Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Foppe1986:

Dat soort verhalen ja.  Allemaal lulverhalen die precies stroken met wat bepaalde complottheoristen willen dat de Wereld eruit ziet. Nul bewijs, behalve anekdotes. Of zoals die man op het filmpje zegt "dat is waarschijnlijk de reden dat ik nog leef", in plaats van erkennen dat de rest lachend de schouders ophaalt voor een fantast als hij. En dit merk je bij veel van die mensen "als ik met mijn informatie naar buiten kom, dan word ik dood gemaakt". Zes jaar later leven ze nog. Komen er een paar om bij een ongeluk: Dat kan geen toeval zijn! Jawel, dat kan het wel. Gaitema heeft hier ook een handje van, door complotten te zien in zowel de dood van Kennedy als in die van Fortuyn. Sorry voor mijn nuchterheid, ik geloof er gewoon niet in. Zoals ik ook niet in duivel-God geloof, of satan-God.

Meer dan raadzaam om hierin alle nuchterheid te willen bewaren, diepgaander onderzoek beroert echter wel de emotie in die mate dat het idee van een 'complot' vrijwel automatisch opdoemt. Persoonlijk vind ik het maar normaal dat allerhande 'complotten' zich manifesteren, eerder eigen aan het soort economie dat vandaag gangbaar is. Als je daar interesse in hebt dan kunnen we dat ook vrij eenvoudig aantonen, het is allemaal geen geheim maar toch blijft de onwil bestaan om diverse sociale alternatieven volwaardig te honoreren binnen het maatschappelijke besluitvormingsproces. Dat laatste is wel degelijk schokkend, tegelijk perfect passend binnen dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei Mullog:

Het klopt maar de complot theorie er achter is dat we steeds langer leven en daarmee steeds meer kans maken op ouderdoms gerelateerde ziekten (en kanker is er daar één van). Maar ik begrijp het wel. De medische wetenschap is bezig met een groot complot. Het aantal kankergevallen neemt af ( bron ) terwijl de bevolking toeneemt. Door onze levensverwachting te verhogen zal het aantal dementie gevallen toenemen ( bron ) waardoor de vraag naar zorg in stand zal blijven. Ze zijn namelijk bang dat ze zonder werk komen te zitten, daar in de zorg. En dementerende kun je helemaal plukken want die begrijpen er toch niks meer van.

Dit is toch een onzin redentatie van lik mijn vestje :+

Je bent me er ook eentje, lolbroek :Pmaar ik vrees het volgende: 

Ongeloof heerst hier enorm op het forum. Als een vrijmetselaar zegt dat ze lauter vanuit liefde de God lucifer dienen, gelooft iedereen dat maar wat graag. Die jongens kunnen niet zo'n kwaad. 

Als christenen ontdekken hoe de top van deze wereld satan dient, lacht iedereen hen uit. De duivel kan zo zijn gang gaan.

Het kwaad ligt niet bij de dokters. Zij doen hun best wel. Echter wat boven aan de top rommelt moet je niet voor "christenen" aanzien..

De kankerveroorzakers zitten vooral in ons voedselketen. 

Het is niet voor niets dat onderzoeken steeds laat zien dat er iets mis is met ons voedsel en de fabrieken die onze medicijnen maken zijn ook puur op winst maken uit. Vandaar dat ze hun prijzen zo opvoeren dat de zorg onbetaalbaar maakt. Hoe betrouwbaar maakt dat hen dan? Kassa liet al eens een programma zien op tv dat veel medicijnen niet eens zo geweldig zijn als dat ze beloven te zijn. Met veel nadelige bijwerkingen.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Dat betekend niets anders dan, dat jij jou laat misleiden door hun leugens dat ze zeer onschuldig zijn. Denk alleen al aan de vraag hoe Adolf Hitler een oorlog kan beginnen waarbij hij heel Europa (behalve Engeland en een paar neutrale landen natuurlijk) kan binnenvallen en de economie een impuls kon geven, terwijl het land praktisch blut was in de jaren 30.

Binnen deze context werd destijds het onderstaande gesteld, vandaag bevestigen experts/insiders dat. Ook hier is nuchterheid raadzaam, te voorbarige conclusies kunnen immers leiden tot taferelen die we echt niet willen. Onderstaand thema is vandaag even actueel als destijds, het is dan ook niet zomaar dat experten waarschuwen voor een volgend wereldconflict.

De Grote Leugen

Dat is natuurlijk nogal pijnlijk voor de betrokkenen. Men zou in de regel haar leugens niet moeten onthullen, omdat men niet weet of en wanneer men ze weer nodig heeft. Het essentiële geheim van Engels leiderschap is niet zozeer afhankelijk van intelligentie. Integendeel, het hangt af van een opmerkelijk dom dik hoofd. De Engelsen houden zich aan het principe dat wanneer men liegt, dan moet het een grote leugen zijn, en deze moet worden volgehouden. Zij houden hun leugens vol, zelfs met het risico ermee voor gek te staan. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Binnen deze context werd destijds het onderstaande gesteld, vandaag bevestigen experts/insiders dat. Ook hier is nuchterheid raadzaam, te voorbarige conclusies kunnen immers leiden tot taferelen die we echt niet willen. Onderstaand thema is vandaag even actueel als destijds, het is dan ook niet zomaar dat experten waarschuwen voor een volgend wereldconflict.

De Grote Leugen

Dat is natuurlijk nogal pijnlijk voor de betrokkenen. Men zou in de regel haar leugens niet moeten onthullen, omdat men niet weet of en wanneer men ze weer nodig heeft. Het essentiële geheim van Engels leiderschap is niet zozeer afhankelijk van intelligentie. Integendeel, het hangt af van een opmerkelijk dom dik hoofd. De Engelsen houden zich aan het principe dat wanneer men liegt, dan moet het een grote leugen zijn, en deze moet worden volgehouden. Zij houden hun leugens vol, zelfs met het risico ermee voor gek te staan. (bron)

Een Brit kan je niet vertrouwen :@

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Een Brit kan je niet vertrouwen

Het gaat in deze vooral over het algemeen 'Westerse' denken, iets dat over de hele wereld verspreid is. Het behoeft denkelijk geen betoog meer dat geld hierin centraal staat, het monetaire beleid als dusdanig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Het gaat in deze vooral over het algemeen 'Westerse' denken, iets dat over de hele wereld verspreid is. Het behoeft denkelijk geen betoog meer dat geld hierin centraal staat, het monetaire beleid als dusdanig.

En dus is het product ervan onbetrouwbaar. Dat ben ik helemaal met je eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

En dus is het product ervan onbetrouwbaar. Dat ben ik helemaal met je eens.

Vergelijk het misschien met het onderstaande, er zijn heel andere manieren om een schuldenprobleem aan te pakken. Kunnen we dan spreken van een complot of simpelweg onwetendheid over de beschikbare alternatieven? 

Wisten de hoge heren van deze instellingen dan niet wat een catastrofe dit zou zijn voor Griekenland? Of beseften ze dat niet? "Ze wisten perfect wat ze deden. Hoe ik dat weet? Omdat ze het mij zegden", zo verkondigt Varoufakis. "Natuurlijk weten we dat deze programma's niet werken (voor Griekenland, wel voor de banken). We hebben er nu echter al teveel ingestoken om er mee te stoppen. Dit moet zo doorgaan." "Ze zagen het precies voor wat het was: een cynische transfer van verliezen in de boeken van Frans-Duitse banken naar de schouders van de Europese belastingbetalers. Daar gaat het dus over: de EU-schuldeisers waarmee ik onderhandelde zagen het terugbetalen van onze schulden niet als een prioriteit, omdat het in werkelijkheid toch hun geld niet was." (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Vergelijk het misschien met het onderstaande, er zijn heel andere manieren om een schuldenprobleem aan te pakken. Kunnen we dan spreken van een complot of simpelweg onwetendheid over de beschikbare alternatieven? 

Wisten de hoge heren van deze instellingen dan niet wat een catastrofe dit zou zijn voor Griekenland? Of beseften ze dat niet? "Ze wisten perfect wat ze deden. Hoe ik dat weet? Omdat ze het mij zegden", zo verkondigt Varoufakis. "Natuurlijk weten we dat deze programma's niet werken (voor Griekenland, wel voor de banken). We hebben er nu echter al teveel ingestoken om er mee te stoppen. Dit moet zo doorgaan." "Ze zagen het precies voor wat het was: een cynische transfer van verliezen in de boeken van Frans-Duitse banken naar de schouders van de Europese belastingbetalers. Daar gaat het dus over: de EU-schuldeisers waarmee ik onderhandelde zagen het terugbetalen van onze schulden niet als een prioriteit, omdat het in werkelijkheid toch hun geld niet was." (bron)

Dat is al erg genoeg. Die mensen heb je dus ook genoeg. Die maar wat aanklooien, omdat ze niet beter weten. De elite daarboven wachten gewoon  de tijd af dat ze hun vervangend betaalsysteem invoeren. De alternatieven komen straks helaas weer van die anti christenen ;(

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Dat is al erg genoeg. Die mensen heb je dus ook genoeg. Die maar wat aanklooien, omdat ze niet beter weten. De elite daarboven wachten gewoon  de tijd af dat ze hun vervangend betaalsysteem invoeren. De alternatieven komen straks helaas weer van die anti christenen

Wat bedoel je precies met 'hun vervangend betaalsysteem'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Gaitema:

Het is niet voor niets dat onderzoeken steeds laat zien dat er iets mis is met ons voedsel en de fabrieken die onze medicijnen maken zijn ook puur op winst maken uit.

Voedsel is volgens de laatst bekende wetenschappelijke statistieken dan ook de grootste veroorzaken van kankertumoren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Een lauter elektronisch betaalsysteem zonder flappen in jouw portemonnee. Het getal 666. 

Je beschouwt dit wellicht als het slechte nieuws, zie je ook het grote voordeel? Denk dat het raadzaam is om beide kanten te belichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Willempie:

Het grote voordeel is betaalgemak. Het grote nadeel is totale controle over al onze handelingen. 

Er zijn nog veel grotere voordelen, in een volledig elektronisch systeem wordt het namelijk veel eenvoudiger om correcties door te voeren. Ik citeer graag Manuel Castells, het goede en het kwade zitten vaak in dezelfde kiem:

Het eindresultaat van het proces van financiële mondialisering zal misschien zijn dat we in de kern van onze economieën een automaat hebben gecreëerd die in beslissende mate ons leven conditioneert. De grote nachtmerrie van de mensheid – er getuige van zijn hoe machines onze wereld gaan beheersen – lijkt op elk ogenblik werkelijkheid te kunnen worden, niet in de vorm van robots die banen overbodig maken, of grote regeringscomputers die ons dag en nacht bewaken, maar als een elektronisch systeem van financiële transacties. Deze automaat functioneert volgens een eigen logica die niet de logica is van de regels van onze traditionele markt. Overheden, ondernemingen en financiële instellingen hebben vrijwel geen greep op de dynamiek van de door de automaat in beweging gebrachte geldstromen, ondanks hun rijkdom en macht. Toch is een effectieve regulering van de wereldeconomie technisch denkbaar. Het schort niet aan technologie, maar het draait om menselijke (en dus ook om politieke) waarden. Deze menselijke waarden kunnen veranderen, het zijn geen natuurwetten. Dezelfde elektronische netwerken van informationele en financiële stromen kunnen worden afgestemd op andere waarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Het getal 666

Als interludium, las net dat er ook zoiets bestaat als - even ademen - hexakosioihexekontahexafobie.

Hexakosioihexekontahexafobie is angst voor het getal 666. De naam is afgeleid van de Oudgriekse woorden ἑξακόσιοι hexakósioi, zeshonderd, ἑξήκοντα hexékonta, zestig, ἕξ héx, zes en φόβος phóbos, angst/vrees. Het getal 666 wordt in bepaalde christelijke religieuze opvattingen als het getal van het Beest in verband gebracht met Satan en de antichrist, op basis van de Openbaring van Johannes (13 vers 17-18) uit het Nieuwe Testament. Angst voor of vermijding van dit getal komt dan ook vooral voor in culturen die door het christendom zijn getekend. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Als interludium, las net dat er ook zoiets bestaat als - even ademen - hexakosioihexekontahexafobie.

Hexakosioihexekontahexafobie is angst voor het getal 666. De naam is afgeleid van de Oudgriekse woorden ἑξακόσιοι hexakósioi, zeshonderd, ἑξήκοντα hexékonta, zestig, ἕξ héx, zes en φόβος phóbos, angst/vrees. Het getal 666 wordt in bepaalde christelijke religieuze opvattingen als het getal van het Beest in verband gebracht met Satan en de antichrist, op basis van de Openbaring van Johannes (13 vers 17-18) uit het Nieuwe Testament. Angst voor of vermijding van dit getal komt dan ook vooral voor in culturen die door het christendom zijn getekend. (bron)

Angst is onnodig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Toch zie ik dat velen zich door dat getal laten leiden, fascinerend fenomeen dat nader onderzoek verdient.

Los van het voorgaande. Jouw kennis er over kan ik "u" tegen zeggen. Het laat helder zien waar het op uit draait. 

De angst komt omdat we vrezen dat God ons laat martelen met voorbeelden van landen als Noord Korea, waar mensen  die niet mee gaan met de rest zwaar gestraft worden. Ik denk dat die angst begrijpelijk is. Echter geloof ik dat we de kracht uit God kunnen krijgen. Hij zal voor ons zorgen in de nood. De nood zal ons geloof beproeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Gaitema:

Los van het voorgaande. Jouw kennis er over kan ik "u" tegen zeggen. Het laat helder zien waar het op uit draait. De angst komt omdat we vrezen dat God ons laat martelen met voorbeelden van landen als Noord Korea, maar mensen  die niet mee gaan met de rest zwaar gestraft worden. Ik denk dat die angst begrijpelijk is. Echter geloof ik dat we de kracht uit God kunnen krijgen. Hij zal voor ons zorgen in de nood. De nood zal ons geloof beproeven.

Er zijn veel redenen om angstig te zijn of worden, zeker gezien de hachelijke positie waarin de mensheid zich thans bevindt. In zekere zin wordt die angst groter naarmate we daar onderzoek naar doen, ook tal van remedies worden immers buiten het collectieve aandachtsveld gehouden. Op deze manier worden tal van complottheorieën extra gevoed, niet geheel onterecht en zeer begrijpelijk. Laat ons echter niet vergeten dat er ook goed nieuws is, heel goed nieuws zelfs. Ergo, zeker met je eens dat de nood ons zal beproeven, de spanning stijgt druppelsgewijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Er zijn veel redenen om angstig te zijn of worden, zeker gezien de hachelijke positie waarin de mensheid zich thans bevindt. In zekere zin wordt die angst groter naarmate we daar onderzoek naar doen, ook tal van remedies worden immers buiten het collectieve aandachtsveld gehouden. Op deze manier worden tal van complottheorieën extra gevoed, niet geheel onterecht en zeer begrijpelijk. Laat ons echter niet vergeten dat er ook goed nieuws is, heel goed nieuws zelfs. Ergo, zeker met je eens dat de nood ons zal beproeven, de spanning stijgt druppelsgewijs.

Wat zou jij als goed nieuws willen brengen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Gaitema:

Wat zou jij als goed nieuws willen brengen?

Heel wat mensen verhogen de druk op politiek om de beschikbare alternatieven mee op te nemen in hun besluitvormingsmodellen, als dat eenmaal gebeurt dan staan we op de vooravond van een doorbraaktraject dat we nu misschien (nog) niet voor mogelijk achten. Tal van problemen verdwijnen hierdoor als sneeuw voor de zon, in dit geval quasi letterlijk te nemen. Het contrast tussen wat mogelijk is en wat gangbaar is wordt steeds groter, volledig in lijn met het evolutionaire imperatief zoals in veel geschriften naar verwezen wordt. Ook hier is kennisdeling cruciaal, dit alles wordt wetenschappelijk onderbouwd en het vergt 'slechts' aandacht en ontvankelijkheid om dit proces vreedzaam te laten verlopen. Vergelijk het misschien met 'geloof verzet bergen', garantie op succes bestaat echter niet, de menselijke keuze is hierin doorslaggevend. Ook evangelisatie kan hierbij helpen, uiteindelijk hetzelfde dan al diegenen die pleiten voor een waarachtig sociaal duurzame samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Heel wat mensen verhogen de druk op politiek om de beschikbare alternatieven mee op te nemen in hun besluitvormingsmodellen, als dat eenmaal gebeurt dan staan we op de vooravond van een doorbraaktraject dat we nu misschien (nog) niet voor mogelijk achten. Tal van problemen verdwijnen hierdoor als sneeuw voor de zon, in dit geval quasi letterlijk te nemen. Het contrast tussen wat mogelijk is en wat gangbaar is wordt steeds groter, volledig in lijn met het evolutionaire imperatief zoals in veel geschriften naar verwezen wordt. Ook hier is kennisdeling cruciaal, dit alles wordt wetenschappelijk onderbouwd en het vergt 'slechts' aandacht en ontvankelijkheid om dit proces vreedzaam te laten verlopen. Vergelijk het misschien met 'geloof verzet bergen', garantie op succes bestaat echter niet, de menselijke keuze is hierin doorslaggevend. 

Dan ben ik bang dat je teleurgesteld gaat worden. De bijbel leert dat deze wereld juist door onder andere de winstbejag verloren zal gaan. Een betere wereld moeten we daarna verwachten op een nieuwe aarde, die voor Gods kinderen bestemd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Gaitema:

Dan ben ik bang dat je teleurgesteld gaat worden. De bijbel leert dat deze wereld juist door onder andere de winstbejag verloren zal gaan. Een betere wereld moeten we daarna verwachten op een nieuwe aarde, die voor Gods kinderen bestemd zijn.

Ja, zoals geweten is het een dubbeltje op z'n kant, we hopen het beste maar vrezen het ergste. De feiten zijn zoals ze zijn, technisch gezien is er geen probleem om een culturele transformatie door te voeren, het is echter bidden en hopen dat we dat ook tijdig gaan inzien. De wereld op een tweesprong zoals in een vereenvoudigd model kan weerspiegeld worden. Kortom, in religieus opzicht kunnen we niet zeggen dat God de mensheid niet genegen is, alle middelen zijn immers beschikbaar om een ethische upgrade te realiseren. Ons blijven verankeren aan Satan zal niet helpen, dat is mi gemakszucht. De bijbel leert veel, de wereld is al twee keer (WOI & WOII) om zeep geholpen door winstbejag, gaan we het dan nog eens doen?

pzwzxlt.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid