Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

11 uur geleden zei Foppe1986:

Is men er al een tijdje mee bezig? Serieus??? Je hebt volgens mij geen idee van religie, is het wel? Alle religie dat wij kennen is syncretisch. Zowel de westerse als oosters religies. Jodendom stamt bijvoorbeeld onder meer af van de primitieve stamgodsdiensten en later de zaraostriers. (hoe je dat ook maar schrijft). Christendom is joods plus heidens. Islam is christendom, jodendom en religies van de stammen. Hindoeïsme is ontstaan vanuit de Arische veroveraars van India, Boeddhisme is hervormd hindoeïsme. Er bestaan geen authentieke of unieke religies. Al claimen veel religies dit wel. Dekerkvaders erkenden gewoon dat christendom afstammeling is van heidense religies plus jodendom.

Misschien begrijp je niet dat differentiatie ook kan ontaarden in dissociatie?

11 uur geleden zei Foppe1986:

Waarom je zegt "zie onderstaande ivm wat je zo hoog aanprijst" snap ik niet. Ik prijs het niet aan, ik geloof niet in die protocollen. 

Je loopt hoog op met de illuminati en soortgelijken, daar verwees ik naar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Foppe1986:

Voordat je iets inhoudelijk leest moet je lezen waar het vandaan komt, en wie het geschreven heeft. Dan pas weet je of je het serieus moet nemen. De protocollen zijn zogenaamd verslagen van een joodse bijeenkomst, waaruit blijkt hoe zij de wereld over gaan nemen. Blijkt er op die bijeenkomst van joodse leiders heel iets anders te zijn besproken dan wat er in de protocollen staat. Komt nog bij dat de protocollen afstammen van een schrijven uit 1864, een satirisch schrijven nota bene. Hoeveel bewijs wil je hebben dat er niks klopt van die protocollen? Dat er dan wat zaken werkelijkheid lijken te zijn geworden of nog worden is gewoon toeval. Of toe te schrijven aan hoe economie bijvoorbeeld werkt. Heeft dus niks te maken met mensen die achter de gordijnen de poppetjes in handen hebben. 

Satire is een perfecte uitingsvorm om iets aan de man te brengen, idealiter gaan mensen er ook over nadenken. Satire herbergt een boodschap, in dit geval een beschrijving van de tragische absurditeit waar de mensheid zich thans (nu nog steeds) in bevindt. Die protocollen hebben dus nog niets aan actualiteitswaarde ingeboet, afgewogen tegen de sociale alternatieven genieten ze - zij het satirisch gebracht - waarachtigheid. Hoeveel bewijzen wil je hebben dat er niets klopt van die protocollen? Die protocollen herbergen een tijdloos element in die zin dat ze altijd verwijzen naar machtswellust, list en bedrog. Misschien volstaat het om je geest en inlevingsvermogen wat te verruimen, het is een prachtig document waar velen nog wat van kunnen leren, punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Het scheppingsverhaal begint met dat de aarde woest en ledig was en dat er een diepe duisternis heerste. Dat laat zien dat de duivel al gevallen was. Het verhaal zit hoe dan ook complex in elkaar. Het paradijs bijvoorbeeld is maar zeer de vraag of het hier op aarde was. Hoe dan ook was daar ook al de duivel in zonde vervallen.

Nee hoor, dat laat het niet zien. Er staat alleen dat er op aarde nog geen licht te zien was. Wellicht dat de aarde een dikke atmosfeer had waar geen licht doorheen kan komen. Logischerwijs moest de zon al hebben bestaan en ten tijde dat de hemellichten zichtbaar werden dus ook de maan. Dus die duisternis lijkt me niet op de satan slaan. Wel zou het kunnen dat hij al gevallen was. 

Het Paradijs was natuurlijk wel op aarde, de Hof van Eden in de buurt van aardse rivieren. Na de zondeval werden Adam en Eva verbannen uit die tuin. Die tuin moest eigenlijk uitgroeien tot een aards paradijs. De Bijbel zegt dat Jezus is gekomen om de werken van de duivel ongedaan te maken. In psalm 37:29 zegt God ons ook dat de rechtvaardigen eeuwig op (een paradijs) aarde zullen verblijven. En dat staat op meerdere plaatsen.

29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezittenen ze zullen er eeuwig leven.

Dus als je logisch nadenkt is het Paradijs dus op aarde geweest. Het toekomstige Paradijs is dus ook op aarde en niet in de hemel. De werkelijke hoop is de opstanding op de laatste dag voor de meeste mensen. Dat je ziel naar de hemel gaat is een hellinistische gedachte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Foppe1986:

De protocollen zijn zogenaamd verslagen van een joodse bijeenkomst, waaruit blijkt hoe zij de wereld over gaan nemen. Blijkt er op die bijeenkomst van joodse leiders heel iets anders te zijn besproken dan wat er in de protocollen staat.

Interessant, wat werd er volgens jou dan wel besproken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei TTC:

Misschien dat die protocollen nog van pas komen?

Hervormingen, die wij in de financiële instellingen willen invoeren, zullen op een manier voorstellen, die niemand verontrust. We zullen de noodzakelijkheid van deze veranderingen voorstellen als gevolgen van de chaos waarin de financiële huishouding van de staten terecht is gekomen. We zullen bewijzen dat de hoofdoorzaak van dezen ongezonde toestand daarin is gelegen, dat men aan het begin van ieder jaar een begroting opstelt, die van jaar tot jaar aangroeit. Dan verlangt men een supplement, dat al na drie maanden uitgegeven is; hierop wordt een aanvulling budget gesloten en ten slotte begeert men nog een verder krediet om de eindafrekening te kunnen opmaken. Daar de begroting voor het daaropvolgende jaar naar de totale rekening van het afgelopen jaar wordt opgesteld, bedraagt het jaarlijkse verlies vijftig procent en de begroting verdrievoudigt zich alle tien jaren. Dank zij dezen gang van zaken, welke de regeringen in haar zorgeloosheid hebben toegepast, zijn hun schatkisten leeg. De daarop volgende leningen hebben het restant opgeslokt en alle staten tot het bankroet gebracht. U zult wel begrijpen, dat wij zo'n economie, zoals we haar aanbevalen, bij ons niet zullen dulden. (bron)

U was het met me eens dat de protocollen onzin waren, en nu haalt U ze weer aan. Een beetje standvastigheid is wel nodig om onzin uit onze bestuurders weg te krijgen hoor !

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Kunnen we het niet simpeler houden en zeggen dat het financiële systeem op instorten staat

Dat is er wel een onderdeel van. Openbaring 6:6 staat

6 Ik hoorde uit het midden van de vier levende wezens iets dat klonk als een stem, die zei: ‘Een liter tarwe voor een denarius en drie liter gerst voor een denarius. En breng geen schade toe aan de olijfolie en de wijn.’

Een denarius was een dagloon voor een arbeider in Jezus tijd. Dus dat duidt op een grote geldontwaarding. De dagelijkse levensbehoeften zullen dus vrijwel onbetaalbaar worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

U was het met me eens dat de protocollen onzin waren, en nu haalt U ze weer aan. Een beetje standvastigheid is wel nodig om onzin uit onze bestuurders weg te krijgen hoor !

Ik heb niet gezegd dat ze onzin zijn, ben het enkel (op basis van Wikipedia) met je eens dat het over een fictief verslag gaat dat mensen voor waar kunnen nemen. Die protocollen zijn inhoudelijk bijzonder waardevol, ze geven ons immers inzicht in hoe diverse strategieën worden aangewend om de bevolking te misleiden. Mits enige aandacht zie je ook dat ze verwijzen naar een soort van reset, is je dat ontgaan? Kortom, een bijzonder sterk document voor al wie interesse heeft in de toekomst, hiermee perfect passend binnen dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Mcmadtasty:

Wanneer de inhoud van die protocollen fictief terug  te vinden zijn in de wereld waarin we leven, is het dan niet naief om te zeggen er is geen bewijs voor een dergelijke bijeenkomst waarin dieprotocollen opgeteld zijn?

Nee, want de protocollen zijn bewezen nep. Simpeler kan ik het niet maken. Het staat U uiteraard vrij om toch te geloof te hechten aan dergelijke verhalen omdat U er herkenbare zaken in terug vind.
Zo kunt U ook bossen, houten hutjes, wolven, grootmoeders, kleinmdochter en jassen met rode kappen terugvinden in de echte wereld. Gelooft U wel in Roodkapje?

Natuurlijk niet. Welnu, waarom niet in Roodkapje, maar wel in de protocollen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Kun je dit uitleggen want logisch gezien is er tussen volmaakte rechtvaardiging en noodzaak tot oplossen zoals je hier (waarschijnlijk) bedoelt geen enkele relatie. God heeft het namelijk al opgelost door de mens uit het paradijs te knikkeren.

Wat ik bedoel is dat met al zijn verdere toezeggingen en bemoeienissen hij alles geweldig heeft laten escaleren, het eten van een appeltje leidt er toe dat hij zich genoodzaakt ziet zijn zoon te offeren en een heel eindtijd cirkus op te tuigen waarin nog veel meer ellende zit. Om een parallel te trekken, als Assad in Syrie een paar kleine concessies had gedaan bij de eerste protestmarsen hadden ze daar nu geen burgeroorlog gehad. Als God na de verbanning uit het paradijs de boel de boel had gelaten hadden we nu niet bijna 100 pagina's eindtijd gehad.

Als God een voornemen heeft (een volmaakte aarde zonder dood etc) dan zal dat gewoon komen, weliswaar via een omweg, maar komen doet het. Maar satan beschuldigde God dat Hij zijn macht misbruikte en dat mensen Hem alleen aanbidden vanwege eigenbelang (verhaal van Job). Dus eigenlijk zei de de duivel dat God niet het recht heeft op als Souverein te regeren en dat de mensen het wel zelf kunnen. Nou, dat kunnen we dus niet. Zie de puinhoop die we hebben achtergelaten. Vervolgens zijn er miljoenen die God aanbidden zonder er zelf beter van te worden, dus dat is ook een leugen. 

Dus deze beschuldiging moest eerst de wereld uit. Vandaar dat het ook zo lang duurt alvorens de aarde weer een paradijs wordt. Op de resetknop drukken werkt niet. Het is net onkruid wat weer naar boven komt dan. Het onkruid moet verdelgd worden met wortel en al en dan kan je opnieuw beginnen. 

Over Jehovah wordt gezegd dat hij volmaakt rechtvaardig is.

openbaring 15:3 Groot en wonderbaarlijk zijn uw werken, Jehovah God, Almachtige. Rechtvaardig en betrouwbaar zijn uw wegen, Koning van de eeuwigheid.  

Psalm 19:9 9 Het ontzag voor Jehovah is zuiver en blijft eeuwig bestaan.De oordelen van Jehovah zijn betrouwbaar, volkomen rechtvaardig.

Titus 1:2 staat dat God niet liegen kan

2 en is gebaseerd op de hoop op het eeuwige leven dat God, die niet kan liegen, lang geleden heeft beloofd.

Dus mocht na de vernietiging van satan er weer een andere engel in opstand komen dan is de strijdvraag al beantwoord en kan God direct kortte metten maken met die engel.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, want de protocollen zijn bewezen nep. Simpeler kan ik het niet maken. Het staat U uiteraard vrij om toch te geloof te hechten aan dergelijke verhalen omdat U er herkenbare zaken in terug vind. Zo kunt U ook bossen, houten hutjes, wolven, grootmoeders, kleinmdochter en jassen met rode kappen terugvinden in de echte wereld. Gelooft U wel in Roodkapje? Natuurlijk niet. Welnu, waarom niet in Roodkapje, maar wel in de protocollen ?

Is er iets dat je probeert te verbergen? Of begrijp je de inhoud niet zo goed misschien? 

25 minuten geleden zei sjako:

Dat is er wel een onderdeel van. Openbaring 6:6 staat 6 Ik hoorde uit het midden van de vier levende wezens iets dat klonk als een stem, die zei: ‘Een liter tarwe voor een denarius en drie liter gerst voor een denarius. En breng geen schade toe aan de olijfolie en de wijn.’ Een denarius was een dagloon voor een arbeider in Jezus tijd. Dus dat duidt op een grote geldontwaarding. De dagelijkse levensbehoeften zullen dus vrijwel onbetaalbaar worden.

Volgens mij verwijs je hier duidelijk naar de magie van het verdampende geld, het is een handige list.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei sjako:

Dat is er wel een onderdeel van. Openbaring 6:6 staat

6 Ik hoorde uit het midden van de vier levende wezens iets dat klonk als een stem, die zei: ‘Een liter tarwe voor een denarius en drie liter gerst voor een denarius. En breng geen schade toe aan de olijfolie en de wijn.’

Een denarius was een dagloon voor een arbeider in Jezus tijd. Dus dat duidt op een grote geldontwaarding. De dagelijkse levensbehoeften zullen dus vrijwel onbetaalbaar worden.

Er zijn prijslijsten bekend uit Pompeii. Zoals bekend is dit pitoreske stadje in 79 door een uitbarsting van de Vesuvius geconserveerd. Dit is in de periode dat de Openbaringen gedateerd wordt, dus ik ga ervan uit dat de prijzen overeenkomstig zijn. Zeker omdat de valutahandel toen nog niet zo'n vlucht had genomen als heden ten dagen waarbij geld word verdiend met koersschommelingen van € 0,001.

Belangrijk om te weten: 1 Denari = 16 As

Een Modius tarwe = 6,67 Kg = (ongeveer) 8,7 liter.

Lonen varieren van Centurion = 300 Denari per maand tot Boodschapper = 9 Denari per maand. Een prostitue in Pompeii kostte 2 As tot en met 8 As per keer (ongetwijfeld bepaald door datgene waar de prijs van een prostiue door bepaald wordt).

In Rome kostte 1 Modius graan 32 As (= 2 Denari) in Pompeii 28 As (= 1,75 Denari). In Rome is de prijs per Kg dus ongeveer 0,30 Denari en in Pompeii 0,26 Denari.

Wat toont bovenstaande nu aan?

  • Dat er een economie is waarbij er lokaal prijsverschillen zijn
  • Dat in Efeze (waar mogelijk Openbaringen geschreven is) het leven extreem duur was
  • Dat dit niet waarschijnlijk is omdat het economisch gezien altijd nergens zo duur is als in de hoofdstad (= Rome)
  • En dat daarom aangenomen mag worden dat de bijbel voor prijzen niet betrouwbaar is.

Verder wil ik er op wijzen dat je op basis en van één prijs niet kunt concluderen dat er een grote geldontwaring is. Je hebt daar toch op zijn minst prijzen over een bepaalde periode nodig.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mullog:

Verder wil ik er op wijzen dat je op basis en van één prijs niet kunt concluderen dat er een grote geldontwaring is. Je hebt daar toch op zijn minst prijzen over een bepaalde periode nodig.

Volledig met je eens, misschien kunnen we de laatste 50 jaar eens als referentie nemen? De magie van het verdampende geld is een bijzonder interessant onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei sjako:

Maar satan beschuldigde God dat Hij zijn macht misbruikte en dat mensen Hem alleen aanbidden vanwege eigenbelang

De strijdvraag komt voort uit de bewering van Satan richting Eva dat er wel van de boom gegeten mocht worden ( bron ). Dus ik begrijp niet goed waarom Job nu opeens om de hoek komt kijken. Als je dit inbrengt sluit ik mij bij eerdere schrijvers aan,. God verandert tijdens het spel de regels. Als dat zo is kunnen we net zo goed van scratch af aan beginnen. Dan is daar voor God ook geen belemmering voor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, want de protocollen zijn bewezen nep. Simpeler kan ik het niet maken. Het staat U uiteraard vrij om toch te geloof te hechten aan dergelijke verhalen omdat U er herkenbare zaken in terug vind.

Dus wanneer ik beweer "ik ga op de fiets naar de markt om mijn brood  te halen" stel jij dat er niets in  deze zin waar is.

Ik heb geen fiets, dus kan ik niet op de fiets naar de markt gaan.

Maar omdat dit niet waar is, bestaat de markt dus niet, je kunt er geen brood halen en ik  besta ook niet.

Vreemde beredenering :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Dus wanneer ik beweer "ik ga op de fiets naar de markt om mijn brood  te halen" stel jij dat er niets in  deze zin waar is. Ik heb geen fiets, dus kan ik niet op de fiets naar de markt gaan. Maar omdat dit niet waar is, bestaat de markt dus niet, je kunt er geen brood halen en ik  besta ook niet. Vreemde beredenering 

Om het simpel te houden, het gaat nog veel verder zoals we hieronder kunnen lezen.

Het manifest bestaat uit 24 zgn. lezingen (‘protocollen’) die volgens de eerste verspreiders afkomstig zijn uit informele geheime bijeenkomsten tijdens het Eerste Zionistische Wereldcongres, dat in 1897 in Bazel werd gehouden. Op het eind van dat Congres werden de Protocollen uit een bijzaal van de Conferentie ontvreemd door agenten van de Russische geheime dienst. Antagonisten stellen dat de Protocollen geplagieerd zijn uit een toneelstuk van de schrijver Maurice Joly, Dialogue aux Enfers entre Montesquieu et Machiavel, ou la Politique de Machiavel au XIX. Siècle. Par un Contemporain uit 1864. Maurice Joly was echter in werkelijkheid de joodse vrijmetselaar en latere communist Moses Joël, die op zijn beurt nauwe banden had met de Duitse jood Jacob Venedey die dertien jaar daarvoor (1851) een soortgelijk boekje had geschreven (Machiavelli, Montesquieu, Rousseau). Het door de verketteraars van de Protocollen aan Joly toegeschreven toneelstuk is daaruit door hem op zijn beurt ‘geplagieerd’. In beide stukken is namelijk hetzelfde joods-ideologische gedachtengoed terug te vinden dat ook in de Talmud en de Protocollen voorkomt. Zowel de Protocollen als de stukken van deze (en andere) joodse schrijvers en revolutionairen blijken te putten uit dezelfde ideologische bron. Het gaat om de geest die eruit spreekt en die is bij de Protocollen in overeenstemming met de leer van Torah en Talmoed. Joodse rabijnen verklaarden onomwonden dat een jood die handelt overeenkomstig de Protocollen, handelt in overeenstemming met zijn geloof. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Mullog:

Verder wil ik er op wijzen dat je op basis en van één prijs niet kunt concluderen dat er een grote geldontwaring is. Je hebt daar toch op zijn minst prijzen over een bepaalde periode nodig.

Maar die prijs staat wel in Openbaring dus zal het wel een diepere betekenis hebben?!

39 minuten geleden zei TTC:

Hoe zie je dat eeuwige leven, via een proces van reïncarnatie of letterlijk?

Letterlijk, want Openbaring zegt dat in de toekomst de dood niet meer zal zijn. In de hemel was de dood al niet, dus moet dit over de aarde gaan, anders zou deze tekst overbodig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Letterlijk, want Openbaring zegt dat in de toekomst de dood niet meer zal zijn. In de hemel was de dood al niet, dus moet dit over de aarde gaan, anders zou deze tekst overbodig zijn.

Worden er dan ook nog nieuwe mensen geboren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Om het simpel te houden, het gaat nog veel verder zoals we hieronder kunnen lezen.

Het manifest bestaat uit 24 zgn. lezingen (‘protocollen’) die volgens de eerste verspreiders afkomstig zijn uit informele geheime bijeenkomsten tijdens het Eerste Zionistische Wereldcongres, dat in 1897 in Bazel werd gehouden. Op het eind van dat Congres werden de Protocollen uit een bijzaal van de Conferentie ontvreemd door agenten van de Russische geheime dienst. Antagonisten stellen dat de Protocollen geplagieerd zijn uit een toneelstuk van de schrijver Maurice Joly, Dialogue aux Enfers entre Montesquieu et Machiavel, ou la Politique de Machiavel au XIX. Siècle. Par un Contemporain uit 1864. Maurice Joly was echter in werkelijkheid de joodse vrijmetselaar en latere communist Moses Joël, die op zijn beurt nauwe banden had met de Duitse jood Jacob Venedey die dertien jaar daarvoor (1851) een soortgelijk boekje had geschreven (Machiavelli, Montesquieu, Rousseau). Het door de verketteraars van de Protocollen aan Joly toegeschreven toneelstuk is daaruit door hem op zijn beurt ‘geplagieerd’. Ikzelf acht de plagiaat-theorie in deze discussie van nul en gener waarde; wellicht dat ik daarop bij een andere gelegenheid dieper zal ingaan. In beide stukken is namelijk hetzelfde joods-ideologische gedachtengoed terug te vinden dat ook in de Talmud en de Protocollen voorkomt. Zowel de Protocollen als de stukken van deze (en andere) joodse schrijvers en revolutionairen blijken te putten uit dezelfde ideologische bron. Het gaat om de geest die eruit spreekt en die is bij de Protocollen in overeenstemming met de leer van Torah en Talmoed. Joodse rabijnen verklaarden onomwonden dat een jood die handelt overeenkomstig de Protocollen, handelt in overeenstemming met zijn geloof. (bron)

Het is maar wat je simpel noemt....

Voor mijzelf heeft dit 0 betekenis.
De nuance die je legt ligt bij de "ander",wat de  'ander' doet,heeft gedaan, terwijl de essentie van die protocollen macht betreft die onszelf aangaat.
Er wordt macht uitgeoefend over de mens door een spel wat gespeeld wordt en iedereen die in dit spel zit, handelt overeenkomstig met de protocollen.
Die essentie van de protocollen bestond al ver voor dat ze geschreven werd. en het is eigenlijk geupdated door de huidige machtsmiddelen te benoemen, zoals geld bijvoorbeeld genoemd wordt.
De essentie van de protocollen bestonden al  voor dat het geld  bestond, waarin de beschreven machten aan het werk waren. Angst, geweld en verafgoding (het op een voetstuk plaatsen) liggen aan de basis van de essentie van de protocollen. Verdeeldheid creëren om eenheid te voorkomen.
Het is niet de ander die dat doet. het is de ander die gebruik maakt van of lijdt onder de verbondenheid aan die essentie van de protocollen.
En slechts door de verbondenheid met die essentie van de protocollen te verbreken, jezelf ervan te bevrijden, kun je voor jezelf en de ander iets anders laten  bestaan.

Bijvoorbeeld een wereld waar dankbaarheid verwerven de motivatie is en dankbaar zijn leidt tot het voorzien worden in behoefte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei TTC:

Worden er dan ook nog nieuwe mensen geboren? 

Weet het niet zeker, maar denk het niet. De aarde zal gevuld worden met degenen die de grote verdrukking overleven en met degenen die een opstanding krijgen, en daar zullen vast ook kinderen bij zijn. We verouderen niet. We zullen er wellicht als jonge volwassenen uitzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Het is maar wat je simpel noemt....

Voor mijzelf heeft dit 0 betekenis.
De nuance die je legt ligt bij de "ander",wat de  'ander' doet,heeft gedaan, terwijl de essentie van die protocollen macht betreft die onszelf aangaat.
Er wordt macht uitgeoefend over de mens door een spel wat gespeeld wordt en iedereen die in dit spel zit, handelt overeenkomstig met de protocollen.
Die essentie van de protocollen bestond al ver voor dat ze geschreven werd. en het is eigenlijk geupdated door de huidige machtsmiddelen te benoemen, zoals geld bijvoorbeeld genoemd wordt.
De essentie van de protocollen bestonden al  voor dat het geld  bestond, waarin de beschreven machten aan het werk waren. Angst, geweld en verafgoding (het op een voetstuk plaatsen) liggen aan de basis van de essentie van de protocollen. Verdeeldheid creëren om eenheid te voorkomen.
Het is niet de ander die dat doet. het is de ander die gebruik maakt van of lijdt onder de verbondenheid aan die essentie van de protocollen.
En slechts door de verbondenheid met die essentie van de protocollen te verbreken, jezelf ervan te bevrijden, kun je voor jezelf en de ander iets anders laten  bestaan.

Bijvoorbeeld een wereld waar dankbaarheid verwerven de motivatie is en dankbaar zijn leidt tot het voorzien worden in behoefte.

Met je eens, die protocollen zeggen veel meer dan wat de initieel oppervlakkige lezing mag doen besluiten. De ernst ervan wordt blijkbaar liever ontkend, wellicht omdat het bijna onwaarschijnlijk is dat we ons zo laten misleiden. En dat is natuurlijk nogal moeilijk om toe te geven, zelfs wanneer het glashelder wordt toegelicht. Met dank aan Foppe om deze bijzondere bronnen aan te reiken:

Monsterlijk Geniaal Plan

Uit deze inhoudsopgave blijkt direct de genialiteit van dit stuk uit 1903. Lang voordat er sprake was van een ‘Wereldoorlog’ werden de Wereldoorlogen in de Protocollen al beraamd en aangekondigd. Hetzelfde geldt voor de economische crises, de wapenwedloop, de teloorgang van het Christendom, de val van de Keizerrijken in Rusland, Duitsland, Oostenrijk enz., de vestiging van het Totalitarisme (=Communisme), de gecontroleerde pers en media, het propageren van pornografie in Westerse landen, anti-autoritairisme, normloosheid, enz., enz. Let op: het zijn geen 'voorspellingen', het is een draaiboek waarvan de opeenvolgende acties automatisch tot de gewenste gebeurtenissen moeten leiden.

De Protocollen roepen op om langs onopvallende wegen oorlogen en revoluties aan te stoken, regeringsleiders te chanteren, het onderwijs omver te gooien, de economie te controleren, het gezin te ondermijnen, amusement te bevorderen om de aandacht van de mensen af te leiden, vernietigende ideologieën te bevorderen, de pers te domineren om het denken van de mensen te beïnvloeden, de moraal te bederven, alcoholisme, pornografie, prostitutie, etc. te bevorderen, enz.

Nu er een eeuw is verstreken kunnen we om ons heen waarnemen dat alles wat in de Protocollen werd gepland, ook daadwerkelijk werd uitgevoerd en de daarmee beoogde resultaten vrijwel volledig zijn bereikt. Vandaag gaan die beraamde ontwikkelingen niet alleen onverminderd door, ze bevinden zich zelfs in een stroomversnelling. De resultaten daarvan zijn voor ieder zichtbaar. Er is geen reden aan te nemen dat het finale doel, het verkrijgen van de definitieve macht over de wereld door de joods-maçonnieke elite, niet binnen enkele decennia zal worden bereikt. Dat is geen voorspelling te noemen: het is een logisch gevolg van de uitvoering van dit monsterlijk geniale plan. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Maar die prijs staat wel in Openbaring dus zal het wel een diepere betekenis hebben?!

Natuurlijk. Waarschijnlijk is de diepere betekenis dat Johannes niet prijsbewust was of dat hij nooit de inkopen deed of dat hij de lokale markt niet bezocht of dat hij nooit tarwe kocht. Je kunt overal wel een diepere waarheid in proberen te ontdekken maar de conclusie van geldontwaarding die je trekt raakt kant noch wal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid