Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei TTC:
2 uur geleden zei vredestichter:

Bij wedergeboorte is dit presies zo, je wordt geestelijk levend (nu relatie met God) en deze zijn alleen nu bruikbaar voor de geestelijke wereld om ons heen !!

Krijg je er dan andere zintuigen bij? Zoiets als een zesde zintuig, ik zeg maar wat.

Edit

Een zesde zintuig bestaat echt.

Nee die laatste bedoel ik niet, had er zelfs nog nooit van gehoord, het gaat om de geestelijke wereld, wat er om ons heen gebeurd, de eerste, de tweede, en de derde hemel..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Zojuist zei vredestichter:

Nee die laatste bedoel ik niet, had er zelfs nog nooit van gehoord, het gaat om de geestelijke wereld, wat er om ons heen gebeurd, de eerste, de tweede, en de derde hemel..

Je zit duidelijk al heel ver, kan je daar concreet iets over zeggen? Hoe is de samenleving daar georganiseerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Je zit duidelijk al heel ver, kan je daar concreet iets over zeggen? Hoe is de samenleving daar georganiseerd?

Omdat kort en krachtig samen te vatten, zijn de uitspraken, maar ook het leven van jezus het beste voorbeeld, van de hemel..

Jezus zegt immers als je mij gezien hebt heb je de vader gezien, de vader en ik zijn een.

jezus was de perfecte vertegenwoordiger, van de hemel op aarde, en als er dus van Hem op aarde ( Jongere broertjes met dezelfde eigenschappen en relatie als jezus) rondlopen wordt op deze manier zijn koninkrijk gevestigd, met Jezus als ons ultieme voorbeeld.

Zijn verlangen zijn gebed (onze vader) dat dit gaat gebeuren, en dit gaat gebeuren, het is de vraag of jij hier aan mee wilt doen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

Omdat kort en krachtig samen te vatten, zijn de uitspraken, maar ook het leven van jezus het beste voorbeeld, van de hemel.. Jezus zegt immers als je mij gezien hebt heb je de vader gezien, de vader en ik zijn een. jezus was de perfecte vertegenwoordiger, van de hemel op aarde, en als er dus van Hem op aarde ( Jongere broertjes met dezelfde eigenschappen en relatie als jezus) Zijn verlangen zijn gebed (onze vader) dat dit gaat gebeuren, en dit gaat gebeuren, het is de vraag of jij hier aan mee wilt doen ?

Een hemel op aarde is een fijne gedachte waar we graag aan meewerken, maar hoe ga je dat nu concreet realiseren? Eerst alles plat bombarderen om dan tot het besluit te komen dat we het beter anders hadden gedaan? Anders gezegd, zie je ook wat er aan het gebeuren is in de wereld? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei vredestichter:

Het bizarre is als ik vraag aan jou (nooit geen antwoord gekregen) of jij naar enig punt terug zou willen Vanaf het moment dat jezus zijn koninkrijk definitief gevestigd had in 70 na Chr. Dus zeg maar ongeveer 2000 jaar, vanaf de romeinen 1500, 1000, 500, of zelfs 50 jaar geleden, het alleen maar beter gaat, ik krijg natuurlijk een hoop commentaar ha ha. maar als ik dan vraag naar welke tijd zou jij dan terug willen ? (wordt het stil aan de overkant) 

Ja, het gaat verschrikkelijk veel beter, vroeger hadden we geen internet waardoor we vandaag minder verrast zullen worden wanneer ons terug hetzelfde overkomt. 

Onheilsprofeten zijn eensgezind

We zijn nu tien jaar verder. En zet je maar schrap, want de wereld zal opnieuw vergaan en dit keer wordt het erger dan de vorige keer; de financiële crisis van 2008 zal verbleken bij de 'epische ineenstorting' die ons te wachten staat. Als je de onheilsprofeten van de markt wil geloven tenminste, want die staan opnieuw in de rij om het einde der tijden te verkondigen. Nou krijgen ze altijd wel een keer gelijk, zoals zelfs een kapotte klok wel twee keer per dag de juiste tijd aangeeft. Maar dit keer zijn de zieners wel erg eensgezind. Daarbij komt dat een aantal van hun argumenten hout snijdt én ze bijval krijgen van de BIS, de Centrale Bank der Centrale Banken. (bron)

Het wordt alleen stil wanneer we je vragen wat je hier nu concreet gaat aan doen. Correctie, er volgt steevast een bombardement aan knip en plakwerk, met 2.000.000.000 in de rangen moet dit probleempje toch snel opgelost kunnen worden, niet? Wij gaan verder in de tijd, niet terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

2.000.000.000 in de rangen moet dit probleempje toch snel opgelost kunnen worden, niet?

Die andere hebben inderdaad nog veel impact, maar daarom vergeleek Jezus het ook (de groei met een mosterd boom) begint heel klein maar wordt geweldig.. Zijn koninkrijk, Hem geaccepteerd als koning, wat een koning !! de beste die er is.. 

maar TTC, ik begrijp dat jij terug wil "naar de goede oude tijd haha''

ben benieuwd naar welke, roept u maar !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

Die andere hebben inderdaad nog veel impact, maar daarom vergeleek Jezus het ook (de groei met een mosterd boom) begint heel klein maar wordt geweldig.. maar TTC, ik begrijp dat jij terug wil "naar de goede oude tijd haha'' ben benieuwd naar welke, roept u maar !!

Er stond nochtans ... "Wij gaan verder in de tijd, niet terug."

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Er stond nochtans ... "Wij gaan verder in de tijd, niet terug."

je ontwijkt me vraag TTC, het gaat toch zo slecht, nou ik begrijp dat jij dus niet een tijd kan bedenken in de geschiedenis van zijn koninkrijk waar jij naar terug wilt..

dan heb je toch precies bevestigd dat zijn impact steeds groter wordt..

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei vredestichter:

je ontwijkt me vraag TTC, het gaat toch zo slecht, nou ik begrijp dat jij dus niet een tijd kan bedenken in de geschiedenis van zijn koninkrijk waar jij naar terug wilt.. dan heb je toch precies bevestigd dat zijn impact steeds groter wordt..

Ben jij Jezus niet? We gebruiken steeds hetzelfde zaad, tijdloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei vredestichter:

je ontwijkt me vraag TTC, het gaat toch zo slecht, nou ik begrijp dat jij dus niet een tijd kan bedenken in de geschiedenis van zijn koninkrijk waar jij naar terug wilt..

dan heb je toch precies bevestigd dat zijn impact steeds groter wordt..

En ook het kwaad wordt steeds ernstiger, precies zoals de Bijbel ons voorspelt. We gaan momenteel met duizelingwekkende snelheid naar een climax toe, die door sommige wetenschappers al wordt aangeduid met "singulariteit". Zoals ik het begrijp doelt dat op totale verbrokkeling en fragmentering die, metaforisch gesproken, tot niets anders kan leiden dan tot een uiteenspatting van deze wereld. Gelukkig belooft God dat Hij dat niet zal toelaten en op de juiste tijd zal ingrijpen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

En ook het kwaad wordt steeds ernstiger, precies zoals de Bijbel ons voorspelt

Zou jij een tekst kunnen vinden die geen betrekking heeft op het oordeel en het einde van het oude verbond, waar staat wat jij beschrijft ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

En ook het kwaad wordt steeds ernstiger, precies zoals de Bijbel ons voorspelt. We gaan momenteel met duizelingwekkende snelheid naar een climax toe, die door sommige wetenschappers al wordt aangeduid met "singulariteit". Zoals ik het begrijp doelt dat op totale verbrokkeling en fragmentering die, metaforisch gesproken, tot niets anders kan leiden dan tot een uiteenspatting van deze wereld. Gelukkig belooft God dat Hij dat niet zal toelaten en op de juiste tijd zal ingrijpen.  

Zo is dat, gelukkig zijn er veel sociale alternatieven die ons leiden naar een ethische upgrade, deze zijn zelfs niet nieuw maar oeroud. Laat ons oprecht hopen dat een aantal tijdig wakker wordt waardoor doemscenario's nog kunnen afgebogen worden in lijn met het evolutionaire imperatief zoals door velen mooi in kaart gebracht.

2 minuten geleden zei vredestichter:

Zou jij een tekst kunnen vinden die geen betrekking heeft op het oordeel en het einde van het oude verbond, waar staat wat jij beschrijft ??

Zoals de kroniek van vooruitgang?

De traditionalisten en de eeuwige filosofen van nu kunnen bijvoorbeeld niet in een culturele evolutie geloven tegen de achtergrond van gruwelen zoals Auschwitz, Hiroshima en Tsjernobyl. Hoe kunnen we zeggen dat er sprake is van evolutie als daardoor zulke monsters worden voortgebracht ? Het is beter de evolutie in haar totaliteit te ontkennen dan een verklaring te moeten zoeken voor dergelijke obsceniteiten. De romantische critici van de evolutie daarentegen reageren op wat een universele menselijke sympathie lijkt te zijn voor de periode die aan het huidige tumult voorafging. Oermensen hadden over het algemeen niet te lijden onder de rampen van het moderne bestaan – geen industriële vervuiling, weinig slavernij, weinig ruzie over eigendomsrechten enzovoort. Zijn we, kwalitatief gezien, niet bergafwaarts gegaan ? Is het niet tijd terug te keren naar de natuur en naar de nobele wilde om een waarachtiger zelf, een eerlijker samenleving en een rijker leven te vinden? (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei vredestichter:

Zou jij een tekst kunnen vinden die geen betrekking heeft op het oordeel en het einde van het oude verbond, waar staat wat jij beschrijft ??

Niet als jij alle teksten zodanig inkleurt dat ze jouw visie bevestigen dat die alleen maar te maken hebben met "het einde van het oude verbond", volgens mij een onjuiste visie die je alleen maar in stand kunt houden door alles wat er over de toekomst van Israël in de Bijbel staat te negeren of te vergeestelijken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei vredestichter:

Die andere hebben inderdaad nog veel impact, maar daarom vergeleek Jezus het ook (de groei met een mosterd boom) begint heel klein maar wordt geweldig.. Zijn koninkrijk, Hem geaccepteerd als koning, wat een koning !! de beste die er is.. 

maar TTC, ik begrijp dat jij terug wil "naar de goede oude tijd haha''

ben benieuwd naar welke, roept u maar !!

We geloven dus dat de antichrist al heersende is over ons kapitalistische wereld en jij gaat de gevolgen daarvan in jouw leven vanzelf meemaken.de valse profeten zeggen dat alles goed gaat komen met deze wereld en zullen zeer veel aanhang hebben. Zo gaat de antichrist voor Jezus Christus aangezien worden

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Gaitema:

Zo gaat de antichrist voor Jezus Christus aangezien worden

en het woord anti -christ (wat slechts 5 x wordt gebruikt en alleen in de brieven van johannes) geeft aan dat dit mensen zijn die niet in jezus te geloven en ook niet in God de vader,

je bedoelt waarschijnlijk iemand anders "" het beest"" 

want aangezien worden voor jezus en ontkennen dat hij bestaan heeft of bestaat lijkt me erg moeilijk

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

en het woord anti -christ (wat slechts 5 x wordt gebruikt en alleen in de brieven van johannes) geeft aan dat dit mensen zijn die niet in jezus te geloven en ook niet in God de vader,

Nee, het woord antichrist betekent niet, zoals velen denken, tegen Christus maar zoals Christus. Het betreft dus een imitatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Grieks: ἀντί= in plaats van, niet tegen! χριστός= Christus = in plaats van Christus. Hoewel hij dus wel de tegenstander is, vermomd hij zich als Christus. Echter hier schuilt een acteur in.

Inderdaad. Niet "zoals" maar "in plaats van". Dank je voor de correctie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei vredestichter:

 

‘Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is. … Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.’ (1 Johannes 2:18-23)

 

Je citeert een zin waarin wat je zegt zelf bestreden wordt. Lees deze zin goed en je ziet staan wat ik geloof. Er staat: "en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt", wel daar heb ik het over!

Je hebt het alleen over het vervolg van de zin, waarin ook staat dat er nu al anti-christenen zijn. Maar toen hadden ze dus al gehoord dat er een anti-christ komt!

En de illuminatie met de vrijmetselaars zijn de wegbereiders daarvan. Dat ga je meemaken! Jij weet dat ze bestaan en dat willen en toch negeer je de werken van deze satanisten.

Echter de waarheid is dat het grootste gedeelte van de wereldmacht al geestelijk onder demonische invloed staan.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Je citeert een zin waarin wat je zegt zelf bestreden wordt. Lees deze zin goed en je ziet staan wat ik geloof. Er staat: "en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt", wel daar heb ik het over!

Je hebt het alleen over het vervolg van de zin, waarin ook staat dat er nu al anti-christenen zijn. Maar toen hadden ze dus al gehoord dat er een anti-christ komt!

En de illuminatie met de vrijmetselaars zijn de wegbereiders daarvan. Dat ga je meemaken! Jij weet dat ze bestaan en dat willen en toch negeer je de werken van deze satanisten.

Echter de waarheid is dat het grootste gedeelte van de wereldmacht al geestelijk onder demonische invloed staan.

 

 

 

ze waren er toen en ze zijn er nu.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei vredestichter:

ze waren er toen en ze zijn er nu.. 

Je negeert wat ik citeer uit de bijbelgedeelte. Je gaat er aan voorbij dat in dezelfde zin ook over "een antichrist dat komt" gesproken wordt. Dat is het onderwerp waar als reactie erop over meerdere gesproken wordt. Maar er is "een antichrist" dat komt.. en juist dat is waar wij op doelen. Er is "Een antichrist dat komt" en er zijn antichristenen die toen en nu er ook zijn.

De satanisten bereiden niet voor niets de komst van "de antichrist" voor. Je zou kunnen zeggen dat antichristenen de komst voorbereiden van "de antichrist"

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Je negeert wat ik citeer uit de bijbelgedeelte. Je gaat er aan voorbij dat in dezelfde zin ook over "een antichrist dat komt" gesproken wordt. Dat is het onderwerp waar als reactie erop over meerdere gesproken wordt. Maar er is "een antichrist" dat komt.. en juist dat is waar wij op doelen. Er is "Een antichrist dat komt" en er zijn antichristenen die toen en nu er ook zijn.

De satanisten bereiden niet voor niets de komst van "de antichrist". Je zou kunnen zeggen dat antichristenen de komst voorbereiden van "de antichrist"

stel je eens voor @Gaitema  ik ben johannes die de brief schrijft, en schrijf dit op voor mijn geliefde kinderen (geestelijk)"" toen"" en schrijf: er zijn er al onder jullie (wie zijn dit die loochenen dat Jezus de Zoon van God is en de vader loochenen), en ik schrijf tegen jou in omstreeks 55 jaar na de hemelvaart , zou johannes dan op dat moment 2017 in gedachten hebben ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid