Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Foppe1986:

Tevens vrees ik dat je andermans posten nooit leest of zo. Want als je bepaalde linkjes gelezen had zou je weten dat de oprichter van de illuminatie een enorm idealist was die normen en waarden enorm hoog had zitten en die was voor gelijkheid van iedereen! Ook de VM is met dit ideaal opgestart.

En dat uit de mond van iemand die die protocollen niet eens gelezen heeft? Toch dank voor de linkjes, de aap komt uit de mouw.

Nu er een eeuw is verstreken kunnen we om ons heen waarnemen dat alles wat in de Protocollen werd gepland, ook daadwerkelijk werd uitgevoerd en de daarmee beoogde resultaten vrijwel volledig zijn bereikt. Vandaag gaan die beraamde ontwikkelingen niet alleen onverminderd door, ze bevinden zich zelfs in een stroomversnelling. De resultaten daarvan zijn voor ieder zichtbaar. Er is geen reden aan te nemen dat het finale doel, het verkrijgen van de definitieve macht over de wereld door de VM elite, niet binnen enkele decennia zal worden bereikt. Dat is geen voorspelling te noemen: het is een logisch gevolg van de uitvoering van dit monsterlijk geniale plan. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei TTC:

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Foppe zelf zegt nog zoekende te zijn, dit maakt hem kwetsbaar en manipuleerbaar voor de organisaties waar hij naar verwijst. Kunnen inderdaad slechts hopen dat hij tijdig tot inzicht mag komen, het blijven ontkennen van de geest van die protocollen laat echter anders vermoeden maar goed, hoop doet leven. Het blijft bijzonder, zij het ook plaatsvervangend pijnlijk om hem bezig te zien.

Dat is het. De tijd zal het leren. Op een dag wordt alles openbaar wat nu nog verborgen ligt. Een mens kijkt nu nog om zich heen en denkt: "het gaat toch prima zo", maar het wordt razend snel anders. Oorlog, armoede en rampen..

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is het. De tijd zal het leren. Op een dag wordt alles openbaar wat nu nog verborgen ligt. Een mens kijkt nu nog om zich heen en denkt: "het gaat toch prima zo", maar het wordt razend snel anders. Oorlog, armoede en rampen..

Zeer zeker, Foppe blijft het rustig allemaal ontkennen, zelfs niet eens beseffend hoe hij in de maling genomen wordt. Nochtans ontbreekt het niet aan degelijk studiemateriaal, de ene analyse nog treffender dan de andere. Aan voorbeelden geen gebrek, de tijd zal het leren?

Klemmende vraag

Het is de klemmende vraag of er nog wel voldoende tijd is om onze economie op een ander spoor te zetten. Nog erger is dat ondanks een toenemend besef van urgentie we het er op blijven wagen met het huidige economische model. Ook tijdens de laatste verkiezingen draaide het weer om groeicijfers en het percentage van het begrotingstekort. Dezelfde wetenschap die ons een ongekende welvaart heeft gebracht, heeft ons ook in deze fuik gevoerd. We moeten afstappen van het 18e-eeuwse vooruitgangsgeloof en niet langer in drogredenen geloven. Overbevolking is niet het probleem, en dus is geboortebeperking niet de oplossing. Onze hebzucht is het probleem. Zelfbeheersing en matiging zijn de sleutel tot een oplossing. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Zeer zeker, Foppe blijft het rustig allemaal ontkennen, zelfs niet eens beseffend hoe hij in de maling genomen wordt. Nochtans ontbreekt het niet aan degelijk studiemateriaal, de ene analyse nog treffender dan de andere. Aan voorbeelden geen gebrek, de tijd zal het leren?

Klemmende vraag

Het is de klemmende vraag of er nog wel voldoende tijd is om onze economie op een ander spoor te zetten. Nog erger is dat ondanks een toenemend besef van urgentie we het er op blijven wagen met het huidige economische model. Ook tijdens de laatste verkiezingen draaide het weer om groeicijfers en het percentage van het begrotingstekort. Dezelfde wetenschap die ons een ongekende welvaart heeft gebracht, heeft ons ook in deze fuik gevoerd. We moeten afstappen van het 18e-eeuwse vooruitgangsgeloof en niet langer in drogredenen geloven. Overbevolking is niet het probleem, en dus is geboortebeperking niet de oplossing. Onze hebzucht is het probleem. Zelfbeheersing en matiging zijn de sleutel tot een oplossing. (bron)

 

Aanwijzingen genoeg inderdaad. Wie wil kan zelf de conclusies trekken.

Je hoeft niet eens een gelovige te zijn om te zien dat onze economie niet het eeuwige leven heeft en ons diep in de problemen werkt. Dat egoïsme het verschil tussen arm en rijk vergroot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Aanwijzingen genoeg inderdaad. Wie wil kan zelf de conclusies trekken. Je hoeft niet eens een gelovige te zijn om te zien dat onze economie niet het eeuwige leven heeft en ons diep in de problemen werkt. Dat egoïsme het verschil tussen arm en rijk vergroot.

Zo is dat, beetje analytisch denkvermogen volstaat, net zoals gedegen kennisname van de alternatieven helpt om de ogen open te krijgen. Uiteindelijk is het echt zo moeilijk niet, dit in tegenstelling tot de antagonisten die het liefst alles zo complex mogelijk maken. Op deze manier worden mensen afgeschrikt om een en ander van naderbij te beschouwen, het resultaat hiervan direct waarneembaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Zo is dat, beetje analytisch denkvermogen volstaat, net zoals gedegen kennisname van de alternatieven helpt om de ogen open te krijgen. Uiteindelijk is het echt zo moeilijk niet, dit in tegenstelling tot de antagonisten die het liefst alles zo complex mogelijk maken. Op deze manier worden mensen afgeschrikt om een en ander van naderbij te beschouwen, het resultaat hiervan direct waarneembaar.

Met andere woorden: onze economie is een hoop gedraai om de hete brij heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Gaitema:

Met andere woorden: onze economie is een hoop gedraai om de hete brij heen.

Best te vergelijken met een uit de hand gelopen monopolyspel, het is een spel bedacht door een dame (Elizabeth Magie) die destijds hoopte dat we er de absurditeit wel van zouden gaan inzien, helaas. Door de technologische revolutie is het zowaar nog erger geworden, iedereen kan nu proberen 'bliksemsnel' z'n graantje mee te pikken om op die manier de nietsontziende bolide eigenhandig in gang te houden, verstand op nul maar wel onder het mom van gezonde groei. Maar er is ook goed nieuws, zoals inmiddels geweten biedt die technologische revolutie ook gigantische voordelen om het economische spel te transformeren naar een aangepaste modus operandi. Insiders weten maar al te goed waar dit over gaat, jammer genoeg wordt de bevolking hier niet eens over ingelicht. Democratie wordt hierdoor tot een klucht verheven, het verzwijgen van de alternatieven een kunst waarin vooral politici expert zijn, een hoop gedraai inderdaad. Gelukkig is er nu Foppe en de zijnen, die gaan dat vanuit hun idealisme snel opgelost krijgen. Verheugend, de verlossing is nabij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Best te vergelijken met een uit de hand gelopen monopolyspel, het is een spel bedacht door een dame (Elizabeth Magie) die destijds hoopte dat we er de absurditeit wel van zouden gaan inzien, helaas. Door de technologische revolutie is het zowaar nog erger geworden, iedereen kan nu proberen 'bliksemsnel' z'n graantje mee te pikken om op die manier de nietsontziende bolide eigenhandig in gang te houden, verstand op nul maar wel onder het mom van gezonde groei. Maar er is ook goed nieuws, zoals inmiddels geweten biedt die technologische revolutie ook gigantische voordelen om het economische spel te transformeren naar een aangepaste modus operandi. Insiders weten maar al te goed waar dit over gaat, jammer genoeg wordt de bevolking hier niet eens over ingelicht. Democratie wordt hierdoor tot een klucht verheven, het verzwijgen van de alternatieven een kunst waarin vooral politici expert zijn, een hoop gedraai inderdaad. Gelukkig is er nu Foppe en de zijnen, die gaan dat vanuit hun idealisme snel opgelost krijgen. Verheugend, de verlossing is nabij.

Eind goed, al goed :D

Zullen we nu gaan kijken welke beloften God ons geeft over het rijk, wanneer Hij de Regie overneemt?

Wanneer de duivel geboeid vast zit :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

Eind goed, al goed. Zullen we nu gaan kijken welke beloften God ons geeft over het rijk, wanneer Hij de Regie overneemt? Wanneer de duivel geboeid vast zit

Misschien dienen we nu eerst het plan van de illuminati en de VM af te wachten? Die hebben het altijd over vrijheid en zelfverlossing, zeer benieuwd hoe ze dat gaan realiseren. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Maar er is ook goed nieuws, zoals inmiddels geweten biedt die technologische revolutie ook gigantische voordelen om het economische spel te transformeren naar een aangepaste modus operandi. Insiders weten maar al te goed waar dit over gaat, jammer genoeg wordt de bevolking hier niet eens over ingelicht

Nou, vertel dan maar waar het over gaat , ik ben werkelijk benieuwd. Dus geen zijsprongen maar gewoon uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nou, vertel dan maar waar het over gaat , ik ben werkelijk benieuwd. Dus geen zijsprongen maar gewoon uitleg.

En je denkt nu dat we je nog geloven? Het is nu wachten op het plan van de illuminati en de VM, ze hebben nu genoeg informatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Gaitema:

Over geloof valt niet te twisten. We gaan er niet uitkomen. Ik ga die boeken niet lezen en Jezus is mijn Heer. Met de VM loges wil ik niks van doen hebben. Ik weet dat de onderste loges onschuldig lijken.

WAAROM ga je die boeken niet lezen dan? Bang dat je van je geloof valt? 

Het is heel makkelijk om gewoon Wikipedia even te lezen over Lucifer. Dan zul je zien dat het een vergissing is van christenen. Die verwarren een protest tegen een koning van Babel met de val van satan of lucifer. Wetenschappelijke boeken zullen je laten inzien dat Lucifer zelden in de Bijbel voor komt, en dan ook nog enkel als de Morgenster. Heeft niks met satan te maken dus.. Maar goed, jij hebt van jouw ego (dat je verwart met God) gehoord dat het wel zo is, ongeacht wat er bewezen is... Ziende doof en horende blind noemen ze dat...

Hoe weet je overigens dat de onderste loges onschuldig lijken en de bovenste niet? Ben je zelf in een loge geweest? Of ook weer gehoord van God Zelf?

9 uur geleden zei TTC:

Prachtig betoog, volledig in lijn met die protocollen. Een hoop mist en volstrekt geen antwoord op de vraag waar het dan écht om gaat, je bent blijkbaar in de veronderstelling dat mensen blind zijn en niet zien wat je probeert te verdoezelen? Je betoog zou heel anders zijn moest je eerlijk zijn, nu is het enkel nuttig voor de aandachtige lezers die de misleiding kunnen doorzien.

Jij die klaagt over "een hoop mist"? Het moet toch niet gekker worden? Jij, die zo vaak van mensen te horen krijgt "wees eens duidelijker, jip en Janneke taal graag" maar dat schijnt jou niet te lukken..

Om welke vraag draait het dit keer echt dan? Aangezien jij steeds andere vragen plompverloren te berde brengt. Ik probeer niks te verdoezelen, het enige wat ik doe is uitleggen hoe en waarom de VM en de illuminatie is ontstaan. Doe ermee wat je wilt.

9 uur geleden zei TTC:

Bijna ongeloofwaardig dat zoiets nog bestaat in deze tijd, amper woorden voor. Ja, werk nog wat aan die vermeende zelfverlossing, er is nog duidelijk nog veel werk aan.

Echt ongeloofwaardig voor jou? Je doet mij hiermee een enorme eer, want wat ongeloofwaardig is voor mij is geloofwaardig voor mensen zoals jij. Gelukkig dat ik dus niet in het rijtje met jouw soortgenoten sta.

Het sneue is overigens dat jij steeds praat over ego-nogwattus, en dat dit precies hetzelfde is als de zelfverlossing van de VM en de illuminatie. Namelijk de valse ik wegdoen en de ware tevoorschijn brengen. Dan wordt je universeel in plaats van ego. 

7 uur geleden zei Gaitema:

Het doet me denken aan en uitspraak van ds. Boomsma die zei dat veel niet-gelovige mensen die veel kennis bezitten over van alles veel verstand hebben, behalve van ons geloof. Daarin laten ze blijken geen inzicht te hebben.

 Dat inzicht, moet je werkelijk van boven hebben. Anders weten "geleerde geesten" in de mensen alles weg te poetsen wat wij aan het licht brengen.

Denk je echt dat jij jouw wijsheid van boven hebt? Volgens mij heb jij jouw wijsheid gewoon van mensen gekregen en vanuit de bijbel. Jouw wereldbeeld is toch ook volkomen achterhaald? Wees nou eerlijk.

Miljarden planetenstelsels zijn er, en die worden in jouw wereldbeeld totaal genegeerd. Sommige mensen die hetzelfde wereldbeeld (grotendeels dan) hebben vragen zich af of de Aarde altoos zal bestaan. Omdat het in de bijbel staat. Die mensen hebben dus een wereldbeeld waarin het nog steeds geocentrisme is. Die snappen niet dat als de zon verdwijnt (staat in de bijbel, Openbaring geloof ik) de Aarde ook zal verdwenen. De kans is overigens nog groter dat de Aarde al in de zon verdwenen is voordat de zon verdwijnt. Of uitgedoofd is.

Geef mij daar eens antwoord op. Negeer je de bewijzen van een onmetelijk heelal? Met enorm veel planeten en dus enorm grote kans op ander leven? Of negeer je feit dat de Bijbel zegt dat het universum wordt opgerold als een boekrol?

7 uur geleden zei TTC:

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Foppe zelf zegt nog zoekende te zijn, dit maakt hem kwetsbaar en manipuleerbaar voor de organisaties waar hij naar verwijst. Kunnen inderdaad slechts hopen dat hij tijdig tot inzicht mag komen, het blijven ontkennen van de geest van die protocollen laat echter anders vermoeden maar goed, hoop doet leven. Het blijft bijzonder, zij het ook plaatsvervangend pijnlijk om hem bezig te zien.

Jij bent niet meer zoekende wil je zeggen? Jij hebt de waarheid al gevonden? Doet mij denken aan de gemiddelde gelovige. Als de paarden met oogkleppen op "ik lees geen andere boeken dan de Bijbel, daar staat alles in". 

Die protocollen zijn nep en een hoax. Hoe vaak moeten mensen dit nog zeggen? Je hebt het zelf aangestipt in een bron.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Foppe1986:

WAAROM ga je die boeken niet lezen dan? Bang dat je van je geloof valt? 

Het is heel makkelijk om gewoon Wikipedia even te lezen over Lucifer. Dan zul je zien dat het een vergissing is van christenen. Die verwarren een protest tegen een koning van Babel met de val van satan of lucifer. Wetenschappelijke boeken zullen je laten inzien dat Lucifer zelden in de Bijbel voor komt, en dan ook nog enkel als de Morgenster. Heeft niks met satan te maken dus.. Maar goed, jij hebt van jouw ego (dat je verwart met God) gehoord dat het wel zo is, ongeacht wat er bewezen is... Ziende doof en horende blind noemen ze dat...

Hoe weet je overigens dat de onderste loges onschuldig lijken en de bovenste niet? Ben je zelf in een loge geweest? Of ook weer gehoord van God Zelf?

Jij die klaagt over "een hoop mist"? Het moet toch niet gekker worden? Jij, die zo vaak van mensen te horen krijgt "wees eens duidelijker, jip en Janneke taal graag" maar dat schijnt jou niet te lukken..

Om welke vraag draait het dit keer echt dan? Aangezien jij steeds andere vragen plompverloren te berde brengt. Ik probeer niks te verdoezelen, het enige wat ik doe is uitleggen hoe en waarom de VM en de illuminatie is ontstaan. Doe ermee wat je wilt.

Echt ongeloofwaardig voor jou? Je doet mij hiermee een enorme eer, want wat ongeloofwaardig is voor mij is geloofwaardig voor mensen zoals jij. Gelukkig dat ik dus niet in het rijtje met jouw soortgenoten sta.

Het sneue is overigens dat jij steeds praat over ego-nogwattus, en dat dit precies hetzelfde is als de zelfverlossing van de VM en de illuminatie. Namelijk de valse ik wegdoen en de ware tevoorschijn brengen. Dan wordt je universeel in plaats van ego. 

Denk je echt dat jij jouw wijsheid van boven hebt? Volgens mij heb jij jouw wijsheid gewoon van mensen gekregen en vanuit de bijbel. Jouw wereldbeeld is toch ook volkomen achterhaald? Wees nou eerlijk.

Miljarden planetenstelsels zijn er, en die worden in jouw wereldbeeld totaal genegeerd. Sommige mensen die hetzelfde wereldbeeld (grotendeels dan) hebben vragen zich af of de Aarde altoos zal bestaan. Omdat het in de bijbel staat. Die mensen hebben dus een wereldbeeld waarin het nog steeds geocentrisme is. Die snappen niet dat als de zon verdwijnt (staat in de bijbel, Openbaring geloof ik) de Aarde ook zal verdwenen. De kans is overigens nog groter dat de Aarde al in de zon verdwenen is voordat de zon verdwijnt. Of uitgedoofd is.

Geef mij daar eens antwoord op. Negeer je de bewijzen van een onmetelijk heelal? Met enorm veel planeten en dus enorm grote kans op ander leven? Of negeer je feit dat de Bijbel zegt dat het universum wordt opgerold als een boekrol?

Jij bent niet meer zoekende wil je zeggen? Jij hebt de waarheid al gevonden? Doet mij denken aan de gemiddelde gelovige. Als de paarden met oogkleppen op "ik lees geen andere boeken dan de Bijbel, daar staat alles in". 

Die protocollen zijn nep en een hoax. Hoe vaak moeten mensen dit nog zeggen? Je hebt het zelf aangestipt in een bron.

 

Het is heel kort en duidelijk: een moslim wilde van me dat ik profeet Mohammed als profeet aannam en heeft daar weken in gesprekken om mijn werk (turkse collega) zijn best voor gedaan. Echter is het simpel. Aanvaarden van Mohammed als profeet betekend het ontkennen dat Jezus voor mijn zonden gestorven is. Dat betekend het ook als ik het geloof van de vrij metselaars en de illuminatie zou onderstrepen. Het is de doodsteek van mijn geloof. Ik heb echter ervaringen genoeg met Jezus, die al mijn gebeden verhoort, om Hem trouw te blijven.

3 minuten geleden zei Robert Frans:

De Illuminatie bestaan nu toch niet meer?

Dat heb je mis.

56 minuten geleden zei TTC:

Misschien dienen we nu eerst het plan van de illuminati en de VM af te wachten? Die hebben het altijd over vrijheid en zelfverlossing, zeer benieuwd hoe ze dat gaan realiseren. :)

Ze doen maar. Wij volgen gewoon Jezus, terwijl zij wat aankloten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Foppe1986:

WAAROM ga je die boeken niet lezen dan? Bang dat je van je geloof valt? Het is heel makkelijk om gewoon Wikipedia even te lezen over Lucifer. Dan zul je zien dat het een vergissing is van christenen. Die verwarren een protest tegen een koning van Babel met de val van satan of lucifer. Wetenschappelijke boeken zullen je laten inzien dat Lucifer zelden in de Bijbel voor komt, en dan ook nog enkel als de Morgenster. Heeft niks met satan te maken dus.. Maar goed, jij hebt van jouw ego (dat je verwart met God) gehoord dat het wel zo is, ongeacht wat er bewezen is... Ziende doof en horende blind noemen ze dat... Hoe weet je overigens dat de onderste loges onschuldig lijken en de bovenste niet? Ben je zelf in een loge geweest? Of ook weer gehoord van God Zelf?Jij die klaagt over "een hoop mist"? Het moet toch niet gekker worden? Jij, die zo vaak van mensen te horen krijgt "wees eens duidelijker, jip en Janneke taal graag" maar dat schijnt jou niet te lukken.. Om welke vraag draait het dit keer echt dan? Aangezien jij steeds andere vragen plompverloren te berde brengt. Ik probeer niks te verdoezelen, het enige wat ik doe is uitleggen hoe en waarom de VM en de illuminatie is ontstaan. Doe ermee wat je wilt. Echt ongeloofwaardig voor jou? Je doet mij hiermee een enorme eer, want wat ongeloofwaardig is voor mij is geloofwaardig voor mensen zoals jij. Gelukkig dat ik dus niet in het rijtje met jouw soortgenoten sta. Het sneue is overigens dat jij steeds praat over ego-nogwattus, en dat dit precies hetzelfde is als de zelfverlossing van de VM en de illuminatie. Namelijk de valse ik wegdoen en de ware tevoorschijn brengen. Dan wordt je universeel in plaats van ego. Denk je echt dat jij jouw wijsheid van boven hebt? Volgens mij heb jij jouw wijsheid gewoon van mensen gekregen en vanuit de bijbel. Jouw wereldbeeld is toch ook volkomen achterhaald? Wees nou eerlijk. Miljarden planetenstelsels zijn er, en die worden in jouw wereldbeeld totaal genegeerd. Sommige mensen die hetzelfde wereldbeeld (grotendeels dan) hebben vragen zich af of de Aarde altoos zal bestaan. Omdat het in de bijbel staat. Die mensen hebben dus een wereldbeeld waarin het nog steeds geocentrisme is. Die snappen niet dat als de zon verdwijnt (staat in de bijbel, Openbaring geloof ik) de Aarde ook zal verdwenen. De kans is overigens nog groter dat de Aarde al in de zon verdwenen is voordat de zon verdwijnt. Of uitgedoofd is. Geef mij daar eens antwoord op. Negeer je de bewijzen van een onmetelijk heelal? Met enorm veel planeten en dus enorm grote kans op ander leven? Of negeer je feit dat de Bijbel zegt dat het universum wordt opgerold als een boekrol? Jij bent niet meer zoekende wil je zeggen? Jij hebt de waarheid al gevonden? Doet mij denken aan de gemiddelde gelovige. Als de paarden met oogkleppen op "ik lees geen andere boeken dan de Bijbel, daar staat alles in". Die protocollen zijn nep en een hoax. Hoe vaak moeten mensen dit nog zeggen? Je hebt het zelf aangestipt in een bron.

Wat een gedoe, hebben de illuminati en de VM ook concrete oplossingen voor deze wereld? Hoeveel leden telt de loge waar je lid van bent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Eigenlijk zou ik graag on topic verder gaan en de eindtijd verder uitdiepen. Ik ben bang dat dit verder vervelende gesprekken gaat opleveren. Daar heb ik niet zo'n trek in.

Ik vrees dat je gelijk hebt, hebben het nu even aangezien maar niets constructiefs te melden. Die protocollen tracht men wel met man en macht te verdoezelen, geen woord over de geest daarvan. Heel bijzonder, net zoals de alternatieven die men geen daglicht gunt. Hoe dan ook, wat voorafging en volgt in een vereenvoudigd model waarbij steeds dezelfde alternatieven vooral NIET opgenomen werden (en worden?) in het maatschappelijke besluitvormingsproces:

BSEQQZE.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Het is heel kort en duidelijk: een moslim wilde van me dat ik profeet Mohammed als profeet aannam en heeft daar weken in gesprekken om mijn werk (turkse collega) zijn best voor gedaan. Echter is het simpel. Aanvaarden van Mohammed als profeet betekend het ontkennen dat Jezus voor mijn zonden gestorven is. Dat betekend het ook als ik het geloof van de vrij metselaars en de illuminatie zou onderstrepen. Het is de doodsteek van mijn geloof. Ik heb echter ervaringen genoeg met Jezus, die al mijn gebeden verhoort, om Hem trouw te blijven.

Jezus is dus jouw suikeroom? Het gaat mij erom dat je de meest vreemde dingen gelooft en dat je dan anderen verwijdt dat ze ziende blind zijn. Je doet alsof jouw ideeën door God ingegeven zijn, terwijl je het enkel leest uit de Bijbel of met mensen die jouw wereldbeeld delen bespreekt. Nergens is er ook maar een greintje bewijs voor dat jouw ideeen van bovenaf komen. En toch anderen voor slapenden houden en jezelf wijs maken dat je het wel weet? Terwijl je te bang bent om andere boeken te lezen. Vindt je het gek dat je in een bijbels wereldbeeld gelooft, je kent niks anders.

45 minuten geleden zei Gaitema:

Ze doen maar. Wij volgen gewoon Jezus, terwijl zij wat aankloten.

En wat doen gelovigen dan? Die gaan ook al 2000 jaar dood, over aankloten gesproken.

De VM bestaan veel korter, dus die hebben nog wel een tijdje voordat je ze mag verwijten dat ze wat aankloten.

33 minuten geleden zei TTC:

Wat een gedoe, hebben de illuminati en de VM ook oplossingen voor deze wereld?

Wat een naiviteit weer. VM staat voor werken aan jezelf. Een betere wereld begint immers bij jezelf? En als er maar genoeg mensen werken aan zichzelf (bij welke genootschap of geen genootschap ook) dan verandert er vanzelf iets. Maar de RK heeft de mensen dingen wijsgemaakt over groepen die doen aan zelfverbetering en veel mensen trappen hierin. Vandaar dat het nog niet echt opschiet. 

Jij lijkt te denken dat je met plannen iets opschiet. Maar concrete plannen van jou heb ik hier nog niet gezien.

Jij bent in mijn ogen dezelfde als mensen die hier op zitten : http://www.ninefornews.nl/russische-tv-ontmaskert-rothschilds/    http://www.ninefornews.nl/saoedische-krant-ontmaskert-families/

Geloof jij ook Russische en Saudische kranten omdat het jou goed uitkomt? Aangezien jij ook aantoonbare hoaxen gelooft omdat het jou goed uitkomt?

48 minuten geleden zei Gaitema:

Eigenlijk zou ik graag on topic verder gaan en de eindtijd verder uitdiepen. 

Ik ben bang dat dit verder vervelende gesprekken gaat opleveren. Daar heb ik niet zo'n trek in.

Dus je wilt de eindtijd bezien vanuit de Bijbel? Of sta je ook open voor meer wetenschappelijke meningen?

43 minuten geleden zei TTC:

Ik vrees dat je gelijk hebt, hebben het nu even aangezien maar niets constructiefs te melden. Die protocollen tracht men wel met man en macht te verdoezelen, geen woord over de geest daarvan. Heel bijzonder, net zoals de alternatieven die men geen daglicht gunt. Hoe dan ook, wat voorafging en volgt in een vereenvoudigd model waarbij steeds dezelfde alternatieven vooral NIET opgenomen werden (en worden?) in het maatschappelijke besluitvormingsproces:

Heb jij ooit wel iets constructiefs geschreven hier? Alleen maar met tabelletjes pronken die niks om het lijf hebben. De WOIII is al tig keer voorspeld door doemscenarioprofeten. Toch komt die er maar niet. Tenminste, als je de oorlogen in Syrie en Irak en de wereldse gevolgen niet als wereldoorlog ziet. Tevens is het een tabel dat pas na 2008 gemaakt is en dus niks voorspeld. als in 2021 nog geen WOIII is uitgebroken gooi dan zo'n tabel weg? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Foppe1986:

Jezus is dus jouw suikeroom? Het gaat mij erom dat je de meest vreemde dingen gelooft en dat je dan anderen verwijdt dat ze ziende blind zijn. Je doet alsof jouw ideeën door God ingegeven zijn, terwijl je het enkel leest uit de Bijbel of met mensen die jouw wereldbeeld delen bespreekt. Nergens is er ook maar een greintje bewijs voor dat jouw ideeen van bovenaf komen. En toch anderen voor slapenden houden en jezelf wijs maken dat je het wel weet? Terwijl je te bang bent om andere boeken te lezen. Vindt je het gek dat je in een bijbels wereldbeeld gelooft, je kent niks anders. En wat doen gelovigen dan? Die gaan ook al 2000 jaar dood, over aankloten gesproken. De VM bestaan veel korter, dus die hebben nog wel een tijdje voordat je ze mag verwijten dat ze wat aankloten. Wat een naiviteit weer. VM staat voor werken aan jezelf. Een betere wereld begint immers bij jezelf? En als er maar genoeg mensen werken aan zichzelf (bij welke genootschap of geen genootschap ook) dan verandert er vanzelf iets. Maar de RK heeft de mensen dingen wijsgemaakt over groepen die doen aan zelfverbetering en veel mensen trappen hierin. Vandaar dat het nog niet echt opschiet. Jij lijkt te denken dat je met plannen iets opschiet. Maar concrete plannen van jou heb ik hier nog niet gezien. Jij bent in mijn ogen dezelfde als mensen die hier op zitten : http://www.ninefornews.nl/russische-tv-ontmaskert-rothschilds/    http://www.ninefornews.nl/saoedische-krant-ontmaskert-families/ Geloof jij ook Russische en Saudische kranten omdat het jou goed uitkomt? Aangezien jij ook aantoonbare hoaxen gelooft omdat het jou goed uitkomt? Dus je wilt de eindtijd bezien vanuit de Bijbel? Of sta je ook open voor meer wetenschappelijke meningen? Heb jij ooit wel iets constructiefs geschreven hier? Alleen maar met tabelletjes pronken die niks om het lijf hebben. De WOIII is al tig keer voorspeld door doemscenarioprofeten. Toch komt die er maar niet. Tenminste, als je de oorlogen in Syrie en Irak en de wereldse gevolgen niet als wereldoorlog ziet. Tevens is het een tabel dat pas na 2008 gemaakt is en dus niks voorspeld. als in 2021 nog geen WOIII is uitgebroken gooi dan zo'n tabel weg? 

Denk je nu echt dat we je niet doorhebben? Aangezien je lidmaatschap, probeer de lezer eens toe te lichten wat een monetaire reset inhoudt. Heel eenvoudige vraag, alvast dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Zelfs zonder lidmaatschap blijft de vraag, of wil je blijven raaskallen misschien?

Ik geef het op... Eerst beweer je dat ik een lidmaatschap heb en dus iets kan vertellen. Blijk je fout te zitten, dan kan ik het nog steeds uitleggen? Tevens zie ik niet in wat VM met een monetaire reset te maken heeft. Tevens geef ik ook enkel aan dat de VM en de illuminatie niet zo slecht zijn, dat zij staan voor universele broederschap. Ongeacht religie, ras of wat dan ook (alhoewel dit per loge verschilt). En dat ze zwart gemaakt zijn door de RK die bang was macht af te staan aan het volk. En die allerlei verhalen de wereld in gezonden hebben over satanisme, rituelen van moord en dergelijke. Dit is alles wat ik zeg. Plus dat de protocollen nep zijn, gefabriceerd om bepaalde groepen zwart te maken. Hoe makkelijk is het voor de groep die daar verantwoordelijk voor is die dingen waarheid te laten worden en de schuld op die andere groepen te gooien? Daar al eens aan gedacht? Een soort selffullfilling prophecy. Een beetje hoe IS werkt dus.

Tevens raad ik je aan om eens weg te gaan uit de financiele ideen van een eindtijd. Er zijn nog veel zaken in de Bijbel die voorafgaand aan de einde der tijden staan te gebeuren. Is veel interessanter dan dat geld gehuil.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Die protocollen tracht men wel met man en macht te verdoezelen, geen woord over de geest daarvan.

U draait de zaken weer eens om, die protocollen worden niet verdoezeld. Integendeel; die protocollen verdoezelen de waarheid. Ze zijn slechts een afleidingsmanoeuvre. U lijkt een simplistisch reductionist die van mening is dat een wereld vol etnische-, raciale-, religieuze-, culturele-, politieke verdeeldheden, enz een wereldomvattende samenzwering kan bewerkstelligen. Met een

6 uur geleden zei TTC:

beetje analytisch denkvermogen

zou dit toch in een zwaai van tafel geveegd behoren te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De sfeer bevalt me niet.

Ik ga hier geen verdere energie in steken.

Ik weet dat dit zinloze discussies zijn.

Zullen we dan maar het binnen de kaders van de christelijke geloofsleer over de eindtijd hebben? Daar was het topic voor bedoeld. Ik haalde dit aan, maar heb geen behoefte aan geruzie.

Wie niet respecteerd dat hier "Jezus als Heer" beleden wordt en gebedsverhoringen afdoet met krachttermen, die zit hier in een verkeerde topic. Hier is het on topic "christelijke" visies over de eindtijd te delen. Daarbij mogen wat mij betreft joodse, preteristische en johovagetuigenleer ook mee doen. Aangezien het nog een zekere verwantschap heeft. In het bijzonder de preteristische. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid