Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei WdG:

Ik wist dat het een gevaarlijke opmerking was, en eigenlijk wil ik deze kant helemaal niet op. Het antwoord is eigenlijk "ja". Betekent het dan dat Christenen niet ziek kunnen zijn of worden? Als ik nee antwoord, lijk ik mijzelf tegen te spreken. En, als ik ja antwoord, negeer ik de realiteit. Toch is het geen tegenstrijdigheid. Is het belangrijk? Ja, want niemand wil ziek zijn, toch? En, nee, het is niet belangrijk. De eeuwigheid is oneindig veel belangrijker. Kan je iets met deze reactie?

Uhm, ik denk dat ik jou maar eens een eindje laat lopen met me hond. En dan trek in de conclusie wel. Ben jij wel eens ziek? En dan bedoel ik niet ernstig, maar gewoon een verkoudheid of een buikgriepje oid? En mocht het toevallig eens zo ver komen dat we samen in een vliegtuig neerstorten in de woestijn, weet dan dat ik veel van je verwacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Uhm, ik denk dat ik jou maar eens een eindje laat lopen met me hond. En dan trek in de conclusie wel. Ben jij wel eens ziek? En dan bedoel ik niet ernstig, maar gewoon een verkoudheid of een buikgriepje oid? En mocht het toevallig eens zo ver komen dat we samen in een vliegtuig neerstorten in de woestijn, weet dan dat ik veel van je verwacht.

Eigenlijk nooit. En, weer gevaarlijk, ik ga een naam noemen; Andrew Wommack verwoordt het fraai: Ik ben nooit ziek, maar voel wel eens de aanval van het kwaad. We moeten het dus signaleren, om in autoriteit op te treden. Als we ziek zijn, als het gebeurt, is dat dan een teken van ongeloof? Gevaarlijke vraag, waar ik liever geen antwoord op geef. En, ja, ik heb wel eens het weer aangesproken, met resultaat. Dank God. Alle eer komt uitsluitend Jezus toe! HIJ heeft alles gedaan. En ja, ik heb wel eens meegemaakt dat iemand een hond op mij afstuurde, omdat ik per ongeluk op een stuk land kwam dat van die persoon was. Ik sprak de hond in autoriteit aan. Deze ging zitten en legde zijn kop neer, tot grote verbazing van de eigenaar. De Naam van Jezus opent alle deuren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Uhm, ik denk dat ik jou maar eens een eindje laat lopen met me hond. En dan trek in de conclusie wel. Ben jij wel eens ziek? En dan bedoel ik niet ernstig, maar gewoon een verkoudheid of een buikgriepje oid? En mocht het toevallig eens zo ver komen dat we samen in een vliegtuig neerstorten in de woestijn, weet dan dat ik veel van je verwacht.

je maakt me wel nieuwsgierig wat die hond aangaat.. 

jezus geneest zieken, drijft demonen uit, bestraft stormen, wekt doden op, maar jou hond, ik kan daar zo gauw geen voorbeeld van vinden, vissen wel die luisteren, maar een hond Mmm

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar toch wel eens een klein beetje dus. Heb je ook ouderdomsverschijnselen?

Ik weet waar je naar toe wilt. De Bijbel leert ons iets over ouderdom. Jong en fris op hoge leeftijd. Vrucht dragen! Zoek maar eens op!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Ik weet waar je naar toe wilt. De Bijbel leert ons iets over ouderdom. Jong en fris op hoge leeftijd. Vrucht dragen! Zoek maar eens op!

als op aarde de Glorie zo gaat toenemen Wdg; het licht zo gaat stralen op en door zijn kinderen ...

duisternis is toch gebrek aan licht..

dat is toch een hoopvolle toekomst, hemel op aarde, zijn wil geschiedde, zijn gebed wordt verhoord, de vader wil het, Jezus vroeg er om, en de heilige geest is uitgestort..

en vanaf 2000 jaar geleden tot nu, een kerk die steeds meer gaat schijnen, zoals een zon aan het opkomen is, en de duisternis verdringt, 

dat is voor mij de eindtijd die ik voor me zie.. in de jaren die voor ons liggen, en jij beseft dat wat wij zien ''realiteit'', of geloof soms moeilijk uit te leggen is..

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik zal het onderzoeken. Wellicht stof voor een ander topic.

Psalmen 92: 

In de ouderdom zullen zij nog vruchten dragen, zij zullen fris en groen zijn.

En ik geloof dat de Bijbel het onfeilbare Woord van God is. Nog veel belangrijker dan onze gezondheid is het feit dat we vissers zijn. Ik geloof dat wij vissers van mensen zijn, en daarom beweer ik ook dat iedere Christen die mensen tot Jezus brengt mijn broeder of zuster is. Ieder mens heeft gezondigd tegen God. Ieder mens heeft een Verlosser nodig: Jezus Christus. Zonder HEM zijn we hopeloos verloren. Als we Christus aangenomen hebben als Verlosser, hebben we het eeuwige leven ontvangen. Rechtvaardigheid is een geschenk. De Bijbel spreekt over de gave der rechtvaardigheid. Dit betekent dat we NIKS kunnen verdienen, we kunnen het slechts uit genade aannemen. Dit is het evangelie van Christus, dat we de wereld moeten verkondigen, opdat een ieder die HEM aanneemt als Verlosser het eeuwige leven ontvangt. Dan komt een grote PUNT. Geen komma, maar een PUNT. De mens is dan gered.

Na deze redding volgt heel veel. De mens gaat vrucht dragen, de een veel, de ander weinig. Sommige mensen zijn kleingelovig, anderen nog kleingeloviger. Mensen gaan strijden over leer. Allemaal bijzaken. Hoe ik het zie? De mens is gered. Een leven met Christus begint. Ik vergelijk mijzelf wel eens met Petrus, die met Jezus over het water wandelde. Zo wandel ik ook met Christus. Petrus ging nadenken, hij twijfelde. Wat hij deed, kon niet, volgens de natuurwetten, volgens het logische denken. Het gevolg was dat hij zonk. Jezus bleef naast hem lopen, stak Zijn Hand uit. Petrus nam die hand en liep verder. Zo kunnen wij ook struikelen, maar, wanneer we iedere keer weer Zijn Hand pakken, kunnen we verder lopen. Ieder mens struikelt wel eens, ik ook. De een vaker dan de ander. Is deze mens dan slechter dan de ander? Nee, zeker niet. De een ziet Zijn Hand eerder dan een ander. Samen met Jezus lopen wij over het water, we doen grotere dingen dan Hij. Niet omdat we zo geweldig zijn, maar omdat Hij alles al gedaan heeft!

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei vredestichter:

en toch Dirk, denk hier eens over na, welke boodslchap preekte jezus, die van je moet wederom geboren worden, of van het evangelie van het koninkrijk,

vind je het niet opmerkelijk dat vooral in sommige stromingen er zo op gefocust word, op redding, verlossing, wedergeboorte, terwijl Jezus nooit tegen een menigte dit gepreekt heeft, (een keer in de bijbel is dit opgetekend midden in de nacht tegen een persoon) terwijl  zijn boodschap en die van zijn volgelingen preek (breng)de boodschap van het koninkrijk.. alleen al in matheus meer dan 30 keer voorkomt, 

en deze lijn werd later ook de boodschap van de apostelen Hand 28 v 23 Nadat ze een dag met hem hadden afgesproken, kwamen zij in nog groter aantal bij hem in zijn verblijf bijeen. Van de vroege morgen tot de late avond getuigde hij in zijn uiteenzettingen van het Koninkrijk Gods en trachtte hij hen voor Jezus te winnen, uitgaande van de Wet van Mozes en de profeten

Dus  WdG de ""acceptatie van Christus is een heel belangrijk onderdeel, maar bewustwording van onze rol op aarde niet minder belangrijk..

Her koninkrijk op aarde, zoals in de hemel zo ook op de aarde..

 

Met andere woorden, de preteristen sprongen in een gat die door de eeuwen heen was ontstaan. Des te krachtiger het effect, hoewel Jezus toch echt vrij snel terug gaat komen

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Met andere woorden, de preteristen sprongen in een gat die door de eeuwen heen was ontstaan. Des te krachtiger het effect, hoewel Jezus toch echt vrij snel terug gaat komen

De meeste teksten, die gebruikt worden, gaan over de eerste komst, over de tweede, maar zou er nog een derde kunnen zijn ?

noem jij maar een tekst je zult zien dat het tegen valt, om te bewijzen dat jezus terug komt binnen kort..

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Mullog:

Ongeveer 10 gram per kubieke centimeter.

Heb je daar een bron voor?

13 uur geleden zei Robert Frans:

Ze belijden Jezus' wederkomst, maar wijzen het chiliasme ofwel millennialisme af en kennen dus geen uitgebreide theologie daarover. Kerk = vredesrijk, wederkomst Jezus, opstanding der doden en laatste oordeel, nieuwe hemel en aarde, klaar. Tot die tijd dienen wij het kwaad zo goed als mogelijk te bestrijden door gebed, sacramenten en naastenliefde, met name het kwaad binnen onszelf.

Uiteindelijk gaat het dan ook over de 'eindtijd', zij het op een andere manier gebracht. Ik zeg maar wat, je zou bv kunnen bidden dat Trump en Poetin tot verzoening komen en het voortouw nemen in de realisatie van een Vredesrijk. De middelen daartoe werden reeds geopenbaard waardoor we tot een 'res non verba' dynamiek komen, naar Gods Wil.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

De meeste teksten, die gebruikt worden, gaan over de eerste komst, over de tweede, maar zou er nog een derde kunnen zijn ?

noem jij maar een tekst je zult zien dat het tegen valt, om te bewijzen dat jezus terug komt binnen kort..

Het zal allemaal wel joh

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Het zal allemaal wel joh

goedenmorgen Gaitema, lekker geslapen..

We leven in een tijd van reformatie

Enkele eeuwen geleden richtte de Geest van God reformatoren op zoals Maarten Luther, die de toenmalige dwalingen van de kerk aan de kaak stelde. De meeste christenen geloofde toen zeer stellig dat ze hun redding moesten verdienen door goede werken en meenden zelfs dat je het eeuwige behoud kon afkopen met geld, zogenaamde aflaten. Dat was de norm in de kerk van die tijd! Ook afgoderij van beelden was heel normaal. Luther stond daartegen op en toonde aan dat veel ‘normale’ en wijdverspreide denkbeelden eigenlijk zeer onbijbels waren.

In onze tijd is de Geest van God een nieuwe reformatie aan het brengen, waardoor nog veel meer vrijheid en doorbraak komt in het Lichaam van Christus.

Een eeuw geleden werden ineens de gaven van de Geest herontdekt, vervolgens werden de vijf bedieningen van apostel, profeet, evangelist, herder en leraar hersteld, Gods liefdevolle Vaderhart werd op geweldige wijze geopenbaard, christenen leren God te ontmoeten in spontane aanbidding, duizenden gelovigen gaan de straat op om te bidden voor de zieken, miljoenen christenen ontdekken organische manieren van gemeente-zijn, enzovoort. Er is een geweldige reformatie gaande in de kerk. Dat is geweldig hoopgevend. Het onderwijs dat je zult lezen over de hoopvolle toekomst, is deel van deze zeer grote omwenteling die de Geest van God aan het brengen is. Dit zal ongekende doorbraak brengen van Gods koninkrijk in onze samenleving.

https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

De meeste teksten, die gebruikt worden, gaan over de eerste komst, over de tweede, maar zou er nog een derde kunnen zijn ?

noem jij maar een tekst je zult zien dat het tegen valt, om te bewijzen dat jezus terug komt binnen kort..

Het wordt toch een beetje herhaling van zetten. Als het een schaakpartij was geweest, zou ik remise voorstellen. Zoals je weet gaat het over de wijze waarop we de teksten plaatsen. Het "herontdekken" van de gaven van de Geest, bevestigt eerder een a.s. tweede wederkomst, maar, ook dit is een herhaling van zetten.

Wonderen en tekenen zijn van alle tijden. Aaron, Mozes, David, nog voor de eerste komst van Christus, deden al grote wonderen in Naam van God. Tijdens de wandel van Christus op aarde deden Zijn volgelingen (niet alleen de discipelen en apostelen!) grote wonderen en tekenen. Christus was toen zeker nog niet wedergekomen. En ook in de honderden jaren vonden gelukkig vele wonderen en tekenen plaats. Wanneer we kijken naar de tekenen der tijd, kunnen we ook andere conclusies trekken. Maar goed, je houdt van lappen tekst? Je houdt van herhalingen van zetten, dan plaats ik toch nog een oude zet, niet om te oordelen, niet om jou te overtuigen, maar, om je nogmaals duidelijk te maken dat er verschillende visies zijn. Is het belangrijk? Misschien wel, ik weet het niet. Allerbelangrijkste is Christus aan te nemen als Verlosser! Wat baat het ons om gezond en rijk te zijn, en HEM niet te kennen? Beter is ziek, zwak of arm het Koninkrijk Gods binnen te gaan dan gezond en rijk in de poel des vuurs geworpen te worden!

 

Dan, nogmaals de bekende zet. Dit onderwerp dan maar even staken, en terug naar de allerbelangrijkste zaak? Mensen naar Christus leiden!

 

De eindtijd (tekenen der tijden)

Veel mensen, ook Christenen, denken dat er niets over het tijdstip van de wederkomst van Jezus Christus gezegd kan worden, omdat Jezus zei dat Hij zou terugkomen als een dief in de nacht (Mattheüs 24). Echter, in 1 Thessalonicenzen 5 lezen we: 

Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten. Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen. U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis. Laten wij dan niet, evenals de anderen, slapen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn. 

In de Bijbel lezen we dat God altijd waarschuwt voordat Hij tot actie over gaat. God wil niet dat mensen verloren gaan! In 2 Petrus 3 lezen we immers: 

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

God waarschuwde de wereld 120 jaar via Noach. Hij waarschuwde Sodom en Gomorra via Abraham. Hij stuurde Jona naar Ninevé om te waarschuwen en Hij zond 150 jaar later Nahum naar dezelfde stad. En zo waarschuwt God vandaag de wereld dat Jezus Christus op het punt staat terug te keren. De Bijbel leert dat er slechts één weg is om de eeuwige dood te ontlopen. Zoals er voor Noach één weg was, zo is er voor ons ook slechts één weg: Jezus Christus aannemen als persoonlijke Verlosser. Ruim 2000 jaar geleden kwam Jezus op aarde met als doel mensen te redden van de eeuwige dood. Hij stierf in onze plaats. Straks komt Hij terug om te oordelen over diegenen die Gods Liefde en Genade afwijzen. 

In de Bijbel treffen we alleen al in het Oude Testament ongeveer 500 profetieën aan, die betrekking hebben op de tweede komst van Jezus Christus, de tekenen der tijden. En ook een groot deel van het Nieuwe Testament heeft betrekking op de tweede komst van Christus. 

Geestelijke tekenen

In Mattheüs 24 lezen we over "valse Christussen" en valse profeten:

Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus; en zij zullen velen misleiden

En er zullen veel valse profeten opstaan en die zullen er velen misleiden.

Hetzelfde hoofdstuk beschrijft de vervolging van Christenen: 

Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en u doden, en u zult door alle volken gehaat worden omwille van Mijn Naam.

In 1 Timotheüs 4 wordt het satanisme (leringen van demonen) voorspeld: 

Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen.

Deze tekenen zijn duidelijk zichtbaar door de opkomst van sekten (zoals de mormonen), de ondermijning van de autoriteit van de Bijbel, de opkomst en acceptatie, zelfs in kerken, van occultisme, zoals reiki, acupunctuur en de new age gedachte die leert dat de mens God is. Christelijke normen en waarden worden bespot. Mensen die in opstand komen worden als aanstellers betiteld of zelfs als intolerante fundamentalisten. 

Gelukkig zijn er ook positieve tekenen, zoals we eveneens in Mattheüs 24 kunnen lezen: 

En dit Evangelie van het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken; en dan zal het einde komen.

En Joël 2 voorspelt een uitstorting van de Heilige Geest: 

Daarna zal het geschieden dat Ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees: uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw ouderen zullen dromen dromen, uw jongemannen zullen visioenen zien. Ja, zelfs op de dienaren en op de dienaressen zal Ik in die dagen Mijn Geest uitstorten.

Daniël 12 verklaart dat in de eindtijd verzegelde profetieën begrepen zullen worden:

Maar u, Daniël, houd deze woorden geheim en verzegel dit boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het onderzoeken en de kennis zal toenemen.

Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.

En, inderdaad, mede door de komst van internet, zien we dat het evangelie overal verkondigd wordt. Organisaties als Open Doorsverkondigen het evangelie in landen waar het verboden is. De Bijbel is in vrijwel alle talen vertaald. 

Tekenen in en van de natuur

Mattheüs 24 en Lukas 21 spreken over besmettelijke ziekten, aardbevingen, hongersnoden, en tekenen aan de hemel: 

en er zullen hongersnoden zijn en besmettelijke ziekten en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

en er zullen grote aardbevingen zijn in verschillende plaatsen, hongersnoden en besmettelijke ziekten. Er zullen ook verschrikkelijke dingen en grote tekenen vanuit de hemel plaatsvinden.

Veel mensen beweren dat er altijd natuurrampen geweest zijn, en, ze hebben gelijk. Maar, in Mattheüs 24 zegt Jezus dat deze tekenen een begin van de weeën zijn. Ze zullen dus toenemen, zoals we tegenwoordig waarnemen! 

Maar al die dingen zijn nog maar een begin van de weeën.

Het Nieuwe Testament beschrijft in Mattheüs 2 een ster: 

Want wij hebben Zijn ster in het oosten gezien

Op de dag waarop Jezus gekruisigd is, was er drie uur duisternis en een aardbeving, zoals we in Mattheüs 27 lezen: 

En vanaf het zesde uur kwam er duisternis over heel de aarde, tot het negende uur toe.

de aarde beefde en de rotsen scheurden.

En Openbaring 16 beschrijft de grootste aardbeving in de geschiedenis van de aarde, bij de wederkomst van Christus: 

En er kwam een grote aardbeving, zo een als er niet is geweest sinds er mensen op de aarde geweest zijn: zo'n aardbeving, zo groot!

God heeft dus altijd gesproken door tekenen in de natuur en dat doet Hij ook vandaag nog! 

Maatschappelijke en politieke tekenen

In Mattheüs 24 lezen we dat de maatschappij steeds meer wetteloos en immoreel zal worden naarmate de tijd nadert van Zijn wederkomst; de wereld wordt net zo kwaadaardig als in de dagen van Noach: 

En doordat de wetteloosheid zal toenemen, zal de liefde van velen verkillen.

Zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.

Hetzelfde hoofdstuk beschrijft oorlogen en geruchten van oorlogen: 

U zult horen van oorlogen en geruchten van oorlogen; pas op, word niet verschrikt, want al die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde. Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk.

In 2 Timotheüs 3 beschrijft Paulus een triest beeld van de maatschappij in de eindtijd. Een wereld gekenmerkt door drie "liefdes": liefde voor zichzelf (humanisme), de liefde voor geld (materialisme) en de liefde voor genot. Hij wijst er vervolgens op dat het resultaat van deze wereldse levensstijl zal worden wat de filosofen nihilisme noemen, dat is een maatschappij op weg naar wanhoop. Overigens is er niks verkeerd aan geld en genot en zeker moeten we onszelf liefhebben. Echter, de zucht naar geld en genot staat in schril contrast tot de vreugde, liefde en voorspoed die God ons geeft! 

En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken. Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede, verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God. Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend. Keer u ook van hen af.

Wij zien vandaag deze profetieën voor onze ogen vervuld worden! De Bijbel voorspelt de wereldpolitiek en schetst de geopolitieke kaart in de eindtijd, met de herstelde staat Israel in Zacharia 12: 

Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

In Daniël 2, Daniël 7 en Openbaring 17 lezen we over de komst van een laatste rijk, dat zal dienen als de politieke basis voor de opkomst van de antichrist en het scheppen van zijn wereldwijde koninkrijk (Daniël 7). 

Tekenen met betrekking tot de staat Israel

In Jesaja 11 lezen we dat de Joden in de eindtijd vergaderd zullen worden uit de "vier hoeken der aarde": 

Hij zal de verdrevenen van Israël verzamelen en hen die vanuit Juda overal verspreid zijn, bijeenbrengen van de vier hoeken van de aarde. 

Lukas 21 beschrijft het opnieuw innemen van Jeruzalem: 

En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Opvallend is dat direct daarna de wederkomst aan de orde komt! 

En er zullen tekenen zijn in zon, maan en sterren, en op de aarde benauwdheid onder de volken, in radeloosheid vanwege het bulderen van zee en golven. En het hart van de mensen zal bezwijken van vrees en verwachting van de dingen die de wereld zullen overkomen, want de krachten van de hemelen zullen heftig bewogen worden. En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.

In Zacharia 12 lezen we de herrijzing van Israëls militaire kracht:

Op die dag zal Ik de leiders van Juda maken als een vuurbekken in een stapel hout en als een brandende fakkel in een graanschoof. Rechts en links zullen zij al de volken rondom verteren en Jeruzalem zal nog op zijn plaats blijven, in Jeruzalem.

Al deze tekenen zijn vervuld in de afgelopen decennia. Israël is een eenheid. Israël speelt een belangrijke rol in de wereldpolitiek! En, wanneer deze dingen gebeuren, is het einde nabij, zoals we lezen in Lukas 21: 

Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is.

De belangrijkste tekenen zijn de tekenen die betrekking hebben op Israël, omdat God het Joodse volk door de Bijbel heen gebruikt als profetische tijdklok. Ofwel, als God een belangrijke gebeurtenis onthult, die in de toekomst zal plaatsvinden, wijst Hij op het Joodse volk en Israël. De zeventig weken uit Daniël 9 is hier een goed voorbeeld van. 

Er zijn twee belangrijke profetieën m.b.t. de wederkomst van Jezus Christus, in de Joodse geschiedenis sinds 1948. Deze twee gebeurtenissen bewijzen duidelijk dat de periode waarin we nu leven de tijd van de wederkomst van Jezus Christus is. 

1. De Staat Israël

De eerste is het herstel van de staat Israël op 14 mei 1948. Deze uitgekomen profetie treffen we aan in de parabel van de olijfboom (Mattheüs 24:32-35). De dag voordat Jezus deze parabel sprak, had Hij een vloek gelegd op een dorre vijgeboom met als resultaat dat deze verwelkte (Mattheüs 21:18-19). Dit was een symbolische profetie dat God spoedig Zijn toorn over het joodse volk zou doen komen vanwege hun geestelijke verdorring in het verwerpen van Zijn Zoon. De volgende dag herinnerde Jezus Zijn discipelen aan de vijgeboom. Hij zei te letten op het weer bloeien ervan. Met andere woorden zei Hij te letten op de werdergeboorte van Israël. Hij gaf aan dat als de vijgeboom weer bloeit Hij aan de poorten van de Hemel zou staan, klaar om terug te keren (Mattheüs 24:33). Tevens sprak Hij de wereldberoemde woorden uit Mattheüs 24: 

Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal zeker niet voorbijgaan, totdat al deze dingen gebeurd zijn.

Over welk geslacht sprak Jezus? Het geslacht dat de vijgeboom ziet bloeien! Wij zijn dit geslacht! De vijgeboom is begonnen te bloeien en Jezus Christus staat aan de poort! 

2. De Stad Jeruzalem

De tweede belangrijke gebeurtenis werd door Jezus in dezelfde rede geprofeteerd. We lezen in Lukas 21: 

En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Het eerste deel van deze profetie werd vervuld in 70 AD, veertig jaar nadat Jezus de woorden gesproken had. In dat jaar veroverden de Romeinen onder leiding van Titus Jeruzalem en verdreef de Joden onder de volkeren. Jeruzalem bleef onder heidense bezetting gedurende 1897 jaar tot 7 juni 1967 toen Israël tijdens de zesdaagse oorlog de stad weer in handen kreeg. De Joodse herbezetting van de stad Jeruzalem is een duidelijk bewijs dat we leven in de periode van de wederkomst van Jezus Christus. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei vredestichter:

Enkele eeuwen geleden richtte de Geest van God reformatoren op zoals Maarten Luther, die de toenmalige dwalingen van de kerk aan de kaak stelde. De meeste christenen geloofde toen zeer stellig dat ze hun redding moesten verdienen door goede werken en meenden zelfs dat je het eeuwige behoud kon afkopen met geld, zogenaamde aflaten. Dat was de norm in de kerk van die tijd! Ook afgoderij van beelden was heel normaal. Luther stond daartegen op en toonde aan dat veel ‘normale’ en wijdverspreide denkbeelden eigenlijk zeer onbijbels waren.

Heel vreemd dat men daarin geloofde, las men de bijbel dan niet? Of kon men destijds nog niet lezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

dan plaats ik toch nog een oude zet, niet om te oordelen, niet om jou te overtuigen, maar, om je nogmaals duidelijk te maken dat er verschillende visies zijn. Is het belangrijk? Misschien wel, ik weet het niet. Allerbelangrijkste is Christus aan te nemen als Verlosser! Wat baat het ons om gezond en rijk te zijn, en HEM niet te kennen? Beter is ziek, zwak of arm het Koninkrijk Gods binnen te gaan dan gezond en rijk in de poel des vuurs geworpen te worden!

Klopt ik weet dat er verschillende visie's zijn. en ik ben het met je eens, dat jezus aan nemen als jou persoonlijke verlosser er belangrijk is, en jou laatste zin zeg ik Amen op WdG:

maar er zit iets tegenstrijdig's in Jezus is koning jij zegt ja, jezus regeert jij zegt ja, wij zijn koning der koningen  op aarde jij zegt ja Een koning heeft een rijk een koninkrijk jij zegt ja

Maar waar is dat rijk dan is dat de Hemel ? 

‘De heerschappij rust op Zijn schouder… aan de uitbreiding van deze heerschappij en aan de vrede zal geen einde komen op de troon van David en over zijn koninkrijk, om het te grondvesten en het te ondersteunen door recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid.’ (Jesaja 9:5, 6)

waar en wanneer is dit, het 1000 jarige vredesrijk, of wordt er met die 1000 jaar aangegeven er zal geen einde aan komen, 

zit jezus op de troon, is Hem  alle macht gegeven ??

 

6 minuten geleden zei TTC:

Heel vreemd dat men daarin geloofde, las men de bijbel dan niet? Of kon men destijds nog niet lezen?

Klopt TTc geen bijbel athans weinig niet in in gangbare taal, en er konden weinig mensen lezen, maar luther wel gelukkig ha ha 

anders was jij nou een katholiek TTc |:) 

maar een compliment voor de Rkk er is daar veel veranderd, heel veel goede dingen zijn weer terug gekomen, en ze kunnen bijna allemaal lezen nu:E

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei vredestichter:

Klopt TTc geen bijbel athans weinig niet in in gangbare taal, en er konden weinig mensen lezen, maar luther wel gelukkig ha ha. Maar een compliment voor de Rkk er is daar veel veranderd, heel veel goede dingen zijn weer terug gekomen, en ze kunnen bijna allemaal lezen nu

Wat is er dan specifiek teruggekomen volgens jou? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Het wordt toch een beetje herhaling van zetten. Als het een schaakpartij was geweest, zou ik remise voorstellen.

Ik zou de winnende zet aan God overlaten.

1 uur geleden zei vredestichter:

In onze tijd is de Geest van God een nieuwe reformatie aan het brengen, waardoor nog veel meer vrijheid en doorbraak komt in het Lichaam van Christus.

Een eeuw geleden werden ineens de gaven van de Geest herontdekt, vervolgens werden de vijf bedieningen van apostel, profeet, evangelist, herder en leraar hersteld, Gods liefdevolle Vaderhart werd op geweldige wijze geopenbaard, christenen leren God te ontmoeten in spontane aanbidding, duizenden gelovigen gaan de straat op om te bidden voor de zieken, miljoenen christenen ontdekken organische manieren van gemeente-zijn, enzovoort. Er is een geweldige reformatie gaande in de kerk. Dat is geweldig hoopgevend. Het onderwijs dat je zult lezen over de hoopvolle toekomst, is deel van deze zeer grote omwenteling die de Geest van God aan het brengen is. Dit zal ongekende doorbraak brengen van Gods koninkrijk in onze samenleving.

U lijkt mij een dominionist toe. Wij hebben geen mandaat gekregen om Zijn koninkrijk uiterlijk en fysisch in de wereld te vestigen voordat Hij komt. Geen transformatiebeweging of compromis met “gematigde” politieke leiders zal de huidige wereld in een christelijk koninkrijk kunnen omvormen. Christus’ koninkrijk is wezenlijk anders als dat van de wereld, en samenwerking tussen de twee is helemaal onmogelijk. Het koninkrijk van God zit in ons hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid