Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Robert Frans:

De meeste christenen zijn immers niet charismatisch en ook niet zo wiebelig omtrent de eindtijd.

Wat bedoel je met charismatisch? M.i. is het een akelige term, die op verschillende manieren gebruikt of misbruikt wordt of kan worden. Voorzichtigheid is dus geboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

2 minuten geleden zei WdG:

Wat bedoel je met charismatisch? M.i. is het een akelige term, die op verschillende manieren gebruikt of misbruikt wordt of kan worden. Voorzichtigheid is dus geboden.

Eén zwaluw brengt ons de lente, het zijn de volgelingen die er een hittegolf van maken. Zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Lobke:

Vredestichter schrijft; "ik heb er van genoten''. Je doet je naam eer aan.:'(

Hallo Lobke om vrede ten brengen zijn er verschillende middelen, ik kijk graag naar Jezus, en naar Paulus zij zijn mij grote voorbeeld, en toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken , dat zelfs met zoveel  liefde, vrede, genade, wijsheid, kracht, rust, hoop, geloof, en Paulus alleen maar door deze geweldige boodschap van het evangelie van het koninkrijk, steeds weer mishandeld, gestenigd, geslagen, enz enz en uiteindelijk vermoordt werd om deze boodschap, genoot Hij er van ja, had Hij er ook verdriet van , ja

lobke het is voor mij nu bijna onvoorstelbaar, dat iemand Jezus zo belachelijk maakt en afwijst, zoveel liefde zoveel passie, zijn leven gegeven  en toch..

als ik dit schrijf, krijg ik een brok in mijn keel, en weet wat iemand mist, en denk aan mij 33 jaar van eigewijzigheid, en leven zonder God, Brrr

je beseft niet half wat ik er voor over heb, om zulke verharde atheisten, bij de heer te brengen, maar net zoals bij paulus en zelfs bij Jezus, ''sommige geloofde hem en lieten zich dopen, maar andere..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Je bedoelt anti-geloofsgesprek?

Volgens mij is het geloof in God niet zo vrijblijvend en subjectief als daar wordt gepresenteerd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het geloof daar zoiets is als "gezellig" (voor zover elkaar voor rotte haring uitmaken gezellig is) met elkaar filosoferen onder het genot van een bakje koffie. Het zou zo kunnen zijn...is een dood geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens mij is het geloof in God niet zo vrijblijvend en subjectief als daar wordt gepresenteerd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het geloof daar zoiets is als "gezellig" (voor zover elkaar voor rotte haring uitmaken gezellig is) met elkaar filosoferen onder het genot van een bakje koffie. Het zou zo kunnen zijn...is een dood geloof.

Geloven heeft grote gevolgen.... niet geloven ook!

Inderdaad, het is niet vrijblijvend, en ook niet subjectief. Prima als mensen willen filosoferen onder het genot van een drankje, maar, noem het dan een koffieforum. Als ik naar een steakhouse ga, en ik kan geen lekkere steak bestellen, dan vraag ik me af waarom het een steakhouse is. Hetzelfde geldt voor een "geloofsforum".

Verder heeft het weinig zin om de perikelen daar hier te gaan bespreken. Ik ben daar vrijwillig vertrokken (sla het stof van je schoenen), nadat bleek dat er een heel beperkt clubje cirkelgesprekjes voeren en inderdaad filosoferen. Alles wat met (zgn. orthodox) Christendom te maken had, werd betiteld als ongewenste evangelisatie. En, iedereen die buiten dit kleine groepje (van maximaal tien personen) valt, is niet echt welkom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei WdG:

Geloven heeft grote gevolgen.... niet geloven ook! Inderdaad, het is niet vrijblijvend, en ook niet subjectief. Prima als mensen willen filosoferen onder het genot van een drankje, maar, noem het dan een koffieforum. Als ik naar een steakhouse ga, en ik kan geen lekkere steak bestellen, dan vraag ik me af waarom het een steakhouse is. Hetzelfde geldt voor een "geloofsforum". Verder heeft het weinig zin om de perikelen daar hier te gaan bespreken. Ik ben daar vrijwillig vertrokken (sla het stof van je schoenen), nadat bleek dat er een heel beperkt clubje cirkelgesprekjes voeren en inderdaad filosoferen. Alles wat met (zgn. orthodox) Christendom te maken had, werd betiteld als ongewenste evangelisatie. En, iedereen die buiten dit kleine groepje (van maximaal tien personen) valt, is niet echt welkom.

Gaat dit nog over dit topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met charismatisch doel ik gewoon op behorende tot de verschillende charismatische bewegingen binnen verschillende kerken of binnen eigen kerkgemeenschappen. Hier kun je er meer over lezen. David Sörensen, de auteur van het gelinkte artikel, behoort meer tot de beweging van de Derde Golf, die met name in Toronto is ontstaan. Ik noemde dat in mijn vorige schrijven neo-charismatisme, maar waarschijnlijk is dat niet een heel juiste term. Een term als extreem-charismatisch echter, hoewel er wel degelijk dergelijke tendensen in die golf waar te nemen zijn, neem ik liever ook niet zonder meer in de mond.

Wat betreft het eindtijddenken: de katholieke en oosters-orthodoxe Kerk is daar niet in het bijzonder mee bezig en kent er geen bijzonder uitgebreide theologie over, de meeste traditionele protestantse kerken uit de reformatie houden het ook niet in het bijzonder als hoofdthema aan in hun prediking. Dus daar heb je al de meerderheid der christenen. De "eindtijdbeweging" is vooral een Amerikaans fenomeen, waar verschillende auteurs de meest uitgebreide theologieën daaromheen hebben geplubliceerd, die met name enkel binnen eigen kringen worden gewaardeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Robert Frans:

Wat betreft het eindtijddenken: de katholieke en oosters-orthodoxe Kerk is daar niet in het bijzonder mee bezig en kent er geen bijzonder uitgebreide theologie over, de meeste traditionele protestantse kerken uit de reformatie houden het ook niet in het bijzonder als hoofdthema aan in hun prediking. Dus daar heb je al de meerderheid der christenen.

Pleiten ze niet voor een vreedzamer wereld dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Pleiten ze niet voor een vreedzamer wereld dan? 

Ze belijden Jezus' wederkomst, maar wijzen het chiliasme ofwel millennialisme af en kennen dus geen uitgebreide theologie daarover. Kerk = vredesrijk, wederkomst Jezus, opstanding der doden en laatste oordeel, nieuwe hemel en aarde, klaar. Tot die tijd dienen wij het kwaad zo goed als mogelijk te bestrijden door gebed, sacramenten en naastenliefde, met name het kwaad binnen onszelf.

Bij de eindtijd denken wij dan ook meer aan dit:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Robert Frans:

Ze belijden Jezus' wederkomst, maar wijzen het chiliasme ofwel millennialisme af en kennen dus geen uitgebreide theologie daarover. Kerk = vredesrijk, wederkomst Jezus, opstanding der doden en laatste oordeel, nieuwe hemel en aarde, klaar. Tot die tijd dienen wij het kwaad zo goed als mogelijk te bestrijden door gebed, sacramenten en naastenliefde, met name het kwaad binnen onszelf.

Dat bedoel ik dus, Robert Frans! Ik word ook wel eens ingedeeld bij de "charismatische" groep. Toch wijs ik een duizendjarig rijk niet af. Er zijn dus binnen de eindtijd-leren ook verschillende visies. Daarom riep ik op tot voorzichtigheid, en daarom hou ik niet van dergelijke indelingen. Hoewel ik David een zeer warm hart toedraag, deel ik verschillende elementen van zijn visie niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Dat bedoel ik dus, Robert Frans! Ik word ook wel eens ingedeeld bij de "charismatische" groep. Toch wijs ik een duizendjarig rijk niet af. Er zijn dus binnen de eindtijd-leren ook verschillende visies. Daarom riep ik op tot voorzichtigheid, en daarom hou ik niet van dergelijke indelingen. Hoewel ik David een zeer warm hart toedraag, deel ik verschillende elementen van zijn visie niet.

 

5 minuten geleden zei WdG:

Ze belijden Jezus' wederkomst, maar wijzen het chiliasme ofwel millennialisme af en kennen dus geen uitgebreide theologie daarover. Kerk = vredesrijk, wederkomst Jezus, opstanding der doden en laatste oordeel, nieuwe hemel en aarde, klaar. Tot die tijd dienen wij het kwaad zo goed als mogelijk te bestrijden door gebed, sacramenten en naastenliefde, met name het kwaad binnen onszelf.

Dit is bijzonder om te horen, het konden wel particial preteristen zijn Ha ha _O-:E

misschien een derde wederkomst ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei vredestichter:

 

Dit is bijzonder om te horen, het konden wel particial preteristen zijn Ha ha _O-:E

misschien een derde wederkomst ??

Nee, waarschijnlijk verschillende visies, die m.i. niet eens zo heel ver uit elkaar liggen. Wat is de kern van de zaak? Christus accepteren als Verlosser!

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei WdG:

Ik word ook wel eens ingedeeld bij de "charismatische" groep. Toch wijs ik een duizendjarig rijk niet af. Er zijn dus binnen de eindtijd-leren ook verschillende visies. 

Hier de beloofde reactie, aangezien ik vaker voor te lange teksten ben beschuldigd (waar) heb ik het zo denk ik wel goed op papier gezet, we hebben vaak gediscussieerd over Mattheus 24 wat mijn aangaat helemaal in het verleden ligt, regel voor regel uit te leggen, tempel, vlucht de bergen in, Judea sterren, de oude wereld enz enz allemaal geschiedenis, maar Mattheus 25 dan?'

Mattheus 25 gaat over de schapen en de bokken en de grote witte troon. Volgens de gedeeltelijk -preteristen beschrijven die verzen wel gebeurtenissen die nog in onze toekomst liggen. De reden voor deze overtuiging is gedeeltelijk het feit dat Mattheus 25 geen parallel heeft in de andere evangeliën.

Het staat helemaal op zich. Een tweede reden is het contrast tussen Mattheus 24 en 25. In Mattheus 24: 48 zei de slechte slaaf tegen zichzelf: "Mijn heer blijft uit" en begon hij zijn mededienaren te slaan en met dronkaards te eten en te drinken.

Maar hij had het mis; zijn meester kwam onmiddellijk terug (net zoals het oordeel van 70 n.Chr. aanstaande was). In tegenstelling daarmee staat er in Mattheus 25 dat na lange tijd de meester van de slaven terugkwam en orde op zaken stelde met hen.

In Mattheus 25 is de tijd waarnaar verwezen wordt lange tijd, terwijl men in Mattheus 24 dacht dat het lang zou zijn maarhet in feite kort duurde. Ook staat er in Mattheus 25:5: "Omdat de bruidegom op zich liet wachten, werden ze allemaal slaperig en dommelden ze in

Dit klinkt meer als de hele kerkgeschiedenis dan de veertig jaar tussen 30 n. Chr. en 70 n.Chr, toen de Kerk er met verwachting naar uitkeek dat Hij terug zou komen om Jeruzalem te oordelen.

Volgens Milton Terry trekken de meeste commentaren een grens bij Mattheus 25 en zeggen ze dat Jezus hier over de verre toekomst begon te praten.Veel leiders gebruiken de terminologie  verkeerd, wat te wijten is aan het restje verbondstheologie dat in hun geloofssysteem zit. De waarheid is echter deze: we leven nu niet in de laatste dagen.

De laatste dagen verwijzen naar een verschrikkelijke tijd in de menselijke geschiedenis, die gelukkig tweeduizend jaar achter ons al ligt. Nu leven we in het nieuwe verbond en het onwankelbare Koninkrijk

Wij breiden het Koninkrijk uit en terwijl wij daarmee bezig zijn maakt God alles nieuw (Openb. 21:5). We zijn nog steeds bezig verder vooruit te gaan, naar de tijd in de toekomst wanneer Jezus hier op aarde zal komen en de hemel en de aarde elkaar volledig zullen ontmoeten en één zullen worden. Die gebeurtenis ligt nog in onze toekomst, maar het is niet de voleinding van de tijden. Die voltooiing vond plaats toen de twee verbonden elkaar in de eerste eeuw ontmoetten, het oude achterhaald werd en vernietigd werd door het nieuwe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei WdG:

Nee, waarschijnlijk verschillende visies, die m.i. niet eens zo heel ver uit elkaar liggen. Wat is de kern van de zaak? Christus accepteren als Verlosser!

en toch Dirk, denk hier eens over na, welke boodslchap preekte jezus, die van je moet wederom geboren worden, of van het evangelie van het koninkrijk,

vind je het niet opmerkelijk dat vooral in sommige stromingen er zo op gefocust word, op redding, verlossing, wedergeboorte, terwijl Jezus nooit tegen een menigte dit gepreekt heeft, (een keer in de bijbel is dit opgetekend midden in de nacht tegen een persoon) terwijl  zijn boodschap en die van zijn volgelingen preek (breng)de boodschap van het koninkrijk.. alleen al in matheus meer dan 30 keer voorkomt, 

en deze lijn werd later ook de boodschap van de apostelen Hand 28 v 23 Nadat ze een dag met hem hadden afgesproken, kwamen zij in nog groter aantal bij hem in zijn verblijf bijeen. Van de vroege morgen tot de late avond getuigde hij in zijn uiteenzettingen van het Koninkrijk Gods en trachtte hij hen voor Jezus te winnen, uitgaande van de Wet van Mozes en de profeten

Dus  WdG de ""acceptatie van Christus is een heel belangrijk onderdeel, maar bewustwording van onze rol op aarde niet minder belangrijk..

Her koninkrijk op aarde, zoals in de hemel zo ook op de aarde..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei vredestichter:

en toch Dirk, denk hier eens over na, welke boodslchap preekte jezus, die van je moet wederom geboren worden, of van het evangelie van het koninkrijk,

vind je het niet opmerkelijk dat vooral in sommige stromingen er zo op gefocust word, op redding, verlossing, wedergeboorte, terwijl Jezus nooit tegen een menigte dit gepreekt heeft, (een keer in de bijbel is dit opgetekend midden in de nacht tegen een persoon) terwijl  zijn boodschap en die van zijn volgelingen preek (breng)de boodschap van het koninkrijk.. alleen al in matheus meer dan 30 keer voorkomt, 

en deze lijn werd later ook de boodschap van de apostelen Hand 28 v 23 Nadat ze een dag met hem hadden afgesproken, kwamen zij in nog groter aantal bij hem in zijn verblijf bijeen. Van de vroege morgen tot de late avond getuigde hij in zijn uiteenzettingen van het Koninkrijk Gods en trachtte hij hen voor Jezus te winnen, uitgaande van de Wet van Mozes en de profeten

Dus  WdG de ""acceptatie van Christus is een heel belangrijk onderdeel, maar bewustwording van onze rol op aarde niet minder belangrijk..

Her koninkrijk op aarde, zoals in de hemel zo ook op de aarde..

 

We zijn het voor een groot deel met elkaar eens. Slechts m.b.t. "het einde" verschillen we mogelijk in visie. Dat kan en dat mag. Het is mij geen twist(punt) waard. De bewustwording is mij geheel duidelijk. We zijn een nieuwe schepping, we zijn hemelburgers, en zo kan ik nog wel meer punten noemen. Jij wellicht ook. Kan jij je nog de "geloofsvragen" herinneren die je aan een Jehovah's getuige stelde? Ik beantwoord al die vragen volmondig met JA, en dat toont de bewustwording. De bewustwording is echter geen voorrecht van preteristen. Het is een voorrecht dat de volgelingen van Christus ontvangen, zowel preteristen als futuristen (en alle tussenvormen). Je kan en mag het daar niet mee oneens zijn.

En zeker zijn er punten die nog open staan, ook voor jou. Echter, het aannemen van Christus als Verlosser, het ontvangen van de gave van rechtvaardigheid, uit genade, is de allerbelangrijkste stap. Zonder deze stap kan een mens het eeuwige leven vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei WdG:

We zijn het voor een groot deel met elkaar eens. Slechts m.b.t. "het einde" verschillen we mogelijk in visie. Dat kan en dat mag. Het is mij geen twist(punt) waard. De bewustwording is mij geheel duidelijk. We zijn een nieuwe schepping, we zijn hemelburgers, en zo kan ik nog wel meer punten noemen. Jij wellicht ook. Kan jij je nog de "geloofsvragen" herinneren die je aan een Jehovah's getuige stelde? Ik beantwoord al die vragen volmondig met JA, en dat toont de bewustwording. De bewustwording is echter geen voorrecht van preteristen. Het is een voorrecht dat de volgelingen van Christus ontvangen, zowel preteristen als futuristen (en alle tussenvormen). Je kan en mag het daar niet mee oneens zijn.

En zeker zijn er punten die nog open staan, ook voor jou. Echter, het aannemen van Christus als Verlosser, het ontvangen van de gave van rechtvaardigheid, uit genade, is de allerbelangrijkste stap. Zonder deze stap kan een mens het eeuwige leven vergeten.

Klopt dirk, ik weet dat je mijn broer bent God zij dank, en jij je dat heel goed realiseert amen, en dat geen exclusiviteit voor de gedeeltelijke preteristen, is Amen, 

want kinderen van God heb ik in heel stromingen ontmoet, over de gehele aarde en is dus niet voorbehouden, aan een kerk, of denominatie,

ook de eerste stap is onontbeerlijk om door de Deur in te Gaan, want zonder die stap, heb je sowieso geen eeuwig leven, 

Maar dan Dirk, ik merkte dat het dan bij heel christenen het ergens stopte, Jezus aangenomen, gedoopt met water, gedoopt met Geest , Maar dan, snap je wat ik bedoel..?

wat dan, hoe dan ""koninkrijk denken"" ontbreekt terwijl dat de rode draad van Jezus zijn boodschap was, geen nieuwe religie stichten, 

nee uitleggen, en duidelijk maken waar we voor bedoeld zijn. 

hoe sta jij hierin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Toch wijs ik een duizendjarig rijk niet af. Er zijn dus binnen de eindtijd-leren ook verschillende visies. Daarom riep ik op tot voorzichtigheid, en daarom hou ik niet van dergelijke indelingen.

De zaligheid hangt dan ook niet af van het volledig op de hoogte zijn van de bedelingen. De opdracht is:

En Hij zei tegen hen: Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen (Mar.16:15)

De kern van het evangelie wordt goed weergegeven in 1 Kor.15, met name de eerste 4 verzen.

Ik sta ook niet afwijzend ten opzichte van het duizendjarig rijk. Waar ik wel afwijzend tegenover sta is de noodzaak om op de hoogte te zijn van dispensaties om de Bijbel te kunnen begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

Klopt dirk, ik weet dat je mijn broer bent God zij dank, en jij je dat heel goed realiseert amen, en dat geen exclusiviteit voor de gedeeltelijke preteristen, is Amen, 

want kinderen van God heb ik in heel stromingen ontmoet, over de gehele aarde en is dus niet voorbehouden, aan een kerk, of denominatie,

ook de eerste stap is onontbeerlijk om door de Deur in te Gaan, want zonder die stap, heb je sowieso geen eeuwig leven, 

Maar dan Dirk, ik merkte dat het dan bij heel christenen het ergens stopte, Jezus aangenomen, gedoopt met water, gedoopt met Geest , Maar dan, snap je wat ik bedoel..?

wat dan, hoe dan ""koninkrijk denken"" ontbreekt terwijl dat de rode draad van Jezus zijn boodschap was, geen nieuwe religie stichten, 

nee uitleggen, en duidelijk maken waar we voor bedoeld zijn. 

hoe sta jij hierin?

Eerste stap, inderdaad, de Deur in gaan, en dan heb je eeuwig leven ontvangen, onvoorwaardelijk. Eeuwig leven is een geschenk. De doop is een logisch gevolg, of gaat tegelijk. De doop in water, de doop in de Heilige Geest. En dan, zoals jij het noemt "Koninklijk denken". Tja, wat ik daar op kan zeggen, kan shockerend overkomen. Ik geloof dat we een nieuwe schepping zijn, en dat betekent dat wij zo zijn als Christus in deze wereld, dus, is Christus ziek? Antwoord: "nee", dus, zijn wij ziek? Nee, want wij zijn zoals HIJ in deze wereld. Heeft Jezus gebrek aan iets? Antwoord "nee". Hebben wij dus gebrek? Antwoord "nee", want wij zijn zoals Hij in deze wereld! Heeft Jezus macht over de natuur, de dieren en het weer? Antwoord: "Jazeker!". Hebben wij autoriteit als we een leeuw of beer tegen komen in het wild? Antwoord "JA", want wij zijn als HIJ in deze wereld. Velen zullen nu protesteren, en denken dat ik arrogant ben. Maar, het tegendeel is waar. God ziet ons door Christus. HIJ wil ons alles geven. Wij hebben niks te bieden, we kunnen slechts in dankbaarheid aannemen. En, waarom doen we het niet? Omdat we "vals bescheiden" zijn, omdat de duivel ons aanklaagt ("we zouden het niet verdienen"). Maar, NIEMAND kan ons aanklagen. We ZIJN een nieuwe schepping. God HEEFT ons gerechtvaardigd door Christus. Als God ons rechtvaardigt, kan niemand ons aanklagen. Lees maar eens wat ik vandaag geschreven heb:

 

ALS GOD ONS RECHTVAARDIGT KAN NIEMAND ONS AANKLAGEN 

Satan kan niet voor God verschijnen om jou aan te klagen! In het Bijbelboek Job lezen we dat satan naar Gods troon kwam om over Job te klagen. (Job 1: 6-12): 

Het gebeurde op een dag, toen de zonen van God kwamen om hun opwachting te maken bij de HEERE, dat ook de satan in hun midden kwam.

En, eigenlijk is dat merkwaardig. Gods troon is de heiligste plaats. Dus waarom heeft God satan voor Hem laten komen? Satan heeft dit recht gekregen, toen Adam ongehoorzaam was. We kunnen min of meer stellen dat Adam zijn plaats afgestaan heeft aan satan, door te rebelleren tegen God (Genesis 3). Maar, God zij dank, is de laatste Adam gekomen in de persoon van Jezus Christus. In Hebreeën 9lezen we: 

En bijna alles wordt volgens de wet door bloed gereinigd, en zonder het vergieten van bloed vindt er geen vergeving plaats. Het was dus noodzakelijk dat de afbeeldingen van de dingen die in de hemelen zijn, hierdoor gereinigd werden, maar de hemelse dingen zelf door betere offers dan deze. Want Christus is niet binnengegaan in het heiligdom dat met handen gemaakt is en dat een tegenbeeld is van het ware, maar in de hemel zelf, om nu voor het aangezicht van God te verschijnen voor ons 

Dus het bloed van Jezus Christus heeft deze onreine plaats gereinigd. De onreine plaats waar satan kon komen is rein geworden. En, dat betekent dat satan niet meer in de hemel kan komen. Hij kan niet meer voor God komen om ons aan te klagen! In Hebreeën 9:24 lezen we dat Jezus in Gods aanwezigheid is. Hij is voor ons. Hij pleit voor ons, zoals we in Romeinen 8 kunnen lezen: 

Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.

Ofwel, wat met Job gebeurd is, kan ons niet meer overkomen. Job verlangde naar een bemiddelaar, maar hij had niemand (Job 9:33). Zijn droom is onze realiteit. Vandaag hebben we Jezus Christus als onze Middelaar, zoals we in 1 Timotheüs 2 lezen: 

Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.

Omdat de duivel niet meer voor God in de hemel kan komen, komt hij nu tot mensen op aarde om ze daar te beschuldigen en aan te klagen. Zijn voornaamste middel is misleiding omdat hij geen echte kracht heeft (Kolossenzen 2). 

Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd.

De duivel moet liegen en mensen bedriegen om te denken dat God tegen ze is, dat hij boos op je is omdat je gefaald zou hebben, of dat jouw ziekte of armoede de straf van God is voor jouw zonden. Mijn vriend, val niet voor de leugens van de duivel. Als God jou rechtvaardigt, kan niemand jou aanklagen! Satan kan niet meer voor God komen om jou te beschuldigen of aan te klagen. Heb je Jezus als Verlosser aangenomen? Dan heb je vrije toegang tot Gods genade, zoals Hebreeën 4 dat prachtig verwoordt: 

Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip.

Als God ons rechtvaardigt, kan niemand ons aanklagen!

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De zaligheid hangt dan ook niet af van het volledig op de hoogte zijn van de bedelingen. De opdracht is:

En Hij zei tegen hen: Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen (Mar.16:15)

De kern van het evangelie wordt goed weergegeven in 1 Kor.15, met name de eerste 4 verzen.

Ik sta ook niet afwijzend ten opzichte van het duizendjarig rijk. Waar ik wel afwijzend tegenover sta is de noodzaak om op de hoogte te zijn van dispensaties om de Bijbel te kunnen begrijpen.

Mee eens! Hoewel de bedelingenleer zeker goede kanten heeft, is deze leer volstrekt onnodig om de zaligheid te ontvangen! Slechts Christus aannemen als Verlosser is voldoende! En, mijn mening is dan ook dat iedere Bijbelleraar, iedere evangelist, iedere voorganger, dominee of pastor, iedere Christen, die mensen tot Jezus brengt, mijn broeder of zuster is, ongeacht zijn of haar visie op de bedelingen! Jezus benadrukt het zelfs: Beter het Koninkrijk van God binnen te gaan als zieke, blinde of arme dan rijk en/of gezond de poel des vuurs in geworpen te worden. Het is van essentieel belang te erkennen dat we een Verlosser nodig hebben. Zonder Jezus Christus zijn we helemaal NIKS!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei WdG:

Ik geloof dat we een nieuwe schepping zijn, en dat betekent dat wij zo zijn als Christus in deze wereld, dus, is Christus ziek? Antwoord: "nee", dus, zijn wij ziek? Nee, want wij zijn zoals HIJ in deze wereld. Heeft Jezus gebrek aan iets? Antwoord "nee". Hebben wij dus gebrek? Antwoord "nee", want wij zijn zoals Hij in deze wereld! Heeft Jezus macht over de natuur, de dieren en het weer? Antwoord: "Jazeker!". Hebben wij autoriteit als we een leeuw of beer tegen komen in het wild? Antwoord "JA", want wij zijn als HIJ in deze wereld. Velen zullen nu protesteren, en denken dat ik arrogant ben.

Ben jij immuun voor ziekte dan? Ik heb onlangs een documentaire gezien genaamd "De Grizzlyman", dat gaat jou dan dus beter af als deze man? En als het droog is in de moestuin, dan laat jij het even regenen (uit de wolken welteverstaan en niet uit de gieter)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Eerste stap, inderdaad, de Deur in gaan, en dan heb je eeuwig leven ontvangen, onvoorwaardelijk. Eeuwig leven is een geschenk. De doop is een logisch gevolg, of gaat tegelijk. De doop in water, de doop in de Heilige Geest. En dan, zoals jij het noemt "Koninklijk denken". Tja, wat ik daar op kan zeggen, kan shockerend overkomen. Ik geloof dat we een nieuwe schepping zijn, en dat betekent dat wij zo zijn als Christus in deze wereld, dus, is Christus ziek? Antwoord: "nee", dus, zijn wij ziek? Nee, want wij zijn zoals HIJ in deze wereld. Heeft Jezus gebrek aan iets? Antwoord "nee". Hebben wij dus gebrek? Antwoord "nee", want wij zijn zoals Hij in deze wereld! Heeft Jezus macht over de natuur, de dieren en het weer? Antwoord: "Jazeker!". Hebben wij autoriteit als we een leeuw of beer tegen komen in het wild? Antwoord "JA", want wij zijn als HIJ in deze wereld. Velen zullen nu protesteren, en denken dat ik arrogant ben. Maar, het tegendeel is waar. God ziet ons door Christus. HIJ wil ons alles geven. Wij hebben niks te bieden, we kunnen slechts in dankbaarheid aannemen. En, waarom doen we het niet? Omdat we "vals bescheiden" zijn, omdat de duivel ons aanklaagt ("we zouden het niet verdienen"). Maar, NIEMAND kan ons aanklagen. We ZIJN een nieuwe schepping. God HEEFT ons gerechtvaardigd door Christus. Als God ons rechtvaardigt, kan niemand ons aanklagen. Lees maar eens wat ik vandaag geschreven heb:

 

ALS GOD ONS RECHTVAARDIGT KAN NIEMAND ONS AANKLAGEN 

Satan kan niet voor God verschijnen om jou aan te klagen! In het Bijbelboek Job lezen we dat satan naar Gods troon kwam om over Job te klagen. (Job 1: 6-12): 

Het gebeurde op een dag, toen de zonen van God kwamen om hun opwachting te maken bij de HEERE, dat ook de satan in hun midden kwam.

En, eigenlijk is dat merkwaardig. Gods troon is de heiligste plaats. Dus waarom heeft God satan voor Hem laten komen? Satan heeft dit recht gekregen, toen Adam ongehoorzaam was. We kunnen min of meer stellen dat Adam zijn plaats afgestaan heeft aan satan, door te rebelleren tegen God (Genesis 3). Maar, God zij dank, is de laatste Adam gekomen in de persoon van Jezus Christus. In Hebreeën 9lezen we: 

En bijna alles wordt volgens de wet door bloed gereinigd, en zonder het vergieten van bloed vindt er geen vergeving plaats. Het was dus noodzakelijk dat de afbeeldingen van de dingen die in de hemelen zijn, hierdoor gereinigd werden, maar de hemelse dingen zelf door betere offers dan deze. Want Christus is niet binnengegaan in het heiligdom dat met handen gemaakt is en dat een tegenbeeld is van het ware, maar in de hemel zelf, om nu voor het aangezicht van God te verschijnen voor ons 

Dus het bloed van Jezus Christus heeft deze onreine plaats gereinigd. De onreine plaats waar satan kon komen is rein geworden. En, dat betekent dat satan niet meer in de hemel kan komen. Hij kan niet meer voor God komen om ons aan te klagen! In Hebreeën 9:24 lezen we dat Jezus in Gods aanwezigheid is. Hij is voor ons. Hij pleit voor ons, zoals we in Romeinen 8 kunnen lezen: 

Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.

Ofwel, wat met Job gebeurd is, kan ons niet meer overkomen. Job verlangde naar een bemiddelaar, maar hij had niemand (Job 9:33). Zijn droom is onze realiteit. Vandaag hebben we Jezus Christus als onze Middelaar, zoals we in 1 Timotheüs 2 lezen: 

Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.

Omdat de duivel niet meer voor God in de hemel kan komen, komt hij nu tot mensen op aarde om ze daar te beschuldigen en aan te klagen. Zijn voornaamste middel is misleiding omdat hij geen echte kracht heeft (Kolossenzen 2). 

Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd.

De duivel moet liegen en mensen bedriegen om te denken dat God tegen ze is, dat hij boos op je is omdat je gefaald zou hebben, of dat jouw ziekte of armoede de straf van God is voor jouw zonden. Mijn vriend, val niet voor de leugens van de duivel. Als God jou rechtvaardigt, kan niemand jou aanklagen! Satan kan niet meer voor God komen om jou te beschuldigen of aan te klagen. Heb je Jezus als Verlosser aangenomen? Dan heb je vrije toegang tot Gods genade, zoals Hebreeën 4 dat prachtig verwoordt: 

Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip.

Als God ons rechtvaardigt, kan niemand ons aanklagen!

Mmmm je begrijpt me nog niet helemaal, en het klonk zeker niet arrogant, en wat je roept Amen

ik vind col h2 hier mooi bij passen 9Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis. 

maar ik ga het iets anders omschrijven..

stel je eens voor. dat steeds meer zolderwormen dit door krijgen, gaan beseffen wie ze zijn, het hele proces doorlopen, geboren (weder) gedoopt,met water, met de geest, volwassen worden, beseffen dat ze zonen zijn ipv wezen, een natie gaan vormen, gaan vormen, met jezus aan het hoofd ons aansturend, profeten, priesters, en profeten, om deze aarde te onderwerpen aan Jezus, zodat elke knie zich zal buigen en elke tong zal belijden, 

een koninklijke familie's  ipv weeshuizen vol van mensen zonen en dochters, is dat niet waar de gehele schepping op zit te wachtten, (elke zolderworm) ha ha 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei vredestichter:

Mmmm je begrijpt me nog niet helemaal, en het klonk zeker niet arrogant, en wat je roept Amen

ik vind col h2 hier mooi bij passen 9Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis. 

maar ik ga het iets anders omschrijven..

stel je eens voor. dat steeds meer zolderwormen dit door krijgen, gaan beseffen wie ze zijn, het hele proces doorlopen, geboren (weder) gedoopt,met water, met de geest, volwassen worden, beseffen dat ze zonen zijn ipv wezen, een natie gaan vormen, gaan vormen, met jezus aan het hoofd ons aansturend, profeten, priesters, en profeten, om deze aarde te onderwerpen aan Jezus, zodat elke knie zich zal buigen en elke tong zal belijden, 

een koninklijke familie's  ipv weeshuizen vol van mensen zonen en dochters, is dat niet waar de gehele schepping op zit te wachtten, (elke zolderworm) ha ha 

Stel je eens voor. Wat is een zolderworm eigenlijk? Of nee, bespaar me de uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ben jij immuun voor ziekte dan? Ik heb onlangs een documentaire gezien genaamd "De Grizzlyman", dat gaat jou dan dus beter af als deze man? En als het droog is in de moestuin, dan laat jij het even regenen (uit de wolken welteverstaan en niet uit de gieter)?

Ik wist dat het een gevaarlijke opmerking was, en eigenlijk wil ik deze kant helemaal niet op. Het antwoord is eigenlijk "ja". Betekent het dan dat Christenen niet ziek kunnen zijn of worden? Als ik nee antwoord, lijk ik mijzelf tegen te spreken. En, als ik ja antwoord, negeer ik de realiteit. Toch is het geen tegenstrijdigheid. Is het belangrijk? Ja, want niemand wil ziek zijn, toch? En, nee, het is niet belangrijk. De eeuwigheid is oneindig veel belangrijker. Kan je iets met deze reactie?

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Een zolderworm is een inconsequente atheïst.

Klinkt als zeer geschikt aas voor het vissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Stel je eens voor. Wat is een zolderworm eigenlijk? Of nee, bespaar me de uitleg.

misschien geinspireerd, een moment in zijn leven, toen hij jong was met z'n oma naar een film gekeken,_O-

Squirm is een Amerikaanse horrorfilm uit 1976. De film speelt zich af in het zuiden van de Verenigde Staten, waar een invasie van vleesetende gemuteerde wormen plaatsvindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid