Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei TTC:

Automatisch conformisme

Tenslotte is er de meest voorkomende vluchtweg, namelijk het automatisch conformisme. Daarbij houdt het individu op zichzelf te zijn. Hij neemt volledig de persoonlijkheidsvorm aan die hem door zijn culturele omgeving wordt aangeboden en waardoor hij gaat gelijken op datgene wat anderen van hem verwachten.

Angst dus om niet geaccepteerd te worden door de groep. In feite het thomas theorema in een notendop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

40 minuten geleden zei Mcmadtasty:

We kunnen uren doorgaan, steeds draag je een "omdat" aan. en al deze omdatten weerhouden, blokkeren je eigen vermogen. Het bovenstaande,wat je schreef is slechts een excuus. Een omdat. Niets  in het bovenstaande heeft mij ervan weerhouden om de wereld te zien zoals ik het zie, te beleven zoals ik het beleef. Wanneer er drie vluhtwegen zijn, herken ze bij jezelf en verbrand je achter je en je bent ervan bevrijdt en je kunt dat doen wat jij verantwoordelijkheid nemen noemt. De ander heeft daar niets mee te maken. Je hebt de macht niet over een ander om hem of haar te laten doen wat jij wilt. het is niet relevant. Dit is een vierde vluchtweg. Het verschuilen achter de ander, de wat je noemt verantwoordelijkheid naar de ander schuiven.

Zo is dat, we kunnen uren doorgaan met verklaringen afleggen, die zijn er in overvloed. Maar wat met de machtswellustelingen die ons kost wat kost gevangen willen houden?

20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Angst dus om niet geaccepteerd te worden door de groep. In feite het thomas theorema in een notendop.

Interessant theorama, geeft weer te denken binnen de 'eindtijd'.

Het Thomas-theorema of de Thomas-regel is een fundamenteel begrip uit de sociologie dat weergeeft dat wanneer mensen situaties als werkelijk definiëren, die situaties werkelijke gevolgen hebben. De definitie van de situatie is dus van invloed op het handelen. Deze gedachte is afgeleid uit studie van de Amerikaanse socioloog William Thomas The child in America: Behavior problems and programs (1928), waarin de beroemde zin "If men define situations as real, they are real in their consequences." (p. 572) verscheen. Dit principe ligt (onder andere) ten grondslag aan de zichzelf waarmakende voorspelling waarbij het maken van de voorspelling alleen al de voorspelling uit laat komen. Het tegenovergestelde is ook mogelijk en wordt de zelfweerleggende voorspelling genoemd. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mcmadtasty:

Er is een opkomende interesse voor. Hoewel het voormij  nog in de kinderschoenen staat, hetheeft het vertrouwenvanveel mensen reedsgewonnen. Het heet NLP

Kunnen we vandaag wel gebruiken, zeker om nogal hardnekkige overtuigingen wat losser te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Er is een opkomende interesse voor. Hoewel het voor mij  nog in de kinderschoenen staat, het heeft het vertrouwen van veel mensen reeds gewonnen.
Het heet NLP

Niets meer dan een geloofsleer waarin de guru's aanbeden worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Niets meer dan een geloofsleer waarin de guru's aanbeden worden.

Wow, wat goed van je dat je dit zo snel al weet.

En omdat je dit weet, begint het te stromen,of blokkeer je het? Want daar gaat het in essentie om van mijn verhaal.
Wat doe ik om het te laten stromen, wat doe ik om het te blokkeren

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Wow, wat goed van je dat je dit zo snel al weet.

En omdat je dit weet, begint het te stromen,of blokkeer je het? Want daar gaat het in essentie om van mijn verhaal.
Wat doe ik om het te laten stromen, wat doe ik om het te blokkeren

Ik weet dit al zolang als mijn vader psychotherapeut is. Waarheid is niet van belang bij dit soort religie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Wow, wat goed van je dat je dit zo snel al weet. En omdat je dit weet, begint het te stromen,of blokkeer je het? Want daar gaat het in essentie om van mijn verhaal. Wat doe ik om het te laten stromen, wat doe ik om het te blokkeren

Wees wel voorzichtig met dat 'stromen' wanneer de blokkades wegvallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Strijd om de gedachten

De strijd tussen Gods Koninkrijk en het rijk van satan is in de eerste plaats een strijd tussen waarheid en leugen, een strijd om de gedachten van de mens. De Engelsen noemen het 'the battle of the mind.', de strijd om de gedachten van de mens Niet voor niets noemt de apostel Paulus de waarheid als het eerste (en dus het meest fundamentele) onderdeel van de geestelijke wapenrusting:

"Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen..." (Efeziërs 6:13-14, NBV2008)

Is het interessant da we naar enkele van de gevaarlijkste stromingen van deze tijd kijken, die de gedachten van de mensen proberen af te houden van Gods waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei vredestichter:

"Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen..." (Efeziërs 6:13-14, NBV2008)

Het is stand houden met de waarheid als gordel om de heupen of het is standhouden met de leugen als gordel om de heupen.
Wat is de waarheid, wat is de leugen? Is de waarheid anders dan de leugen of is de waarheid kennen de leugen?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Het is stand houden met de waarheid als gordel om de heupen

dit is de context: in efe h6

10 Tenslotte, broeders en zusters: wees sterk in de kracht van de Heer. 11 Doe de hele wapenrusting van God aan. Dan kan de duivel jullie met zijn sluwe streken geen kwaad doen. 12 Want we strijden niet tegen mensen, maar tegen de onzichtbare leiders, machten en heersers van deze donkere wereld. Dus tegen de duivelse geesten in de geestelijke wereld. 13 Doe daarom de hele wapenrusting van God aan. Dan kun je je verdedigen als het kwaad je aanvalt. En dan kun je ook blijven staan als je alles hebt gedaan wat je moest doen.

14 Ga dus staan en bind om je heupen de waarheid  als een riem. Trek rechtvaardigheid  aan als een pantser. 15 Wees bereid om het goede nieuws van de vrede met God aan de mensen te brengen. Dat zijn je schoenen. 16 Houd vooral vast aan het geloof. Je geloof is je schild. Houd dat schild omhoog zodat je alle brandende pijlen kan uitdoven die de duivel op je afschiet. 17 Zet de helm van je redding op je hoofd. Neem het zwaard van de Geest in je hand. Dat is het woord van God. 18 En bid bovendien met alle soorten van bidden en smeken, bij alles wat zich voordoet. Laat je daarbij leiden door de Heilige Geest. Let er op dat je dat doet. Bid zonder ophouden voor alle gelovigen. 19 Bid ook voor mij. Bid dat God mij steeds de goede woorden zal geven. Bid dat ik vol geloof en zonder vrees het geheim van het goede nieuws van God bekend zal maken. 20 Want dat is de taak die God mij heeft gegeven en waarvoor ik nu met boeien vastzit. Bid dat ik zal zeggen wat ik moet zeggen, vol geloof en zonder vrees.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei vredestichter:

10 Tenslotte, broeders en zusters: wees sterk in de kracht van de Heer. 11 Doe de hele wapenrusting van God aan. Dan kan de duivel jullie met zijn sluwe streken geen kwaad doen. 12 Want we strijden niet tegen mensen, maar tegen de onzichtbare leiders, machten en heersers van deze donkere wereld. Dus tegen de duivelse geesten in de geestelijke wereld. 13 Doe daarom de hele wapenrusting van God aan. Dan kun je je verdedigen als het kwaad je aanvalt. En dan kun je ook blijven staan als je alles hebt gedaan wat je moest doen.

14 Ga dus staan en bind om je heupen de waarheid  als een riem. Trek rechtvaardigheid  aan als een pantser. 15 Wees bereid om het goede nieuws van de vrede met God aan de mensen te brengen. Dat zijn je schoenen. 16 Houd vooral vast aan het geloof. Je geloof is je schild. Houd dat schild omhoog zodat je alle brandende pijlen kan uitdoven die de duivel op je afschiet. 17 Zet de helm van je redding op je hoofd. Neem het zwaard van de Geest in je hand. Dat is het woord van God. 18 En bid bovendien met alle soorten van bidden en smeken, bij alles wat zich voordoet. Laat je daarbij leiden door de Heilige Geest. Let er op dat je dat doet. Bid zonder ophouden voor alle gelovigen. 19 Bid ook voor mij. Bid dat God mij steeds de goede woorden zal geven. Bid dat ik vol geloof en zonder vrees het geheim van het goede nieuws van God bekend zal maken. 20 Want dat is de taak die God mij heeft gegeven en waarvoor ik nu met boeien vastzit. Bid dat ik zal zeggen wat ik moet zeggen, vol geloof en zonder vrees.

Houdt vooral vast aan het geloof, je geloof is je schild.  
Vraag:  Welk geloof wordt bedoeld? er is veel geloof. 

Voor mij zou hierin slechts het geloof in God gelden.

Laat je daarbij leiden door de heilige geest. Let erop dat je dat doet.
Wanneer het de overtuiging is "de waarheid" te kennen en je gebruikt het geloof in deze waarheid als schild, zal het je ook verdedigen tegen de heilige geest, wanneer deze je tracht te leiden.
Hoe ziet het schild er uit wat je omhoog houdt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-7-2017 om 22:50 zei vredestichter:

Ik ga naar bed en lekker slapen dan doet een engel dit voor mij.. 

Ha ha _O-

wordt vervolgt !!

Je laat ons op onze honger zitten, wat heeft die engel voor jou gedaan? Iedereen wil dit weten!!

CDWDxuB.gif

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-7-2017 om 22:43 zei Mcmadtasty:

Je geloof is je schild.

en wat is geloof !!

Het elfde hoofdstuk van Hebreeën gaat helemaal over het thema geloof. Het eerste vers geeft ons een definitie van geloof zoals de term in de Bijbel wordt gebruikt.“Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt en een bewijs van de zaken die men niet ziet.”(vers 1)

Dit vers vertelt ons twee belangrijke dingen over geloof. Allereerst, dat geloof de vaste grond isvan de dingen die men hoopt. Andere vertalingen gebruiken het woord zekerheid of substantie. Geloof is zo reëel en zo echt, dat het een substantie genoemd wordt. Het Griekse woord is hupostatis en betekent letterlijk ‘datgene wat de basis verschaft voor’ iets anders.

Hetzelfde woord hupostatis zien we opnieuw in Hebreeën 1:3, waar ons wordt verteld dat Jezus de afdruk is van het wezen van de Vader.(NBG) Het woord dat hier vertaald wordt met het wezen is hupostatis. Hiermee wordt bedoeld dat God de Vader de eeuwige, onzichtbare, onderliggende realiteit is, waarvan Jezus Christus, de Zoon, de zichtbare afdruk is.

Toegepast op Hebreeën 11:1, mogen we dus zeggen dat geloof de ‘onderliggende realiteit’ is van de dingen die men hoopt. Geloof is reëel, geloof is een sub­stantie.

Ten tweede is geloof het bewijs van de dingen die men niet ziet. Het cruciale punt in beide onderdelen van dit eerste vers is, dat geloof altijd gaat over dingen die we niet kunnen zien. Geloof heeft te maken met het onzichtbare. Twee verzen verder, in Hebreeën 11:3, legt de schrijver opnieuw de nadruk op de relatie van geloof en het onzicht­bare.

“Door het geloof zien wij in, dat de wereld tot stand gebracht is door het Woord van God, en wel zo dat de dingen die men ziet, niet ontstaan zijn uit wat zichtbaar is.”

De schrijver wijst hier op een contrast tussen het ‘zichtbare’ en het ‘onzichtbare’. Onze zintuigen brengen ons in contact met de zichtbare wereld (de dingen ‘die men ziet’). Maar geloof neemt ons mee achter het zichtbare naar het onzichtbare – naar de onderliggende realiteit waardoor het hele universum tot stand is gebracht, namelijk het Woord van God.

Geloof heeft dus te maken met twee eeuwige, onzichtbare realiteiten: God zelf en Zijn Woord. De Bijbel is dan ook altijd uitsluitend gericht op deze twee werkelijkheden: God en Zijn Woord. In gewone spreek­taal gebruiken we het woord geloof natuurlijk ook in ander verband. We hebben het bijvoorbeeld over ‘geloven wat er in de krant staat’ of ‘geloof hebben in een medicijn’, of in de een of andere politieke leider. Maar op die manier wordt het woord ‘geloof’ niet gebruikt in de Bijbel. In de Bijbel heeft geloof uitsluitend en alleen betrekking op twee realiteiten die we niet met onze natuurlijke ogen kunnen zien: allereerst op God, en ten tweede op Gods Woord.

12 minuten geleden zei TTC:

Je laat ons op onze honger zitten, wat heeft die engel voor jou gedaan? Iedereen wil dit weten!!

Die engel was een grapje (maar dat had jij toch ook wel door TTC:) wat ik wel gevraagd had was dit vanmorgen !!, Vader  wilt U mij leren om niet te kijken naar het zichtbare, maar door geloof te zien op de werkelijkheid , die de basis is van al het zichtbare, namelijk U zelf en Uw Woord. Dank U wel, dat ik mag leven vanuit die waarheid en niet beperkt ben tot de zichtbare dingen. Wilt U mij vandaag door de leiding van Uw Heilige Geest bewust maken van Uw werkelijkheid achter de zichtbare dingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei vredestichter:

Die engel was een grapje (maar dat had jij toch ook wel door TTC:) wat ik wel gevraagd had was dit vanmorgen !!, Vader  wilt U mij leren om niet te kijken naar het zichtbare, maar door geloof te zien op de werkelijkheid , die de basis is van al het zichtbare, namelijk U zelf en Uw Woord. Dank U wel, dat ik mag leven vanuit die waarheid en niet beperkt ben tot de zichtbare dingen. Wilt U mij vandaag door de leiding van Uw Heilige Geest bewust maken van Uw werkelijkheid achter de zichtbare dingen. 

Weet niet goed wat dit te maken heeft met de eindtijd maar goed, wat betreft die werkelijkheid:

Wat we zien is niet de werkelijkheid. We zien dat de zon opkomt, maar ‘weten’ dat in werkelijkheid de zon ten opzichte van ons (de aarde) stilstaat en dat de aarde draait. In de wereld van het onzichtbaar kleine is het nog gekker, want de wereld is vooral leeg. Materie is niet van materie gemaakt. Als we de kern van een atoom vergroten tot een rijstkorrel, zou het hele atoom de grootte hebben van een voetbalstadion en de elektronen zouden als rijstkorrels zijn die tussen de plaatsen doorvliegen. Sir Arthur Eddington zei: “De materie is overwegend spookachtige lege ruimte.” Om preciezer te zijn, het is 99,9999999% lege ruimte. Maar waarom zakt die 99,9…% lege ruimte van mijn hand niet door de 99,9… % lege ruimte van de tafel, waarop mijn hand ligt? De makkelijkste verklaring hiervoor is dat de elektronen zo snel rond de kern draaien dat ze een ondoordringbaar pantser vormen. Stel je voor dat iemand een gewicht aan een touw rond zich slingert. Je kunt niet in de buurt komen om hem of haar aan te raken, want het rondcirkelende gewicht houdt je op afstand. Wanneer twee atomen elkaar ontmoeten, zorgt de cirkelende beweging van hun elektronen ervoor dat ze elkaar niet kunnen raken en gedragen ze zich als massieve ballen. (bron)

Met andere woorden, wat je ziet is altijd verleden tijd, zij het als een aaneenschakeling van beelden die op jouw (ook op dat van ons) netvlies geprojecteerd worden. Grapje?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Weet niet goed wat dit te maken heeft met de eindtijd maar goed, wat betreft die werkelijkheid:

 Met andere woorden, wat je ziet is altijd verleden tijd, zij het als een aaneenschakeling van beelden die op jouw (ook op dat van ons) netvlies geprojecteerd worden. Grapje?

 

Zoals bij je geboorte je 5 zintuigen ontvangt, krijg je er bij je wedergeboorte en 5 bij..

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Dewelke?

 

even de 5 menselijk zintuigen op een rijtje: Horen, zien, voelen, ruiken, proeven.

voor deze zintuigen heb je zowel een deel van je lichaam nodig en het meest belangrijke je hersenen.

deze krijg je al met je geboorte, en moet je ontwikkelen,

Bij wedergeboorte is dit presies zo, je wordt geestelijk levend (nu relatie met God) en deze zijn alleen nu bruikbaar voor de geestelijke wereld om ons heen !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei vredestichter:

Bij wedergeboorte is dit presies zo, je wordt geestelijk levend (nu relatie met God) en deze zijn alleen nu bruikbaar voor de geestelijke wereld om ons heen !!

Krijg je er dan andere zintuigen bij? Zoiets als een zesde zintuig, ik zeg maar wat.

Edit

Een zesde zintuig bestaat echt. Dat is althans wat Amerikaanse wetenschappers beweren. Maar in tegenstelling tot wat in de film ‘The Sixth Sense’ te zien is, heeft het niks te maken met geesten. Onderzoekers in de Verenigde Staten hebben een zogenaamd “intuïtie-gen” ontdekt dat boven de vijf zintuigen (zien, horen, ruiken, proeven en voelen) staat. Het zesde zintuig beïnvloedt volgens hen de proprioceptie of het lichaamsbewustzijn van de mens. De ontdekking deden ze door twee jonge patiënten met een zeldzame neurologische aandoening aan het Piezo 2-gen te onderzoeken. Wanneer de patiënten geblinddoekt waren, waren ze niet in staat te wandelen zonder te vallen. Ze konden ook de positie van hun armen en benen niet volgen toen de onderzoekers die voorzichtig verplaatsten. Iets wat de meeste mensen wel kunnen zonder te kijken. Toch bleek het duo - van 9 en 19 jaar oud - wel in staat om pijn, jeuk, temperatuur en zachte aanrakingen te voelen. “Onze studie toont het cruciale belang van Piezo 2 aan bij de controle van onze zintuigen in het dagelijkse leven. De resultaten bewijzen dat Piezo 2 een gen is dat lichaamsbewustzijn creëert bij mensen”, aldus neuroloog Carsten Bonnemann. Een zesde zintuig dus, klinkt het. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bron waar ik uit putte wat de elite en wat betreft Israël is het boek: "De Wegbereiders van de Antichrist" van Robin de Ruiter.

 

Darin las ik net terug dat het beweerd dat 83 procent van Israël atheïst is. Ik las net de engelstalige Wikipedia terug en de getallen vallen lager uit. Het is een groep van met elkaar 62 procent dat zichzelf Atheïst of agnost noemt en zich gezamenlijk seculier noemt. Een deel ervan zegt wel in een hogere macht te geloven.

 Citaat:

"Irreligion in Israel is common.[1] Jewish atheism is the most common form of irreligion.[2] In Israel, around 50% of Israelis who were born ethnically Jewish consider themselves 'secular' or hiloni, some of them still keep certain religious traditions for cultural reasons, but most are immersed within the secular Jewish culture. The number of atheists and agnostics is lower, and stands at 15% and 37% respectively. The 2009 Avi-Chai study found 77% of Israeli Jews believe in a "higher power", while 46% define themselves as secular, of which 8% define themselves as "anti-religious".[3]

A Gallup survey in 2015 determined that 65 percent of Israelis say they are either "not religious" or "convinced atheists", while 30 percent say they are "religious". Israel is in the middle of the international religiosity scale, between Thailand, the world's most religious country, and China, the least religious.[11]
As of 2009, 8% of Israeli Jews defined themselves as Haredim; an additional 12% as "religious"; 13% as "religious-traditionalists" ; 25% as "non-religious-traditionalists" (not strictly adhering to Jewish law or halakha); and 42% as "secular" (Hebrew: חִלּוֹנִי‎, Hiloni).[12] As of 1999, 65% of Israeli Jews believed in God,[13] and 85% participate in a Passover seder.[14] However, other sources indicate that between 15% and 37% of Israelis identify themselves as either atheists or agnostics.[15][unreliable source?] A survey conducted in 2009 showed that 80% of Israeli Jews believed in God, with 46% of them self-reporting as secular.[16] Israelis tend not to align themselves with a movement of Judaism (such as Reform Judaism or Conservative Judaism) but instead tend to define their religious affiliation by degree of their religious practice.

(...)

In 2007, a poll by the Israeli Democracy Institute found that 27% of Israeli Jews say that they keep the Sabbath, while 53% said they do not keep it at all. The poll also found that 50% of the respondents would give up shopping on the Sabbath"

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid