Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei TTC:

Vanuit dat standpunt zouden dan alle andere religies moeten vernietigd worden, laat ons daar gemakshalve even van uitgaan. Wellicht na wat 'gerommel' ontstaat er dan een 'nieuwe wereld', kan je ons een indicatie geven van hoe deze wereld er zal uitzien? 

Tijdens de grote verdrukking zullen Jehovah's Getuigen net zo goed vervolgd worden. Het grote verschil is dat tijdens Armageddon, de climax van de grote verdrukking zou je het kunnen noemen, de ware religie beschermd zal worden en dit overleefd. Openbaring 7:13 Toen vroeg een van de oudsten mij: ‘Wie zijn dat in die witte gewaden en waar komen ze vandaan?’ Onmiddellijk zei ik tegen hem: ‘Mijn heer, u weet het.’ Daarop zei hij: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verdrukking komen. Ze hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam.  15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden.  16 Ze zullen geen honger of dorst meer hebben, de zon zal niet op hen branden en geen verschroeiende hitte zal hen treffen.  17 Want het Lam, dat in het midden van de troon is, zal hen hoeden en hen leiden naar bronnen met levengevend water. 

De wereld zal weer opgebouwd moeten worden, maar dan zal de wereld zijn zoals de bedoeling was tijdens de schepping.

Dan zullen de werken van de Satan ongedaan worden gedaan. 1joh:3:8 Wie zonde beoefent, komt uit de Duivel voort, want de Duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de Duivel ongedaan te maken.

De natuur is weer in evenwicht, de dood zal niet meer zijn, mensen leven in harmonie met elkaar en de natuur. Jehovah's naam zal dan geheiligd worden doordat Zijn oorspronkelijke voornemen tot uitvoer wordt gebracht. Met Jezus als koning kunnen we daar ook het volste vertrouwen in hebben. Gods Koninkrijk is een reeel koninkrijk, niet zomaar een hartestoestand zoals ik hier wel eens lees. 

Psalm 37:29 zegt het heel mooi:

29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezittenen ze zullen er eeuwig leven.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

5 minuten geleden zei sjako:
  • De wereld zal weer opgebouwd moeten worden, maar dan zal de wereld zijn zoals de bedoeling was tijdens de schepping.
  • Dan zullen de werken van de Satan ongedaan worden gedaan.  
  • De natuur is weer in evenwicht, de dood zal niet meer zijn, mensen leven in harmonie met elkaar en de natuur.

Ik laat het onheil even voor wat het is, op die manier komen we tot de wederopbouw van wat een 'nieuwe wereld' wordt. Interessant hierin zijn de werken van Satan, kan je die specifiek benoemen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

De wereld zal weer opgebouwd moeten worden, maar dan zal de wereld zijn zoals de bedoeling was tijdens de schepping.

Kan God niet gewoon opnieuw beginnen? Alles weg, ff zes dagen herscheppen, die boom weglaten (mooi leer momentje voor Hem) en klaar is Kees. Scheelt Hem, ons en Satan een hoop gedoe :+

1 uur geleden zei sjako:

Het mooie was trouwens ook dat Poetin een gezin decoreerde als voorbeeldgezin. Niet wetende dat dit gezin Jehovah's Getuigen waren.

Wat zegt dat over Poetin? Fascinerender nog, wat zegt dat over het gezin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Kan God niet gewoon opnieuw beginnen? Alles weg, ff zes dagen herscheppen, die boom weglaten (mooi leer momentje voor Hem) en klaar is Kees. Scheelt Hem, ons en Satan een hoop gedoe

Zeer interessant idee, mag ik wel mijn gsm houden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik denk dat het niet gaat lukken. Er zal wellicht één officiële religie komen, maar ondergronds zal de ware religie gewoon doorgaan. De vervolging van de ware religie zal onderdeel zijn van de grote verdrukking. 

Het zal wellicht een mengeling zijn van Islam en Christenheid.

Dit werpt bij mij twee vragen op

  • Is die mengeling van Islam en Christenheid de ondergrondse ware religie of de officiële religie? het onderwerp van de zin is niet eenduidig te bepalen.
  • Als je naar het christendom kijkt dan is het al onmogelijk daar één religie bij te bedenken behalve op meta, meta, meta niveau (zoiets als Jezus is onderdeel van de religie). Voor de islam geldt hetzelfde. En nu beweer jij hier dat er een mengeling van christendom en islam gaat ontstaan die eenduidig is? En dat meen je serieus?
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Dit werpt bij mij twee vragen op

  • Is die mengeling van Islam en Christenheid de ondergrondse ware religie of de officiële religie? het onderwerp van de zin is niet eenduidig te bepalen.
  • Als je naar het christendom kijkt dan is het al onmogelijk daar één religie bij te bedenken behalve op meta, meta, meta niveau (zoiets als Jezus is onderdeel van de religie). Voor de islam geldt hetzelfde. En nu beweer jij hier dat er een mengeling van christendom en islam gaat ontstaan die eenduidig is? En dat meen je serieus?

Men is er al een tijdje mee bezig, louter ter info:.

Syncretisme is in de godsdienstwetenschappen een term die verwijst naar het naar elkaar toegroeien van religies, als een poging om uiteenliggende of tegengestelde geloven en religies met elkaar te combineren. Een equivalent woord kan fusie of hybridisatie zijn. Het syncretisme is ook de samengroeiing en versmelting, onder andere van wereldbeschouwingen van verschillende herkomst, zonder dat er echte samenvattende beschouwing wordt bereikt. Bij uitbreiding kan ook in taalvormen of muziek syncretisme worden nagestreefd. Syncretisme veronderstelt in zijn algemeenheid een onderliggende eenheid. Sommige godsdienstwetenschappers verwerpen de term syncretisme, omdat het immers veronderstelt dat er zuivere religies zouden bestaan. Maar in werkelijkheid zijn religies steeds in interactie met hun omgeving. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Ik denk dat we nog niet klaar zijn met de evolutie, maar als je liever alles weg wil voor mij geen probleem. 

Mijn suggestie aan God was te stoppen en opnieuw te beginnen. Nogmaals, wat begrijp je niet aan "Alles weg"? Dat iemand dan ergens nog niet klaar mee is is dan jammer, had hij/zij maar door moeten werken. Dat je je GSM kwijt bent is dan jammer, koop maar een nieuwe als je weer aan de beurt bent. Helemaal van scratch af aan opnieuw, maar zonder de boom! :B

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

Mijn suggestie aan God was te stoppen en opnieuw te beginnen. Nogmaals, wat begrijp je niet aan "Alles weg"? Dat iemand dan ergens nog niet klaar mee is is dan jammer, had hij/zij maar door moeten werken. Dat je je GSM kwijt bent is dan jammer, koop maar een nieuwe als je weer aan de beurt bent. Helemaal van scratch af aan opnieuw, maar zonder de boom!

Geen probleem, heb je al een datum in gedachten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Syncretisme 

Dit leidt alleen maar tot meer religies. Als je twee samenvoegd heb je er drie. De twee oude en één nieuwe. ;)

1 minuut geleden zei TTC:

Geen probleem, heb je al een datum in gedachten? 

Een aantal op dit forum kan niet wachten. Mij maakt het niks uit. Vanmiddag nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Dit leidt alleen maar tot meer religies. Als je twee samenvoegd heb je er drie. De twee oude en één nieuwe

Ja, er zijn drie soorten mensen, zij die kunnen tellen en zij die dat niet kunnen. :)

6 minuten geleden zei Mullog:

Een aantal op dit forum kan niet wachten. Mij maakt het niks uit. Vanmiddag nog?

Goed idee, dan betaal ik eerst al m'n rekeningen nog, je weet maar nooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Mullog:

Wat zegt dat over Poetin? Fascinerender nog, wat zegt dat over het gezin?

Over Poetin niet zoveel denk ik, want hij zal ze niet persoonlijk hebben uitgezocht. Daar zal hij zijn hulpjes voor hebben. Over het gezin zegt het wel iets. Ze vielen positief op. Het was een voorbeeldig gezin. 

De aarde helemaal vernietigen en opnieuw beginnen lost niks op. De satan zal dan opnieuw toeslaan. De strijdvraag zal moeten worden opgelost: Heeft God het volste recht om als Souverein over de aarde te heersen. Want dat was eigenlijk het punt waar het om draait. De duivel moet als leugenaar worden ontmaskert en worden vernietigd alvorens er een rechtvaardige wereld tot stand kan komen. Jezus speelt daar een belangrijke rol in. Satan is door het offer van Jezus zogoed als verslagen. Wat we nu zien zijn de laatste steuptrekkingen van Satan. Maar hij zal niet overwinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

vaststellen hoe een document is gebruikt is iets anders dan "onderzoek doen naar de waarachtigheid". Sterker nog, het heeft er niets mee te maken. Wat versta jij onder "onderzoek doen naar de waarachtigheid?"

@TTC, ik begrijp dat je op deze simpele vraag geen antwoord wil of kunt geven?

1 uur geleden zei sjako:

Ben zelf één van Jehovah's Getuigen dus ik zou dat niet zijn als ik niet zou geloven dat wij het bij het juiste eind hebben

Voor "Jehova's Getuigen" kun je hier élke ander willekeurige godsdienst invullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

ik begrijp dat je op deze simpele vraag geen antwoord wil of kunt geven?

In de door Foppe aangeboden link staan zelfs verwijzingen naar Blavatsky, zoals je weet is dat nog van een heel andere magnitude. Maar om het simpel te houden kan je dit rapport eens doornemen, het abstract op de eerste pagina volstaat om dat onderzoek naar waarachtigheid te begeleiden. En voor de goede orde, het zijn echt geen koorknaapjes die dergelijke rapporten schrijven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik zei @TTC, onderzoek naar de waarachtigheid van de protocollen van Sion houdt volgens mij dat je gaat onderzoek of het een echt verslag van een bijeenkomst is, of dat dat het verzonnen is.

Jji post nu een link (eigenlijk argumenting by link, maar goed..) van een onderzoek van het IMF naar de effectiviteit van economische stimuleringsmaatregelen uit e=het einde van de jaren '30.

Ben je de kluts kwijt of zo ?

Je hebt ook nog geen antwoord gegeven op de vraag wat jij verstaat onder een onderzoek naar waarachtigheid. Wat jij denkt dus. Bespaar me de link naar een willekeurig IMF onderzoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat Foppe er nog nooit écht kritisch over heeft nagedacht, laat ons hopen dat deze dialoog er de aanleiding toe mag zijn.

Lucifer betekent 'brenger van licht', op zichzelf is dat geen probleem. De interpretaties zijn een andere kwestie, vaak zo oppervlakkig waardoor het ongeloofwaardig wordt.

Iemand zei me eens: "lucifer denkt zich met de zon te kunnen meten " :)

We weten heel goed dat Lucifer zijn naam geen eer meer aan doet (F)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zoals ik zei @TTC, onderzoek naar de waarachtigheid van de protocollen van Sion houdt volgens mij dat je gaat onderzoek of het een echt verslag van een bijeenkomst is, of dat dat het verzonnen is. Jji post nu een link (eigenlijk argumenting by link, maar goed..) van een onderzoek van het IMF naar de effectiviteit van economische stimuleringsmaatregelen uit e=het einde van de jaren '30. Ben je de kluts kwijt of zo? Je hebt ook nog geen antwoord gegeven op de vraag wat jij verstaat onder een onderzoek naar waarachtigheid. Wat jij denkt dus. Bespaar me de link naar een willekeurig IMF onderzoek.

Helemaal de kluts niet kwijt, dat IMF-rapport is vandaag springlevend en regeringen worden er opnieuw over geïnterpelleerd ter vermijding van soortgelijke scenario's als destijds. Nu, van mij mag je die protocollen een hoax noemen, wie het aandachtig leest mag misschien tot andere conclusies komen. Er zijn wel meer werken die naar deze problematiek verwijzen, het staat je vrij om het zelfstandig te onderzoeken. Hieronder alvast een impressie over leningen en krediet:

Protocol 21 (Leningen en krediet)

Aan mijn laatste beschouwing wil ik nu een uitvoerige uiteenzetting over de binnenlandse leningen toevoegen. Over de buitenlandse leningen zal ik niet meer spreken; ze hebben onze zakken met het geld van de volkeren volgepropt; in onzen staat echter zullen er geen buitenlandse leningen meer zijn. Wij hebben de omkoopbaarheid van de staatsambtenaren en de nalatigheid van de vorsten gebruikt om onze gelden twee-, drie- en meervoudig terug te krijgen, terwijl wij de regeringen meer geld leenden dan zij onvoorwaardelijk nodig hadden. Wie zou ons dat kunnen nadoen? Ik zal mij nu met de bijzonderheden van de binnenlandse leningen bezig houden. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zoals ik zei @TTC, onderzoek naar de waarachtigheid van de protocollen van Sion houdt volgens mij dat je gaat onderzoek of het een echt verslag van een bijeenkomst is, of dat dat het verzonnen is.

TTC, je bent hier nu meerdere malen niet op in gegaan. Ik kom tot de conclusie dat je maar wat schrijft en het antwoord ontloopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

TTC, je bent hier nu meerdere malen niet op in gegaan. Ik kom tot de conclusie dat je maar wat schrijft en het antwoord ontloopt.

Er wordt op Wikipedia gezegd dat het om een fictief verslag gaat, de oorsprong daarvan gaat veel verder. 

De oorsprong ligt in een tegen de Franse keizer Napoleon III gericht strijdschrift, getiteld: Dialoog in de hel tussen Montesquieu, Napoleon III en Machiavelli. Dit werd geschreven in 1864 (en uitgegeven in Brussel) door de naar België uitgeweken Franse advocaat Maurice Joly, die hiermee de machtshonger, anti-sociale ideeën en imperialistische houding van Napoleon III hekelde. Via een Russische diplomaat kwam de tekst veel later onder de aandacht van de Ochrana, de Russische geheime dienst, die het uitstekend kon gebruiken in zijn politiek om de joden aan te wijzen als zondebok voor de rampzalige toestanden op dat moment in het Russische Rijk. (bron)

Ik kom tot de conclusie dat je niet bereid bent om er dieper/verder over na te denken, niemand verplicht je daartoe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Goed dat je nu eindelijk inziet dat het een verzonnen verhaal is. Een qua waarachtigheid dus een waarde heeft van 0,0.

Zo kan/mag je dat zelf zien, toch blijft het wel bijzonder dat velen een hoax gebruiken om hun ding te doen. Of zijn de vele Joden die gesneuveld zijn ook niet waarachtig misschien? Maar misschien kan je het vergelijken met de bitcoin, ooit als grap begonnen en nu een heisa van jewelste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Over het gezin zegt het wel iets. Ze vielen positief op. Het was een voorbeeldig gezin. 

In Poetins Rusland. Ja, dat zegt echt wel iets 8-)

1 uur geleden zei sjako:

De aarde helemaal vernietigen en opnieuw beginnen lost niks op. De satan zal dan opnieuw toeslaan. De strijdvraag zal moeten worden opgelost: Heeft God het volste recht om als Souverein over de aarde te heersen. Want dat was eigenlijk het punt waar het om draait. De duivel moet als leugenaar worden ontmaskert en worden vernietigd alvorens er een rechtvaardige wereld tot stand kan komen. Jezus speelt daar een belangrijke rol in. Satan is door het offer van Jezus zogoed als verslagen. Wat we nu zien zijn de laatste steuptrekkingen van Satan. Maar hij zal niet overwinnen.

Dat vind jij. Wegvagen en opnieuw beginnen, zeg ik. Geen boom, geen duivel, misschien zelfs geen nieuwe Adam en Eva (voor de zekerheid), kortom geen gedoe. Wat is daar geen oplossing aan? Alle punten hierboven zijn er dan niet meer. Meer oplossing is er gewoon niet.

Maar ik snap het probleem wel. Dat is een te eenvoudige oplossing waarin de mens geen rol speelt. De arrogantie van de mens om in dit toneelspel een hoofdrol te willen vervullen en de desintresse van de regiseur om de de mensheid zonder pardon van het toneel te schoppen. Dat is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Mullog:

Dat vind jij. Wegvagen en opnieuw beginnen, zeg ik. Geen boom, geen duivel, misschien zelfs geen nieuwe Adam en Eva (voor de zekerheid), kortom geen gedoe. Wat is daar geen oplossing aan? Alle punten hierboven zijn er dan niet meer. Meer oplossing is er gewoon niet. Maar ik snap het probleem wel. Dat is een te eenvoudige oplossing waarin de mens geen rol speelt. De arrogantie van de mens om in dit toneelspel een hoofdrol te willen vervullen en de desintresse van de regiseur om de de mensheid zonder pardon van het toneel te schoppen. Dat is het.

Blijkbaar heb je geen zin meer om te spelen?

Het idee van de homo ludens (Latijn voor "spelende mens") is een mensbeeld waarin de mens eerst en vooral een spelend wezen is. De oudst bekende vermelding van de term is de titel van het boek Homo ludens, een algemeen cultuurwetenschappelijk werk uit 1938 van de Nederlandse historicus Johan Huizinga, die grote bekendheid verwierf met zijn cultuurhistorische magnum opus Herfsttij der Middeleeuwen. Zoals de titel al doet vermoeden gaat Homo ludens over het belang van het spe(e)lelement van cultuur en samenleving. Het spel zou een noodzakelijke voorwaarde zijn voor het voortbrengen van cultuur. In Homo ludens beschreef Huizinga een onbeschaafd en verwerpelijk puerilisme in contrast met de door hem geïdealiseerde ernst in het spel van politiek en cultuur. In de jaren 1960 werd het concept homo ludens nieuw leven ingeblazen door de Provo's en door de Kabouterbeweging. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Blijkbaar heb je geen zin meer om te spelen?

Dit hele forum is toch een spel? En dit topic heet eindtijd, en als ik er een einde aan wil maken krijg ik het verwijt dat ik niet wil spelen?

Hoe langer ik er over nadenk, hoe charmanter ik mijn oplossing vind. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Waarom ingewikkelde verdrukkingen, tekenen die achteraf toch geen tekenen blijken te zijn, voorspellingen die niet uitkomen, duizend jaar onder Satan om daarna voor altijd onder 144.000 JG's te moeten doorbrengen (ik weet niet wat erger is ;) :B) en dat allemaal gebseerd op (flarden van) zinnen uit een boek waar geen verstandig mens een touw aan vast kan knopen.

Ik neem aan dat je je rekeningen inmiddels betaald hebt (fluitje van een cent met internetbankieren), dus waar wachten we op?    

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid