Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat zou ik niet doen. Het is zaak om je met God te verzoenen en daar past een afwachtende houding niet bij.

Heeft die verzoening ook een doel met betrekking tot het aardse leven zoals we het thans ervaren? Je lijkt bijna te zeggen dat het leven een spel is en die verzoening als een persoonlijke trofee kan gezien worden, wat daarna? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

44 minuten geleden zei TTC:

Heeft die verzoening ook een doel met betrekking tot het aardse leven zoals we het thans ervaren? Je lijkt bijna te zeggen dat het leven een spel is en die verzoening als een persoonlijke trofee kan gezien worden, wat daarna? 

Ho, ho, u bent degene die het leven ervaart als een spelletje, dus ik vermoed een gevalletje projectie. Desalniettemin heeft die verzoening absoluut betrekking op dit aardse bestaan. Stel niet uit tot morgen wat vandaag nog gedaan kan worden. Want het is in dit leven, en dit leven alleen, dat die kans gegrepen kan worden om je hart open te stellen voor God. Dit kan niemand anders voor je doen. God heeft alles gedaan wat mogelijk is om ons te redden: Hij gaf Zijn Zoon als offer voor onze zonden. In Christus steekt Hij de verloren zoon Zijn hand toe om hem op te heffen van een weg, die voert naar het eeuwig verderf. Grijp die Hand! En dan zal die nieuwe hemel en aarde voor u open gaan, zeker weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ho, ho, u bent degene die het leven ervaart als een spelletje, dus ik vermoed een gevalletje projectie. Desalniettemin heeft die verzoening absoluut betrekking op dit aardse bestaan. Stel niet uit tot morgen wat vandaag nog gedaan kan worden. Want het is in dit leven, en dit leven alleen, dat die kans gegrepen kan worden om je hart open te stellen voor God. Dit kan niemand anders voor je doen. God heeft alles gedaan wat mogelijk was om ons te redden: Hij gaf Zijn Zoon als offer voor onze zonden. In Christus steekt Hij de verloren zoon Zijn hand toe om hem op te heffen van een weg, die voert naar het eeuwig verderf.

En wat heb je nu gezegd? God offerde zijn Zoon voor onze zonden, dit kan vanuit menselijk standpunt gezien worden als een doorgedreven vorm van altruïsme of martelaarschap. Zou je dan hetzelfde overwegen om de mensheid opnieuw zondenvrij te maken? Hoe zeker zou je dan zijn dat het ook zal lukken? Kunnen/mogen we hier nog aan twijfelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

En wat heb je nu gezegd?

Iets wat ik graag gezegd wou hebben.

7 minuten geleden zei TTC:

God offerde zijn Zoon voor onze zonden, dit kan vanuit menselijk standpunt gezien worden als een doorgedreven vorm van altruïsme of martelaarschap. Zou je dan hetzelfde overwegen om de mensheid opnieuw zondenvrij te maken? Hoe zeker zou je dan zijn dat het ook zal lukken? Kunnen/mogen we hier nog aan twijfelen?

Altruïsme is Darwiniaans gedachtengoed. Voor wat hoort wat, is bij God niet aan de orde. God heeft er belang bij dat wij gered worden, daar is niks zelfzuchtigs aan. God is goed omwille van het goed zijn, dat is wat Hij is. En Hij doet wat Hij beloofd, daar hoef je niet aan te twijfelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
  • Altruïsme is Darwiniaans gedachtengoed.
  • Voor wat hoort wat, is bij God niet aan de orde.
  • God heeft er belang bij dat wij gered worden, daar is niks zelfzuchtigs aan.

Altruïsme is per definitie niet zelfzuchtig, dat is altijd in het belang van anderen. Een wolf in schaapskleren is iets anders, dat weet je ook wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
  • God is goed omwille van het goed zijn, dat is wat Hij is.
  • En Hij doet wat Hij beloofd, daar hoef je niet aan te twijfelen.

Komen we hiermee terug tot de eindtijd met in het verlengde een Vredesrijk? Of tot de totale vernietiging van de aarde waarna een nieuwe aarde zal geschapen worden? 

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Hoe moet ik deze opmerking plaatsen in het kader van dit gesprek?

Naar mijn inziens verstrengel je altruïsme met egocentrisme of tribalisme, om er dan iets van te maken dat je 'Darwiniaans gedachtegoed' pleegt te noemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Naar mijn inziens verstrengel je altruïsme met egocentrisme of tribalisme, om er dan iets van te maken dat je 'Darwiniaans gedachtegoed' pleegt te noemen. 

Met als insinuatie dat ik een dergelijke wolf zou zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Met als insinuatie dat ik een dergelijke wolf zou zijn?

Dat heeft niemand gezegd, en zeker ook zo niet bedoeld. Er bestaat ook zoiets als sociaal darwinisme, wellicht in het leven geroepen om de oppervlakkige misvattingen te corrigeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dat heeft niemand gezegd, en zeker ook zo niet bedoeld.

Kaasje jij bent een kind van God gered, bevrijd, verlost, vergeven, jij kunt nu Papa zeggen tegen God, erfgenaam van van het koninkrijk misschien ?

is dit niet geweldig !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Dat heeft niemand gezegd, en zeker ook zo niet bedoeld.

Hmm, ok dan negeer ik die opmerking maar.

12 minuten geleden zei TTC:

Komen we hiermee terug tot de eindtijd met in het verlengde een Vredesrijk? Of tot de totale vernietiging van de aarde waarna een nieuwe aarde zal geschapen worden?  

Met die verzoening komen we uiteindelijk terecht in de nieuwe hemel of op de nieuwe aarde. Voor altijd bij God en voor altijd gescheiden van het kwaad.

4 minuten geleden zei vredestichter:

Kaasje jij bent een kind van God gered, bevrijd, verlost, vergeven, jij kunt nu Papa zeggen tegen God, erfgenaam van van het koninkrijk misschien ?

is dit niet geweldig !!

Dat is inderdaad een veilige situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Met die verzoening komen we terecht in de nieuwe hemel of op de nieuwe aarde. Voor altijd bij God en voor altijd gescheiden van het kwaad.

Kan je ook een indicatie geven hoe een dergelijke wereld er zou kunnen uitzien? Misschien wordt het dan wat pragmatischer, als een beeld waarnaar we ons kunnen richten en handelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hmm, ok dan negeer ik die opmerking maar.

Met die verzoening komen we uiteindelijk terecht in de nieuwe hemel of op de nieuwe aarde. Voor altijd bij God en voor altijd gescheiden van het kwaad.

Dat is inderdaad een veilige situatie.

en toch kaasje, ben ik het zo niet eens met jou, nieuwe hemel en aarde hoe kan dat..

we houden alletwee van jezus, we zijn geestvervuld, bidden alletwee in tongen taal, voldoen aan de omschrijving die ik je net had gegeven en toch ..

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Kan je ook een indicatie geven hoe een dergelijke wereld er zou kunnen uitzien? Misschien wordt het dan wat pragmatischer, als een beeld waarnaar we ons op kunnen richten en overeenkomstig handelen. 

Ik kan mij er geen voorstelling van maken, zo mooi dat zal zijn. Pragmatisme is wel wat bij u past, ik heb u altijd al beschouwd als een pragmaticus. Echter is wat werkt niet altijd de waarheid...

2 minuten geleden zei vredestichter:

bidden alletwee in tongen taal

Ik bid in het Nederlands. Heel soms in het Engels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ik kan mij er geen voorstelling van maken, zo mooi dat zal zijn. Pragmatisme is wel wat bij u past, ik heb u altijd al beschouwd als een pragmaticus. Echter is wat werkt niet altijd de waarheid...

Denk zelf dat het debat over de egotransverwarring of de tweenaturenleer beter elders past op dit forum, de inzichten die we daaruit puren kunnen natuurlijk helpen maar bevordert de praktijk niet altijd. De getuigenissen legio, levend in een subjectieve werkelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik kan mij er geen voorstelling van maken, zo mooi dat zal zijn. Pragmatisme is wel wat bij u past, ik heb u altijd al beschouwd als een pragmaticus. Echter is wat werkt niet altijd de waarheid...

Ik bid in het Nederlands. Heel soms in het Engels.

okay maar dat is weer een heel ander onderwerp..ha ha, zo een leuke topic zijn Tongentaal ? voor elke christen beschikbaar ?

bij deze een leuke uiteenzetting hoe ik de toekomst zie:https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Gelukkig maar, het zag er wat dreigend uit gisteren. Ik ben Bundelband aldaar.

Okay nou bedankt het werd de atheisten iets te heet onder hun voeten, bedankt voor je neutrale eerlijke houding, ik heb me niet bedreigd gevoeld, en was al gewaarschuwd door Wdg: hoe vijandelijk ze waren tegen christenen, ik heb er zelfs van genoten, Alleen de Naam Jezus irriteerd deze mensen zo, bizar om te zien, 

maar Kaasje ik werk in de hulp verlening al meer dan 15 jaar heb met de meest bizarre typetjes te maken, gehad..

en toch door alles heen zie ik hun pijn en diepste verlangen naar een Vader, acceptatie, liefde, vergeving, relatie, dus nee ik was niet zo onder de indruk..

en hoop, dat in hun wees zijn, ze iemand ontmoet hebben die een relatie heeft met papa, en natuurlijk irriteert dat, maar dat is juist voor mij de reden geweest van mij radicale bekering, door irritatie omdat ik niet kon uitstaan, zelfs woest was om het feit dat iemand zeker kon weten ""gered te zijn, naar de hemel ging""

en deze zoektocht me uiteindelijk bij het kruis op de knieën bracht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei vredestichter:

Okay nou bedankt het werd de atheisten iets te heet onder hun voeten, bedankt voor je neutrale eerlijke houding, ik heb me niet bedreigd gevoeld, en was al gewaarschuwd door Wdg: hoe vijandelijk ze waren tegen christenen, ik heb er zelfs van genoten, Alleen de Naam Jezus irriteerd deze mensen zo, bizar om te zien, 

maar Kaasje ik werk in de hulp verlening al meer dan 15 jaar heb met de meest bizarre typetjes te maken, gehad..

en toch door alles heen zie ik hun pijn en diepste verlangen naar een Vader, acceptatie, liefde, vergeving, relatie, dus nee ik was niet zo onder de indruk..

en hoop, dat in hun wees zijn, ze iemand ontmoet hebben die een relatie heeft met papa, en natuurlijk irriteert dat, maar dat is juist voor mij de reden geweest van mij radicale bekering, door irritatie omdat ik niet kon uitstaan, zelfs woest was om het feit dat iemand zeker kon weten ""gered te zijn, naar de hemel ging""

en deze zoektocht me uiteindelijk bij het kruis op de knieën bracht

Vredestichter schrijft; "ik heb er van genoten''. Je doet je naam eer aan.:'(

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei vredestichter:

okay maar dat is weer een heel ander onderwerp..ha ha, zo een leuke topic zijn Tongentaal ? voor elke christen beschikbaar ?

bij deze een leuke uiteenzetting hoe ik de toekomst zie:https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

Het valt me dan wel weer op dat de auteur eerst eindeloos, alinea na alinea, bezig is om te zeggen dat hij de enige juiste uitleg van Jezus Christus hoogstpersoonlijk zelf heeft ontvangen en dat alle andere bijbelleraren dus dwalend zijn en niet eens naar de waarheid willen luisteren. Hij is dus wel heel erg druk bezig met het zichzelf als gezaghebbende bijbelleraar te bevestigen, die direct van God zijn leer heeft ontvangen, voordat hij zijn daadwerkelijke uitleg wil geven. Inclusief het extra aanprijzen van een boek.

Ik heb dan weinig zin nog om zijn uitleg te lezen, als hij zo elke vorm van discussie of kritische bevraging bij voorbaat de kop wil indrukken, want met God ga je natuurlijk niet in discussie (nou ja, eigenlijk natuurlijk wel, maar vast en zeker niet volgens deze mij al bekende auteur). En als ik zijn uitleg dan vluchtig doorlees, blijkt het gewoon een standaard neo-charismatische uitleg te zijn en is er dus weinig nieuws onder de zon. Waarbij het in elk geval goed is om je te realiseren dat hij met "de meeste christenen" vrijwel uitsluitend christenen in zijn eigen evangelische/charismatische kring bedoelt. De meeste christenen zijn immers niet charismatisch en ook niet zo wiebelig omtrent de eindtijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Robert Frans:

Het valt me dan wel weer op dat de auteur eerst eindeloos, alinea na alinea, bezig is om te zeggen dat hij de enige juiste uitleg van Jezus Christus hoogstpersoonlijk zelf heeft ontvangen en dat alle andere bijbelleraren dus dwalend zijn en niet eens naar de waarheid willen luisteren. Hij is dus wel heel erg druk bezig met het zichzelf als gezaghebbende bijbelleraar te bevestigen, die direct van God zijn leer heeft ontvangen, voordat hij zijn daadwerkelijke uitleg wil geven. Inclusief het extra aanprijzen van een boek.

Ik heb dan weinig zin nog om zijn uitleg te lezen, als hij zo elke vorm van discussie of kritische bevraging bij voorbaat de kop wil indrukken, want met God ga je natuurlijk niet in discussie (nou ja, eigenlijk natuurlijk wel, maar vast en zeker niet volgens deze mij al bekende auteur). En als ik zijn uitleg dan vluchtig doorlees, blijkt het gewoon een standaard neo-charismatische uitleg te zijn en is er dus weinig nieuws onder de zon. Waarbij het in elk geval goed is om je te realiseren dat hij met "de meeste christenen" vrijwel uitsluitend christenen in zijn eigen evangelische/charismatische kring bedoelt.

Ik ben het met je eens, dat de manier, hoe david soms reageert te fanatiek is, en ook niet mijn manier zou zijn, en toch als je daar om heen kunt lezen( deze man wordt vreselijk vervolgt en vals bejegent daarom veel te fanatiek)

maar zit er in zijn uitleg veel waarheid Ja, en op de laatste reactie terug te komen, misschien met uitzondering van de Rkk heeft het futurisme in breed spectrum huisgehouden, en zeker niet alleen in de ''evangelische/charismatische kring''

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid