Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een komeet die het effect heeft van vernietiging van alle elementen op aarde, zou m.i. zo groot moeten zijn als de zon. En dan nog is het maar de vraag of er geen enkel element over zal blijven.

Niets gaat verloren, ken je iets van astrofysica?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Zojuist zei vredestichter:

die uit petrus die je zelf aangaf dat de aarde zou vergaan, terwijl die tekst nou precies het tegenovergestelde aangeeft.

5 Want willens is dit hun onbekend, dat door het woord Gods de hemelen van over lang geweest zijn, en de aarde uit het water en in het water bestaande;

6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is.

7 Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen.

Maar ik doelde immers op vers 10...

Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden. (2Pet.3:10)

Zojuist zei TTC:

Niets gaat verloren, ken je iets van astrofysica?

Vandaar ook dat ik geloof dat er een grotere kracht bij aan te pas zal moeten komen om het beoogde effect te bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een komeet die het effect heeft van vernietiging van alle elementen op aarde, zou m.i. zo groot moeten zijn als de zon. En dan nog is het maar de vraag of er geen enkel element over zal blijven.

Welke tekst doel je op?

De diameter van de zon is 110 keer groter dan de aarde,dat maakt dat de aarde ongeveer 1.295.000 keer in de zon past, dus je zult er niks van terugvinden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Maar ik doelde immers op vers 10...

Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden. (2Pet.3:10)

4 En zeggen: Waar is de belofte Zijner toekomst? want van dien dag, dat de vaders ontslapen zijn, blijven alle dingen alzo gelijk van het begin der schepping.

5 Want willens is dit hun onbekend, dat door het woord Gods de hemelen van over lang geweest zijn, en de aarde uit het water en in het water bestaande;

6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is.

7 Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen.

8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.

9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, in welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten

 

ja die bedoel ik ook omdat petrus refereert naar de situatie van toen, dat toen ook de wereld is vergaan, 

wat is vergaan toen en wat wordt door petrus bedoeld de hemel en aarde zullen vergaan, want destijds werdt er ook iets mee bedoeld, want we lopen hier nog steeds rond op de zelfde aarde, dus het woord vergaan moet betrekking hebben op iets anders..

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Vandaar ook dat ik geloof dat er een grotere kracht bij aan te pas zal moeten komen om het beoogde effect te bereiken.

Als het over krachten gaat, misschien wil je het eerst eens gelezen hebben:

John Wheeler en Richard Feynman van de Princeton universiteit hebben deze nulpuntsenergie voor het eerst op waarde geschat. Zij berekenden dat een kopje nulpuntsenergie genoeg is om alle oceanen ter wereld tot het kookpunt te brengen. Het equivalent aan materie van nulpuntsenergie volgens Einstein’s beroemde formule E= m * c² is 10⁹⁴ gram/cm³! Dit is meer materie per kubieke centimeter dan de totale massa van het gehele universum bedraagt! (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Als het over krachten gaat, misschien moet je het eerst eens gelezen hebben:

John Wheeler en Richard Feynman van de Princeton universiteit hebben deze nulpuntsenergie voor het eerst op waarde geschat. Zij berekenden dat een kopje nulpuntsenergie genoeg is om alle oceanen ter wereld tot het kookpunt te brengen. Het equivalent aan materie van nulpuntsenergie volgens Einstein’s beroemde formule E= m * c² is 10⁹⁴ gram/cm³! Dit is meer materie per kubieke centimeter dan de totale massa van het gehele universum bedraagt! (bron)

Pseudowetenschap, slechts conceptueel denken. Materie voor SF verhaaltjes. Laat mij eerst maar eens een kopje nulpuntsenergie zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar ik doelde immers op vers 10...

Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden. (2Pet.3:10)

Vandaar ook dat ik geloof dat er een grotere kracht bij aan te pas zal moeten komen om het beoogde effect te bereiken.

ik denk dat bij de aarde en de hemel vaak iets anders bedoeld wordt en dit zal ik je bewijzen..

 Herinner je wat God aan Abraham beloofde? Hoe hij de vader van vele volken zou worden en hoe zijn nazaten zouden zijn als de sterren aan de hemel en als het stof van de aarde?

Genesis 13:16 “En Ik zal uw nageslacht maken als het stof van de aarde; als iemand het stof van de aarde zou kunnen tellen, dan zou ook uw nageslacht geteld kunnen worden.”

Genesis 15:5 “Toen leidde Hij hem naar buiten en zei: Kijk toch naar de hemel en tel de sterren, als u ze kunt tellen. En Hij zei tegen hem: Zo talrijk zal uw nageslacht zijn. 6 En hij geloofde in de HEERE, en Die rekende hem dat tot gerechtigheid.”

Genesis 22:15 “Daarna riep de Engel van de HEERE tot Abraham voor de tweede keer vanuit de hemel. 16 Hij zei: Ik zweer bij Mijzelf, spreekt de HEERE: Omdat u dit gedaan hebt en Mij uw zoon, uw enige, niet onthouden hebt, 17 zal Ik u zeker rijk zegenen en uw nageslacht zeer talrijk maken, als de sterren aan de hemel en als het zand dat aan de oever van de zee is. Uw nageslacht zal de poort van zijn vijanden in bezit hebben. 18 En in uw Nageslacht zullen alle volken van de aarde gezegend worden, omdat u Mijn stem gehoorzaam geweest bent.”

En Hij zei dat ook tegen Izak:

Genesis 26:4 “Ik zal uw nageslacht zo talrijk maken als de sterren aan de hemel en uw nageslacht al deze landen geven. In uw Nageslacht zullen alle volken van de aarde gezegend worden, 5 omdat Abraham Mijn stem gehoorzaamd heeft en Mijn voorschriften, Mijn geboden, Mijn verordeningen en Mijn wetten in acht genomen heeft.”

Mozes herinnerde het volk aan:

Exodus 32:13 “Denk aan Abraham, aan Izak en aan Israël, Uw dienaren, aan wie U bij Uzelf hebt gezworen en tot hen gesproken hebt: Ik zal uw nageslacht talrijk maken als de sterren aan de hemel, en dit hele land waarover Ik gesproken heb, zal Ik aan uw nageslacht geven, zodat zij het voor eeuwig in erfbezit nemen.”

Voordat zij het beloofde land binnengingen was de belofte aan Abraham vervuld:

Deuteronomium 1:9 “Ik heb in die tijd tegen u gezegd: Ik alleen kan u niet dragen. 10 De HEERE, uw God, heeft u talrijk gemaakt, en zie, u bent heden zo talrijk als de sterren aan de hemel.”

Deuteronomium 10:22 “Met zeventig zielen trokken uw vaderen naar Egypte, en nu heeft de HEERE, uw God, u zo talrijk gemaakt als de sterren aan de hemel.”

En Nehemia herinnerde het volk aan:

Nehemia 9:23 “Hun kinderen hebt U talrijk gemaakt als de sterren aan de hemel. U hebt hen naar het land gebracht waarvan U tegen hun vaderen had gezegd dat zij het binnen zouden gaan om het in bezit te nemen.”

God had een fundatie gelegd, wat betekende dat de hemel Zijn verbondsvolk voorstelde. Hij gebruikte de sterren (hemel) en stof (aarde) als metafoor om de veelheid van het zaad van Abraham voor te stellen. Laten we verder kijken. Kijk eens hoe Mozes voordat hij stierf, zijn volk voorbereidde om het beloofde land binnen te gaan:

Deuteronomium 30:19 “Ik roep heden de hemel en de aarde tot getuigen tegen u: het leven en de dood heb ik u voorgehouden, de zegen en de vloek! Kies dan het leven, opdat u leeft, u en uw nageslacht, 20 door de HEERE, uw God, lief te hebben, Zijn stem te gehoorzamen en u aan Hem vast te houden – want Hij is uw leven en de verlenging van uw dagen – om te blijven in het land dat de HEERE uw vaderen, Abraham, Izak en Jacob, gezworen heeft hun te geven.”

Deuteronomium 31:28-30 “Roep alle oudsten van uw stammen en uw beambten bij mij samen. Ik zal deze woorden ten aanhoren van hen spreken en de hemel en de aarde tot getuige tegen hen nemen. 29 Want ik weet dat u na mijn dood zeker op verderfelijke wijze zult handelen, en van de weg die ik u geboden heb, zult afwijken. Dan zal dit kwaad u in later tijd overkomen, wanneer u doet wat slecht is in de ogen van de HEERE om Hem door het werk van uw handen tot toorn te verwekken. 30 Toen sprak Mozes ten aanhoren van heel de gemeente van Israël de woorden van dit lied, totdat ze voltooid waren:”

Deuteronomium 32:1 “Hoor mij aan, hemel, dan zal ik spreken! Laat de aarde de woorden van mijn mond horen.”

Mozes stelde het volk van God voor als de hemel en de aarde. De fysieke hemel en aarde hebben geen oren. Hij spreekt over Israël. Israël was Gods “hemel en aarde.” Zij waren Zijn verbondsvolk. We komen hier later op terug, maar laten we eerste eens kijken naar paar voorbeelden van deze taal met betrekking tot het begin van Genesis, ofwel de oorspronkelijke schepping. Hier is een Schriftgedeelte van Zacharia, die duidelijk zinspeling maakt  naar het scheppingsverhaal in Genesis:

Zacharia 12:1 “De last, het woord van de HEERE over Israël. De HEERE spreekt, Die de hemel uitspant, de aarde grondvest en de geest van de mens in zijn binnenste vormt.”

Vergelijk dit met het tekstgedeelte over de schepping:

Genesis 2:7 “toen vormde de HEERE God de mens uit het stof van de aardbodem en blies de levensadem in zijn neusgaten; zo werd de mens tot een levend wezen.”

Let op wat hier gebeurd. Het is spitsvondig, maar toen God de eerste mens schiep, verbond Hij aarde (stof van de aarde) met hemel (de levensadem) en de mens werd een levend wezen (ziel). Adam was gedeeltelijk Goddelijk, hij had de levensadem van God (de Geest van God). En dat bracht hem tot leven (een verbondsleven). Laten we nog wat verder teruggaan:

Genesis 2:1 “Zo zijn de hemel en de aarde voltooid, en heel hun legermacht.”

Dit is fascinerend. God verklaart hier dat de hemel en aarde voltooid waren, en heel hun legermacht. Het Hebreeuwse woord hier voor legermacht is tseba’ah (uitspraak: sa-ba). De oorspronkelijke betekenis van dit woord is “een massa mensen, speciaal bijeen geroepen om oorlog te voeren.” Dus ook hier in Genesis 2 zien we dat God de hemel en aarde een massa mensen noemt. Hier is een tekstverwijzing ter overweging:

Exodus 6:26 “Deze Aäron en Mozes zijn het tegen wie de HEERE zei: Leidt de Israëlieten uit het land Egypte, ingedeeld naar hun legereenheden.”

Het woord hier voor “legereenheden” is ook tseba’ah. We zien dit woord gebruikt worden in heel de Pentateuch (5 boeken van Mozes) waar het de kinderen van Israël voorstelt.

Verder:

Genesis 2:4 “Dit zijn de geboorten (generaties) van de hemel en de aarde, toen zij geschapen werden. Op de dag dat de HEERE God aarde en hemel maakte,”

Opnieuw zien we hier een voorbeeld van de hemel en aarde die verwijst naar mensen. Het Hebreeuwse woord hier voor geboorten (generaties) is toledah, en de betekenis ervan omvat o.a. het nageslacht, afstammelingen.

Dit woord wordt in het OT 37 keer vertaald als “generaties”, in overeenstemming met de vertaling zoals ook hier in Genesis. Adam was het begin van de genealogie (stamboon) van de hemel en de aarde. Dit is een verder bewijs dat de hemel en aarde, geschapen in Genesis 1, hoofdzakelijk verwijst naar Gods verbondsvolk

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

ik denk dat bij de aarde en de hemel vaak iets anders bedoeld wordt en dit zal ik je bewijzen..

Tekst zus en zo, etc, enz.

Ik ben voorstander van een letterlijke interpretatie van de Bijbel, tenzij uit de context blijkt dat dit niet kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben voorstander van een letterlijke interpretatie van de Bijbel, tenzij uit de context blijkt dat dit niet kan.

zoals het voorbeeld uit je eigen tekst uit petr

 

18 minuten geleden zei vredestichter:

6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is.

Hij is niet vergaan want wij lopen er op, dus het moet iets anders betekenen, bedoel je zoiets ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

zoals het voorbeeld uit je eigen tekst uit petr

 

Hij is niet vergaan want wij lopen er op, dus het moet iets anders betekenen, bedoel je zoiets ??

De zondvloed is m.i. in zijn gebeuren ook weer profetisch van aard en wijst op het definitieve gebeuren zoals geschreven in vers 10.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Pseudowetenschap, slechts conceptueel denken. Materie voor SF verhaaltjes. Laat mij eerst maar eens een kopje nulpuntsenergie zien.

Ja, de aarde zou snel in vlammen opgaan, net zoals in de Bijbel staat. Geen SF-verhaaltje dus, het betekent wel een bedreiging voor de huidige (energie) machtshebbers.

Sinds het woord “nulpuntsenergie” de ronde doet, is een nieuwe soort goudzoekers geboren. Veel onderzoekers zijn nu op jacht naar deze nulpuntsenergie omdat er sprake is van vrije energie. Het verhaal gaat dat zelfs Michael Faraday en Nicola Tesla deze toepassing van vrije energie al eerder ontdekt hadden. Wanneer je eenmaal weet hoe je het moet aanboren, kun je het aftappen uit het vacuüm in een hoeveelheid die werkelijk onuitputtelijk is. Stelt u zich eens voor, uw tv thuis zonder een stroomkabel omdat hij op energie werkt die rechtstreeks uit de ruimte ontvangen wordt? Kunt u zich dit voorstellen, enig idee wat het betekent? Zeg maar dag met het handje tegen de olie, misschien heeft u nu enig idee. In een wereld die zwaar afhankelijk is van olie zullen veel mensen die aan de macht zijn niet erg blij zijn met deze nieuwe vorm van energie omdat ze misschien wel eens hun macht en rijkdom zouden kunnen verliezen. (bron)

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, de toekomst staat voor de deur.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Mullog:

Misschien zou je wat objectievere informatie moeten raadplegen in plaats van een site die vooral probeert spiritualiteit en wetenschap door elkaar te roeren ;).

Blijkbaar ga je ervan uit wetenschap en religie gescheiden zijn? Tja, hoeveel weegt het intellect? Wie is er die sterft binnen de context van het onderstaande?

In een speciaal geval van de kwantumveldentheorie heet de nulpuntsenergie vacuümenergie, omdat ze de energie van de lege ruimte beschrijft. Volgens de kwantummechanica bestaat er door de onzekerheidsrelatie van Heisenberg zelfs in het absolute vacuüm altijd een kans op het spontaan verschijnen van deeltjes-antideeltjes. Deze vernietigen elkaar dan weer (annihilatie), waarbij twee fotonen ontstaan. Door het aantonen van het Casimir-effect is het bestaan van deze deeltjes-antideeltjes/fotonen inmiddels bewezen. (bron)

Dit topic gaat over de eindtijd, de mensheid krijgt haar boekhouding nog niet op orde en de aarde gaat morgen in vlammen op. Waar gaat het nog over? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Elke waarheid doorloopt drie fasen.

Als jij denkt dat wat jij beweert, tegen mijn verklaring in, een waarheid is, slaat bovenstaand citaat op mijn verklaring dus.

 

Verder ga ik geen woorden meer aan deze verspilling van bandbreedte besteden. Als jij jezelf wilt voorhouden dat 'we' (gast echt....) allemaal weten dat ik dit forum niet serieus neem, leef je uit. Doei.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Blijkbaar ga je ervan uit dat het gescheiden is? Tja, hoeveel weegt het intellect? 

Ja, het is gescheiden en intellect weegt weinig. Vooral op sites waar men probeert sprituele betekenis te geven aan fysica die men niet begrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

Ja, het is gescheiden en intellect weegt weinig. 

Hoeveel?

4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Als jij denkt dat wat jij beweert, tegen mijn verklaring in, een waarheid is, slaat bovenstaand citaat op mijn verklaring dus. Verder ga ik geen woorden meer aan deze verspilling van bandbreedte besteden. Als jij jezelf wilt voorhouden dat 'we' (gast echt....) allemaal weten dat ik dit forum niet serieus neem, leef je uit. Doei.

Tot de volgende poging, succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ja, de aarde zou snel in vlammen opgaan, net zoals in de Bijbel staat. Geen SF-verhaaltje dus, het betekent wel een bedreiging voor de huidige (energie) machtshebbers.

Ik vrees dat we afdwalen, gatenvullen met potentieel lijkt me meer materie voor de gebroeders Grimm.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Hoe denk je dan zelf dat de aarde zal vernietigd worden? Met louter klaroengeschal?

Ik waag mij niet aan dat soort uitspraken. Er zal een onvoorstelbare kracht bij aan te pas moeten komen. Laat ik me daar maar geen voorstelling van proberen te maken. Overigens zal er meer dan alleen de aarde vernietigd worden. Namelijk alles wat bestaat. Het enige dat ik kan deduceren vanuit de Bijbel is dat er vuur bij aan te pas komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik waag mij niet aan dat soort uitspraken. Er zal een onvoorstelbare kracht bij aan te pas moeten komen. Laat ik me daar maar geen voorstelling van proberen te maken.

Waarom is dat zo moeilijk, neem bv de 'oerknalkracht' en draai die andersom. Tenslotte is de aarde ook maar een klein stipje in het universum, moeten we die verwachte 'nieuwe wereld' dan elders gaan zoeken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Waarom is dat zo moeilijk, neem bv de 'oerknalkracht' en draai die andersom. Tenslotte is de aarde ook maar een klein stipje in het universum, moeten we die verwachte 'nieuwe wereld' dan elders gaan zoeken? 

Ik geloof niet in de oerknal. Die nieuwe wereld hoeven wij niet te zoeken, want die zal God scheppen. Het enige wat wij hoeven te doen is geloven en God gehoorzamen, dan komen wij daar goed en wel terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Overigens zal er meer dan alleen de aarde vernietigd worden. Namelijk alles wat bestaat. Het enige dat ik kan deduceren vanuit de Bijbel is dat er vuur bij aan te pas komt.

Dan blijft er niets over, geen dualiteit meer. 

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik geloof niet in de oerknal. Die nieuwe wereld hoeven wij niet te zoeken, want die zal God scheppen. Het enige wat wij hoeven te doen is geloven en God gehoorzamen, dan komen wij daar goed en wel terecht.

Beetje logisch blijven, je stelt dat alles zal vergaan. Beginnen we hierna dan terug opnieuw? Voor mij geen probleem, hoop alleen dat het dan weer niet al die ellende met zich meebrengt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid