Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei vredestichter:

stel je eens voor @Gaitema  ik ben johannes die de brief schrijft, en schrijf dit op voor mijn geliefde kinderen (geestelijk)"" toen"" en schrijf: er zijn er al onder jullie (wie zijn dit die loochenen dat Jezus de Zoon van God is en de vader loochenen), en ik schrijf tegen jou in omstreeks 55 jaar na de hemelvaart , zou johannes dan op dat moment 2017 in gedachten hebben ??

Wat die ene zinsdeel wel ja en wat de rest van de zin voor alle tijden van alle christenen, maar het jaar 2017 zal hij niet weten, want dat weet alleen God. Een profetie kenmerkt vaak dat de profeet zelf niet altijd alles er van kan doorgronden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

5 uur geleden zei Gaitema:

Je citeert een zin waarin wat je zegt zelf bestreden wordt. Lees deze zin goed en je ziet staan wat ik geloof. Er staat: "en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt", wel daar heb ik het over!

Je hebt het alleen over het vervolg van de zin, waarin ook staat dat er nu al anti-christenen zijn. Maar toen hadden ze dus al gehoord dat er een anti-christ komt!

En de illuminatie met de vrijmetselaars zijn de wegbereiders daarvan. Dat ga je meemaken! Jij weet dat ze bestaan en dat willen en toch negeer je de werken van deze satanisten.

Echter de waarheid is dat het grootste gedeelte van de wereldmacht al geestelijk onder demonische invloed staan.

 

 

 

Ik wil niet moeilijk doen hoor, maar volgens mij staat er "gelijk gij gehoord hebt er komt een antichrist....". "Johannes" legt hier dus uit dat een voorspelling in vervulling is gegaan. Of een profetie. Tevens legt de vers daarna heel netjes uit dat iedereen die niet gelooft dat Jezus God was een antichrist is. Daar doet de zogenaamde betekenis van de  naam niets aan af.

Tevens heb ik jou al eens uitgelegd waar de illuminatie voor staat, namelijk verlichten. Mensen die voorbij religie wilden denken en beseften "we zijn allemaal gelijk". Dit wilde de Kerk niet, en die zijn toen allerlei samenzweringstheorieën gaan verzinnen, waaronder die van de satanisten en de NWO. En mensen als jij trappen hier nog dagelijks in. 

Eigenlijk is het schrijnend dat mensen geloven in de NWO en het als iets slechts zien, terwijl ze tevens wel hopen op de wederkomst van Jezus en de heerschappij van God. Want als er iets een NWO is is dat het wel. Van de illuminatie/satanisten/vrijmetselarij wordt nog tenminste nog maar vermoed dat ze mensen die niet mee willen doen willen vernietigen. uit de Bijbel daarentegen blijkt duidelijk dat de mensen die niet mee willen doen vernietigd worden of een eeuwige straf krijgen. En alleen omdat men als christen aan de goede kant staat is de NWO van God goed, en de NWO van anderen slecht. 

Dan nog een vraag: Als jij gelooft dat de antichrist Jezus nadoet, en ook een engel des lichts is, hoe wil je die antichrist dan onderscheiden van de echte Jezus? De kans lijkt me groot dat de echte Jezus door velen gezien gaat worden als de antichrist?

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Foppe1986:

Ik wil niet moeilijk doen hoor, maar volgens mij staat er "gelijk gij gehoord hebt er komt een antichrist....". "Johannes" legt hier dus uit dat een voorspelling in vervulling is gegaan. Of een profetie. Tevens legt de vers daarna heel netjes uit dat iedereen die niet gelooft dat Jezus God was een antichrist is. Daar doet de zogenaamde betekenis van de  naam niets aan af.

Tevens heb ik jou al eens uitgelegd waar de illuminatie voor staat, namelijk verlichten. Mensen die voorbij religie wilden denken en beseften "we zijn allemaal gelijk". Dit wilde de Kerk niet, en die zijn toen allerlei samenzweringstheorieën gaan verzinnen, waaronder die van de satanisten en de NWO. En mensen als jij trappen hier nog dagelijks in. 

Eigenlijk is het schrijnend dat mensen geloven in de NWO en het als iets slechts zien, terwijl ze tevens wel hopen op de wederkomst van Jezus en de heerschappij van God. Want als er iets een NWO is is dat het wel. Van de illuminatie/satanisten/vrijmetselarij wordt nog tenminste nog maar vermoed dat ze mensen die niet mee willen doen willen vernietigen. uit de Bijbel daarentegen blijkt duidelijk dat de mensen die niet mee willen doen vernietigd worden of een eeuwige straf krijgen. En alleen omdat men als christen aan de goede kant staat is de NWO van God goed, en de NWO van anderen slecht. 

Dan nog een vraag: Als jij gelooft dat de antichrist Jezus nadoet, en ook een engel des lichts is, hoe wil je die antichrist dan onderscheiden van de echte Jezus? De kans lijkt me groot dat de echte Jezus door velen gezien gaat worden als de antichrist?

 

 

 

De echte Jezus weet wel hoe Hij verschijnen moet. De schapen herkennen de stem van de goede herder. Zijn nieuwe wereld zal niet hier op de aarde komen, maar wordt een compleet nieuwe wereld. De huidige hemel en aarde vergaan. Van de illuminatie, vrijmetselaars en de satanisten zeg ik je dat je hun invloed enorm onderschat. De christenen worden sinds de "verlichting" door satan die zich voor doet als een engel van het licht (lucifer=lichtdrager) niet meer geloofd. Satan is de gene die met vernietigen bezig is en niet God. God respecteerd alleen ieders besluit om niet bij Hem te willen horen en liever hun vertrouwen stellen op de duistere krachten achter de zo genaamde  verlichting. Echter is het vaak jullie misverstand om te geloven dat jullie bij het sterven op aarde ook helemaal er niet meer zijn. Dat jullie geen geesten hebben die zich na de lichamelijke dood in bepaalde sferen van het hiernamaals ophouden. God wil niks slechts met die geesten en waarschuwt vooral voor de geestelijke armoedige staat waarin veel mensen sterven, wat op zich de geestelijke dood behelst en als gevolg heeft dat in het hiernamaals duistere machten te veel de ruimte krijgen die geesten helemaal leeg te zuigen.

 

Wat de anti-christ betreft kan ik dat er niet uit halen wat jij er uit haalt. Als dat het is, dan doelen ze op keizer Nero. Echter was hij ook een voorloper van de antichrist in de laatste dagen. Openbaring zit denk ik ook zo in elkaar dat het wat over elke tijd waarin christenen leefden wat zei. Elke tijd kenmerkt voorlopers van "de antichrist".

 

De grote spannende vraag blijft waarom John F. Kennedy en zijn broer werkelijk vermoord werden :(

Niet alleen zij trouwens, maar ook Pim Fortuyn 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Grieks: ἀντί= in plaats van, niet tegen! χριστός= Christus = in plaats van Christus. Hoewel hij dus wel de tegenstander is, vermomd hij zich als Christus. Echter hier schuilt een acteur in.

En wat zijn de kenmerken van die acteur? Als een narcist?

18 uur geleden zei vredestichter:

Wat is er echter gebeurd, sinds Jezus Christus op aarde kwam en Gods regering begon te vestigen? Het goede nieuws van Gods koninkrijk verspreidde zich over de hele aarde, en overal werden de monsterachtige gruwelen stopgezet. De Amerikaanse president Lincoln schafte op grond van zijn geloof in Jezus Christus de slavernij af!

Hoe zeker ben je dat slavernij afgeschaft is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei vredestichter:

stel je eens voor @Gaitema  ik ben johannes die de brief schrijft, en schrijf dit op voor mijn geliefde kinderen (geestelijk)"" toen"" en schrijf: er zijn er al onder jullie (wie zijn dit die loochenen dat Jezus de Zoon van God is en de vader loochenen), en ik schrijf tegen jou in omstreeks 55 jaar na de hemelvaart , zou johannes dan op dat moment 2017 in gedachten hebben ??

Zoals je zou kunnen weten gaat het steeds over hetzelfde cyclisch proces dat zich herhaalt, een levensproces waarbinnen mensen kunnen groeien en inzicht verwerven in deze dynamismen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

Goede vraag. Daarbij vraag ik me af hoe het zit met Tibet. Daar leven er maar 150 christenen. Hebben zij daar de beschaving van Tibet gebracht? 

Bram Krol: “Er is een wereldwijde beweging van Gods Geest gaande”


Wonderen en tekenen,
Niet zelden gaat groei van de kerk met wonderen gepaard, zo weet Krol uit eigen ervaring. “De Sherpa's in Tibet, Nepal en Noord India waren fel gekant tegen het christendom. Totdat de vrouw van één van de vooraanstaande ijveraars van de sherpacultuur baarmoederkanker kreeg. Zij had nauwelijks overlevingskans, maar kreeg een droom waarin Jezus verscheen en haar genezing voorzegde. Vanaf dat moment begon de genezing en uiteindelijk verdween de kanker helemaal. Tot ieders verbazing bekeerden deze fanatieke tegenstanders van het christendom zich tot Jezus. Zo hoor je over de hele wereld verhalen over dromen, wonderlijke genezingen en zelfs over mensen die opstaan uit de dood. Hele volksstammen komen tot geloof."

bron http://www.vergadering.nu/opwekking/bramkrol-wereldwijdebeweging.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Wat bedoel je hier precies mee? 

Hij zegt dat elke beschaving van deze tijd door de komst van Jezus tot stand gekomen is. In Tibet houden zij zich prima aan de 7 leefregels van Boeddha en dat deden ze volgens mij al voor het jaar 0

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

Ik weet dat niet zo is, maar in vergelijking in percentage van slaaf en vrij is dit niet te vergelijken, daar ging het om, en dat begreep jij ook wel ""doom en gloom""

Je hebt werkelijk geen idee, nochtans kan je je degelijk informeren.

Het goede nieuws is dat we evolutionair al een lange weg hebben afgelegd. Het slechte nieuws is dat we deze evolutie niet voldoende waarderen en dat leidt tot een element van de omgekeerde effectiviteit. Termen zoals loon- en systeemslaven vloeien hieruit voort en genoodzaakt een culturele correctie. Het is principieel een eenvoudig verhaal, theorie en praktijk zijn echter twee verschillende dingen. Als interludium herinneren we aan het verloren paradijs van Keynes, hij had destijds (1936) geen computer zoals de onze maar toch bedacht hij dat een werkweek van (+/-) 15 uur in de nabije toekomst haalbaar moest zijn. Keynes z’n gedachtegoed was nochtans eenvoudig en logisch te begrijpen, de technische revolutie zorgt er immers voor dat we veel meer kunnen produceren met minder mensenarbeid. Aan de hand van een eenvoudig voorbeeld kunnen we deze dynamiek in kaart brengen. (bron

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei vredestichter:

Bram Krol: “Er is een wereldwijde beweging van Gods Geest gaande”


Wonderen en tekenen,
Niet zelden gaat groei van de kerk met wonderen gepaard, zo weet Krol uit eigen ervaring. “De Sherpa's in Tibet, Nepal en Noord India waren fel gekant tegen het christendom. Totdat de vrouw van één van de vooraanstaande ijveraars van de sherpacultuur baarmoederkanker kreeg. Zij had nauwelijks overlevingskans, maar kreeg een droom waarin Jezus verscheen en haar genezing voorzegde. Vanaf dat moment begon de genezing en uiteindelijk verdween de kanker helemaal. Tot ieders verbazing bekeerden deze fanatieke tegenstanders van het christendom zich tot Jezus. Zo hoor je over de hele wereld verhalen over dromen, wonderlijke genezingen en zelfs over mensen die opstaan uit de dood. Hele volksstammen komen tot geloof."

bron http://www.vergadering.nu/opwekking/bramkrol-wereldwijdebeweging.htm

In Tibet zijn er maar 150 christenen. Miljoenen mensen zijn er boedist. Mijn vraag is waar hun beschaving vandaan komt. Ik geloof niet van de christenen, maar van het Boedhisme zelf dat veel ouder is dan het christendom

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Hij zegt dat elke beschaving van deze tijd door de komst van Jezus tot stand gekomen is. In Tibet houden zij zich prima aan de 7 leefregels van Boeddha en dat deden ze volgens mij al voor het jaar 0

Dat is zo, wat is het verschil en/of overeenkomst tussen de Boeddhanatuur en Christusbewustzijn? Misschien moeten we daarmee beginnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat is zo, wat is het verschil tussen de Boeddhanatuur en Christusbewustzijn? Misschien moeten we daarmee beginnen?

oude natuur (onder controle brengen) of een nieuwe schepping in Christus Jezus.. 

5 minuten geleden zei Gaitema:

In Tibet zijn er maar 150 christenen. Miljoenen mensen zijn er boedist. Mijn vraag is waar hun beschaving vandaan komt. Ik geloof niet van de christenen, maar van het Boedhisme zelf dat veel ouder is dan het christendom

duizenden bekeren zich, wat eens zo een gesloten land was, staat nu wagen wijd open voor het evangelie!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

En wat zijn de kenmerken van die acteur? Als een narcist?

Tja, een goede acteur weet de mensen uitstekend voor de gek te houden. Hij zal ongetwijfeld een zeer charismatisch persoon zijn en tevens een dictator. Een goed functionerende narcist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tja, een goede acteur weet de mensen uitstekend voor de gek te houden. Hij zal ongetwijfeld een zeer charismatisch persoon zijn en tevens een dictator. Een goed functionerende narcist.

Er bestaan veel lijstjes om ze te herkennen, vaak te vinden in hoge functies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ook een eigenschap inderdaad: op macht belust.

Ja, ze ontwikkelen vaak systemen waarmee ze hun eigen domheid transparant maken, de sociale impact deert hun echter niet. En mensen die dat in kaart brengen worden bedacht met een Nobelprijs, die staat op de kast nu. Het zou dus eenvoudig kunnen worden, tenzij de narcisten zich als heldhaftige leeuwen verzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

In Tibet zijn er maar 150 christenen. Miljoenen mensen zijn er boedist. Mijn vraag is waar hun beschaving vandaan komt. Ik geloof niet van de christenen, maar van het Boedhisme zelf dat veel ouder is dan het christendom

Na wat googelen kwam ik het onderstaande tegen, over 'Oosterse meditatie en Jezus gaan perfect samen':

Wij van Oasis Trails doen hier in Rishikesh gedurende die drukke tijd de Tent of Grace. Die tent staat ergens op een rustige plek; bij een hotel, aan de rand van de jungle. En geheel in stijl doen we hier bijna dagelijks een meditatie, die veel lijkt op wat hier overal gepraktiseerd wordt. Met dit verschil dat God de Vader en zijn Zoon Jezus Christus hierin centraal staan. Nu wordt Jezus in India en onder het reizigersvolk zeker gewaardeerd. Maar dan wel als een van de vele god-incarnaties. Als echter verkondigd wordt dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is, dan stuit dat op grote weerstand. De tent geniet dan ook geen grote toeloop; zo’n twee tot vijf mensen per dag, die meedoen aan de meditatie of binnen lopen voor een praatje. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Dat is zo, wat is het verschil en/of overeenkomst tussen de Boeddhanatuur en Christusbewustzijn? Misschien moeten we daarmee beginnen?

Ik denk het geloof in waar de kracht van het goede vandaan komt. Boedisten zoeken het in zichzelf, terwijl christenen het van God verwachten.

4 uur geleden zei vredestichter:

oude natuur (onder controle brengen) of een nieuwe schepping in Christus Jezus.. 

duizenden bekeren zich, wat eens zo een gesloten land was, staat nu wagen wijd open voor het evangelie!!

Ja in China, maar niet in Tibet. Dat was op famely 7 deze week. Maar dat was mijn punt niet. Je ontwijkt mijn opmerking op deze manier. Het gaat om de vraag waar de boedisten hun beschaving vandaan hebben. Of die ook van Jezus komt? Ik geloof direct gezien van niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik denk het geloof in waar de kracht van het goede vandaan komt. Boedisten zoeken het in zichzelf, terwijl christenen het van God verwachten.

Is dat finaal niet hetzelfde? In het Boeddhisme vinden we wel een uitgewerkte methodiek die ik in het Christendom minder terugvind, doch mi verwijzend naar hetzelfde proces van ontwikkeling. Louter een impressie: 

1 juist begrip / juiste inzicht (pali: samma ditthi)

  • Begrijpen wat lijden is (dukkhe ñana).
  • De oorzaak van lijden begrijpen (dukkhasamudaye ñana).
  • De opheffing van lijden begrijpen (dukkhanirodhe ñana).
  • Het pad begrijpen dat leidt naar de opheffing van lijden (dukkhanirodhagamini patipadaya ñana).

2 juiste gedachten / juiste intenties / juiste bedoelingen (pali: samma sankappa)

  • Gedachten van het verzaken van zelfzucht (nekkhamma sankappa).
  • Gedachten van welwillendheid, liefdevolle vriendelijkheid (avyapada sankappa).
  • Gedachten van geweldloosheid, harmonie of mededogen (avihimsa sankappa).

enzoverder

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei TTC:

Na wat googelen kwam ik het onderstaande tegen, over 'Oosterse meditatie en Jezus gaan perfect samen':

Wij van Oasis Trails doen hier in Rishikesh gedurende die drukke tijd de Tent of Grace. Die tent staat ergens op een rustige plek; bij een hotel, aan de rand van de jungle. En geheel in stijl doen we hier bijna dagelijks een meditatie, die veel lijkt op wat hier overal gepraktiseerd wordt. Met dit verschil dat God de Vader en zijn Zoon Jezus Christus hierin centraal staan. Nu wordt Jezus in India en onder het reizigersvolk zeker gewaardeerd. Maar dan wel als een van de vele god-incarnaties. Als echter verkondigd wordt dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is, dan stuit dat op grote weerstand. De tent geniet dan ook geen grote toeloop; zo’n twee tot vijf mensen per dag, die meedoen aan de meditatie of binnen lopen voor een praatje. (bron)

Is wel een opvallende constatering. Jezus wordt gezien als "een weg". Dat is hoe mensen vandaag de dag ook de christenen het liefste zien. De harde kantjes moeten er af. 

2 minuten geleden zei TTC:

Is dat finaal niet hetzelfde? In het Boeddhisme vinden we wel een uitgewerkte methodiek die ik in het Christendom minder terugvind, doch mi verwijzend naar hetzelfde proces van ontwikkeling. Louter een impressie: 

1 juist begrip / juiste inzicht (pali: samma ditthi)

  • Begrijpen wat lijden is (dukkhe ñana).
  • De oorzaak van lijden begrijpen (dukkhasamudaye ñana).
  • De opheffing van lijden begrijpen (dukkhanirodhe ñana).
  • Het pad begrijpen dat leidt naar de opheffing van lijden (dukkhanirodhagamini patipadaya ñana).

2 juiste gedachten / juiste intenties / juiste bedoelingen (pali: samma sankappa)

  • Gedachten van het verzaken van zelfzucht (nekkhamma sankappa).
  • Gedachten van welwillendheid, liefdevolle vriendelijkheid (avyapada sankappa).
  • Gedachten van geweldloosheid, harmonie of mededogen (avihimsa sankappa).

enzoverder

Het is meer zoals met het humanisme. De methodes zijn wel oké, maar je mist de bron. Des al niet te min blijkt het dus deels te werken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Is wel een opvallende constatering. Jezus wordt gezien als "een weg". Dat is hoe mensen vandaag de dag ook de christenen het liefste zien. De harde kantjes moeten er af. 

Ik heb Jezus altijd gezien als een lichtend voorbeeld, niet als een beeld waaraan we ons moeten ketenen. Jezus verwees mi naar de innerlijke weg, in onszelf vinden we Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid