Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Foppe1986:

Dus als je de bijbel kan citeren dan lijk je alles te weten, maar zodra mensen concrete dingen willen horen dan is het "geloof is geen wetenschap. We weten niet hoe God dit en dat gaat doen". Vind ik persoonlijk een beetje lafjes. 

Hoe zou je het zelf doen? Reciteren uit een boekje en dan denken dat de klus geklaard is?

2 uur geleden zei Gaitema:

Wat de mensen die in ufo's geloven betreft: ik geloof dat een ufo vanaf een andere planeet nooit de mogelijkheid zou halen om onze planeet te bereiken. De afstanden zijn te groot.

Denk je niet dat er samenlevingen zijn die verder geëvolueerd zijn dan de mensheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Toch lijkt mij enige relevantie wel aan de orde, want hoe wilt u het bestaan van buitenaards leven rijmen met het 1000 jarig vrederijk? Waarom zou God er geen kennis van hebben gegeven in Zijn Woord? Is het gerechtvaardigd om te zeggen: God zegt niet dat het niet bestaat, dus zou het best wel eens kunnen bestaan? Veronderstelt dat dit leven op andere planeten wel aanwezig is, hoe zit dat dan met de erfzonde? We spenderen miljarden aan het zoeken naar buitenaards leven, als een paard in galop met het hoofd omhoog turen we de ruimte in. Een verspilling van geld is het m.i. Van navelstaren naar sterrenkijken. Kunt u mij vertellen wat de meervoudsvorm van aarde is? Een aarde, twee ... Die bestaat dus niet. We behoren onze ogen op God te richten, Hij schiep de hemel en de aarde (enkelvoud dus).

In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Gen.1:1)

Ik las eens een boek van een christen die twee bijna dood ervaringen had gehad en Jezus er in ontmoette. Een blik in de hemel kreeg en andere bewoonde planeten zag. Ik geloof dat Jezus hier voor meerdere kudden die Jezus heeft is gestorven. Het is niet uitgesloten dat de andere kudden van Jezus op andere planeten wonen. De bijbel zegt er niks over. In het bijbelgedeelte over dat de Heer onze Herder is staat namelijk dat Hij ook andere kuddes heeft. Dat kan slaan op andere volken op aarde naast Israël of op zelfs andere bewoonde werelden. Ik denk dat de bijbel vooral voor ons bedoeld is en dat dit voor ons ook niet relevant is om te weten of er meer leven op andere planeten zijn. Dat daarom er ook niets over vermeld wordt.

Er moet zeker niet in geïnvesteerd worden. Pure geld verspilling. 

35 minuten geleden zei TTC:

 

Denk je niet dat er samenlevingen zijn die verder geëvolueerd zijn dan de mensheid?

Ik geloof niet in de evolutie, maar las over een bijna doodervaring wel dat de andere werelden wel gehoorzamer zouden zijn aan Jezus

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik geloof niet in de evolutie, maar las over een bijna doodervaring wel dat de andere werelden wel gehoorzamer zouden zijn aan Jezus

Denk je niet dat Jezus internet gaat gebruiken wanneer hij terugkomt? Zou een beetje dom zijn wanneer hij dat niet zou doen, niet?

1 uur geleden zei Gaitema:

Ik las eens een boek van een christen die twee bijna dood ervaringen had gehad en Jezus er in ontmoette. Een blik in de hemel kreeg en andere bewoonde planeten zag. Ik geloof dat Jezus hier voor meerdere kudden die Jezus heeft is gestorven. Het is niet uitgesloten dat de andere kudden van Jezus op andere planeten wonen. De bijbel zegt er niks over.

Interessante materie, heb je daar een link van?

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Gaitema:

Er moet zeker niet in geïnvesteerd worden. Pure geld verspilling. 

Naar mijn bescheiden mening is dit een nogal kortzichtige uitspraak.

De mens heeft van nature altijd de nijging om te onderzoeken. Soms levert dat wat op, soms ook niet en soms blijkt dat een onderzoek dat nu zinloos lijkt veel later enorm profijtelijk is. Als Columbus geen financiering had rond gekregen was Amerika niet ontdekt en ik durf te wedden dat er toendertijd ook wel waren die zijn expeditie geldverspilling noemde. Maar misschien hadden die wel gelijk, geen Amerika, Geen Trump ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Mullog:

Soms levert dat wat op, soms ook niet en soms blijkt dat een onderzoek dat nu zinloos lijkt veel later enorm profijtelijk is. Als Columbus geen financiering had rond gekregen was Amerika niet ontdekt en ik durf te wedden dat er toendertijd ook wel waren die zijn expeditie geldverspilling noemde.

Sterker nog, dan waren die eindtijdbewegingen die uit de VS zijn overgewaaid nooit ontstaan in Europa en hadden we de deze discussie nu niet gehad :B

Bedankt Columbus...

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hitchens:

Sterker nog, dan waren die eindtijdbewegingen die uit de VS zijn overgewaaid nooit ontstaan in Europa en hadden we de deze discussie nu niet gehad :B

Las net het onderstaande, stel je voor.

Uren nadat de Amerikaanse president Donald Trump het Noord-Koreaanse regime had gewaarschuwd voor de gevolgen van de aanhoudende dreigementen aan het adres van de VS, kwam er ook oorlogstaal vanuit Pyongyang. In een communiqué van het Noord-Koreaanse persagentschap KCNA dreigt het regime van dictator Kim Jong-un er mee Guam aan te vallen met een middellangeafstandsraket Hwasong-12. Volgens een legerwoordvoerder ligt daarvoor een aanvalsplan klaar dat direct kan worden uitgevoerd zodra Kim Jong-un daartoe besluit. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Regeringsleiders die dreigen elkaar totaal te vernietigen. Maar dat is echt nieuw ! Dat hebben we de afgelopen 3000 jaar nog nooit meegemaakt ! Integendeel @ttc, de geschiedenis weet niet beter. Jouw probleem is dat jij dit nu weet en er je eigen invulling aan gaat geven. Je denkt dat dit het einde van de wereld is. Hoopt het ook, vandaar dat je er zo de nadruk op legt. In werkelijkheid is dat waarvan jij denkt dat het staat te gebeuren, het einde van de wereld, ook waarvan de gemiddelde burger al 3000 denkt dat het gaat gebeuren bij het uitbreken van een oorlog.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Regeringsleiders die dreigen elkaar totaal te vernietigen. Maar dat is echt nieuw ! Dat hebben we de afgelopen 3000 jaar nog nooit meegemaakt ! Integendeel @ttc, de geschiedenis weet niet beter. Jouw probleem is dat jij dit nu weet en er je eigen invulling aan gaat geven. Je denkt dat dit het einde van de wereld is. Hoopt het ook, vandaar dat je er zo de nadruk op legt. In werkelijkheid is dat waarvan jij denkt dat het staat te gebeuren, het einde van de wereld, ook waarvan de gemiddelde burger al 3000 denkt dat het gaat gebeuren bij het uitbreken van een oorlog.

Wil je iets zeggen misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan zal ik het iets simpeler uitleggen. Jij denkt dat er een grote oorlog gaat uitbreken en dat dit tot het einde van de wereld gaat leiden. Dat denken mensen al 3000 jaar als hun leider weer eens ruzie heeft met een andere leider.

Wou je iets zeggen misschien?

In de moderne systeemtheorie bepaalt chaos de toestand van een systeem waarin zijn stabiele cycli plaatsruimen voor complexe, schijnbaar ordeloze gedragingen. Een chaos-venster is een periode waarin iedere invloed of prikkel van buitenaf tot dusdanige proporties kan worden ‘opgeblazen’ dat bestaande tendensen erdoor worden veranderd en er nieuwe tendensen ontstaan. Het ‘chaospunt’ is de cruciale toestand waarop tendensen die tot de huidige toestand van het systeem hebben geleid ineenstorten en het systeem niet meer kan terugkeren tot zijn vroegere toestanden en gedragsmodi, maar onomkeerbaar wordt gelanceerd langs een traject met een aangepaste structuur en bijhorende modus operandi. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hitchens:

Sterker nog, dan waren die eindtijdbewegingen die uit de VS zijn overgewaaid nooit ontstaan in Europa en hadden we de deze discussie nu niet gehad :B

Bedankt Columbus...

Waar haalt u de informatie vandaan dat deze eindtijdgedachten uit de VS zijn over komen waaien? Al sinds het vroege Christendom zijn deze, premillennialistische, gedachten aanwezig en werd het boek Openbaring letterlijk genomen. Justinus de Martelaar (100/114 tot ca. 165) en Ireneüs (ca.140 – ca.202) bijvoorbeeld waren fanatiek voorstander van een letterlijke uitleg. Het was Augustinus (354 – 430) die met geweld deze leer de kop indrukte. Echter de hugenoten, de anabaptisten en de hussieten bleven trouw aan deze leer, ondanks de evt. dodelijke consequenties.

Ik kan me enigszins voorstellen dat u vind dat deze gedachten uit de VS zijn komen overwaaien omdat daar ook een opleving van deze gedachten ontstond binnen de charismatische/pinksterbewegingen met hun sterke eindtijdverwachtingen, gepaard gaande met grote opwekkingsbewegingen (wat gaat er nou niet groots aan toe in Amerika, dus ook dat).

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Wou je iets zeggen misschien?

In de moderne systeemtheorie bepaalt chaos de toestand van een systeem waarin zijn stabiele cycli plaatsruimen voor complexe, schijnbaar ordeloze gedragingen. Een chaos-venster is een periode waarin iedere invloed of prikkel van buitenaf tot dusdanige proporties kan worden ‘opgeblazen’ dat bestaande tendensen erdoor worden veranderd en er nieuwe tendensen ontstaan. Het ‘chaospunt’ is de cruciale toestand waarop tendensen die tot de huidige toestand van het systeem hebben geleid ineenstorten en het systeem niet meer kan terugkeren tot zijn vroegere toestanden en gedragsmodi, maar onomkeerbaar wordt gelanceerd langs een traject met een aangepaste structuur en bijhorende modus operandi. (bron)

Hier staat dat als een systeem niet werkt, mensen met ideeën voor een nieuw en beter systeem welkom zijn. Erg vreemd klinkt dat niet hé?
Maar dan wat gecompliceerd, want ja je moet een boek toch verkopen en een beetje status is dan nooit weg.  7,99 per stuk, niet veel, er zal wel niet vraag naar zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hier staat dat als een systeem niet werkt, mensen met ideeën voor een nieuw en beter systeem welkom zijn. Erg vreemd klinkt dat niet hé? Maar dan wat gecompliceerd, want ja je moet een boek toch verkopen en een beetje status is dan nooit weg.  7,99 per stuk, niet veel, er zal wel niet vraag naar zijn.

Gelukkig was het nooit de bedoeling, des te meer valt het op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎7‎-‎5‎-‎2017 om 08:34 zei TTC:

In een volmaakt paradijs zou er mi niets zijn, geen dualisme meer.

Ik blijf me verwonderen over uw ideeën omtrent het dualisme. Het is net of u de bel hoort luiden maar de klepel niet weet te hangen. Dualisme als twee zijden van dit leven? De onbekeerde staat is mij niet onbekend en ik heb de wereld ervaren als hunkerend naar vitaliteit en liefde. Wroetend in het verleden moet ik constateren dat ik deze heb gezocht in sportscholen en rosse buurten bij dames van lichte zeden, waar instant bevrediging direct kan worden vervult. Nergens bang voor, blij over of boos op en tegelijk ook niks om voor te leven. Echter ik ontkwam niet aan de ambiguïteit. Sommige vragen slapen, maar bij het ontwaken van deze schone slapers werd ik verzuurt wakker en volgde de confrontatie met de keerzijde; een zware duistere kant die aan je trekt alsof je je gevangen weet in een moeras waarin je langzaam de diepte in getrokken wordt. Langzaam werd mijn lichtje van zuurstof onthouden en steeds zwakker werd het schijnen. Stuiptrekkend flikkerde en flakkerde het naar zijn einde toe. Voor een ieder geld dat ze onontkoombaar is en in een vooraf bedoelde noodzakelijke wijze zal ze zich opdringen, als een hoer met penisnijd. Als doorgewinterde hofnar betreed deze droefgeestige figuur ons toneel en in verschillende kostuums en veranderende gedaantes en danspassen weet hij zijn treurige liedjes op te voeren. Deze clown is door niemand, hoe sterk, taai, agressief of wijs ook, van deze aardkloot te verdrijven. Ze is de andere kant van het leven waarin het merendeel van de mens zich tastend en vastgekluisterd voortbeweegt. Je zou deze hofnar tevens kunnen typeren als een luis die jeuk veroorzaakt en die we willen bestrijden met krabben. Al krabbend ontstaat er een chronisch etterende wond die uitloopt op een levensbedreigende infectie. Deze hofnar, alias "de luis", speelt zijn spel meesterlijk en hij hult je al levend in een doodsgewaad. Hoe geraakt men toch af van deze pervasieveling die zich voordoet als drager van zingeving?

Wij zullen niet weten, het credo van de meerderheid.

Causa ignorantia.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:

Denk je niet dat Jezus internet gaat gebruiken wanneer hij terugkomt? Zou een beetje dom zijn wanneer hij dat niet zou doen, niet?

 

Zou kunnen, Hij doet dat nu al :) Mogelijk dat Hij dan met iets beters op de proppen komt, waarbij internet maar primitief is. 

Citaat

Interessante materie, heb je daar een link van?

Ja. Het boek heet "Geleid door het Licht" van Betty J. Eadie

Verder staat er op de voorkant het volgende:

"Zij overleed en kwam weet tot leven. De unieke getuigenis van een bijna dood ervaring. Het verhaal dat de angst voor de dood wegneemt"

 

Ik leende het destijds bij de bibliotheek. 

Bestel hier

 

6 uur geleden zei Mullog:

Naar mijn bescheiden mening is dit een nogal kortzichtige uitspraak.

De mens heeft van nature altijd de nijging om te onderzoeken. Soms levert dat wat op, soms ook niet en soms blijkt dat een onderzoek dat nu zinloos lijkt veel later enorm profijtelijk is. Als Columbus geen financiering had rond gekregen was Amerika niet ontdekt en ik durf te wedden dat er toendertijd ook wel waren die zijn expeditie geldverspilling noemde. Maar misschien hadden die wel gelijk, geen Amerika, Geen Trump ;)

Ja, of Amerika nu een succes is geworden :+

Echter denk ik dat we met de huidige kennis van het heelal wel kunnen vast stellen, dat als er ergens een bewoonde planeet om een ster draait, dat de afstand om die te bereiken gewoon veel te groot is. Het zal vooral de nieuwsgierigheid zijn dat er geld in geïnvesteerd wordt. We willen vooral zoveel mogelijk weten van wat er allemaal in het heelal te vinden is. Niet dat we nu werkelijk denken dat we ooit zo'n bewoonde planeet elders kunnen bereiken. Al geloof ik dat er wetenschappers zijn die denken dat het op een dag wel mogelijk zal zijn. Wanneer men in staat zou zijn om sneller te kunnen reizen van het licht. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik blijf me verwonderen over uw ideeën omtrent het dualisme. Het is net of u de bel hoort luiden maar de klepel niet weet te hangen. Dualisme als twee zijden van dit leven? De onbekeerde staat is mij niet onbekend en ik heb de wereld ervaren als hunkerend naar vitaliteit en liefde. Wroetend in het verleden moet ik constateren dat ik deze heb gezocht in sportscholen en rosse buurten bij dames van lichte zeden, waar instant bevrediging direct kan worden vervult. Nergens bang voor, blij over of boos op en tegelijk ook niks om voor te leven. Echter ik ontkwam niet aan de ambiguïteit. Sommige vragen slapen, maar bij het ontwaken van deze schone slapers werd ik verzuurt wakker en volgde de confrontatie met de keerzijde; een zware duistere kant die aan je trekt alsof je je gevangen weet in een moeras waarin je langzaam de diepte in getrokken wordt. Langzaam werd mijn lichtje van zuurstof onthouden en steeds zwakker werd het schijnen. Stuiptrekkend flikkerde en flakkerde het naar zijn einde toe. Voor een ieder geld dat ze onontkoombaar is en in een vooraf bedoelde noodzakelijke wijze zal ze zich opdringen, als een hoer met penisnijd. Als doorgewinterde hofnar betreed deze droefgeestige figuur ons toneel en in verschillende kostuums en veranderende gedaantes en danspassen weet hij zijn treurige liedjes op te voeren. Deze clown is door niemand, hoe sterk, taai, agressief of wijs ook, van deze aardkloot te verdrijven. Ze is de andere kant van het leven waarin het merendeel van de mens zich tastend en vastgekluisterd voortbeweegt. Je zou deze hofnar tevens kunnen typeren als een luis die jeuk veroorzaakt en die we willen bestrijden met krabben. Al krabbend ontstaat er een chronisch etterende wond die uitloopt op een levensbedreigende infectie. Deze hofnar, alias "de luis", speelt zijn spel meesterlijk en hij hult je al levend in een doodsgewaad. Hoe geraakt men toch af van deze pervasieveling die zich voordoet als drager van zingeving?

Wij zullen niet weten, het credo van de meerderheid.

Causa ignorantia.

Bijzonder ervaringen. Wat een genade om er uit bevrijdt te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Doch wie zou de kracht hebben, om voor Hem een huis te bouwen, dewijl de hemelen, ja, de hemel der hemelen, Hem niet bevatten zouden? (2Kr.2:6)

Zoals u kunt lezen is zelfs de hemel te klein voor God. Wij kunnen God niet opsluiten. U bent van mening dat het heelal groot is? Slechts een speldenknopje in vergelijking met de grootheid van God! Die hemel, dus niet onze atmosfeer of de ruimte rondom deze atmosfeer, kunnen wij niet zien. Nog kunnen wij deze aanwijzen met wetenschappelijke methodes. U denkt materialistisch en bent ervan overtuigd dat dit het enige is wat er is. Echter de immateriële realiteit is oneindig veel groter. Deze is onzichtbaar en zal geloofd moeten worden.

Denk je nou werkelijk dat de joden wisten hoe groot het universum werkelijk is? Wij hebben volgens mij niet eens in de gaten hoe groot het werkelijk is. Als een kosmoloog dit al überhaupt zou weten. 

HEt is toch veel te makkelijk om te zeggen dat de immateriale realiteit veel groter is? Hoe weet je dat, als het onzichtbaar is? Stel dat moslims ditzelfde zeggen en hiermee hun geloof "bewijzen" dan slik je dit toch ook niet voor zoete koek? Ik geloof in een immateriële stofzuiger, die is nog veel groter dan jouw God. Lekker puh!

6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Toch lijkt mij enige relevantie wel aan de orde, want hoe wilt u het bestaan van buitenaards leven rijmen met het 1000 jarig vrederijk? Waarom zou God er geen kennis van hebben gegeven in Zijn Woord? Is het gerechtvaardigd om te zeggen: God zegt niet dat het niet bestaat, dus zou het best wel eens kunnen bestaan? Veronderstelt dat dit leven op andere planeten wel aanwezig is, hoe zit dat dan met de erfzonde? We spenderen miljarden aan het zoeken naar buitenaards leven, als een paard in galop met het hoofd omhoog turen we de ruimte in. Een verspilling van geld is het m.i. Van navelstaren naar sterrenkijken. Kunt u mij vertellen wat de meervoudsvorm van aarde is? Een aarde, twee ... Die bestaat dus niet. We behoren onze ogen op God te richten, Hij schiep de hemel en de aarde (enkelvoud dus).

In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Gen.1:1)

Wat denk je toch lekker eenvoudig zeg. Je denkt dat de mensen die Genesis schreven wisten hoe groot het universum was, en dat er nog veel meer planeten waren? Met onze ogen kunnen we geen sterrenstelsels zien met planeten. Geen wonder dat ze dus niet erbij zetten "God schiep ook nog miljoenen andere planeten". Enkel als je meent dat God de bijbel geïnspireerd heeft  en God alles weet wat wij niet weten dan is het logisch dat je niet gelooft in leven op andere planeten (anders had God dit wel gezegd). 

Tevens hebben we aan ruimtevaart wel zaken als satellieten te danken, waar onze tomtom weer op gebouwd is. Zonder ons turen naar de sterren hadden we nog steeds last gehad van vrouwen die niet konden kaartlezen (geitje).

10 uur geleden zei Gaitema:

De wetenschappers die niet geloven suggereren me te veel en zien vooral dat wat ze zelf willen geloven. Echter Jezus heeft nooit zijn leer uit een één of andere grot gehaald. En die gnostische leer uit de Nag Hammidi Geschriften (of hoe het mag heten) is bewezen één groot knip en plakwerk te zijn.

Grappig dat je eerst schrijft "ik twijfelde enorm en werd angstig want als Jezus niet echt was wie ik dacht dat hij was dan...." en vervolgens wetenschappers gaat verwijten dat ze zien wat ze zelf willen geloven. Zie jij ook niet wat je zelf wil geloven, omdat anders jouw leven zinloos zou zijn? En doen we dit in feite niet allemaal? Vanwege een filter in onze hersenen? 

Welke mensen hebben bewezen dat de gnostische leer een groot knip en plak werk is? Ben daar wel benieuwd naar. 

 

10 uur geleden zei Gaitema:

Wat de mensen die in ufo's geloven betreft: ik geloof dat een ufo vanaf een andere planeet nooit de mogelijkheid zou halen om onze planeet te bereiken. De afstanden zijn te groot.Echter de gedachte op zich dat er meer leven elders op planeten zijn en dus buiten aards leven is, geloof ik wel dat dit kan. Waarom zou dat niet zo zijn?Maar is dat nu allemaal ontopic om over te hebben? Nee..  Verder geloof ik wel dat in het occulte mensen kunnen denken door ufo's ontvoerd te worden. Ik zag eens op tv van dergelijke getuigenissen van mensen die dat zou zijn overkomen. Eén van die mensen hield zich bezig met New Age en zei een medium te zijn die zo in contact stond met onder andere die buitenaardse wezens. Ik geloof in de mogelijkheid dat demonen zich voor kunnen doen als buitenaardse wezens die op de één of andere manier visioenen kunnen laten ontstaan, waarin het lijkt dat ze je met ruimteschepen ontvoeren. Dergelijke verhalen komen ook van uit de hele wereld. Van Rusland, Nederland, Spanje tot aan de VS. Waar zoveel mensen van het zelfde getuigen, zal er wel iets aan de hand zijn. Zelfs kinderen zagen het. Ook denk ik dat sommigen gewoon engelen zagen. Niet wisten wat het was en daarom denken dat het buiten aards leven moet zijn. Wat an sich klopt, want een engel is buiten aards :)

Wat bedoel je met occult? Mensen die anders denken dan christendom? 

Wat hebben demonen er precies aan om mensen te laten denken in contact te staan met buitenaardsen? Krijgen ze daar bonuspunten voor bij satan? Welke ze in kunnen ruilen voor een koffiezetmachine? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Bijzonder ervaringen. Wat een genade om er uit bevrijdt te worden.

Dat is het zekers. Maar het is niet alleen weggelegd voor mij. De hele wereld kan behouden worden, er heeft ruimschoots genoeg bloed gevloeid voor iedereen!

2 minuten geleden zei Foppe1986:

 Tevens hebben we aan ruimtevaart wel zaken als satellieten te danken, waar onze tomtom weer op gebouwd is. Zonder ons turen naar de sterren hadden we nog steeds last gehad van vrouwen die niet konden kaartlezen (geitje).

:)

He, he, ik refereer dan ook niet aan dit soort zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Foppe1986:

Welke mensen hebben bewezen dat de gnostische leer een groot knip en plak werk is? Ben daar wel benieuwd naar. 

Staat in het boek: De Nag Hammadi Geschriften van Jacob Slavenburg en Willem Glaudemans, die ik hier thuis heb liggen. Dat staat er in van die commentaren er aan vooraf. Waarbij dan kritisch onderzocht is naar of de geschriften origineel zijn en dat blijkt het meestal niet. In het begintijd van het christendom was het heel gebruikelijk dat de stromingen die het christendom kende bij het overschrijven alleen al van de evangeliën en andere christelijke brieven, de teksten aanpasten aan hun eigen theologie. Dat was heel gewoon. De best overgeleverde evangelie is niet een gnostische geschrift, maar een esoterische geschrift, namelijk het Evangelie van Thomas. De helft van het boek is van het origineel overgeschreven en de overige helft aangepast aan het esoterische gedachtengoed. Aan de hand van de originele helft kan men ook vergelijkingen maken met de evangeliën uit de bijbel en hier en daar zien wat daarin mogelijk is aangepast. Het evangelie van Thomas wordt ook wel het vijfde evangelie genoemd.

Citaat

Grappig dat je eerst schrijft "ik twijfelde enorm en werd angstig want als Jezus niet echt was wie ik dacht dat hij was dan...." en vervolgens wetenschappers gaat verwijten dat ze zien wat ze zelf willen geloven. Zie jij ook niet wat je zelf wil geloven, omdat anders jouw leven zinloos zou zijn? En doen we dit in feite niet allemaal? Vanwege een filter in onze hersenen? 

Je moet in het leven altijd keuzes maken tussen wat je wel en niet geloofd. Mensen die dichtbij staan en vertrouwd zijn, worden gemakkelijk in vertrouwen genomen en ik ken ook mijn eigen ervaringen, wat jij spottend af doet alsof God mijn suikeroom is. Maar in zekere zin is God ook werkelijk van plan al Zijn kinderen alles te geven, als ze leven in Zijn liefde. Maar suikergoed denk ik nu weer niet, want suiker is puur vergif.

23 minuten geleden zei Foppe1986:

Wat bedoel je met occult? Mensen die anders denken dan christendom? 

Wat hebben demonen er precies aan om mensen te laten denken in contact te staan met buitenaardsen? Krijgen ze daar bonuspunten voor bij satan? Welke ze in kunnen ruilen voor een koffiezetmachine? 

Als je een christen bent geweest, kan je zelf weten wat ik daarvan geloof. Tot welke kerk behoorde je trouwens? 

Nederlands Hervormd of zo?

22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is het zekers. Maar het is niet alleen weggelegd voor mij. De hele wereld kan behouden worden, er heeft ruimschoots genoeg bloed gevloeid voor iedereen!

Absoluut! We hoeven alleen maar onze harten naar Hem uit te strekken en ons vertrouwen op Hem te stellen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Staat in het boek: De Nag Hammadi Geschriften van Jacob Slavenburg en Willem Glaudemans, die ik hier thuis heb liggen. Dat staat er in van die commentaren er aan vooraf. Waarbij dan kritisch onderzocht is naar of de geschriften origineel zijn en dat blijkt het meestal niet. In het begintijd van het christendom was het heel gebruikelijk dat de stromingen die het christendom kende bij het overschrijven alleen al van de evangeliën en andere christelijke brieven, de teksten aanpasten aan hun eigen theologie. Dat was heel gewoon. De best overgeleverde evangelie is niet een gnostische geschrift, maar een esoterische geschrift, namelijk het Evangelie van Thomas. De helft van het boek is van het origineel overgeschreven en de overige helft aangepast aan de esoterische gedachtengoed. Aan de hand van de originele helft kan men ook vergelijkingen maken met de evangeliën uit de bijbel en hier en daar zien wat daarin mogelijk is aangepast. Het evangelie van Thomas wordt ook wel het vijfde evangelie genoemd.

Je hebt geen kennis van de eigen evangelieen is het wel? Dat is ook aangepast en overgeschreven. Dus ook bewezen en dus ook niet waar? Of zou het voor gnostici niet uitmaken dat zaken overgeschreven waren omdat ze er niet letterlijk in geloofden maar de boodschap erachter zochten? 

Er zijn geen originele evangelieen of brieven. 

 

29 minuten geleden zei Gaitema:

Je moet in het leven altijd keuzes maken tussen wat je wel en niet geloofd. Mensen die dichtbij staan en vertrouwd zijn, worden gemakkelijk in vertrouwen genomen en ik ken ook mijn eigen ervaringen, wat jij spottend af doet alsof God mijn suikeroom is. Maar in zekere zin is God ook werkelijk van plan al Zijn kinderen alles te geven, als ze leven in Zijn liefde. Maar suikergoed denk ik nu weer niet, want suiker is puur vergif.

Wat heeft suikergoed met suikeroom te maken? 

http://www.encyclo.nl/begrip/suikeroom

Het is dus iemand waarvan je erft of een geldschieter. God belooft zijn volgelingen een fantastisch leven met veel rijkdom, dus is hij een suikeroom. De Amerikaanse evangelische kerken zijn hier vooral bekend mee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Foppe1986:

Je hebt geen kennis van de eigen evangelieen is het wel? Dat is ook aangepast en overgeschreven. Dus ook bewezen en dus ook niet waar? Of zou het voor gnostici niet uitmaken dat zaken overgeschreven waren omdat ze er niet letterlijk in geloofden maar de boodschap erachter zochten? 

Er zijn geen originele evangelieen of brieven. 

Nee, die zijn er niet. Echter de evangelieën die we hebben zijn beperkt aangepast. Wie ze leest kan heel begrijpelijk eruit halen wat het doel van ons leven is: "de naaste lief hebben als jezelf en God boven alles", er over lezen wat dit in de praktijk inhoudt (uitdieping ervan). Lezen van het offer dat Jezus bracht en waarom en de rest wat aangepast is, zijn bijzaken. 

Citaat

 

Wat heeft suikergoed met suikeroom te maken? 

http://www.encyclo.nl/begrip/suikeroom

Het is dus iemand waarvan je erft of een geldschieter. God belooft zijn volgelingen een fantastisch leven met veel rijkdom, dus is hij een suikeroom. De Amerikaanse evangelische kerken zijn hier vooral bekend mee. 

O en je denkt dat ik dus God om aardse rijkdom bidt en dat Hij mij nu een rijke stinkerd heeft gemaakt? Dat ik een paleis bewoon en 10 auto's van de duurste soort voor de deur heb staan?

Nou, dat soort gebeden heb ik naar mijn weten niet gebeden en zijn ook niet verhoord. Dus nee, zo'n suikeroom is alleen satan en niet mijn God. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

 O en je denkt dat ik dus God om aardse rijkdom bidt en dat Hij mij nu een rijke stinkerd heeft gemaakt? Dat ik een paleis bewoon en 10 auto's van de duurste soort voor de deur heb staan?

Nou, dat soort gebeden heb ik naar mijn weten niet gebeden en zijn ook niet verhoord. Dus nee, zo'n suikeroom is alleen satan en niet mijn God. 

Het welvaartsevangelie:

Stel idioten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het welvaartsevangelie:

Stel idioten.

Joyse Meyer is geen welvaards prediker. Dergelijke commentaar komt vaak uit de meer behouden hoek. Het één en ander wordt ook vaak met elkaar op één hoop gegooid. De fout is ook vaak dat we te snel oordelen over anderen. Met name in de evangelisch charismatische hoek is het wat dat betreft niet bepaald éénduidig aan te wijzen wie wat aanhangt. Ik heb het idee dat een deel zich ook in een grijs gebied zich bevindt. Todd Bentley is wel het beste voorbeeld van een vals evangelie. Benny Hinn is meer aan het bijdraaien. Hij heeft zijn villa verkocht, omdat God het van hem vroeg. Hij voelt zich daar een stuk beter bij. In de villa was hij trouwens weinig en gebruikte het meer als opvang voor o.a. daklozen. We moeten beseffen dat het probleem vooral in de American Dream zit waar ook christenen daar van los moeten zien re komen. Europa zit anders in elkaar.. al hoe wel: kijk eens naar het hoge Vroom en Dreesman mentaliteit onder veel protestantse christenen in Nederland? Vroom op de zondag in de kerk en door de week een stel kapitalisten.

Ook misschien wel een duidelijke eindtijd teken. Christenen die zichzelf verrijken tot zelfs prediken van een God die ons welvaard beloofd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Joyse Meyer is geen welvaards prediker. Dergelijke commentaar komt vaak uit de refohoek. Het één en ander wordt ook vaak met elkaar op één hoop gegooid. De fout is ook vaak dat we te snel oordelen over anderen. Met name in de evangelisch charismatische hoek is het wat dat betreft niet bepaald éénduidug aan te wijzen wie wat aanhangt. 

meyerJoycecartoon.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

 

meyerJoycecartoon.jpg

We luisteren graag naar haar op Famely 7 en het gaat nooit over het welvaardsevangelie bij haar. Ze heeft er zelfs over dat we tevreden en dankbaar  moeten zijn met wat we hebben. Met haar projecten van Hands Of Hope worden ontzettend veel mensen wereldwijd in armoede geholpen. Ik heb mijn vorige post aangepast

Trouwens: hoeveel rijkdom mag een christen hebben? Waar ligt de grens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid