk gevoel van eigewaarde terug krijgen,

dit kan natuurlijk voor sommige die jezus niet hebben aanvaard en daardoor ver beneden hun potentie leven, wat irritatie opleveren.

""ergenis wordt bepaald door het oog van de waarnemer''

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei vredestichter:

laten we het er maar op Houden dat we in christus meer dan overwinnaars zijn.. en daardoor een sterk gevoel van eigewaarde terug krijgen, dit kan natuurlijk voor sommige die jezus niet hebben aanvaard en daardoor ver beneden hun potentie leven, wat irritatie opleveren. ""ergenis wordt bepaald door het oog van de waarnemer''

Een aantal zegt dan weer dat Jezus een psychose heeft gehad, begrijpe wie begrijpe kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:

begrijpe wie begrijpe kan.

7 Maar alles wat mij winst was, heb ik om Christus’ wil schade geacht. 8 Voorzeker, ik acht zelfs alles schade, omdat de kennis van Christus Jezus, mijn Here, dat alles te boven gaat. Om zijnentwil heb ik dit alles prijsgegeven en houd het voor vuilnis, opdat ik Christus moge winnen, 9 en in Hem moge blijken niet een eigen gerechtigheid, uit de wet, te bezitten, maar de gerechtigheid door het geloof in Christus, welke uit God is op de grond van het geloof. 10 (Dit alles) om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding en de gemeenschap aan zijn lijden, of ik, aan zijn dood gelijkvormig wordende, 11 zou mogen komen tot de opstanding uit de doden. 
12 Niet, dat ik het reeds zou verkregen hebben of reeds volmaakt zou zijn, maar ik jaag ernaar, of ik het ook grijpen mocht, omdat ík ook door Christus Jezus gegrepen ben. 13 Broeders, ik voor mij acht niet, dat ik het reeds gegrepen heb, 14 maar één ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus. 

2 Pas op voor die honden met hun kwalijke praktijken, pas op voor die versnijdenis van ze! 3 Wij zijn het die besneden zijn, wij verrichten onze dienst door de Geest van God en laten ons voorstaan op Christus Jezus, niet op onszelf, 4 hoewel ik redenen genoeg zou hebben om op mezelf te vertrouwen. Als anderen menen dat te kunnen doen, dan kan ik dat zeker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei vredestichter:

7 Maar alles wat mij winst was, heb ik om Christus’ wil schade geacht. 8 Voorzeker, ik acht zelfs alles schade, omdat de kennis van Christus Jezus, mijn Here, dat alles te boven gaat. Om zijnentwil heb ik dit alles prijsgegeven en houd het voor vuilnis, opdat ik Christus moge winnen, 9 en in Hem moge blijken niet een eigen gerechtigheid, uit de wet, te bezitten, maar de gerechtigheid door het geloof in Christus, welke uit God is op de grond van het geloof. 10 (Dit alles) om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding en de gemeenschap aan zijn lijden, of ik, aan zijn dood gelijkvormig wordende, 11 zou mogen komen tot de opstanding uit de doden. 12 Niet, dat ik het reeds zou verkregen hebben of reeds volmaakt zou zijn, maar ik jaag ernaar, of ik het ook grijpen mocht, omdat ík ook door Christus Jezus gegrepen ben. 13 Broeders, ik voor mij acht niet, dat ik het reeds gegrepen heb, 14 maar één ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus. 2 Pas op voor die honden met hun kwalijke praktijken, pas op voor die versnijdenis van ze! 3 Wij zijn het die besneden zijn, wij verrichten onze dienst door de Geest van God en laten ons voorstaan op Christus Jezus, niet op onszelf, 4 hoewel ik redenen genoeg zou hebben om op mezelf te vertrouwen. Als anderen menen dat te kunnen doen, dan kan ik dat zeker.

Ergo, het mag inmiddels duidelijk zijn dat er twee debatten door elkaar heen lopen, ondanks beiden hun waarde hebben bevordert deze verstrengeling geenszins een vlot verloop. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei TTC:

Het is en blijft een eenvoudig verhaal, wel eens van WOI en WOII gehoord?

Gf1XJPu.png

Waaruit put u uw hoop op verbetering? Het lijkt het mij voor de hand liggend dat hier sprake is van een patroon dat zich niet spontaan laat doorbreken. Eerst WOI, we zullen hier toch van geleerd hebben. Echter nog geen 3 decennia later WOII. Nu zullen we ons hoofd toch dermate gestoten hebben dat voorkoming van een volgende ramp voorkomen gaat worden. Maar nee, een economische crisis breekt uit. Daar zullen we dan toch echt zo van ondersteboven zijn dat we een herhaling van zetten weten te vermijden. Maar nee, we stevenen af op WOIII... En dan na die WOIII zal er volgens u sprake zijn van een ethische upgrade? Een doemscenario ligt logischerwijze toch echt meer voor de hand, gezien het patroon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waaruit put u uw hoop op verbetering? Het lijkt het mij voor de hand liggend dat hier sprake is van een patroon dat zich niet spontaan laat doorbreken. Eerst WOI, we zullen hier toch van geleerd hebben. Echter nog geen 3 decennia later WOII. Nu zullen we ons hoofd toch dermate gestoten hebben dat voorkoming van een volgende ramp voorkomen gaat worden. Maar nee, een economische crisis breekt uit. Daar zullen we dan toch echt zo van ondersteboven zijn dat we een herhaling van zetten weten te vermijden. Maar nee, we stevenen af op WOIII... En dan na die WOIII zal er volgens u sprake zijn van een ethische upgrade? Een doemscenario ligt logischerwijze toch echt meer voor de hand, gezien het patroon.

In het kort:

  • Het beeld weerspiegelt twee scenario's waarvan we nu nog niet zeker weten welk scenario het worden zal, enerzijds een doemscenario zoals WOIII, anderzijds de gestelde ethische upgrade.
  • De 'ethische upgrade' wordt mogelijk wanneer we de alternatieven (monetaire reset, reverse debt system ...) honoreren, iets dat bij vorige edities (WOI & WOII) niet gedaan werd.
  • WOIII is meer dan waarschijnlijk wanneer we gangbare patronen niet doorbreken, dit zou net omwille van de alternatieven verschrikkelijk 'dom' zijn.
  • Het wel in rekening brengen van de alternatieven leidt ons linea recta naar een paradigmashift, hiermee 'vergaat' een evolutionair achterhaald wereldbeeld.

Zie hierin waarom insiders spreken over een 'tragische absurditeit', we houden ons immers bezig met problemen die in werkelijkheid al opgelost zijn. Magisch denkend kan je hiervoor Satan de schuld geven, met bijhorend klaroengeschal in de hoop dat mensen hiervoor wakker worden. Onze hoop wordt geput uit het simpele feit dat er tal van alternatieven beschikbaar zijn, net zoals wanhoop zich manifesteert wanneer ze wederom genegeerd zouden worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

In het kort:

  • Het beeld weerspiegelt twee scenario's waarvan we nu nog niet zeker weten welk scenario het worden zal, enerzijds een doemscenario zoals WOIII, anderzijds de gestelde ethische upgrade.
  • De 'ethische upgrade' wordt mogelijk wanneer we de alternatieven (monetaire reset, reverse debt system ...) honoreren, iets dat bij vorige edities (WOI & WOII) niet gedaan werd.
  • WOIII is meer dan waarschijnlijk wanneer we dat 'patroon' niet doorbreken, dit zou net omwille van de alternatieven verschrikkelijk 'dom' zijn.
  • Het wel in rekening brengen van de alternatieven leidt ons linea recta naar een paradigmashift, hiermee 'vergaat' een evolutionair achterhaald wereldbeeld.

Zie hierin waarom insiders spreken over een 'tragische absurditeit', we houden ons immers bezig met problemen die in werkelijkheid al opgelost zijn. Magisch denkend kan je hiervoor Satan de schuld geven, met bijhorend klaroengeschal in de hoop dat mensen hiervoor wakker worden. Onze hoop wordt geput uit het simpele feit dat er tal van alternatieven beschikbaar zijn, net zoals wanhoop zich manifesteert wanneer ze wederom genegeerd zouden worden. 

Theorie en praktijk zijn twee geheel verschillende zaken. Blijkbaar krijgen we de theoretische kennis niet geïntegreerd in ons handelen, om wat voor reden dan ook. Magisch denken distantieer ik mij van en leg de schuld van de tragiek bij de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Theorie en praktijk zijn twee geheel verschillende zaken. Blijkbaar krijgen we de theoretische kennis niet geïntegreerd in ons handelen, om wat voor reden dan ook. Magisch denken distantieer ik mij van en ik leg de schuld van de tragiek bij de mens.

Die reden is heel eenvoudig, slechts een minderheid kent de alternatieven en hun draagkracht. Een meerderheid weet niet eens van hun bestaan af, het is dan ook onmogelijk om hierover een oordeel te vellen. In technische termen noemt zoiets beperkte- of begrensde rationaliteit, heeft niets met 'dom' te maken maar met onwetendheid over de beschikbare alternatieven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Die reden is heel eenvoudig, slechts een minderheid kent de alternatieven en hun draagkracht. De meerderheid weet niet eens van hun bestaan af, het is dan ook onmogelijk om hierover een oordeel te vellen. In technische termen noemt zoiets beperkte- of begrensde rationaliteit, heeft niets met 'dom' te maken maar met onwetendheid. 

Volgens mij hoef ik niet gered te worden van onwetendheid, maar van zonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens mij hoef ik niet gered te worden van onwetendheid, maar van zonde.

Dat is per individu afhankelijk, we kunnen dit zien als een parallelproces met verschillende niveaus. Zo hoeft een mens niet herboren te worden om kennis te nemen van de alternatieven voor een werelds probleem, dat is een kwestie van aandacht en de bereidheid om daarover te reflecteren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat is per individu afhankelijk, we kunnen dit zien als een parallelproces met verschillende niveaus. Zo hoeft een mens niet herboren te worden om kennis te nemen van de alternatieven voor een werelds probleem, dat is een kwestie van kennis en de bereidheid om daarover te reflecteren. 

Laten we een evaluatie doen na WOIII, ik zet de koffie klaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Laten we een evaluatie doen na WOIII, ik zet de koffie klaar.

Zo zie je hoe vluchtwegen zich manifesteren, lap God aan je laars en kijk hoe miljoenen mensen in het verderf zullen gestort worden. Prachtig om zien, des mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Zo zie je hoe vluchtwegen zich manifesteren, lap God aan je laars en kijk hoe miljoenen mensen in het verderf zullen gestort worden. Prachtig om zien.

Onvermijdelijk. Overigens is het niet zo dat alternatieven pas worden gezien na wedergeboorte. Het is de wedergeboorte die je in staat stelt om het alternatief toe te passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid