Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei TTC:

Ja, zoals geweten is het een dubbeltje op z'n kant, we hopen het beste maar vrezen het ergste. De feiten zijn zoals ze zijn, technisch gezien is er geen probleem om een culturele transformatie door te voeren, het is echter bidden en hopen dat we dat tijdig gaan inzien. De wereld op een tweesprong zoals in een vereenvoudigd model kan weerspiegeld worden. Kortom, in religieus opzicht kunnen we niet zeggen dat God de mensheid niet genegen is, alle middelen zijn immers beschikbaar om een ethische upgrade te realiseren. Ons blijven verankeren aan Satan zal niet helpen, dat is mi gemakszucht.

pzwzxlt.png

We zullen bidden en winnen, alleen God heeft nog iets beters in gedachten. Ik droomde vannacht iets wat er mee vergeleken kan worden. Mijn oude autootje (Daihatsu Cuore) uit 1999 werd gestolen. Maar in mijn droom vergoede de dief het via zijn verzekering en mocht ik een auto naar mijn wens uit kiezen. Het werd een nieuw ogende grijze auto wat leek op een Seat Ibiza. Voor mij een hele vooruitgang. Hij was maar 6 jaar oud.

Zo geloof ik dat in de genade van onze Verzekeraar Jezus Christus deze wereld wat door satan geroofd is, vergoed wordt door een veel mooiere nieuwe wereld :D. Laten we bidden dat de dieven van satan onder de mensen die onze vrede roven bekeren en met ons mee met hun verzekeraar Jezus een nieuwe wereld van vrede aan elkaar terug schenken |:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Zojuist zei Gaitema:

We zullen bidden en winnen, alleen God heeft nog iets beters in gedachten. Ik droomde vannacht iets wat er mee vergeleken kan worden. Mijn oude autootje (Daihatsu Cuore) uit 1999 werd gestolen. Maar in mijn droom vergoede de dief het via zijn verzekering en mocht ik een auto naar mijn wens uit kiezen. Het werd een nieuw ogende grijze Seat Ibiza. Voor mij een hele vooruitgang. Hij was maar 6 jaar oud. Zo geloof ik dat in de genade van onze Verzekeraar Jezus Christus deze wereld wat door satan geroofd is, vergoed wordt door een veel mooiere nieuwe wereld. Laten we bidden dat de dieven van satan onder de mensen die onze vrede roven bekeren en met ons mee met hun verzekeraar Jezus een nieuwe wereld van vrede aan elkaar terug schenken

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de mensheid tijdig die ethische upgrade zal realiseren, verder hoop ik ten stelligste dat ik daarin ongelijk zal krijgen. Bij wie ben je verzekerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de mensheid tijdig die ethische upgrade zal realiseren, verder hoop ik ten stelligste dat ik daarin ongelijk zal krijgen. Bij wie ben je verzekerd?

Bij Jezus Christus |:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Gaitema:

Lijkt me waarheidsgetrouw

Het is dan ook altijd hetzelfde verhaal, er werden al duizenden boeken over geschreven. Hoe dienen we dat begrip 'Satan' dan te interpreteren? Wat betreft die teleurstelling, het staat allemaal beschreven:

Onze macht berust op de voortdurende honger en zwakte van de arbeider, omdat hij daardoor aan onzen wil wordt onderworpen en noch kracht noch energie zal hebben om zich tegen onzen wil te verzetten. De honger verleent aan het kapitaal meer rechten over de arbeider dan destijds de wettelijke macht van de koningen aan de adel kon verlenen. Door nood, afgunst en haat zullen wij de massa's leiden en ons van haar handen bedienen om alles te vermorzelen wat zich tegen onze plannen verweert. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Het is dan ook altijd hetzelfde verhaal, er werden al duizenden boeken over geschreven. Hoe dienen we dat begrip 'Satan' dan te interpreteren? Wat betreft die teleurstelling, het staat allemaal beschreven:

Onze macht berust op de voortdurende honger en zwakte van de arbeider, omdat hij daardoor aan onzen wil wordt onderworpen en noch kracht noch energie zal hebben om zich tegen onzen wil te verzetten. De honger verleent aan het kapitaal meer rechten over de arbeider dan destijds de wettelijke macht van de koningen aan de adel kon verlenen. Door nood, afgunst en haat zullen wij de massa's leiden en ons van haar handen bedienen om alles te vermorzelen wat zich tegen onze plannen verweert. (bron)

Waarom blijf je hier maar uit citeren TTC? Geloof je dit soort dingen werkelijk? Als je enkel de eerste tekst leest van dat boek, door de vertaler geschreven: "De protocollen zijn een zeer explosief geschrift dat gezien moet worden als een geactualiseerde en geconcretiseerde uitwerking van de plannen van Adam Weishaupt. De Illuminatie vormen de geheime kracht achter de Protocollen en zijn daarmee tevens de leidende kracht achter de nagestreefde wereldheerschappij.". Vervolgens google je op Adam Weishaupt en dan kom je precies tegen wat ik al dikwijls geschreven heb. Iemand die rationeel is, die gelijkheid van mensen nastreeft en dan ineens de boeman wordt. Of om Wikipedia te citeren: ""Weishaupt’s plan was to educate Illuminati followers in the highest levels of humanity and morality (basing his teachings on the supremacy of Reason, allied with the spirit of the Golden Rule of not doing to others what one would not wish done to oneself), so that if Illuminati alumni subsequently attained positions of significance and power (such as in the fields of education and politics), they could exert a benevolent and uplifting influence upon society at large. His project was utopian and naively optimistic, and he himself was certainly not without flaws of character – but neither he nor his plan was evil or violent in and of themselves. It is one of the deplorable and tragic ironies of history that a man who tried to inculcate virtue, philanthropy, social justice and morality has become one of the great hate-figures of 21st-century ‘conspiracy’ thinking."[23]

Het is allang duidelijk dat de protocollen van Sion een hoax zijn. http://www.kwakzalverij.nl/encyclopedie/p/encyclopedie-protocollen-van-de-wijzen-van-zion/

Dus waarom je maar blijft citeren, het is mij een raadsel.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Het is dan ook altijd hetzelfde verhaal, er werden al duizenden boeken over geschreven. Hoe dienen we dat begrip 'Satan' dan te interpreteren? Wat betreft die teleurstelling, het staat allemaal beschreven:

Onze macht berust op de voortdurende honger en zwakte van de arbeider, omdat hij daardoor aan onzen wil wordt onderworpen en noch kracht noch energie zal hebben om zich tegen onzen wil te verzetten. De honger verleent aan het kapitaal meer rechten over de arbeider dan destijds de wettelijke macht van de koningen aan de adel kon verlenen. Door nood, afgunst en haat zullen wij de massa's leiden en ons van haar handen bedienen om alles te vermorzelen wat zich tegen onze plannen verweert. (bron)

 

49 minuten geleden zei Foppe1986:

Waarom blijf je hier maar uit citeren TTC? Geloof je dit soort dingen werkelijk? Als je enkel de eerste tekst leest van dat boek, door de vertaler geschreven: "De protocollen zijn een zeer explosief geschrift dat gezien moet worden als een geactualiseerde en geconcretiseerde uitwerking van de plannen van Adam Weishaupt. De Illuminatie vormen de geheime kracht achter de Protocollen en zijn daarmee tevens de leidende kracht achter de nagestreefde wereldheerschappij.". Vervolgens google je op Adam Weishaupt en dan kom je precies tegen wat ik al dikwijls geschreven heb. Iemand die rationeel is, die gelijkheid van mensen nastreeft en dan ineens de boeman wordt. Of om Wikipedia te citeren: ""Weishaupt’s plan was to educate Illuminati followers in the highest levels of humanity and morality (basing his teachings on the supremacy of Reason, allied with the spirit of the Golden Rule of not doing to others what one would not wish done to oneself), so that if Illuminati alumni subsequently attained positions of significance and power (such as in the fields of education and politics), they could exert a benevolent and uplifting influence upon society at large. His project was utopian and naively optimistic, and he himself was certainly not without flaws of character – but neither he nor his plan was evil or violent in and of themselves. It is one of the deplorable and tragic ironies of history that a man who tried to inculcate virtue, philanthropy, social justice and morality has become one of the great hate-figures of 21st-century ‘conspiracy’ thinking."[23]

Het is allang duidelijk dat de protocollen van Sion een hoax zijn. http://www.kwakzalverij.nl/encyclopedie/p/encyclopedie-protocollen-van-de-wijzen-van-zion/

Dus waarom je maar blijft citeren, het is mij een raadsel.

 

 

 

Je bent echt van de omgedraaide wereld. Je gelooft de genen die niet te vertrouwen zijn.

Je ziet vrees ik niet in wat geld met de mensheid doet.

6 uur geleden zei TTC:

Het is dan ook altijd hetzelfde verhaal, er werden al duizenden boeken over geschreven. Hoe dienen we dat begrip 'Satan' dan te interpreteren? Wat betreft die teleurstelling, het staat allemaal beschreven:

Onze macht berust op de voortdurende honger en zwakte van de arbeider, omdat hij daardoor aan onzen wil wordt onderworpen en noch kracht noch energie zal hebben om zich tegen onzen wil te verzetten. De honger verleent aan het kapitaal meer rechten over de arbeider dan destijds de wettelijke macht van de koningen aan de adel kon verlenen. Door nood, afgunst en haat zullen wij de massa's leiden en ons van haar handen bedienen om alles te vermorzelen wat zich tegen onze plannen verweert. (bron)

Machtig interessant document. Dank je voor de bron.

Mooi trouwens dat zij hun plannen nooit helemaal kunnen uitvoeren.

God gaat voor hen namelijk letterlijk roet in het eten gooien :P

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

Je bent echt van de omgedraaide wereld. Je gelooft de genen die niet te vertrouwen zijn en wie te vertrouwen zijn verklaar je voor gek.

Je ziet niet in wat geld met de mensheid doet.

Jij zegt dit enkel maar vanuit jouw geloof. Het geloof in een strijd tussen goed en kwaad, een groep landen dat samentrekt tegen God en Israel en dan verslagen wordt, etc.. Als je niet gelovig was geweest had je dit heel anders bekeken. 

Je zou gewoon eens kritisch moeten kijken naar de bronnen van Zion, en dan blijkt er niks van te deugen. Geschreven als een aanklacht tegen VM en een keizer, vervolgens kregen de jezuïeten de schuld en an passant de joden. En momenteel weer alle geheime genootschappen die zogenaamd de touwtjes in handen hebben? 

http://historicism.com/misc/protocols.htm

Lees gewoon kritisch, dan weet je dat het een hoax is. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Foppe1986:

Jij zegt dit enkel maar vanuit jouw geloof. Het geloof in een strijd tussen goed en kwaad, een groep landen dat samentrekt tegen God en Israel en dan verslagen wordt, etc.. Als je niet gelovig was geweest had je dit heel anders bekeken. 

Je zou gewoon eens kritisch moeten kijken naar de bronnen van Zion, en dan blijkt er niks van te deugen. Geschreven als een aanklacht tegen VM en een keizer, vervolgens kregen de jezuïeten de schuld en an passant de joden. En momenteel weer alle geheime genootschappen die zogenaamd de touwtjes in handen hebben? 

http://historicism.com/misc/protocols.htm

Lees gewoon kritisch, dan weet je dat het een hoax is. 

 

Wat ik zie is een schitterende omschrijving van de problemen van deze tijd en ik zie in jou een atheïst die satanisten, vrijmetselaars en de illuminatie blindelings op hun woorden en blauwe ogen vertrouwd en precies het bewijs leveren van wat het verlies van het geloof in God aan illusies in de mensen achterlaat. Ik kan daar niks aan doen, behalve mij er om verbazen. Echter los van dit alles heb ik al lang in mijn leven ontdekt dat ons kapitaal onze maatschappij splijt, hard en liefdeloos maakt. De mensen met het grote geld vertrouw ik doorgaans al lang niet meer, op wat individuele vrijgevigen na dan. Echter iemand die beweerd dat zijn God Lucifer heet zou ik mijn vertrouwen nooit geven. Zelfs niet als die maar een klein amateur satanistje is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Foppe1986:

Waarom blijf je hier maar uit citeren TTC? Geloof je dit soort dingen werkelijk? Als je enkel de eerste tekst leest van dat boek, door de vertaler geschreven: "De protocollen zijn een zeer explosief geschrift dat gezien moet worden als een geactualiseerde en geconcretiseerde uitwerking van de plannen van Adam Weishaupt. De Illuminatie vormen de geheime kracht achter de Protocollen en zijn daarmee tevens de leidende kracht achter de nagestreefde wereldheerschappij.". Vervolgens google je op Adam Weishaupt en dan kom je precies tegen wat ik al dikwijls geschreven heb. Iemand die rationeel is, die gelijkheid van mensen nastreeft en dan ineens de boeman wordt. Of om Wikipedia te citeren: ""Weishaupt’s plan was to educate Illuminati followers in the highest levels of humanity and morality (basing his teachings on the supremacy of Reason, allied with the spirit of the Golden Rule of not doing to others what one would not wish done to oneself), so that if Illuminati alumni subsequently attained positions of significance and power (such as in the fields of education and politics), they could exert a benevolent and uplifting influence upon society at large. His project was utopian and naively optimistic, and he himself was certainly not without flaws of character – but neither he nor his plan was evil or violent in and of themselves. It is one of the deplorable and tragic ironies of history that a man who tried to inculcate virtue, philanthropy, social justice and morality has become one of the great hate-figures of 21st-century ‘conspiracy’ thinking."[23]

Het is allang duidelijk dat de protocollen van Sion een hoax zijn. http://www.kwakzalverij.nl/encyclopedie/p/encyclopedie-protocollen-van-de-wijzen-van-zion/

Dus waarom je maar blijft citeren, het is mij een raadsel.

Waarom ben je zo angstig dat mensen dat document zouden lezen en toetsen op waarachtigheid? Het is een bijzonder document dat we best eerst volledig onderzoeken alvorens er een oordeel over te vellen, uiteraard doen we dit best in alle nuchterheid. De bikkelharde confrontatie met de realiteit van list en bedrog is echter geen pretje om te moeten (h)erkennen, het staat je natuurlijk vrij om het allemaal te ontkennen. Zie bijvoorbeeld onderstaand exploot ivm wat je zo hoog aanprijst:

Veel niet-ingewijde trede tot de loges toe uit louter nieuwsgierigheid of in de hoop een voordeel te verkrijgen of vanwege hun onvervulbare dromen om voor een publiek te kunnen spreken. Ze smachten naar uiterlijk succes en bijval, waarmee we steeds vrijgevig zijn. Wij gunnen hun gaarne dit succes om hun zelfvoldaanheid uit te buiten. Dan nemen de mensen onze inblazingen in zich op zonder zich daarvan bewust te zijn; zij zijn in hun ingebeelde onkwetsbaarheid er ten volle van overtuigd, alleen hun eigen gedachten en niet die van anderen te hebben geuit. Gij, mijne heren, kunt U in het geheel niet voorstellen, tot welk een belachelijke graad van onnozelheid men zelfs de intelligentste mensen brengen kan, wanneer men hun ijdelheid streelt en hoe gemakkelijk het aan de anderen kant is om hen door de geringste tegenslag - zij het ook slechts door het uitblijven van bijval - te ontmoedigen en hen tot onderdanige gehoorzaamheid te brengen, zodra ze daarvan maar weer resultaat verwachten. Evenals de onzen ieder succes, dat hen niet tot doel leidt, geringschatten, evenzo zijn de niet-ingewijde ter wille van een uiterlijk succes bereid al hun plannen op te offeren. Deze karakteristieke trek van de niet-ingewijde verlicht ons buitengewoon in onze taak hen af te leiden. Deze tijgers hebben zielen als lammetjes en door hun schedels waait de wind. (bron pagina 26)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Wat ik zie is een schitterende omschrijving van de problemen van deze tijd en ik zie in jou een atheïst die satanisten, vrijmetselaars en de illuminatie blindelings op hun woorden en blauwe ogen vertrouwd en precies het bewijs leveren van wat het verlies van het geloof in God aan illusies in de mensen achterlaat. Ik kan daar niks aan doen, behalve mij er om verbazen. Echter los van dit alles heb ik al lang in mijn leven ontdekt dat ons kapitaal onze maatschappij splijt, hard en liefdeloos maakt. De mensen met het grote geld vertrouw ik doorgaans al lang niet meer, op wat individuele vrijgevigen na dan.

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat Foppe er nog nooit écht kritisch over heeft nagedacht, laat ons hopen dat deze dialoog er de aanleiding toe mag zijn.

8 uur geleden zei Gaitema:

Echter iemand die beweerd dat zijn God Lucifer heet zou ik mijn vertrouwen nooit geven. Zelfs niet als die maar een klein amateur satanistje is. 

Lucifer betekent 'brenger van licht', op zichzelf is dat geen probleem. De interpretaties zijn een andere kwestie, vaak zo oppervlakkig waardoor het ongeloofwaardig wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Foppe1986:

Het is allang duidelijk dat de protocollen van Sion een hoax zijn. http://www.kwakzalverij.nl/encyclopedie/p/encyclopedie-protocollen-van-de-wijzen-van-zion/ Dus waarom je maar blijft citeren, het is mij een raadsel.

Zeer interessante passage uit jouw link:

Toen in 1933 Adolf Hitler en zijn NSDAP de macht overnamen, werd de joodse samenzwering in wezen de staatsideologie. De Protocollen werden telkens aangehaald in de Völkische Beobachter en Der Stürmer en in 1935 zelfs als verplicht lesmateriaal op school voorgeschreven. Hitler schreef al in Mein Kampf over de Protocollen dat de protesten dat deze vervalsingen waren, slechts bewezen dat ze echt waren. Lange passages in zijn boek zijn dan ook vrijwel letterlijk uit de Protocollen overgeschreven. Velen deelden Hitlers overtuiging en tot het allerlaatst van de oorlog verwees de Duitse propagandamachine naar de thema's van de Protocollen. In 1961 verklaarde Adolf Eichmann (1906-1962) waarom de nazi's gefaald hadden: Hitler zélf was een marionet in handen van de 'internationale satanische topfinanciers', met andere woorden: de Wijzen van Zion. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC, vaststellen hoe een document is gebruikt is iets anders dan "onderzoek doen naar de waarachtigheid". Sterker nog, het heeft er niets mee te maken. Wat versta jij onder "onderzoek doen naar de waarachtigheid?"

Ik begrijp dat het inhoudt dat je onderzoekt of het is wat het zegt te zijn: een verslag van een vergadering, of dat het een verzonnen schrijven is. Als je dat met me eens bent, dan zul je ook begrijpen dat jouw bovenstaande opmerking daarmee niets van doen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

@TTC, vaststellen hoe een document is gebruikt is iets anders dan "onderzoek doen naar de waarachtigheid". Sterker nog, het heeft er niets mee te maken. Wat versta jij onder "onderzoek doen naar de waarachtigheid?" Ik begrijp dat het inhoudt dat je onderzoekt of het is wat het zegt te zijn: een verslag van een vergadering, of dat het een verzonnen schrijven is. Als je dat met me eens bent, dan zul je ook begrijpen dat jouw bovenstaande opmerking daarmee niets van doen heeft.

Kijk simpelweg naar de sociale alternatieven en vraag je dan af waarom ze destijds (bv net voor WOII) niet werden toegepast, dat vormt deel van een onderzoek naar waarachtigheid. Het zijn dezelfde vragen die we ons vandaag kunnen stellen, hierbij neem ik aan dat je wel weet over welke alternatieven in het bijzonder het gaat. Die protocollen geven inzicht in de strategieën van machthebbers waarbij list en bedrog gangbaar zijn, dit in volledige tegenstelling met de harmonieuze samenleving die we tot doel stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Dat lokt tenminste begrijpelijke taal uit bij jou :D

Het gaat hier nu om die protocollen, hierin wordt gesteld dat alle andere religies zullen vernietigd worden.

Zodra wij de wereldheerschappij verkregen hebben. zullen wij geen ander geloof dulden dan dat aan onzen enen god, met wiens ons lot verbonden is, omdat wij het ingewijde en 'geïllumineerde' volk zijn en omdat door onzen God ons lot met dat van de gehele wereld samenhangt. Op dezen grond moeten wij alle andere religies vernietigen. Wanneer ook het aantal der goddelozen zich zou vermeerderen dan zal deze overgangstoestand onze plannen toch niet in de war sturen, maar veel meer de toekomstige generaties tot vermaning dienen. Wij zullen de geheimzinnige waarheid bewijzen, waarop de gehele kracht van onzen godsdienst berust. (bron pagina 24)

12 uur geleden zei Gaitema:

Machtig interessant document. Dank je voor de bron. Mooi trouwens dat zij hun plannen nooit helemaal kunnen uitvoeren. God gaat voor hen namelijk letterlijk roet in het eten gooien

Waarom zou God dat al niet lang gedaan hebben? Voor wie er aandacht voor heeft, dat proces is momenteel gaande.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC Het zou zo maar allemaal waar kunnen zijn. Openbaring zegt dit immers ook! De hoer Babylon de Grote, wat de valse religie voorstelt, zal worden vernietigd. 

Openbaring 18:21 Een sterke engel tilde een steen op zo groot als een molensteen, gooide hem in de zee en zei: ‘Zo zal Babylon, de grote stad, met een snelle worp worden neergeslingerd, en ze zal nooit meer gevonden worden.

Je ziet inderdaad krachten die naar één wereldreligie toe leiden. De Paus heeft verklaart dat dat de Moslims ook de enige ware God aanbidden. 'Tijdens het bezoek in de VS bad hij zelfs tot de God van de Islam. Mijn gevoelens van nabijheid tijdens deze tragedie die ze in Mekka hebben geleden. Op dit moment verzeker ik hen voor hen te bidden. Ik verenig mezelf met jullie allen. Een gebed tot almighty god, all merciful.’ 

Bron http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/09/Paus-pleit-in-VS-voor-globalisering-en-immigratie-en-bidt-opnieuw-tot-Allah

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

@TTC Het zou zo maar allemaal waar kunnen zijn. Openbaring zegt dit immers ook! De hoer Babylon de Grote, wat de valse religie voorstelt, zal worden vernietigd. Openbaring 18:21 Een sterke engel tilde een steen op zo groot als een molensteen, gooide hem in de zee en zei: ‘Zo zal Babylon, de grote stad, met een snelle worp worden neergeslingerd, en ze zal nooit meer gevonden worden. Je ziet inderdaad krachten die naar één wereldreligie toe leiden. De Paus heeft verklaart dat dat de Moslims ook de enige ware God aanbidden. 'Tijdens het bezoek in de VS bad hij zelfs tot de God van de Islam. Mijn gevoelens van nabijheid tijdens deze tragedie die ze in Mekka hebben geleden. Op dit moment verzeker ik hen voor hen te bidden. Ik verenig mezelf met jullie allen. Een gebed tot almighty god, all merciful.’ 

Bron http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/09/Paus-pleit-in-VS-voor-globalisering-en-immigratie-en-bidt-opnieuw-tot-Allah

Weet je dan ook al welke 'enige' wereldreligie zal overblijven? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Weet je dan ook al welke 'enige' wereldreligie zal overblijven?

Ik denk dat het niet gaat lukken. Er zal wellicht één officiële religie komen, maar ondergronds zal de ware religie gewoon doorgaan. De vervolging van de ware religie zal onderdeel zijn van de grote verdrukking. 

Het zal wellicht een mengeling zijn van Islam en Christenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ik denk dat het niet gaat lukken. Er zal wellicht één officiële religie komen, maar ondergronds zal de ware religie gewoon doorgaan. De vervolging van de ware religie zal onderdeel zijn van de grote verdrukking. 

Over welke ondergrondse ware religie heb je het hier? Gezien jouw reactie heb je daar wellicht ook wel een idee van, neem ik aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben zelf één van Jehovah's Getuigen dus ik zou dat niet zijn als ik niet zou geloven dat wij het bij het juiste eind hebben. In de geschiedenis en heden ten dage zie je het ook. Bijv. in Rusland is ons werk verboden en dat was in het verleden ook. Broeders en zusters zijn ervoor verbannen naar Syberië. Het mooie was dat door die verbanning het woord daar ook verkondigd werd en dat juist daar veel mensen tot geloof zijn gekomen. Wij proberen het geloof zo letterlijk mogelijk te vervullen, maar dat wordt dus gezien als 'extremisme'. Het mooie was trouwens ook dat Poetin een gezin decoreerde als voorbeeldgezin. Niet wetende dat dit gezin Jehovah's Getuigen waren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Ben zelf één van Jehovah's Getuigen dus ik zou dat niet zijn als ik niet zou geloven dat wij het bij het juiste eind hebben. In de geschiedenis en heden ten dage zie je het ook. Bijv. in Rusland is ons werk verboden en dat was in het verleden ook. Broeders en zusters zijn ervoor verbannen naar Syberië. Het mooie was dat door die verbanning het woord daar ook verkondigd werd en dat juist daar veel mensen tot geloof zijn gekomen. Wij proberen het geloof zo letterlijk mogelijk te vervullen, maar dat wordt dus gezien als 'extremisme'. Het mooie was trouwens ook dat Poetin een gezin decoreerde als voorbeeldgezin. Niet wetende dat dit gezin Jehovah's Getuigen waren.

Vanuit dat standpunt zouden dan alle andere religies moeten vernietigd worden, laat ons daar gemakshalve even van uitgaan. Wellicht na wat 'gerommel' ontstaat er dan een 'nieuwe wereld', kan je ons een indicatie geven van hoe deze wereld er zal uitzien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid