Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei TTC:

Ik heb Jezus altijd gezien als een lichtend voorbeeld, niet als een beeld waaraan we ons moeten ketenen. Jezus verwees mi naar de innerlijke weg, in onszelf vinden we Christus.

Ja, maar wij zijn Jezus niet. Jezus is aanspreekbaar

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 minuut geleden zei TTC:

Ja, dat is die gekende, tegen wie spreek je als je tegen jezelf spreekt? Schijnbaar ben je nooit alleen, niet?

Als ik tegen mijzelf spreek heb ik geen gesprek met God. God kan mij corrigeren. Kan tegen mij ingaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei TTC:

Er bestaat zoiets als interferentie, zeer interessant om nader te exploreren.

Dat zal vast wel zo zijn. Het verschil zit het hem puur in de kennis. Jezus leverde ons de kennis over de bron van al het goede, dat God zelf is.

Hoewel ook mensen die deze kennis niet bezitten toch uit die bron kunnen putten, hebben ze daar geen kennis van. Juist die kennis brengt ons ook in contact met de Redder.

Vandaar dat het ook goed is dat met evangelisatie de kennis ergens gebracht wordt, al wordt er al uit Gods bronnen geput. Een goede daad redt de mensen niet, maar geloof in Jezus wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Gaitema:

Dat zal vast wel zo zijn. Het verschil zit het hem puur in de kennis. Jezus leverde ons de kennis over de bron van al het goede, dat God zelf is. Hoewel ook mensen die deze kennis niet bezitten toch uit die bron kunnen putten, hebben ze daar geen kennis van. Juist die kennis brengt ons ook in contact met de Redder. Vandaar dat het ook goed is dat met evangelisatie de kennis ergens gebracht wordt, al wordt er al uit Gods bronnen geput. Een goede daad redt de mensen niet, maar geloof in Jezus wel. 

Aan kennis ontbreekt het niet, overgeleverd of anderzijds door ervaring. Binnen het kader van dit topic, geloof je zelf dat de mensheid ooit in vrede zal leven? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Foppe1986:

En hoe doet zich dat voor dan? Krijg je stemmetjes in je hoofd?

 

Dat kan

1 uur geleden zei TTC:

Aan kennis ontbreekt het niet, overgeleverd of anderzijds door ervaring. Binnen het kader van dit topic, geloof je zelf dat de mensheid ooit in vrede zal leven? 

Ik snap niet goed waar je heen wilt. 

Ik ga er van uit dat je in Jezus geloofd en een relatie met God hebt.

Een Boeddhist uit Tibet is geen christen, dus geloofd niet dat Hij de weg de waarheid en het Leven is.

Het boeddhisme is zelfs geen echte godsdienst. Of zeg je dat het geen bal uit maakt of je een Boeddhist bent die in een tempel bidt of een christen bent?

En nee, vanuit het christelijke geloof kan ik onmogelijk geloven dat deze wereld ooit vrede kent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Ik snap niet goed waar je heen wilt. Ik ga er van uit dat je in Jezus geloofd en een relatie met God hebt. Een Boeddhist uit Tibet is geen christen, dus geloofd niet dat Hij de weg de waarheid en het Leven is. Het boeddhisme is zelfs geen echte godsdienst. Of zeg je dat het geen bal uit maakt of je een Boeddhist bent die in een tempel bidt of een christen bent? En nee, vanuit het christelijke geloof kan ik onmogelijk geloven dat deze wereld ooit vrede kent. 

Waar ik naartoe wil is de vraag of dat Jezus geloofde in vrede op aarde. Als we daar zelf niet in geloven dan kunnen we ook niet zeggen dat we geloven in Jezus, begrijp je? Hamvraag is hier dus of dat Jezus wel/niet geloofde in vrede op aarde, op basis daarvan kunnen we dat beter beoordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Hamvraag is hier of dat Jezus wel geloofde in vrede op aarde, op basis daarvan kunnen we dat beter beoordelen.

De Bijbel spreekt over een rijk van vrede dat zal aanbreken, met Koning Jezus aan het hoofd, regerende vanuit Jeruzalem, met al Zijn heiligen, Israëlieten daarbij een niet geringe rol vervullende. Je leest zelf de Bijbel en daarom zal ik geen teksten aanhalen, waarvan ik trouwens, zoals je inmiddels misschien gemerkt zult hebben, zeer spaarzaam en zorgvuldig (probeer ik althans) gebruik maak. Ik heb veel liever dat mensen het zelf onderzoeken en lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

De Bijbel spreekt over een rijk van vrede dat zal aanbreken, met Koning Jezus aan het hoofd, regerende vanuit Jeruzalem, met al Zijn heiligen, Israëlieten daarbij een niet geringe rol vervullende. Je leest zelf de Bijbel en daarom zal ik geen teksten aanhalen, waarvan ik trouwens, zoals je inmiddels misschien gemerkt zult hebben, zeer spaarzaam en zorgvuldig (probeer ik althans) gebruik maak. Ik heb veel liever dat mensen het zelf onderzoeken en lezen.

Ik ventileer hieruit dat het antwoord 'ja' is, en wie daar niet in gelooft zou dan niet in Jezus geloven? Volledig met je eens wat dat onderzoek betreft, een zwaardgevecht middels citaten leidt vaak tot het omgekeerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Ik ventileer hieruit dat het antwoord 'ja' is, en wie daar niet in gelooft zou dan niet in Jezus geloven? Volledig met je eens wat dat onderzoek betreft.

Er zijn blijkbaar mensen die in Jezus geloven die daar een andere mening over hebben. Dat mag. Ik blijf wel pleiten voor doorgaand lezen en biddend onderzoeken. Ik beschouw mezelf niet als alwetend want ik wil graag blijven leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Er zijn blijkbaar mensen die in Jezus geloven die daar een andere mening over hebben. Dat mag. Ik blijf wel pleiten voor doorgaand lezen en biddend onderzoeken. Ik beschouw mezelf niet als alwetend want ik wil graag blijven leren.

Ja, dat verschil is opvallend, dat vredesrijk zou dan niet op deze aarde zijn. Toch wel een wezenlijk verschil, meen ik. We zouden dan evengoed twee topics kunnen aanmaken, het zou in ieder geval het debat aanzienlijk bevorderen. Vooralsnog blijf ik op aarde werkzaam. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Ik ook, hoewel ik tegelijkertijd eigenlijk ook al een beetje in de hemel vertoef.. 

Ik ook wanneer ik naar de sociale alternatieven kijk, iets dat snel verandert wanneer ik naar de realiteit kijk. Zoals je eerder al zei, het lijkt vandaag eerder op een tijdbom, nuchter beschouwd is het een absurd schouwspel dat niet zelden de emotie beroert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

Waar ik naartoe wil is de vraag of dat Jezus geloofde in vrede op aarde. Als we daar zelf niet in geloven dan kunnen we ook niet zeggen dat we geloven in Jezus, begrijp je? Hamvraag is hier dus of dat Jezus wel/niet geloofde in vrede op aarde, op basis daarvan kunnen we dat beter beoordelen.

Jezus is vrede en kwam ook als zodanig naar de aarde.

Ere zij God in de hoogste hemelen, en vrede op aarde, in de mensen een welbehagen. (Luk.2:14)

Het had ook anders kunnen wezen: dan hadden we kennis gemaakt met Gods oordeel over ons en gekregen wat we verdienden. Echter de mens wil die Vrede niet kennen. De mens wil die Vrede blijkbaar niet. Jezus wist dit en zegt:

Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. (Mat.10:34-35)

Vasthouden aan de Waarheid, die vrede is, brengt scheiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jezus is vrede en kwam ook als zodanig naar de aarde.

Ere zij God in de hoogste hemelen, en vrede op aarde, in de mensen een welbehagen. (Luk.2:14)

Het had ook anders kunnen wezen: dan hadden we kennis gemaakt met Gods oordeel over ons en gekregen wat we verdienden. Echter de mens wil die Vrede niet kennen. De mens wil die Vrede blijkbaar niet. Jezus wist dit en zegt:

Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. (Mat.10:34-35)

Vasthouden aan de Waarheid, die vrede is, brengt scheiding.

Dus wie in Jezus gelooft die gelooft in vrede op aarde? En wie daar niet mee instemt kan beter Jezus achterwege laten in z'n betoog, zoiets? Met andere woorden, we hoeven dus niet uit te wijken naar andere oorden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei TTC:

Dus wie in Jezus gelooft die gelooft in vrede op aarde? En wie daar niet mee instemt kan beter Jezus achterwege laten in z'n betoog, zoiets? Met andere woorden, we hoeven dus niet uit te wijken naar andere oorden?

Wie in Jezus geloofd heeft vrede op deze aarde. En gelooft ook dat deze aarde vernietigd gaat worden om plaats te maken voor een nieuwe en perfecte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wie in Jezus geloofd heeft vrede op deze aarde. En gelooft ook dat deze aarde vernietigd gaat worden om plaats te maken voor een nieuwe en perfecte.

Dat zou mi dan iets worden voor dat andere topic, niet voor deze aarde. Handig, dan zouden hier de protagonisten verder kunnen zonder gestoord te worden door de vernietigingsperikelen zoals de antagonisten prediken. Of andersom natuurlijk, kwestie van keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Waar ik naartoe wil is de vraag of dat Jezus geloofde in vrede op aarde. Als we daar zelf niet in geloven dan kunnen we ook niet zeggen dat we geloven in Jezus, begrijp je? Hamvraag is hier dus of dat Jezus wel/niet geloofde in vrede op aarde, op basis daarvan kunnen we dat beter beoordelen.

Voor wie Hem volgen wel. Tot dat deze aarde vergaat 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Voor wie Hem volgen wel. Tot dat deze aarde vergaat 

Sowieso zou er een nieuwe komen, enig idee hoe die er zou uitzien? Er komt een wereldregering met eerlijke beleidsvoerders, meer dan dat heb ik hier nog niet gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als u nu net zo proper leest als dat u, naar eigen zeggen, de bips afveegt, zou dat een hoop gezever schelen.

De hoop gezever gaat misschien nog veel groter worden, nog even en we zijn immers met dubbel zoveel. Je zou haast gaan denken dat we die nieuwe (extra) wereld nodig hebben om ze allemaal een plaats te geven. 

De aarde heeft momenteel 7 miljard 349 miljoen 472 duizend inwoners. En als je met je ogen knippert, zijn het er alweer een paar honderd meer. Stap je in een tijdmachine naar het jaar 2100, dan is het aantal mensen op de aarde bijna verdubbeld. Dit blijkt uit de jongste World Population Prospects van de Verenigde Naties. Iedere twee jaar publiceert de VN zo'n extrapolatie en interpretatie van wereldwijde volkstellingen. De recentste verscheen deze week. Daarin wordt de wereldbevolkingsgroei weer wat hoger geraamd dan in de vorige editie. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei TTC:

Sowieso zou er een nieuwe komen, enig idee hoe die er zou uitzien? Er komt een wereldregering met eerlijke beleidsvoerders, meer dan dat heb ik hier nog niet gelezen.

We komen hier hoe dan ook niet ver, aangezien niet iedere christen hier in de komst van die nieuwe wereld geloofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

We komen hier hoe dan ook niet ver, aangezien niet iedere christen hier in de komst van die nieuwe wereld geloofd.

Is dat niet waar die evangelisatie over gaat, het geloof daarin inspireren door kennisdeling?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid