Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Robert Frans:

Ik denk dat je mijn opmerking nu iets te zwaar neemt.

Misschien, of jij plaatst enigszins terloops een niet goed overdachte opmerking ;)

28 minuten geleden zei Robert Frans:

Maar sommigen zien in het verhaal inderdaad de menselijke ontwikkeling terug waarin wij steeds meer afstand nemen van de natuur, uiteindelijk haar naar de hand zetten en overheersen en daartoe inderdaad de rede, het besef van goed en kwaad hebben ontwikkeld.

Dit en de rest van dat stukje vind ik uitermate plausibel. Waar je fout in ging was dat je fysieke kenmerken (Kleinere hersenen, nota bene. Om pijn van de bevalling te voorkomen (nog erger want die pijn heeft een functie en evolutionair hoort bij een kleiner hoofd ook weer een kleiner bekken zodat de pijn blijft verder doet het bij beesten ook gewoon zeer (al lijkt het daar makkelijker te gaan, maar toen mijn vrouw van onze kinderen beviel vond ik ook dat het makkelijk ging, zij hda daar andere gedachten bij :)), kortom biologisch is het nogal een chaotische ratjetoe die hier allemaal beweerd wordt) noemt en daarmee iets mystieks de werkelijke wereld in brengt.

34 minuten geleden zei Robert Frans:

Overigens hoeft dat niet meteen debielheid te impliceren.

Kleinere hersenen zijn kleinere hersenen en de inhoud bepaald de intelligentie. En dat je daar dan een volstrekt verzonnen verhaal bij haalt (leuke film trouwens :Y)  vind ik wat vreemd. Verder beschrijf je het zoals een missionaris vroeger de "zwartjes in Affrika" beschreef, niet in de gaten hebbende dat die qua intelligentie niet onder doen voor ieder ander (dus ook hemzelf) maar dat hun vaardigheden zich ontwikkeld hebben naar wat de omstandigheden vereisen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei Mullog:

Misschien, of jij plaatst enigszins terloops een niet goed overdachte opmerking ;)

Dit en de rest van dat stukje vind ik uitermate plausibel. Waar je fout in ging was dat je fysieke kenmerken (Kleinere hersenen, nota bene. Om pijn van de bevalling te voorkomen (nog erger want die pijn heeft een functie en evolutionair hoort bij een kleiner hoofd ook weer een kleiner bekken zodat de pijn blijft verder doet het bij beesten ook gewoon zeer (al lijkt het daar makkelijker te gaan, maar toen mijn vrouw van onze kinderen beviel vond ik ook dat het makkelijk ging, zij hda daar andere gedachten bij :)), kortom biologisch is het nogal een chaotische ratjetoe die hier allemaal beweerd wordt) noemt en daarmee iets mystieks de werkelijke wereld in brengt.

Kleinere hersenen zijn kleinere hersenen en de inhoud bepaald de intelligentie. En dat je daar dan een volstrekt verzonnen verhaal bij haalt (leuke film trouwens :Y)  vind ik wat vreemd. Verder beschrijf je het zoals een missionaris vroeger de "zwartjes in Affrika" beschreef, niet in de gaten hebbende dat die qua intelligentie niet onder doen voor ieder ander (dus ook hemzelf) maar dat hun vaardigheden zich ontwikkeld hebben naar wat de omstandigheden vereisen.

Verschil is enkel dat ik geen enkel oordeel vel over de Na'vi, maar gewoon omschrijf hoe zij leven en wat het het verschil is met hoe wij leven. Een verschil benoemen staat immers niet gelijk aan een oordeel vellen, ook niet als je benoemd dat een bepaald volk primitiever leeft. Primitiviteit is immers goed noch kwaad, het is er gewoon en kan dan ook benoemd worden als het er is. Pas als je zelf automatisch een oordeel hangt aan het woord primitiviteit, alleen dan geef je het een positieve of negatieve lading.
Ik geef daarbij ook bewust een fictief volk als voorbeeld, omdat veel mensen in de Na'vi juist een krachtig beeld zien van hoe mensen zouden kunnen hebben geleefd als ze beschermd zouden zijn tegen de zondeval door God (zoals Eywa immers doelbewust doet, koste wat het kost). En over fictieve volken en verhalen mag men natuurlijk schrijven wat men wil. Men kan dat voorbeeld daarom ook niet één op één overzetten op werkelijk bestaande natuurvolken.

Overigens baseer ik dat verhaal van mij op een ook in de wetenschap rondzingend idee dat onze hersengroei wel degelijk de bevalling zwaarder maakte en dat we daarom ook fontanellen ontwikkelden. Misschien nog helemaal geen bewezen idee, maar ik vond het idee leuk genoeg om hier even aan te stippen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben het over verschillende dingen en praten min of meer langs elkaar heen. Wat ik bedoel is dat er een directe relatie is tussen de gemiddelde omvang van de hersenen en de gemiddelde inteligentie. Gemiddeld genomen is er geen verschil tussen de herseninhoud van primitief levende natuurvolken en ons, modern levende loonslaven. Dat wij meer kennis hebben wil niet zeggen dat we inteligenter zijn. Ik heb in die zin dus niet over goed of kwaad of positief of negatief

33 minuten geleden zei Robert Frans:

Ik geef daarbij ook bewust een fictief volk als voorbeeld, omdat veel mensen in de Na'vi juist een krachtig beeld zien van hoe mensen zouden kunnen hebben geleefd als ze beschermd zouden zijn tegen de zondeval door God

En hier zakt mijn broek een beetje van af. Ik weet niet in welke uithoeken van de wereld jij verkeerd maar dat je een directe relatie legt tussen Avatar en de zondenval en dat veel mensen daar zo naar  kijken....(?!?) Ik heb al veel fantasie in dit topic voorbij zien komen maar deze zag ik niet aankomen, en zeker niet van jou ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

En hier zakt mijn broek een beetje van af. Ik weet niet in welke uithoeken van de wereld jij verkeerd maar dat je een directe relatie legt tussen Avatar en de zondenval en dat veel mensen daar zo naar  kijken....(?!?) Ik heb al veel fantasie in dit topic voorbij zien komen maar deze zag ik niet aankomen, en zeker niet van jou ;)

Misschien is werkelijkheid, wat gezien wordt als een waarheid zonder enige vorm van fantasie slechts een gemodelleerde fantasie en is het juist de  andere fantasie die bevrijdend kan werken

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Misschien is werkelijkheid, wat gezien wordt als een waarheid zonder enige vorm van fantasie slechts een gemodelleerde fantasie en is het juist de  andere fantasie die bevrijdend kan werken

Je vindt het niet erg als ik hier een paar dagen, mogelijk weken, over nadenk? :rolleyes:

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Wat bedoel je met 'deze wereld'? De planeet of dit samenstel? Want de planeet aarde zou eeuwig blijven bestaan zegt Psalm 78:65

Wat bedoel je precies met 'samenstel', de miljarden melkwegstelsels die we al kennen? Logischerwijs ook diegenen die we nog niet kennen dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Wat bedoel je met 'deze wereld'? De planeet of dit samenstel? Want de planeet aarde zou eeuwig blijven bestaan zegt Psalm 78:65

Dan zal God de aarde wel gebruiken, maar de in zonde vervallen wereld zal vergaan. Ik las laatst dat de elementen in vlammen zullen opgaan. Daarin staat ook in het nieuwe testament dat de oude hemel en aarde vergaan. We krijgen een betere terug. Zoals met de zondvloed ging. Zo ongeveer. Hoe God dat doet zien we wel. Wat de paradijs van Adam en Eva betreft heb je wel gelijk dat Genesis vooral lijkt te zeggen dat het hier op aarde was. Het zal wel een goed begin zijn geweest, waarbij door de zondeval het paradijs van het begin een plek is waar ze uit weg moesten. 

Het universum zal denk ik trouwens gewoon doordraaien als Jezus terug komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Wat bedoel je met 'deze wereld'? De planeet of dit samenstel? Want de planeet aarde zou eeuwig blijven bestaan zegt Psalm 78:65

Wij gaan het niet meemaken, maar inmiddels is de levensloop van onze zon toch wel goed bekend. En helaas zit de schrijver van dit psalm er hopeloos naast. De aarde gaat op enig moment in de verre toekomst door de groeiende zon opgeslokt worden. De schrijver van dit psalm kun je niet kwalijk nemen dat hij dat niet wist. Maar ik vind het altijd toch wel een beetje teleurstellend en verdrietig dat er mensen zijn die wetenschappelijke verworvenheden als vanzelfsprekend gebruiken, maar wetenschappelijke feiten ontkennen en/of negeren als deze botsen met hun wereldbeeld.;(

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei TTC:

Dit behoeft verder geen commentaar meer, het is nu duidelijk dat je geen flauw benul hebt van wat er gaande is. En dan zeggen dat je zoekt naar zoiets als 'zelfverlossing'? Wat is dat volgens jou? Maar toch, zeg ons nu eens waarom de sociale alternatieven ten tijde WOII niet werden opgenomen in het maatschappelijke besluitvormingsproces, was dat misschien te moeilijk? Ja, negeer het allemaal en zeg dan dat je aan jezelf aan het werken bent, het heeft meer iets van een jongensclubje waar de leden elkaars piemeltje verafgoden, spannend!!

Jij bent ook alleen maar overtuigd van eigen gelijk he? Dat je mensen die een andere mening hebben afdoet als "geen flauw benul van..." "slapenden" etc. Doet mij erg denken aan complotdenken wat ik op ninefornews.nl tegenkom. Ook allerlei lullige complottheorieën, en mensen die daar niet in geloven slapen, en zij zijn de wakkere figuren. Zal wel complottist eigen zijn. 

Tevens moet je mij geen woorden in de mond leggen. Nergens heb ik gezegd dat ik zoek naar zelfverlossing. Wel zeg ik dat de VM en de illuminatie hiernaar zoeken. En dit vind ik veel beter dan al die christenen die hun hoop op iemand van buiten vestigen. En die zeggen "wij zijn zondige mensen, we kunnen niks goed doen". Schijnheiligheid vind ik dat. Zelfverlossing of zelfverwerkelijking is hetzelfde als jij egohuppeldepup noemt. Doorkrijgen wie je werkelijk bent. Dit idee hebben VM en illuminatie van de sekten (zoals mysteriereligies) uit de oudheid. De gnostici waren hier ook mee bezig. Zij beweerden dat Jezus een leraar was die de ware mens wilde tonen aan de mensheid. In plaats van Godmens die het christendom er later van gemaakt heeft. 

Typisch weer voor jou om dingen die er totaal niet mee te maken hebben toch als een onderwerp op tafel te gooien. En als mensen er niet op in gaan komt dit omdat men er niets van af weet? Lekkere logica heb jij. Bijna iedereen die op jouw posts reageert zegt "probeer het eens in jip en Janneke taal" omdat je totaal onduidelijk bent. En de dingen waar je wel duidelijk in bent duiden op een beperkte logica. Dus door dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben te proberen te verbinden. Je hebt zeker nog nooit aan EHBO gedaan :$

En waarom de VM en de illuminatie elkaar piemeltje verafgoden is een weet voor jou (hoop ik voor jou) en een vraag voor mij. Tevens vrees ik dat je andermans posten nooit leest of zo. Want als je bepaalde linkjes gelezen had zou je weten dat de oprichter van de illuminatie een enorm idealist was die normen en waarden enorm hoog had zitten en die was voor gelijkheid van iedereen! Ook de VM is met dit ideaal opgestart. De Kerk daarentegen was bang macht te verliezen en probeerde zowel VM als illuminatie aan banden te leggen. De illuminatie werd verboden en ging over in een bepaalde tak van de VM. Wat dit dus met "elkaars piemeltjes verafgoden" te maken heeft, gooi maar in mijn pet!

Wat ik van jou lees is dat je alles wat christelijke mensen zeggen totaal voor waar aanneemt, anders zou je niet negatief staan tegen zowel VM als Illuminatie. 

9 minuten geleden zei Mullog:

Wij gaan het niet meemaken, maar inmiddels is de levensloop van onze zon toch wel goed bekend. En helaas zit de schrijver van dit psalm er hopeloos naast. De aarde gaat op enig moment in de verre toekomst door de groeiende zon opgeslokt worden. De schrijver van dit psalm kun je niet kwalijk nemen dat hij dat niet wist. Maar ik vind het altijd toch wel een beetje teleurstellend en verdrietig dat er mensen zijn die wetenschappelijke verworvenheden als vanzelfsprekend gebruiken, maar wetenschappelijke feiten ontkennen en/of negeren als deze botsen met hun wereldbeeld.;(

Precies! Het is ook wel erg vreemd om te veronderstellen dat het hele universum eraan gaat maar dat de Aarde blijft bestaan. Dit is geocentrisme ten top.  

Maar je moet toch wat, als je nog wilt blijven geloven in de onfeilbaarheid en het geïnspireerd zijn van de Bijbel. De Aarde blijft bestaan maar de zon en de maan verdwijnen :+ Dan zal de aarde verdwijnen in het eeuwige niets, want als er geen sterren zijn om omheen te zweven is de Aarde er niet meer. Zelfs kometen worden aangetrokken door de ene ster of de andere. 

Daarom is mijn tip: Lees de bijbel niet letterlijk als HET Woord van God. Maar als een uiting van mensen die toen leefden. We zijn nu een stuk wijzer. Vooral zij die ervoor gestudeerd hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Foppe1986:

Ik begrijp werkelijk jouw optimisme over die satanisten niet en geloof steeds sterker dat dit inderdaad komt, omdat je dat inzicht niet van God hebt mogen ontvangen. De kern van de hele zaak lijkt jou te ontgaan. Namelijk dat al ons geld aan het verdampen is en de maatschappijen langzaam bankroet raken. Verder dat de VM en de illuminatie stuk voor stuk kapitalisten met erg veel geld zijn. De gewone man tref je er niet tussen.

En terecht dat het christendom hen bestrijdt. Ze zijn openlijk vijanden van het christendom. Ze zijn er op uit ons uit te roeien, wat het grotendeels (op de harde kern na) ook gelukt is. Hun ideologie en de onze gaat net zo slecht samen als water en vuur. Ze veroorzaken de grootste oorlogen en armoede in de wereld. Hun moraal is er eentje van ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

De macht van het grote geld wordt de ondergang van deze wereld. Het dooft  bovendien de liefde uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Dan zal God de aarde wel gebruiken, maar de in zonde vervallen wereld zal vergaan. Ik las laatst dat de elementen in vlammen zullen opgaan. Daarin staat ook in het nieuwe testament dat de oude hemel en aarde vergaan. We krijgen een betere terug. Zoals met de zondvloed ging. Zo ongeveer. Hoe God dat doet zien we wel. Wat de paradijs van Adam en Eva betreft heb je wel gelijk dat Genesis vooral lijkt te zeggen dat het hier op aarde was. Het zal wel een goed begin zijn geweest, waarbij door de zondeval het paradijs van het begin een plek is waar ze uit weg moesten. 

De elementen zijn de regeringen, financiële stelsels etc, dus de organisaties die dit samenstel maken. Die zullen volledig worden weggedaan. De nieuwe hemel = de nieuwe regering, heb ik al eens eerder aangetoond hier. Nieuwe aarde is vernieuwde aarde onder leiding van Jezus. Dus herstelde paradijs. Bij de zondvloed verging de wereld ook niet, maar werd ook vernieuwd. 

En nu ga ik naar bed want morgen heb ik congres in Bornem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

De elementen zijn de regeringen, financiële stelsels etc, dus de organisaties die dit samenstel maken. Die zullen volledig worden weggedaan. De nieuwe hemel = de nieuwe regering, heb ik al eens eerder aangetoond hier. Nieuwe aarde is vernieuwde aarde onder leiding van Jezus. Dus herstelde paradijs. Bij de zondvloed verging de wereld ook niet, maar werd ook vernieuwd. 

En nu ga ik naar bed want morgen heb ik congres in Bornem.

Ik vertaal elementen die vergaan, net als hemel en aarde die vergaan als letterlijk. Nergens in de bijbel staat dat wat jij zegt vermeld. Dat is gewoon wat de mensen ervan gemaakt hebben.

Bij de zondvloed kwam iedereen om die niet in de ark zaten en zo zal het weer gebeuren. De goddelozen komen om, met al hun bezittingen. De gelovigen worden door Jezus opgehaald 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Gaitema:

Foppe1986:

Ik begrijp werkelijk jouw optimisme over die satanisten niet en geloof steeds sterker dat dit inderdaad komt, omdat je dat inzicht niet van God hebt mogen ontvangen. De kern van de hele zaak lijkt jou te ontgaan. Namelijk dat al ons geld aan het verdampen is en de maatschappijen langzaam bankroet raken. Verder dat de VM en de illuminatie stuk voor stuk kapitalisten met erg veel geld zijn. De gewone man tref je er niet tussen.

En terecht dat het christendom hen bestrijdt. Ze zijn openlijk vijanden van het christendom. Ze zijn er op uit ons uit te roeien, wat het grotendeels (op de harde kern na) ook gelukt is. Hun ideologie en de onze gaat net zo slecht samen als water en vuur. Ze veroorzaken de grootste oorlogen en armoede in de wereld. Hun moraal is er eentje van ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

De macht van het grote geld wordt de ondergang van deze wereld. Het dooft  bovendien de liefde uit.

Over welke satanisten heb je het? Heb je het over de illuminatie en de VM? Denk je soms dat zij lucifer als God hebben en dat Lucifer Satan is? Dan raad ik jou aan eens goed te lezen en te leren. Een paar boekwerkjes over dit geval te bestuderen. Lucifer is lichtbrenger en staat voor de planeet Venus. Het idee dat satan en Lucifer met elkaar verbind is Jesaja, waarin een koning van Babel bespot wordt. Heeft niks met de gevallen engel satan te maken. Dat satan een gevallen engel is waag ik ook ten zeerste te betwijfelen, maar daarvoor moet je boeken durven lezen buiten de Bijbel om. 

Jij hebt ook geen inzicht van God gekregen, jij hebt jouw inzicht gekregen door indoctrinatie net als ieder mens (ik ook). Je hebt enkel de illusie dat bepaalde denkbeelden niet van jou komen maar van God. Net zoals sommige mensen de illusie hebben dat hun idee is ingefluisterd door de Heilige Geest. 

Heb je enig idee wat je zegt met "VM en illuminatie stuk voor stuk kapitalisten zijn"? En hoezo de gewone man er niet tussen? Ik heb vroeger gewoon bijeenkomsten mogen bijwonen van de plaatselijke loge en er zaten gewone mannen tussen. Feit is ook dat de oprichter van de illuminatie een perfectionist en een idealist was, iemand die aan zichzelf wilde werken. En die stond voor vrijheid van iedereen. De VM heeft in vroegere tijden slaven helpen ontsnappen aan hun "meesters". Veel geld ging daarin zitten. VM is dan ook voor mensen (meestal mannen) die aan zichzelf willen werken, die universeel willen denken, ongebonden aan een boek. Vandaar dat men openstaat voor alle religieuze en niet religieuze mensen. Dat is wat mij erin aanspreekt. Het idee alleen al dat bepaalde mensen een voorkeur hebben gekregen van God, en anderen die vervloekt zijn door dezelfde God is voor mij onbestaand. Religieus bijgeloof noem ik dat. Naar mijn beleving moeten wij het zelf doen (dus zelfverwerkelijking) en is er niemand voor onze zonden gestorven. Dat is ook het probleem voor het christendom. Zij willen Jezus graag als uniek mens zien die tegelijkertijd God is. Enkel geloof kan iemand redden. Vandaar dat VM en Illuminatie verboden of vervolgd werden. Nogmaals: Jij draait de zaken gewoon om, omdat je in dogma's gelooft. En iedereen die anders denkt die is in jouw ogen slecht bezig. Komt vaker voor bij gelovigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Foppe1986:

Over welke satanisten heb je het? Heb je het over de illuminatie en de VM? Denk je soms dat zij lucifer als God hebben en dat Lucifer Satan is? Dan raad ik jou aan eens goed te lezen en te leren. Een paar boekwerkjes over dit geval te bestuderen. Lucifer is lichtbrenger en staat voor de planeet Venus. Het idee dat satan en Lucifer met elkaar verbind is Jesaja, waarin een koning van Babel bespot wordt. Heeft niks met de gevallen engel satan te maken. Dat satan een gevallen engel is waag ik ook ten zeerste te betwijfelen, maar daarvoor moet je boeken durven lezen buiten de Bijbel om. 

Jij hebt ook geen inzicht van God gekregen, jij hebt jouw inzicht gekregen door indoctrinatie net als ieder mens (ik ook). Je hebt enkel de illusie dat bepaalde denkbeelden niet van jou komen maar van God. Net zoals sommige mensen de illusie hebben dat hun idee is ingefluisterd door de Heilige Geest. 

Heb je enig idee wat je zegt met "VM en illuminatie stuk voor stuk kapitalisten zijn"? En hoezo de gewone man er niet tussen? Ik heb vroeger gewoon bijeenkomsten mogen bijwonen van de plaatselijke loge en er zaten gewone mannen tussen. Feit is ook dat de oprichter van de illuminatie een perfectionist en een idealist was, iemand die aan zichzelf wilde werken. En die stond voor vrijheid van iedereen. De VM heeft in vroegere tijden slaven helpen ontsnappen aan hun "meesters". Veel geld ging daarin zitten. VM is dan ook voor mensen (meestal mannen) die aan zichzelf willen werken, die universeel willen denken, ongebonden aan een boek. Vandaar dat men openstaat voor alle religieuze en niet religieuze mensen. Dat is wat mij erin aanspreekt. Het idee alleen al dat bepaalde mensen een voorkeur hebben gekregen van God, en anderen die vervloekt zijn door dezelfde God is voor mij onbestaand. Religieus bijgeloof noem ik dat. Naar mijn beleving moeten wij het zelf doen (dus zelfverwerkelijking) en is er niemand voor onze zonden gestorven. Dat is ook het probleem voor het christendom. Zij willen Jezus graag als uniek mens zien die tegelijkertijd God is. Enkel geloof kan iemand redden. Vandaar dat VM en Illuminatie verboden of vervolgd werden. Nogmaals: Jij draait de zaken gewoon om, omdat je in dogma's gelooft. En iedereen die anders denkt die is in jouw ogen slecht bezig. Komt vaker voor bij gelovigen. 

Over geloof valt niet te twisten. We gaan er niet uitkomen. Ik ga die boeken niet lezen en Jezus is mijn Heer. Met de VM loges wil ik niks van doen hebben. Ik weet dat de onderste loges onschuldig lijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Jawel, zie een aantal posten terug. 

Dat hoef ik niet op te zoeken, want ik ken de bijbel. Ben er mee opgegroeid en weet wat ik lees. Wat jullie daarvan maken is voor jullie eigen rekening. Ik ga daar geen tijd aan besteden. Het leidt trouwens allemaal af van de kern waar het mij om ging, dat wie Jezus niet heeft zal sterven op die dag. En waarom? Omdat ze onveranderd bleven en de dood verkozen boven het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Foppe1986:

Jij bent ook alleen maar overtuigd van eigen gelijk he? Dat je mensen die een andere mening hebben afdoet als "geen flauw benul van..." "slapenden" etc. Doet mij erg denken aan complotdenken wat ik op ninefornews.nl tegenkom. Ook allerlei lullige complottheorieën, en mensen die daar niet in geloven slapen, en zij zijn de wakkere figuren. Zal wel complottist eigen zijn. Tevens moet je mij geen woorden in de mond leggen. Nergens heb ik gezegd dat ik zoek naar zelfverlossing. Wel zeg ik dat de VM en de illuminatie hiernaar zoeken. En dit vind ik veel beter dan al die christenen die hun hoop op iemand van buiten vestigen. En die zeggen "wij zijn zondige mensen, we kunnen niks goed doen". Schijnheiligheid vind ik dat. Zelfverlossing of zelfverwerkelijking is hetzelfde als jij egohuppeldepup noemt. Doorkrijgen wie je werkelijk bent. Dit idee hebben VM en illuminatie van de sekten (zoals mysteriereligies) uit de oudheid. De gnostici waren hier ook mee bezig. Zij beweerden dat Jezus een leraar was die de ware mens wilde tonen aan de mensheid. In plaats van Godmens die het christendom er later van gemaakt heeft. Typisch weer voor jou om dingen die er totaal niet mee te maken hebben toch als een onderwerp op tafel te gooien. En als mensen er niet op in gaan komt dit omdat men er niets van af weet? Lekkere logica heb jij. Bijna iedereen die op jouw posts reageert zegt "probeer het eens in jip en Janneke taal" omdat je totaal onduidelijk bent. En de dingen waar je wel duidelijk in bent duiden op een beperkte logica. Dus door dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben te proberen te verbinden. Je hebt zeker nog nooit aan EHBO gedaan. En waarom de VM en de illuminatie elkaar piemeltje verafgoden is een weet voor jou (hoop ik voor jou) en een vraag voor mij. Tevens vrees ik dat je andermans posten nooit leest of zo. Want als je bepaalde linkjes gelezen had zou je weten dat de oprichter van de illuminatie een enorm idealist was die normen en waarden enorm hoog had zitten en die was voor gelijkheid van iedereen! Ook de VM is met dit ideaal opgestart. De Kerk daarentegen was bang macht te verliezen en probeerde zowel VM als illuminatie aan banden te leggen. De illuminatie werd verboden en ging over in een bepaalde tak van de VM. Wat dit dus met "elkaars piemeltjes verafgoden" te maken heeft, gooi maar in mijn pet! Wat ik van jou lees is dat je alles wat christelijke mensen zeggen totaal voor waar aanneemt, anders zou je niet negatief staan tegen zowel VM als Illuminatie. 

Prachtig betoog, volledig in lijn met die protocollen. Een hoop mist en volstrekt geen antwoord op de vraag waar het dan écht om gaat, je bent blijkbaar in de veronderstelling dat mensen blind zijn en niet zien wat je probeert te verdoezelen? Je betoog zou heel anders zijn moest je eerlijk zijn, nu is het enkel nuttig voor de aandachtige lezers die de misleiding kunnen doorzien.

10 uur geleden zei Foppe1986:

Over welke satanisten heb je het? Heb je het over de illuminatie en de VM? Denk je soms dat zij lucifer als God hebben en dat Lucifer Satan is? Dan raad ik jou aan eens goed te lezen en te leren. Een paar boekwerkjes over dit geval te bestuderen. Lucifer is lichtbrenger en staat voor de planeet Venus. Het idee dat satan en Lucifer met elkaar verbind is Jesaja, waarin een koning van Babel bespot wordt. Heeft niks met de gevallen engel satan te maken. Dat satan een gevallen engel is waag ik ook ten zeerste te betwijfelen, maar daarvoor moet je boeken durven lezen buiten de Bijbel om. Jij hebt ook geen inzicht van God gekregen, jij hebt jouw inzicht gekregen door indoctrinatie net als ieder mens (ik ook). Je hebt enkel de illusie dat bepaalde denkbeelden niet van jou komen maar van God. Net zoals sommige mensen de illusie hebben dat hun idee is ingefluisterd door de Heilige Geest. Heb je enig idee wat je zegt met "VM en illuminatie stuk voor stuk kapitalisten zijn"? En hoezo de gewone man er niet tussen? Ik heb vroeger gewoon bijeenkomsten mogen bijwonen van de plaatselijke loge en er zaten gewone mannen tussen. Feit is ook dat de oprichter van de illuminatie een perfectionist en een idealist was, iemand die aan zichzelf wilde werken. En die stond voor vrijheid van iedereen. De VM heeft in vroegere tijden slaven helpen ontsnappen aan hun "meesters". Veel geld ging daarin zitten. VM is dan ook voor mensen (meestal mannen) die aan zichzelf willen werken, die universeel willen denken, ongebonden aan een boek. Vandaar dat men openstaat voor alle religieuze en niet religieuze mensen. Dat is wat mij erin aanspreekt. Het idee alleen al dat bepaalde mensen een voorkeur hebben gekregen van God, en anderen die vervloekt zijn door dezelfde God is voor mij onbestaand. Religieus bijgeloof noem ik dat. Naar mijn beleving moeten wij het zelf doen (dus zelfverwerkelijking) en is er niemand voor onze zonden gestorven. Dat is ook het probleem voor het christendom. Zij willen Jezus graag als uniek mens zien die tegelijkertijd God is. Enkel geloof kan iemand redden. Vandaar dat VM en Illuminatie verboden of vervolgd werden. Nogmaals: Jij draait de zaken gewoon om, omdat je in dogma's gelooft. En iedereen die anders denkt die is in jouw ogen slecht bezig. Komt vaker voor bij gelovigen. 

Bijna ongeloofwaardig dat zoiets nog bestaat in deze tijd, amper woorden voor. Ja, werk nog wat aan die vermeende zelfverlossing, er is nog duidelijk nog veel werk aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Gaitema:

Ik weet dat de onderste loges onschuldig lijken.

Zo is dat, het is pas nadien dat een en ander duidelijker wordt. 

11 uur geleden zei Gaitema:

Ik begrijp werkelijk jouw optimisme over die satanisten niet en geloof steeds sterker dat dit inderdaad komt, omdat je dat inzicht niet van God hebt mogen ontvangen. De kern van de hele zaak lijkt jou te ontgaan. Namelijk dat al ons geld aan het verdampen is en de maatschappijen langzaam bankroet raken. Verder dat de VM en de illuminatie stuk voor stuk kapitalisten met erg veel geld zijn. De gewone man tref je er niet tussen. En terecht dat het christendom hen bestrijdt. Ze zijn openlijk vijanden van het christendom. Ze zijn er op uit ons uit te roeien, wat het grotendeels (op de harde kern na) ook gelukt is. Hun ideologie en de onze gaat net zo slecht samen als water en vuur. Ze veroorzaken de grootste oorlogen en armoede in de wereld. Hun moraal is er eentje van ikke ikke ikke en de rest kan stikken. De macht van het grote geld wordt de ondergang van deze wereld. Het dooft  bovendien de liefde uit.

Foppe kent mi niets van monetaire strategieën om de bevolking/staten te misleiden, vragen daarover worden dan ook netjes aan de kant geschoven. Of zou dat het gevolg zijn van de hersenspoeling op de laagste niveaus van het systeem waarop hij nu een abonnement heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sjako:

De elementen zijn de regeringen, financiële stelsels etc, dus de organisaties die dit samenstel maken. Die zullen volledig worden weggedaan.

Hier kunnen/mogen we een kanttekening bij plaatsen Sjako, die systemen op zich zullen mi niet verdwijnen dan wel kunnen/zullen ze anders geprogrammeerd worden waardoor een heel ander wereldbeeld ontstaat. Het gaat om relatief kleine wijzigingen waardoor tal van monetaire verzuchtingen als sneeuw voor de zon verdwijnen, dit kan principieel 'overnacht' (cfr als een dief in de nacht). Het is misschien nuttig om je even in te lezen, een voorbeeld hieronder:

Target2

De letters vormen een acroniem voor Trans-European Automated Real-time Gross settlement Express Transfer system versie 2. Het betreft een grotendeels verborgen systeem tussen de nationale centrale banken van de Eurozone en de ECB, dat als doel heeft de euro-geldstromen binnen de muntunie vrijelijk te laten bewegen. Vrije interne kapitaalstromen zijn het kenmerk van elk muntgebied op aarde. Het target2-systeem faciliteert betalingen tussen de centrale banken. Deze beta­lingen zijn een weerspiegeling van de activiteiten tussen de commerciële banken van de verschillende Eurolanden en deze zijn op hun beurt weer gekoppeld aan de dagelijkse transacties van deze commerciële banken ten behoeve van hun klanten. Het systeem faciliteert dus de handel van goederen en vermogenstitels binnen de Eurozone. Een nadere analyse van dit systeem illustreert hoe diep de kredietlanden en schuldenlanden in de Eurozone met elkaar verweven zijn. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Zo is dat, het is pas nadien dat een en ander duidelijker wordt. 

Foppe kent mi niets van monetaire strategieën om de bevolking/staten te misleiden, vragen daarover worden dan ook netjes aan de kant geschoven. Of zou dat het gevolg zijn van de hersenspoeling op de laagste niveaus van het systeem waarop hij nu een abonnement heeft?

Het doet me denken aan en uitspraak van ds. Boomsma die zei dat veel niet-gelovige mensen die veel kennis bezitten over van alles veel verstand hebben, behalve van ons geloof. Daarin laten ze blijken geen inzicht te hebben.

Dat inzicht, moet je werkelijk van boven hebben. Anders weten "geleerde geesten" in de mensen alles weg te poetsen wat wij aan het licht brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Gaitema:

Het doet me denken aan en uitspraak van ds. Boomsma die zei dat veel niet-gelovige mensen die veel kennis bezitten over van alles veel verstand hebben, behalve van ons geloof. Daarin laten ze blijken geen inzicht te hebben. Dat inzicht, moet je werkelijk van boven hebben. Anders weten "geleerde geesten" in de mensen alles weg te poetsen wat wij aan het licht brengen.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Foppe zelf zegt nog zoekende te zijn, dit maakt hem kwetsbaar en manipuleerbaar voor de organisaties waar hij naar verwijst. Kunnen inderdaad slechts hopen dat hij tijdig tot inzicht mag komen, het blijven ontkennen van de geest van die protocollen laat echter anders vermoeden maar goed, hoop doet leven. Het blijft bijzonder, zij het ook plaatsvervangend pijnlijk om hem bezig te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid