Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Foppe1986:

Wat bedoel je met krachttermen? Dat ik schreef "aankloten"? Dit schreef ik alleen omdat jij het ook schreef over de rest. Die kloten maar wat aan, en gelovigen volgen de Heer of zo. Als je dit al een krachtterm vindt X|

Aankloten is etymologisch volstrekt verantwoord taalgebruik. De negatieve connotatie heeft pas later zijn intrede gedaan. Van origine heeft het niets te maken met verwijzingen naar de geslachtsdelen van een man, maar heeft het alles te maken met laten we zeggen "onhandig Jeu de Boules spelen of klootschieten". U kunt wellicht denken dat ik maar wat lul, echter ook dit woord heeft alles te maken met de tuit van een kannetje en staat tot een fallus als verdiskonteren staat tot een kont. Uitgeluld in onze klotentaal dan maar.

Een heel ander verhaal wordt het natuurlijk als men meer waarde hecht aan het informele register. Ondubbelzinnige subtiliteit is troef m.i. Voorkom het spreken met valse tong en opzet tot kwetsen... dat lijkt mij veruit het beste voor een ieder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
14 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een heel ander verhaal wordt het natuurlijk als men meer waarde hecht aan het informele register. Ondubbelzinnige subtiliteit is troef m.i. Voorkom het spreken met valse tong en opzet tot kwetsen... dat lijkt mij veruit het beste voor een ieder.

Test, terug open voor het openbare verkeer zo blijkt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Dat beloof ik:
22 uur geleden zei TTC:

Maar er is ook goed nieuws, zoals inmiddels geweten biedt die technologische revolutie ook gigantische voordelen om het economische spel te transformeren naar een aangepaste modus operandi. Insiders weten maar al te goed waar dit over gaat, jammer genoeg wordt de bevolking hier niet eens over ingelicht

Nou, vertel dan maar waar het over gaat , ik ben werkelijk benieuwd. Dus geen zijsprongen maar gewoon uitleg.

 

20 uur geleden zei TTC:

En je denkt nu dat we je nog geloven? Het is nu wachten op het plan van de illuminati en de VM, ze hebben nu genoeg informatie.

Nou, dat is duidelijk, je beweert dat er manieren zijn om het economische spel te veranderen, maar daar naar gevraagd kun je niet uitleggen hoe dat dan zit. Je komt met zo'n nietszeggend antwoord. Ik vroeg gewoon om uitleg en geen slap geouwehoer.  Zelden heb ik hier zo'n zwaktebod voorbij zien komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nou, dat is duidelijk, je beweert dat er manieren zijn om het economische spel te veranderen, maar daar naar gevraagd kun je niet uitleggen hoe dat dan zit. Je komt met zo'n nietszeggend antwoord. Ik vroeg gewoon om uitleg en geen slap geouwehoer.  Zelden heb ik hier zo'n zwaktebod voorbij zien komen.

Het is inmiddels duidelijk dat je hier niet bent om een volwassen dialoog te voeren, vorige keer heb je het onderstaande ook proberen belachelijk te maken. Denk je dat mensen een dergelijk gedrag niet opvalt misschien? Hoe dan ook, er zijn wel degelijk mensen die de ernst van de situatie correct inschatten, net zoals ze hiervoor diverse alternatieven aanreiken:

At the height of the Great Depression a number of leading U.S. economists advanced a proposal for monetary reform that became known as the Chicago Plan. It envisaged the separation of the monetary and credit functions of the banking system, by requiring 100% reserve backing for deposits. Irving Fisher (1936) claimed the following advantages for this plan:

  • Much better control of a major source of business cycle fluctuations
  • Complete elimination of bank runs
  • Dramatic reduction of the (net) public debt
  • Dramatic reduction of private debt

We study these claims by embedding a comprehensive and carefully calibrated model of the banking system in a DSGE model of the U.S. economy. We find support for all four of Fisher’s claims. Furthermore, output gains approach 10 percent, and steady state inflation can drop to zero without posing problems for the conduct of monetary policy. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Don't blame the Messenger. Ik wijs alleen maar op belachelijke berichten.

Overigens is het Chicago plan niet iets waar geheimzinnig over wordt gedaan of, zoals jij dat zegt

Citaat

"Insiders weten maar al te goed waar dit over gaat, jammer genoeg wordt de bevolking hier niet eens over ingelicht. Democratie wordt hierdoor tot een klucht verheven, het verzwijgen van de alternatieven een kunst waarin vooral politici expert zijn, een hoop gedraai inderdaad.


Op de site van bv. de Rabobank staat gewoon er een stuk over.

https://economie.rabobank.com/publicaties/2013/december/bruikbaarheid-van-het-chicago-plan/

Men is het er niet mee eens, maar dat is iets anders dan suggereren dat het wordt verzwegen voor de massa, zoals jij nu doet. Waarom geef je dat verkeerd weer, is dat bewust of is het je zo verteld en weet je niet anders ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Overigens is het Chicago plan niet iets waar geheimzinnig over wordt gedaan of, zoals jij dat zegt "de democratie wordt de nek omgdedraaid en zaken worden voor het volk verzwegen.

Niemand heeft gezegd dat er geheimzinnig over gedaan wordt, destijds werd het plan genegeerd waardoor het vermoeden van manipulatie/moedwil/desinformatie gewekt wordt. Vandaag zien we hetzelfde scenario, er worden nog meer alternatieven aangereikt maar toch blijft men op hetzelfde elan doorgaan. Hoor je dat elke dag op het mainstream nieuws, nee toch?

29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Op de site van bv. de Rabobank staat gewoon er een stuk over.

https://economie.rabobank.com/publicaties/2013/december/bruikbaarheid-van-het-chicago-plan/

Men is het er niet mee eens, maar dat is iets anders dan suggereren dat het wordt verzwegen voor de massa, zoals jij nu doet. Waarom geef je dat verkeerd weer, is dat bewust of is het je zo verteld en weet je niet anders ?

Heel eenvoudig, je trapt gewoon in de val van misleidende informatie, beter bekend als spreken in halve waarheden. Maar goed, je bent hier niet om dit verder te onderzoeken dan wel om andere redenen, dialoog heeft mi dan ook geen zin. In het andere geval mag je ons de tegenargumenten opsommen, op die manier kan je zelf ontdekken waar de angels zitten. Met andere woorden, klakkeloos alles geloven wat een aantal schrijft heeft weinig zin, het is complexer dan de eenvoud van de remedies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mainstream  nieuws. Kom, bij het vertalen van de Amerikaanse sites kun je toch wel beter ? En het is een term waar je ook ween een aparte discussie over kunt opzetten. Kunnen we doen, maar niet mijn bedoeling want het leidt alleen maar af van de discussie.  Daarnaast blijkt, als je googled op "Chicago Plan" dat dit wel degelijk de afgelopen jaren is behandeld.

35 minuten geleden zei TTC:

Heel eenvoudig, je trapt gewoon in de val van misleidende informatie, beter bekend als spreken in halve waarheden.

 Ik heb toch nergens gezegd dat ik het er mee eens ben?! Ik laat alleen maar zien dat wat jij zegt, nl  dat het verzwegen wordt, niet klopt, want info erover is voor iedereen te vinden.

 

37 minuten geleden zei TTC:

In het andere geval mag je ons de tegenargumenten opsommen

Tegenargumenten van wat? Ik heb je onderstaande vraag gesteld en daar heb je nog altijd geen antwoord op gegeven. Als je dat antwoord nou eens geeft, kan ik er op reageren. Ik weet natuurlijk tevoren  niet of dat tegenargumenten zijn, misschien ben ik het er wel mee eens.

Op ‎5‎-‎8‎-‎2017 om 14:39 zei Dat beloof ik:
Op ‎4‎-‎8‎-‎2017 om 18:39 zei Dat beloof ik:
Op ‎4‎-‎8‎-‎2017 om 17:05 zei TTC:

Maar er is ook goed nieuws, zoals inmiddels geweten biedt die technologische revolutie ook gigantische voordelen om het economische spel te transformeren naar een aangepaste modus operandi. Insiders weten maar al te goed waar dit over gaat, jammer genoeg wordt de bevolking hier niet eens over ingelicht

Nou, vertel dan maar waar het over gaat , ik ben werkelijk benieuwd. Dus geen zijsprongen maar gewoon uitleg.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 Ik heb toch nergens gezegd dat ik het er mee eens ben?! Ik laat alleen maar zien dat wat jij zegt, nl  dat het verzwegen wordt, niet klopt, want info erover is voor iedereen te vinden.

Uiteraard is het voor iedereen te vinden, ik heb zelf de link gedeeld. En wie zoekt vindt nog veel meer sociale alternatieven, waarom blijft men de bevolking dan bestoken met allerhande onheilsberichten en aanverwante maatregelen. Enig idee daarover?

12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mainstream  nieuws. Kom, bij het vertalen van de Amerikaanse sites kun je toch wel beter ? En het is een term waar je ook ween een aparte discussie over kunt opzetten. Kunnen we doen, maar niet mijn bedoeling want het leidt alleen maar af van de discussie.  Daarnaast blijkt, als je googled op "Chicago Plan" dat dit wel degelijk de afgelopen jaren is behandeld. Tegenargumenten van wat? Ik heb je onderstaande vraag gesteld en daar heb je nog altijd geen antwoord op gegeven. Als je dat antwoord nou eens geeft, kan ik er op reageren. Ik weet natuurlijk tevoren  niet of dat tegenargumenten zijn, misschien ben ik het er wel mee eens.

Zoals verwacht, je bent hier niet om een volwassen dialoog te voeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Overigens is het Chicago plan niet iets waar geheimzinnig over wordt gedaan of, zoals jij dat zegt

Pro memorie.

De halve waarheid is een misleidende verklaring die enige elementen van de waarheid omvat. De verklaring kan gedeeltelijk waar zijn. De verklaring kan geheel waar zijn maar slechts een gedeelte van de hele waarheid omvatten. De verklaring kan ook bedrieglijke elementen omvatten, zoals foutieve interpunctie of een ambiguïteit. De opzet van een halve waarheid is te bedriegen, te ontwijken, de schuld af te schuiven of een verkeerde voorstelling van zaken te geven. In de politiek zijn "halve waarheden" een veelvoorkomend verschijnsel. Zo nu en dan betichten politici elkaar ervan halve waarheden te gebruiken. De term kan echter ook gebruikt worden om een argument dat niet op halve waarheden berust in diskrediet te brengen. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Overigens is het Chicago plan niet iets waar geheimzinnig over wordt gedaan of, zoals jij dat zegt:"Insiders weten maar al te goed waar dit over gaat, jammer genoeg wordt de bevolking hier niet eens over ingelicht. Democratie wordt hierdoor tot een klucht verheven, het verzwijgen van de alternatieven een kunst waarin vooral politici expert zijn, een hoop gedraai inderdaad."

Dit was de hele zin, waarvan je hierboven slechts een deel weer gaf.

Jij stelt hier dat de bevolking niet wordt ingelicht. Ik vroeg waarover, en dan kom je met het Chicago Plan. Ja, daar doe jij dus geheimzinnig over door te stellen dat de bevolking er niet over wordt ingelicht.

 

En dan heb ik het nog niet een gehad over de volgende vreemde draai in je redenering. Je stelde:

Citaat

Maar er is ook goed nieuws, zoals inmiddels geweten biedt die technologische revolutie ook gigantische voordelen om het economische spel te transformeren naar een aangepaste modus operandi

Het Chicago plan heeft nl. helemaal niets te maken met de technologische revolutie, maar is simpelweg een economisch uitgangspunt dat al zo oud is dal de weg naar Rome: Geld moet gedekt zijn.  Waarom redeneer je zo krom? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit was de hele zin, waarvan je hierboven slechts een deel weer gaf. Jij stelt hier dat de bevolking niet wordt ingelicht. Ik vroeg waarover, en dan kom je met het Chicago Plan. Ja, daar doe jij dus geheimzinnig over door te stellen dat de bevolking er niet over wordt ingelicht. En dan heb ik het nog niet een gehad over de volgende vreemde draai in je redenering. Je stelde: Het Chicago plan heeft nl. helemaal niets te maken met de technologische revolutie, maar is simpelweg een economisch uitgangspunt dat al zo oud is dal de weg naar Rome: Geld moet gedekt zijn.  Waarom redeneer je zo krom? 

Met een volledig elektronisch monetair systeem (lees technologische revolutie) wordt het veel eenvoudiger om sociale correcties door te voeren, en geld hoeft helemaal niet gedekt te zijn. Kortom, alweer geef je blijk dat je geen volwassen dialoog ambieert, het zij zo. Tja, die uitgangspunten hé, een mens kan zich schromelijk vergissen. Maar probeer anders eens, door wat zou geld dan gedekt moeten zijn volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat we ook elektronisch kunnen betalen heeft niets te maken met eventuele koerscorrecties. Tenminste, ik denk dat je dat bedoelt met ''sociale correcties'' , zoniet dan werkt het beter als je gewoon zou schrijven wat je bedoelt.

De waarde van geld is voornamelijk gebaseerd op vertrouwen en zou ik graag zo houden ivm mijn beleggingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat we ook elektronisch kunnen betalen heeft niets te maken met eventuele koerscorrecties. Tenminste, ik denk dat je dat bedoelt met ''sociale correcties'' , zoniet dan werkt het beter als je gewoon zou schrijven wat je bedoelt. De waarde van geld is voornamelijk gebaseerd op vertrouwen en zou ik graag zo houden ivm mijn beleggingen.

Dus geld hoeft door niets gedekt te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even iets heel anders.

Openbaring 20

Het 1000 jarig vredesrijk genoemd door veel christelijke lezers.

Ik citeer het even:

   De satan gebonden

 

Uit de Herziene Statenvertaling: 

Citaat

1 En ik zag een engel neerdalen uit de hemel  met de sleutel van de afgrond en een grote ketting in zijn hand. 2  En hij greep de draak, de oude slang, dat is de duivel en de satan, en bond hem voor duizend jaar, 3 en wierp hem in de afgrond, en sloot hem daarin op en verzegelde die boven hem,  opdat hij de volken niet meer zou misleiden, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen zouden zijn. En daarna moet hij een korte tijd worden losgelaten.4 En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten,  en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag  de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, en die  het beest en  zijn beeld niet hadden aanbeden, en die  het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand.  En zij leefden en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.5 Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren. Dit is de eerste opstanding.6 Zalig en heilig is hij die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen  priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Er zijn  heel wat christenen die dit in het heden plaatsen. Ik heb met interesse mij daar nu een voorstelling van proberen te maken. Echter geloof ik dat we dit letterlijk moeten nemen zoals het er staat. De christenen waarover het hier gaat die met Jezus regeren hebben het teken van het Beest niet gedragen. Dat dragen van het teken van het Beest is denk ik in alle tijden van de christenen wel zichtbaar in het volledig meegaan met de maatschappij, dat tegen Gods wil in gaat, maar zal in de laatste dagen van de eindtijd de zwaarste beproeving worden, zoals ik het geloofd. Ik denk zelf dat het wel eens het betaalsysteem kan zijn dat de huidige kan gaan vervangen, zoals ik eerder zei. In dit nieuwe rijk is dat teken van het Beest niet meer en zal satan totaal geen invloed meer hebben.

Nu nog heeft de satan echter nog veel invloed en gaat de huidige wereld er onder gebukt. Ik zie hem niet gebonden zijn en hij beïnvloed zelfs nog vele, zo niet "alle christenen". Dit is de eerste Opstanding. Het zou nog gerefereerd kunnen worden met het opstandingsgeloof. Wie zich bekeerd, staat op uit de dood. Echter staat hier ook in vers 5 dat de overige van de doden niet zullen opstaat, totdat de 1000 jaren voorbij zijn. Wat mij lijkt te slaan op een tijdperk dat komt, dat speciaal er is voor de heiligen van Jezus Christus die met hem zullen heersen over Zijn Koninkrijk. 

In de bijbel staat ook dat 1 dag gelijk is aan 1000 jaar voor God. Dit kan het 1000 jaar wat we behandelen aan de ene dag van Genesis, de Sabbatdag, waarin staat dat God rust van zijn werk. Die Sabbatrust is een vooruit verwijzing geweest voor de grote rust die we te gemoed gaan en daar lijkt Openbaring 20 van te spreken. Ik geloof dat dit de Zelfde Sabbatrust beschrijft. Het is dan ook niet belangrijk om het getal 1000 als letterlijk 1000 jaar te zien. Het zou wel een erg mooi rond getal zijn. Het staat symbool, net als die ene sabbatdag voor een langdurige periode waarin Jezus met de heilige zal heersen en de duivel gebonden zal zijn. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Er zijn  heel wat christenen die dit in het heden plaatsen. Ik heb met interesse mij daar nu een voorstelling van proberen te maken. Echter geloof ik dat we dit letterlijk moeten nemen zoals het er staat. De christenen waarover het hier gaat die met Jezus regeren hebben het teken van het Beest niet gedragen. Dat dragen van het teken van het Beest is denk ik in alle tijden van de christenen wel zichtbaar in het volledig meegaan met de maatschappij, dat tegen Gods wil in gaat, maar zal in de laatste dagen van de eindtijd de zwaarste beproeving worden, zoals ik het geloofd. Ik denk zelf dat het wel eens het betaalsysteem kan zijn dat de huidige kan gaan vervangen, zoals ik eerder zei. In dit nieuwe rijk is dat teken van het Beest niet meer en zal satan totaal geen invloed meer hebben. Nu nog heeft de satan echter nog veel invloed en gaat de huidige wereld er onder gebukt. Ik zie hem niet gebonden zijn en hij beïnvloed zelfs nog vele, zo niet "alle christenen". Dit is de eerste Opstanding. Het zou nog gerefereerd kunnen worden met het opstandingsgeloof. Wie zich bekeerd, staat op uit de dood. Echter staat hier ook in vers 5 dat de overige van de doden niet zullen opstaat, totdat de 1000 jaren voorbij zijn. Wat mij lijkt te slaan op een tijdperk dat komt, dat speciaal er is voor de heiligen van Jezus Christus die met hem zullen heersen over Zijn Koninkrijk. In de bijbel staat ook dat 1 dag gelijk is aan 1000 jaar voor God. Dit kan het 1000 jaar wat we behandelen aan de ene dag van Genesis, de Sabbatdag, waarin staat dat God rust van zijn werk. Die Sabbatrust is een vooruit verwijzing geweest voor de grote rust die we te gemoed gaan en daar lijkt Openbaring 20 van te spreken. Ik geloof dat dit de Zelfde Sabbatrust beschrijft. Het is dan ook niet belangrijk om het getal 1000 als letterlijk 1000 jaar te zien. Het zou wel een erg mooi rond getal zijn. Het staat symbool, net als die ene sabbatdag voor een langdurige periode waarin Jezus met de heilige zal heersen en de duivel gebonden zal zijn. 

Wat die sabbat betreft volledig met je eens, het geeft ons de tijd om eens rustig na te denken over de stand van zaken en waar we naartoe willen met deze planeet. Een dergelijke oefening kan schokkend zijn weliswaar, zelfs in die mate dat het veel weerstand kan oproepen. Laat ons hopen dat het al bij al vreedzaam mag verlopen, echter geen zekerheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Wat die sabbat betreft volledig met je eens, het geeft ons de tijd om eens rustig na te denken over de stand van zaken en waar we naartoe willen met deze planeet. Een dergelijke oefening kan schokkend zijn weliswaar, zelfs in die mate dat het veel weerstand kan oproepen. Laat ons hopen dat het al bij al vreedzaam mag verlopen, echter geen zekerheid.

Toch wel, het heet niet voor niets vrederijk... In geen geval een oefening, want Jezus zal heersen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Toch wel, het heet niet voor niets vrederijk... In geen geval een oefening, want Jezus zal heersen.

In dat geval zijn we al voorbij aan die briesende leeuwen, uiteindelijk als kleine kinderen die denken dat iemand hun speelgoedje komt afnemen. Ze denken er dan ook niet over na, wat ook voor hen bijzonder jammer is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

In dat geval zijn we al voorbij aan die briesende leeuwen, uiteindelijk als kleine kinderen die denken dat iemand hun speelgoedje komt afnemen. Ze denken er dan ook niet over na, wat ook voor hen bijzonder jammer is.

Wat voor bijzonder jammer is is dat je enkel maar in vaagheden kan blijven hangen. Wie zijn die ze bijvoorbeeld, en wie zijn briesende leeuwen?

12 minuten geleden zei Gaitema:

 Bijzonder jammer. Ik geloof dat dit 1000 jarige periode op de nieuwe aarde zal zijn. Waarbij deze aarde mogelijk getransformeerd wordt tot een nieuwe, terwijl we even in die overgangsfase hemelen

Bijzonder jammer dat je nog steeds geen idee hebt van ons wereldbeeld anno 2017. Hoe wordt de Aarde getransformeerd? Waar wil je gaan hemelen? Aangezien we nu allang weten dat de hemel niet boven de Aarde is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Nu nog heeft de satan echter nog veel invloed en gaat de huidige wereld er onder gebukt. Ik zie hem niet gebonden zijn en hij beïnvloed zelfs nog vele, zo niet "alle christenen". Dit is de eerste Opstanding. Het zou nog gerefereerd kunnen worden met het opstandingsgeloof. Wie zich bekeerd, staat op uit de dood. Echter staat hier ook in vers 5 dat de overige van de doden niet zullen opstaat, totdat de 1000 jaren voorbij zijn. Wat mij lijkt te slaan op een tijdperk dat komt, dat speciaal er is voor de heiligen van Jezus Christus die met hem zullen heersen over Zijn Koninkrijk. 

Openbaring 20:4 En ik zag tronen, en er waren er die daarop gingen zitten, en hun werd macht gegeven om te oordelen. Ja, ik zag de zielen van hen die met de bijl ter dood gebracht waren wegens het getuigenis dat zij hadden afgelegd omtrent Jezus en wegens het spreken over God, en hen die noch het wilde beest noch zijn beeld hadden aanbeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand hadden ontvangen. En zij kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, duizend jaar lang. 5 (De overigen der doden kwamen niet tot leven totdat de duizend jaar geëindigd waren.) Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren.

Wie zijn dan die Christenen die met koning Jezus gaan regeren?

Openbaring 1:6 Aan hem die ons liefheeft en die ons door middel van zijn eigen bloed van onze zonden verlost heeft — 6 en hij heeft ons gemaakt tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader — ja, hem zij de heerlijkheid en de macht in eeuwigheid. Amen.

Openbaring 5:6 6 En in het midden van de troon en van de vier levende schepselen en in het midden van de oudere personen zag ik een lam staan, als was het geslacht, met zeven hoorns en zeven ogen, welke [ogen] de zeven geesten van God betekenen, die tot de gehele aarde zijn uitgezonden. 7 En hij kwam en nam [de boekrol] terstond uit de rechterhand van Degene die op de troon is gezeten. 8 En toen hij de boekrol nam, vielen de vier levende schepselen en de vierentwintig oudere personen voor het Lam neer, en elk had een harp en gouden schalen vol reukwerk, en het [reukwerk] betekent de gebeden van de heiligen. 9 En zij zingen een nieuw lied en zeggen: „Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen, want gij werdt geslacht en gij hebt met uw bloed uit elke stam en taal en elk volk en elke natie personen voor God gekocht, 10 en gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.”

Openbaring 14:1 14 En ik zag, en zie! het Lam stond op de berg Si̱on, en met hem honderd vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen. 2 En ik hoorde een geluid uit de hemel als het geluid van vele wateren en als het geluid van zware donder; en het geluid dat ik hoorde, was als van zangers die zichzelf op de harp begeleiden, spelend op hun harpen. 3 En zij zingen als het ware een nieuw lied vóór de troon en vóór de vier levende schepselen en de oudere personen; en niemand kon zich dat lied eigen maken dan de honderd vierenveertig duizend, die van de aarde zijn gekocht. 4 Dezen zijn het die zich niet met vrouwen hebben bevlekt; ja, zij zijn maagden. Dezen zijn het die het Lam blijven volgen waarheen hij ook gaat. Dezen werden uit het midden van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en voor het Lam, 5 en in hun mond werd geen onwaarheid gevonden; zij zijn zonder smet.

Als je de bovenstaande teksten op je laat inwerken, dan zie je wie de eerstelingen zijn en wie dus de eerste opstanding krijgen. Het zijn degenen die met Jezus gaan regeren. Het zijn met de geest gezalfde Christenen, ook wel de 144.000 genoemd. Deze hebben een speciale uitverkiezing gehad. Dus dit stuk kan ook in een andere rubriek zag ik. 

De overige mensen en Christenen krijgen een opstanding in de loop van de 1000 jaar. (zeg maar de tweede opstanding). Als je een eerste opstanding heb gehad ben je positief geoordeeld en heeft de dood geen vat meer over je. Mensen met een tweede opstanding (niet een juiste term, maar het is maar even om het duidelijk te maken) die worden nog wel geoordeeld en kunnen dus veroordeeld worden tot de tweede dood.

De opstanding is de werkelijke hoop voor de mensen. Je gaat niet gelijk na je dood naar de hemel of naar een hel. Dat zijn Griekse ideeën en komen in de bijbel niet voor.

54 minuten geleden zei Gaitema:

Bijzonder jammer. Ik geloof dat dit 1000 jarige periode op de nieuwe aarde zal zijn. Waarbij deze aarde mogelijk getransformeerd wordt tot een nieuwe, terwijl we even in die overgangsfase hemelen

Daar heb je dus gelijk in. Valt het kwartje??

In de overgangsfase hemelen we niet. Dan zijn we dood en van niets bewust. Prediker 9:5 en 10 zijn daar heel duidelijk in maar ook nog een hele waslijst andere teksten.

5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten. 6 Ook hun liefde en hun haat en hun jaloezie zijn reeds vergaan, en zij hebben tot onbepaalde tijd geen deel meer aan iets wat onder de zon moet worden gedaan.

10 Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeo̱o̱l, de plaats waarheen gij gaat.

Jesaja 38:18 bijv. 

18 Sjeo̱o̱l immers kan u niet prijzen; ja, de dood kan u niet loven.

Zij die in de kuil afdalen, kunnen niet hoopvol naar uw waarachtigheid uitzien.

Psalm 6:5 

5 Want in de dood wordt van u geen gewag gemaakt;

Wie zal u prijzen in Sjeo̱o̱l?

Dus na onze dood wachten we in de doodslaap tot een opstanding. Dat is de ware hoop. We worden wakker in de Nieuwe Wereld waar geen ellende, oorlog, ziekte enz meer zal zijn.

49 minuten geleden zei Foppe1986:

angezien we nu allang weten dat de hemel niet boven de Aarde is. 

Zou het niet zo kunnen zijn dat er een dimensie bestaat (een vierde wellicht) die wij niet kunnen waarnemen, maar er wel degelijk is? Na Jezus' opstanding kwam hij ook ineens tussen zijn discipelen terwijl alle deuren gesloten waren en was Hij ook ineens weer zo verdwenen. Ik denk dat Jezus zich naar believen kan bewegen tussen de diverse dimensies. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Foppe1986:

Wat voor bijzonder jammer is is dat je enkel maar in vaagheden kan blijven hangen. Wie zijn die ze bijvoorbeeld, en wie zijn briesende leeuwen?

Jij bijvoorbeeld, je hervalt immers weer. Is de rest te moeilijk om te bevatten misschien?

8 uur geleden zei Foppe1986:

Bijzonder jammer dat je nog steeds geen idee hebt van ons wereldbeeld anno 2017.

Wat bedoel je hier precies mee, heb jij dat beeld wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei TTC:
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat we ook elektronisch kunnen betalen heeft niets te maken met eventuele koerscorrecties. Tenminste, ik denk dat je dat bedoelt met ''sociale correcties'' , zoniet dan werkt het beter als je gewoon zou schrijven wat je bedoelt. De waarde van geld is voornamelijk gebaseerd op vertrouwen en zou ik graag zo houden ivm mijn beleggingen.

Dus geld hoeft door niets gedekt te worden?

Dat zeg ik niet, dat staat er niet en dat kun je er ook niet uit concluderen.

Ik stelde je onderstaande vraag en die laat je nu weg uit mijn citaat. Waarom doe je dat ?

 

13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Tenminste, ik denk dat je dat bedoelt met ''sociale correcties'' , zoniet dan werkt het beter als je gewoon zou schrijven wat je bedoelt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zeg ik niet, dat staat er niet en dat kun je er ook niet uit concluderen. Ik stelde je onderstaande vraag en die laat je nu weg uit mijn citaat. Waarom doe je dat ?

Vandaar dat we de vraag nog eens stellen, dient geld door iets gedekt te worden? De rest van je strategieën zijn ons bekend, in die vallen trappen we niet.

14 minuten geleden zei MysticNetherlands:

In principe niet nee, meestal maar slechts vokr een fractie. Zo werkt de huidige economie in de meerderheid van de landen. Dat zou jij toch moeten weten

Verwijs je hiermee naar de goudstandaard of iets anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid